Mitä antaisit ikäväsi

Anonyymi

Kohteelle joululahjaksi?

179

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mitää.

      • Anonyymi

        Jokin kultainen kaulakoru, en tiedä pitäisikö sitä.


    • Anonyymi

      Itse kirjoitetun runon. Mutten kehtaa kun ei olla niinkään tuttuja.

      • Anonyymi

        Anna palaa. Se olisi jotain uniikkia juuri hänelle.
        Paperilla tai sähköisenä, runossa on aina tunne mukana.

        Runoileva mies


      • Anonyymi

        Itse tehty runo tai muu taideteos on todella hieno lahja kenelle vaan. Sellainen lahja kertoo vaivannäöstä ja ajatuksesta lahjan takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse tehty runo tai muu taideteos on todella hieno lahja kenelle vaan. Sellainen lahja kertoo vaivannäöstä ja ajatuksesta lahjan takana.

        Se on myös todella henkilökohtainen. Pitää tasapainoilla sanojen kanssa, ettei sanoma mene yli. Joku esine on helpompi ja ehkä turhempi, mutta vähemmän riskialtis. Silti kannatan runoa, jos tunnet luomisentuskaa rinnassasi.

        Runoileva mies


    • Anonyymi

      Sanoisin kasvotusten melko suorat sanat. Muutaman totuuden

      • Anonyymi

        :D nyt repes


    • Anonyymi

      Lähettäisin itseni paketissa, punaisiin alusvaatteisiin pukeutuneena, latautuneena.

      • Anonyymi

        Oliko tää runoilevalle miehelle, joka antaa palaa? Kenties 😙


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko tää runoilevalle miehelle, joka antaa palaa? Kenties 😙

        Se "Runoileva mies" odottaa sellaista pakettia sormet syyhyten. Juuri hän- nainen punaisissa pitseissä.... huh huh...🤪😍🤩. Se olisi varmaa menoa heti kerrasta.


    • Anonyymi

      Mietin tätä viime viikolla, sitten tulin päätökseen etten annakkaan mitään. Käyttäytyy niin oudosti.

    • Anonyymi

      T-paidan, sellaisen, jota hän on etsinyt.

      • Anonyymi

        Väri sävy sävyyn auton kanssa 😘


    • Anonyymi

      Hänellä saattaa olla joku lahjalista. Odottelen sitä ja katsotaan sitte.

    • Anonyymi

      Tässä yksi vaihtoehto.


      https://www.shitexpress.com/

      • Anonyymi

        😞😞😞


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😞😞😞

        Vitsi vitsi hei.


    • Anonyymi

      Mix pitäs antaa mitää.ei ees nähä....

    • Anonyymi

      Ostin jo hänelle työkalupakin, jossa on kaikki yleisimmin tarvittavat työkalut. Hän on usein lainannut minulta työkaluja. Olen kyllä saanut kaikki takaisin kahvien kera...

    • Anonyymi

      Romanttisen illan

    • Anonyymi

      Syvänpunaisen mankinin kera tonttulakin. Lahjan saaja kuuluu Pääkaupunkiseudun Pyllistäjiin ja Helsingin Heiluttajien alajaostoon. Hyvin komealle, lihaksikkaalle ja pitkälle miehelle menee tämä viesti. ;)

      • Anonyymi

        Lämmintä kättä. . .

        Ja sut tuntien, et sitäkää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämmintä kättä. . .

        Ja sut tuntien, et sitäkää

        Kukahan siinä itselleen viestiä omii? Ei mennyt varmasti mennyt sinulle. En jaksa uskoa, että olisit se komea, lihaksikas ja pitkä mies, jolle viestini kohdistan. Ei kannata omia, jos tuntomerkit tai varsinkaan, kun mikään tuntomerkeistä, ei osu kohdalle.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        P.S. Se syvänpunainen mankini kera tonttulakin on hankittu jo kaksi vuotta sitten ja se odottaa yhä noutajaansa. Voin siihen joulupakettiin kääräistä vielä kylkiäiseksi hygieniatuotteen, että on sitten raikasta menoa pikkujuhlissa. ;)
        https://dickjohnson.fi/products/pallivaha-so-good-for-you-balls

        *pikkujuhlissa=pikkujoulussa


    • Anonyymi

      Minusta aviomiehen hänelle tietenkin. Mutta meidän on annettava haaveiden pölyttyä (taitaa olla vain minun ongelmani, hän varmaan osaa jo). On turvattava Jeesukseen. Hän kyllä johdattaa meidät toistemme luo jos se on tarkoitettu. Tilaisuus, rohkeus ja tahto kohdata tulee Jumalalta aikanaan. Meidän on vaan pysyttävä uskossa lujina. Jeesuksella on kaikki valta.

      • Anonyymi

        Kiitos kovasti...kerta kaikkiaan


      • Anonyymi

        Tiedätkö, että voit kyllä tehdä itsekin jotain asian suhteen, etkä odotella "jotain". Eiköhän se Jumala ole vinkkejä jo antanut, et vaan tajua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, että voit kyllä tehdä itsekin jotain asian suhteen, etkä odotella "jotain". Eiköhän se Jumala ole vinkkejä jo antanut, et vaan tajua..

        Niin varmaan sitten...en tajua! Olen pahoillani. Ihan vaan että, täällä palstallako niitä vinkkejä on?


      • Anonyymi

        Ei kannata mitään uskovaa vaimoa tältä palstalta etsiä. Kannattaa mennä seurakuntaan ja siellä tutustua toisiin uskoviin, jos vaimoa etsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata mitään uskovaa vaimoa tältä palstalta etsiä. Kannattaa mennä seurakuntaan ja siellä tutustua toisiin uskoviin, jos vaimoa etsit.

        Vielä pieni lisäys. Jeesus ei myöskään etsi kenellekään puolisoa vaan ihmisellä on myös itse vastuu. Se vastuu on olla menossa ja näkyvillä, että ihmiset ylipäätään tietää sinun olemassaolosta. Tietysti rukoilla kannattaa myös. Ei ketään kotiovelta tulla hakemaan. Pettää itse itseään, jos niin uskoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan sitten...en tajua! Olen pahoillani. Ihan vaan että, täällä palstallako niitä vinkkejä on?

        Elämä antaa merkkejä jos niitä osaa katsoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pieni lisäys. Jeesus ei myöskään etsi kenellekään puolisoa vaan ihmisellä on myös itse vastuu. Se vastuu on olla menossa ja näkyvillä, että ihmiset ylipäätään tietää sinun olemassaolosta. Tietysti rukoilla kannattaa myös. Ei ketään kotiovelta tulla hakemaan. Pettää itse itseään, jos niin uskoo.

        Kotiovelta ei tulla hakemaan? Eipä.


      • Anonyymi

        🤍🤍🤍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pieni lisäys. Jeesus ei myöskään etsi kenellekään puolisoa vaan ihmisellä on myös itse vastuu. Se vastuu on olla menossa ja näkyvillä, että ihmiset ylipäätään tietää sinun olemassaolosta. Tietysti rukoilla kannattaa myös. Ei ketään kotiovelta tulla hakemaan. Pettää itse itseään, jos niin uskoo.

        Kirottu on se kuka luottaa lihaan. Ja Henki on yksin Jumalan. Jos Henki ei vaikuta sitä puolison löytämistä, niin sen tekee liha, ja silloin se on syntiä, koska kaikki mitä ei tehdä uskossa on syntiä. Lihassa voi toki etsiä puolison itselleen. Minä en sitä tee. Luotan Jeesuksen Henkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö, että voit kyllä tehdä itsekin jotain asian suhteen, etkä odotella "jotain". Eiköhän se Jumala ole vinkkejä jo antanut, et vaan tajua..

        Kannattaa vasta sitten tehdä kun Jumala puhuu ja antaa uskon. Ei seurata mitään epämääräisiä merkkejä. Jumala takoo kyllä kaaliini kaiken sen minkä haluaa minun tekevän. Hän ymmärtää kyllä typeryyttänikin. Jos en jotain tajua, niin Hän jatkaa opettamista kunnes tajuan. Olkoon kyse pyhittymisestä, evankeliumin jakamisesta, minulle edeltä valmistetuista hyvistä teoista tai vaimosta. Joosef ja Maria eivät kohdanneet sattumalta, Jeesus heidät yhteen toi. Ja mieti Jeesuksen kärsivällisyyttä opetuslapsien kanssa? Jeesus Kristus on ikuisesti sama. Ei Hän suutu ymmärtämättömyydestä sen enempää nykyisin kuin opetuslapsiensa kanssa, ainoastaan katumattomuudesta ja synnistä. Tähän uskon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotiovelta ei tulla hakemaan? Eipä.

        Tiedän vain yhden tapauksen, jonka tuleva puoliso tuli kotiovelle. Tuo puoliso on ovelta ovelle-lähetystyössä. Mitään muuta tapausta en uskovien parissa tunne, että puoliso olisi tullut ovelle. Jotkut ovat löytäneet netistä tai kristillisiltä nettisivuilta. Niissäkin tapauksissa ihminen on itse mennyt nettiin. Jeesus ei mene kenenkään puolesta profiilia tekemään. Ihmisellä on itsellään myös vastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirottu on se kuka luottaa lihaan. Ja Henki on yksin Jumalan. Jos Henki ei vaikuta sitä puolison löytämistä, niin sen tekee liha, ja silloin se on syntiä, koska kaikki mitä ei tehdä uskossa on syntiä. Lihassa voi toki etsiä puolison itselleen. Minä en sitä tee. Luotan Jeesuksen Henkeen.

        Älä viitsi ylihengellistää. Tuo on vaarallista. Olen uskova ja olen myös realisti. Rukoilla kannattaa aina ja johdatusta kannattaa pyytää mutta pitää tehdä myös OMA OSANSA. Jumala ei tule tekemään sitä sinun puolestasi. Mene sinne seurakuntaan. Sielläkin voi olla sinkkuiltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirottu on se kuka luottaa lihaan. Ja Henki on yksin Jumalan. Jos Henki ei vaikuta sitä puolison löytämistä, niin sen tekee liha, ja silloin se on syntiä, koska kaikki mitä ei tehdä uskossa on syntiä. Lihassa voi toki etsiä puolison itselleen. Minä en sitä tee. Luotan Jeesuksen Henkeen.

        Minua itseäni ahdistaa sellaiset uskovat, jotka ylihengellistävät joitakin asioita. Ymmärrän hengellisen todellisen ja sen kahtiajaon täysin ja kaiken muunkin, mihin se vaikuttaa. En kuitenkaan koskaan tule ymmärtämään sitä, että ihminen jättää oman osansa tekemättä. Moni uskova jää sen vuoksi sinkuiksi. Tunnen monta uskovaa naista, jotka on ja todennäköisesti jäävät sinkuiksi, koska eivät tee omaa osaansa. Sitten uhriudutaan ja katkeroidutaan ja jopa syytetään Jumalaa omista virheistä, kun puolisoa ei olekaan. En sääli sellaisia uskovia yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua itseäni ahdistaa sellaiset uskovat, jotka ylihengellistävät joitakin asioita. Ymmärrän hengellisen todellisen ja sen kahtiajaon täysin ja kaiken muunkin, mihin se vaikuttaa. En kuitenkaan koskaan tule ymmärtämään sitä, että ihminen jättää oman osansa tekemättä. Moni uskova jää sen vuoksi sinkuiksi. Tunnen monta uskovaa naista, jotka on ja todennäköisesti jäävät sinkuiksi, koska eivät tee omaa osaansa. Sitten uhriudutaan ja katkeroidutaan ja jopa syytetään Jumalaa omista virheistä, kun puolisoa ei olekaan. En sääli sellaisia uskovia yhtään.

        *hengellisen todellisen=hengellisen todellisuuden


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä viitsi ylihengellistää. Tuo on vaarallista. Olen uskova ja olen myös realisti. Rukoilla kannattaa aina ja johdatusta kannattaa pyytää mutta pitää tehdä myös OMA OSANSA. Jumala ei tule tekemään sitä sinun puolestasi. Mene sinne seurakuntaan. Sielläkin voi olla sinkkuiltoja.

        En ole etsimässä vaimoa. Voit sen lukea tuosta alkuperäisestä viestistäni. Kristityn ei edes kuulu etsiä puolisoa. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja kaikki muu teille ohessa annetaan. Kristillisyys ei ole mitään jos kristityt eivät seuraa Jeesusta. Eikä Jeesusta osaa seurata kuin Jeesuksen Henki. Ei ihminen saavuta mitään hyvää lihassa (etsimällä vaimoa tai rikkautta). Mielestäni ylihengellistäminen ei ole edes mahdollista kun on kyse oikeasta hengellisyydestä. Hengellinen todellisuus on materiaalista todellisuutta todellisempaa. Kristityn tulisi jatkuvasti pyytää lisää Pyhää Henkeä, että näkisi aina paremmin ja selkeämmin asiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua itseäni ahdistaa sellaiset uskovat, jotka ylihengellistävät joitakin asioita. Ymmärrän hengellisen todellisen ja sen kahtiajaon täysin ja kaiken muunkin, mihin se vaikuttaa. En kuitenkaan koskaan tule ymmärtämään sitä, että ihminen jättää oman osansa tekemättä. Moni uskova jää sen vuoksi sinkuiksi. Tunnen monta uskovaa naista, jotka on ja todennäköisesti jäävät sinkuiksi, koska eivät tee omaa osaansa. Sitten uhriudutaan ja katkeroidutaan ja jopa syytetään Jumalaa omista virheistä, kun puolisoa ei olekaan. En sääli sellaisia uskovia yhtään.

        Katkeroituiko Paavali sinkkuudestaan? Entä Jeesus siitä että Hänet lyötiin ristille? Eivätköhän Jeesusta seuraavat sinkkunaiset pärjää ihan yhtälailla kun luottavat Herraan. Paavali opettaakin ettei turhaan kannata mennä avioliittoon vaan "jos kerran sen pitää tapahtua". Sen täytyy tapahtua silloin kun Jumala on sen tarkoittanut.

        1 Korint . 7:39
        "... on hän vapaa menemään naimisiin kunhan se vain tapahtuu Herrassa."

        On eri asia mennä naimisiin lihassa tai Herrassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole etsimässä vaimoa. Voit sen lukea tuosta alkuperäisestä viestistäni. Kristityn ei edes kuulu etsiä puolisoa. Etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja kaikki muu teille ohessa annetaan. Kristillisyys ei ole mitään jos kristityt eivät seuraa Jeesusta. Eikä Jeesusta osaa seurata kuin Jeesuksen Henki. Ei ihminen saavuta mitään hyvää lihassa (etsimällä vaimoa tai rikkautta). Mielestäni ylihengellistäminen ei ole edes mahdollista kun on kyse oikeasta hengellisyydestä. Hengellinen todellisuus on materiaalista todellisuutta todellisempaa. Kristityn tulisi jatkuvasti pyytää lisää Pyhää Henkeä, että näkisi aina paremmin ja selkeämmin asiat.

        Totta. Ensisijaisesti tulee etsiä Jumalaa. Anteeksi, jos ymmärsin väärin ensimmäisen viestisi. Moni uskova kuitenkin etsii puolisoa tai toivoo puolisoa tekemättä mitään asian eteen. Olen nähnyt liikaa tuollaisia esimerkkejä. Itsekin olen sellainen esimerkki, kunnes tajusin virheeni. Tein monta vuotta omaan pään mukaan ja etsin miestä ei-uskovien piiristä, vaikka oma kutsumukseni ja hengellinen "virka" edellyttää uskovan puolison. Olen myös tuudittautunut väärin jättäen Jumalalle asioita, joista osavastuu kuuluu itselleni tai ottanut ohjat väärällä tavalla käsiin puolison etsinnässä (ei-uskovien miesten kanssa heilastelu jne).

        On olemasta sairasta ja tervettä hengellisyyttä ja kaikkea siltä väliltä. Ihminen on keskeneräinen ja moni voi ylihengellistää asioita. Jeesukseen uskovissakin on kaikenlaista keskeneräisyyttä ja voi olla myös epäterveitä piirteitä. Kukaan ei ole täydellinen, jokainen on keskeneräinen. Jokainen tekee virheitä ainakin välillä. Mitä kauempana Jumalaa elää, sitä enemmän virheitä tulee. Moni voi olla kiinnostunut Jeesuksesta ja hengellisyydestäkin vielä kuitenkaan olematta uudestisyntynyt. Pyhä Henki, lahjana annettu, on pelastuksen sinetti, sama Henki kuin Isässä ja Pojassa ja uudestisyntyneessä uskovassa.

        Kyllä uudestisyntyneissäkin on keskeneräisiä ja virheitä tekeviä ihmisiä. Uudestisyntynytkin voi pettää ja jättää ja jopa luopua. Raamattu tuntee sanan luopio ja selän kääntäminen Jumalalle. Minä olen uudestisyntynyt ja samalla keskeneräinen elämän loppuun saakka niin kuin sinäkin. Minulla tai sinulla ei ole täydellistä oppia tai teologiaa. Kumpikaan meistä ei ole myöskään Jumala, vaikka molemmilla on "uudestisyntymässä" saatu Jumalan Pyhä Henki sisimmässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeroituiko Paavali sinkkuudestaan? Entä Jeesus siitä että Hänet lyötiin ristille? Eivätköhän Jeesusta seuraavat sinkkunaiset pärjää ihan yhtälailla kun luottavat Herraan. Paavali opettaakin ettei turhaan kannata mennä avioliittoon vaan "jos kerran sen pitää tapahtua". Sen täytyy tapahtua silloin kun Jumala on sen tarkoittanut.

        1 Korint . 7:39
        "... on hän vapaa menemään naimisiin kunhan se vain tapahtuu Herrassa."

        On eri asia mennä naimisiin lihassa tai Herrassa.

        Kaikilla yksinjäävillä uskovilla ei ole naimattomuuden armolahjaa. He ovat usein uskovia, jotka eivät ole löytäneet puolisoa. Moni kipuilee sitä. Kaikilla yksin jäävillä ei ole kutsumusta naimattomuuteen eikä monien hengellinen kutsumus sitä mitenkään edes edellytä. Tiedän monia vanhempia naimattomaksi jääneitä uskovia mutta kaikilla ei suinkaan ole naimattomuuden armolahjaa. Joku voi jopa erehtyä luulemaan omaavansa naimattomuuden armolahjan mutta hengessä tunnistaa ja näkee, ettei henkilön kohdalla ole oikeasti noin. Jos se armolahja on, siihen liittyy rauha ja hyväksyntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Ensisijaisesti tulee etsiä Jumalaa. Anteeksi, jos ymmärsin väärin ensimmäisen viestisi. Moni uskova kuitenkin etsii puolisoa tai toivoo puolisoa tekemättä mitään asian eteen. Olen nähnyt liikaa tuollaisia esimerkkejä. Itsekin olen sellainen esimerkki, kunnes tajusin virheeni. Tein monta vuotta omaan pään mukaan ja etsin miestä ei-uskovien piiristä, vaikka oma kutsumukseni ja hengellinen "virka" edellyttää uskovan puolison. Olen myös tuudittautunut väärin jättäen Jumalalle asioita, joista osavastuu kuuluu itselleni tai ottanut ohjat väärällä tavalla käsiin puolison etsinnässä (ei-uskovien miesten kanssa heilastelu jne).

        On olemasta sairasta ja tervettä hengellisyyttä ja kaikkea siltä väliltä. Ihminen on keskeneräinen ja moni voi ylihengellistää asioita. Jeesukseen uskovissakin on kaikenlaista keskeneräisyyttä ja voi olla myös epäterveitä piirteitä. Kukaan ei ole täydellinen, jokainen on keskeneräinen. Jokainen tekee virheitä ainakin välillä. Mitä kauempana Jumalaa elää, sitä enemmän virheitä tulee. Moni voi olla kiinnostunut Jeesuksesta ja hengellisyydestäkin vielä kuitenkaan olematta uudestisyntynyt. Pyhä Henki, lahjana annettu, on pelastuksen sinetti, sama Henki kuin Isässä ja Pojassa ja uudestisyntyneessä uskovassa.

        Kyllä uudestisyntyneissäkin on keskeneräisiä ja virheitä tekeviä ihmisiä. Uudestisyntynytkin voi pettää ja jättää ja jopa luopua. Raamattu tuntee sanan luopio ja selän kääntäminen Jumalalle. Minä olen uudestisyntynyt ja samalla keskeneräinen elämän loppuun saakka niin kuin sinäkin. Minulla tai sinulla ei ole täydellistä oppia tai teologiaa. Kumpikaan meistä ei ole myöskään Jumala, vaikka molemmilla on "uudestisyntymässä" saatu Jumalan Pyhä Henki sisimmässä.

        Epäuskossa teemme asioita aina. Mutta lopulta palaamme aina Taivaanisän luo pyytämään anteeksi syntejämme.
        Ei ihminen itse ole toimeton kun Jumala vaikuttaa tekemisen. Emmehän me voi ketään pelastaa ellei Jeesus vaikuta sitä, että evankeliumi otetaan vastaan ja anna rohkeutta ja viisautta puhua. Eikä Jeesus odota toimia sellaiselta kenelle Hän ei anna kykyä. Uskon että sama soveltuu kaikkeen muuhunkin. Jos avioon menen, niin menen hänen kanssa keneen Jeesus minut yhdistää. Muuten voin aivan hyvin olla yksinäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla yksinjäävillä uskovilla ei ole naimattomuuden armolahjaa. He ovat usein uskovia, jotka eivät ole löytäneet puolisoa. Moni kipuilee sitä. Kaikilla yksin jäävillä ei ole kutsumusta naimattomuuteen eikä monien hengellinen kutsumus sitä mitenkään edes edellytä. Tiedän monia vanhempia naimattomaksi jääneitä uskovia mutta kaikilla ei suinkaan ole naimattomuuden armolahjaa. Joku voi jopa erehtyä luulemaan omaavansa naimattomuuden armolahjan mutta hengessä tunnistaa ja näkee, ettei henkilön kohdalla ole oikeasti noin. Jos se armolahja on, siihen liittyy rauha ja hyväksyntä.

        Jos ihminen turvaa Herraan ei hän jää mistään tarvitsemastaan paitsi. Näin Raamattu opettaa. Muu oppi on väärää. Jos joku "tarvitsee" puolison, muttei sitä saa, se tarkoittaa, että ei hän sitä todellisuudessa juuri tällä hetkellä tarvitse tai ei ole siihen vielä valmis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen turvaa Herraan ei hän jää mistään tarvitsemastaan paitsi. Näin Raamattu opettaa. Muu oppi on väärää. Jos joku "tarvitsee" puolison, muttei sitä saa, se tarkoittaa, että ei hän sitä todellisuudessa juuri tällä hetkellä tarvitse tai ei ole siihen vielä valmis.

        Kyllä pitkään eläneet uskovat ovat jääneet asioista paitsi. Kaikki tarpeet ei ole kaikilla täyttyneet monesta syystä. Elämä ja maailma nyt on vain tällaista epätäydellistä hapuilua. Tiedän Herran omia, jotka ovat puhuneet tuossakin asiassa rehellisesti. Jumala kestää rehellisyyden. Kaikki ei saa kaikkea, mitä olisi tarvinnut ja kaivannut. Tuossa kohtaa ei pidä alkaa ylihengellistämään. Joidenkin elämä on ollut todella tiukkaa ja vaikeaa riippumatta itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä pitkään eläneet uskovat ovat jääneet asioista paitsi. Kaikki tarpeet ei ole kaikilla täyttyneet monesta syystä. Elämä ja maailma nyt on vain tällaista epätäydellistä hapuilua. Tiedän Herran omia, jotka ovat puhuneet tuossakin asiassa rehellisesti. Jumala kestää rehellisyyden. Kaikki ei saa kaikkea, mitä olisi tarvinnut ja kaivannut. Tuossa kohtaa ei pidä alkaa ylihengellistämään. Joidenkin elämä on ollut todella tiukkaa ja vaikeaa riippumatta itsestään.

        Raamattu opettaa että asioita tulee kestää. Se on Jumalan tahto joka tapahtuu ei meidän. Pitää oppia hyväksymään ettei aina saa sitä mitä haluaa ja silloin kun haluaa. Ne halut ovat niin sanottuja himoja, ja himot ovat syntiä, ja synti on aina Jumalan hyvää tahtoa vastaan. Minä menen uskoakseni kohti sitä, etten halua vaimoa muuhun kuin rakastaakseni tätä uskollisesti kuten Jeesus rakastaa seurakuntaa. En käyttääkseni himoihini.

        Suomessa uskovien tarvitsee alkaa nopeasti kasvamaan. Jos ei kestä sitä ettei saa synnillisille himoilleen lohdutusta, miten voi kestää vainoa, joka kiihtyy jatkuvasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu opettaa että asioita tulee kestää. Se on Jumalan tahto joka tapahtuu ei meidän. Pitää oppia hyväksymään ettei aina saa sitä mitä haluaa ja silloin kun haluaa. Ne halut ovat niin sanottuja himoja, ja himot ovat syntiä, ja synti on aina Jumalan hyvää tahtoa vastaan. Minä menen uskoakseni kohti sitä, etten halua vaimoa muuhun kuin rakastaakseni tätä uskollisesti kuten Jeesus rakastaa seurakuntaa. En käyttääkseni himoihini.

        Suomessa uskovien tarvitsee alkaa nopeasti kasvamaan. Jos ei kestä sitä ettei saa synnillisille himoilleen lohdutusta, miten voi kestää vainoa, joka kiihtyy jatkuvasti?

        Elämä on monin tavoin epäreilua. Pahoja asioita sattuu hyvillekin ihmisille ja toistepäin. Ihmisillä on joitakin perustarpeita ja sitä toivoisi, että ne kaikilla täyttyisi. Ne eivät kuitenkaan täyty kaikilla, ei vaikka ihminen seuraisi Jeesusta. Haluamiset ei välttämättä liity mitenkään himoihin vaan ihan perusasioihin, jotka tulisi kuulua jokaiselle. Jumala varmasti pyrkii pitämään omistaan huolen parhaimman mukaan.

        Ihmisilläkin on vastuu tehdä oma osansa, varsinkin syrjäytyneiden ja puutteellisten auttamisesta, etenkin Jumalan omien. Jumalan omatkin usein väistelee vastuuta ja ovat monin tavoin mukavuudenhaluisia. Itsekin tunnistan itsessäni tuollaista ja olen nähnyt sitä paljon muissakin. Joka päivä voi kysyä, mitä minä voin tehdä Jumalan valtakunnan ja toisien eteen ja mitä voin jättää tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on monin tavoin epäreilua. Pahoja asioita sattuu hyvillekin ihmisille ja toistepäin. Ihmisillä on joitakin perustarpeita ja sitä toivoisi, että ne kaikilla täyttyisi. Ne eivät kuitenkaan täyty kaikilla, ei vaikka ihminen seuraisi Jeesusta. Haluamiset ei välttämättä liity mitenkään himoihin vaan ihan perusasioihin, jotka tulisi kuulua jokaiselle. Jumala varmasti pyrkii pitämään omistaan huolen parhaimman mukaan.

        Ihmisilläkin on vastuu tehdä oma osansa, varsinkin syrjäytyneiden ja puutteellisten auttamisesta, etenkin Jumalan omien. Jumalan omatkin usein väistelee vastuuta ja ovat monin tavoin mukavuudenhaluisia. Itsekin tunnistan itsessäni tuollaista ja olen nähnyt sitä paljon muissakin. Joka päivä voi kysyä, mitä minä voin tehdä Jumalan valtakunnan ja toisien eteen ja mitä voin jättää tekemättä.

        Jos kokee olevansa jonkin puutteessa on kyse tyytymättömyydestä. Itse elän melko vaatimatonta elämää. En siksi että ei olisi varaa, enkä siksi, että haluaisin esittää jotain. Yksinkertaisesti siksi, että olen tyytyväinen. Jeesuksessa on kaikki mitä tarvitsen. Puutteessa olevia veljiä ja sisaria kuuluu tietysti auttaa kun Jumala tällaisen avuntarpeen eteen tuo. Tyytymättömyys on kuitenkin eri asia kuin puutteenalaisuus.

        Vastuu jakautuu kykyjen mukaan. Jokaiselle annetaan jotakin. Toisille riittää synneistä puhdistautuminen ja siveellinen elämä.

        En itse odota liikaa toisilta uskovilta. Ei kaikille uskota saman vertaa leivisköjä. Toisille Jeesus ilmestyy näkyvästi, heidän uskonsa on suurempaa, joten heiltä odotetaan enemmän. Kuitenkin jokaisen tulisi kulkea eteenpäin uskossaan eikä jämähtää.
        Toisaalta meidät mitataan sillä mitalla, millä mittaamme toiset. Parempi kun ei pidä itseään suurena vaikka Jumala tekisi ihmeitä kauttamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kokee olevansa jonkin puutteessa on kyse tyytymättömyydestä. Itse elän melko vaatimatonta elämää. En siksi että ei olisi varaa, enkä siksi, että haluaisin esittää jotain. Yksinkertaisesti siksi, että olen tyytyväinen. Jeesuksessa on kaikki mitä tarvitsen. Puutteessa olevia veljiä ja sisaria kuuluu tietysti auttaa kun Jumala tällaisen avuntarpeen eteen tuo. Tyytymättömyys on kuitenkin eri asia kuin puutteenalaisuus.

        Vastuu jakautuu kykyjen mukaan. Jokaiselle annetaan jotakin. Toisille riittää synneistä puhdistautuminen ja siveellinen elämä.

        En itse odota liikaa toisilta uskovilta. Ei kaikille uskota saman vertaa leivisköjä. Toisille Jeesus ilmestyy näkyvästi, heidän uskonsa on suurempaa, joten heiltä odotetaan enemmän. Kuitenkin jokaisen tulisi kulkea eteenpäin uskossaan eikä jämähtää.
        Toisaalta meidät mitataan sillä mitalla, millä mittaamme toiset. Parempi kun ei pidä itseään suurena vaikka Jumala tekisi ihmeitä kauttamme.

        Ihminen tarvitsee sekä aineellisten, henkisten ja hengellisten perustarpeiden tyydyttämistä. Kaikilla nuo ei täyty ja silloin kysymys ei ole tyytymättömyydestä vaan siitä, että ne perustarpeet ei oikeasti täyty. Sen saa ilmaista ja sanoittaa uskovakin. Siinä saa olla rehellinen. Hyvinvointivaltioissakin elää ihmisiä, joiden kaikki perustarpeet eivät täyty ja jotka sen vuoksi kärsivät ja ovat tyytymättömiä. Tällaisia henkilöitä on sekä ei-uskovissa että uskovissa. Tämä on oikeasti hyvä ymmärtää ja tosiaan se, mitkä ne ihmisen perustarpeet kaikkiaan ovat. Perustarpeet ovat eri asia kuin ehdottomat hengissä pysymisen tarpeet. Perustarpeet ovat edellytys usein kokonaisvaltaisesti onnelliselle ja tasapainoiselle elämälle.

        Hengellisissä asioissa näkökyky tulee usein kokemuksen tai kantapään kautta. Ennen kaikkea nöyryyden kautta. Halu ymmärtää ja halu tietää asioiden oikea laita. Joutuu menemään omalta mukavuusalueelta pois. Joutuu joskus luopumaan paljosta. Se voi olla totuuden hinta tai totuuden puhumisen hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen tarvitsee sekä aineellisten, henkisten ja hengellisten perustarpeiden tyydyttämistä. Kaikilla nuo ei täyty ja silloin kysymys ei ole tyytymättömyydestä vaan siitä, että ne perustarpeet ei oikeasti täyty. Sen saa ilmaista ja sanoittaa uskovakin. Siinä saa olla rehellinen. Hyvinvointivaltioissakin elää ihmisiä, joiden kaikki perustarpeet eivät täyty ja jotka sen vuoksi kärsivät ja ovat tyytymättömiä. Tällaisia henkilöitä on sekä ei-uskovissa että uskovissa. Tämä on oikeasti hyvä ymmärtää ja tosiaan se, mitkä ne ihmisen perustarpeet kaikkiaan ovat. Perustarpeet ovat eri asia kuin ehdottomat hengissä pysymisen tarpeet. Perustarpeet ovat edellytys usein kokonaisvaltaisesti onnelliselle ja tasapainoiselle elämälle.

        Hengellisissä asioissa näkökyky tulee usein kokemuksen tai kantapään kautta. Ennen kaikkea nöyryyden kautta. Halu ymmärtää ja halu tietää asioiden oikea laita. Joutuu menemään omalta mukavuusalueelta pois. Joutuu joskus luopumaan paljosta. Se voi olla totuuden hinta tai totuuden puhumisen hinta.

        Parhaillaan tapahtuu asioita jotka tulevat johtamaan siihen mitä ilmestyskirjassa on ilmoitettu. Yksikään elatuksen murheisiin itsensä hukuttava ihminen ei pääse pakoon sitä mikä on tulossa. Itse asiassa, juuri elatuksen murheet ovat yksi suurimmista eksyttäjistä. Ostaminen ja myyminen annetaan saatanan haltuun. Raamatussa on opetettu ihan tarpeeksi näistä. Ei siellä puhuta mistään perustarpeista, muutoin kuin siten, että Jumala antaa uskovalle kaiken mitä tämä tarvitsee. Jos "tarvitsemme" jotain mitä meillä ei ole, se tarkoittaa, että me olemme väärässä, koska joku on väärässä ja Jumala ei ole koskaan väärässä. Jos meiltä jotain oikeasti puuttuu ja se on juuri nyt välttämätön, niin kyllä Jumala sen meille tuo kun sitä aikamme pyydämme. Tämä on taattua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaillaan tapahtuu asioita jotka tulevat johtamaan siihen mitä ilmestyskirjassa on ilmoitettu. Yksikään elatuksen murheisiin itsensä hukuttava ihminen ei pääse pakoon sitä mikä on tulossa. Itse asiassa, juuri elatuksen murheet ovat yksi suurimmista eksyttäjistä. Ostaminen ja myyminen annetaan saatanan haltuun. Raamatussa on opetettu ihan tarpeeksi näistä. Ei siellä puhuta mistään perustarpeista, muutoin kuin siten, että Jumala antaa uskovalle kaiken mitä tämä tarvitsee. Jos "tarvitsemme" jotain mitä meillä ei ole, se tarkoittaa, että me olemme väärässä, koska joku on väärässä ja Jumala ei ole koskaan väärässä. Jos meiltä jotain oikeasti puuttuu ja se on juuri nyt välttämätön, niin kyllä Jumala sen meille tuo kun sitä aikamme pyydämme. Tämä on taattua.

        "Jos "tarvitsemme" jotain mitä meillä ei ole, se tarkoittaa, että me olemme väärässä, koska joku on väärässä ja Jumala ei ole koskaan väärässä. Jos meiltä jotain oikeasti puuttuu ja se on juuri nyt välttämätön, niin kyllä Jumala sen meille tuo kun sitä aikamme pyydämme. Tämä on taattua."

        Se, että ihmisellä ei ole jotain, jota hän kaipaa ja tarvitsee, ei tarkoita, että ihminen olisi väärässä tai että Jumala olisi väärässä. Se puuttuva asia voi olla tulossa tai sitten sitä ei tule ja sen asian kanssa joutuu kipuilemaan. Elämään liittyy usein myös kipuilu ja tasapainoilu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos "tarvitsemme" jotain mitä meillä ei ole, se tarkoittaa, että me olemme väärässä, koska joku on väärässä ja Jumala ei ole koskaan väärässä. Jos meiltä jotain oikeasti puuttuu ja se on juuri nyt välttämätön, niin kyllä Jumala sen meille tuo kun sitä aikamme pyydämme. Tämä on taattua."

        Se, että ihmisellä ei ole jotain, jota hän kaipaa ja tarvitsee, ei tarkoita, että ihminen olisi väärässä tai että Jumala olisi väärässä. Se puuttuva asia voi olla tulossa tai sitten sitä ei tule ja sen asian kanssa joutuu kipuilemaan. Elämään liittyy usein myös kipuilu ja tasapainoilu.

        Jumala palkitsee ne ketkä uskovat, että Hän palkitsee. Epäuskolla ei ole mitään virkaa, eikä sillä että pui asioita joita itsellä ei ole. Sekin tulee epäuskosta. Synti tulee epäuskosta. Kun ihminen todella uskoo, että Jumalalla on kaikki valta ja että Jeesus voi hoitaa kaiken, niin ei silloin tarvitse miettiä tuollaisia. Ei kenelläkään uskovalla ole täydellistä uskoa, mutta mitä enemmän sitä on, sen parempi. Miksi opettaa, että Jumala ei pidä huolta omistaan, kun ei se pidä paikkaansa? Apostolit saivat voiman ja uskon kestää marttyyrikuolemansa. Ikävissäkin asioissa Jumala on meidän kanssamme ja antaa kaikem tarvittavan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala palkitsee ne ketkä uskovat, että Hän palkitsee. Epäuskolla ei ole mitään virkaa, eikä sillä että pui asioita joita itsellä ei ole. Sekin tulee epäuskosta. Synti tulee epäuskosta. Kun ihminen todella uskoo, että Jumalalla on kaikki valta ja että Jeesus voi hoitaa kaiken, niin ei silloin tarvitse miettiä tuollaisia. Ei kenelläkään uskovalla ole täydellistä uskoa, mutta mitä enemmän sitä on, sen parempi. Miksi opettaa, että Jumala ei pidä huolta omistaan, kun ei se pidä paikkaansa? Apostolit saivat voiman ja uskon kestää marttyyrikuolemansa. Ikävissäkin asioissa Jumala on meidän kanssamme ja antaa kaikem tarvittavan.

        Ei se noinkaan välttämättä mene. Niukkuus ei ole seurausta epäuskosta ja synnistä. Usko ei läheskään aina takaa myöskään maallista menestystä. Niitä palkintoja kannattaa odottaa sinne rajan toiselle puolelle. Kaikki ihmiset elää samojen lainalaisuuksien alla täällä olipa uskossa tai ei. Jumalaan tietysti tulee turvata täälläkin, anoa, pyytä ja rukoilla voi ja kannattaa. Jumalan valtakunta on läsnä jo nyt uskovissa. Raamatussa on paljon lupauksia mutta kultaa, menestystä ja kunniaa ei moni täällä saa, vaikka kuinka seuraisi Jumalaa. Eipä moni niitä tarvitse tai haluakaan. Jumalan seuraamisesta moni myös maksaa kovaa hintaa.

        Jumala pitää huolta omistaan tiettyyn rajaan saakka. Jumalan omillekin tapahtuu kaikenlaista eikä sitä voi aina itse valita. Jumalaa ei tule syyttää pahojen tai huonojen asioiden tapahtumisesta. Syy on joko ihmisessä itsessään tai tulee ulkopuolelta (sielunvihollinen tai muut ihmiset tai joku muu tekijä). Jumala tietenkin on silloinkin ihmisen kanssa, kun ihminen kärsii omasta syystä tai itsestä riippumattomista syistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noinkaan välttämättä mene. Niukkuus ei ole seurausta epäuskosta ja synnistä. Usko ei läheskään aina takaa myöskään maallista menestystä. Niitä palkintoja kannattaa odottaa sinne rajan toiselle puolelle. Kaikki ihmiset elää samojen lainalaisuuksien alla täällä olipa uskossa tai ei. Jumalaan tietysti tulee turvata täälläkin, anoa, pyytä ja rukoilla voi ja kannattaa. Jumalan valtakunta on läsnä jo nyt uskovissa. Raamatussa on paljon lupauksia mutta kultaa, menestystä ja kunniaa ei moni täällä saa, vaikka kuinka seuraisi Jumalaa. Eipä moni niitä tarvitse tai haluakaan. Jumalan seuraamisesta moni myös maksaa kovaa hintaa.

        Jumala pitää huolta omistaan tiettyyn rajaan saakka. Jumalan omillekin tapahtuu kaikenlaista eikä sitä voi aina itse valita. Jumalaa ei tule syyttää pahojen tai huonojen asioiden tapahtumisesta. Syy on joko ihmisessä itsessään tai tulee ulkopuolelta (sielunvihollinen tai muut ihmiset tai joku muu tekijä). Jumala tietenkin on silloinkin ihmisen kanssa, kun ihminen kärsii omasta syystä tai itsestä riippumattomista syistä.

        Tuo tiettyyn rajaan saakka siis tarkoittaa, että tämä maailma on synnin alainen ja sielunvihollisen vaikutuskentässä. Sielunvihollistahan sanotaan maailman ruhtinaaksi, vaikka Jumalalla on kaikki valta myös sielunvihollisen yli. Lisäksi täällä jokaisella ihmisellä on vapaa tahto. Jumalakaan ei pysty aina kaikkea estämään tai ei estä, vaikka pystyisi, koska täällä vallitsee vapaan tahdon tila kaikilla. Noiden asioiden kanssa ja lainalaisuuksien kanssa myös uskovat joutuu elämään.

        Tämä ei ole mitään näkyvää Jumalan valtakuntaa vielä mutta Jumalan valtakunta tulee esiin täydessä loistossaan, kun on sen aika. Jumala silti vaikuttaa näkyvässä maailmassa eri tavoin, joko suoraan tai ihmisten kautta. Jumalan tahto on, että jokaisen ihmisen sydämeen Jeesus voisi tulla asumaan ja että Jumalan valtakunta käsittäisi koko ihmiskunnan. Jumalan valtakunta on sydänten valtakunta. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaillaan tapahtuu asioita jotka tulevat johtamaan siihen mitä ilmestyskirjassa on ilmoitettu. Yksikään elatuksen murheisiin itsensä hukuttava ihminen ei pääse pakoon sitä mikä on tulossa. Itse asiassa, juuri elatuksen murheet ovat yksi suurimmista eksyttäjistä. Ostaminen ja myyminen annetaan saatanan haltuun. Raamatussa on opetettu ihan tarpeeksi näistä. Ei siellä puhuta mistään perustarpeista, muutoin kuin siten, että Jumala antaa uskovalle kaiken mitä tämä tarvitsee. Jos "tarvitsemme" jotain mitä meillä ei ole, se tarkoittaa, että me olemme väärässä, koska joku on väärässä ja Jumala ei ole koskaan väärässä. Jos meiltä jotain oikeasti puuttuu ja se on juuri nyt välttämätön, niin kyllä Jumala sen meille tuo kun sitä aikamme pyydämme. Tämä on taattua.

        Jumala odottaa että olemme hänen käsinään ja jalkoinaan maailmassa niin kauan kuin maallista elämää uskossa elämme. Ei hän automaattisesti tuo asioita eteemme vaan johdattaa ihmisiä, neuvoo ja opastaa. Jumala ei ole kenenkään juoksupoika tai käskytettävä.
        Joissakin tapauksissa Herra ilmoittaa yliluonnollisesti asioita niin kuin Joosefille, koska Joosef aikoi salaa sydämessään hyljätä Marian. Syystä että Maria oli raskaana, mutta mikä hänessä oli siinnyt ja syntyi se oli Jumalan teko. Pyhästä Hengestä syntynyt, ei miehestä.
        Jumala rohkaisi Joosefia ja sanoi: "Älä pelkää ottaa luoksesi ottaa Mariaa."
        Näin Jumala auttaa hänen edessään kysyvää ihmistä elämän tiellä joskus yliluonnollisellakin tavalla jos emme ymmärrä mitä meidän tulee tehdä.
        Myös työtä on tehtävä, ei valmista voi odottaa vaikka "Herra antaa omilleen heidän nukkuessaankin". On turha murehtia edeltä käsin, voi pyytää Jumalaa johdattamaan joka päivä. Hän tietää tarpeemme paremmin kuin itsekään tiedämme.
        Todellisuus on tarua ihmeellisempää ja Jumalan johdatusta voi elämässä kokea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala odottaa että olemme hänen käsinään ja jalkoinaan maailmassa niin kauan kuin maallista elämää uskossa elämme. Ei hän automaattisesti tuo asioita eteemme vaan johdattaa ihmisiä, neuvoo ja opastaa. Jumala ei ole kenenkään juoksupoika tai käskytettävä.
        Joissakin tapauksissa Herra ilmoittaa yliluonnollisesti asioita niin kuin Joosefille, koska Joosef aikoi salaa sydämessään hyljätä Marian. Syystä että Maria oli raskaana, mutta mikä hänessä oli siinnyt ja syntyi se oli Jumalan teko. Pyhästä Hengestä syntynyt, ei miehestä.
        Jumala rohkaisi Joosefia ja sanoi: "Älä pelkää ottaa luoksesi ottaa Mariaa."
        Näin Jumala auttaa hänen edessään kysyvää ihmistä elämän tiellä joskus yliluonnollisellakin tavalla jos emme ymmärrä mitä meidän tulee tehdä.
        Myös työtä on tehtävä, ei valmista voi odottaa vaikka "Herra antaa omilleen heidän nukkuessaankin". On turha murehtia edeltä käsin, voi pyytää Jumalaa johdattamaan joka päivä. Hän tietää tarpeemme paremmin kuin itsekään tiedämme.
        Todellisuus on tarua ihmeellisempää ja Jumalan johdatusta voi elämässä kokea.

        Juuri noin. Olen kanssasi samaa mieltä. Siunausta sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se noinkaan välttämättä mene. Niukkuus ei ole seurausta epäuskosta ja synnistä. Usko ei läheskään aina takaa myöskään maallista menestystä. Niitä palkintoja kannattaa odottaa sinne rajan toiselle puolelle. Kaikki ihmiset elää samojen lainalaisuuksien alla täällä olipa uskossa tai ei. Jumalaan tietysti tulee turvata täälläkin, anoa, pyytä ja rukoilla voi ja kannattaa. Jumalan valtakunta on läsnä jo nyt uskovissa. Raamatussa on paljon lupauksia mutta kultaa, menestystä ja kunniaa ei moni täällä saa, vaikka kuinka seuraisi Jumalaa. Eipä moni niitä tarvitse tai haluakaan. Jumalan seuraamisesta moni myös maksaa kovaa hintaa.

        Jumala pitää huolta omistaan tiettyyn rajaan saakka. Jumalan omillekin tapahtuu kaikenlaista eikä sitä voi aina itse valita. Jumalaa ei tule syyttää pahojen tai huonojen asioiden tapahtumisesta. Syy on joko ihmisessä itsessään tai tulee ulkopuolelta (sielunvihollinen tai muut ihmiset tai joku muu tekijä). Jumala tietenkin on silloinkin ihmisen kanssa, kun ihminen kärsii omasta syystä tai itsestä riippumattomista syistä.

        Et perustellut miksi ihmisen tulisi luottaa itseensä ja toimia omatoimisesti, koska et voi sitä perustella. Et myöskään sitä, että miksi sinusta sinkkunaisten tulisi katkeroitua eikä luottaa Herraan ja unohtaa katkeruus. Yhdenkään uskovan ei tulisi kannustaa ketään epäuskoon ja lihan tekoihin.

        Jumalaa ei tietenkään voi syyttää mistään, koska ainoa peruste syytöksille on Jumala itse. Jumalan laki johdetaan Jumalan luonteesta, eli Jumala on laki. Hyvä on Jumala, ja paha on ihmisen oma tahto ja teot. Jumala ei tarvitse meitä asianajajikseen, ei täällä eikä tuonpuoleisessa.

        Jumalan huolenpidolla ei ole mitään rajaa. Opetuslapset kuolivat iloiten. Tässä elämässä ei ole suurempaa kunniaa kuin kuolla Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.

        Vapaastatahdosta olen eri mieltä. En itse halunnut uskoa Jeesukseen, ennenkuin Hän halusi minun uskovan Häneen. Jumalan Henki tuli minuun ja vaikutti uskon ja tahtomisen. Vapaahtahdon käsitteessä on se ikävä piirre, että sen kautta uskova ottaa kunnian itselleen uskostaan kun kunnia kuuluu kokonaisuudessaan Jumalalle.

        Johanneksen evankeliumi 17:24
        "Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista."

        Johanneksen evankeliumi 10:22
        "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

        Kuulostavatko nämä vapaaltatahdolta? Pelastuminen ei ole vapaastatahdosta, vaan Jumalan armosta. Näitä vastaavanlaisia kohtia on paljon.

        Johanneksen evanekliumi 6:29
        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        Jumalan teko, ei ihmisen vapaantahdon teko. Ihmisen vapaatahto johdattaa syntiin. Jumalan armo johdattaa rakkauteen ja vanhurskauteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et perustellut miksi ihmisen tulisi luottaa itseensä ja toimia omatoimisesti, koska et voi sitä perustella. Et myöskään sitä, että miksi sinusta sinkkunaisten tulisi katkeroitua eikä luottaa Herraan ja unohtaa katkeruus. Yhdenkään uskovan ei tulisi kannustaa ketään epäuskoon ja lihan tekoihin.

        Jumalaa ei tietenkään voi syyttää mistään, koska ainoa peruste syytöksille on Jumala itse. Jumalan laki johdetaan Jumalan luonteesta, eli Jumala on laki. Hyvä on Jumala, ja paha on ihmisen oma tahto ja teot. Jumala ei tarvitse meitä asianajajikseen, ei täällä eikä tuonpuoleisessa.

        Jumalan huolenpidolla ei ole mitään rajaa. Opetuslapset kuolivat iloiten. Tässä elämässä ei ole suurempaa kunniaa kuin kuolla Jeesuksen Kristuksen nimen tähden.

        Vapaastatahdosta olen eri mieltä. En itse halunnut uskoa Jeesukseen, ennenkuin Hän halusi minun uskovan Häneen. Jumalan Henki tuli minuun ja vaikutti uskon ja tahtomisen. Vapaahtahdon käsitteessä on se ikävä piirre, että sen kautta uskova ottaa kunnian itselleen uskostaan kun kunnia kuuluu kokonaisuudessaan Jumalalle.

        Johanneksen evankeliumi 17:24
        "Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista."

        Johanneksen evankeliumi 10:22
        "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."

        Kuulostavatko nämä vapaaltatahdolta? Pelastuminen ei ole vapaastatahdosta, vaan Jumalan armosta. Näitä vastaavanlaisia kohtia on paljon.

        Johanneksen evanekliumi 6:29
        "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

        Jumalan teko, ei ihmisen vapaantahdon teko. Ihmisen vapaatahto johdattaa syntiin. Jumalan armo johdattaa rakkauteen ja vanhurskauteen.

        Tämä keskustelu ei koskenut alunperin uskonasioita, silti vedimme pitkän keskustelun aiheeseen liittyen. Jos haluat tehdä aiheesta oman ketjun, tulen vastaamaan sinne. Tähän ketjuun en enää aiheesta vastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä keskustelu ei koskenut alunperin uskonasioita, silti vedimme pitkän keskustelun aiheeseen liittyen. Jos haluat tehdä aiheesta oman ketjun, tulen vastaamaan sinne. Tähän ketjuun en enää aiheesta vastaa.

        Minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta en voi myöskään puolustaa näkemyksiä joita pidän väärinä. Raamatun valossa kaikki tulee tarkistaa. Siunausta sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään sinua vastaan, mutta en voi myöskään puolustaa näkemyksiä joita pidän väärinä. Raamatun valossa kaikki tulee tarkistaa. Siunausta sinulle.

        Mielestäni ylihengellistät joitakin asioita aika rankalla kädellä siinä on vaara mennä epäterveeseen hengellisyyteen. En myöskään missään kohtaa sanonut, että sinkkunaisten pitäisi katkeroitua tms. Vapaatahto-teemasta en ole kirjoittanut noin kuin kirjoitat, teet virheellisiä päätelmiä minun tekstistäni ja viet olettamuksesi pitkälle väärään suuntaan aiheesta, josta olen maininnut jonkun asian suppeasti.

        Tosiaan niin kuin sanoin, että tässä ketjussa en mene enää noihin teemoihin. On väärin muitakin kirjoittajia kohtaan vetää pitkää uskontoaiheista keskustelua ketjussa, johon se ei kuulu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä pieni lisäys. Jeesus ei myöskään etsi kenellekään puolisoa vaan ihmisellä on myös itse vastuu. Se vastuu on olla menossa ja näkyvillä, että ihmiset ylipäätään tietää sinun olemassaolosta. Tietysti rukoilla kannattaa myös. Ei ketään kotiovelta tulla hakemaan. Pettää itse itseään, jos niin uskoo.

        Melko totta, kiitos!


    • Anonyymi

      Sukan

      • Anonyymi

        Se olisikin kiva lahja.


    • Anonyymi

      Karvaiset punaiset teddypikkarit.

      • Anonyymi

        Tämä! Ajatus on tärkein. Harkitsisin silti toista kangasvaihtoehtoa näin naisen näkökulmasta. Ajatus on silti perin suloinen, että melkein sanon, että pidä tuo idea! ;)


      • Anonyymi

        Miksi teddyksngasta? 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi teddyksngasta? 😅

        Voisiko se viitata jonkun naisen tai miehen nallemaisuuteen?


    • Anonyymi

      Halauksen ja runon

    • Anonyymi

      On olemassa kolmenlaista torttua, jotain niistä, riippuen ikävän kohteen tunteista ja käyttäytymisestä.

    • Anonyymi

      Niitä meidän yhteisiä hetkiä. .

      • Anonyymi

        Oih, se olisi ollut yhdeltä paras joululahja mitä olen koskaan saanut.


    • Anonyymi

      Päästä lähelle. Ikävä 😭

      • Anonyymi

        Sinäkö siellä takiaiseni..


    • Anonyymi

      Ikävä yhteisiä hetkiä niitäkin arvostaa vasta kun menettää...

    • Anonyymi

      Toinen hyvä tuntea, ennenkin miettii lahjaa toiselle, ettei lahjalla ole päinvastaisia vaikutuksia?

    • Anonyymi

      Suukon ja halin. Läsnäoloa. :)

      • Anonyymi

        Sellaisen intiimin sylihetkin, jossa nuuhkitaan ja hellitään. Silitetään. Ollaan läsnä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisen intiimin sylihetkin, jossa nuuhkitaan ja hellitään. Silitetään. Ollaan läsnä.

        Tää olis paras!-


    • Anonyymi

      Aivan todella upean hienon hiustenleikkuukoneen... Ja parranhoitosetin =)

      • Anonyymi

        Miestenkin kannattaa ostaa parrakkaille ja karvaisille puolisoille parranhoitosetti tms. Naisetkin kiittää ja tarvitsee. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miestenkin kannattaa ostaa parrakkaille ja karvaisille puolisoille parranhoitosetti tms. Naisetkin kiittää ja tarvitsee. :)

        Joo eipä ole karvoihin katsomista, totta puhelet :)
        Voi sitten yhdessä pitää sellaisia "Trimmaushetkiä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo eipä ole karvoihin katsomista, totta puhelet :)
        Voi sitten yhdessä pitää sellaisia "Trimmaushetkiä".

        Kyllä. Voi opetella karvanpoistonsalat yhdessä ja jakaa vinkit. Toiselle voi olla myös avuksi tuossa asiassa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Voi opetella karvanpoistonsalat yhdessä ja jakaa vinkit. Toiselle voi olla myös avuksi tuossa asiassa. :)

        Juuri näin kuomaseni :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Voi opetella karvanpoistonsalat yhdessä ja jakaa vinkit. Toiselle voi olla myös avuksi tuossa asiassa. :)

        Ei pidä säikähtää jos kaappaa kuvia, kun ei erotomaniassa muuhun pysty.

        Taidatte olla vähän skitsodingdong?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä säikähtää jos kaappaa kuvia, kun ei erotomaniassa muuhun pysty.

        Taidatte olla vähän skitsodingdong?

        Ding dong ying yang ja mitä näitä nyt on, aivan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ding dong ying yang ja mitä näitä nyt on, aivan varmasti.

        Epäilemättä, tasapainoa onkin hyvä pyrkiä tavoittelemaan paremmilla tavoilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä säikähtää jos kaappaa kuvia, kun ei erotomaniassa muuhun pysty.

        Taidatte olla vähän skitsodingdong?

        Mitä sinä siinä säädät? Minun viestini ovat 21:15 ja 21:36. En tiedä, kenen nuo muut viestit ovat tuossa välissä. En laita nettiin kuvia mutta minulle on ollut sekä älypuhelimessa tietomurto että läppärissä ja niissä ilmeisesti lähti tietomurtojen yhteydessä eräälle sairaalle hakkerille ja palstakiusaajalle/eräille sairaille hakkereille ja palstakiusaajille (pääosin nuorten aikuisten miesten ja naisten porukka, jossa ilmeisesti erityisesti alullepanija(t) ja päätekijä(t)) kaikki, mitä puhelimessani oli. Myös ip-osoitettani on seurattu ja spostimurrot alkaneet pari vuotta sitten ilmeisesti enemmän tai vähemmän jatkuvana. Yksityiselämään liittyvää tietoa levitetty ja myös vääristelty palstalla ja muualla. Älypuhelimen ja läppärin tietomurto koski tekstiviestejä, puheluita, nettiliikennettä, laitteen kameraa ja mikrofonia. Näin tietotekniiika asiantuntijat minulle kertoivat ja näin ihan oikein itsekin olin epäillyt. Sitä kautta on saattanut henk.koht. kuvia lähteäkin mutta en ota kuvia itsestäni. Olen viimeksi ottattanut kuvan passia varten valokuvaamossa pari vuotta sitten. Itse ottama kuva on reilusti yli 10 vuoden takaa. Jos joku jotain kuvia on joku kaapannut, ne liittyy sitten tuohon tietomurtoihin, johon liittyy jossain laitteessa olevan kameran hakkeroiminen, joka usein on peitetty, ellei ole jotain opiskeluun tai työhön liittyviä tapaamisia, jossa täytyy ottaa kameran edestä tarra pois. Vain sairas ihminen hakkeroi, vainoaa ja palstakiusaa. Vain sairas ihminen mustamaalaa palstalla ja IRL ja levittelee toisen henk.koht. asioita netissä toisen nimeen liittyen ja tietomurtojen ja vainon avulla saatuja tietoja. Vain sairas kiusaa systemaattisesti ja suunnitelmallisesti. Vain sairaalla on pakkomieleinen halu satuttaa toista syvästi ja nähdä paljon vaivaa sen eteen.

        En tiedä, kuinka monella siinä porukassa on taipumus psykoottisuuteen, jakomielitautiin ja muihin mt-ongelmiin, neurologisiin häiriöihin ja/tai etenkin persoonallisuushäiriöihin. Moniongelmaisuutta ainakin kaikesta havainnoista päätellen on. Esiintyminen fantasiahahmojen ja palstahahmojen kautta, vastakkaisena sukupuolena, toisena henkilönä ja siihen liittyvä palstakiusaaminen ja muu vakava kiusanteko IRL on ikävä kyllä merkki vähintäänkin vakavasta luonnehäiriöstä ja muistakin vakavista mt-ongelmista tai mielisairauksista. En ole psykiatrian erityislääkäri, joten en voi alkaa näin etänä ketään tarkkaan diagnosoimaan, vaikka vahva epäilys onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä säikähtää jos kaappaa kuvia, kun ei erotomaniassa muuhun pysty.

        Taidatte olla vähän skitsodingdong?

        Yksiulotteisille sellaiset kuvat (trimmaamattomat) ovat itsestään selviä mielenkiinnon kohteita, tuskin malttoivat odottaa että pääsevät katsomaan iki ihanaa läheisyydellä.

        Itsestään selvää mihin tarttuvat. Onhan se tietty säälittävää, jos ei iki ihanaa muuten "läheisyydessä" näe kun kuvia kaappaamalla, enemmänkin kuin säälittävää.


      • Anonyymi

        Onko tuo tunnustus, että hakkeroivat, esiintyvät toisina ihmisinä, ihastuvat vainoamiinsa ihmisiin jne

        Rakastan kaikkia, rakastan rakastan rakastan
        Juoksen sen kertomaan heille kun pääsemme vihdoin todelliseen läheisyyteen.

        Mä rakastan sua! Ja sua ja sua ja sua sua sua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä siinä säädät? Minun viestini ovat 21:15 ja 21:36. En tiedä, kenen nuo muut viestit ovat tuossa välissä. En laita nettiin kuvia mutta minulle on ollut sekä älypuhelimessa tietomurto että läppärissä ja niissä ilmeisesti lähti tietomurtojen yhteydessä eräälle sairaalle hakkerille ja palstakiusaajalle/eräille sairaille hakkereille ja palstakiusaajille (pääosin nuorten aikuisten miesten ja naisten porukka, jossa ilmeisesti erityisesti alullepanija(t) ja päätekijä(t)) kaikki, mitä puhelimessani oli. Myös ip-osoitettani on seurattu ja spostimurrot alkaneet pari vuotta sitten ilmeisesti enemmän tai vähemmän jatkuvana. Yksityiselämään liittyvää tietoa levitetty ja myös vääristelty palstalla ja muualla. Älypuhelimen ja läppärin tietomurto koski tekstiviestejä, puheluita, nettiliikennettä, laitteen kameraa ja mikrofonia. Näin tietotekniiika asiantuntijat minulle kertoivat ja näin ihan oikein itsekin olin epäillyt. Sitä kautta on saattanut henk.koht. kuvia lähteäkin mutta en ota kuvia itsestäni. Olen viimeksi ottattanut kuvan passia varten valokuvaamossa pari vuotta sitten. Itse ottama kuva on reilusti yli 10 vuoden takaa. Jos joku jotain kuvia on joku kaapannut, ne liittyy sitten tuohon tietomurtoihin, johon liittyy jossain laitteessa olevan kameran hakkeroiminen, joka usein on peitetty, ellei ole jotain opiskeluun tai työhön liittyviä tapaamisia, jossa täytyy ottaa kameran edestä tarra pois. Vain sairas ihminen hakkeroi, vainoaa ja palstakiusaa. Vain sairas ihminen mustamaalaa palstalla ja IRL ja levittelee toisen henk.koht. asioita netissä toisen nimeen liittyen ja tietomurtojen ja vainon avulla saatuja tietoja. Vain sairas kiusaa systemaattisesti ja suunnitelmallisesti. Vain sairaalla on pakkomieleinen halu satuttaa toista syvästi ja nähdä paljon vaivaa sen eteen.

        En tiedä, kuinka monella siinä porukassa on taipumus psykoottisuuteen, jakomielitautiin ja muihin mt-ongelmiin, neurologisiin häiriöihin ja/tai etenkin persoonallisuushäiriöihin. Moniongelmaisuutta ainakin kaikesta havainnoista päätellen on. Esiintyminen fantasiahahmojen ja palstahahmojen kautta, vastakkaisena sukupuolena, toisena henkilönä ja siihen liittyvä palstakiusaaminen ja muu vakava kiusanteko IRL on ikävä kyllä merkki vähintäänkin vakavasta luonnehäiriöstä ja muistakin vakavista mt-ongelmista tai mielisairauksista. En ole psykiatrian erityislääkäri, joten en voi alkaa näin etänä ketään tarkkaan diagnosoimaan, vaikka vahva epäilys onkin.

        Mitä täällä taas sekoillaan?! Sinäkin vaikutti ensin suht normaalilta , hohhoijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilemättä, tasapainoa onkin hyvä pyrkiä tavoittelemaan paremmilla tavoilla

        Lukeudun kyllä todennäköisesti siihen tasapainoiseen porukkaan jotka täällä satunnaisesti käy "epäilemättä" 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Voi opetella karvanpoistonsalat yhdessä ja jakaa vinkit. Toiselle voi olla myös avuksi tuossa asiassa. :)

        Ja sitte taas muistetaan että toisten yläpäätrimmereillä ja trimmailla toisten alapäitä ettei hiiva nouse päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitte taas muistetaan että toisten yläpäätrimmereillä ja trimmailla toisten alapäitä ettei hiiva nouse päähän.

        Hiiva on hanurissas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitte taas muistetaan että toisten yläpäätrimmereillä ja trimmailla toisten alapäitä ettei hiiva nouse päähän.

        Jokainen käyttää omia trimmereitään ja puhdistaa, jos lainaa toiselta ennen käyttöä ja käytön jälkeen. Naisten ja miesten trimmereissä on eroja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen käyttää omia trimmereitään ja puhdistaa, jos lainaa toiselta ennen käyttöä ja käytön jälkeen. Naisten ja miesten trimmereissä on eroja.

        Miesten höylät on paljon parempia kuin naisten, mutta en ala lainaamaan keltään kuitenkaan, oma gillette löytyy 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo tunnustus, että hakkeroivat, esiintyvät toisina ihmisinä, ihastuvat vainoamiinsa ihmisiin jne

        Rakastan kaikkia, rakastan rakastan rakastan
        Juoksen sen kertomaan heille kun pääsemme vihdoin todelliseen läheisyyteen.

        Mä rakastan sua! Ja sua ja sua ja sua sua sua

        Ei, se on havainto. Useamman palstalla kirjoittavan tai kirjoittaneen ihmisen havainto. Joulurauhaa silti kaikille palstalaisille! Jouluun valmistautuessa jokainen voi tutkiskella itseään ja ajatuksiaan ja miettiä, mitä voi tehdä toisin jatkossa. Voi miettiä, olisiko omassa käytöksessä korjaamisen varaa ja painaako omatuntoa toisille tekemä vääryys ja paha ja mitä voi tehdä keventääkseen huonoa omatuntoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miesten höylät on paljon parempia kuin naisten, mutta en ala lainaamaan keltään kuitenkaan, oma gillette löytyy 😅

        Miesten höylien kanssa tulee olla varovainen. On minullakin höyliä, trimmeri, epilaattori, sokerivahaa. Kaikkea löytyy.


    • Anonyymi

      Ensin ajattelin että olisi mukava saada antaa hänelle joku lahja. Mutta heräsin todellisuuteen ja se ei ole mahdollista. Hänellä ihan muu kaipuun kohde. Nyt se on täysin selvää.

      • Anonyymi

        Älähän nyt kiukuttele. Täällä tuskin mikään on täysin selvää.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Parsinneulan..

      • Anonyymi

        Parsi omat sukkasi


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ❤❤❤❤


    • Muista syistä johtuen, kuin ikävästä, annan lahjuksen. Sanotaan vaikka, että kyseessä on viimeinen muistaminen, näillä tiedoin.

      Matkaan lähtee itse tehtyjä liköörejä, kuljetuksen kestäviä luonnonherkkuja ja hieman muuta pientä, mahdollisesti kuvakortti kissoilta, jos ne nyt sellaiseen suostuu.

      Sitten on jäljellä enää yksi luonnollinen muistamisen kerta edessä ja lopulta se kaikki jää menneisyyteen, muistoiksi jotka nousevat mieleen toisinaan, ehkä aina vain harvemmin ja harvemmin.

    • Anonyymi

      Ei ole ansainnut mitään.

      • Anonyymi

        Hei ei lahjoja ansaita. Mulla ainakin tuollainen asenne nostaa karvat pystyyn. Lapsille hoetaan samaa vuodesta toiseen. Lahja annetaan, koska antaja haluaa sen antaa juuri sille. Muussa tapauksessa voi jättää antamatta.


    • Anonyymi

      En oikein tiedä mitä hän haluaisi. Ehkä Angry Birds Match pelin.

    • Anonyymi

      Kiihkeää seksiä tietenkin ja joulun kunniaksi voitais vaikka kokeilla vielä sitä yhtä juttua mitä hän on pyytänyt tässä jo jonkun aikaa ;)

      • Anonyymi

        Sträppäriä?


      • Anonyymi

        Treffejä ulkona?


      • Anonyymi

        Syvänpunaisia pikkustringejä (miehen ylle)?


    • Anonyymi

      Hänelle, miehelle,
      en voi antaa, mutta voin toivoa,
      terveyttä,
      onnellisuutta,
      elämäniloa,

      💝

    • Anonyymi

      Suomalaiset saa seksiä jouluna ja juhannuksena!

      • Anonyymi

        Mut on jouluna alulle pantu. Varmaan totta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        😘 Miksi ei muuta voi?


    • Anonyymi

      Tukisukkahousut.

      • Anonyymi

        Kieltämättä tarpeelliset. ☺


      • Anonyymi

        Tukisukat on kivat lenkillä. Niitä polvipituisia saa Lidlistä halvalla. Myös pitkät urheilusukat voi ajaa saman asian. Käytän joskus itse. Etenkin kylmällä kivat lämmittäjät.


    • Anonyymi

      enkait mä sitä tänne kerro sillä eihän se olisi yllätys sitten 😅😍

    • Anonyymi

      Hänen näkemisensä olisi jo itsessään mulle paras lahja <3

    • Anonyymi

      Valkovuotoo hiivan kera

      • Anonyymi

        Miksi joku on noin vajaa mieleltään? kerro vähän kiinnostaa


    • Anonyymi

      Käsin tehdyn viinihyllyn ❤️

      • Anonyymi

        Oi kiitos rakas 😍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi kiitos rakas 😍

        Vaaleanpunaisen Kitty my pony jutun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaaleanpunaisen Kitty my pony jutun

        Juu kitty my pony halinalle jutskan, yksisarvisella kiitos 🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi kiitos rakas 😍

        Kuka on sun rakas 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka on sun rakas 🙂

        No sinähän se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinähän se!

        Mistä kerroit aamulla? Joa oot niin tiedät..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä kerroit aamulla? Joa oot niin tiedät..

        En ole hänelle kertoillut mitään aikoihin.


    • Anonyymi

      Saludo-paketin ja halkaisukoneen.

    • Anonyymi

      Antaisin naiselle(-ni) joululahjaksi korvakorut tai rannekkeen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mä annoin jo tänään hänelle ❤️

    • Anonyymi

      Maalauksen. Maalittaisin huolella, kuten Jack.

      • Anonyymi

        Tuo on kiva. Haluaisin seinälleni persoonallisen ja taitavasti tehdyn maalauksen. Ikean tauluista ei ole mihinkään..


      • Anonyymi

        Mitä maalaisit? Kaunis ajatus kyllä :)


    • Anonyymi

      Origamin.

      • Anonyymi

        Sitä ei kirjoiteta noin mutta kiitos, kiva ajatus :)


    • Anonyymi

      En mitään, kun ei kelvannut edellisinä vuosinakaan ehdotetut lahjat. T Otmi

    • Anonyymi

      Naiselle tikari kylkiluiden väliin.

      • Anonyymi

        Aika väkivaltaista.


    • Anonyymi

      Varmaan antaisin jonkun elämänkerran jostakin häntä kiinnostavasta henkilöstä tai tapahtumasta. Tiiän että tykkää lukea vessassa 😁 Se olisi virallinen lahja ns. joulupöydässä... Mutta kyllä taitaisi löytyä jotain punaista ja pitsistä hänelle myöhemmin avattavaksi 😊

    • Anonyymi

      Hopeakorun ja luomukahvia

    • Anonyymi

      Armanin parfyymin

      • Anonyymi

        Se olisi ihana lahja tiedät siis että siitä tykkään 🥰


    • Anonyymi

      Suukon 💋

    • Anonyymi

      Suihinotto ja joku elämyslahja, ehkä jopa samaan aikaan..

    • Anonyymi

      Ei kohtaamista eikä lahjaa.

    • Anonyymi

      luumukiisseliä & aku ankka lehden joka tuli väärään osoitteeseen sillä en tunne häntä

    • Anonyymi

      Paluu junalipun tänne 😍😆

      • Anonyymi

        Kirjoitit muuten samana päivänä tuon kun palasin junalla "tänne". Itse maksoin lippuni tällä kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitit muuten samana päivänä tuon kun palasin junalla "tänne". Itse maksoin lippuni tällä kertaa.

        ai, no sepäs sattui ;)


    • Anonyymi

      Juuri nyt itseni.

      • Anonyymi

        Kunpa saisin hänet lahjaksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa saisin hänet lahjaksi..

        Ja itse saisin juuri hänet.


      • Anonyymi

        Hän mahtuisi aivan hyvin joulusukkaan 😍😂


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En mitään, kuten en tähänkään asti.

    • Anonyymi

      Sormuksen

      • Anonyymi

        Kerran annettu mut joku jukkapalmu vois olla kova.


    • Anonyymi

      Muraatin tai käytetyn muovikassin....

    • Anonyymi

      En varmaan pääse H-miehelle joululahjaa antamaan. Jos saisin sen ilon kokea, antaisin 10 kerran lahjakortin, jota voisi käyttää läheisyyteen, hierontaan, kokkauksen, läsnäoloon, halipulaan, lusikassa makoiluun, lohdutuksen, rapsutukseen, silityksen, kehuihin, hipsutteluun kuunteluun ja muihin tarpeelliseen apuun.

      • Anonyymi

        Aika itsekästä. Sinähän noita haluat eikä hän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika itsekästä. Sinähän noita haluat eikä hän.

        Ei tuollaisia lahjoja anneta ellei olla suhteessa tai vahvassa tapailuvaiheessa ainakin. Sanoin, jos huomasit, etten varmaan pääse lahjaa antamaan. Jos lahjan voisi antaa, olisi selvää, että lahja on mieleinen. Ei se, että nauttii itse lahjan antamisesta, vähennä lahjan arvoa tai ole itsekästä, toiselle voi haluat tuottaa hyvää mieltä tai nautintoa. Jos hän saisi lahjan, hän voisi itse päättää ottaako hieronnan, läheisyyttä tai vaikka keittiön tai kylpyhuoneen siivousta. Sydämellä tai vaivalla annettu lahja tuntuu ainakin itse mukavammalta kuin joku tavara.

        Samalla logiikalla mitä tarjoat, esim. seksi tai läheisyys olisi itsekästä (lahjana tai ilman), jos itsekin sitä haluat. Itse näen, että toista haluaa auttaa , hemmotella tai hänelle haluaa hyvän olon tai nautintoa, koska toisesta välittää aidosti. Oma hyvä mieli tulee kaupan päälle .


    • Anonyymi

      ei ole muuta antaa kuin tämä viisautein -laulausin noin

    • Anonyymi

      Majoneesia

    • Anonyymi

      Anomyyminetin.

    • Anonyymi

      Varmaan sen suikkarin hautausmaalla 😘😉 kyllä ikävän kohde tietää.. 😉

      • Anonyymi

        Voi v... Mikä akka.


      • Anonyymi

        Kaupungin ? ;)


    • Anonyymi

      Autotallin muovipäällykaen takkia varten, ois niinku kaljasaavin peitto sulle

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe