Teetkö tuottavaa työtä vai paperinpyörittelyä

Anonyymi

Teetkö tuottavaa oikeaa työtä pks yrityksessä vai oletko turha painolasti sosionomi puhelinvastaaja julkisen sektorin paperinpyörittäjä etätyössä laiskotellen?

- flowersreally

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun työssä puhutaan miljoonista euroista. Silti voin nukkua joskus kun huvittaa. 😂

    • Anonyymi

      Mitä vastakkainasettelua lietsot ja miksi?

      Taitaa jo nyt paperin ja datan "pyörittäjät" tuottaa enemmän veroja Suomeen kuin liukuhihnaväki tehtaassa tai raksaduunarit raksoilla.

      • Anonyymi

        No kun se taitaa olla kade siististä toimistotyöstä.


    • Anonyymi

      No se riippuu ja roikkuu. Miten sen nyt määrittelee, sen tuottavan työn. Kyllä työni työnantajalleni tuottaa ja sen liikevaihto on Suomen mittakaavassa ihan huomattava. Kaikki työni on kuitenkin tietokoneella ja siellä se aina pysyy. En siis tee mitään konkreettista, johon voisi käsin koskea.

      • Anonyymi

        Kutsutko perseellä istumista työksi?


    • Anonyymi

      Teen kaikkea töitä nukkumaan menossa Pillu.

      • Anonyymi

        Mitä saat mies tästä itsellesi kirjoittelusta? Ajatteletko sen niin, että tämä toiminta realisoituu sellaiseksi elimeksi elämääsi? Kannattaa miettiä myös suunnitelma b:tä


    • Anonyymi

      . Aika monenlaista työtä teen, olen joskus puhelin vastaajana, pyörittelen papereita ja toisinaan pesukonettakin. Julkisella sektorilla en ole... eikä mun työni ole ns. rahallisesti tuottavaa tälle yhteiskunnalle, mutt kuitenkin tuiki tärkeää. Välillä olen ollut etätyössä ja toisinaan olen 16h putkeen töissä ja mun työni vaihtelee.

      Työpäivän aikana saatan olla konttoristi (se paperin pyörittäjä ja puhlinvastaaja) samaan aikaan saatan olla myös vuorovastaava, aamujumpan vetäjä... fysioterapeutti ja hoitaja.
      Aamiaisen jälkeen siivoan ruokailun jäljet ruokasalista ja ilmoitan keittiölle ett astiakärryt voi noutaa. Otan roskasäkin ja vien sen ulos molok roskikseen. Pesen ja desinfioin käteni ja jatkan työtäni; siellä missä milloinkin tarvitaan. Puhelin mulla on taskussani... joten päivystys jatkuu kätevästi vaikka pyykkituvassa.

      Virallisesti mulla olis nyt VP, mutt mä teen nyt yövuoron, sairastapauksen vuoksi,
      mä paikkaan puuttuvan käsiparin tänä yönä.
      Kattos yksityisyrittäjänä on venyttävä vähän joka suuntaan... Vajaan tunnin varoitus ajalla ei ammattitaitoista yöhoitajaa saa... kaiken lisäksi talon ja ihmisten pitää olla hänelle tuttuja, jotta taatusti pärjäävät keskenään; hoitaja ja hoidettavat asukkaat!

      Öitä!

      • "eikä mun työni ole ns. rahallisesti tuottavaa "

        Tämä on erikoinen juttu. Miksi miellät ettei työsi olisi tuottavaa? Vaikka käytätkin termiä "ns." Vertailun vuoksi: mikä sitten olisi?


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        "eikä mun työni ole ns. rahallisesti tuottavaa "

        Tämä on erikoinen juttu. Miksi miellät ettei työsi olisi tuottavaa? Vaikka käytätkin termiä "ns." Vertailun vuoksi: mikä sitten olisi?

        Moi, Sergei! Riippuu siitä miten sen tuottavuuden ja hyödyn laskee. Ei pienyrittäjä tällä työllä rikastu, mutt toimeen tulee kuitenkin. Maksan liikeaihtoveroa ja työllistän muutamia muitakin täss samalla, jotka puolestaan maksavat veroa valtiolle.

        Asukkaat ei ole kunnallisen puolen hoidettavia, vaan kustantavat kaikki palvelunsa itse, paitsi lääkkeistä ja lääkärissä käynneistä; Kela maksaa lainsäätämän korvauksen.
        Niin tässäkin suhteessa säästetään valtion huolenpito/hoiva kustannuksia, koska eivät asu esim. valtion rahoittamassa vanhainkodissa.

        Summa summarum... se meidän tuottavuus vaan ei näy käytännössä, useankaan ihmisen silmissä/miellestä. Hoitajathan ovat yks helvatin rasite tälle yhteiskunnalle, vai mitä?

        Olen vähän väsynyt valvottuani viime yön, niin en pidempiä mietteitäni kirjoittele, uskon sun ymmärtävän tästäkin.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moi, Sergei! Riippuu siitä miten sen tuottavuuden ja hyödyn laskee. Ei pienyrittäjä tällä työllä rikastu, mutt toimeen tulee kuitenkin. Maksan liikeaihtoveroa ja työllistän muutamia muitakin täss samalla, jotka puolestaan maksavat veroa valtiolle.

        Asukkaat ei ole kunnallisen puolen hoidettavia, vaan kustantavat kaikki palvelunsa itse, paitsi lääkkeistä ja lääkärissä käynneistä; Kela maksaa lainsäätämän korvauksen.
        Niin tässäkin suhteessa säästetään valtion huolenpito/hoiva kustannuksia, koska eivät asu esim. valtion rahoittamassa vanhainkodissa.

        Summa summarum... se meidän tuottavuus vaan ei näy käytännössä, useankaan ihmisen silmissä/miellestä. Hoitajathan ovat yks helvatin rasite tälle yhteiskunnalle, vai mitä?

        Olen vähän väsynyt valvottuani viime yön, niin en pidempiä mietteitäni kirjoittele, uskon sun ymmärtävän tästäkin.
        trollikka

        Oikeasti hiukan äimistelen ja samalla vähän hihittelen tuota, että sisälläsi asuu tuollainen ikuinen sosialisti, yrittäjyydestä huolimatta. Sä näet taloudellisen toiminnan perimmäisenä tarkoituksena sen, että maksetaan veroja :D

        Vaikka eiväthän verot ole minkään taloudellisen toiminnan alkuperäinen motiivi. Se on siinä, että _ihmisillä_ on tarpeita (vanhuksina usein melkein ensisijaisena se hoiva) ja talous on sitä, että näitä tarpeita täytetään. Mitä paremmin, fiksummin, tehokkaammin ym., niin sitä taloudellisempaa se on. Mahdollisimman paljon hyvää, mahdollisimman pienillä vahingoilla.

        Noin pidemmällä aikavälillä luulen, että hoitotyön tuottavuuden myös täytyy jotenkin merkittävästi parantua. Jos siis tilanne on se, että vanhusten osuus on suuri ja väistämättä monien ihmisten viimeiset vuodet ovat sellaisia, että he tarvitsevat hoivaa. Eikä se tuottavuus määräänsä enemmän enää parane sillä, että hoitaja juoksee kovempaa, vaan joudutaan tekemään valintoja siinä että mitä asioita on välttämätöntä ihmisen/hoitaja tehdä ja mitä kone pystyy tekemään ihmisen puolesta.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Oikeasti hiukan äimistelen ja samalla vähän hihittelen tuota, että sisälläsi asuu tuollainen ikuinen sosialisti, yrittäjyydestä huolimatta. Sä näet taloudellisen toiminnan perimmäisenä tarkoituksena sen, että maksetaan veroja :D

        Vaikka eiväthän verot ole minkään taloudellisen toiminnan alkuperäinen motiivi. Se on siinä, että _ihmisillä_ on tarpeita (vanhuksina usein melkein ensisijaisena se hoiva) ja talous on sitä, että näitä tarpeita täytetään. Mitä paremmin, fiksummin, tehokkaammin ym., niin sitä taloudellisempaa se on. Mahdollisimman paljon hyvää, mahdollisimman pienillä vahingoilla.

        Noin pidemmällä aikavälillä luulen, että hoitotyön tuottavuuden myös täytyy jotenkin merkittävästi parantua. Jos siis tilanne on se, että vanhusten osuus on suuri ja väistämättä monien ihmisten viimeiset vuodet ovat sellaisia, että he tarvitsevat hoivaa. Eikä se tuottavuus määräänsä enemmän enää parane sillä, että hoitaja juoksee kovempaa, vaan joudutaan tekemään valintoja siinä että mitä asioita on välttämätöntä ihmisen/hoitaja tehdä ja mitä kone pystyy tekemään ihmisen puolesta.

        Non niin, sä takerruit nyt yksityiskohtaan... jonka tulkitsit oman ajatuksesi mukaisesti.
        Mä vastasin alunperin - flowersreally:n provosoivaan aloitukseen.
        Kaikki työhän on jollain lailla tuottavaa...
        Tuhoavakin työ; kun luo epävarmuutta ja sehän on sen tarkoituskin!

        Kolikolla on aina kaks puolta, sen käsityksen opetti mulle mun isoisäni, vannoutunut kommunisti ja Kekkosen kalakaveri... eikä he puhuneet politiikkaa keskenään, vain kalajuttujaan!

        Kattos me pienet ihmiset, loppujen lopuksi; juurikin pyöritetään tätä taloutta!
        Tehdään työt, kulutetaan ja tuotetaan ja palvellaan ja keski-ikäiset nimen omaan on vastuussa paljosta, niin lapsista, nuorista, itsetään sekä ikätovereistaan ja vanhuksistaan.
        Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi, hittojako meidän pitää vielä olla koko maailman sosiaalihuolto... ei onnistu! Johan se velkasuhde on koettu "kreikkalaiseen malliin".
        Enkä mä enää ole kommunistisen ajattelun kannalla, tällä nykyisellä linjalla (Andesson) enkä myöskään sosialisti (Marin)... Suksikoot...

        Halla -Ahon riveihin oon liittynyt, vaikka oikeistolainen en taatusti ole! Se Äijä nyt vaan on niin oikeassa; vastustaessaan suoranaista maanvaltausta, meidän omaa demokraattista lakia hyväksi käyttäen.
        Saat turvapaikan, kansalaisuuden ja samalla äänioikeuden... pääset päättämään asioista eduskunnassa ja jopa säätämään lakeja siinä sivussa. (demokraattisesti)
        Eihän tämä ole mahdollista muualla kuin pohjoismaissa; Suomessa ja Ruotsissa.

        Tässä sulle näkökantoja, joita ei edes mun vanhempani niele... mutt minkäs tekevät, mä olen täysi-ikäinen ja ainakin toistaiseksi luokiteltu täysivaltaiseksi kansalaiseksi.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, sä takerruit nyt yksityiskohtaan... jonka tulkitsit oman ajatuksesi mukaisesti.
        Mä vastasin alunperin - flowersreally:n provosoivaan aloitukseen.
        Kaikki työhän on jollain lailla tuottavaa...
        Tuhoavakin työ; kun luo epävarmuutta ja sehän on sen tarkoituskin!

        Kolikolla on aina kaks puolta, sen käsityksen opetti mulle mun isoisäni, vannoutunut kommunisti ja Kekkosen kalakaveri... eikä he puhuneet politiikkaa keskenään, vain kalajuttujaan!

        Kattos me pienet ihmiset, loppujen lopuksi; juurikin pyöritetään tätä taloutta!
        Tehdään työt, kulutetaan ja tuotetaan ja palvellaan ja keski-ikäiset nimen omaan on vastuussa paljosta, niin lapsista, nuorista, itsetään sekä ikätovereistaan ja vanhuksistaan.
        Eiköhän tuossa ole ihan tarpeeksi, hittojako meidän pitää vielä olla koko maailman sosiaalihuolto... ei onnistu! Johan se velkasuhde on koettu "kreikkalaiseen malliin".
        Enkä mä enää ole kommunistisen ajattelun kannalla, tällä nykyisellä linjalla (Andesson) enkä myöskään sosialisti (Marin)... Suksikoot...

        Halla -Ahon riveihin oon liittynyt, vaikka oikeistolainen en taatusti ole! Se Äijä nyt vaan on niin oikeassa; vastustaessaan suoranaista maanvaltausta, meidän omaa demokraattista lakia hyväksi käyttäen.
        Saat turvapaikan, kansalaisuuden ja samalla äänioikeuden... pääset päättämään asioista eduskunnassa ja jopa säätämään lakeja siinä sivussa. (demokraattisesti)
        Eihän tämä ole mahdollista muualla kuin pohjoismaissa; Suomessa ja Ruotsissa.

        Tässä sulle näkökantoja, joita ei edes mun vanhempani niele... mutt minkäs tekevät, mä olen täysi-ikäinen ja ainakin toistaiseksi luokiteltu täysivaltaiseksi kansalaiseksi.
        trollikka

        "Kattos me pienet ihmiset, loppujen lopuksi; juurikin pyöritetään tätä taloutta! "

        Juuri niin. Tarkoitin sanoa, että turha sinun on vähätellä omaa osuuttasi. Jos joku ala on jollain tapaa vakiintunut ja siinä on kilpailua, niin ei se voikaan olla mikään oikotie helppoon rikastumiseen. Esim. ravintoloita voi kuitenkin perustaa niin helposti, että jos sillä rikastuminen olisi helppoa, niin kaikki tekisi niin.


    • Anonyymi

      hyvä aloitus...

    • Anonyymi

      Jaa, että ”tuottavaa työtä”?

      On paljon elintärkeitä ammatteja, joissa ei tehdä tuttavaa työtä. Esimerkiksi vanhusten- ja vammaisten hoivakodeissa ei ”tuoteta”, mutta tehdään tärkeätä työtä. Eivät sairaalatkaan mitään ”tuota”.

      Sitten on näitä vientiyrityksiä, joissa voidaan laskea sitä tuottavaa työtä tehtävän. Monesti on vain niin, että ilman puhelinvastaajahenkilöitä ja paperinpyörittelijöitä ei kauppoja synny ja tuottavuus tyssää.

      Etätöissäkään kukaan ei pysty laiskottelemaan yhtään sen enempää, kuin lähitöissäkään. Se, että töitä voi tehdä kalsareisillaan, ei ole laiskottelua.

      • Anonyymi

        Niin niin niin puolustelua puolustelua taidat olla näitä buukkaajia... Vanhus sitä ja tätä.. kusessa ollaan kun aletaan säälimään sitten ku loppuu raha ku on vaan puhelin sussuja ja ajanvaraajia niin nouseeki omanapa ja eloonjäämistaistelu...unohtuu vanhusten vaipat


      • Anonyymi

        Näinhän se on. Sanoin jo tuossa vähän ylempänä, että mitenkähän se tuottava työ sitten määritellään. Kenelle sen työ on oltava tuottavaa? Työnantajani tekee plusmerkkisen tuloksen, eli oletettavasti työ tuottaa jotakin. Minulle se tuottaa palkkani verran. Yhteiskunnalle se tuottaa veroja. Mitä muuta sen pitäisi tuottaa? Pitääkö tuottavalla työllä olla konkreettinen lopputuote, jotta se on tuottavaa? Entä pitääkö tuon tuotteen olla jollakin tavalla oleellinen ja tarpeellinen? Onko vaikka makeistehtaassa työskenteleminen tuottavaa työtä? Mistähän tuo esimerkki tulikin mieleeni näin joulun alla.☺


      • Anonyymi

        Aivan. Onhan hoitoalan ja hoiva-alankin työ "tuottavaa". Tuotetaan sairaanhoitoa, tai hoitopalvelua niitä tarvitseville.
        Yksikään työnantaja tuskin maksaa palkkaa kenellekään ihan turhan päiten. Paperin pyörittäjiä, puhelimeen vastaajia tarvitaan.
        Etätöissä saa vielä pahemmin stressiä aikaiseksi kuin lähitöissä. On rauha tehdä - siinähän istuu ja tekee, kunnes huomaa kangistuneensa; tauot jääneet pitämättä. Odotan aikaa, että pääsee taas turvallisin mielin työpaikalle.


    • Anonyymi

      Ajattelutyö on usein rahallisesti kaikkein tuottavinta. Ruumiillinen työ tuottaa ainakin hikeä.

    • Anonyymi

      Kuulin sellaisen huhun, että tekemäni työ tuottaa kohtalaisen hyvin firmalle.

    • Anonyymi

      Tuottavaa it-työtä.

    • Eiköhän molempia tarvita, omiin hommiinsa. Ja ne molemmat tuottavat jotain.
      Meillä kettäapinat hoitavat kenttätyöt, kun toimiston hamstereita ei uskalla kentälle päästää irti. Ja sama toisinpäin. Ei, vaikka itse poikkeuksena teen molempia hommia, mutta rajansa se on silläkin. Molemmat tahot tuottaa ja tehokkaimmin juuri niin, etteivät sotkeudu toistensa tonteille, kunhan joku hiukan koordinoi toimenpidettä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe