KRISTUS JEESUS ON JUMALAN VANHURSKAUS, JOKA TULEE USKOSTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN,...

... ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat. Fil. 3:12


9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
10 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
11 jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on Jumalan vanhurskaus, joka tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen, ja sen saavat omakseen kaikki, jotka uskovat”
( Fil. 3)




22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
( Room. 3)

-

"Jumalan armosta Kristuksen tähden tapahtuva yleinen ja objektiivinen vanhurskauttaminen on yhtä kuin itse evankeliumi eli ihmisen pelastuksen syy. Subjektiivisella vanhurskauttamisella, joka tapahtuu uskon kautta, tarkoitetaan yleisen ja objektiivisen vanhurskauden henkilökohtaista vastaan ottamista."
( Matti Väisänen)

-

" Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta tuo Jumalan vapautustuomion jokaisen ihmisen vastaanotettavaksi. Tämän evankeliumin julistaminen kaikille kansoille ja kaikilla kielillä on lähetystyön valtava haaste. Jumalan evankeliumin kuuleminen ja sen vastaanottaminen johtaa ihmisiä kaikista kansoista uskonkuuliaisuuteen Kristusta kohtaan (Room 1:2, 5). Näin evankeliumi tuo pelastuksen kaikille, jotka uskovat (1:16). Suurin ihme yksityisen elämässä on se, että hän ottaa kuulemansa evankeliumin vastaan.
Tästä persoonallisesta uskon ja pelastuksen ihmeestä Pyhä Henki käyttää sanontaa TULLA USKOSTA VANHURSKAAKSI. Vain uskosta vanhurskaalla on rauha Jumalan kanssa ja rauha tuomion päivänä (Room 5:1). Vain uskosta vanhurskas perii iankaikkisen elämän. Sillä "vanhurskas on elävä uskosta" (Room 1:17, KR38). Siksi tärkeintä ihmisen elämässä on, että hän on Jumalan edessä vanhurskas. Vain vanhurskas pelastuu!"
( Olavi Peltola)


-

18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
( 2 Kor. 5)

91

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Korj.

      "Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, KOSKAPA KRISTUS JEESUS ON VOITTANUT MINUT"
      ( Fil. 3:12)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä linkissä mielenkiintoinen opetus uskosta. Onko se Jeesuksen usko, vai uskoa Jeesuksee. https://www.youtube.com/watch?v=yWmD1FTzYOc

        En lukenut linkkiä.
        Mutta koen välttämättömyydeksi vastata: kysymys on JEESUKSEN USKOSTA. Uudestisyntymän yhteydessä Hän lahjoittaa Armon vastaanottaneelle -omaa Uskoaan, omaa Vanhurskauttaan. Uudestisyntymä on Ihmeistä suurin!


    • Anonyymi

      Japadapaduu

      Retu Kivinen

    • Anonyymi

      >>KRISTUS JEESUS ON JUMALAN VANHURSKAUS, >>

      Saviseutulainen. Taas sulla lipsahti valhe!

      Jeesus ei ole todellakaan Jumalan vanhurskaus.

      • Anonyymi

        SULLA EI MENE JAKELUUN YHTIKÄS MIKÄÄN.

        Jeesus ei ole todellakaan Jumalan vanhurskaus.


      • Anonyymi

        Pavalisit herrojasi rehellisesti heidän omilla nimillään niinkuin Paavalikin, miksi ne muuten olisi kristittyjen raamatuissa!!!?!!!
        Kristittyjen todelliset raamatulliset herrat: https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
        Ja raamatussa on kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden Barjeesuskin:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."


      • Anonyymi

        Jeesus on nimenomaan JUMALAN VANHURSKAUS .


    • Anonyymi

      Aivan.

      Kiitos Jumalalle suuresta pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa!

      30 Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,
      31 että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
      ( 1Kor 1)

      Niin kuin tuossa tekstikohdassa Raamattu todistaa, Herra Jeesus tuli vanhurskaudeksi Jumalalta.

      Joka ei ole Kristuksessa Jeesuksessa, ei ole Jumalan vanhurskaudessa, siinä vanhurskaudessa, joka on Jumalasta.

      Raamattuhan todistaakin Jumalan vanhurskaudesta, että se on vain Kristuksessa Jeesuksessa olevilla, joka on Hänessä, on Jumalan vanhurskaudessa.

      3 sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
      ( Room 10)

      Ja joka on Kristuksessa, Jumalan vanhurskaudessa, niin hänen kerskauksensa on Herra.

      Usko Toivonen

      • Anonyymi

        Usko Toivonen,Helluntalaisuus on Amerikkalaista pask.xxx,,
        muuten usko on hyvä. He amerikkalsien saastan lahko kääyttää ihmisiä hyväkseen ja usko ei ole puhdasta Helluntaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Toivonen,Helluntalaisuus on Amerikkalaista pask.xxx,,
        muuten usko on hyvä. He amerikkalsien saastan lahko kääyttää ihmisiä hyväkseen ja usko ei ole puhdasta Helluntaisilla.

        Olenko kirjoittanut helluntailaisuudesta edellisessä kommentissani?

        Kirjoitan Armon evankeliumista, Jeesuksen Kristuksen nimessä.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt 11)

        Sana rististä, pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, on kaikkia varten ja siinä on Jumalan voima, joka saa kuulijassa aikaan sydämen kääntymyksen, uskon Jeesukseen Kristukseen.

        Koskien kaikkia, ei vain jotakin "laisuutta", kuten Raamatun lupaus on.

        22 se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        ( Room 3)

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Kiitos Jumalalle suuresta pelastuksesta ettet ole puuttunut asioiden kulkuun millään tavalla. Mitä nyt vähän kummittelet uskovaisten mielikuvituksissa, jokaisessa omalla tavallaan.

      -Totuuden Renki, johdan minä teitä

      • Anonyymi

        Varmaankin näitä renkejä on ollut ajan saatossa vaikka kuinka paljon, ihan sieltä n. 2000 vuoden takaa lähtien, jolloin Jumalan seurakunta sai alkunsa.

        Tässä tekstikohdassa on kuvaus siitä, kuinka evankeliumin julistaminen Jeesuksen Kristuksen nimessä pyrittiin estämään, kokonaan kieltämään.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Se mikä on Jumalasta, sitä ei Jumalaa vastustavat "rengit" voi kukistaa.

        Jos Jumala ei varjelisi Sanaansa, niin ei meillä olisi evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eikä myöskään maailmanlaajuista todistusta evankeliumin voimasta.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt 11)

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin näitä renkejä on ollut ajan saatossa vaikka kuinka paljon, ihan sieltä n. 2000 vuoden takaa lähtien, jolloin Jumalan seurakunta sai alkunsa.

        Tässä tekstikohdassa on kuvaus siitä, kuinka evankeliumin julistaminen Jeesuksen Kristuksen nimessä pyrittiin estämään, kokonaan kieltämään.

        38 Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa;
        39 mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan."
        40 Niin he noudattivat hänen neuvoansa. Ja he kutsuivat apostolit sisään ja pieksättivät heitä ja kielsivät heitä puhumasta Jeesuksen nimeen ja päästivät heidät menemään.
        41 Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut arvollisiksi kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden.
        42 Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta.
        ( Apt 5)

        Se mikä on Jumalasta, sitä ei Jumalaa vastustavat "rengit" voi kukistaa.

        Jos Jumala ei varjelisi Sanaansa, niin ei meillä olisi evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, eikä myöskään maailmanlaajuista todistusta evankeliumin voimasta.

        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        ( Apt 11)

        Usko Toivonen

        Miksi kopioit noita pitkiä pätkiä Raamatusta?
        Nehän voi jokainen lukea itse kotonaan, joten turhaa on tuollainen palstan haaskaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kopioit noita pitkiä pätkiä Raamatusta?
        Nehän voi jokainen lukea itse kotonaan, joten turhaa on tuollainen palstan haaskaus.

        Saattahan se jonkun mielestä olla liian pitkä teksti luettavaksi, onhan siinä viisi jaetta ja toisessa kohdassa kaksi jaetta. Eipä taida palsta siitä kulua, eikä myöskään evankeliumi vähene. Evankeliumi ei vähene, vaikka sitä kuinka esillä pidetään.

        Ja saattahan se jonkun mielestä olla turhaa pitää esillä Raamatun ilmoitusta Jeesuksen Kristuksen nimessä, mutta minusta ei ole niin.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kopioit noita pitkiä pätkiä Raamatusta?
        Nehän voi jokainen lukea itse kotonaan, joten turhaa on tuollainen palstan haaskaus.

        Köyhät mielessään tekevät näin,he eivät edes ymmärrä sanomaa.Helluntailuus n lahko amerikasta..


    • Anonyymi

      Savisautulainen ja Usko Toivonen esittävät puolikkaan totuuden, joka sekin on miljardi kertaa parempi asia kuin esim. toraistien esitttämä umpivalhe.
      Totuus jää puoleen väliin siinä, että he kuvittelevat, ettei muka koko ihmiskunta ole Kristuksessa, vaikka Jeesus itse sanoi vetävänsä KAIKKI tykönsä joutuessaana ristiille korotetuksi ja Paavali sanoi Jumalan olleen Kristuksessa ja sovittaneen MAAILMAN itsensä kanssa ja apostoli Johannes sanoi Jeesuksen olevan ei pelkästään uskovien vaan koko maailman syntien sovitus ja Johannes Kastaja sanoi Jumalan Karitsan ottavan pois MAAILMAN synnin ja Paavali sanoi JOKAISEN ihmisen olevan täydellinen Jumalan edessä Kristuksessa.
      Nämä jakeet muodostavat sen kulmakiven, jonka päälle rakentuu muu Raamatun ilmoitus. Koska saviseutulainen ja Usko Toivonen eivät tätä tajua, he joutuvat rakentamaan itselleen perinnäisopin, jossa he tekeväät yllä mainitun Raamatun SANOMAN tyhjäksi.
      He eivät käsitä, että uskoontulo on sydämen avautumista sille sovitukselle, jolla Jumala sovitti KOKO MAAILMAN Kristuksessa, ja siksi he eivät ymmärrä, itä Paavali sanooo kirjoittaessaan: "Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, jotta Hän KAIKKIA armahtaisi."
      Omalla perinnäisopillaan s ja ut tekevät kymmenet raamatunjakeet tyhjäksi siteeratessaan tosi evankeliumia vastustaessaan surkuhupaisan huonosti suomennettuja jakeitaan, joiden surkuhupaisuus on heille monta kertaa osoitettu.
      - GF -

      • Anonyymi

        Epäusko kadottaa.
        Se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ja sen kautta tulevan syntien anteeksiantamuksen hylkäämistä.
        Epäusko torjuu Jeesuksen Kristuksen kautta, uskon kautta Häneen, Jumalalta saatavan lahjavanhurskauden.
        Ihminen, joka kuolee epäuskossa/uskosta osattomana, selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa Jeesuksessa Kristuksessa torjuneena, kuolee pelastuksesta osattomana s.o. kadotettuna.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäusko kadottaa.
        Se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ja sen kautta tulevan syntien anteeksiantamuksen hylkäämistä.
        Epäusko torjuu Jeesuksen Kristuksen kautta, uskon kautta Häneen, Jumalalta saatavan lahjavanhurskauden.
        Ihminen, joka kuolee epäuskossa/uskosta osattomana, selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa Jeesuksessa Kristuksessa torjuneena, kuolee pelastuksesta osattomana s.o. kadotettuna.

        s-seutulainen

        >>Se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön>>


        Saviseutulainen. Taas sulla lipsahti ..tipahti valhe!

        Jeesus ei ole todellakaan sovittanut yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäusko kadottaa.
        Se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön ja sen kautta tulevan syntien anteeksiantamuksen hylkäämistä.
        Epäusko torjuu Jeesuksen Kristuksen kautta, uskon kautta Häneen, Jumalalta saatavan lahjavanhurskauden.
        Ihminen, joka kuolee epäuskossa/uskosta osattomana, selkänsä Jumalalle kääntäneenä, Hänen armonsa Jeesuksessa Kristuksessa torjuneena, kuolee pelastuksesta osattomana s.o. kadotettuna.

        s-seutulainen

        Höpönlöpön. Jeesuksella Kristuksella on kuoleman ja tuonelan avaimet. Teidän julistukseenne kuuluu olennaisena se, ettei Jeesus Kristus kyennytkään ristinkuolemallaan voittamaan kuolemaa. Koska Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, on Hän myös armahtava KAIKKIA.
        Jumala ei maailman sovittamistaan Kristuksessa kadu. Sovitettu epäuskoinen on samalla tavoin Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta sovitettu kuin uskovakin, koska Jeesus veti ristille KAIKKI tykönsä.
        Minä itse tulin uskoon 80-luvulla yksinäisyydessä lukemalla traktaattia, jossa luki perjälkeen kohdat 1 Piet. 1:3 ja Tiit. 3:5. Tuossa hetkessä valo loisti sydämeeni ja minussa syttyi usko siihen, että minunkin syntini on annettu kerta kaikkiaan anteeksi. Ja vuosikymmeniä kuvittelin, että sain syntini anteeksi TUOSSA HETKESSÄ, mikä on täysin mieletöntä. Kun nuo jakeet yhdistää, voi nähdä, että en minä suinkaan saanut syntejäni anteeksi tuosa hetkessä vaan 1950 vuotta aiemmin, sillä Herra Jeesus Kristus ei noussut kuolleista 1980-luvulla vaan 30-luvulla jKr.
        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpönlöpön. Jeesuksella Kristuksella on kuoleman ja tuonelan avaimet. Teidän julistukseenne kuuluu olennaisena se, ettei Jeesus Kristus kyennytkään ristinkuolemallaan voittamaan kuolemaa. Koska Jumala on määrännyt KAIKKI tottelemattomuuteen, on Hän myös armahtava KAIKKIA.
        Jumala ei maailman sovittamistaan Kristuksessa kadu. Sovitettu epäuskoinen on samalla tavoin Kristuksen kuoleman ja ylösnousemuksen kautta sovitettu kuin uskovakin, koska Jeesus veti ristille KAIKKI tykönsä.
        Minä itse tulin uskoon 80-luvulla yksinäisyydessä lukemalla traktaattia, jossa luki perjälkeen kohdat 1 Piet. 1:3 ja Tiit. 3:5. Tuossa hetkessä valo loisti sydämeeni ja minussa syttyi usko siihen, että minunkin syntini on annettu kerta kaikkiaan anteeksi. Ja vuosikymmeniä kuvittelin, että sain syntini anteeksi TUOSSA HETKESSÄ, mikä on täysin mieletöntä. Kun nuo jakeet yhdistää, voi nähdä, että en minä suinkaan saanut syntejäni anteeksi tuosa hetkessä vaan 1950 vuotta aiemmin, sillä Herra Jeesus Kristus ei noussut kuolleista 1980-luvulla vaan 30-luvulla jKr.
        - GF -

        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: Herrani, mikä on oleva näitten päätös?
        9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.
        ( Daniel 12)


        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        ( Matt. 25)


        4 minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        ( Ilm. 20)

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
        11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.
        12 Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on.
        13 Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne.
        14 Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;
        15 ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
        16 Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.
        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Eiköhän tuommoinen jo ole aika lapsellista kiukuttelua. No, eipä ole ensimmäinen kerta, kun tämän laatuisen viestittelyyn sorrut.

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: Herrani, mikä on oleva näitten päätös?
        9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.
        ( Daniel 12)


        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        ( Matt. 25)


        4 minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        ( Ilm. 20)

        s-seutulainen

        No ku se istuu jo siellä valta istuimellaan ja muut on kadotuksessa ku pilkkaa . Ilmestyskirja PILKKAAJAT ei pelastu .


      • Anonyymi

        Jeesus sovitti vain Pietarin kanssa, puolin ja toisin. Edes Magdalenan torttu ei kelvannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ku se istuu jo siellä valta istuimellaan ja muut on kadotuksessa ku pilkkaa . Ilmestyskirja PILKKAAJAT ei pelastu .

        Mutta ainakin meillä on hauskempaa, loppuun asti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Se on Jeesuksen Kristuksen sovitustyön>>


        Saviseutulainen. Taas sulla lipsahti ..tipahti valhe!

        Jeesus ei ole todellakaan sovittanut yhtään mitään.

        Jeesus ei ole todellakaan sovittanut yhtään mitään.

        Miksi valehtelet? Oletko Helluntalainen? Amerikkalaisen lahkon paskaedustaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: Herrani, mikä on oleva näitten päätös?
        9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.
        ( Daniel 12)


        31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
        32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
        33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
        34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
        ( Matt. 25)


        4 minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät olleet kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he virkosivat eloon ja hallitsivat Kristuksen kanssa tuhannen vuotta.
        5 Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet. Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
        6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
        14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
        ( Ilm. 20)

        s-seutulainen

        Tiedätkö ite edes mitä kopiot tähän ??
        Luulette olevan niin tärkeitä..luettelette Raamatusta sanoaja,mutta itse ette tee mitään,luette osaamaatta mitään ja te ette tee mitään hyvää??
        Miksi?
        Miksi,ette tee hyvää kun osaatte Jumalan sanan,vaan kirjoitatte toisille?
        Uskotteko oikeaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ole todellakaan sovittanut yhtään mitään.

        Miksi valehtelet? Oletko Helluntalainen? Amerikkalaisen lahkon paskaedustaja?

        Raamattu ilmoittaa Herran Jeesuksen sovittajana.

        1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
        2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.
        (1Joh 2)

        "Hän on meidän syntiemme sovitus".

        13 mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        14 Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        15 kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        16 ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        ( Ef 2)

        "Hän on meidän rauhamme".

        Usko Toivonen


    • Anonyymi

      Room.6:5 Sillä jos olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa. Fil.3:10-11 tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemukseen kuolleista.

    • Anonyymi

      Room.6:8 Mutta jos olemme kuolleet Kristuksen kanssa, niin me uskomme saavamme myös elää hänen kanssaan. 2Tim.2:11-12 Varma on tämä sana; sillä: jos olemme kuolleet yhdessä hänen kanssaan, saamme myös hänen kanssaan elää; jos kärsimme yhdessä, saamme hänen kanssaan myös hallita; jos kiellämme hänet, on hänkin kieltävä meidät.

    • Anonyymi

      Matt.10:33 Muuta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa. Luuk.12:8-9 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, se kielletään Jumalan enkelien edessä. Mark.8:38

    • Anonyymi

      Tuohon asiaan on Kaikkivaltiaalla Jeesuksella tieto jonka kumoajat ovat eri herrojaan palvelevia:
      Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      ((( viitaten mm alla olevaan Apostolien teot:13:6 tekstiin:)))
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

      kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden raamatussa olevat todelliset herrat:
      herrat: https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
      Ja raamatussa on kristittyjen paavalilais-luterilaisuuden Barjeesuskin:
      "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
      "Noitavainot nykyaikana"
      Eikä siinä kaikki, katekismuksen uskontunnustuksen selityksissä on mm nämä tekstit:
      'Meillä ei ole järkeä' 'Meillä ei ole ymmärrystä' 'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.' 'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.' 'Olemme syntisiä' 'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa' 'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      1 Johanneksen kirje 3:4-10
      "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.... "
      joita ei Kaikkivaltias Jeesus sovittannut...

      • Anonyymi

        Jotkut eksyttää joo että pitää mennä erämaahan ,etsii Jeesusta tai Egyptiin tai ( mesopotania on Arabiassa se Babylon ) tai pitää paastota ku muslimit tai kumartaa itään tai rukoilla 5 kertaa samoin tai pitää edes sapattia kun ei oo enää orja ,. Tai kumartaa petoa Kreetan petturia ilkeä tai barjesus elymasta vääriä jeesuksia noitia . Paastota 40 päivää ku Jeesus tai ahmia sadonkorjuu ruokia ahmatti uhrina Jeesukselle jumala auta mikä eksytys !!! Peto ilkeä .


    • Anonyymi

      Kunnia Jumalalle!

    • Anonyymi

      -
      Jumalan armosta Kristuksen tähden tapahtuva yleinen ja objektiivinen vanhurskauttaminen on yhtä kuin itse evankeliumi eli ihmisen pelastuksen syy. Subjektiivisella vanhurskauttamisella, joka tapahtuu uskon kautta, tarkoitetaan yleisen ja objektiivisen vanhurskauden henkilökohtaista vastaan ottamista.

      Jos kiellämme yleisen ja objektiivisen vanhurskauttamisen, kavennamme evankeliumia. Jos myönnämme yleisen ja objektiivisen vanhurskauttamisen, mutta kiellämme uskon vanhurskauden pelastuksen edellytyksenä, olemme universalisteja ja yritämme tehdä myös taivaasta samanlaisen Kristuksen ystävien ja vihamiesten asuinsijan, jollainen tämä nykyinen maaplaneettamme on.

      Yleisen vanhurskauttamisen ja uskon vanhurskauden tulee julistuksessa kulkea yhdessä. Yleinen vanhurskauttaminen on itse evankeliumi eli se Jumalan lahjapaketti, jonka Jumalan sanalle uskolliset julistajat tarjoilevat ihmisille uskossa vastaan otettavaksi, jotta he pelastuisivat.

      Pyhä Henki herättää jumalattoman ihmisen lain sanan kautta näkemään syntinsä ja kadotetun tilansa sekä vaikuttaa evankeliumin sanan kautta hänessä halun pelastua turvautumalla Kristukseen. Ja sitä, joka Kristukseen turvaa, Kristus ei heitä ulos, vaan antaa hänelle kasteen lahjana Pyhän Henkensä, joka todistaa yhdessä hänen oman henkensä kanssa, että hän on Jumalan lapsi ja voi huutaa Jumalalle: ”Abba! Isä!”

      Koska pelastuminen Jumalan armosta Kristuksen tähden uskon kautta on ainut todellinen pelastuksen tie, siksi perkele vihaa sitä suunnattomasti ja keksii koko ajan uusia harhapolkuja ihmisten tuhoksi. Kirkkohistoria kuitenkin osoittaa, että valtaosa nykyisistäkin eksytyksistä on vain eräänlaisia muunnelmia jo aikaisemmin moneen kertaan esiintyneistä. Siksi dogmihistorian ja kirkkohistorian tuntemisesta olisi Jumalan seurakunnalle paljon hyötyä.

      Kreikan en pneumati (Hengessä) on sanan en sarki(ihmisruumiissa) vastakohta ja on niin ollen käännettävä sanalla “Hengessä” eikä ”Hengen voimassa”, kuten KR-92 tekee. Ylösnousseenakin Kristuksella on ihmisruumis, mutta ei enää lihallinen vaan hengellinen. 

      Sekä ”universalismi” (lat. universalis = yleinen) että” apokatastasis” (kr. ennalleen asettaminen) tarkoittavat teologiassa alkuperäisen paratiisillisen tilan ennalleen palauttamista, näkemystä ja oppia, jonka mukaan kaikki ihmiset lopulta pelastuvat. 
      -
      ( Ote: Matti Väisänen/Lut.net - sivusto)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        ( Matt. 7)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        ( Matt. 7)

        s-seutulainen

        JUMALA OLI SIINÄ SAMASSA KRISTUKSESSA, JOTA SINÄ HELVETINPALVONNASSASI SITEERAAT JA JOKA KUOLI RISTILLÄ JA HERÄSI KUOLLEISTA.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jeesuksen saarnat pelastavat maailman vaan maailman pelastaa JEESUKSEN KRISTUKSEN KUOLEMA RISTILLÄ JA YLÖSNOUSEMINEN KUOLLEISTA.

        On mielipuolista kumota Jeesuksen saarnoilla JEESUKSEN RISTINKUOLEMAN JA YLÖSNOUSEMUKSEN SISÄLTÖ. Jeesuksen SAARNOIHIN PITÄYTYMÄLLÄKÖ sinä kuvittelet pelastuvasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
        14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
        15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammasten vaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'
        24 Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi.
        25 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.
        26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.
        27 Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."
        ( Matt. 7)

        s-seutulainen

        Kuvitellaan tilanne, jossa perheellä on lukuisa lapsikatras ja katraalla maailman upein isoveli, joka talven tullen varoittaa pikkuveljiään ja -sisariaan vakavasti heikoista jäistä. Ymmärtämättömät pikkuveljet ja -siskot kuitenkin unohtavat kuka milloinkin ohjeet, ja upea isoveli pelastaa heidät aina viime hetkellä kuolemasta. Sinä olet kuin joku, joka kuulee tarinan tuosta perheestä ja isoveljen varoituksia siteeraten keksii tarinan, jonka mukaan suurin osa pikkuveljistä ja siskoista hukkuu jäihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JUMALA OLI SIINÄ SAMASSA KRISTUKSESSA, JOTA SINÄ HELVETINPALVONNASSASI SITEERAAT JA JOKA KUOLI RISTILLÄ JA HERÄSI KUOLLEISTA.

        Missään kohtaa Raamattua ei sanota, että Jeesuksen saarnat pelastavat maailman vaan maailman pelastaa JEESUKSEN KRISTUKSEN KUOLEMA RISTILLÄ JA YLÖSNOUSEMINEN KUOLLEISTA.

        On mielipuolista kumota Jeesuksen saarnoilla JEESUKSEN RISTINKUOLEMAN JA YLÖSNOUSEMUKSEN SISÄLTÖ. Jeesuksen SAARNOIHIN PITÄYTYMÄLLÄKÖ sinä kuvittelet pelastuvasi?

        Jälleen kerran olet kiihtynyt, suuttunutkin - siltä ainakin vaikutat.
        Omien oppiensa puolesta kiivailevat, niitä puolustellessaan, suuttuvat kovin helposti.
        Omat opit ovat yhtä kuin ihmisopit.
        Universalismi, muiden harhaoppien ohessa, on ihmisoppia.
        Universalismi, kristillinenkin sellainen, on harhaoppi, joka julistaa toista, väärää, evankeliumia, joka ei mikään evankeliumi ole.
        Se on ihmisten mielen mukaista, korvasyyhy julistusta ja opetusta.


        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        ( Gal.1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kerran olet kiihtynyt, suuttunutkin - siltä ainakin vaikutat.
        Omien oppiensa puolesta kiivailevat, niitä puolustellessaan, suuttuvat kovin helposti.
        Omat opit ovat yhtä kuin ihmisopit.
        Universalismi, muiden harhaoppien ohessa, on ihmisoppia.
        Universalismi, kristillinenkin sellainen, on harhaoppi, joka julistaa toista, väärää, evankeliumia, joka ei mikään evankeliumi ole.
        Se on ihmisten mielen mukaista, korvasyyhy julistusta ja opetusta.


        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        ( Gal.1)

        s-seutulainen

        Saviseutulainen.

        Sinä tuot tänne palstalle Kolminaisuusoppia, joka on ihmisoppia. Sinä tuot tänne Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Yhden ainoan totisen Jumalan Pyhän Jumalan rinnalle. Joten täällä palstalla kommenteissa on kaksi Jumalaa. ... Saviseutulaisen Jumala ja meidän muiden Jumala.
        Saviseutulainen ylläpitää Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valhepersoonia Jumalan Poika- ja Pyhä Henki -persoonia joko esillä tai taustalla kaikissa kommenteissaan. Saviseutulainen on anti-Jumalan ja Antikristuksen työmies ja yhteistyökumppani.

        Todiste saviseutulaisen Jumalaa vastaan.
        Koska Jeesus on ihminen. 1 Tim. 2 :5

        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        Jumalan sanan ilmoitus ei muutu vaan on ikuisesti totta, kaikkina aikoina, ja sen vuoksi isä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Jumala. Koskaan ei ole ollut tilannetta, jossa isän rinnalla olisi ollut poika tai pyhä henki Jumalan toisena tai kolmantena persoonana hänen rinnallaan tasavertaisena jumalana, eikä sellaista tilannetta koskaan tule.

        On ihmeteltävää, miten näin yksinkertaista asiaa saviseutulainen ei ole ymmärtänyt Raamatusta, mutta toisaalta ymmärrän sen, sillä kyse on voimakkaasta sekaannusta aiheuttavasta henkivallasta, joka on pitänyt uskonnollista maailmaa vangittuna kolmiyhteisen jumalan harhaan jo kauan. Tämä harha on ollut olemassa jo vedenpaisumuksen jälkeen muinaisessa Babyloniassa, eli tämä ei ole mikään uusi asia maailmanhistoriassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saviseutulainen.

        Sinä tuot tänne palstalle Kolminaisuusoppia, joka on ihmisoppia. Sinä tuot tänne Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan Yhden ainoan totisen Jumalan Pyhän Jumalan rinnalle. Joten täällä palstalla kommenteissa on kaksi Jumalaa. ... Saviseutulaisen Jumala ja meidän muiden Jumala.
        Saviseutulainen ylläpitää Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valhepersoonia Jumalan Poika- ja Pyhä Henki -persoonia joko esillä tai taustalla kaikissa kommenteissaan. Saviseutulainen on anti-Jumalan ja Antikristuksen työmies ja yhteistyökumppani.

        Todiste saviseutulaisen Jumalaa vastaan.
        Koska Jeesus on ihminen. 1 Tim. 2 :5

        5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu-minä puhun totta, en valhettele-pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

        Jumalan sanan ilmoitus ei muutu vaan on ikuisesti totta, kaikkina aikoina, ja sen vuoksi isä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Jumala. Koskaan ei ole ollut tilannetta, jossa isän rinnalla olisi ollut poika tai pyhä henki Jumalan toisena tai kolmantena persoonana hänen rinnallaan tasavertaisena jumalana, eikä sellaista tilannetta koskaan tule.

        On ihmeteltävää, miten näin yksinkertaista asiaa saviseutulainen ei ole ymmärtänyt Raamatusta, mutta toisaalta ymmärrän sen, sillä kyse on voimakkaasta sekaannusta aiheuttavasta henkivallasta, joka on pitänyt uskonnollista maailmaa vangittuna kolmiyhteisen jumalan harhaan jo kauan. Tämä harha on ollut olemassa jo vedenpaisumuksen jälkeen muinaisessa Babyloniassa, eli tämä ei ole mikään uusi asia maailmanhistoriassa.

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälleen kerran olet kiihtynyt, suuttunutkin - siltä ainakin vaikutat.
        Omien oppiensa puolesta kiivailevat, niitä puolustellessaan, suuttuvat kovin helposti.
        Omat opit ovat yhtä kuin ihmisopit.
        Universalismi, muiden harhaoppien ohessa, on ihmisoppia.
        Universalismi, kristillinenkin sellainen, on harhaoppi, joka julistaa toista, väärää, evankeliumia, joka ei mikään evankeliumi ole.
        Se on ihmisten mielen mukaista, korvasyyhy julistusta ja opetusta.


        8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
        ( Gal.1)

        s-seutulainen

        Totta kai minä olen suuttunut, kun sinunlaisesi helvetinpalvojat ja mielipuoleen Jumalaan uskovat tahraatte Jeesuksen Kristuksen Isän ja teette hänestä kostonhimoisen sadistin, suorastaan Saatanan. Ja te teette sen kaiken lisäksi äärimmäisen irvokkaasti julistaessanne oman skitsofreenisen sanomanne ARMON sanomaksi.

        Ja jos sinä nulikka ymmärtäisit edes sen, että kristillisen universalismin julistajia on tällä palstalla ollut viime vuosien aikana yhteensä KAKSI, niin sinä tajuaisit, kuinka MIELETÖN sinun väitteesi korvasyyhystä on. Korvasyyhyyn saarnaamista on NIMENOMAAN toraismi ja sinun ja ut:n armoa ja tuomiota SEKOITTAVA oppi; NE ovat korvasyyhyoppeja.

        Teidän fariselaisuutenne ja opillinen OMAHYVVÄISYYTENNE on kuin alkoholismi; se kieltää itsensä, ei tunnista itseään.

        Jos tajuaisit, kuinka irvokasta tuo sinun Paavalin siteeraamisesi on, sinä katuisit tomussa ja tuhassa omaa ääliömäisyyttäsi ja nousisit siitää häpeästäsi sitten uudistuneena ja ajatus kirkkaana. Mutta kun ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai minä olen suuttunut, kun sinunlaisesi helvetinpalvojat ja mielipuoleen Jumalaan uskovat tahraatte Jeesuksen Kristuksen Isän ja teette hänestä kostonhimoisen sadistin, suorastaan Saatanan. Ja te teette sen kaiken lisäksi äärimmäisen irvokkaasti julistaessanne oman skitsofreenisen sanomanne ARMON sanomaksi.

        Ja jos sinä nulikka ymmärtäisit edes sen, että kristillisen universalismin julistajia on tällä palstalla ollut viime vuosien aikana yhteensä KAKSI, niin sinä tajuaisit, kuinka MIELETÖN sinun väitteesi korvasyyhystä on. Korvasyyhyyn saarnaamista on NIMENOMAAN toraismi ja sinun ja ut:n armoa ja tuomiota SEKOITTAVA oppi; NE ovat korvasyyhyoppeja.

        Teidän fariselaisuutenne ja opillinen OMAHYVVÄISYYTENNE on kuin alkoholismi; se kieltää itsensä, ei tunnista itseään.

        Jos tajuaisit, kuinka irvokasta tuo sinun Paavalin siteeraamisesi on, sinä katuisit tomussa ja tuhassa omaa ääliömäisyyttäsi ja nousisit siitää häpeästäsi sitten uudistuneena ja ajatus kirkkaana. Mutta kun ei.

        Alapa jo katua raivoamistasi tomussa ja tuhassa, sillä: kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'. ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa"
        Jeesus on Herra Jumala, Herra Sebaot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alapa jo katua raivoamistasi tomussa ja tuhassa, sillä: kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'. ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa"
        Jeesus on Herra Jumala, Herra Sebaot.

        Päätit sitten siteerata kristillisen universalismin eli Paavalin evankeliumin ydinkohtaa minua VASTAAN? :D :D :D :D :D :D :D

        Logiikan peruskurssille siitä, mars mars!!! Hopi-hopi!!!!!

        :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt.
        2 Siitä me tiedämme, että rakastamme Jumalan lapsia, kun rakastamme Jumalaa ja noudatamme hänen käskyjänsä.
        3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;
        4 sillä kaikki, mikä on syntynyt Jumalasta, voittaa maailman; ja tämä on se voitto, joka on maailman voittanut, meidän uskomme.
        5 Kuka on se, joka voittaa maailman, ellei se, joka uskoo, että Jeesus on Jumalan Poika?
        6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
        7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
        8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.
        9 Jos me otamme vastaan ihmisten todistuksen, niin onhan Jumalan todistus suurempi. Ja tämä on Jumalan todistus, sillä hän on todistanut Pojastansa.
        10 Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä; joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.
        11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
        13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
        ( 1 Joh. 5)

        s-seutulainen

        Saviseutulainen,

        taas Sinulta lippppsahti emävalhe 1 Joh. 5 esittämäsi jakeet. Tuolla edellä jo lukuisten valheittesi lisäksi.

        Jumalan poika ja pyhä henki ei ole ollut, ei ole, eikä ole oleva koskaan yksin ainoa totinen Jumala, mutta isä on yksin totinen ja ainoa Jumala iankaikkisesti, jo ennen maailman luomista, nyt ja tulevassa maailmassa, loputtomiin.

        Kun siis joku nostaa isän Jumalan rinnalle muita jumalaksi niin hän kumoaa sillä Jumalan sanan ilmoituksen sen sijaan, että täydentäisi sitä.

        Todiste:
        yhtäkään kertaa vanhasta testamentista ei löydy iankaikkista läsnäolevaa Jumalan Poikaa. Pyhä Jumala ei tunnusta läsnäolevaa Poikaa kertaakaan, Joka Poika vielä olisi Jumalasta syntynyt, syntynyt ennen aikojen alkua ja jonka kautta on kaikki luotu ja joka tuli lihaksi ! Tämä vanhan testamentin todiste on täysin riittävä mitätöimään Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan -opin. Pyhä Henki- persoona mitätöityy tuossa samassa todisteessa. Jumalan Poika ja Kolminaisuusoppi rajoittuu pelkästään uuden testamentin opiksi, joka täysi satu ja valhe ja eksytys.

        Yhteenveto:
        Sinä saviseutulainen olet toraisti, jaarittelija ja ämmäin turhanpäiväisten turinoitten levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alapa jo katua raivoamistasi tomussa ja tuhassa, sillä: kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'. ottavat tämän kirjan sanoista vaarin; kumartaen rukoile Jumalaa"
        Jeesus on Herra Jumala, Herra Sebaot.

        Älä tuo tänne palstalle Jeesus yksin-oppia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai minä olen suuttunut, kun sinunlaisesi helvetinpalvojat ja mielipuoleen Jumalaan uskovat tahraatte Jeesuksen Kristuksen Isän ja teette hänestä kostonhimoisen sadistin, suorastaan Saatanan. Ja te teette sen kaiken lisäksi äärimmäisen irvokkaasti julistaessanne oman skitsofreenisen sanomanne ARMON sanomaksi.

        Ja jos sinä nulikka ymmärtäisit edes sen, että kristillisen universalismin julistajia on tällä palstalla ollut viime vuosien aikana yhteensä KAKSI, niin sinä tajuaisit, kuinka MIELETÖN sinun väitteesi korvasyyhystä on. Korvasyyhyyn saarnaamista on NIMENOMAAN toraismi ja sinun ja ut:n armoa ja tuomiota SEKOITTAVA oppi; NE ovat korvasyyhyoppeja.

        Teidän fariselaisuutenne ja opillinen OMAHYVVÄISYYTENNE on kuin alkoholismi; se kieltää itsensä, ei tunnista itseään.

        Jos tajuaisit, kuinka irvokasta tuo sinun Paavalin siteeraamisesi on, sinä katuisit tomussa ja tuhassa omaa ääliömäisyyttäsi ja nousisit siitää häpeästäsi sitten uudistuneena ja ajatus kirkkaana. Mutta kun ei.

        Näin Paavali julistaa ja opettaa, että KAIKKI PELASTUVAT:

        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
        ( 1 Kor. 9)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Näin Paavali julistaa ja opettaa, että KAIKKI PELASTUVAT:

        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
        ( 1 Kor. 9)

        Ihmeellisesti sinä kykenet tekemään Paavalista, Jeesuksesta ja Jumalasta skitsofreenikon.

        “kaikki ovat tehneet syntiä...
        mutta saavat... lahjaksi vanhurskauden” (Room. 3:23)
        “tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion...
        riittää yhden... teko antamaan kaikille... vanhurskauden”
        (Room. 5:18)
        “yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä...
        yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita” (Room. 5:19)
        “Jumala on näet tehnyt kaikki tottelemattomuuden vangeiksi,
        jotta hän voisi antaa kaikille armahduksen” (Room. 11:32).

        JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

        Kun sanoin, että tuo armon ja tuomjon sekasikiöoppi tekee teista itsellenne sokeita fariseuksia, minä kirjaimellisesti tarkoitin, mitä sanoin. Tämä on tosiaankin kuin yrittäisi selittää sokealle värejä.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Näin Paavali julistaa ja opettaa, että KAIKKI PELASTUVAT:

        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
        ( 1 Kor. 9)

        Ja missä kohtaa tuossa mainitaan iankaikkinen kidutusrangaistus? Ei yhtikäs missään. Paavali puhuu sen sijaan halustaan pelastaa ihmisiä tuon ajan uskonnollisesta orjuudesta ja toivoo, ettei itse tulisi sen voittamaksi (samalla tavoin kuin 99,999% nykykristityistä). Niin arvokas hänelle oli tämä evankeliumi:

        JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        Näin Paavali julistaa ja opettaa, että KAIKKI PELASTUVAT:

        16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!
        17 Sillä jos vapaasta tahdostani sitä teen, niin minulla on palkka; mutta jos en tee sitä vapaasta tahdostani, niin on huoneenhaltijan toimi kuitenkin minulle uskottu.
        18 Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää.
        19 Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin,
        20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia; lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset;
        21 ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia - vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa - voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia;
        22 heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.
        23 Mutta kaiken minä teen evankeliumin tähden, että minäkin tulisin siitä osalliseksi.
        24 Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte.
        25 Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman.
        26 Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen,
        27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.
        ( 1 Kor. 9)

        Koska maailma oli tuolloin niiin kuin nykyäänkin pahan (uskonnon) vallassa, Paavali halusi pelastaa edes muutamia saarnaamalla ainoaa oikeaa totuutta

        “kaikki ovat tehneet syntiä...
        mutta saavat... lahjaksi vanhurskauden” (Room. 3:23)
        “tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion...
        riittää yhden... teko antamaan kaikille... vanhurskauden”
        (Room. 5:18)
        “yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä...
        yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita” (Room. 5:19)
        “Jumala on näet tehnyt kaikki tottelemattomuuden vangeiksi,
        jotta hän voisi antaa kaikille armahduksen” (Room. 11:32).

        ja toivoi, ettei vain ajan uskonnollinen henki saisi häntä itseään luopumaan tuosta ainoasta oikeeasta evankeliumista, jolloin hän ei olisi enää kelvolinen tuota evankeliumia julistamaan.

        99,9999% nykykristityistä on tuolle Paavalin evankeliumille täysin vieraan uskonnollisen hengen, oopin ja valheen perillisiä - ja niin syvällisesti, että te teette kaikkenne, jotta se raukeaisi tyhjiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä kohtaa tuossa mainitaan iankaikkinen kidutusrangaistus? Ei yhtikäs missään. Paavali puhuu sen sijaan halustaan pelastaa ihmisiä tuon ajan uskonnollisesta orjuudesta ja toivoo, ettei itse tulisi sen voittamaksi (samalla tavoin kuin 99,999% nykykristityistä). Niin arvokas hänelle oli tämä evankeliumi:

        JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)


        16. .. itse kullekin USKOVALLE pelastukseksi...
        17... ilmestyy USKOSTA USKOON...
        "Vanhurskas on elävä USKOSTA."

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja missä kohtaa tuossa mainitaan iankaikkinen kidutusrangaistus? Ei yhtikäs missään. Paavali puhuu sen sijaan halustaan pelastaa ihmisiä tuon ajan uskonnollisesta orjuudesta ja toivoo, ettei itse tulisi sen voittamaksi (samalla tavoin kuin 99,999% nykykristityistä). Niin arvokas hänelle oli tämä evankeliumi:

        JUMALA OLI KRISTUKSESSA JA SOVITTI MAAILMAN ITSENSÄ KANSSA.

        Niin sovitti. Päästiin sitten kerralla molemmista, itsetuhoisen käytöksen ansiosta. Eipä ole ollut sen koommin pienintäkään riesaa kummastakaan. Jihuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)


        16. .. itse kullekin USKOVALLE pelastukseksi...
        17... ilmestyy USKOSTA USKOON...
        "Vanhurskas on elävä USKOSTA."

        s-seutulainen

        Loukkaako sinun ylpeyttäsi jotenkin se Paavalin totuus, että kerran on jokainen polvi notkistuva ja jokainen suu tunnustava Isän Jumalan KUNNIAKSI, että Jeesus Kristus on Herra - minkä voi tehdä ainoastaan Pyhässä Hengessä?
        Anna kun vastaan: loukkaa. Koska jos se EI loukkaisi, sinä ottaisit tämän yksinkertaisen evankeliumin vastaan.
        Mutta koska se loukkaa ja koska minä olen tästä jo niin monta kertaa sinulle huomauttanut, nyt taitaa käydä niin, että minä en tätä helmeä enää sialle tarjoa.
        Jatka sinää vain Usko Toivosen kanssa tekonöyrässä muka-armollisessa opissasi, jonka alaisuudessa voit aina halutessasi liikuttua omasta nöyryydestäsi ja siitä, kuinka et omasta mielestäsi ole yhtikäs mitään, vaan "Kristus on kaikki kaikessa" - paitsi tietenkin siinä tapauksessa, että Hän menisi aikojen lopulla pelastamaan KAIKKI maailman ihmiset. Sellainenhan ei tule kuulonkaan, koska eihän Jumala voi pelastaa KAIKKIA pois poikenneita - ainoastaan sinunlaisesi pois poikenneet, jotka ovat ymmärtäneet ottaa armon tarjouksen vastaan. Eli sinun Jumalasi, jolla riitti armoa ja viisautta ja ihmisrakkautta vetää SINUA luokseen ja joka antoi sinulle halun ja ymmärryksen ottaa armo vastaan, EI MISSÄÄN NIMESSÄ SAA TOIMIA SAMOIN KAIKKIEN MUIDEN IHMISTEN KOHDALLA.
        Annapa kun kysyn: Oletko kenties hengellinen rasisti? Tai jonkin sortin hengellinen natsi? Sinä hieman kuulostat sellaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room. 1)


        16. .. itse kullekin USKOVALLE pelastukseksi...
        17... ilmestyy USKOSTA USKOON...
        "Vanhurskas on elävä USKOSTA."

        s-seutulainen

        Vakavasti puhuen ei kukaan meistä ole hengellinen natsi. Ei saviseutulainen, ei usko toivonen, ei yksikään toraisti, ei kukaan. En minäkään. Me olemme yhtä Kristuksessa, ymmärsimmeppä me tämän tahi emme ja osasimmepa me ilmaista tätä ykseyttämme tahi emme. Eivät minun ylilyöntinikään irrota minua toisista eikä toisia minusta. Niinpä pahoittelenkin tuota natsi- ja rasisti-sanan käyttöä, ne eivät osu alkuunkaan maaliinsa.
        - GF -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavasti puhuen ei kukaan meistä ole hengellinen natsi. Ei saviseutulainen, ei usko toivonen, ei yksikään toraisti, ei kukaan. En minäkään. Me olemme yhtä Kristuksessa, ymmärsimmeppä me tämän tahi emme ja osasimmepa me ilmaista tätä ykseyttämme tahi emme. Eivät minun ylilyöntinikään irrota minua toisista eikä toisia minusta. Niinpä pahoittelenkin tuota natsi- ja rasisti-sanan käyttöä, ne eivät osu alkuunkaan maaliinsa.
        - GF -

        Kaikki eivät ole Kristuksessa, et sinä eikä moni muu täällä kirjoittava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vakavasti puhuen ei kukaan meistä ole hengellinen natsi. Ei saviseutulainen, ei usko toivonen, ei yksikään toraisti, ei kukaan. En minäkään. Me olemme yhtä Kristuksessa, ymmärsimmeppä me tämän tahi emme ja osasimmepa me ilmaista tätä ykseyttämme tahi emme. Eivät minun ylilyöntinikään irrota minua toisista eikä toisia minusta. Niinpä pahoittelenkin tuota natsi- ja rasisti-sanan käyttöä, ne eivät osu alkuunkaan maaliinsa.
        - GF -

        En ajatellutkaan, että noita reippaanpuoleisia nimittelyjä tosissasi käytit.
        :)
        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki eivät ole Kristuksessa, et sinä eikä moni muu täällä kirjoittava.

        No niin, Jessica, 4 v. on aika taas jäätelön! Teologin viitta ei oikein sovi pienoisille olkapäillesi! :D :D :D


    • Anonyymi

      Jes.43:11 Biblia. Minä olen Herra, ja paitsi minua ei ole yhtään vapahtajaa. Jes.44:6-7 Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa. Kuka on minun kaltaiseni? Hän julistakoon ja ilmoittakoon ja osoittakoon sen minulle.....

    • Anonyymi

      Ps.82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyyni Korkeimman poikia. Biblia (1776) "Korkeimman lapset." Joh.10:34 Jeesus vastasi heille: Eikö teidän laessanne ole kirjoitettuna: Minä sanoin: te olette jumalia?

    • Anonyymi

      Jopas taas luisen sopan keitit.

    • Anonyymi

      5Moos.28:64 Biblia. Ja Herra hajoittaa sinut kaikkien kansain sekaan, yhdestä maan äärestä toiseen; siellä sinä palvelet muukalaisia jumalia, joita et sinä tunne, eikä isäskään, kantoja ja kiviä.

      • Anonyymi

        antti, pakana pilkkaa Jumalaa.


    • Anonyymi

      Itse Herra Jeesus Kristus lausuu näin:

      14 "niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15 että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen".
      ( Joh. 3)

      s-seutulainen

      • Anonyymi

        >>Itse Herra Jeesus Kristus lausuu näin:>>

        Saviseutulainen.
        Taas sulla lipsahti ..tipahti valhe!

        Pyhä Jumala oli Jeesuksessa ja ei ole todellakaan ihminen Jeesuksessa ilmoittanut tuollaista valhetta Joh. 3: 14 -18.

        Tuollaiset tekstit ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valhe-Jeesuksen satu-sanomisia.

        Sinä saviseutulainen olet anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja kolmipersoonaisen eksytysoppinne levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>Itse Herra Jeesus Kristus lausuu näin:>>

        Saviseutulainen.
        Taas sulla lipsahti ..tipahti valhe!

        Pyhä Jumala oli Jeesuksessa ja ei ole todellakaan ihminen Jeesuksessa ilmoittanut tuollaista valhetta Joh. 3: 14 -18.

        Tuollaiset tekstit ovat Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan valhe-Jeesuksen satu-sanomisia.

        Sinä saviseutulainen olet anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja kolmipersoonaisen eksytysoppinne levittäjä.

        Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.

        Hei,

        älä tuo tänne kaksiyhteistä Jumalaa.

        Pysy oikeassa opissa, joka on meillä ...meillä on yksi totinen Jumala, Pyhä Jumala.

        Sama Jumala vanhassa ja uudessa testamentissä. ...Muuttumaton Jumala...iankaikkisesta iankaikkiseen sama Pyhä Jumala!

        Iankaikkista Jumalan Poika ei ole,
        Koska sinä tuota Poikaa ylistät ja palvot niin olet kuten saviseutulainenkin anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja eksytystä julistava henkilö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        älä tuo tänne kaksiyhteistä Jumalaa.

        Pysy oikeassa opissa, joka on meillä ...meillä on yksi totinen Jumala, Pyhä Jumala.

        Sama Jumala vanhassa ja uudessa testamentissä. ...Muuttumaton Jumala...iankaikkisesta iankaikkiseen sama Pyhä Jumala!

        Iankaikkista Jumalan Poika ei ole,
        Koska sinä tuota Poikaa ylistät ja palvot niin olet kuten saviseutulainenkin anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja eksytystä julistava henkilö.

        Jatkan vielä Sinulle kaksi- ja Sinulle kolmiyhteisen Jumalan eksytysopin jakajalle seuraavaa.

        Ne sanat, jotka Pyhä Jumala on puhunut pyhän hengen kautta, palvelijansa Mooseksen ja profeettain suulla , ovat muuttumaton ja ikuinen totuus, ja niiden mukaan isä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Jumala eikä toista tule!

        Se mitä uudessa Testamentissa on kirjoitettu on Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan satuja ja eksytystä, jotka ovat suuren Rooman valtakunnan aikaisten kirkkoihmisten laatimia ja nykyisin suomalaisen Evl-kirkon laatimia satuja.
        Suurin satu on Jumalan Poika ja Jeesuksen kaksiluonto-oppi.
        Nuo sadut keskittyvät Johanneksen evankeliumiin, Johanneksen kirjeisiin, Hebrealaikirjeeseen ja Johanneksen ilmestyskirjaan.

        Pyhän Jumalan oppia löytyy myös uudesta testamentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan vielä Sinulle kaksi- ja Sinulle kolmiyhteisen Jumalan eksytysopin jakajalle seuraavaa.

        Ne sanat, jotka Pyhä Jumala on puhunut pyhän hengen kautta, palvelijansa Mooseksen ja profeettain suulla , ovat muuttumaton ja ikuinen totuus, ja niiden mukaan isä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Jumala eikä toista tule!

        Se mitä uudessa Testamentissa on kirjoitettu on Pyhän Kolmiyhteisen Jumalan satuja ja eksytystä, jotka ovat suuren Rooman valtakunnan aikaisten kirkkoihmisten laatimia ja nykyisin suomalaisen Evl-kirkon laatimia satuja.
        Suurin satu on Jumalan Poika ja Jeesuksen kaksiluonto-oppi.
        Nuo sadut keskittyvät Johanneksen evankeliumiin, Johanneksen kirjeisiin, Hebrealaikirjeeseen ja Johanneksen ilmestyskirjaan.

        Pyhän Jumalan oppia löytyy myös uudesta testamentista.

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)


        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: Herrani, mikä on oleva näitten päätös?
        9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.
        ( Dan. 12)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?
        2 Hän kasvoi Herran edessä niinkuin vesa, niinkuin juuri kuivasta maasta. Ei ollut hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme hänet, mutta ei ollut hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet.
        3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.
        4 Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,
        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
        6 Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.
        7 Häntä piinattiin, ja hän alistui siihen eikä suutansa avannut; niinkuin karitsa, joka teuraaksi viedään, niinkuin lammas, joka ääneti keritsijäinsä edessä, niin ei hän suutansa avannut.
        8 Ahdistettuna ja tuomittuna hänet otettiin pois, mutta kuka hänen polvikunnastaan sitä ajatteli? Sillä hänet temmattiin pois elävien maasta; minun kansani rikkomuksen tähden kohtasi rangaistus häntä.
        9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.
        12 Sentähden minä jaan hänelle osan suurten joukossa, ja väkevien kanssa hän saalista jakaa; sillä hän antoi sielunsa alttiiksi kuolemaan, ja hänet luettiin pahantekijäin joukkoon, hän kantoi monien synnit, ja hän rukoili pahantekijäin puolesta.
        ( Jesaja 53)


        1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
        3 Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.
        4 Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä tutkivat, ja ymmärrys lisääntyy.
        5 Ja minä, Daniel, näin, ja katso, siellä seisoi kaksi muuta, toinen virran tällä rannalla, toinen virran tuolla rannalla.
        6 Ja toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vetten yläpuolella: Kuinka kauan on vielä näitten ihmeellisten asiain loppuun?
        7 Ja minä kuuntelin pellavapukuista miestä, joka oli virran vetten yläpuolella, ja hän nosti oikean ja vasemman kätensä taivasta kohti ja vannoi hänen kauttansa, joka elää iankaikkisesti: Siihen on vielä aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa. Ja kun pyhän kansan yhden osan hajotus on loppunut, silloin nämä kaikki täyttyvät.
        8 Ja minä kuulin, mutta en ymmärtänyt, ja minä sanoin: Herrani, mikä on oleva näitten päätös?
        9 Niin hän sanoi: Mene, Daniel, sillä ne sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti.
        10 Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan, mutta jumalattomat pysyvät jumalattomina, eikä yksikään jumalaton ymmärrä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.
        11 Ja siitä ajasta, jolloin jokapäiväinen uhri poistetaan ja hävityksen kauhistus asetetaan, on oleva tuhat kaksisataa yhdeksänkymmentä päivää.
        12 Autuas se, joka odottaa ja saavuttaa tuhat kolmesataa kolmekymmentä viisi päivää.
        13 Mutta sinä, mene, siksi kunnes loppu tulee; ja lepää, ja nouse osaasi päivien lopussa.
        ( Dan. 12)

        s-seutulainen

        Sinulle saviseutulainen tiedoksi jälleen kerran, toistan Sinulle jälleen kerran.

        Ne sanat, jotka Pyhä Jumala on puhunut pyhän hengen kautta, palvelijansa Mooseksen ja profeettain suulla , ovat muuttumaton ja ikuinen totuus, ja niiden mukaan Pyhä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Pyhä Jumala eikä toista tule!

        Läsnäolevaa Pyhän Jumalan ilmoittamaa Jumalan Poikaa ei ole vanhassa testamentissa.
        Aamen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle saviseutulainen tiedoksi jälleen kerran, toistan Sinulle jälleen kerran.

        Ne sanat, jotka Pyhä Jumala on puhunut pyhän hengen kautta, palvelijansa Mooseksen ja profeettain suulla , ovat muuttumaton ja ikuinen totuus, ja niiden mukaan Pyhä Jumala on ollut, on ja on oleva, yksin ainoa totinen Pyhä Jumala eikä toista tule!

        Läsnäolevaa Pyhän Jumalan ilmoittamaa Jumalan Poikaa ei ole vanhassa testamentissa.
        Aamen.

        Sinulle vielä saviseutulainen jatkoa,

        Sinä saviseutulainen olet anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja kolmipersoonaisen eksytysoppinne levittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        älä tuo tänne kaksiyhteistä Jumalaa.

        Pysy oikeassa opissa, joka on meillä ...meillä on yksi totinen Jumala, Pyhä Jumala.

        Sama Jumala vanhassa ja uudessa testamentissä. ...Muuttumaton Jumala...iankaikkisesta iankaikkiseen sama Pyhä Jumala!

        Iankaikkista Jumalan Poika ei ole,
        Koska sinä tuota Poikaa ylistät ja palvot niin olet kuten saviseutulainenkin anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja eksytystä julistava henkilö.

        Sinäkö olet palstalla hoitamassa Jumalan virkaa??? Vai miksi päätät, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei? Vai oliko tässä kommentissa joitain palstan sääntöjen vastaista?
        Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö olet palstalla hoitamassa Jumalan virkaa??? Vai miksi päätät, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei? Vai oliko tässä kommentissa joitain palstan sääntöjen vastaista?
        Luonnollisessa maailmassa Isä on myös Poika. Eikä ole isää ilman esikoista, Poikaa eikä Poikaa ole ilman Isää. Poika ja Isä ovat samanaikaisia, eikä Poika ole ennen Isää, eikä Isä ennen Poikaa.

        Pyhä Jumala päätttänyt että Teille tulee panna hanttiin...vastustaa eksytys-oppejanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Jumala päätttänyt että Teille tulee panna hanttiin...vastustaa eksytys-oppejanne.

        Lisään vielä täsmennystä edelliseen kommenttiin.

        Hei Teille 2- ja 3- yhteisen Jumalan ja Jeesus yksin -opin eksyttäjille.

        Pyhän Jumalan käsky on... että tulee vastustaa Teidän perkeleen lasten palstalle julkistamianne eksytys-oppejanne. Joka kaikki eksytys on syntiä!


        Todisteet vastustaa Teitä perkeleen lapsia:
        1. Joh. 3:10
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        10 Siitä käy ilmi, ketkä ovat Pyhän Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.

        1. Piet. 5:8
        Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.

        Jaak. 4:7
        Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee.

        2. Tess. 2:4
        3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
        4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhä Jumala päätttänyt että Teille tulee panna hanttiin...vastustaa eksytys-oppejanne.

        Väität tosiaan olevasi Jumala, hups...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle vielä saviseutulainen jatkoa,

        Sinä saviseutulainen olet anti-Jumalan ja Antikristuksen kumppani ja kolmipersoonaisen eksytysoppinne levittäjä.

        1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität tosiaan olevasi Jumala, hups...

        Hei Sinulle ..Jeesuksen sanat.

        Matt. 4
        10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1 Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4 Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
        7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
        8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme."
        9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
        10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
        11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
        ( Joh. 14)

        s-seutulainen

        Hei saviseutulainen,

        seuraavassa tarkemmin mikä on tuon Joh. 14 : 1 - 11 jakeitten sisältö ettei saviseutulainen eksytä meitä palstalaisia tässä enempää kuin tekee jatkuvasti kaikessa.

        2 Kor. 5
        19 Sillä Pyhä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse maailman itsensä kanssa

        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Pyhä Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Pyhä Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Pyhä Jumala oli hänen kanssansa ja teki ne teot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei saviseutulainen,

        seuraavassa tarkemmin mikä on tuon Joh. 14 : 1 - 11 jakeitten sisältö ettei saviseutulainen eksytä meitä palstalaisia tässä enempää kuin tekee jatkuvasti kaikessa.

        2 Kor. 5
        19 Sillä Pyhä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti itse maailman itsensä kanssa

        Apt. 2
        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Pyhä Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Pyhä Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,

        Apt. 10
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Pyhä Jumala oli hänen kanssansa ja teki ne teot.

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5. KR 33/38)


        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
        27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ( Apt. 2 KR 33/38)



        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
        36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
        37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Apt. 10 KR 33/38)


      • Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

        17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
        18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
        20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.
        21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
        ( 2 Kor. 5. KR 33/38)


        22 Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
        23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, te laista tietämättömien miesten kätten kautta naulitsitte ristille ja tapoitte.
        24 Hänet Jumala herätti ja päästi kuoleman kivuista, niinkuin ei ollutkaan mahdollista, että kuolema olisi voinut hänet pitää.
        25 Sillä Daavid sanoo hänestä: 'Minä näen alati edessäni Herran, sillä hän on minun oikealla puolellani, etten horjahtaisi.
        26 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja kieleni riemuitsee, ja myös minun ruumiini on lepäävä toivossa;
        27 sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä salli Pyhäsi nähdä katoavaisuutta.
        28 Sinä teet minulle tiettäviksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä.'
        29 Te miehet, veljet, on lupa teille rohkeasti sanoa, mitä kantaisäämme Daavidiin tulee, että hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä.
        30 Koska hän nyt oli profeetta ja tiesi, että Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut asettavansa hänen kupeittensa hedelmän hänen valtaistuimelleen,
        31 niin hän edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta, sanoen, ettei Kristus ollut jäävä hyljätyksi tuonelaan eikä hänen ruumiinsa näkevä katoavaisuutta.
        32 Tämän Jeesuksen on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        33 Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        34 Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni,
        35 kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        36 Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        37 Kun he tämän kuulivat, saivat he piston sydämeensä ja sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Miehet, veljet, mitä meidän pitää tekemän?"
        38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."
        ( Apt. 2 KR 33/38)



        34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
        36 Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa, joka on kaikkien Herra,
        37 sen sanan, joka lähtien Galileasta on levinnyt koko Juudeaan, sen kasteen jälkeen, jota Johannes saarnasi, sen te tiedätte;
        38 te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.
        39 Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat.
        40 Hänet Jumala herätti kolmantena päivänä ja antoi hänen ilmestyä,
        41 ei kaikelle kansalle, vaan Jumalan ennen valitsemille todistajille, meille, jotka söimme ja joimme hänen kanssaan sen jälkeen, kuin hän oli kuolleista noussut.
        42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
        43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
        ( Apt. 10 KR 33/38)

        Hei saviseutulainen, lissää vielä..

        tuosta Jeesuksen ja Isän yhdennäköisyydesta seuraavaa.
        Kristus on Jumalan kuva. Niinkuin ihminen, mieskin on. Että tuollaine on Joh. 14:1-11 selitys. Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5.

        1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        2. Kor. 4:4
        niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei saviseutulainen, lissää vielä..

        tuosta Jeesuksen ja Isän yhdennäköisyydesta seuraavaa.
        Kristus on Jumalan kuva. Niinkuin ihminen, mieskin on. Että tuollaine on Joh. 14:1-11 selitys. Jeesus on ihminen 1 Tim. 2:5.

        1. Kor. 11:7
        Miehen ei tule peittää päätänsä, koska hän on Jumalan kuva ja kunnia; mutta vaimo on miehen kunnia.

        2. Kor. 4:4
        niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on Jumalan kuva.

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
        6 joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
        7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
        8 hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
        9 Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
        10 niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
        11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
        ( Fil. 2)

        s-seutulainen

        juu..olisko tuo Joh. 14:1-11 paketissa nyt...


    • Anonyymi

      Jeesuskin lupaili niitä näitä - mutta odotetusti ei ole ollut hyvien lupaustensa pitäjäksi.

      Juuri siksi uskontoja kutsutaan uskonnoiksi. Yhdessä uskotaan asioita joille ei ole vastinetta todellisuudessa. Joukossa on tietyst kivempi olla väärässäkin.

      • Anonyymi

        Jeesus on Herra Sebaot, Israelin Jumala: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Sana todistaa: Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Jeesus kuoli ja virkosi elämään.
        Jeesus sanoo itsestään: Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Herra Sebaot, Israelin Jumala: Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
        Sana todistaa: Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Jeesus kuoli ja virkosi elämään.
        Jeesus sanoo itsestään: Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

        Hei.

        älä tuo tänne Jeesus yksin-oppia.

        Mokomaki Eksytys-opin juoksupoika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei.

        älä tuo tänne Jeesus yksin-oppia.

        Mokomaki Eksytys-opin juoksupoika.

        "totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi Hän."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "totuuden mukaan, että yksi hän on, ja ettei ketään muuta ole, paitsi Hän."

        kyllä, juuri noin.


    • Anonyymi

      Helluntalaisuus ei ole Kristin uskoa ! Se on Amerikkalsita saastaa,usko 1700 luvulla naisen näkyihin uskoa. Ei kuulu meille töänne,painukaa pois!

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe