Aihe

Intersektionaalisuus - kun sukupuoli ei riitä

Anonyymi

42

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Intersektionaalisuus tarkoittaa siis syrjintäkysymystä laajemminkin sitä, että kukaan meistä ei representoi, edusta tai esitä, pelkästään sukupuoltaan. Ja samaan tapaan kuin pelkkä sukupuoli ei riitä selittämään sen kummemmin minuutemme muotoutumista kuin sitä, miten meitä kohdellaan yhteiskunnan jäseninä, eivät mitkään muut tekijät, kuten ”rotu”, luokka, ikä, uskonto tai terveys yksittäisinä sitä tee. Juuri tämän vuoksi jyrkästi kategorisoiva stereotyyppinen ajattelu on ongelmallista. Ihmisolentoina olemme monimutkaisia ja tuotamme monimutkaisia rakenteita, jotka asettelevat meitä erilaisiin paikkoihin suhteessa valtaan ja hierarkioihin."

Mitä ongelmaa tässä muka on? Miksi niin kiihkeästi monet vastustavat interseksuualisuutta?

• Anonyymi

Intersektionaalinen FEMINISMI= valkoisten autoilevien lihaasyövien heteromiesten syrjiminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Intersektionaalinen FEMINISMI= valkoisten autoilevien lihaasyövien heteromiesten syrjiminen

Mistä moista olet saanut päähäsi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä moista olet saanut päähäsi

Feministien juonet kyllä tiedetään. Kanattaa lukea Hankamäen sensuroitu kirja.

• Anonyymi

Koska pelätään muuttaa omaa kivikautista ajattelutapaa.

• Jos nyt olis vaan ihminen, saman arvoinen ihmisenä kuin ihminen on. Pitääkö sitä erotella mitään ihon väriä, sairauksia, sukupuolia, koulutustasoa tai ulkomuotoa, ihminen on ihminen.

Kohtele toista kuten tahdot itseäsi kohdeltavan, siinä on sääntö joka toimii aika kivasti.

On sitten yksilöitä, joita on vaikeaa kohdella oikein mitenkään, kun ovat itsekin niin vaikeita ja päälle käyviä.

• Itsekin? Näkyi poistetun vellikellossa. Niin eli mitä itsekin?

• Anonyymi

"Kohtele toista kuten tahdot itseäsi kohdeltavan, siinä on sääntö joka toimii aika kivasti."

Niin jos on tunneälyä. Lisään että kohtele toista kuten tiedät hänen haluavan itseään kohdeltavan.

Esimerkiksi islamin uskoinen ei halua, että häntä puhutellaan "kun sinä muslimi..." Tai transmies ei halua, että häntä puhutellaan naiseksi. Niinikään homoseksuaalit eivät halua, että heitä puhutellaan homoina. Ym.

• Anonyymi kirjoitti:

"Kohtele toista kuten tahdot itseäsi kohdeltavan, siinä on sääntö joka toimii aika kivasti."

Niin jos on tunneälyä. Lisään että kohtele toista kuten tiedät hänen haluavan itseään kohdeltavan.

Esimerkiksi islamin uskoinen ei halua, että häntä puhutellaan "kun sinä muslimi..." Tai transmies ei halua, että häntä puhutellaan naiseksi. Niinikään homoseksuaalit eivät halua, että heitä puhutellaan homoina. Ym.

Ihan hyvä lisäys. 👍

Vaikka termit ei tietysti kaikkia loukkaa eikä häiritse.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Ihan hyvä lisäys. 👍

Vaikka termit ei tietysti kaikkia loukkaa eikä häiritse.

Tuo herätti ajatuksia.

Monta kertaa minulla on herännyt kysymys miksei jotakuta homoseksuaalia häiritse, kun häntä homotellaan. Vai häiritseekö oikeasti, muttei koskaan halua/uskalla kertoa siitä sanojalle: saattaa riippua paljon myös sanojasta? Tai onko niin tottunut häirintään, että pitää sitä normaalina? Näinhän usein käy, ei vain vähemmistöihin liittyvissä asioissa. Esim. jotkut koulukiusatut eivät itse ymmärrä olevansa kiusattuja, vaan pitävät sitä normaalina.

Laajentaisin noita kahta:
        "kohtele toista kuten tiedät hänen haluavan itseään kohdeltavan."

> "kohtele toista hyvin + kuten tiedät hänen haluavan häntä kohdeltavan ."

Hyvään käytökseenhän ei kuulu homottelu tai toisten ihmisten uskonnon, poliittisen kannan tai muun haukkuminen tai esille tuominen.

Olen itse "seurapiirin" jäsen, jossa on kaikenlaisia ihmisiä. Yksi entinen seuran jäsen otti asiakseen "hauskasti" kertoa homovitsejä ja muuta, jolloin ilmapiiri koko hommassa meni ikäväksi. Olkoonkin että tämä homoseksuaali Henri (nimi muutettu) näennäisesti suhtautui asiaan tyynen rauhallisesti. Me muut emme.

Tuolla samaisella henkilöllä oli tapana myös kertoa rasistisia vitsejä, joista kiusaannuimme lisää, ja riitelimmekin välillä. Periaatteessa ihan hyvässä hengessä, joskin energiaa paloi ihan hukkaan ja ilo katosi. Kunnes sitten seuraamme tuli ei-valkoihoinen mies. Rasistiset jutut vähenivät, samoin homovitsit sun muut. Niiden kertoja muutti maisemaa. Sinne missä voi jatkaa ko. "hauskuuttelua". Eli valkoihoisten heteromiesten pariin.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo herätti ajatuksia.

Monta kertaa minulla on herännyt kysymys miksei jotakuta homoseksuaalia häiritse, kun häntä homotellaan. Vai häiritseekö oikeasti, muttei koskaan halua/uskalla kertoa siitä sanojalle: saattaa riippua paljon myös sanojasta? Tai onko niin tottunut häirintään, että pitää sitä normaalina? Näinhän usein käy, ei vain vähemmistöihin liittyvissä asioissa. Esim. jotkut koulukiusatut eivät itse ymmärrä olevansa kiusattuja, vaan pitävät sitä normaalina.

Hyvään käytökseenhän ei kuulu homottelu tai toisten ihmisten uskonnon, poliittisen kannan tai muun haukkuminen tai esille tuominen.

Olen itse "seurapiirin" jäsen, jossa on kaikenlaisia ihmisiä. Yksi entinen seuran jäsen otti asiakseen "hauskasti" kertoa homovitsejä ja muuta, jolloin ilmapiiri koko hommassa meni ikäväksi. Olkoonkin että tämä homoseksuaali Henri (nimi muutettu) näennäisesti suhtautui asiaan tyynen rauhallisesti. Me muut emme.

Tuolla samaisella henkilöllä oli tapana myös kertoa rasistisia vitsejä, joista kiusaannuimme lisää, ja riitelimmekin välillä. Periaatteessa ihan hyvässä hengessä, joskin energiaa paloi ihan hukkaan ja ilo katosi. Kunnes sitten seuraamme tuli ei-valkoihoinen mies. Rasistiset jutut vähenivät, samoin homovitsit sun muut. Niiden kertoja muutti maisemaa. Sinne missä voi jatkaa ko. "hauskuuttelua". Eli valkoihoisten heteromiesten pariin.

- Sheena

Yym, niin veikkaan, että on tottunut. Samaa vikaa mullakin, olen niin tottunut ja paatunut kaikkiin päänaukomisiin. Ja koulukiusattuna nimenomaan joutui kasvattamaan paksun nahan.

Yksityiselämässäkin.

Se on vähän ehkä kaksipiippuinen juttu, jos homo itse kertoo homovitsejä miten kuulijat suhtautuu? Jos hetero kertoo, miten kuulijat suhtautuu?

Joskus se asia menettää haukkumana merkityksensä ja se ei vaikuta sen enempää, kuin pieru Norjan vuonoilla.

Sille sanalle tulee rinnakkaismerkitys, homo ja "homo".

Sen nyt erottaa koska joku puhuu homosta tyhmyyttään ihan tyylistä ja kun joku puhuu homosta ymmärtäen sanan sisällön.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo herätti ajatuksia.

- Sheena

Tämä tyyppi josta kerrot. Onko hän itse jotenkin epävarma ihmisenä asemastaan tai statuksestaan?

Oon vaan huomannut, että epävarmuus saa ihmiset toisinaan puhumaan hölmöjä. Rienaamaan tehdäkseen itsestään ylemmän.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Tämä tyyppi josta kerrot. Onko hän itse jotenkin epävarma ihmisenä asemastaan tai statuksestaan?

Oon vaan huomannut, että epävarmuus saa ihmiset toisinaan puhumaan hölmöjä. Rienaamaan tehdäkseen itsestään ylemmän.

Hyvä asema, statuskin, osaa kaikenlaista, supliikkimies hyvälläkin tavalla, on myös paljon tervettä huumorintajua. Huonoja puolia juoppous ja alkoholista johtuvat terveysongelmat, jotka ovat alkaneet haitata elämää. Varmastikin mies on epävarma jostain, mutta en edes minä ole saanut selville mistä 🤔 Mystery man. Hänellä on ollut erittäin paljon hyvää vaikutusta elämääni. Oikeastaan auttanut minut löytämään itseni uudestaan, ja tukenut elämän tiellä 😎. Nuo homo- ja rasistiset vitsit ja alkoholi - ne ovat hänen ainoat huonot puolensa.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä asema, statuskin, osaa kaikenlaista, supliikkimies hyvälläkin tavalla, on myös paljon tervettä huumorintajua. Huonoja puolia juoppous ja alkoholista johtuvat terveysongelmat, jotka ovat alkaneet haitata elämää. Varmastikin mies on epävarma jostain, mutta en edes minä ole saanut selville mistä 🤔 Mystery man. Hänellä on ollut erittäin paljon hyvää vaikutusta elämääni. Oikeastaan auttanut minut löytämään itseni uudestaan, ja tukenut elämän tiellä 😎. Nuo homo- ja rasistiset vitsit ja alkoholi - ne ovat hänen ainoat huonot puolensa.

- Sheena

Okei. Jospa siellä taustalla on joku epävarmuus. Tabuja. Ehkä hän ei ole vaan pysähtynyt koskaan miettimään mitä se homous tai rasismi on pohjimmiltaan.

Minun mummo on ollut rasisti, homofoobikko yms. Nykyään häntä käy afrikkalainen kodinhoitaja auttamassa ja niin on ääni muuttunut kellossa.

Monesti ne ennakkoluulot, epävarmuus hälvenee kun tutustuu oikeasti ihmiseen jota vieroksuu. Huomaa, että ihan turhaan olen kuvitellut kaikkea kamalaa.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Okei. Jospa siellä taustalla on joku epävarmuus. Tabuja. Ehkä hän ei ole vaan pysähtynyt koskaan miettimään mitä se homous tai rasismi on pohjimmiltaan.

Minun mummo on ollut rasisti, homofoobikko yms. Nykyään häntä käy afrikkalainen kodinhoitaja auttamassa ja niin on ääni muuttunut kellossa.

Monesti ne ennakkoluulot, epävarmuus hälvenee kun tutustuu oikeasti ihmiseen jota vieroksuu. Huomaa, että ihan turhaan olen kuvitellut kaikkea kamalaa.

Juu, noin se normaalisti menee 🤔

Tämä mies miettii kaikkea tarkasti, tuntee myös omissa, erittäin laajoissa piireissään sekä homoja että ei-valkoisia ihmisiä. Ja mikä kaikkein merkillepantavaa: osaa olla kaikkien kanssa, jos vain haluaa. Saa vain silloin tällöin tuollaisia homottelu kohtauksia. Ehkäpä hän vain kokeilee rajojaan turvallisessa seurassa 🙄🤣

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, noin se normaalisti menee 🤔

Tämä mies miettii kaikkea tarkasti, tuntee myös omissa, erittäin laajoissa piireissään sekä homoja että ei-valkoisia ihmisiä. Ja mikä kaikkein merkillepantavaa: osaa olla kaikkien kanssa, jos vain haluaa. Saa vain silloin tällöin tuollaisia homottelu kohtauksia. Ehkäpä hän vain kokeilee rajojaan turvallisessa seurassa 🙄🤣

- Sheena

Heh, niin. Ehkä siinä homoudessa on hänestä jotakin huvittavaa, homoissa huvittavia piirteitä tms.

Onhan monet homot aika karikatyyreja tai tietyllä tapaa ✌️hih huijakkaa✌️ ylikorostuneen teatraalisen oloisia.

Ikään kuin teeskenneltyjä rooleja sketseissä tyyppisiä.

• Anonyymi

Kaikenlainen feminismi pitää hävittää! Se uhkaa ihmiskuntaa!

• Anonyymi

Miten se uhkaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se uhkaa?

Miesten valta-asemaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten valta-asemaa.

Miesten valta-asema ei ole yhtä kuin yhteiskunta. Miehet yksin eivät voi maiilmaa pyörittää. Mutta ainahan ns. "saavutettujen etujen" menettäminen kirpaisee, kun maailma muuttuu ja PALJON.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miesten valta-asema ei ole yhtä kuin yhteiskunta. Miehet yksin eivät voi maiilmaa pyörittää. Mutta ainahan ns. "saavutettujen etujen" menettäminen kirpaisee, kun maailma muuttuu ja PALJON.

Perinteisesti miehet ovat johtaneet yhteiskunnan pyörittämistä, naisilla on ollut pelkkä pyörittäjien rooli.

- Sheena

• Anonyymi

Mikäs on sitten multiseksuaalisuus. Onko heteroseksuaalisuuden ja interseksuaalisuuden moniajo?

• Anonyymi

Huomioiko intersektionaalisuus ätmiyden? Voiko ätmi uhriutua intersektionalismissa?

• Anonyymi

Ätmiys vertautuu kuin uusavuttomuus tai tahallinen vetelyys, itseaiheutettu tila.
        Palstalta jo näkee, että anelevat ätmialoituksillaan myötätuntoa toisilta kirjoittajilta uhriutumisyrityksilleen. Sellainen on ätmiys.

• Anonyymi

Intersektionaalinen feministmi on vihervasemmistolaista kulttuurimarxismia, jonka pohjimmaisena tavoitteena on väestönvaihto ja valkoisten heteroseksuaalisten miesten hävittäminen

• Anonyymi

No kun nämä feministit olleet/ovat yhä keskiluokkaisia yleensä akateemisia naisia ja amerikassa vielä etupäässä valkoihoisia, niin heihin on aina kohdistettu kritiikkiä, että puhuvat kaikkien naisten suulla ymmärtämättä että köyhillä, mustilla, seksuaalivähemmistöihin kuuluvilla...ensisijaiset ongelmat ovat aivan muita kuin ne joista akateemisissa piireissä puhutaan.

• Anonyymi

Esimerkiksi vaikka tämä kuukautisköyhyys, josta alettu vasta viime aikoina puhua.

• Anonyymi

" kukaan meistä ei representoi, edusta tai esitä, pelkästään sukupuoltaan."

Tismalleen.

- Sheena

• näkM

Aloituksen lainaus oli todellista laatua. Jos feministit saavat koko liikkeen noudattamaan sitä, kannatan lämpimästi, en kuitenkaan postmodernia huuhaafilosofiaa, joka on syvältä.

• Anonyymi

Juuri tuota artikkelissa kuvattua intersektionaalista feminismiä persut ja muut konservatiiviset tahot eniten vastustavat

• näkM
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri tuota artikkelissa kuvattua intersektionaalista feminismiä persut ja muut konservatiiviset tahot eniten vastustavat

En ole konservatiivinen, vaan vapaamielinen. En kannata mitään puoluetta, enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin.

Kannatan intersektionaalisen feminismin julkilausuttuja aatteita, mutta en feminismin miesvihakäytäntöä, enkä feminismin kehnoa postmodernia filosofiaa.

• Anonyymi
        näkM kirjoitti:

En ole konservatiivinen, vaan vapaamielinen. En kannata mitään puoluetta, enkä ole äänestänyt vuosikymmeniin.

Kannatan intersektionaalisen feminismin julkilausuttuja aatteita, mutta en feminismin miesvihakäytäntöä, enkä feminismin kehnoa postmodernia filosofiaa.

Mitä ihmeen feminismin miesvihakäytäntöä?

• näkM
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmeen feminismin miesvihakäytäntöä?

Kun on täysin syytön siihen, miten menneen ajan miehet ovat sortaneet naisia, mutta saa koko elämänsä kuulla syyttelyä ja vihaa siksi, että on syntynyt mieheksi, tietää mitä on miesviha. Normaalit naiset eivät tällaista osoita, vain feministit.

Mutta ei kai feministit toisiaan kohtaan osoita miesvihaa.

Mies on monille feministeille samaa, mitä juutalaiset natseille.

• Anonyymi
        näkM kirjoitti:

Kun on täysin syytön siihen, miten menneen ajan miehet ovat sortaneet naisia, mutta saa koko elämänsä kuulla syyttelyä ja vihaa siksi, että on syntynyt mieheksi, tietää mitä on miesviha. Normaalit naiset eivät tällaista osoita, vain feministit.

Jaa. Itse tunnen kymmeniä feministejä. Itse asiassa kaikki tuttatavapiirini naiset ovat feministejä ja koskaan en ole tuollaista kuullut. Minua eivät koskaan ole mistään syyttänneet, vaika olen keski-ikäinen valkoinen heteromies. Ainakin kaikki tuntemani feministit kyllä ymmärtävät eron yksilön ja rakenteiden välillä. Kummallisia käsityksi feministeistä (ja naisista ylipäätänsä) syntyy yhteisöissä, joissa miehet ovat lähinnä keskenään, eivätkä ole jatkuvasti tekemisissä naisien kanssa tasavertaisessa suhteessa.

• näkM
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa. Itse tunnen kymmeniä feministejä. Itse asiassa kaikki tuttatavapiirini naiset ovat feministejä ja koskaan en ole tuollaista kuullut. Minua eivät koskaan ole mistään syyttänneet, vaika olen keski-ikäinen valkoinen heteromies. Ainakin kaikki tuntemani feministit kyllä ymmärtävät eron yksilön ja rakenteiden välillä. Kummallisia käsityksi feministeistä (ja naisista ylipäätänsä) syntyy yhteisöissä, joissa miehet ovat lähinnä keskenään, eivätkä ole jatkuvasti tekemisissä naisien kanssa tasavertaisessa suhteessa.

Olen ollut enemmän tekemisissä naisten kuin miesten kanssa. Jo yliopistossa jouduin kiivaitten hyökkäysten kohteeksi, vaikken puhunut aiheesta sanaakaan.

• Anonyymi
        näkM kirjoitti:

Olen ollut enemmän tekemisissä naisten kuin miesten kanssa. Jo yliopistossa jouduin kiivaitten hyökkäysten kohteeksi, vaikken puhunut aiheesta sanaakaan.

Jos silloin puhuit puoliakaan siitä mitä täällä kirjoitat, en ihmettele hyökkäyksiä. Tilannetajua tarvitaan.

• Anonyymi
        näkM kirjoitti:

Feministit ei vihaa miehiä. Se on sinun keksintöäsi.

• näkM
        Anonyymi kirjoitti:

Feministit ei vihaa miehiä. Se on sinun keksintöäsi.

Ei kai minun keksintöni niin laajalle olisi levinnyt. Sehän on YLEISIN havainto feminismistä.

• Anonyymi
        UUSI
        näkM kirjoitti:

Ei kai minun keksintöni niin laajalle olisi levinnyt. Sehän on YLEISIN havainto feminismistä.

Miten se viha muka ilmenee?

• UUSI

• Anonyymi
        UUSI
        Wwuwuw kirjoitti:

Perustuen mihin?
        Siihenkö että tasa-arvon ajaminen koetaan miesvihaksi? Esim. https://keskustelu.suomi24.fi/t/16854048/venajan-euroviisukappale-yllyttaa-miesvihaan

Veikkaan, että tässä ollaan lähellä todellisuutta. Ei käynyt pirtaan, että nainen on itsenäinen, rakenteli vastakommenteista edelleen omiaan: "minulla on OIKEUS..." tyyliin ja ärsyyntyi siten 'juridiikastaan' vielä lisää.
        Naisen rooli olisi paremmin se "aitan polulla asteleva emäntä"; nimin.harmis lie ollut samoilla linjoilla, kirjoitelleeko anonyyminä vieläkin? ;)

• Anonyymi

Tästä kun rahat ei riitä tulee itsenäistä himmailua ja kaikkihan tietää mitä se on kun ylpeänä esittää eikä sitäkään huomaa
      https://yle.fi/tekstitv/txt/106_0001.htm
      Huuhaajunttanjutaakeekukeeku

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Megasexy! Erika Vikman kiehnää sängyssä punaisessa lateksipuvussa: "Ilman häpeää..."

Ensin tuli Cicciolina, sitten Syntisten pöytä ja nyt Häpeä. Superseksikkäästi pukeutuva Erika Vikman osaa todellakin kohahduttaa vai mitä mieltä olet?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      6150