Aihe

Hullu vai ei, onkin pulma (laki tai psykiatria vinkkiä kaivataan)

Anonyymi

Äiti kuoli ja pitäisi tehdä perukirja. Mutta mun veljeni kieltäytyy kaikesta yhtestyöstä. Katkasi suhteet 2 v, sitten. haistatelemalla V-n. On alkoholisti ja ollut hoidossa, todettu bipolaariseksi. Soitteli äidille yöllä humalassa, ,, ja toisteli tuntien puhelussa samat asit jopa kuuteen kertaan.

Hän on saanut tiedon tilanteesta, mutta ei vastaa kuukausiin. Kun vastau sitten tuli... hän vaan syyttelee toisia, vääristelee asioita ja uhkalilee poliisilla ja laskuilla, jois perukirja tehdään. Hän kuulostaa aivan isältä.
Mä hoisin vanhempia 20v, Veli ei yhtään. Kävikin vain joskus 3-5 kk välein, otti rahat ja ruokaa. pariin vuoteen ei käynyt olenkaan.
Mä pystyn toditamaan että veli on ollut tietoinen asiata.

Isä päätyi palveluasuntoon kaksi vuotta sitten: Isä todettiin jotenkin mielenvikaiseksi (jotenkin, ei siinä ollut sen tarkempaa, mutta kun kyseessä on sentään 89v, ei sitä suljetullekaan laitettu. vaikkas hän oli sillä päivän). Alzenheimer oli todettu jo aiemmin. Parkinsoni sittemmin.

Mun täytyy ehkä hakea veli hoitoon. Hänen kanssaan ei pysty selvästi edes komunikoimaan. Keskustelu on lapsen tasoa: "Sun pitäisi nousta ylös" - "Nouse itse ylös". Isän kanssa keskustelu oli samanlaista.
Tässä on ehkä jotain kuitnekin lakijuttua, mutta mä en löytänyt mitään käytännöllistä verkosta.

Mikä tämmöinen kummalinen sairaus on???, jossa potilas kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä ja inttää vastaa, vääristelee asioita ja luulee muutavansa ympäröivän maailman pelkillä mahtisanoilla. (isä huusi että "seinään pitää porata reikä että mä pääsee vessaan" - hän oli jo jnkia aikaa laskenut alleen sängyssä, ennkuin tää idea tuli: pottakin oli)
Mikään järkevä logiikka ei tuota tulosta. Toinen vaan kieltäytyy ymmästämästä ja vääristelee asioita. Jos veljelle sanoo että mene hoitioon, se tekee jonkin rikosilmoituksen.

Mä tunne muitakin bipollaarisia, mutta ne ei ole näin kahjoja.

Jotain LAKI tai PSYKIATRISTA vinkkiä? Pyydän.

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itselläni on kyllä hyvin ikävä kokemus nimenomaan perunkirjoituksen suhteen oikeusaputoimistosta, mutta suosittelen sinua silti hakeutumaan paikallisen oikeusaputoimiston asiakkaaksi. Jos pesässä on varaa, mene yksityiselle juristille.

Jos pesä on käytännössä varaton tai velkainen ja jos itsekin olet vähävarainen, niin suosittelen, ettet ala tekemään itse mitään. Mieluummin kieltäydy perinnöstä ja jätä koko sotku viranomaisten hoidettavaksi.

Itseltäni meni lähes henki, kun otin hoitaakseni varattoman mummoni kuolinpesän hoidon. Sitä virhettä en enää ikinä uudestaan tee kenenkään kohdalla. Apua on todella vaikeaa saada, vaikka olisi kuinka epätoivoinen tahansa. Ihmisellä on oltava mahdollisuus kieltäytyä mahdottomista tilanteista. Eli sikäli veljesi on oikeilla jäljillä. Hän ei halua työntää nokkaansa hankalan asian hoitoon. Eli olet itse tosi pulassa, veljesi vastuuttomuus jää sinun henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Mieti itse, mitä teet. Itse kieltäytyisin koko hommasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksin oli Sofia tullut Espanjasta

https://www.seiska.fi/kotimaa/jattiriita-espanjassa-sofia-belorf-palasi-yksin-suomeen-ilman-stefan-thermania-kuvat Harmi, että tää ja muut riidat on v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      8342
    2. Kohujulkkis Sofia Belorf avautuu suhteestaan huumetuomittu Niko Ranta-ahoon: "Rakkaus on sokea"

Sofia Belórf on avautunut Katiska-vyyhdin tuomiosta ja rakkaudestaan Niko Ranta-ahoon. Rakkaus on sokea, Sofia tuskailee. https://www.suomi24.fi/viih
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      8303
    3. Oho! Vappu Pimiä yllättäen myös Kokkisota-juontajaksi - Sikke Sumari pois äkillisestä syystä

Maajussille morsian, TTK ja nyt myös Kokkisota. Pimiällä riittää vientiä... https://www.suomi24.fi/viihde/oho-vappu-pimia-yllattaen-myos-kokkisota-juo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      4407
    4. Kaikki kuorma-autot joista ei näe oikealle sivulle, on laitettava ajokieltoon.

Selvä rakenteellinen vika. Vika on ollut vuosikymmeniä tiedossa. Mitä ovat tehneet autotehtaat ja autojen katsastajat? Aluksi pitää poistaa oikeanpuo
      Maailman menoa
      90
      2202