EVANKELIUMI RISTIINNAULITUSTA, YLÖSNOUSSEESTA, JEESUKSESTA KRISTUKSESTA ON JUMALAN VOIMA,

joka pelastaa ihmisen iankaikkiselta kadotukselta.

14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
( Mark. 1)


17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."
20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?
21 Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat,
22 koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta,
23 me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus,
24 mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.
25 Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
( 1 Kor. 1))


1 Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte
2 ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet.
3 Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan,
4 ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan,
( 1 Kor. 15)

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aamen. Jumalan voima on evankeliumi Kristuksesta ja voima viittaa myös Isän ja Kristuksen Henkeen, Pyhään Henkeen.

    • Anonyymi

      Löytyykö tuo sekopäinen sepustus oikeasti raamatusta? No sitä minä arvelinkin. Turhia lupauksia, ei mitään tolkkua. Sopii tyyliin.

      • Anonyymi

        16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.
        17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta."
        ( Room.1)

        s-seutulainen


      • Anonyymi

        Onko Aku Ankka parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Aku Ankka parempi?

        En ole enää aikoihin vastannut tällaisiin viesteihin, mutta nyt vastaan.
        Jokainen ihminen on vielä kerran Herran Jeesuksen Kristuksen edessä - tahtoi sitä tahi ei, uskoipa sen tahi ei.
        Ihminen joka kieltää Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, elämänsä päivinä ja kuolee epäuskossa, Jumalalle ja Hänen armolleen selkänsä kääntäneenä, on ikuisesti kadotettu.
        Hänen osansa on ikuinen ero Jumalasta, kauhistavassa katumuksessa ja kärsimisessä, ikuisessa ikävässä ja lohduttomassa kaipauksessa, iankaikkisessa yksinäisyydessä vailla vähäisintäkään lepoa ja rauhaa, ilman pienintäkään toivon pilkahdusta.
        Tietoisena siitä, että itse valitsi osansa, ikuisessa kadotuksessa - hylkäämällä Jumalan armon ja pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa, joka on ainut tie Jumalan luokse iankaikkiseen elämään, lepoon ja rauhaan.
        Yhdenkään ihmisen ei Jumala soisi hukkuvan, kadotukseen joutuvan, vaan että kaikki saisivat tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus ja hänen kauttaan, uskon kautta häneen, saisi pelastua ja periä iankaikkisen elämän Jumalan ikirauhassa ja kirkkaudessa Herran Jeesuksen Kristuksen yhteydessä, ikäisessä läheisyydessä hänen kanssaan.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole enää aikoihin vastannut tällaisiin viesteihin, mutta nyt vastaan.
        Jokainen ihminen on vielä kerran Herran Jeesuksen Kristuksen edessä - tahtoi sitä tahi ei, uskoipa sen tahi ei.
        Ihminen joka kieltää Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, elämänsä päivinä ja kuolee epäuskossa, Jumalalle ja Hänen armolleen selkänsä kääntäneenä, on ikuisesti kadotettu.
        Hänen osansa on ikuinen ero Jumalasta, kauhistavassa katumuksessa ja kärsimisessä, ikuisessa ikävässä ja lohduttomassa kaipauksessa, iankaikkisessa yksinäisyydessä vailla vähäisintäkään lepoa ja rauhaa, ilman pienintäkään toivon pilkahdusta.
        Tietoisena siitä, että itse valitsi osansa, ikuisessa kadotuksessa - hylkäämällä Jumalan armon ja pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa, joka on ainut tie Jumalan luokse iankaikkiseen elämään, lepoon ja rauhaan.
        Yhdenkään ihmisen ei Jumala soisi hukkuvan, kadotukseen joutuvan, vaan että kaikki saisivat tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus ja hänen kauttaan, uskon kautta häneen, saisi pelastua ja periä iankaikkisen elämän Jumalan ikirauhassa ja kirkkaudessa Herran Jeesuksen Kristuksen yhteydessä, ikäisessä läheisyydessä hänen kanssaan.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen

        Kun viimeisen tuomion jälkeen enkelit ovat heittäneet kaikki Jumalan armon kieltäneet helvetin tuleen, ei heitä enää kukaan muista. Taivaassa iloitaan ja ylistetään Jumalaa ja siellä on niin paljon kaunista ja kivaa on samanhenkisiä ja paljon pyhiä joiden luona saamme vierailla ja kertoa kuinka hyvä Herra on. Oi jospa kaikki lapsemme ja omaisemme jne...


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole enää aikoihin vastannut tällaisiin viesteihin, mutta nyt vastaan.
        Jokainen ihminen on vielä kerran Herran Jeesuksen Kristuksen edessä - tahtoi sitä tahi ei, uskoipa sen tahi ei.
        Ihminen joka kieltää Jumalan Pojan, Jeesuksen Kristuksen, elämänsä päivinä ja kuolee epäuskossa, Jumalalle ja Hänen armolleen selkänsä kääntäneenä, on ikuisesti kadotettu.
        Hänen osansa on ikuinen ero Jumalasta, kauhistavassa katumuksessa ja kärsimisessä, ikuisessa ikävässä ja lohduttomassa kaipauksessa, iankaikkisessa yksinäisyydessä vailla vähäisintäkään lepoa ja rauhaa, ilman pienintäkään toivon pilkahdusta.
        Tietoisena siitä, että itse valitsi osansa, ikuisessa kadotuksessa - hylkäämällä Jumalan armon ja pelastuksen Jeesuksessa Kristuksessa, joka on ainut tie Jumalan luokse iankaikkiseen elämään, lepoon ja rauhaan.
        Yhdenkään ihmisen ei Jumala soisi hukkuvan, kadotukseen joutuvan, vaan että kaikki saisivat tulla tuntemaan totuuden, joka on Jeesus Kristus ja hänen kauttaan, uskon kautta häneen, saisi pelastua ja periä iankaikkisen elämän Jumalan ikirauhassa ja kirkkaudessa Herran Jeesuksen Kristuksen yhteydessä, ikäisessä läheisyydessä hänen kanssaan.

        Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
        ( Joh. 3:16)

        s-seutulainen

        Juuri näin kuinka s-seurakuntalainen sen kirjoitti.


    • Anonyymi

      Ristin hullutus.
      Mitä se on?
      Palvommeko me ristiä ja miksi? Eikös risti ollut meidän tekomme, mutta Hän, jonka ristiinnaulitsimme on sijaisuhri- uhrikaritsa ja HÄN on tämä pelastus.
      Mutta, hulluuttahan se on, että me se hulluudessa risti rakennetaan, se on sitä ristin hullutusta.

      Minä palvon sijaisuhrini tekoa, eli rakkautta. Nyt Hän on Ylipappina taivaassa.
      Mutta, me kyllä palvomme ristiä, pannaan joka toimipisteeseen risti pystyyn.
      Siitä voisi varmaan paljon saarnata, ristin hullutuksesta, eli meidän teoista.
      Ja kun riittävästi saarnataan ristin hullutuksesta, ja se saisi aikaan sydänpiston, että kuinka katalia me olemme, sitten hokaamme, että MIKSI me se risti rakennettiin, tappaaksemme - oikeamielisen Herran, niin aletaan katsoakin tätä sijaistamme, kuinka me rääkkäsimme häntä kuolemaan asti ja vieläpä pantiin se piikkikruunu päähän, niin jopa alkaa näkökyky kirkastaa, meiti tekoa ja Häntä sijaista, eli Jumalan rakkautta näkyviin.

      Siinä alkaa miettiä, että tarviiko tehdä parannus. Eli sitä, minkä teemme tänään lähimmäiselle, se on sitä samaa ristinrakentamista.

      Hulluutahan se on pahaattaa tässä maailmassa aikaa, eli vanhan aatamin tekoja- risti. Ei kannattaisi ristiä tehdä ja kehua omilla töillään.

      • Anonyymi

        17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
        18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
        ( 1Kor. 1)

        SANA rististä, JULISTUS rististä, on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta niille, joille SANA, JULISTUS, rististä on Jumalan voima - ne pelastuvat.
        Ensin mainitut halveksuvat tuota sanaa rististä, jälkimmäiset USKOVAT SIIHEN.
        He uskovat evankeliumiin, ristiinnaulitusta, ylösnousseesta Jeesuksesta Kristuksesta.
        Edelliset eivät usko.
        Jotka uskovat, ne pelastuvat.
        Jotka eivät usko, eivät pelastu, vaan joutuvat kadotukseen.

        14 Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."
        ( Mark. 1)


        1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
        4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
        5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
        6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
        8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
        9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
        10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
        11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
        12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
        13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
        14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
        16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
        ( 1 Kor. 2)

        s-seutulainen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1736
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1357
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      5
      1262
    4. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1240
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1225
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1126
    7. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      1101
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1085
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      1014
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      924
    Aihe