Hullu vai ei, onkin pulma (laki tai psykiatria vinkkiä kaivataan)

Anonyymi

Äiti kuoli ja pitäisi tehdä perukirja. Mutta mun veljeni kieltäytyy kaikesta yhtestyöstä. Katkasi suhteet 2 v, sitten. haistatelemalla V-n. On alkoholisti ja ollut hoidossa, todettu bipolaariseksi. Soitteli äidille yöllä humalassa, ,, ja toisteli tuntien puhelussa samat asit jopa kuuteen kertaan.

Hän on saanut tiedon tilanteesta, mutta ei vastaa kuukausiin. Kun vastau sitten tuli... hän vaan syyttelee toisia, vääristelee asioita ja uhkalilee poliisilla ja laskuilla, jois perukirja tehdään. Hän kuulostaa aivan isältä.
Mä hoisin vanhempia 20v, Veli ei yhtään. Kävikin vain joskus 3-5 kk välein, otti rahat ja ruokaa. pariin vuoteen ei käynyt olenkaan.
Mä pystyn toditamaan että veli on ollut tietoinen asiata.

Isä päätyi palveluasuntoon kaksi vuotta sitten: Isä todettiin jotenkin mielenvikaiseksi (jotenkin, ei siinä ollut sen tarkempaa, mutta kun kyseessä on sentään 89v, ei sitä suljetullekaan laitettu. vaikkas hän oli sillä päivän). Alzenheimer oli todettu jo aiemmin. Parkinsoni sittemmin.

Mun täytyy ehkä hakea veli hoitoon. Hänen kanssaan ei pysty selvästi edes komunikoimaan. Keskustelu on lapsen tasoa: "Sun pitäisi nousta ylös" - "Nouse itse ylös". Isän kanssa keskustelu oli samanlaista.
Tässä on ehkä jotain kuitnekin lakijuttua, mutta mä en löytänyt mitään käytännöllistä verkosta.

Mikä tämmöinen kummalinen sairaus on???, jossa potilas kieltäytyy kaikesta yhteistyöstä ja inttää vastaa, vääristelee asioita ja luulee muutavansa ympäröivän maailman pelkillä mahtisanoilla. (isä huusi että "seinään pitää porata reikä että mä pääsee vessaan" - hän oli jo jnkia aikaa laskenut alleen sängyssä, ennkuin tää idea tuli: pottakin oli)
Mikään järkevä logiikka ei tuota tulosta. Toinen vaan kieltäytyy ymmästämästä ja vääristelee asioita. Jos veljelle sanoo että mene hoitioon, se tekee jonkin rikosilmoituksen.

Mä tunne muitakin bipollaarisia, mutta ne ei ole näin kahjoja.

Jotain LAKI tai PSYKIATRISTA vinkkiä? Pyydän.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itselläni on kyllä hyvin ikävä kokemus nimenomaan perunkirjoituksen suhteen oikeusaputoimistosta, mutta suosittelen sinua silti hakeutumaan paikallisen oikeusaputoimiston asiakkaaksi. Jos pesässä on varaa, mene yksityiselle juristille.

      Jos pesä on käytännössä varaton tai velkainen ja jos itsekin olet vähävarainen, niin suosittelen, ettet ala tekemään itse mitään. Mieluummin kieltäydy perinnöstä ja jätä koko sotku viranomaisten hoidettavaksi.

      Itseltäni meni lähes henki, kun otin hoitaakseni varattoman mummoni kuolinpesän hoidon. Sitä virhettä en enää ikinä uudestaan tee kenenkään kohdalla. Apua on todella vaikeaa saada, vaikka olisi kuinka epätoivoinen tahansa. Ihmisellä on oltava mahdollisuus kieltäytyä mahdottomista tilanteista. Eli sikäli veljesi on oikeilla jäljillä. Hän ei halua työntää nokkaansa hankalan asian hoitoon. Eli olet itse tosi pulassa, veljesi vastuuttomuus jää sinun henkilökohtaiseksi ongelmaksi. Mieti itse, mitä teet. Itse kieltäytyisin koko hommasta.

      • Anonyymi

        Eli vanhemmat vaan jorpakkoon
        Oikeusaputoimiston eka kysymys oli: paljonko sulla on rahaa? Toinen kysymys oli ihan sama. Ne halusivat tietää paljonko musta (ei siis muista) voi netota. Yksinkertaisinkaan Kysymyksiin ei vastattu, ennen kuin rahat nähtävästi tulevat.
        Eli siis kaukana oikeudesta ja kaukana avusta. Eli se paikka ei eronnut mitenkään ahneista laki toimistoista.

        Sain jo parempia neuvoja.
        Perunkirjan voi täyttää jopa verkossa (mutta ei voi lähettää). Jos toiset osakkaat eivät ota yhteyttä tai kieltäytyvät yhteistyöstä.... he jäävät nuolemaan näppejä.
        Mä saan omani kyllä (kas mulla on paperit)... ne jämät jää sitten odottamaan heidän kuolemaansa, jolloin mö voin saada nekin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1864
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1447
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      7
      1441
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1409
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      148
      1362
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1277
    7. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      93
      1277
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1202
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1088
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1087
    Aihe