Aihe

Voiko käydä niin

Anonyymi

Että nainen joutuu lyhentämään ja ompelemaan housusi lahkeet koska et itse osaa?

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä siinä niin käy tai sit taitetaan pultit

• Miksi housuja pitäisi lyhentää?

Luulisin, että jos moista tarvetta ilmenee, niin kannattaisi kaventaa vyötäröä. Mihin sitten taas nainen voi vaikuttaa varsin vähän.

• Eipä oo nainen (no lapsena äitiäni lukuunottamatta) lyhentänyt lahkeitani, vaikka siihen on joskus tarvetta, persjalkainen kun oon. Varsinkin farkuissa lahkeen pituus menee parillisten tuumien välein ja mulla jalan pituus on 31 tuumaa. Omistan ompelukoneen ja olen vastaavasti trimmaillut naisteni vaatteita sopivaksi. Kyse ei ole ollut lahkeiden lyhentämisestä, vaan esimerkiksi jakkupuvun tai mekon vyötärön kaventamisesta, kaula-aukon säätämisestä, vyötärölinjan säädöstä tms. hienosäädöstä, kun vaate ei oikein istu kantajansa päällä.

• Ompelu on puhtaasti tekniikkalaji, jonka mies oppii helposti, mutta kutominen on jopa perhonsidontaa suurempaa mystiikkaa.

• Anonyymi

Itse olen nainen ja korjaillut vaatteitani lapsesta lähtien itse. Äitini kyllästyi kaikenlaiseen korjaustoimintaan. Myös lahkeiden lyhentämiseen. Ja hihojen.

En perusta korjailuista ja lyhentämisestä ollenkaan - ne ovat vain välttämätön paha. Omien lasten vaatteita korjailin, kun olivat pieniä. Onneksi ovat jo aikuisia ja fiksaavat vaatteensa itse. Mies voi viedä kamppeensa ompelijalle korjattavaksi.

• Anonyymi

Itse pitää opetella. Kaupasta ostetut housut ei ole usein sopivia joten niitä pitää lyhentää ja jos menis ompelijalle niin se maksaisi 50 euroa eli saman verran kun housut. Itse lyhennän aina.

• Anonyymi

Voi käydä koska miehet ei osaa ommella

• Anonyymi

Lyhentää housunlahkeita?
      Niin - tietysti. Suomalaiset miehet kun ovat persjalkaisia, pitempi selkä kuin jalat.
      Ja vaatteet tehdään kansainvälisillä mitoilla....

• Anonyymi

Ei johdu niinkään "persjalkaisuudesta" vaan vyötärön ympäryksestä... Jos tai kun on vatsaa, niin luonnollisesti pitää ostaa housut, joihin se mahtuu. Tämä aiheutuu vääjäämättä, että suurempikokoisissa pöksyissä on pidemmät lahkeetkin.

• Anonyymi

Ompelimot on keksitty.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisa ja Mikko eroaa!

https://www.seiska.fi/kotimaa/maisa-torppa-ja-mikko-rakas-hakivat-avioeroa-erikoinen-erosotku/1158170 Mitäs tähän sanotte? Mä en voi muuta kuin naura
      Kotimaiset julkkisjuorut
      301
      16479
    2. Poliisit vei pakolla Virolaisen Joogayrittäjän Koronatestiin

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisilta-poikkeuksellinen-toimenpide-julkaisi-korona-altistumisketjusta-epaillyn-joogayrittajan-kuvan/8080476#gs
      Maailman menoa
      343
      7526