Aihe

Britti tuotteille 30% lisämaksu. Nettikauppa Briteistä loppuu

Anonyymi

Brittiläiset verkkokaupat ovat monen suomalaisenkin muodin ja kauneuden ystävän suosikkeja, mutta nyt vuonna 2021 brexit saattaa hankaloittaa shoppailua. Samoin kuin yhdysvaltalaisten verkkokauppojen kanssa, myös Iso-Britanniasta tilattaessa tulee nyt brexitin jälkeisenä aikana varautua mahdollisiin tullimaksuihin ja lisäveroihin, jotka eivät vielä ostohetkellä välttämättä näy tuotteen hinnassa.

Tulli muistuttaa tiedotteessaan, että karkeana nyrkkisääntönä tullaus nostaa tilauksen hintaa noin 30 prosenttia. Tämä hinta muodostuu tuotteen ostohinnasta, kuljetuskuluista sekä mahdollisesti maksettavasta tullimaksusta ja arvonlisäverosta. Lähetys pitää tullata, mikäli sen arvo ylittää 22 euroa, ja siitä on maksettava myös arvonlisävero, joka on yleensä 24 prosenttia. Poikkeus ovat hajuvedet ja eau de toilette -tuotteet, jotka alkoholi- ja tupakkatuotteiden tavoin tulee aina tullata. Lisäksi saatat joutua maksamaan lähetyksestäsi tullimaksun. Mahdollinen maahantuonnin tullimaksu kannetaan silloin, kun lähetyksen arvo on yli 150 euroa.

1.7.2021 jälkeen myös alle 22 euron lähetykset, jotka tulevat EU:n ulkopuolelta, on tullattava ja niistä on maksettava arvonlisävero.

15

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miesten puku, valmistusmaa Iso-Britannia, hinta 200 euroa, kuljetuskulu 20 euroa

• Tullimaksua ei tarvitse maksaa.

• Arvonlisävero on 52,80 euroa, eli 24 % * (tavaran ostohinta + kuljetuskulut + tullimaksu).

• Puvun kokonaishinta on 272,80 euroa (tavaran ostohinta + kuljetuskulut + tullimaksu + arvonlisävero).

• Anonyymi

Juuri näin.

• Anonyymi

Saksasta saa samat tuotteet ilman tulleja.

• Anonyymi

Tässä sen järjettömyyden näkee; neuvostteluja ja sopimuksia vuosikymmeniä jauhettu ja tässä sitä ollaan.
      Ilman EU:ia olisi asiat paremmin.

• Anonyymi

Just just! :D "monenkin suosikki" :DDD

Eiköhän ne verkkokauppatuotteet osteta sieltä mistä halvimmalla saadaan. En minä ainakaan osta tuotteitani "nimenomaan" jostain tietystä maasta.

Ei brititkään siitä juuri mitään hyödy että sinä tilaat kiinasta tuotua krääsää juuri briteistä. Ei oo isoa merkitystä brittien taloudelle vaikka loppuu kokonaan.

• Anonyymi

Tullimaksu (ns. yleinen tulli) kannetaan tavallisesti kaikista EU:n ulkopuolelta lähetetyistä, yli 150 euron arvoisista lähetyksistä. EU:n ja Britannian neuvottelemassa kumppanuussopimuksessa maahantuonnin tullimaksut määräytyvät kuitenkin näin (karkeistaen):

Isosta-Britanniasta lähetetyistä yli 150 euron arvoisista lähetyksistä maksetaan tullimaksu, jos tavara on valmistettu Britannian ulkopuolella.
      Isosta-Britanniasta lähetetyistä yli 150 euron arvoisista lähetyksistä ei tullimaksua tarvitse maksaa, jos tavara on Britannian alkuperätuote, ja sinulla on myyjän kauppalasku, jossa on määrämuotoinen alkuperävakuutus tavaran britannialaisesta alkuperästä. Jos sinulla ei ole myyjältä saatua alkuperävakuutusta, ei tullietuutta voida myöntää.

• Anonyymi

1.7.2021 jälkeen myös alle 22 euron lähetykset, jotka tulevat EU:n ulkopuolelta, on tullattava ja niistä on maksettava arvonlisävero.

Eli maksat jos tilaat Briteistä.

Et maksa Jos tilaat Ssksasta Tai vaikka Espanjasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli maksat jos tilaat Briteistä.

Et maksa Jos tilaat Ssksasta Tai vaikka Espanjasta.

Miten se maksu otetaan? Käykö posti läpi kaikki paketit ja kertoo niistä tullille ja tulli lähettää mulle laskun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se maksu otetaan? Käykö posti läpi kaikki paketit ja kertoo niistä tullille ja tulli lähettää mulle laskun?

Eu:n ulkopuolelta tulevat paketit menee tulliin kautta. Jos ei avatulla paketilla ole laskua hinnasta, menee tullin tullin taulukoiden mukaan. Jos et maksa jää paketti tulliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tullin kautta saapuu paketit. Tulli hoitaa tullauksen jonka jälkeen paketti jälleen pistin kuljetettavaksi. Jos tullissa on ruuhkaa saattaa paketti seistä siellä jopa viikkoja. Itse odotin Aasian pakettia 3 viikkoa ennenkuin palautui taas postin kuljetettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tullin kautta saapuu paketit. Tulli hoitaa tullauksen jonka jälkeen paketti jälleen pistin kuljetettavaksi. Jos tullissa on ruuhkaa saattaa paketti seistä siellä jopa viikkoja. Itse odotin Aasian pakettia 3 viikkoa ennenkuin palautui taas postin kuljetettavaksi.

Tulli hidastaa pakettien kuljetusta päiviä.

Esim. Pejetti ei lähde ennen jatkamaan matkaansa ennenkuin tulli on saanut rahansa.

• Anonyymi

Joku aika sitten oli niitä huijauksia tullin nimissä. Ihmisille tuli laskuja vaikka eivät olleet tilanneet mitään.

Miten erottaa aidon laskun huijauksesta?
      Toki siitä jos ei edes ole mitään tilannut mutta nyt on aikomus pian tilata joten siksi kysyn.

• Anonyymi

Tilaamalla saman tuotteen vaikka Saksasta, ei tule ollenkaan ylimääräistä laskua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tilaamalla saman tuotteen vaikka Saksasta, ei tule ollenkaan ylimääräistä laskua.

No täytyy katsoa löytyykö kyseistä vaatekauppaa saksasta....

• Anonyymi

Kauppa Britteihin tyrehtyy 30% Tulli lisään ja viikon hitaampaan toimitus aikaan. Ei todellakaan ole Brittien etu. Miljardit valuvat toisiin maihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Liikenne topissa

Mitäs liedenpohjassa tekeillä ku kuus kutosen liikenne katkaistu..poliisioperaatio
      Virrat
      43
      11922
    2. Naisen vessakäynti suhteen alussa

Mä olin ihastukseni kaa viettämässä viikonloppua. Eka kertaa yövyin miehen luona. Toisen yön jälkeisenä aamuna mulla meni vatsa aivan sekaisin. Oltiin
      Parisuhde
      158
      9209
    3. Maisa se jaksaa valehdella

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/28acb452-15ff-470d-80c3-511ad69abec0 Taas on syytön, taas on todisteita jotka jossain vaiheessa paljastaa Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      7149
    4. Liedenpohja

Mikä hässäkkä siälä on päällä ??
      Virrat
      13
      4333
    5. Karanteenimääräyksiä rikkovaa ei rangaista.

Ulkomailta tuleva koronatartuttaja saa Suomessa liikuskella ja juhlia estoitta. Omantunnon kysymys on noudattaako karanteenimääräyksiä toista on mones
      Maailman menoa
      191
      2862