Miellyttävin / mukavin seksinovellien kirjoitustyyli?

Oon juuri alottanut korjailemaan nuoruudessa kirjoitettuja seksinovelleja ja ideana myös kirjoitella uusiakin tarinoita omaksi, ja toivottavasti muidenkin, iloksi. Haluaisin hiukan tietoa siitä, että minkälaisista tarinoista lukijat tykkää. Kerro ihan vapaasti mielipiteitäsi seksinovellien kirjoitustyyleihin liittyen. Toivoisin myös, että kertoisit kommentissasi minkälaisia tarinoita yleensä luet (naisen/miehen kertomaa, naiselle/miehelle suunnatut ym.) sekä sukupuolesi (ja halutessasi seksuaalisen suuntaumisen).

~ Mikä on juuri sulle sopivin kirjoitustyyli seksinovelleissa? Kuka kertoo tarinan (nainen, mies, vai kaikkitietävä kertoja) ja käytetäänkö tarinassa nimiä?

~ Tykkäätkö keskusteluista? Vai onko täysin kertova tarina mieluisampi?

~ Kirjakieli vai murre? Mikä murre? Onko murre kivempi olla kertovassakin tarinassa vai vain dialogeissa?



Kiitos jo etukäteen vastauksista!
~ MM

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tässä onkin kiinnostava aihe. Olen mies, 51 v ja tykkään lukea hyvin kirjoitettuja tarinoita. Mieluisimpia ovat naisnäkökulmasta kirjoitetut, koska minua kiinnostaa tietää mitä naiset tilanteessa ajattelevat tai ajattelisivat, haluan päästä tässä aihepiirissä "naisen pään sisään". Toki osa on naisena esiintyvien miesten kirjoittamia, mutta niissä melko helposti tulee joku sellainen epäuskottava kohta, josta tämä huijaus mahdollisesti paljastuu. Nimien käyttö on ok.

      Se, että onko kirjoittaja joku osallinen tai ulkopuolinen kertoja, ehkä mieluummin osallistuja. Ikäänkuin kertoisi omasta kokemuksesta. Tietenkin suoria henkilöiden lausahduksia voi käyttää sopivissa kohdissa.
      Kieli saisi mieluiten olla yleiskieltä, mutta osallisten ollessa joltain murrealueeltä heidän sanonnat saa tietenkin olla käyttämällänsä murteella.
      Yksi sellainen toive minulla on, jutut saisi olla niin tarkasti ja tunteella kirjoitettuja, että tilanteen kiiman pystyisi tekstistä "haistamaan ja maistamaan". Ei tietenkään mitään sivutolkulla jokaisen poimun yksityiskohtien kuvailua, mutta sillä tavalla sopivan tarkkaan.

      Tarinan rakenne on minusta tärkeä, tapahtumat olisi kiva olla pohjustettu, niin että niistä tulee uskottavia. Ei näitä menin-nain-laukesin -juttuja. Sitten yksi yksityiskohta, joka jollain alalla toimuvalla vakiokirjoittajalla on joka ikisessä hänen kirjoittamassa jutussa: "pysähdyin/käännyin/menin sytyttämään tupakan.." -tuon kun huomaa tekstistä, niin tulee mieleen, että jaha, taas tarinan on keksinyt Einari 62v, rasvakiiltavä kaljupäinen himotupakoitsija, joka ei saa mitään juttua kirjoitettua ilma topallista tupakkaa. Oksettava mielikuva. Tarinan mielenkiinto loppuu siihen lauseeseen ja lopetan lukemisen.

      • Hah, tuo tupakkaviittaus on loistava! Itse en koskaan moista lisäisi tarinoihini. Minulla on tavoitteena luoda tarinoista hyvin kuvaavia, yksityiskohtaisia, mutta kuitenkin niin, että jokaiselle jää varaa täyttää mielikuvituksellaan mieleiseksi asiat. Enkä lisäisi mitään täysin ylimääräisiä tupakointikohtia, tai muitakaan asioita jotka saattavat ärsyttää lukijaa. Mainittakoon tästä nyt tuon tupakoinnin lisäksi vaikka kuvauksellisessa tekstissä tatuoinnit tai lävistykset. Itselläni ei näitä kohtaan ole muuta kuin positiivista ajateltavaa, mutta tiedän että aika usealla nämä ovat totaalinen turn off. Voi olla, että kirjoittaisin tarinan, jossa näitä on, mutta kertoisin esittelyteksimäisesti sisällöstä etukäteen.

        Sinulla on hyviä mielipiteitä asiasta, kiitos kommentoinnistasi :)
        ~MM


      • Anonyymi

        Menisit nyt edes kerran käymään naisissa niin loppuu nuo arvostelut. Kerää viikorahoista, kyllä satasella jo saa kastaa kun on korona.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Menisit nyt edes kerran käymään naisissa niin loppuu nuo arvostelut. Kerää viikorahoista, kyllä satasella jo saa kastaa kun on korona.

        No olipa ilkeästi sanottu! Mistä päättelit ettei vastaaja ole saanut tai edes haluaa saada naista? Kyllä ihmiset nauttivat laadukkaasta erotiikkakirjallisuudesta vaikka saisikin haluamansa määrän seksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Menisit nyt edes kerran käymään naisissa niin loppuu nuo arvostelut. Kerää viikorahoista, kyllä satasella jo saa kastaa kun on korona.

        Viikkorahoista? Enpä ole muutamaan kymmeneen vuoteen saanutkaan sellaista.
        Eikä kyllä tarvise varsinaisesti naisiinkaan lähteä lauseen perinteisessä merkityksessä, kun kotona saa ihan säännöllisesti ja riittävästi.
        Mutta mielelläni kyllä kuulisin, miksi koet kirjoitukseni sellaisena arvisteluna, jota et haluaisi nähdä. Oliko se tuo kirjoittamani asia jonkun novellistin signeerauksesta ".. sytytin tupakan.." vai tuo kohta "menin-panin-laukesin"?


    • Anonyymi

      Tarinat jotka voisivat tapahtua oikeasti. Nimiä ei käytettäisi jotta jokainen voisi haaveilla kohteeksi itsensä, vaimonsa, naapurin. Sitten jos nimi sattuukin olemaan epämiellyttävä henkilö voi se latistaa turhaan hyvää tarinaa. Vuorovaikutteisuus voisi tuoda omaa väriä tarinaan, lukijat kommentoisi ja voisivat ohjata kenties tarinan etenemistä. Ainakin kinky osastolla oli jotain siihen suuntaan viime aikoina. Heteromiehen näkökulmasta kirjoitettuja seikkailuja olen löytänyt vähemmän.

      • Itselläni on nimien kanssa sama mielipide :)

        Tuo vuorovaikutteisuus kuulostaa Mielenkiintoiselle! Pitääkin käydä kurkkaamassa, jos löytäisin.

        Kiitos kommentistasi!
        ~MM


    • Anonyymi

      Naisen kirjoittamaa fantasiaa olis kiva lukea mistä itse kiihotut ja haluaisit kokea tai oot kokenut tarinoita t wej

      • Sellaisiahan nuo tarinat on, ja tuskin tuntuisi luontevalta kirjoittaa sellaisesta mikä ei itseen kovin iske.


    • Kaikkein kehnoimpia ovat tarinat, joissa toisen sukupuolen edustaja yrittää kirjoitta vastakkaisen sukupuolen edustajana. Ne paljastuvat melkein aina, sillä miesten ja naisen ilmaisu on tyystin erilainen. Varsinkin hyvää kieltä vaativat, julkaisukelpoiset ja kaupalliset kirjoitukset ovat usein naisten kirjoittamia, mutta tuovat miehille sivumaun.

      No, meille miehille on yhtä kehnoja preesensissä esitetyt ja toista puhuttavat tapahtumankulut: "Tulet luokseni ja hengität korvaani." Näitä varsinkin naiset kirjoittavat. Ilmeisesti ne sopinevatkin naisten luettaviksi, mutta miehille ne lienevät vieraita, ainakin minulle.

      Kuten edellisistä ja omasta vastauksestani näet, yleisöjä on niin monia, että sinun on valittava. Pidä aina mielessäsi, kenelle kirjoitat, kaikille et voi.

      Oma seksuaalinen suuntaumukseni on erittäin tavallinen. Vähäinenkin viittaus homoiluun, fetisismiin, levottomuuteen, rajuuteen tai sitomiseen ja väkivaltaan katkaisee lukemiseni, mutta nekin ovat joillekin välttämättömiä.

      Sen sijaan olen erittäin vapaamielinen. En pidä edes sukulaisseksiä kiellettynä, kunhan pidetään kiinni ikärajoista.

      Siis voit pitää vain yhden ohjeen, kenelle tai keille kirjoitat. Muuten ei tarvitse jännitellä. Sopivin valinta on yleiskieli, mutta siitä voi tarvittaessa poiketa varsinkin puhekielen, mutta joskus myös murteen suuntaan. Nimiä voi käyttää tai olla käyttämättä.

      Paljon menestystä!

    • Luin toisaalla novellisi Ruokatauon romantiikkaa luokkahuoneessa. Juuri vastoin, mitä sanoin, se oli erittäin hyvä, vaikka se oli preesensissä ja toista puhetteleva. Näköjään sekin käy, kun on taitava kirjoittaja. Ne, mitä aiemmin olen lukenut, eivät ole kovin taitavia.

      Sinussa on kykyä kirjailijaksi, hyvä kieli ja idea. Jatka alaa, jos et kirjailijanakaan, niin harrastuksesta. Tuotat lukijoille iloa. Onnittelen!

      • Oi, kiitos kun olet jaksanut palata vielä erikseen kommentoimaan! Juurikin tuo preesenssi minua itseäni mietitytti, että onko se hyvä tyyli, vai onko toisenlainen tapa parempi. Mutta olen hyvin iloinen, jos se on kuitenkin sinuun ainankin toiminut. Jatkan melkovarmasti käyttäen erilaisia tyylejä, kunhan tuntuu luontevalle itselleni kirjottaa niin. Kiitos sinulle !

        Pidän itse kovasti tuosta preesenssistä, siitä tulee läheisempi tunne tarinan kanssa :)

        ~MM


      • MissMiralie kirjoitti:

        Oi, kiitos kun olet jaksanut palata vielä erikseen kommentoimaan! Juurikin tuo preesenssi minua itseäni mietitytti, että onko se hyvä tyyli, vai onko toisenlainen tapa parempi. Mutta olen hyvin iloinen, jos se on kuitenkin sinuun ainankin toiminut. Jatkan melkovarmasti käyttäen erilaisia tyylejä, kunhan tuntuu luontevalle itselleni kirjottaa niin. Kiitos sinulle !

        Pidän itse kovasti tuosta preesenssistä, siitä tulee läheisempi tunne tarinan kanssa :)

        ~MM

        Kaikille tyyleille löytyy kyllä kannattajia. Palstathan kertovat, miten moni niitä on lukenut. Jos kiinnittää huomiota siihen, saa niistä jonkinlaista viitettä. Voi jatkossa päättää, haluaako mahdollisimman monta lukijaa, vai kirjoittaako myös niille, jotka ovat vähemmistönä. En tarkoita vain erilaisia suuntauksia, vaan niitä, jotka ovat mieltyneet rauhalliseen eläytymiseen.

        Eräässä tietokirjassa kirjoittaja kertoi, kun muuan peep shown tyttö oli huomannut, että rahalla toimiva luukku pysyi kauemmin auki (siis katsoja pani aina uutta rahaa), jos ei heilunut ja jumpannut niin kuin muut tytöt, vaan avasi kauniita elimiänsä rauhallisesti, niin että asiakas saattoi huolellisesti katsella tytön kauneinta.

        Itse olen myös rauhallisuuden kannattaja. Siksi suosin enemmän still-kuvia kuin videoita. Pidän myös seksiä sen verran luonnollisena, että sitä on voitava harrastaa muutenkin kuin viinan voimalla. Selvin päin tapahtumista säilyvät myös mieluisat muistikuvat paljon tarkemmin.

        Moi taas!


      • sok kirjoitti:

        Kaikille tyyleille löytyy kyllä kannattajia. Palstathan kertovat, miten moni niitä on lukenut. Jos kiinnittää huomiota siihen, saa niistä jonkinlaista viitettä. Voi jatkossa päättää, haluaako mahdollisimman monta lukijaa, vai kirjoittaako myös niille, jotka ovat vähemmistönä. En tarkoita vain erilaisia suuntauksia, vaan niitä, jotka ovat mieltyneet rauhalliseen eläytymiseen.

        Eräässä tietokirjassa kirjoittaja kertoi, kun muuan peep shown tyttö oli huomannut, että rahalla toimiva luukku pysyi kauemmin auki (siis katsoja pani aina uutta rahaa), jos ei heilunut ja jumpannut niin kuin muut tytöt, vaan avasi kauniita elimiänsä rauhallisesti, niin että asiakas saattoi huolellisesti katsella tytön kauneinta.

        Itse olen myös rauhallisuuden kannattaja. Siksi suosin enemmän still-kuvia kuin videoita. Pidän myös seksiä sen verran luonnollisena, että sitä on voitava harrastaa muutenkin kuin viinan voimalla. Selvin päin tapahtumista säilyvät myös mieluisat muistikuvat paljon tarkemmin.

        Moi taas!

        Ihan totuuksia kyllä puhut :) Hyviä mielipiteitä ja kommentteja jälleen!


    • Anonyymi

      Itseä kiihottais lukea naisen textii hieman kinkyä lävistys ja tatuoidut naiset saavat mut käymään kuumana uusia kirjoituksiasi innolla odotellen!

      • Voisihan tuota jonkun vähän kinkymmän koittaa kirjoittaa. Kuten aikaisemmissa kommenteissani sanoin, niin tuskin kuitenkaan mainitsen tatuointeja tai lävistyksiä kuitenkaan. Ainahan sitä voi itse rivien väliin lisätä omalla mielikuvituksella että miltä tarinan henkilöt näyttävät :)


    • Anonyymi

      Miehenä on joskus kiva lukea juttuja missä anoppi antaa suu ja anaaliseksiä.

      • Itselle ainakin vähän etäisempi aihe tämä, toivottavasti joskus löydät tähän aihealueeseen liittyviä tarinoita :)


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe