IS 10.4. paljastuslanka

Anonyymi

No niin, tässä on taas jo perinteeksi muodostunut paljastelulanka. Ratkontaani haittaa hieman pitkä kiekkoilta, mutta ristikko on jo lähes täynnä. Toinen kuvalause lienee jo koossa ja sen paljastan sitten kun huvittaa.

47

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaahas.

      Laatijan kaimojen kahtiajako

      Hauskanpidon tähden ulos nousuvesi

      (Ulos saattaa olla myös ylös, mutta mitäs siitä.)

      • Anonyymi

        Hauskanpidon tähden ilon nousuvesi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskanpidon tähden ilon nousuvesi

        Boysenmarja on mehukas ja softice sulaa suussa. Ohjeisto on noudatettavaksi. Minä myös on jamie. Taipumus on perittykin. Plektralla soitetaan kieliä. Sikkim on ison osa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Boysenmarja on mehukas ja softice sulaa suussa. Ohjeisto on noudatettavaksi. Minä myös on jamie. Taipumus on perittykin. Plektralla soitetaan kieliä. Sikkim on ison osa.

        Saksmanni on sama kuin sakemanni. Nisi on viljaa ja brittieläin on ukaasi. 007:lle maistuu martini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksmanni on sama kuin sakemanni. Nisi on viljaa ja brittieläin on ukaasi. 007:lle maistuu martini.

        Viljaa on nisu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hauskanpidon tähden ilon nousuvesi

        Hyvin spoilattu! Vielä järjettömämpi paljastussäie kuin edellinen. Silkkaa oman osaamisen korostamista ilman, että aidosti halutaan auttaa ratkojia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hyvin spoilattu! Vielä järjettömämpi paljastussäie kuin edellinen. Silkkaa oman osaamisen korostamista ilman, että aidosti halutaan auttaa ratkojia.

        Oman osaamattomuuden pikemminkin, Tulihan väärä ja ihan idioottimainen neuvo ja "mitäs siitä"-jatko. Mutta osaako Anonyymi hävetä? Mistään ei voi tietää, kuka milloinkin kirjoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oman osaamattomuuden pikemminkin, Tulihan väärä ja ihan idioottimainen neuvo ja "mitäs siitä"-jatko. Mutta osaako Anonyymi hävetä? Mistään ei voi tietää, kuka milloinkin kirjoittaa.

        Minusta nyt pitäisi antaa ihmisten ensin itse miettiä eikä antaa omia ehdotuksia ilman, että niistä on edes kysytty. Se ei palvele ketään muuta kuin paljastajaa. Jos laittaa hätäisesti ja tulee vääriä ratkaisusanoja, ei häntäkään.

        Jos haluaa antaa valmiita vastauksia, olisi mielestäni järkevintä odottaa jonkin aikaa. Jokin tolkku auttamisessakin pitäisi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksmanni on sama kuin sakemanni. Nisi on viljaa ja brittieläin on ukaasi. 007:lle maistuu martini.

        Viljaa on kylläkin nisu eikä nisi!


    • Anonyymi

      Kaipaisin apua oikeaan reunaan " lassy jurkka jne" vihjeeseen.
      "Maripe ohisalo" vihjeeseen keskelle ylös.
      Ja lopuksi vielä "cpone " vasen yläosa. Tänne mun ristikkoon on muodostanut ihan hölynpöly sanoja. Kiitooos!!

      • Anonyymi

        Timo Tomi selvisi ja alistaa eli maripe uupuu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Timo Tomi selvisi ja alistaa eli maripe uupuu!!!

        Apeksi se taitaa olla.


    • Anonyymi

      Kuka on kuollut !!

      • Anonyymi

        Menem se olla taitaa.


    • Anonyymi

      Hei! Selittäkää mikä ihmeen päivällinen?

      • Anonyymi

        Mikkelillä se päivä on.


    • Anonyymi

      Minkä takia täällä käy eräät nillittämässä, että miksi täällä paljastellaan ratkaisuja. Otsikko kertoo kaiken olennaisen.Miten se tulee yllätyksenä, että paljastuslanka paljastaa ratkaisuja.
      Joku ylläpitää paljastuslankaa ja kiitos siitä. Tätähän ei ole pakko avata luettavaksi, jos haluaa paljastuksilta välttyä. Ja haluan vielä korostaa, että varoitus on jo otsikossa.
      Miten tämä on teiltä keskenää pakertajilta pois. Annetaan kaikkien ratkoa tavallaan yksin tai porukassa. Ja vielä kerran kiitos tälle villisti vilauttelevalle, paljastuslangan isälle tai äidille.

      • Anonyymi

        Juuri näin. Suomessa on sananvapaus vaikkapa ratkoa ristikoita kukin omalla tavallaan. Tyhjänpäiväinen nillitys ja toisten tekemisiin puuttuminen ei ole sivistyneen ihmisen käytöstä.


      • Anonyymi

        No olen ihan samaa mieltä!! Varsinkin kommentti oman osaamisen korostamisesta ampuu ohi maalin syystä, että tätä ylläpitää joku anonyymi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No olen ihan samaa mieltä!! Varsinkin kommentti oman osaamisen korostamisesta ampuu ohi maalin syystä, että tätä ylläpitää joku anonyymi!

        Kyse oli sellaisten ratkaisusanojen paljastamisesta, joista kukaan ei ollut mitään kysynyt. Mielestäni tällainen toiminta on epäkohteliasta.

        Minua ei haittaa kysyttyihin kohtiin vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli sellaisten ratkaisusanojen paljastamisesta, joista kukaan ei ollut mitään kysynyt. Mielestäni tällainen toiminta on epäkohteliasta.

        Minua ei haittaa kysyttyihin kohtiin vastaan.

        Jos ketjun alullepanija anonyymi ilmoittaa
        reilusti ja rehellisesti paljastavansa mitä sattuu ja miten lähtee, niin mikä ihmeen takia joku päättää tulla samaan ketjuun uhriutumaan ja tyrkyttämään omia sääntöjään. Ei kukaan puolivälissä ketjua ilmaantunut yksilö voi vaatia, että te muut leikitte minun säännöilläni tai ette ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli sellaisten ratkaisusanojen paljastamisesta, joista kukaan ei ollut mitään kysynyt. Mielestäni tällainen toiminta on epäkohteliasta.

        Minua ei haittaa kysyttyihin kohtiin vastaan.

        Eihän toki ole epäkohteliasta tehdä sitä ja sen mitä lupaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän toki ole epäkohteliasta tehdä sitä ja sen mitä lupaa.

        Nillittäjän pitää soittaa kaikkiin juonipaljastuksia julkaiseviin lehtiin ja kieltää paljastusjutut koska kukaan ei ole hänen tietääkseen vielä mennyt julkisesti polvilleen ja anellut juttuja missä kurkistetaan television suosikkisarjojen tuleviin jaksoihin. Oikeuskanslerillekin kannattaa laittaa ukaaseja ja valituksia koska MINÄ MINÄ MINÄ...

        Törmään henk.koht. useinkin sellaisiin missä kerrotaan jo kättelyssä jutun sisältävän juonipaljastuksia ja olen oppinut ohittamaan ne siinä tapauksessa että haluan nähdä asiat ensin televisiosta.

        Teini-iän ylitettyään useimmiten ihminen huomaa jo että maailman napa on jossakin ihan muualla kuin omassa päässä. Poikkeuksiakin näemmä on.


    • Anonyymi

      Yksi substantiivi on sanajohdannainen, jota ei löydy kuin ristikoista.
      taiten = OSAILU

      Joillakin verbeistä johdetuilla substantiiveillä voi lopussa olla joko LU/LY tai MINEN, esim. URHEILU/URHEILEMINEN. Mutta joillakin vain jompikumpaa edellä mainituista käytetään. Sanaa TEKEMINEN käytetään, mutta ei TEKEILY.

      Laatijan omia sanajohdannaisia ei voi pitää kunnon sanoina, ei vaikka joku toinenkin laatija olisi niitä käyttänyt.

      Tästä lienee kyse mm. nimimimerkin Jaska kritisoimassa ratkaisusanassa. Eräs laatija oli samoilla linjoilla Jaskan kanssa.

      • Anonyymi

        Tulit sitten anonyyminä haukkumaasi lankaa täyttämään ja paljastelemaan. Taisit myös osua väärään sanaan, joten tuo tuomitsemisesi on aika joutavaa siipeilyä.


      • Anonyymi

        Sinun mielestäsi oikea johdos on siis OSAILEMINEN.

        TEKEMINEN on TEHDÄ-verbin johdos. TEKEILY ja TEKEILEMINEN olisivat TEKEILLÄ-verbistä johdettuja teonnimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielestäsi oikea johdos on siis OSAILEMINEN.

        TEKEMINEN on TEHDÄ-verbin johdos. TEKEILY ja TEKEILEMINEN olisivat TEKEILLÄ-verbistä johdettuja teonnimiä.

        En minä ole väittänyt, että OSAILEMINEN olisi oikein. OSAAMINEN on normaalia kieltä - siinäkin on lopussa MINEN. Ei pidä väänneellä ajatuksiani kieroon väittämällä sellaista, mitä en tarkoita. Outoa viisastelua.

        Olennaista ei nyt ollut se, mistä verbistä jokin sana johdetaan vaan se, mitä sanaa tavallisessa tekstissä käytetään.

        Myönnän, että oletin, että TEKEILY olisi tehdä-verbin johdos. Sekään ei kannantani ole olennaista, koska sen TEKEILY ei käytetä. Siitähän on kyse.

        Täällä näemmä ei voi esittää kritiikkiä vaan tämä on vain paljastelusäie?

        Koska en halunnut muualla tuoda esille ratkaisusanaa, otin asian esille täällä.

        Ja minulta näemmä paljastelu on kokonaan kielletty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole väittänyt, että OSAILEMINEN olisi oikein. OSAAMINEN on normaalia kieltä - siinäkin on lopussa MINEN. Ei pidä väänneellä ajatuksiani kieroon väittämällä sellaista, mitä en tarkoita. Outoa viisastelua.

        Olennaista ei nyt ollut se, mistä verbistä jokin sana johdetaan vaan se, mitä sanaa tavallisessa tekstissä käytetään.

        Myönnän, että oletin, että TEKEILY olisi tehdä-verbin johdos. Sekään ei kannantani ole olennaista, koska sen TEKEILY ei käytetä. Siitähän on kyse.

        Täällä näemmä ei voi esittää kritiikkiä vaan tämä on vain paljastelusäie?

        Koska en halunnut muualla tuoda esille ratkaisusanaa, otin asian esille täällä.

        Ja minulta näemmä paljastelu on kokonaan kielletty?

        Ei tehdä-verbistä käytetä LY-päätteistä johdannaista, mikä se sitten olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit sitten anonyyminä haukkumaasi lankaa täyttämään ja paljastelemaan. Taisit myös osua väärään sanaan, joten tuo tuomitsemisesi on aika joutavaa siipeilyä.

        Sanariksen foorumissa ei kyllä kerrottu, mihin sanaan nimimerkit eol ja Jaska viittaavat. Saatat olla oikeassa, että viitataan eri sanaan. Kyse oli kuusikirjaimisesta sanasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole väittänyt, että OSAILEMINEN olisi oikein. OSAAMINEN on normaalia kieltä - siinäkin on lopussa MINEN. Ei pidä väänneellä ajatuksiani kieroon väittämällä sellaista, mitä en tarkoita. Outoa viisastelua.

        Olennaista ei nyt ollut se, mistä verbistä jokin sana johdetaan vaan se, mitä sanaa tavallisessa tekstissä käytetään.

        Myönnän, että oletin, että TEKEILY olisi tehdä-verbin johdos. Sekään ei kannantani ole olennaista, koska sen TEKEILY ei käytetä. Siitähän on kyse.

        Täällä näemmä ei voi esittää kritiikkiä vaan tämä on vain paljastelusäie?

        Koska en halunnut muualla tuoda esille ratkaisusanaa, otin asian esille täällä.

        Ja minulta näemmä paljastelu on kokonaan kielletty?

        OSAAMINEN on kuitenkin OSATA-verbin johdos. OSAILU ja OSAILEMINEN ovat OSAILLA-verbin johdoksia.

        (Vastaavat TEESKELLÄ-verbin johdokset ovat TEESKELY ja TEESKELEMINEN.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OSAAMINEN on kuitenkin OSATA-verbin johdos. OSAILU ja OSAILEMINEN ovat OSAILLA-verbin johdoksia.

        (Vastaavat TEESKELLÄ-verbin johdokset ovat TEESKELY ja TEESKELEMINEN.)

        No tässä suhteessa rinnastin vääriä sanoja. Mielestäni kuitenkin on huonoa, jos ristikkoon laitetaan sanajohdannaisia, joita ei käytetä normaalissa tekstissä. Ratkoja ei voi mistään tarkistaa käyttämättömien sanajohdannaisten oikeellisuutta. Jos sanaa ei käytetä, ratkoja voi kokea, että on ratkonut väärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tässä suhteessa rinnastin vääriä sanoja. Mielestäni kuitenkin on huonoa, jos ristikkoon laitetaan sanajohdannaisia, joita ei käytetä normaalissa tekstissä. Ratkoja ei voi mistään tarkistaa käyttämättömien sanajohdannaisten oikeellisuutta. Jos sanaa ei käytetä, ratkoja voi kokea, että on ratkonut väärin.

        Kielitoimiston sanakirja

        osailla - ei osumia
        osailu - ei osumia
        osaileminen - ei osumia
        teeskellä - löytyy
        teeskely - ei osumia
        teeskeleminen - ei osumia

        Ei voi edellyttää ratkojalta sellaista kielikorvaa, että hän voi päätellä onko käyttämätön sanajohdannainen teoriassa muodostettu oikein. Sellainen on täysin epäreilua laadintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OSAAMINEN on kuitenkin OSATA-verbin johdos. OSAILU ja OSAILEMINEN ovat OSAILLA-verbin johdoksia.

        (Vastaavat TEESKELLÄ-verbin johdokset ovat TEESKELY ja TEESKELEMINEN.)

        Et vastannut, mitkä olisi teoriassa verbin tehdä ly-loppuinen sanajohdannainen. Sinänsä sitä ei tulisi käyttää ristikoissa, koska se ei ole käytössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielitoimiston sanakirja

        osailla - ei osumia
        osailu - ei osumia
        osaileminen - ei osumia
        teeskellä - löytyy
        teeskely - ei osumia
        teeskeleminen - ei osumia

        Ei voi edellyttää ratkojalta sellaista kielikorvaa, että hän voi päätellä onko käyttämätön sanajohdannainen teoriassa muodostettu oikein. Sellainen on täysin epäreilua laadintaa.

        Kielitoimisto
        tekeillä - löytyy
        tekeily - ei osumia
        tekeileminen - ei osumia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vastannut, mitkä olisi teoriassa verbin tehdä ly-loppuinen sanajohdannainen. Sinänsä sitä ei tulisi käyttää ristikoissa, koska se ei ole käytössä.

        Ei kaikilla verbeillä ole lu/ly-loppuista johdosta. Tehdä-verbistä johdettuja teonnimiä ovat TEKEMINEN ja TEKO.

        Lue itse lisää Ison suomen kieliopin verkkoversiosta https://kaino.kotus.fi/visk


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielitoimisto
        tekeillä - löytyy
        tekeily - ei osumia
        tekeileminen - ei osumia

        TEKEILLÄ ei kuitenkaan ole verbi vaan adverbi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TEKEILLÄ ei kuitenkaan ole verbi vaan adverbi.

        Ei ole joo Kielitoimuston sanakirjassa, mutta esitit sen verbinä, joten tarkastelin sitä verbinä. Joka verbille ei käytetä substantiivijohdannaisia. OSAILLA ja OSAILU saattaa löytyä Nykysuomen sanakirjasta, mutta kun sanoja ei käytetä, ei sekään tekisi sanoja hyväksi. Myönnän, että joidenkin verbien ja verbijohdannaisten kanssa minulla on heikkoutta, mutta sitä on taatusti muillakin. Käytöstä poistuneiden tai teoreettisten johdannaisten käyttöä en pidä hyvänä, sillä ristikot ei kaiketi ole tarkoitettu kielitieteilijöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole joo Kielitoimuston sanakirjassa, mutta esitit sen verbinä, joten tarkastelin sitä verbinä. Joka verbille ei käytetä substantiivijohdannaisia. OSAILLA ja OSAILU saattaa löytyä Nykysuomen sanakirjasta, mutta kun sanoja ei käytetä, ei sekään tekisi sanoja hyväksi. Myönnän, että joidenkin verbien ja verbijohdannaisten kanssa minulla on heikkoutta, mutta sitä on taatusti muillakin. Käytöstä poistuneiden tai teoreettisten johdannaisten käyttöä en pidä hyvänä, sillä ristikot ei kaiketi ole tarkoitettu kielitieteilijöille.

        Verbi OSAILU löytyy Nykysuomen sanakirjasta, mutta ei ratkaisusanana käytetty OSAILU. Nykykieltä ratkaisusana ei ainakaan Kielitoimiston sanakirjan perusteella ole. Vanheentuneesta sanastosta ja siitä johdetuista sanoista olisi hyvä luopua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikilla verbeillä ole lu/ly-loppuista johdosta. Tehdä-verbistä johdettuja teonnimiä ovat TEKEMINEN ja TEKO.

        Lue itse lisää Ison suomen kieliopin verkkoversiosta https://kaino.kotus.fi/visk

        En väittänytkään, että tehdä-verbillä olisi käytössä LY-päätteinen johdannainen. Mutta eipä ole käytössä myöskään ole kaikki esittämäsi verbit tai niiden substantiivijohdannaisetkaan.

        Kyse oli siitä, osaatko luoda tehdä-verbille teoreettiisen LY-päätteisen johdannaisen, kun itse en sellaista osaa luoda. Mututuntumalla joistakin verbeistä sitä ei saa, ei ainakaan käyttökelpoista. Esim. verbistä "luoda" en saa luontevaa ja käyttökelpoista LU-loppuista sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänytkään, että tehdä-verbillä olisi käytössä LY-päätteinen johdannainen. Mutta eipä ole käytössä myöskään ole kaikki esittämäsi verbit tai niiden substantiivijohdannaisetkaan.

        Kyse oli siitä, osaatko luoda tehdä-verbille teoreettiisen LY-päätteisen johdannaisen, kun itse en sellaista osaa luoda. Mututuntumalla joistakin verbeistä sitä ei saa, ei ainakaan käyttökelpoista. Esim. verbistä "luoda" en saa luontevaa ja käyttökelpoista LU-loppuista sanaa.

        Vihjeeksi OSAILU, vastaus LILLUKANVARSI?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole joo Kielitoimuston sanakirjassa, mutta esitit sen verbinä, joten tarkastelin sitä verbinä. Joka verbille ei käytetä substantiivijohdannaisia. OSAILLA ja OSAILU saattaa löytyä Nykysuomen sanakirjasta, mutta kun sanoja ei käytetä, ei sekään tekisi sanoja hyväksi. Myönnän, että joidenkin verbien ja verbijohdannaisten kanssa minulla on heikkoutta, mutta sitä on taatusti muillakin. Käytöstä poistuneiden tai teoreettisten johdannaisten käyttöä en pidä hyvänä, sillä ristikot ei kaiketi ole tarkoitettu kielitieteilijöille.

        Esitin sen vain teoreettisena verbinä, minkä vuoksi käytin sen yhteydessä konditionaalia: olisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ole väittänyt, että OSAILEMINEN olisi oikein. OSAAMINEN on normaalia kieltä - siinäkin on lopussa MINEN. Ei pidä väänneellä ajatuksiani kieroon väittämällä sellaista, mitä en tarkoita. Outoa viisastelua.

        Olennaista ei nyt ollut se, mistä verbistä jokin sana johdetaan vaan se, mitä sanaa tavallisessa tekstissä käytetään.

        Myönnän, että oletin, että TEKEILY olisi tehdä-verbin johdos. Sekään ei kannantani ole olennaista, koska sen TEKEILY ei käytetä. Siitähän on kyse.

        Täällä näemmä ei voi esittää kritiikkiä vaan tämä on vain paljastelusäie?

        Koska en halunnut muualla tuoda esille ratkaisusanaa, otin asian esille täällä.

        Ja minulta näemmä paljastelu on kokonaan kielletty?

        MIKSI ANONYYMINÄ????!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulit sitten anonyyminä haukkumaasi lankaa täyttämään ja paljastelemaan. Taisit myös osua väärään sanaan, joten tuo tuomitsemisesi on aika joutavaa siipeilyä.

        Siunattu tekopyhyys;) Eihän täällä nyt vaan joku olisi korostamassa omaa osaamistaan. Ja kuka höppänä se heittikään ensimmäisen kiven.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siunattu tekopyhyys;) Eihän täällä nyt vaan joku olisi korostamassa omaa osaamistaan. Ja kuka höppänä se heittikään ensimmäisen kiven.

        OSAILU kohdalla lähinnä kyse oli asian käsittelystä juurta jaksain - sitähän teki eräs toinenkin kommentointiin liittynyt. Tällaiset joskus venähtävät turhan pitkiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OSAILU kohdalla lähinnä kyse oli asian käsittelystä juurta jaksain - sitähän teki eräs toinenkin kommentointiin liittynyt. Tällaiset joskus venähtävät turhan pitkiksi.

        Niinpä niin.... älkää tehkö kuten minä teen vaan niin kun minä sanon. Panitko merkille, että osailu oli suora ratkaisusanan paljastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä niin.... älkää tehkö kuten minä teen vaan niin kun minä sanon. Panitko merkille, että osailu oli suora ratkaisusanan paljastus.

        Kyllä, mutta katsoin että tässä säikeessä voi ratkaisusanan paljastaa - kerroin tämän jo aiemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, mutta katsoin että tässä säikeessä voi ratkaisusanan paljastaa - kerroin tämän jo aiemmin.

        Missaat pihvin. Taisit aloittaa kritisoimalla koko ketjua, kunnes liityit orgioihin anonyymisti. Se alun moralisointi tässä mättää, ei itse sanan vatulointi.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe