Krishnan maailma - Uudet nettisivut

Madhava

Suomeksi on hieman heikonlaisesti ollut infoa Krishnasta saatavilla. Tässä linkki uuteen sivustoon joka toivon mukaan hieman paikkaa tätä cyber-avaruudessa ammottavaa aukkoa.

http://krishna.wisewisdoms.com/

54

1942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bhaga

Muuten erinomaiset sivustot, mutta Opera:lla noi framet menevät vähän hassusti. Kannattaa kokeilla useammalla selaimella.

Kiva kuitenkin, että joku teki vaihtoehtoiset ja informatiiviset nettisivut Krishnasta suomeksi. Tuollaisille on ollut tarvetta!

Hare Krishna!

• Madhava

Hmm... testasin kyllä viidellä eri selaimella ennen kun laitoin nettiin. (Teen tätä työkseni.) Opperallani (7.54) näyttää ihan siltä miltä pitääkin, ainoa selain joka ei anna täyttä toiminnallisuutta on IE, joka ei pidä tuota menua paikallaan vaan skrollaa sitä muun sivun mukana. Jos vika ilmenee edelleen, saatko screenshotin otettua => krishna[at]wisewisdoms[dot]com, kiitos. :)

Sinne tulee vielä sivu historiasta tässä tunnin parin sisällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
        on teksti, jossa sanotaan:

”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina juuri sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Shrila Bhaktivinod Thakur

Väärä rikkaus

Shrila Bhaktivinod Thakur varoittaa palvojia rikkauden aiheuttamasta ylpeydestä.
        ”Śrī Kalyāṇa-kalpa-taru” (1.12) sisältää seuraavan laulun:

mana re, dhana-mada nitānta asāra
        dhana jana vitta yatae dehera anugata
                deha gele se sakala chhāra [1]

Oi mieli! Rikkauden aiheuttama ylpeys on äärimmäisen ongelmallista. Rikkaudet, sukulaiset, ystävät ja varallisuus seuraavat tätä kehoa, ja kun keho kuolee, ne kaikki muuttuvat merkityksettömiksi.

vidyāra yateka cheṣṭāchikitsaka upadeṣṭā
                   keha deha rākhibāre nāre
        ajapā ha-ile śeṣadeha-mātra avaśeṣa
                   jīva nāhi thākena ādhāre [2]

Yksikään lääkäri tai mikään hänen lääkkeistään ei pysty pelastamaan kehoa. Kun elämän henkäys sammuu, jäljelle jää vain ruumis. Sielu ei jää katoavaan kuoreen.

dhane yadi prāṇa ditadhanī rājā nā marita
                     dharāmara ha-ita rāvaṇa
        dhane nāhi rākhe dehadeha gele nāhe keha
                      ataeva ki karibe dhana [3]

Jos rikkaus olisi elämän lähde, rikas kuningas ei olisi koskaan kuollut. Ravana olisi saanut kuolemattomuuden maan päällä. Rikkaus ei pelasta kehoa, ja kun keho kuolee, ketään ei jää jäljelle. Mitä varallisuus voi siis antaa meille?

yadi thāke bahu dhananije habe akiñchana
                      vaiṣṇavera kara upakāra
        jīve dayā anukṣaṇarādhā-kṛṣṇa arādhana
                     kara sadā haye sadāchāra [4]

Jos sinulla on paljon varallisuutta, ajattele olevasi köyhä ja palvele palvojia. Ole aina ystävällinen kaikille, palvo Radhaa ja Krishnaa ja noudata sādhujen ohjeita.

Huomautus

tomāra kanakabhogera janaka
        kanakera dvāre sevaha ‘mādhava’
        (Vaiṣṇava ke?: 3)

”Rikkautesi on nautinnon väline, joten palvele Krishnaa sen avulla”.

rt

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.
        u

• Anonyymi
        Madhava kirjoitti:

Hmm... testasin kyllä viidellä eri selaimella ennen kun laitoin nettiin. (Teen tätä työkseni.) Opperallani (7.54) näyttää ihan siltä miltä pitääkin, ainoa selain joka ei anna täyttä toiminnallisuutta on IE, joka ei pidä tuota menua paikallaan vaan skrollaa sitä muun sivun mukana. Jos vika ilmenee edelleen, saatko screenshotin otettua => krishna[at]wisewisdoms[dot]com, kiitos. :)

Sinne tulee vielä sivu historiasta tässä tunnin parin sisällä.

Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Illuusioiden maailmasta ikuisen todellisuuden maailmaan

Srila Avadhut Maharaj: Krishna sanoo ”Bhagavad-gitassa”: ”Jumalan maailmasta kukaan ei tule takaisin”. Miksi? Koska emme voi luopua rakkaudesta. Se on mahdotonta. Jos meillä on valinnanvaraa, valitsemme aina parhaan. Jos meistä tulee korkeimman maailman asukkaita, emme koskaan halua palata alempaan maailmaan. Emme voi enää asua täällä. Tulemme elämään ikuisesti Jumalan maailmassa. Kun olemme löytäneet aidon kodin, emme voi enää jättää sitä. Aineellinen maailma on yritys rakentaa ”korttitalo”. Täällä kukaan ei rakasta meitä, kukaan ei välitä meistä, kukaan ei tarvitse meitä. Meidän on ymmärrettävä, että meillä on todellinen koti, jossa meitä odotetaan ja rakastetaan. Meidän mottomme on siirtyä illuusioiden maailman ”korttitalosta” ikuisen todellisuuden maailmaan, jossa kaikki syntimme annetaan anteeksi. Syntimme annetaan anteeksi ja unohdetaan.
        Kysymys: Onko meillä tämä mahdollisuus?
        Srila Avadhut Maharaj: Jos ei olisi ollut tätä mahdollisuutta, emme olisi tehneet niin. Jokaisella ei ole vain mahdollisuuksia, vaan valtava potentiaali henkiseen elämään. Ymmärrämme tämän, kun tietoisuutemme herää, ja saamme todella yhteyden siihen. Tällä hetkellä pelkäämme tätä maailmaa, koska emme tunne sitä emmekä ymmärrä sitä. Jokaisella meistä on isä, mutta emme tunne todellista isämme. Jokaisella on ystäviä, mutta emme tunne todellisia ystäviämme. Todellinen isä ja ystävät eivät ole vain hieman parempia kuin nykyiset, heillä on todellinen olemus.

p9uoyt

• vaarallinen ryhmittymä

Taas kerran kun Krishnan palvojat tuovat esille itseänsä, on muistettava Krishna-lahkon olevan ääri-ilmiö myös Intiassa.

• Madhava

Et mahda ilmeisesti lukea kovin tarkkaan? Ja minä kun laitoin sinne vielä erikseen disclaimerin.

### Sivusto ei edusta yksittäisiä Krishna-perinteeseen kuuluvia liikkeitä tahi lahkoja. ###

Jos sen sivuille lisätyn historiikkiosaston jaksat lukaista läpi, niin saatat saada parempaa kontekstia tuolle.

http://krishna.wisewisdoms.com/index.php?aihe=historiaa

Noita Krishna-perinteen eri suuntien edustajia on Intiassa kuitenkin muutama sata miljoonaa. Eli aika iso ääri-ilmiö on kyseessä. :)

• hmh
        Madhava kirjoitti:

Et mahda ilmeisesti lukea kovin tarkkaan? Ja minä kun laitoin sinne vielä erikseen disclaimerin.

### Sivusto ei edusta yksittäisiä Krishna-perinteeseen kuuluvia liikkeitä tahi lahkoja. ###

Jos sen sivuille lisätyn historiikkiosaston jaksat lukaista läpi, niin saatat saada parempaa kontekstia tuolle.

Noita Krishna-perinteen eri suuntien edustajia on Intiassa kuitenkin muutama sata miljoonaa. Eli aika iso ääri-ilmiö on kyseessä. :)

sata miljoonaa miljardista ei kuitenkaan hirveästi ole...

• Madhava
        hmh kirjoitti:

### sata miljoonaa miljardista ei kuitenkaan hirveästi ole... ###

Puhuin tuossa muutamasta sadasta miljoonasta. Täytyy myöntää että en ole tarkkaa lukemaa Vaishnavien määrästä lukenut. Hinduja on noin 750 miljoonaa. Kolme hindulaisuuden pääsuuntausta ovat Vaishnava, Shaiva ja Shakta. Jos lohkaistaan niistä 150 miljoonaa valtavirran ulkopuolelle ja laitetaan loppukakku mutupohjalta kolmeen osaan, on siinä noin 200 miljoonaa Vishnu- ja Krishna-perinteen seuraajaa, eli hinduista noin 20%.

Mutta ihan nyt vaikka tuo 10 prosenttiakin. Saman verran kun vasemmistoliitolla eduskuntavaaleissa. Ei tuo kyllä kenestäkään tee ääri-ilmiötä. :)

Tietty asia erikseen on sitten Krishna-perinteen parista syntyneet pienet ja pippuriset liikkeet, joiden edustajia näkee pipo vinossa juoksemassa ympäri asematunnelia pullakori kädessä ja niin edelleen. Ne ovat kyllä kieltämättä ääri-ilmiö.

Mutta tosiaan kuten sanottua niin tuo sivusto ei heihin liity mitenkään.

• Madhava
        hmh kirjoitti:

Eräs tuttu asustelee etelä-Intiassa (Tamil Nadussa) Sri Rangam -nimisen temppelin kulmilla.

http://www.hotelstamilnadu.com/srirangam.htm

Vuosittain Vaikuntha-Ekadashi -päivänä ikkunan alta kuulema kävelee kuutisen miljoonaa Vaishnava-pyhiinvaeltajaa.

Tuo on itse asiassa myös sama päivä jolloin Bhagavad-gita puhuttiin, näin uskotaan. Se hindujen "Raamattu", jonka muuten puhui ... Krishna? :)

• Bhaga

Olisi erittäin mielenkiintoista tietää mikä siitä tekee vaarallisen?

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

Olisi erittäin mielenkiintoista tietää mikä siitä tekee vaarallisen?

Eihän tuossa viestissä Hare Krishnaa vaaralliseksi leimata, sanotaan vaan sen olevan ääri-ilmiö.

Sen sijaan varoituksen meille antaa vaarallinen ryhmittymä.

### Kirjoittanut: vaarallinen ryhmittymä ###

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

Eihän tuossa viestissä Hare Krishnaa vaaralliseksi leimata, sanotaan vaan sen olevan ääri-ilmiö.

### Kirjoittanut: vaarallinen ryhmittymä ###

>>Eihän tuossa viestissä Hare Krishnaa vaaralliseksi leimata, sanotaan vaan sen olevan ääri-ilmiö.

### Kirjoittanut: vaarallinen ryhmittymä ###>>

Erittäin terävä huomio :D

Olisi myös mukavaa tietää mikä vaarallinen ryhmittymä meille näitä asioita julistaa?

• hmh
        Bhaga kirjoitti:

>>Eihän tuossa viestissä Hare Krishnaa vaaralliseksi leimata, sanotaan vaan sen olevan ääri-ilmiö.

Olisi myös mukavaa tietää mikä vaarallinen ryhmittymä meille näitä asioita julistaa?

siis "vaarallinen ryhmittymähän" viittasi Krishna-liikkeeseen ääri-ilmiönä...mitä se onkin...ei koko Krishna-perinteisiin mihin sinä viittasit 10% kokonaisosuudella...

• Bhaga
        hmh kirjoitti:

siis "vaarallinen ryhmittymähän" viittasi Krishna-liikkeeseen ääri-ilmiönä...mitä se onkin...ei koko Krishna-perinteisiin mihin sinä viittasit 10% kokonaisosuudella...

>>siis "vaarallinen ryhmittymähän" viittasi Krishna-liikkeeseen ääri-ilmiönä...mitä se onkin.>>

Siis tuon viestin kirjoittajana oli "vaarallinen ryhmittymä".

Jos sen sijaan väität Krishna-liikkeen olevan vaarallinen ryhmittymä, niin voit varmasti perustella väitteesi ja selittää mikä tekee Krishna-liikkeestä vaarallisen ryhmittymän. Olen itse Krishna-liikkeen jäsen jo yhdeksättä vuotta, joten olisin erittäin kiinnostunut tietämään miksi liike johon kuulun on vaarallinen? Itse kun en ainakaan ole havainnut siinä mitään vaarallista.

Hare Krishna!

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

>>siis "vaarallinen ryhmittymähän" viittasi Krishna-liikkeeseen ääri-ilmiönä...mitä se onkin.>>

Jos sen sijaan väität Krishna-liikkeen olevan vaarallinen ryhmittymä, niin voit varmasti perustella väitteesi ja selittää mikä tekee Krishna-liikkeestä vaarallisen ryhmittymän. Olen itse Krishna-liikkeen jäsen jo yhdeksättä vuotta, joten olisin erittäin kiinnostunut tietämään miksi liike johon kuulun on vaarallinen? Itse kun en ainakaan ole havainnut siinä mitään vaarallista.

Hare Krishna!

Jos nyt ihan rehellisesti asiaa tutkitaan, niin kyllähän Krishna-liikkeestä löytyy aspekteja, jotka ovat vähintäänkin huolestuttavia. En nyt puhu teologiasta vaan sen käytännön toteutuksesta.

Ilmiöitä joita näen itse huolestuttavina:

- Gurujen valta oppilaiden sekä henkisessä että aineellisessa elämässä, kaltoinkohtelu joka syntyy gurun ajatellessa olevansa absoluuttinen ja kaikkitietävä auktoriteetti myös jälkimmäisessä

- Erilaiset tiiviit yhteisöt joissa yksilöitä ahdetaan samaan muottiin ja kannustetaan teologian käytännön soveltamisen kyseenalaistamista vastaan, ja usein myös siitä syyllistetään.

- Lasten hyväksikäyttö liikkeen sisäoppilaitoksissa. (Tämä tosin valitettavasti yhteisenä piirteenä monien muidenkin uskontojen kanssa.) Erityisesti sen hyssyttely.

- Lähetystyö jota ei tehdä asiaankuuluvalla huomaavaisuudella ihmisten kiinnostusta tai sen puutetta kohtaan, kirjojen jne. myynti kyseenalaisin metodein. Tällä tietysti ammutaan ainoastaan omaan nilkkaan.

Näin aluksi. :)

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

Jos nyt ihan rehellisesti asiaa tutkitaan, niin kyllähän Krishna-liikkeestä löytyy aspekteja, jotka ovat vähintäänkin huolestuttavia. En nyt puhu teologiasta vaan sen käytännön toteutuksesta.

Ilmiöitä joita näen itse huolestuttavina:

- Gurujen valta oppilaiden sekä henkisessä että aineellisessa elämässä, kaltoinkohtelu joka syntyy gurun ajatellessa olevansa absoluuttinen ja kaikkitietävä auktoriteetti myös jälkimmäisessä

- Erilaiset tiiviit yhteisöt joissa yksilöitä ahdetaan samaan muottiin ja kannustetaan teologian käytännön soveltamisen kyseenalaistamista vastaan, ja usein myös siitä syyllistetään.

- Lasten hyväksikäyttö liikkeen sisäoppilaitoksissa. (Tämä tosin valitettavasti yhteisenä piirteenä monien muidenkin uskontojen kanssa.) Erityisesti sen hyssyttely.

- Lähetystyö jota ei tehdä asiaankuuluvalla huomaavaisuudella ihmisten kiinnostusta tai sen puutetta kohtaan, kirjojen jne. myynti kyseenalaisin metodein. Tällä tietysti ammutaan ainoastaan omaan nilkkaan.

Näin aluksi. :)

No kiitos! Nyt pääsemme itse asiaan, eli noiden epäkohtien selvittämiseen.

Eli asioihin, jotka näet huolestuttavina:

>>Gurujen valta oppilaiden sekä henkisessä että aineellisessa elämässä, kaltoinkohtelu joka syntyy gurun ajatellessa olevansa absoluuttinen ja kaikkitietävä auktoriteetti myös jälkimmäisessä>>

Yhdyn täysin kantaasi, että tuo on todella huolestuttavaa. Senpä takia valitsinkin Srila Prabhupadan omaksi gurukseni. Nyt kukaan ISKCON:in auktorisoimattomista guruista ei enää voi vaikuttaa minun elämääni. Henkinen elämäni on muuten kääntynyt jyrkkään ylämäkeen tuon päätöksen jälkeen. :D

>>Erilaiset tiiviit yhteisöt joissa yksilöitä ahdetaan samaan muottiin ja kannustetaan teologian käytännön soveltamisen kyseenalaistamista vastaan, ja usein myös siitä syyllistetään.>>

Olen tuossakin samalla kannalla. Epäilykset pitää voittaa pyhiä kirjoituksia opiskelemalla, eikä tukahduttamalla.

>>Lasten hyväksikäyttö liikkeen sisäoppilaitoksissa. (Tämä tosin valitettavasti yhteisenä piirteenä monien muidenkin uskontojen kanssa.) Erityisesti sen hyssyttely.>>

Tuokin johtui vain siitä, ettei ISKCON:in johto tehnyt asialle mitään. Jos itselläni olisi lapsia en todellakaan lähettäisi heitä minnekään sisäoppilaitoksiin.

>>Lähetystyö jota ei tehdä asiaankuuluvalla huomaavaisuudella ihmisten kiinnostusta tai sen puutetta kohtaan, kirjojen jne. myynti kyseenalaisin metodein. Tällä tietysti ammutaan ainoastaan omaan nilkkaan.>>

:D

• Madhava
        hmh kirjoitti:

Hieman vaikeaa näyttää olevan täsmällisten lukujen löytäminen. Useasta lähteestä olen nyt lukenut Vaishnavien prosentiksi kaikista hinduista 70%.

Esimerkiksi:

http://www.adherents.com/adh_branches.html#Hinduism

Tuli itsellenikin yllätyksenä noin suuret lukemat. Otetaan ne ripauksen suolaa kanssa, mutta suuruusluokka kuitenkin tullee esille.

• hmh
        Bhaga kirjoitti:

Hare Krishna!

luehan uudestaan

mielestäni en milläänlailla ottanut kantaa siihen onko krishna-liike vaarallinen vai ei. Olin vain samaa mieltä nimimerkki "vaarallinen ryhmittymän" kanssa siitä, että krishna-liike on vain ääri-ilmiö :)

• Madhava
        hmh kirjoitti:

luehan uudestaan

mielestäni en milläänlailla ottanut kantaa siihen onko krishna-liike vaarallinen vai ei. Olin vain samaa mieltä nimimerkki "vaarallinen ryhmittymän" kanssa siitä, että krishna-liike on vain ääri-ilmiö :)

Olen samaa mieltä siitä, että tämä on kyllä tosiaan ääri-ilmiö, ja tulee olemaan tällä tyylillä vielä tovin verran. :}

http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic10.htm
        http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic24.htm
        http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic28.htm

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

No kiitos! Nyt pääsemme itse asiaan, eli noiden epäkohtien selvittämiseen.

Eli asioihin, jotka näet huolestuttavina:

>>Gurujen valta oppilaiden sekä henkisessä että aineellisessa elämässä, kaltoinkohtelu joka syntyy gurun ajatellessa olevansa absoluuttinen ja kaikkitietävä auktoriteetti myös jälkimmäisessä>>

Yhdyn täysin kantaasi, että tuo on todella huolestuttavaa. Senpä takia valitsinkin Srila Prabhupadan omaksi gurukseni. Nyt kukaan ISKCON:in auktorisoimattomista guruista ei enää voi vaikuttaa minun elämääni. Henkinen elämäni on muuten kääntynyt jyrkkään ylämäkeen tuon päätöksen jälkeen. :D

>>Erilaiset tiiviit yhteisöt joissa yksilöitä ahdetaan samaan muottiin ja kannustetaan teologian käytännön soveltamisen kyseenalaistamista vastaan, ja usein myös siitä syyllistetään.>>

Olen tuossakin samalla kannalla. Epäilykset pitää voittaa pyhiä kirjoituksia opiskelemalla, eikä tukahduttamalla.

>>Lasten hyväksikäyttö liikkeen sisäoppilaitoksissa. (Tämä tosin valitettavasti yhteisenä piirteenä monien muidenkin uskontojen kanssa.) Erityisesti sen hyssyttely.>>

Tuokin johtui vain siitä, ettei ISKCON:in johto tehnyt asialle mitään. Jos itselläni olisi lapsia en todellakaan lähettäisi heitä minnekään sisäoppilaitoksiin.

>>Lähetystyö jota ei tehdä asiaankuuluvalla huomaavaisuudella ihmisten kiinnostusta tai sen puutetta kohtaan, kirjojen jne. myynti kyseenalaisin metodein. Tällä tietysti ammutaan ainoastaan omaan nilkkaan.>>

:D

### Senpä takia valitsinkin Srila Prabhupadan omaksi gurukseni. Nyt kukaan ISKCON:in auktorisoimattomista guruista ei enää voi vaikuttaa minun elämääni. Henkinen elämäni on muuten kääntynyt jyrkkään ylämäkeen tuon päätöksen jälkeen. :D ###

Eipä varmaan kontrolloi elämää niin auktorisoimattomat kun auktorisoidut gurutkaan, kun gurun opetukset ovat kirjoissa ja niitä voi sieltä itse kukin lukea ja toteuttaa oman maun mukaan. Mutta ei se mittää...

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

Olen samaa mieltä siitä, että tämä on kyllä tosiaan ääri-ilmiö, ja tulee olemaan tällä tyylillä vielä tovin verran. :}

http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic10.htm
        http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic24.htm
        http://www.harekrishna.fi/Bussikiertue04/pic28.htm

Nuo olivat kyllä hauskoja kuvia, mutta joo aika ääri-ilmiöstähän noissa kuvissa näyttää olevan kyse. Selvitän juuri parhaillaan antoiko Srila Prabhupada mitään Harinamaa (menossa oleva rituaali) koskevia ohjeita, jotta se ei näyttäisi ihan tuollaiselta.

• yui
        Bhaga kirjoitti:

Nuo olivat kyllä hauskoja kuvia, mutta joo aika ääri-ilmiöstähän noissa kuvissa näyttää olevan kyse. Selvitän juuri parhaillaan antoiko Srila Prabhupada mitään Harinamaa (menossa oleva rituaali) koskevia ohjeita, jotta se ei näyttäisi ihan tuollaiselta.

niin jos vastaisit bhaga...

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

Kyllä tuo ihan tismalleen saman näköistä touhua taitaa olla kun oli vuonna hippi ja kukka jolloin Swami oppilaat kaduille tanssimaan lähetti.

• Bhaga
        yui kirjoitti:

niin jos vastaisit bhaga...

Ei siinä mikään ole vikana, päinvaistoin. Ääri-ilmiö tarkoittaa käsittääkseni marginaalista ilmiötä, joka ei siis ole suurten massojen suosima. Itse haluaisin tehdä Harinamasta vähintään yhtä suositun ilmiön kuin jääkiekko Suomessa, joten mietin vain miten saisimme enemmän ihmisiä houkuteltua mukaan. En nyt tahdo loukata ketään, mutta eikö Krishna-liike olisi voinut laittaa vain muutaman onnistuneimman kuvan nettiin ja jättää nuo kaikkein oudoimmalta vaikuttavat kuvat pois. Ne kun eivät oikein tunnu houkuttelevan ihmisiä ottamaan osaa Harinamaan ja antavat vain koko liikkeelle hieman omituisen leiman. Kenen asiaa ne siis oikein ajavat?

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

### Senpä takia valitsinkin Srila Prabhupadan omaksi gurukseni. Nyt kukaan ISKCON:in auktorisoimattomista guruista ei enää voi vaikuttaa minun elämääni. Henkinen elämäni on muuten kääntynyt jyrkkään ylämäkeen tuon päätöksen jälkeen. :D ###

Eipä varmaan kontrolloi elämää niin auktorisoimattomat kun auktorisoidut gurutkaan, kun gurun opetukset ovat kirjoissa ja niitä voi sieltä itse kukin lukea ja toteuttaa oman maun mukaan. Mutta ei se mittää...

>>Eipä varmaan kontrolloi elämää niin auktorisoimattomat kun auktorisoidut gurutkaan, kun gurun opetukset ovat kirjoissa ja niitä voi sieltä itse kukin lukea ja toteuttaa oman maun mukaan. Mutta ei se mittää...>>

Siis jos guru sanoo sinulle henkilökohtaisesti jotain, voit silti toteuttaa sen tai jättää toteuttamatta oman makusi mukaan. Ei sillä ole mitään eroa, saatko gurulta ohjeen kirjoista vai henkilökohtaisesti. Opetukset pysyvät kuitenkin samana ja on silti ihan oma valintasi, haluatko elää niiden mukaan vai et.

Vai etkö muka itse koskaan ole ottanut hyviä opetuksia kirjoista osaksi elämääsi? Hyväksytkö vain henkilökohtaisesti sinulle puhutut ohjeet ja jätät kirjoissa olevat manuaalit huomioimatta?

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

>>Eipä varmaan kontrolloi elämää niin auktorisoimattomat kun auktorisoidut gurutkaan, kun gurun opetukset ovat kirjoissa ja niitä voi sieltä itse kukin lukea ja toteuttaa oman maun mukaan. Mutta ei se mittää...>>

Siis jos guru sanoo sinulle henkilökohtaisesti jotain, voit silti toteuttaa sen tai jättää toteuttamatta oman makusi mukaan. Ei sillä ole mitään eroa, saatko gurulta ohjeen kirjoista vai henkilökohtaisesti. Opetukset pysyvät kuitenkin samana ja on silti ihan oma valintasi, haluatko elää niiden mukaan vai et.

Vai etkö muka itse koskaan ole ottanut hyviä opetuksia kirjoista osaksi elämääsi? Hyväksytkö vain henkilökohtaisesti sinulle puhutut ohjeet ja jätät kirjoissa olevat manuaalit huomioimatta?

### Siis jos guru sanoo sinulle henkilökohtaisesti jotain, voit silti toteuttaa sen tai jättää toteuttamatta oman makusi mukaan. Ei sillä ole mitään eroa, saatko gurulta ohjeen kirjoista vai henkilökohtaisesti. ###

Kirjalla kun ei ole silmiä päässä joilla katsoa mitä teet, niin kirja harvemmin yksilöityjä opetuksia esittää kenellekään.

Siksi sanoin, että jää pitkälle sitten oman spekulaation varaan se, että mitä kirja-guru mahtaa juuri tähän tiettyyn tilanteeseen opastaa.

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

### Siis jos guru sanoo sinulle henkilökohtaisesti jotain, voit silti toteuttaa sen tai jättää toteuttamatta oman makusi mukaan. Ei sillä ole mitään eroa, saatko gurulta ohjeen kirjoista vai henkilökohtaisesti. ###

Kirjalla kun ei ole silmiä päässä joilla katsoa mitä teet, niin kirja harvemmin yksilöityjä opetuksia esittää kenellekään.

Siksi sanoin, että jää pitkälle sitten oman spekulaation varaan se, että mitä kirja-guru mahtaa juuri tähän tiettyyn tilanteeseen opastaa.

>>Siksi sanoin, että jää pitkälle sitten oman spekulaation varaan se, että mitä kirja-guru mahtaa juuri tähän tiettyyn tilanteeseen opastaa.>>

Voisitko antaa tuosta jonkun käytännön esimerkin? Siis kuvailla sellaisen tilanteen, jossa tarvitaan välttämättä elävä guru ratkaisemaan jokin ongelma?

Srila Prabhupadan kirjat ovat täynnä yksilöille suunnattuja opetuksia. Siis on yleisiä opetuksia kaikille ja sitten on vain tietynlaisille henkilöille suunnattuja yksilöllisiä opetuksia.

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

>>Siksi sanoin, että jää pitkälle sitten oman spekulaation varaan se, että mitä kirja-guru mahtaa juuri tähän tiettyyn tilanteeseen opastaa.>>

Voisitko antaa tuosta jonkun käytännön esimerkin? Siis kuvailla sellaisen tilanteen, jossa tarvitaan välttämättä elävä guru ratkaisemaan jokin ongelma?

Srila Prabhupadan kirjat ovat täynnä yksilöille suunnattuja opetuksia. Siis on yleisiä opetuksia kaikille ja sitten on vain tietynlaisille henkilöille suunnattuja yksilöllisiä opetuksia.

Ehdotatko, että hänen kirjoissaan on kaikki mahdollinen opastettu kaikenlaisille yksilöille, kaikki teologia sovellettu kaikkiin käytännön tilanteisiin?

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

Ehdotatko, että hänen kirjoissaan on kaikki mahdollinen opastettu kaikenlaisille yksilöille, kaikki teologia sovellettu kaikkiin käytännön tilanteisiin?

Tottakai käytännön asiat, kuten miten japamalaa pidetään kädessä täytyy oppia joltain muulta, mutta kyllä, väitän että kaikkiin henkistä elämää koskeviin kysymyksiin löytyy vastaukset Srila Prabhupadan kirjoista. Hän itse totesi niin.

“So utilise whatever time you find to make a thorough study of my books. Then all your questions will be answered.”

(Letter to Upendra, 7/1/76)

“If it is possible to go to the temple, then take advantage of the temple. A temple is a place whereby one is given the opportunity to render direct devotional service to the Supreme Lord Sri Krishna. In conjunction with this you should always read my books daily and all your questions will be answered and you will have a firm basis of Krishna Consciousness. In this way your life will be perfect.”

(Letter to Hugo Salemon, 22/11/74)

“Every one of you must regularly read our books at least twice, in the morning and evening, and automatically all questions will be answered.”

( Letter to Randhira, 24/01/70)

“In my books the philosophy of Krsna Consciousness is explained fully so if there is anything you do not understand, then you simply have to read again and again. By reading daily the knowledge will be revealed to you and by this process your spiritual life will develop.”

(Letter to Brahmarupa Dasa, 22/11/74)

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

Tottakai käytännön asiat, kuten miten japamalaa pidetään kädessä täytyy oppia joltain muulta, mutta kyllä, väitän että kaikkiin henkistä elämää koskeviin kysymyksiin löytyy vastaukset Srila Prabhupadan kirjoista. Hän itse totesi niin.

“So utilise whatever time you find to make a thorough study of my books. Then all your questions will be answered.”

(Letter to Upendra, 7/1/76)

“If it is possible to go to the temple, then take advantage of the temple. A temple is a place whereby one is given the opportunity to render direct devotional service to the Supreme Lord Sri Krishna. In conjunction with this you should always read my books daily and all your questions will be answered and you will have a firm basis of Krishna Consciousness. In this way your life will be perfect.”

(Letter to Hugo Salemon, 22/11/74)

“Every one of you must regularly read our books at least twice, in the morning and evening, and automatically all questions will be answered.”

( Letter to Randhira, 24/01/70)

“In my books the philosophy of Krsna Consciousness is explained fully so if there is anything you do not understand, then you simply have to read again and again. By reading daily the knowledge will be revealed to you and by this process your spiritual life will develop.”

(Letter to Brahmarupa Dasa, 22/11/74)

Mikäs siinä jos tuntuu siltä, että juttu toimii. Hieman vastavirtaan tuo idea menee koko edeltävän tradition kanssa, mutta kukin tyylillään.

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

Mikäs siinä jos tuntuu siltä, että juttu toimii. Hieman vastavirtaan tuo idea menee koko edeltävän tradition kanssa, mutta kukin tyylillään.

>>Mikäs siinä jos tuntuu siltä, että juttu toimii.>>

Siis itse olen ainakin löytänyt Srila Prabhupadan kirjoista vastaukset kaikkiin henkistä elämää koskeviin kysymyksiini.

>>Hieman vastavirtaan tuo idea menee koko edeltävän tradition kanssa, mutta kukin tyylillään.>>

Missä suhteessa? Perustelisitko asiaa hiukan?

• utelias
        Bhaga kirjoitti:

Siis itse olen ainakin löytänyt Srila Prabhupadan kirjoista vastaukset kaikkiin henkistä elämää koskeviin kysymyksiini.

>>Hieman vastavirtaan tuo idea menee koko edeltävän tradition kanssa, mutta kukin tyylillään.>>

Älä vaan sano ettet ole koskaan tavannut kyseistä henkilöä???

Pidätkö Srila Prabhupada Gurunasi, jota et ole koskaan tavannut??

Oleellisinta on tavata guru ja tulla hyväksytyksi oppilaaksi, ilman yhteyttä Guruun jopa Hare Krishna mantra on vaarallinen ja luo vaan vaikeuksia elämään. Guru on henkisen elämän ydin aluksi...

• Madhava
        Bhaga kirjoitti:

### Missä suhteessa? Perustelisitko asiaa hiukan? ###

Gaudiya Vaishnava -perinteessä kautta aikojen ovat kaikki suuret opettajat hyväksyneet itselleen gurun, joka on ollut keskuudessamme fyysisesti läsnä, eikä kukaan ole minkään muunlaista strategiaa ehdottanut. Sen lisäksi myös perinteen kirjoitukset jättävät varsin vähän tulkinnan varaa asian suhteen.

• Bhaga
        utelias kirjoitti:

Älä vaan sano ettet ole koskaan tavannut kyseistä henkilöä???

Pidätkö Srila Prabhupada Gurunasi, jota et ole koskaan tavannut??

Oleellisinta on tavata guru ja tulla hyväksytyksi oppilaaksi, ilman yhteyttä Guruun jopa Hare Krishna mantra on vaarallinen ja luo vaan vaikeuksia elämään. Guru on henkisen elämän ydin aluksi...

>>Oleellisinta on tavata guru ja tulla hyväksytyksi oppilaaksi, ilman yhteyttä Guruun jopa Hare Krishna mantra on vaarallinen ja luo vaan vaikeuksia elämään. Guru on henkisen elämän ydin aluksi...>>

Lue: http://www.iskconirm.com/tfo.htm

Siellä kerrotaan, miten Srila Prabhupada perusti systeemin, joka ei vaadi gurun fyysistä läsnäoloa.

• Bhaga
        Madhava kirjoitti:

### Missä suhteessa? Perustelisitko asiaa hiukan? ###

Gaudiya Vaishnava -perinteessä kautta aikojen ovat kaikki suuret opettajat hyväksyneet itselleen gurun, joka on ollut keskuudessamme fyysisesti läsnä, eikä kukaan ole minkään muunlaista strategiaa ehdottanut. Sen lisäksi myös perinteen kirjoitukset jättävät varsin vähän tulkinnan varaa asian suhteen.

Itse seuraan Srila Prabhupadan kirjojen ohjeita. Voisitko ystävällisesti näyttää, missä kirjoituksissa sanotaan, että gurun on oltava fyysisesti läsnä? Itse en ole ainakaan löytänyt moista kommenttia mistään. Suurin osa Srila Prabhupadan oppilaista ei koskaan nähnyt häntä henkilökohtaisesti. Kun Krishna-liikettä levitetään maailmanlaajuisesti, silloin yksityiskohdat voivat hiukan poiketa totutusta kyläguru-traditiosta. On ihan toinen asia levittää Krishna-liikettä maailman laajuisesti, kuin vain istua yhdessä kylässä oppilaita neuvomassa. Srila Prabhupada matkusti jatkuvasti saarnaamassa ja kirjoitti 80 kirjaa 12 vuoden aikana. Hän oli täysin omalla tasollaan. Kukaan ei häntä ennen ollut tehnyt vastaavaa. Jopa sinä tulit Krishna-tietoisuuteen luettuasi Srila Prabhupadan kirjoja. :D

• raghupati

Miten vähemmistöasema tekisi jostain vähemmän arvokkaan? En minä ainakaan kannattaisi jotain siksi, että se on (kuten tässä mainitset ja esimerkiksi) Intiassa jotenkin enemmistö.Mikä sinun kirjoituksesi tarkoitus oikein on, tiedätkö itsekään?

Miten hyvin tunnet Intiaa?

Intiassa ylipäätään nimenomaan on hyvin laaja kirjo erilaisia pyhiä kirjoituksia eri tavoin painottaen tarkastelevia ja tulkitsevia perinteitä, kaikki omalla tavallaan eriytyneitä tai erityisiä, silti samojen rajojen sisälle mahtuen. Lisäksi tulkintaperinteiden edustajat todella harjoittavat sitä, mitä edustavat, eivätkä yritä piilotella jossakin harmaassa massassa!!! Todella kauan itseasiassa oli laajempikin rauhanomainen yhteiselo, kunnes britit tulivat lietsomaan riitoja muslimien ja hindujen välille hallintapyrkimyksissään ("hajoita ja hallitse"). Mutta edelleen, hindulaiset myriaadita pikkutraditiot siellä esimerkillisellä tavalla kykenevät yhteiseloon, akikki omine painotuksineen.

• Anonyymi
        Bhaga kirjoitti:

Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Vedat ja puranat Jiva Goswamin kirjoituksissa

(7. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)

Puranoja on kahdeksantoista. Jiva Goswami Prabhu mainitsee ”Bhagavata-sandarbhassaan” kaksi Puranojen ominaispiirrettä. Nämä teokset ovat Vedoja täydentäviä, niitä tukevia. Ne täydentävät Vedoja — tällainen on Puranojen luonne. Puranat [selittävät] sen, mitä Vedoissa ei ole ilmaistu selkeästi ja yksiselitteisesti, sisältämällä täydentävää tai avustavaa tietoa. [Sanskrit.] Myös se tieto, joka puuttuu Vedoista, on läsnä Puranoissa. Purana tarkoittaa ”muinaista”. Vedat sisältävät tiettyjä totuuksia, ja Puranat vahvistavat ne.

Lopullisen hajoamisen, tuhoutumisen jälkeen, kun luominen alkaa uudelleen, tieto laskeutuu Narayanalta Brahmalle. Puranojen kirjoittajat ovat lukuisia näkijöitä (rishi), jotka kykenevät keräämään ja säilyttämään tietoa tapahtumista, jotka tapahtuivat menneessä luomisessa (mitä tapahtui ennen maailman täydellistä hajoamista, maailman menneessä historiassa). Maailman menneen historian tapahtumia kuvataan Puranoissa, mutta niitä ei ole kuvattu Vedoissa, joten Puranoja ei pitäisi laiminlyödä kuten brahma-samaj ja arya-samaj tekevät. Mutta Jiva Goswami Prabhu on asettanut Puranat erittäin korkealle. ”Bhagavatam” on myös Purana.

Puranoja ei pidä laiminlyödä. Tämä ei tarkoita sitä, että Puranat olisivat yhtä arvokkaita ja samanarvoisia kuin Vedat, mutta silti Puranat kertovat tapahtumista, joita ei ole edes mainittu Vedoissa.

Puranoja on kahdeksantoista, ja ne luokitellaan seuraavasti: sattvika, rajasika, tamasika. ”Padma-purana” on sattvika-purana. Tämä Purana edustaa antaumuksen koulukunnan etuja. Sattvika-puranat kertovat pääosin Narayanasta.

• Anonyymi
        Madhava kirjoitti:

Eräs tuttu asustelee etelä-Intiassa (Tamil Nadussa) Sri Rangam -nimisen temppelin kulmilla.

http://www.hotelstamilnadu.com/srirangam.htm

Vuosittain Vaikuntha-Ekadashi -päivänä ikkunan alta kuulema kävelee kuutisen miljoonaa Vaishnava-pyhiinvaeltajaa.

Tuo on itse asiassa myös sama päivä jolloin Bhagavad-gita puhuttiin, näin uskotaan. Se hindujen "Raamattu", jonka muuten puhui ... Krishna? :)

”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.

• Anonyymi
        hmh kirjoitti:

”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.

kl

• Anonyymi
        Madhava kirjoitti:

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        ...
        Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
        Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.

5e

• Madhava
      • Madhava

Lisätty 70 MB videoita Vrajan eri temppeleistä. :)

http://krishna.wisewisdoms.com/index.php?aihe=meediaa

• lisää

• Madhava

• siistiä

• puutteessa

Tiedätkö linkkejä, kiitos!!

• Madhava
        puutteessa kirjoitti:

Tiedätkö linkkejä, kiitos!!

Esimerkiksi: http://www.raganuga.com/index.php?raganuga=lectures

Tiedostoja joissa sekä alkuperäinen Bengali että käännös mukana.

Ja tuolta edellisessä viestissä mainitusta sivustolta löytyy myös jonkun verran mp3:sia ihan englanniksi suoraan (jos ei Intian aksentti hätkäytä), lisää on kunhan saan valmisteltua nettiin niitä.

• Madhava
        siistiä kirjoitti:

löytyyks videopätkää temppeleiden sisältä ja sit tietenkin opetukset kiinnostaa. Kerro lisää linkkejä!!! Tiedätkö mistä sais DVD hindu aiheisia

Tuossa on tähän hätään kaikki mitä on saatavilla, muuten Google auttaa meitä molempia yhtä paljon. :)

Matskua tosiaan kertyi aika kasa Intiasta, jossain vaiheessa kuukauden parin sisällä olis tarkoitus masteroida DVD:lle ainakin muutama kiekollinen tavaraa. Saattaa olla että laitan samalla vauhdilla BitTorrentin kautta levitykseen... :P

Mutta tästä tietty ilmoittelen kun tulee ajankohtaiseksi.

• ---
        Madhava kirjoitti:

Esimerkiksi: http://www.raganuga.com/index.php?raganuga=lectures

Tiedostoja joissa sekä alkuperäinen Bengali että käännös mukana.

Ja tuolta edellisessä viestissä mainitusta sivustolta löytyy myös jonkun verran mp3:sia ihan englanniksi suoraan (jos ei Intian aksentti hätkäytä), lisää on kunhan saan valmisteltua nettiin niitä.

opetusta aina tarvitaan :)
        Laita vaan linkkejä tulee lisää, voisit oikeasti mainita kaikki linkit sun nettisivuilla niin ei tarvitse aina etsiä kaikkea...

• Madhava
        --- kirjoitti:

opetusta aina tarvitaan :)
        Laita vaan linkkejä tulee lisää, voisit oikeasti mainita kaikki linkit sun nettisivuilla niin ei tarvitse aina etsiä kaikkea...

Klikkaat tätä profiiliani, niin sieltä löytyy jokunen linkki.

Sitten Gaudiya.Com:in alta, eräs näistä sadasta projektista jotka on työn alla, löytyy kattavin lista mitä olen jaksanut keräillä, yritetty pitää listalla vain laadukkaita sivuja joita joku oikeasti ylläpitää. Eli:

http://www.gaudiya.com/index.php?topic=resources

Eiköhän niillä pääse alkuun. :)

• raghupati

Sivut olivat suorastaan häkellyttävät... Kenen Krishna-maalauksia niillä on käytetty? Kaukana on kiireessä tehty suttuisuus, bhaktia lienee...

• Madhava

Mukava kuulla että olivat tervetulleet.

Sivuilla on käytetty tuttavani Vrindavan Dasan maalauksia, alla lisää:

http://www.vrindavanart.com/

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maailman suurin sanomalehti: Sanna Marin on coolein poliitikko

Sanna saa taas ylistystä maailmalla. Ja mikäs siinä, onhan hän ylivoimaisesti paras pääministeri Suomen historiassa. https://www.iltalehti.fi/ulkomaa
      Maailman menoa
      488
      2557
    2. Petteri Orpo väläyttää leikkauksia: 'Me joudumme säästöihin ja sopeutukseen'

Jätti-inflaatio sähkö, polttoaineet, ruoka ym. kallistuu hurjasti ja Petterin kokoomus haluaa leikata, ja kokoomuksen tuntien leikkauksien painotus ni
      Maailman menoa
      155
      1451
    3. Sanna Marinin UUSI sähellysvideo julki. Iljettävää ja kuvottavaa katseltavaa

En olisi uskonut että näen maamme pääministeristä näin puistattavan videon. Jos jäljellä oli vielä ripaus arvovaltaa ja kunnioitusta pääministeriä koh
      Maailman menoa
      324
      1428
    4. Kerrotko mies mikä minussa on vikana?

Kun, et kerran lähesty?
      Ikävä
      184
      1137
    5. Parveketupakointi

Tupakoija on itsekäs ja piittaamaton muista asukkaista, parvekkeella tupakoijan savu kulkeutuu useisiin lähistöllä oleviin asuntoihin. Ei ole mukavaa
      Maailman menoa
      138
      1091
    6. Mulla on ikävä sua

Se on paisunut ihan valtavaksi ja täyttää mun koko pään. Naiselle
      Ikävä
      45
      990
    7. Olen pahoillani

Ei ollut muuta vaihtoehtoa
      Ikävä
      47
      899
    8. Kellyn velat on jo 34000 ja on kelan asiakas.

Tälläistä nää naiset on kaikki samanlaisia, kun mies ei maksa niiden velkoja ja elämää niin kaikki menee vaan ulosottoon.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      876
    Aihe