Ekonomistien fiksuus on myytti

Anonyymi

Ekonomisti Sanna Kurronen väittää blogissaan, että eläkeläisten köyhyys on myytti eikä pidä paikkaansa.
Eiköhän joka ikäluokassa ole rikkaita ja köyhiä. Typerää herättää närää eri ikäluokkien välille lisää. Vastenmielistä!

37

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olenkohan rikas eläkeläinen kun ennakkoveroprosentti on 25! Jäljelle jää kevalta 1300 ja hiukan yli. Netto pienenee vuosittain, ehkä ensi vuonna jo alle 1300?

      Voi verrata työelämässä oleviin joiden bruttopalkat esim. 3000/kk. Mikäs veroprosentti heillä onkaan??? Ei paljon naurata, yli 40 vuotta täysipäiväistä työtä tehnyt merkonomipohjalta. Hah.

      • Anonyymi

        ''... ennakkoveroprosentti on 25! Jäljelle jää kevalta 1300 ja hiukan yli. ..''
        Nyt menee jotain sekaisin. Minun bruttoeläke on hieman yli 2700 ja veroa menee 25% eli käteen jää muutama kymppi yli kahdentonnin.

        ''...joiden bruttopalkat esim. 3000/kk. Mikäs veroprosentti heillä onkaan??''
        Palkkatulosta vähennetään maksuja joita eläketulosta ei makseta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ''... ennakkoveroprosentti on 25! Jäljelle jää kevalta 1300 ja hiukan yli. ..''
        Nyt menee jotain sekaisin. Minun bruttoeläke on hieman yli 2700 ja veroa menee 25% eli käteen jää muutama kymppi yli kahdentonnin.

        ''...joiden bruttopalkat esim. 3000/kk. Mikäs veroprosentti heillä onkaan??''
        Palkkatulosta vähennetään maksuja joita eläketulosta ei makseta.

        Hyvä kun huomasit. Siis tosiaan jotain on minun verotuksessa pielessä.
        En yhtään valittaisi jos tuloni olisi 2700 ja veroprosentti 25, mutta kun...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun huomasit. Siis tosiaan jotain on minun verotuksessa pielessä.
        En yhtään valittaisi jos tuloni olisi 2700 ja veroprosentti 25, mutta kun...

        Sitten on jotain pielessä. Eikö järki käske ottamaan yhteyttä verovirastoon ??


    • Mitä närää artikkelissa jos pitää paikkansa luin artikkelin.

      Kuinka käyttää eläkkeensä, tiedän monia entisiä alkoholin suurkuluttajia jotka raitustuttuaan tulevat toimeen jopa takueläkkeellä ja ovat tyytyväisiä, nyky suomessa on hyvä sosiaallinen tukijärjestelmä, ilmaisineen terveydenhuoltoineen.

      Luulen suurimpia köyhyysloukussa olevia löytyy muualta kuin eläkkeellä olevista.

      • "Pertikki"

        Korjaahan sanomaasi.
        Ilmaista ei hoito eikä tuki ole.
        Vältä vääristelyä.

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Pertikki"

        Korjaahan sanomaasi.
        Ilmaista ei hoito eikä tuki ole.
        Vältä vääristelyä.

        H.

        Lisään vähän.
        Ilmaista ovat tuet ja hoidot heille, jotka eivät koskaan ole veroja maksaneet.
        Mikähän "kansamme-osa" olisi sellainen?

        H.


      • huruksz kirjoitti:

        "Pertikki"

        Korjaahan sanomaasi.
        Ilmaista ei hoito eikä tuki ole.
        Vältä vääristelyä.

        H.

        Vältä itse vääristelyä, aivan kuin olisit vastaan jos joku avun tarpeessa. Väärinkäyttöä saattaa esiintyä mutta kokonaisuus on etusijalla.


      • Anonyymi

        Ai että olisin minäkin onnellisempi jos olisin entinen juoppo mutta raitistunut?
        Työelämä jäi juopoilta vähän huonolle mutta takuueläke juoksee ja ovat onnellisia!?

        Olen minäkin onnellinen mutta eri syistä.
        Pieneläkeläisten verotus on Peestä!

        Eli olen sitä mieltä että niin pienistä eläkkeistä kuin minullakin on ehdottoman väärin periä neljäsosa veroihin. Pitää vissiin erota kirkosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai että olisin minäkin onnellisempi jos olisin entinen juoppo mutta raitistunut?
        Työelämä jäi juopoilta vähän huonolle mutta takuueläke juoksee ja ovat onnellisia!?

        Olen minäkin onnellinen mutta eri syistä.
        Pieneläkeläisten verotus on Peestä!

        Eli olen sitä mieltä että niin pienistä eläkkeistä kuin minullakin on ehdottoman väärin periä neljäsosa veroihin. Pitää vissiin erota kirkosta?

        "Anonyymi"

        Kenen syytä ovat pienet eläkkeet?
        Keneltä haluaist repiä väkisin lisää rahaa pien-eläkeläisille?

        H.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että olisin minäkin onnellisempi jos olisin entinen juoppo mutta raitistunut?
        Työelämä jäi juopoilta vähän huonolle mutta takuueläke juoksee ja ovat onnellisia!?

        Olen minäkin onnellinen mutta eri syistä.
        Pieneläkeläisten verotus on Peestä!

        Eli olen sitä mieltä että niin pienistä eläkkeistä kuin minullakin on ehdottoman väärin periä neljäsosa veroihin. Pitää vissiin erota kirkosta?

        Pienestä eläkkeestä ei mene neljännestä veroihin. Katso tästä:
        https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Laskelmat/Elakkeensaajan-veroprosentit/


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Kenen syytä ovat pienet eläkkeet?
        Keneltä haluaist repiä väkisin lisää rahaa pien-eläkeläisille?

        H.

        Sinun rahoja ei huolisi vaikka kultalautasella eteen tuotaisiin!


    • Anonyymi

      Vihreiden ja vas.liiton nuorten mielestä eläkkeet ovat liian suuria ja pitää puolittaa. Jo maksussakin olevat eläkkeet.

      • En ole moista kuullut, persut kansanosana kaikkein syjäytyneimpiä huonommin kouluttautuneita, vähän järkevämmät persut etsivät itselleen suojatyöpaikan aina Brysselistä asti.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        En ole moista kuullut, persut kansanosana kaikkein syjäytyneimpiä huonommin kouluttautuneita, vähän järkevämmät persut etsivät itselleen suojatyöpaikan aina Brysselistä asti.

        Ja "viisaat" kansalaiset heidät sinne äänestää.
        Äänesti!


      • Pertikki kirjoitti:

        En ole moista kuullut, persut kansanosana kaikkein syjäytyneimpiä huonommin kouluttautuneita, vähän järkevämmät persut etsivät itselleen suojatyöpaikan aina Brysselistä asti.

        "Pertikki"

        Minäkinkö?
        -
        Käsitykseni mukaan, jos ei pois potkita, on ansioitunut.
        Oli sitten Suomessa Tai Euroopassa.
        Ymmärrän kyllä heihin kohdistuvan kateuden lähteen.
        On niin harmillista kun ei itse pysty.
        -
        Ja tuolla lauseella en tarkoita itseäni.
        Tarvetta moiseen ei minulla ole, eikä ole ollut.

        H.


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        En ole moista kuullut, persut kansanosana kaikkein syjäytyneimpiä huonommin kouluttautuneita, vähän järkevämmät persut etsivät itselleen suojatyöpaikan aina Brysselistä asti.

        Hönöpersujen hönöäänestäjät hankkivat työpaikan Teukalle ja bimbo-Lauralle.
        Äänestysvalinta on todiste persun kannattajan vähä-älyisyydestä.


    • Anonyymi

      Jos saa vastata alkuperäiseen otsikkoon, niin kerron vanhan jutun. Jos ette halua lukea sitä, niin kerron kuitenkin.

      Miten kolmelta ekonomistilta voi saada saman vastauksen? "Kysytään heiltä eri kysymys."

    • Anonyymi

      Valtaosalla ehkä kaikilla pastakirjoittajilla elintaso on korkeampi kuin Venäjän viimeisellä tsaarilla joten siihä mielessä palstalaiset eivät ole köyhiä
      Mutta tsaari osasi kaikenlaista eikä pertiköinyt

      • Anonyymi

        "Vihreiden ja vas.liiton nuorten mielestä eläkkeet ovat liian suuria ja pitää puolittaa. Jo maksussakin olevat eläkkeet"

        Joo mutta tämä tulee niiden ylimielisestä luulosta että hyvinvointiyhteiskunta jatkuu ja että köyhät maat ovat kuin Suomi mutta vain köyhiä eli että niiden sekasorto katoaa kun ne vain sopeutuvat

        Eli tämä luulo perustuu maailmankylähörhöihin ja osa vanhoista tukee sellaista luullen sen olevan kannatettavaa globalisaatiota
        Globalisaatio EI OLE yhtenäinen klimppi vaan siinä on eri alueita jotka ovat hyviä (esim. kauppasuhteet) ja pahoja (esim. liittovaltiokehitys)

        Eilen katselin amerikkalaista keskustelua jossa yliopistoprofessori totesi että veroja on on USA:ssa korotettava lässyn lässyn ja päälle lauseen
        esim. Euroopassa on korotettu ja siellä on helppo muuttaa maasta toiseen välttämään veroja lässyn lässyn

        Talousprofessoritasoinen väärinkäsitys aivan tuubaa
        Pertikeillä on hyvin vaikea muuttaa Saksaan töihin välttämään veroja
        ensin pitäisi opetella työ ja sitten saksaa


    • Anonyymi
    • H-44:ä valtava Pertikin traumaperäinen tressiperäinen häiriö kun lähes joka kommentoinissaan mainitsee minut, näet Pertikkejä joka käänteessä, varmaan mietit mitähän Pertikki touhuaa mitä kuuluu Perikille.

      Minua lähinnä häiritset koska olen huolissani sun mielenterveydestä, saat apua ammatti auttajalta.
      Sakaan töihin älä höpsi joutavia.

    • Anonyymi

      Kotiäitinä olleilla ei ole hankittua eläkettä, mutta kyllä se miehen eläke molemmat elättää, varsinkin kun on yhteinen maksettu asunto. Leski taas saa leskeneläkettä ja asumisoikeuden asuntoonsa, sekä omistaa puolet. Huonossa asemassa ovat yksin asuvat eronneet ja sellaiset jotka ovat asuneet epävirallisena parina toisen omistamassa asunnossa. Asuminen on isoin menoerä, lääkkeisiinkin tulee avuksi maksukatto. Tietysti on vuokratuki ja muut sosiaaliedut jotka on nuoremmillakin.

    • Anonyymi

      Katso miten kok kävi, kun se nuolee 15 vuotta punavihreää
      3.3. Sanna Ukkola live klo 19:30 AlfaTV Tänään studiossa
      Puhumme myös kokoomuksen suunnasta, paikalla kommunistivideolla räväyttänyt kaupunginvaltuutettu
      Atte Kaleva
      ja kansanedustaja
      Sari Multala

      Itse en katso kun tiedän muutenkin
      Minulle politiikka ei ole gladiaattoreiden ottelu jota on kiva seurata vaan tiedän että siitä on seurauksia joista jotkut ovat peruuttamattomia yksilön eli minun kannaltani

      • Anonyymi

        Ennemin punavihreää, hyvin olosuhteisiin nähden on hallitus toiminut.

        Saksa oikeistopopulistinen AfD-puolue julistettiin epäillyksi ääriryhmäksi - viranomaisilla lupa urkkia sähköposteja, soluttautua puolueeseen. Suomessa olisi myös persut laitettava syyniin, tietäähän tuon ilman syyniä sama kohtalo odottaa minkä koki IKL.


    • Lääkekatto on iso apu, mullakin tämän vuoden lääkekatto kohtapuolin täynnä, vaikka vasta maaliskuu.

    • Anonyymi

      Minä toivoisin, että varsinkin tänä ikävänä aikana vältettäisiin riitelemistä ja syyttelyä.
      Sanna Kurronen aloitti typerän keskustelun. Saan itse 1100,- verojen jälkeen käteen. Pärjään toistaiseksi ja avustan hiukan järjestöjäkin säännöllisesti. En pidä syyllistämisestä.

    • Anonyymi

      Jäin eläkkeelle reilut 65 vuotiaana ja tein keikkatyötä silloin tällöin 69 vuotiaaksi asti. Eläke kevasta käteen 1192 € ja veroprosentti 15, helppo laske bruttoeläke. rikasko, no en tiedä, tulen toimeen.

    • Anonyymi

      Gepardi-hattuisille ukkeleille fyrkat
      Kai sinulla on varaa tähän?

      ”Suomi lahjoittaa yli 10 miljoonaa euroa poistaakseen kaupan esteitä Itä-Afrikassa”.

      Gepardi-ukkeli jatkaa vallassa

      • Anonyymi

        Heippa persu. Muuta gebardi-ukkelisi luo rahojesi perään. Tervemenoa.


    • Anonyymi

      Purra-Persuineen jaksaan maahanmuutosta, turvapaikanhakijoiden tulo on lopuunut aikoja sitten, ongelma on saammeko oasaavaa työperäistä.

      Hallitus hoitaa koronaa ja maamme hyvinvointia, kansakunta miettii tartuntatilannetta kun persu pähkäilee matuja josta muu kansa ei.

      • Anonyymi

        Satojen miljoonien tulonsiirrot ovat vasemmiston ja vihreitten sokea piste, josta he eivät pysty ilman humanismi höttöä perkaamaan järkeväksi.

        Naurettavia selityksiä nuo 10miljoonan euron almut, muka poikii tuplatuotot.
        Missä hiton maailmoissa ne elävät. Miljoonat uppoavat Seko Sekojen pohjattomaan korruptioon. Että osaavat olla naiveja.
        Ulkoministerinä luuhaa meillä tommonen humuilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satojen miljoonien tulonsiirrot ovat vasemmiston ja vihreitten sokea piste, josta he eivät pysty ilman humanismi höttöä perkaamaan järkeväksi.

        Naurettavia selityksiä nuo 10miljoonan euron almut, muka poikii tuplatuotot.
        Missä hiton maailmoissa ne elävät. Miljoonat uppoavat Seko Sekojen pohjattomaan korruptioon. Että osaavat olla naiveja.
        Ulkoministerinä luuhaa meillä tommonen humuilija.

        Persutollo ei ymmärrä, ettei eduskunta ole mikään Ku Klux Klan,
        eli persujen oma kerho. Siellä hoidetaan valtion asioita eikä natsiteta !!!


    • Anonyymi

      Totta se on
      lipposen leikkuri piti huolen että työ-kansasta tuee suomen köyhälistö,
      eläke leikkuri toimii edelleen,

      suomen työ-eläkeläiset ovat koko euroopan köyhintä porukkaa,
      vain muutamat entiset johtajat ja kansanedustajat ovat keskitason yläpuolella olevia riikkaita eläkeläisiä,
      se on totuus suomesta ja sdp:n politiikasta,

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe