Myös karavaanareilla on velvollisuuksia liikenteessä

Karavaanarit aiheuttavat vaarallisia ohituksia ja kiilailuja jonoissa, mitä he vetävät maanteillä. Jokaisen karavaanarin takana on aina pitkä jono eikä karavaanari tee mitään saadakseen purettua tuon jonon. Myös jonon vetäjille ja ohitettaville on tieliikennelaissa pykälä. Tieliikennelaki 33§ "Muita ajoneuvoja olennaisesti hitaammin ajavan on kapealla tai mutkaisella ajoradalla taikka vastaantulevan liikenteen ollessa vilkasta ohituksen helpottamiseksi tarvittaessa vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Ajoneuvolla saa tällöin tilapäisesti ajaa pientareella, jos se ei vaaranna turvallisuutta eikä estä tarpeettomasti muuta liikennettä."
Kun ohittaja on rinnalla nosta kaasu ylös näin helpotat ohitusta merkittävästi. Myös oikealle siirtyminen helpottaa ohitusta paljon. Mikään ei kiellä välillä pysähtymästä esim. bussipysäkille.

95

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oleellisesti hitaammin ajava ei tarkoita Caravaanaria tai kuorma-autoa. ajoneuvoina.
      Jos 80-rajoitusalueella ajaa 40-50 km/h voisi tulkita oleellisesti hitaammaksi.

      • Karavaanarit ajavat oleellisesti muita hitaammin.


      • Karavaanareitten tulisi tiedostaa itselleen, että he ovat tientukkoja ja liikenteen häiriköitä.


      • Arto777 kirjoitti:

        Karavaanarit ajavat oleellisesti muita hitaammin.

        Ohjeita karavaanareille

        Tiedosta, että olet hidaste liikenteessä ja muodostat jonoa taakse, missä moni haluasi päästä ohi.

        Väistä vaikka bussipysäkille välillä, jotta jono pääse ohitse.

        Jokaista mäkeä ei tarvitse yrittää suurimmalla vaihteella ylös.

        Älä lisää nopeutta alamäessä, jotta muut pääsevät ohi.

        Seuraa takana olevaa liikennettä jatkuvasti.

        Jos takana oleva ei jostain syystä ohita. Älä jää ihmettelemään tilannetta kuin Hoo Moilanen. Vaan näytä, että karavaanarikin voi olla herrasmies ja antaa tietä, vaikka siirtymällä bussipysäkille.

        Tietääkö karavaanari, että myös tieliikennelaki velvoittaa hidasta ajoneuvoa ja vaatii helpottamaan ohituksia?

        Karavaanarilla ei ole kiire. On sama koska saapuu esimerkiksi leirintäalueelle. Mutta karavaanarin takana olevassa jonossa olevilla on kiire.

        Olisiko edullisempaa tehdä matkoja ilman perässä olevaa mökkiä ja asua hotellissa. Kuin on omistaa ison vetoauton ja ison asuntovaunun ja ison polttoaineen kulutuksen? (näin ainakin minä teen)

        Ota huomioon toiset liikenteessä.

        Moniko näyttää karavaanarille keskisormea?

        Aja tasaista nopeutta, että takanasi olisi mukavampi ajaa.


      • Onko karavaanareilla kisa siitä kuka saa pidemmän jonon taakse. Tästä sitten kerrotaan siellä kokoontumispaikoissa. Mikä on palkinto voittajalle?


      • Arto777 kirjoitti:

        Ohjeita karavaanareille

        Tiedosta, että olet hidaste liikenteessä ja muodostat jonoa taakse, missä moni haluasi päästä ohi.

        Väistä vaikka bussipysäkille välillä, jotta jono pääse ohitse.

        Jokaista mäkeä ei tarvitse yrittää suurimmalla vaihteella ylös.

        Älä lisää nopeutta alamäessä, jotta muut pääsevät ohi.

        Seuraa takana olevaa liikennettä jatkuvasti.

        Jos takana oleva ei jostain syystä ohita. Älä jää ihmettelemään tilannetta kuin Hoo Moilanen. Vaan näytä, että karavaanarikin voi olla herrasmies ja antaa tietä, vaikka siirtymällä bussipysäkille.

        Tietääkö karavaanari, että myös tieliikennelaki velvoittaa hidasta ajoneuvoa ja vaatii helpottamaan ohituksia?

        Karavaanarilla ei ole kiire. On sama koska saapuu esimerkiksi leirintäalueelle. Mutta karavaanarin takana olevassa jonossa olevilla on kiire.

        Olisiko edullisempaa tehdä matkoja ilman perässä olevaa mökkiä ja asua hotellissa. Kuin on omistaa ison vetoauton ja ison asuntovaunun ja ison polttoaineen kulutuksen? (näin ainakin minä teen)

        Ota huomioon toiset liikenteessä.

        Moniko näyttää karavaanarille keskisormea?

        Aja tasaista nopeutta, että takanasi olisi mukavampi ajaa.

        MYÖS: ÄLÄ LISÄÄ NOPEUTTA, KUN OHITUSKAISTA OSUUS ALKAA!

        Silloin joutuvat muut ohittamaan sinut ylinopeudella.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Karavaanareitten tulisi tiedostaa itselleen, että he ovat tientukkoja ja liikenteen häiriköitä.

        Näitä lukiessani olen tullut siihen tulokseen että TAATUSTI ajan nyt juuri mittarin näyttämään mukaan eli 80 rajoituksella minun todellinen nopeus on jotain 76-77 km/h ja se on tämän arto777 syy! Mitäs provosoi!!


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Onko karavaanareilla kisa siitä kuka saa pidemmän jonon taakse. Tästä sitten kerrotaan siellä kokoontumispaikoissa. Mikä on palkinto voittajalle?

        Kyllä on. Mielenkiintoista kun vertaillaan saunassa että kellä ennätys. Alle 50 autoa ei edes pääse keskusteluun. Sellaisen 80 - 100 autoa on keskustelun aloitus luku. Se kertyy helposti kun ajaa sellaista 65 - 70 km/h. Sitten kun jonoa on tarpeeksi voi hitaasti alkaa valuttelemaan nopeutta sinne50 - 65km/h. Siitä kun vetäisee 5km 80 km/h ja jonkun mutkan jälkeen vähän silleen piilossa vetää täys jarrutuksen ja ajaa bussipysäkille apina-arton toivomuksesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näitä lukiessani olen tullut siihen tulokseen että TAATUSTI ajan nyt juuri mittarin näyttämään mukaan eli 80 rajoituksella minun todellinen nopeus on jotain 76-77 km/h ja se on tämän arto777 syy! Mitäs provosoi!!

        "Näitä lukiessani olen tullut siihen tulokseen että TAATUSTI ajan nyt juuri mittarin näyttämään mukaan eli 80 rajoituksella minun todellinen nopeus on jotain 76-77 km/h ja se on tämän Arto777 syy! Mitäs provosoi!!"

        Tuosta sen näkee, kun asuntovaunua vedettäessä mittarivirhe suurenee. Kun karavaanari ajaa mittarin mukaan 80km/h on vauhti todellisuudessa n.70km/h. Tässä on syy miksi rekka on usein karavaanarin takana jonossa.


    • Anonyymi

      Jatka vain mormonien arvostelua, liikenne asiat ei sulta oikein onnistu.

      • "Jatka vain mormonien arvostelua, liikenne asiat ei sulta oikein onnistu."

        Lopetin siellä, koska mormoneilta kiellettiin osallistuminen keskusteluun. Tiedän kyllä että karavaanari on teiden tukko ja häirikkö.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Jatka vain mormonien arvostelua, liikenne asiat ei sulta oikein onnistu."

        Lopetin siellä, koska mormoneilta kiellettiin osallistuminen keskusteluun. Tiedän kyllä että karavaanari on teiden tukko ja häirikkö.

        "Tiedän kyllä että karavaanari on teiden tukko ja häirikkö."
        Vain laulun sanoituksessa.



      • "Jatka vain mormonien arvostelua,"

        Siellä ei ole kuin yksi apina mikä yrittää väitellä ja väittää kaikkea tyhmää.


    • Anonyymi

      Se ohittaja aiheuttaa sen vaarallisen tilanteen eikä karavaanari.
      Aloittajamulkku voisi miettiä pari kertaa asia ennen kuin tuo julki noita tyhmiä kommenttejaan.

      • Anonyymi

        Jonon tekee toinen auto, koska ei uskalla ohittaa. Tieliikennelaissa on myös velvoite että jonossa on pidettävä niin pitkät välit että takaa tuleva voi ohitaa jonoa yksi auto kerrallaan.

        Matkailuvaunua ja jarrullista yli 750 kiloista perävaunua vetävän suurin sallittu ajonopeus on 80 km/h (kuten kuorma-autoillakin) ja jos ajoneuvoyhditelmä ajaa sitä nopeutta, se ei ole oleellisesti hitaampaa. Jos tiellä on korkeampi tiekohtainen nopeusrajoitus, nopeammin ajava ajaa ohi ja sillä selvä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonon tekee toinen auto, koska ei uskalla ohittaa. Tieliikennelaissa on myös velvoite että jonossa on pidettävä niin pitkät välit että takaa tuleva voi ohitaa jonoa yksi auto kerrallaan.

        Matkailuvaunua ja jarrullista yli 750 kiloista perävaunua vetävän suurin sallittu ajonopeus on 80 km/h (kuten kuorma-autoillakin) ja jos ajoneuvoyhditelmä ajaa sitä nopeutta, se ei ole oleellisesti hitaampaa. Jos tiellä on korkeampi tiekohtainen nopeusrajoitus, nopeammin ajava ajaa ohi ja sillä selvä.

        "Jonon tekee toinen auto, koska ei uskalla ohittaa"

        Ei pidä paikkaansa. Ei ole kysymys uskalluksesta vaan ettei ole ohitukseen mahdollisuutta. Vastaantuleva liikenne on suurta nykyään. Karavaanarilla on mahdollista laukaista tilanne ja päästää kilometrien mittainen jono ohi, kun menee hetkeksi bussipysäkille.


      • "Se ohittaja aiheuttaa sen vaarallisen tilanteen eikä karavaanari."

        Karavaanarin syy että se joudutaan ohittamaan. Eli karavaanari aiheuttaa vaaran.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jonon tekee toinen auto, koska ei uskalla ohittaa. Tieliikennelaissa on myös velvoite että jonossa on pidettävä niin pitkät välit että takaa tuleva voi ohitaa jonoa yksi auto kerrallaan.

        Matkailuvaunua ja jarrullista yli 750 kiloista perävaunua vetävän suurin sallittu ajonopeus on 80 km/h (kuten kuorma-autoillakin) ja jos ajoneuvoyhditelmä ajaa sitä nopeutta, se ei ole oleellisesti hitaampaa. Jos tiellä on korkeampi tiekohtainen nopeusrajoitus, nopeammin ajava ajaa ohi ja sillä selvä.

        "Jonon tekee toinen auto, koska ei uskalla ohittaa."

        Se toinen voi olla rekka, mikä ei voi ohittaa. Mitä teet jos edessäsi on jo muutaman kilometrin jono mitä karavaanari vetää? Eikö karavaanari voi siirtyä hetkeksi bussipysäkille? Karavaanarilla ei ole kiire mihinkään, mutta rekalla on laiva ei odota satamassa.


    • Anonyymi

      Joo joo mutta kun liki kaikki karavaanarit ajaa sitä sallittua nopeutta ehkä hieman yli, sen pitäisi riittää mutta kun lähes kaikki kaahaa aina ohi ajoipa asuntoautolla vaikka 100 rajoituksella 110.
      Asuntovaunua saa vetää vain 80km/h ja ajapas 80 vauhdilla pientareelle, ensinnäkin se on vaarallista kun voi vaunun pyörä pudota asfaltilla soralle ja toinen seikka on että sieltä ei heti välttämättä pääse takaisin kaistalle kun jono kouhottaa rinnalle, en todellakaan suosittele pientareelle ajamista.

      • Anonyymi

        Joillekin se matkailuajoneuvo on vaan pakollinen ohitettava vaikka se ajaisikin jopa hiukan tienopeutta suuremmalla nopeudella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin se matkailuajoneuvo on vaan pakollinen ohitettava vaikka se ajaisikin jopa hiukan tienopeutta suuremmalla nopeudella.

        "Joillekin se matkailuajoneuvo on vaan pakollinen ohitettava vaikka se ajaisikin jopa hiukan tienopeutta suuremmalla nopeudella."

        Tuohon asiaan on monta syytä. Usein kannattaa ennakoida ohitus, jos on vaikka 80km/h rajoitus, kun kohta alkaa satasen rajoitus. Silloin kannattaa ohittaa jo siellä kahdeksankympin alueella,

        Karavaanarit ei pysty pitämään nopeutta vakiona vaan vauhti poikkoulee 50- 100km/h välillä ja on painajaismaista ajaa perässä. Ja siksi on ohitettava.


    • Anonyymi

      Kuormaautot ja karavaanarit pois tieltä kun minä tulen vai ymmärsinkö oikein.

      • Kuorma autot ei ole yhtä pahoja liikenteessä kuin on karavaanarit.


      • Arto777 kirjoitti:

        Kuorma autot ei ole yhtä pahoja liikenteessä kuin on karavaanarit.

        Ei ole. Usein (aina) kuorma auto rekka ja linja auto ovat karavaanarin takana jonossa.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään syytä väistellä muita jos ajaa yhdistelmälle sallittua nopeutta.
      Näytän parissa turvallisessa kohdassa ohitusmerkiksi vilkkua ja jos ei sieltä sitten ymmärrä lähteä ohitukseen niin saa ajella siellä takana maailman tappiin saakka.
      Sehän on vanhastaan tuttua, että joillekin hermoheikoille mikään käytetty nopeus ei ole riittävän kova vaan ohitse on aina päästävä mihin tahansa hintaan.
      Ikinä en aja matkavauhdissa pientareelle renkaitani särkemään, akselistoa rikkomaan tai aiheuttamaan vaunulle vaarallista huojuntaa.

      • Anonyymi

        Minä en näytä edes vilkkua että "mene ohi" sillä vaikka olisi turvallinen paikka ohittaa niin vastaan voi tulla joku kouho moottoripyörällä hurjaa ylinopeutta ja tulla raju kolari, parempi kun jätän päätöksen ohituksen lähtöön vain ja ainoastaan itse ohittajalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en näytä edes vilkkua että "mene ohi" sillä vaikka olisi turvallinen paikka ohittaa niin vastaan voi tulla joku kouho moottoripyörällä hurjaa ylinopeutta ja tulla raju kolari, parempi kun jätän päätöksen ohituksen lähtöön vain ja ainoastaan itse ohittajalle.

        Minä näytän perässä roikkujille aina vilkkua silloin kun vastaan tulee rekka. Suosittelen kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näytän perässä roikkujille aina vilkkua silloin kun vastaan tulee rekka. Suosittelen kaikille.

        Vilkku on kääntymistä varten ja käytä sitä silloin äläkä sekota sillä tyhmien päätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilkku on kääntymistä varten ja käytä sitä silloin äläkä sekota sillä tyhmien päätä.

        Näin on! Jo vuosikymmeniä sitten Suomen tieliikenemääräyksistä poistettiin autojen varusteista ohitusvalo. Sen jälkeen ohitettavan ei ole tarvinnut näyttää mitään merkkejä ohittajalle.


    • Anonyymi

      Näitä karavaanareiden "opettajia" riittää, jotka ei itse koskaan ole vetäneet asuntovaunua tai ajaneet asuntoautoa!
      Sekin huomioitava että saa asuntoautoissa kyydissä tavaraa paljon, osa on sellaista että ajon täytyy olla rauhallista ja risteykset yms otettava varovasti. Esim. P paikalle ei voi kurvata täydestä vauhdista kuten voi matalalla henkilöautolla, sitten nämä perässäroikkujat ja ohipyrkijät työntävät tulemaan aivan takapuskurissa niin ei siinä voi alkaa jarruttelemaan aikomuksena väistää P-paikalle .

      • Anonyymi

        "Näitä karavaanareiden "opettajia" riittää, jotka ei itse koskaan ole vetäneet asuntovaunua tai ajaneet asuntoautoa!"

        Ei sitä tarvitset ajaa karavaania. Mutta riittävän paljon on ajettu jonossa mitä karavaanari vetää. Eikä karavaanari ole voinut tehdä mitään sen eteen, että jono takana purkautuisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näitä karavaanareiden "opettajia" riittää, jotka ei itse koskaan ole vetäneet asuntovaunua tai ajaneet asuntoautoa!"

        Ei sitä tarvitset ajaa karavaania. Mutta riittävän paljon on ajettu jonossa mitä karavaanari vetää. Eikä karavaanari ole voinut tehdä mitään sen eteen, että jono takana purkautuisi.

        Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä.

        Onko tuo edes mahdollista?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Onko tuo edes mahdollista?

        Ei se Artolle ole !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä.

        Koetankin helpottaa jonon venymistä ja todellisten ohitushaluisten löytymistä sillä että kiihdytän aina ohituskaistan kohdalla yhdistelmän nopeutta siten että rakoja jonoon syntyy.
        Tai oikeastaan minun ei tarvitse itse edes tehdä mitään vaan ärhäkkä vakkari huolehtii ylämäen kiihdytyksestä niin että vauhti ei pääse ainakaan yhtään putoamaan.
        Sinne siis jäävät nysvääjät taakse ja todelliset ohittajat menevät edelle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä.

        "Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä."

        Kuinka ohittaa, jos on jatkuva vastaantuleva liikenne?

        Kerro jo hyvät neuvosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Artolle ole !

        Mikä ei ole? Kuinka ohitat jos on jatkuva vastaantuleva liikenne?

        Kerro hyvät neuvosi


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Mikä ei ole? Kuinka ohitat jos on jatkuva vastaantuleva liikenne?

        Kerro hyvät neuvosi

        Ohittajan ongelma on vastaantuleva liikenne EI EDESSÄ MENEVÄ. Kyllä se edessä menevä antaa sinun mennä ohi. Näytä vaikka keskisormea kaikille vastaantulijoille jotka ei anna SINULLE mahdollisuutta ohitukseen mutta jätä se edessämenevä rauhaan.


      • "Sekin huomioitava että saa asuntoautoissa kyydissä tavaraa paljon, osa on sellaista että ajon täytyy olla rauhallista ja risteykset yms otettava varovasti."

        Kiinnitä se tavara kunnolla kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä.

        "Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä."

        Entä jos siinä on rekka? Tai jos edessäsi on jo useamman kilometrin jono, mitä karavaanari vetää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ohittajan ongelma on vastaantuleva liikenne EI EDESSÄ MENEVÄ. Kyllä se edessä menevä antaa sinun mennä ohi. Näytä vaikka keskisormea kaikille vastaantulijoille jotka ei anna SINULLE mahdollisuutta ohitukseen mutta jätä se edessämenevä rauhaan.

        "Ohittajan ongelma on vastaantuleva liikenne EI EDESSÄ MENEVÄ."

        Tuosta näkee minkä tasoista sakkia on karavaanarit. Ei muista mitään väliä, kun minä vedän mökkiä perässä. Eikö karavaanari voi siirtyä hetkeksi bussipysäkille? Onko se teille liian vaikeaa?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Ohittajan ongelma on vastaantuleva liikenne EI EDESSÄ MENEVÄ."

        Tuosta näkee minkä tasoista sakkia on karavaanarit. Ei muista mitään väliä, kun minä vedän mökkiä perässä. Eikö karavaanari voi siirtyä hetkeksi bussipysäkille? Onko se teille liian vaikeaa?

        Tää Arto 777 ei kyllä ymmärrä asuntovaunun vedosta yhtään mitään! Eikä asuntoautolla ajosta! Silti on ohjeita antamassa, no munannut on itsensä kyllä . 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tää Arto 777 ei kyllä ymmärrä asuntovaunun vedosta yhtään mitään! Eikä asuntoautolla ajosta! Silti on ohjeita antamassa, no munannut on itsensä kyllä . 😂

        "Tää Arto 777 ei kyllä ymmärrä asuntovaunun vedosta yhtään mitään! Eikä asuntoautolla ajosta! Silti on ohjeita antamassa, no munannut on itsensä kyllä ."

        En ymmärrä, koska en ole vetänyt mökkiä perässä enkä vedä. En halua olla häirikkö ja toisten kiusa liikenteessä. Minä olen yötä hotellissa on paljon mukavampaa pääsee saunaa ja on aamiainen televisio ym. Enkä saastuta ilmaa, kun auto kuluttaa vähemmän polttoanetta, kun ei ole mökkiä takana.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Tää Arto 777 ei kyllä ymmärrä asuntovaunun vedosta yhtään mitään! Eikä asuntoautolla ajosta! Silti on ohjeita antamassa, no munannut on itsensä kyllä ."

        En ymmärrä, koska en ole vetänyt mökkiä perässä enkä vedä. En halua olla häirikkö ja toisten kiusa liikenteessä. Minä olen yötä hotellissa on paljon mukavampaa pääsee saunaa ja on aamiainen televisio ym. Enkä saastuta ilmaa, kun auto kuluttaa vähemmän polttoanetta, kun ei ole mökkiä takana.

        Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa. Asuntovaunussa on televisio ja aamupala onnistuu hyvin, saunoja löytyy mistä vaan. Ilman saastuttaminen on meidän kaikkien " etu"


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Kuten sanottua, se toinen ja kolmas auto voisi mennä karavaanarin ohi (tai ajaisi reilun välin päässä) niin jono purkautuisi ilman mitään erityisiä hidastuksia ja väistöjä."

        Entä jos siinä on rekka? Tai jos edessäsi on jo useamman kilometrin jono, mitä karavaanari vetää?

        Rekka ei haittaa. Ainoastaan tuo karavaanari. ja sekin sen takia, koska itselläni ei tule olemaan koskaan varaa tuohon elämäntyyliin.

        BMW Keisari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa. Asuntovaunussa on televisio ja aamupala onnistuu hyvin, saunoja löytyy mistä vaan. Ilman saastuttaminen on meidän kaikkien " etu"

        "Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa."

        Missä olet yötä, kun olet ulkomailla? Vetääkö lentokone sinun vaunusi perässä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa."

        Missä olet yötä, kun olet ulkomailla? Vetääkö lentokone sinun vaunusi perässä.

        Oletko kuullut että teitä on ja vie myös ulkomaille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se Artolle ole !

        "Ei se Artolle ole !"

        Ei ole, kun olen siellä jonossa kilometrin päässä karavaanarista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa. Asuntovaunussa on televisio ja aamupala onnistuu hyvin, saunoja löytyy mistä vaan. Ilman saastuttaminen on meidän kaikkien " etu"

        "Oma asuntovaunu paljon parempi, kuin toisen jäljiltä oleva hiki lakanoissa ja patjoissa. Asuntovaunussa on televisio ja aamupala onnistuu hyvin, saunoja löytyy mistä vaan. Ilman saastuttaminen on meidän kaikkien " etu""

        Pieni tukkainen asuntovaunoko olisi parempi kuin mitä on hotelli??? Älä naurata HAH HAH HAAA!!! Te olette tulleet mökkihöperöiksi siellä asuntovaunuissa. Kuinka siellä saa edes kunnon TV kuvan? Hotellissa ei tarvitse itse valmistaa aamiaista on herkullinen aamiainen buffetissa. Sauna ja uima allas ovat hotellissa.

        Kuinka sitten olet yötä ulkomailla? Eikö sielläkin ole puhtaat lakanat sängyssä? Oletko yötä ulkomailla teltassa? Lakanat kyllä pestään aina edellisen käyttäjänjäljiltä, mutta missä te pesette lakanat.

        Mikä etu on saastuttaminen?

        Joka tapauksessa hotellissa yöpyminen on edullisempaa ja mukavampaa ja viihtyisempää kuin on asuntovaunussa.


    • Anonyymi

      Pysykääs te muut kotona kun minä lähden liikenteeseen. Aina ootte siellä minun edessä ja matkaa hidastamassa. Tiedoksi että olen juuri lähdössä, sen verran voin joustaa että te jotka ette nyt kotiinne kerkeä ajatte heti lähimmälle bussipysäkille odottaman kun tulen.

      • Anonyymi

        Pysy kotonas, paikkasi ei ole liikenteessä .


    • Anonyymi

      ”Karavaanarit aiheuttavat vaarallisia ohituksia ja kiilailuja jonoissa, mitä he vetävät maanteillä.”
      Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen.
      Karavaanarista voi helposti ajaa ohi, mutta jos se ensimmäinen siinä takana tee sitä, niin riski on jononmuodostukselle. Ja jos jono syntyy eikä ohitustaidoton ohita tilaisuuden tullen, niitähän tulee vähän väliä, niin kyllä jossain vaiheessa karavaanarikin sitten auttaa noita onnettomia väistämällä sivuun. Koko ajan sitä ei tietysti viitsi tehdä, onhan karavaanarikin matkalla jonnekin ja kohtuutonta on yleisesti luulla, että karavaanarin matkanteko on vähemmän tärkeää kuin muiden.

      Uudemmilla asuntoautoilla saa ajaa 100 km/tunti. Se on yleisin nopeusrajoitus, joten nämä karavaanarit tuskin ajelevat juurikaan sen alle sen enempää kuin muutkaan. Tietysti hitaampien ohittaminen ei ole yhtä helposti tehty kuin henkilöautoilla, ei myöskään kiihdyttämnen takaisin normaalinopeuteen jos on joutunut syystä tai toisesta hidastamaan.

      • Anonyymi

        Kaikilla matkailuautoilla saa ajaa sitä nopeutta mitä rajoitusmerkit näyttää tien varrella. Omakin matkailuautoni kulkee oikein sujuvasti 120 km/h matkanopeutta moottoritiellä. Moottorinkin saa puhallettua puhtaaksi niin katsastuksessa eivät huomauttele. Löpöä tietenkin kuluu, mutta eipähän olla kenenkään "Artojen" jaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla matkailuautoilla saa ajaa sitä nopeutta mitä rajoitusmerkit näyttää tien varrella. Omakin matkailuautoni kulkee oikein sujuvasti 120 km/h matkanopeutta moottoritiellä. Moottorinkin saa puhallettua puhtaaksi niin katsastuksessa eivät huomauttele. Löpöä tietenkin kuluu, mutta eipähän olla kenenkään "Artojen" jaloissa.

        Kaikilla matkailuautoilla ei saa ajaa yli 80km/h. Auton painaessa yli 3500kg se pitää muutoskatsastaa mikäli muut ehdot täyttyvät, että saa ajaa 100km/h ei kovempaa. Muutos katsastamattomilla nopeusrajoitus on 80km/h.


      • "”Karavaanarit aiheuttavat vaarallisia ohituksia ja kiilailuja jonoissa, mitä he vetävät maanteillä.”
        Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen."

        Kyllä karavaanarit ovat vastuussa, kun he vetävät kilometrien pituisia jonoja perässä. He voisivat siirtyä hetkeksi bussipysäkille, jotta jo pääsisi ohi.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "”Karavaanarit aiheuttavat vaarallisia ohituksia ja kiilailuja jonoissa, mitä he vetävät maanteillä.”
        Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen."

        Kyllä karavaanarit ovat vastuussa, kun he vetävät kilometrien pituisia jonoja perässä. He voisivat siirtyä hetkeksi bussipysäkille, jotta jo pääsisi ohi.

        Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. Karavaanarista voi ajaa ohi eikä jäädä taakse jonoa kerryttämään. Kyllä karavaanari väistää tien sivuun, jos takana on arka tai ohitustaidoton, mutta karavaanarikin on matkalla johonkin ja jatkuva osaamattomien auttaminen tien sivuun haittaa matkantekoa. Silti sitä tulee kyllä tehdyksi.

        Hyvin useinhan ongelma on edessä hitaammin ajava henkilöauto. Tai raskaan liikenteen auto. Ei aßuntoautolla ohituksia tehdä yhtä helposti ja asuntovaunua vedettäessä vieläkin harvemmin. Onneksi näissäkin tilanteissa karavaanarit osaavat käyttäytyä fiksusti ja ajaa sivuun, jos muuta mahdollisuutta ei ole.,


      • "Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen."

        Kyllä karavaanarit ovat vastuussa myös muista. Oletteko itsekästä väkeä, ettei muut kuulu teille?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen."

        Kyllä karavaanarit ovat vastuussa myös muista. Oletteko itsekästä väkeä, ettei muut kuulu teille?

        Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille, niin kyllä sinä itse siitä vastaat. Sakotkin annetaan vain sinulle, jos jäät kiinni. Kyllähän sinä sen tiedät ihan käytännössäkin. Ja ilmeisen montakertaakin.

        Mikä tässä itsestäänselvyydessä on se kohta, jota et ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille, niin kyllä sinä itse siitä vastaat. Sakotkin annetaan vain sinulle, jos jäät kiinni. Kyllähän sinä sen tiedät ihan käytännössäkin. Ja ilmeisen montakertaakin.

        Mikä tässä itsestäänselvyydessä on se kohta, jota et ymmärrä?

        Kuuleppa Arto 777, valitat ko myös moottoripyöristä liikenteessä? Todennäköisesti et, koska et uskalla. Harikka kerhossa ollaan, osoita liikenteessä tahtosi ja tule neuvomaan meitä, kun muka tiedät kaiken. Olen myös karavaanari, auto ja asuntovaunu ( selvyydeksi sinulle)


      • Arto777

        "Älä ole tyhmä. Ei karavaanari tietenkään ole vastuussa noista typeryksistä, joiden liikennekäyttäytyminen on selvästi lainvastaista ja kyvyttömyyttä liikenteessä olemiseen."

        Itse olet tyhmä. Kyllä karavaanarilla pitää olla vastuu ohituksista, kun ajavat selvästi muuta liikennettä hitaammin eivätkä voi ajaa tasaista nopeutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. Karavaanarista voi ajaa ohi eikä jäädä taakse jonoa kerryttämään. Kyllä karavaanari väistää tien sivuun, jos takana on arka tai ohitustaidoton, mutta karavaanarikin on matkalla johonkin ja jatkuva osaamattomien auttaminen tien sivuun haittaa matkantekoa. Silti sitä tulee kyllä tehdyksi.

        Hyvin useinhan ongelma on edessä hitaammin ajava henkilöauto. Tai raskaan liikenteen auto. Ei aßuntoautolla ohituksia tehdä yhtä helposti ja asuntovaunua vedettäessä vieläkin harvemmin. Onneksi näissäkin tilanteissa karavaanarit osaavat käyttäytyä fiksusti ja ajaa sivuun, jos muuta mahdollisuutta ei ole.,

        "Karavaanarista voi ajaa ohi eikä jäädä taakse jonoa kerryttämään. "

        Entä vastaantuleva liikenne???

        Tuohon ei teiltä tule vastausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille, niin kyllä sinä itse siitä vastaat. Sakotkin annetaan vain sinulle, jos jäät kiinni. Kyllähän sinä sen tiedät ihan käytännössäkin. Ja ilmeisen montakertaakin.

        Mikä tässä itsestäänselvyydessä on se kohta, jota et ymmärrä?

        "Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille"

        Minä en töpeksi vaan karavaanarit töpeksii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa Arto 777, valitat ko myös moottoripyöristä liikenteessä? Todennäköisesti et, koska et uskalla. Harikka kerhossa ollaan, osoita liikenteessä tahtosi ja tule neuvomaan meitä, kun muka tiedät kaiken. Olen myös karavaanari, auto ja asuntovaunu ( selvyydeksi sinulle)

        "Kuuleppa Arto 777, valitat ko myös moottoripyöristä liikenteessä?"

        Mitä niistä pitäisi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. Karavaanarista voi ajaa ohi eikä jäädä taakse jonoa kerryttämään. Kyllä karavaanari väistää tien sivuun, jos takana on arka tai ohitustaidoton, mutta karavaanarikin on matkalla johonkin ja jatkuva osaamattomien auttaminen tien sivuun haittaa matkantekoa. Silti sitä tulee kyllä tehdyksi.

        Hyvin useinhan ongelma on edessä hitaammin ajava henkilöauto. Tai raskaan liikenteen auto. Ei aßuntoautolla ohituksia tehdä yhtä helposti ja asuntovaunua vedettäessä vieläkin harvemmin. Onneksi näissäkin tilanteissa karavaanarit osaavat käyttäytyä fiksusti ja ajaa sivuun, jos muuta mahdollisuutta ei ole.,

        "Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä."

        Kerro mitä lainvastaista ne muut tekevät?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. Karavaanarista voi ajaa ohi eikä jäädä taakse jonoa kerryttämään. Kyllä karavaanari väistää tien sivuun, jos takana on arka tai ohitustaidoton, mutta karavaanarikin on matkalla johonkin ja jatkuva osaamattomien auttaminen tien sivuun haittaa matkantekoa. Silti sitä tulee kyllä tehdyksi.

        Hyvin useinhan ongelma on edessä hitaammin ajava henkilöauto. Tai raskaan liikenteen auto. Ei aßuntoautolla ohituksia tehdä yhtä helposti ja asuntovaunua vedettäessä vieläkin harvemmin. Onneksi näissäkin tilanteissa karavaanarit osaavat käyttäytyä fiksusti ja ajaa sivuun, jos muuta mahdollisuutta ei ole.,

        "Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. "

        Mitä liikennesääntöjen vastaista on jos ajaa karavaanarin perässä ja yrittää ohittaa ja ohittaakin? Eikö ole sääntöjen vastaista hidastaa liikennettä ja vetää useamman kilometrien pituista jonoa perässä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Eei ole karavaanari tietenkään vastuussa muiden törkeistä ja lainvastaisesta käyttäytymisestä liikenteessä. "

        Mitä liikennesääntöjen vastaista on jos ajaa karavaanarin perässä ja yrittää ohittaa ja ohittaakin? Eikö ole sääntöjen vastaista hidastaa liikennettä ja vetää useamman kilometrien pituista jonoa perässä.

        Ei jos ajaa nopeustusrajoitusten mukaan mitä lainvastaista siinä on vaikka on karavaanari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla matkailuautoilla saa ajaa sitä nopeutta mitä rajoitusmerkit näyttää tien varrella. Omakin matkailuautoni kulkee oikein sujuvasti 120 km/h matkanopeutta moottoritiellä. Moottorinkin saa puhallettua puhtaaksi niin katsastuksessa eivät huomauttele. Löpöä tietenkin kuluu, mutta eipähän olla kenenkään "Artojen" jaloissa.

        "Omakin matkailuautoni kulkee oikein sujuvasti 120 km/h"

        Miksi sitten et aja?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille, niin kyllä sinä itse siitä vastaat. Sakotkin annetaan vain sinulle, jos jäät kiinni. Kyllähän sinä sen tiedät ihan käytännössäkin. Ja ilmeisen montakertaakin.

        Mikä tässä itsestäänselvyydessä on se kohta, jota et ymmärrä?

        "Kun töpeksit liikenteessä ja olet vaaraksi muille"

        En töpeksi liikenteessä en ole vaaraksi muille.

        Karavaanarit töpeksii ja ovat vaarallisia muille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuuleppa Arto 777, valitat ko myös moottoripyöristä liikenteessä? Todennäköisesti et, koska et uskalla. Harikka kerhossa ollaan, osoita liikenteessä tahtosi ja tule neuvomaan meitä, kun muka tiedät kaiken. Olen myös karavaanari, auto ja asuntovaunu ( selvyydeksi sinulle)

        "Kuuleppa Arto 777, valitat ko myös moottoripyöristä liikenteessä?"

        Moottoripyöristä ei ole mitään valittamista he osaavat ajaa liikenteessä toisin mitä karavaanarit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei jos ajaa nopeustusrajoitusten mukaan mitä lainvastaista siinä on vaikka on karavaanari.

        "Ei jos ajaa nopeustusrajoitusten mukaan mitä lainvastaista siinä on vaikka on karavaanari."

        Aja sitten rajoitusten mukaan, jos et huolehdi, että muut pääsee ohi.


    • Anonyymi

      Ihan pakko kysyä. Kumpaan suuntaan villkua näytetään että se tarkoittaa MENE OHI.
      osa ihmisistä on sitä mieltä että: oikealle on ohita. vasemmelle on ELÄ HITOSSA mene ohi(vastaan tulee autoja).. mutta jotkut näyttää ohitusmerkkiä vasemmalle,,, siis käänteisesti.. kummin päin nuo on teidän mielestä?????

      • Anonyymi

        Oikealle, voi ohittaa tie vapaa. Vasemmalle, älä Ohita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealle, voi ohittaa tie vapaa. Vasemmalle, älä Ohita.

        Olen usein näyttänyt vilkulla että tie on vapaa voit ohittaa. Mutta ohi ei mennä vaan roikutaan taka kulmassa kiinni, jolloin ohittaminen hyvin vaikeata. Kahden kerran jälkeen totean aja vaikka viikko peräässä jos haluat. Paras oli lapissa auto ajoi ihan takaseinässä kiinni eikä millään ohi, lopulta kävi sääliksi niitä hänen takana olijoita. Hiljensin ja ajoin sivuun ei mennyt ohi kilometrin suoralla ennen kuin pysähdyin. Toinen ryhmä on nämä joiden pitää päästä ohi ja ajavat sitten 5km/h hitaammin edessä tämän jälkeen. Miksi päästäisin ohi ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikealle, voi ohittaa tie vapaa. Vasemmalle, älä Ohita.

        looginen on että jos auto kääntyy vasemmalle,,,, sitä pitää varoa.. oikealle kääntyvä väistää oikealle kun sinne on menossa.... JOTEN
        Itse näytän villkua OIKEALLE kun kerron että TIE VAPAA, mene ohi..
        Ja vasemmalle kun kerron että ohitus on vaarallinen (ÄLÄ OHITA VIELÄ).

        taka sumareita vilautan kun kerron että OLET LIIAN LÄHELLÄ.. mene kauemmaksi kerron sitten kun on mahdollisuus päästä ohi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikealle, voi ohittaa tie vapaa. Vasemmalle, älä Ohita.

        "Oikealle, voi ohittaa tie vapaa. Vasemmalle, älä Ohita."

        Metsän kauttako?


    • Anonyymi

      Jos kaikki käyttäytyisivätkin liikenteessä kuten karavaanarit, niin turvallisuus olisikin huomattavasti paremmalla tolalla.
      Niin kauan kun nämä kaikenmaailman heikkohermoiset ’arto777”: t sähläävät maanteillä, niin riskit ovat isoja.

      • Anonyymi

        Näinpä. Ja näiden Artojen tulisi muistaa että karavaanarit on yksi osa teillä liikkujia si8nä kuin henkilö-, kuorma-, pakettiautot moottoripyörät, traktorit ja jopa jalankulkijat. Siis ei yksi ja ainut vaan vain yksi pieni osa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Ja näiden Artojen tulisi muistaa että karavaanarit on yksi osa teillä liikkujia si8nä kuin henkilö-, kuorma-, pakettiautot moottoripyörät, traktorit ja jopa jalankulkijat. Siis ei yksi ja ainut vaan vain yksi pieni osa.

        KYLLÄ, mutta pitää ottaa toiset huomioon liikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinpä. Ja näiden Artojen tulisi muistaa että karavaanarit on yksi osa teillä liikkujia si8nä kuin henkilö-, kuorma-, pakettiautot moottoripyörät, traktorit ja jopa jalankulkijat. Siis ei yksi ja ainut vaan vain yksi pieni osa.

        "Näinpä. Ja näiden Artojen tulisi muistaa että karavaanarit on yksi osa teillä"

        Yksi osa, mutta haitallinen ja muille kiusaava osa liikenteessä on karavaanarit.


    • Anonyymi

      No ota sitten.

      • Minä otan muut huomioon.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Minä otan muut huomioon.

        Näkis vaan, ainakin näiden tekstien mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkis vaan, ainakin näiden tekstien mukaan.

        Mikähän siinä on, kun minä ajan ilman asuntovaunua, niin pääse karavaanareista ohi aivan hyvin. Ei mitään ongelmaa ole ollut 20 vuoteen. Kun vaunu on perässä, matkavauhti on 85 - 95 joskus jopa hetken kovempi.


    • Anonyymi

      Kiva liikkua vaunun kanssa kun koskaan ei ole ketään edessä häiritsemässä. Ne jotka on takana, ovat tulleet sinne ihan itse enkä voi tietää miksi he roikkuvat perässäni vaikka ajelen ihan normaalia suurintasallittua vauhtia. Ei ne perässä olleet kun lähdin liikkeelle, jotain outoa heidän päässään liikkuu.

      • Anonyymi

        Aivan täysin samaa mieltä! Ajelen vaunu perässä täysin omaa vauhtiani, välittämättä näistä Arto 777 pölvästeistä!


    • Anonyymi

      Arto 777 on keskustellut itsensä kanssa jo toista viikkoa ?? Vihjeenä voin kertoa että se olisi kivempaa peilin edessä, niin saisi huimat ilmeetkin mukaan.

    • Anonyymi

      Mietipäs mulukku mitä tuo "olennaisesti" sana tarkoittaa.

    • Anonyymi

      Tulostin asuntoautoni takalasiin että "ARTO777 PROVOSOI AJAMAAN MINUT HITAAMMIN"!

    • Anonyymi

      Vasta oheiseen kysymykseen Arto777 ko. kysymys esitett6 sinulle aiemmassa ketjussa jossa vaadit vastauksia muilta mutta itse et pysty vastaamaan vaan jauhat puuta heinää..
      ” Arto777 miksi et vastaa mikä ero sinun vi... määrässä. Sama kuski samat tiekohtaista rajoitukset eri kulkuväline toinen kuorma-auto toinen karavaanari . Etkö keksi mikä pännii muu kuin kateus.”

    • Anonyymi

      Jos on karavaanareolla oikeuksia ja velvollisuuksia joista tärkein liikennesääntöjen noudattaminen niin samat ne on muillakin autoilijoilla myös näillä Arto 777 höyrypäisillä kuskeilla

      • Anonyymi

        Taitaa tämä "arto777" olla niitä jotka ajaa kilometrien pituisia asuntovaunu/asuntoauto jonoissa kohti kesän herättäjäjuhlia. Peräkinttiin piilotettu viinapullo.ja.kortsuja😁


    • Anonyymi

      Tänään yritin päästä kerrostalomme sisäpihalle, karavaanari tukkinut tien, oli nauttimassa päivällistä. Karavaanarit tuntuvat jättävän aivot kotiin kun lähtevät liikenteeseen, tai sitten niillä ei ole aivoja. Miettikää karavaanarit mihin parkkeeraatte, haluaisitteko itse että tukkisin teidän kotitien?

      • Anonyymi

        Että viitsit kaivaa tuon aivottoman aloituksen vuosien takaa.


      • Anonyymi

        Paljon useammin aivoton henkilöautoilija tukkii koti- tai pelastustien.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2884
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      536
      2733
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1885
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1867
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      302
      1698
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1352
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1144
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe