Suuri profeetta - suuri evankeliumin julistaja

Anonyymi

Paavali ei ollut ainoastaan apostoli vaan hän oli myös profeetta, joka näki lopun ajan tapahtumiin asti ja otti sen huomioon. Paavali näki kuinka liberaaliteologia tuhoaa hänen oppinsa ja estää ihmisiä pelastumasta. Hän ymmärsi, että lopun ajan ihmisille on kerrottava totuus, että edes muutama voisi pelastua. Paavali piti erittäin tärkeänä, että evankeliumi tulee julistettua pätevästi kaikille ihmisille.

Niinpä hän ei ruvennut valehtelemaan eikä sievistelemään eikä hyssyttelemään vaan hän julisti selvästi synnin synniksi ja armon armoksi. Kaikkein eniten tästä hyötyvät nykyajan homot, joille Paavali kertoi heidän syntinsä olemuksen ja tarpeen tehdä parannus.

Paavalin kokouksissa homoja pelastui ja muuttui samalla terveiksi ihmisiksi. Jumala vaikutti hänen kokouksissaan ja hänen toiminnassaan. Hänen tekstinsä ovat eläviä ja päteviä vielä tänä päivänäḱin.

61

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aamenta tohon!

• Juu.

Näkikö Paavali, että elävätkö miehet kuin heillä ei vaimoja olisikaan?

• Anonyymi

Sulle on tosta yhdestä sanasta muodostunut pakkomielle ; liberaali. Yritä elää edes yksi päivä ilman sitä sanaa. Riippuvuus voi olla yksi sana. Pakkomielle. Hokee ja jankuttaa päivästä toiseen vuodesta toiseen yhtä ja samaa. Meillä on tapana sanoa että Vaihda jo levyä .

• Anonyymi

<<Paavali näki kuinka liberaaliteologia tuhoaa hänen oppinsa ja estää ihmisiä pelastumasta. <<

Hänhän antaa hyvää infoa Jahven kultista, että se on juuri tuota Paavalin syntioppia ja liberaaliteologia Jeesuksen opetusta, koska 'Paavali jo näki' siinä tuhon ja vainosi Jeesusta ja tämän seuraajia sekä johti heidän surmiaan.

<<Paavali ... estää ihmisiä pelastumasta. <<

Ja kun otat välistä turhat sanat pois, niin siinä lukee näin.

Paavalin saatanasta oleva syntioppihan on se, joka tuhoaa ihmisen luomalla pahuuden ja epävarmuuden sisälle ja Paavalinkin sanoin se johtaa tulenliekkeihin, kun taas Jeesuksen oppi on se, joka pelastaa ihmisen elämään täysipainoista elämää tasapainossa itsensä kanssa ja olemaan hyvä ihminen itselleen.

• Anonyymi

Baba Vanga oli parempi proeetta.

• Anonyymi

Hebr.2:7-8 Sinä teit hänet vähäksi aikaan enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelötsit, ja sinä panit hänen hallitsemaan kättesi tekoja: asetit kaikki hänen jalkojensa alle. Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi. Matt.28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. 1Kor.15:27-28 Sillä: kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle. Mutta kun hän sanoo: kaikki on alistettu, niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, sillon itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikessa.

• Heprealaiskirje on kirjoitettu Paavalin kuoleman jälkeen, eli silloin kun oppi Jeesuksen jumaluudesta on paisunut oikein kunnolla.

• Anonyymi

1Kor.15:28 Biblia (1776) Kuin nyt kaikki hänen allensa heitetyksi tulivat, silloin myös itse Poika hänen allensa heitetään, joka kaikki hänen allensa heitti, että Jumala kaikki kaikessa olis. 1Kor.3:23. 11:3

• Anonyymi

Paavali on oikea Jumala. Hän tulee tuomitsemaan kaikki viimeisenä päivänä. Kun kaikki Paavalin vastustajat on saatu pois niin maailma on paljon parempi paikka yhden ja oikean Jumalan alla.

Paavalin siunasta sinulle.

• Anonyymi

Hän oli todella suuri evankeliumin julistaja - kertoo Raamatussa mm. ristiinnaulinneen koko maailman itselleen, eikä edes liioittele tippaakaan. Hänellä on tällä hetkellä noin 2,4 miljardia seuraajaa kristinuskon nimissä, kun hän julistaa tosi Jumalan ristiinnaulitsemista ihmisen syntien puolesta, jolloin ihminen muuttuu läpikotaisin syntiseksi!

Hän kertoo myös, että Jumala tulee tuomitsemaan ihmiset hänen evankeliuminsa mukana, joten myöskään vaatimattomuudesta hänen ei tarvitse nöyristellä:

Room. <2:16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, MINUN EVANKELIUMINI mukaan.<

Hän on myös järkähtämättömän vakuuttunut oman, julistamansa ja tekemänsä evankeliumin oikeutuksesta Jumalan silmissä lopputuloksen suhteen:

1.Kor. <3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka TULESSA ILMESTYY, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.<

Hän myös Raamatussa kertoo, että miten hän tämän oman evankeliuminsta teki:

2.Korinttolaiskirje:

<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<

1.Korinttolaiskirje:

<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<

Galatalaiskirje:

<1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.<

Paavali on myös hyvin mustasukkainen tekemänsä ja julistamansa Kristus-evankeliumin puolesta, ja varmuuden vuoksi kiroaa muut, jos nämä julistavat jotakin toista evankeliumia.

Siinä on ollut todellinen suurmies!

• Anonyymi

<<Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, sillon itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikessa.<<

Olen aina sanonut, että Paavali on se todellinen Jumala, ja Jumalan sananahan te häntä siteeraattekin - olisi ollut todella oikeus ja kohtuus, että hän olisi saanut tulla itse ristiinnaulituksi Jeesuksen sijasta!

• Anonyymi

Kannattaa luottaa mieluummin ilmatieteen laitoksen profeettoihin.

• Anonyymi

Irvileuat yrittävät vääristellä asioita. Paavali oli Jumalan palvelija, ei Jumala.

Galatalaiskirje:
      1:1 Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,
      1:2 ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille.
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta,
      1:4 joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan!
      1:5 Hänen olkoon kunnia aina ja iankaikkisesti! Amen.
      1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
      1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
      1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
      1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
      1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
      1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
      1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

• Anonyymi

"Paavalin kokouksissa homoja pelastui ja muuttui samalla terveiksi ihmisiksi."

Voitko tarkentaa mitä tällä tarkoitat? On meinaan ainekset vihapuheeseen.

• Raamattu ei sano homoja sairaiksi, eikä heitä paranneta, eikä käsketä parantaa.

Paavali, että miehimys ei peri Jumalan valtakuntaa. Eli ei edes mitään rangaistusta.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Raamattu ei sano homoja sairaiksi, eikä heitä paranneta, eikä käsketä parantaa.

Paavali, että miehimys ei peri Jumalan valtakuntaa. Eli ei edes mitään rangaistusta.

Paavali kirjoittaa seurakunnalle, ei siis "koko maailmalle"

"Sillä onko minun asiani tuomita niitä, jotka ovat ulkopuolella ?
        Ettekö tekin tuomitse vain niitä, jotka ovat sisäpuolella ?
        Mutta ulkopuolella olevat tuomitsee Jumala"
        Kor: 12-13

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Raamattu ei sano homoja sairaiksi, eikä heitä paranneta, eikä käsketä parantaa.

Raamattu sanoo näin:
        Roomalaiskirje1:22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

On selvä asia, että tuollaiset ihmiset eivät voi olla Jumalan lapsia vaan, kun heistä tulee Jumalan lapsia uudestisyntymän kautta niin he muuttuvat.

1 Korinttolaiskirje 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykse
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Miehimykset tarkoittaa homoja. Miehimykset eivät voi periä Jumalan valtakuntaa paitsi ne, jotka ovat uudestisyntyneet, vastaanottaneet pesun, ja heistä on tullut Jumalan lapsia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo näin:
        1:23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.
        1:24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
        1:25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
        1:26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
        1:27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
        1:28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
        1:29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
        1:30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

On selvä asia, että tuollaiset ihmiset eivät voi olla Jumalan lapsia vaan, kun heistä tulee Jumalan lapsia uudestisyntymän kautta niin he muuttuvat.

1 Korinttolaiskirje 6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykse
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

Miehimykset tarkoittaa homoja. Miehimykset eivät voi periä Jumalan valtakuntaa paitsi ne, jotka ovat uudestisyntyneet, vastaanottaneet pesun, ja heistä on tullut Jumalan lapsia.

Raamattu ei vaadi, että homojen pitäisi itse muuttaa itseään, vaan uudestisyntymä on Jumalan teko.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo näin:

Kenen luulet vaihtaneen näkymättömän jumalasi jonkin sortin kuvaan ja ryhtyneen sitten "sodomiaan"? Kaikki ymmärtävät että kyseessä on toinen uskonto.
        "He ovat vaihtaneet Jahven jumalaan x ja ovat ryhtyneet pyhäkköpojiksi".
        Arsenokoites tarkoittaa miespuolista temppeliprostituoitua. Eivät tuntemani homot sellaista harjoita.
        Luonnonvastainen = luonnosta poikkeava.

• Anonyymi

Syyttäjälaitosten kasvateilla on aina jotain profeettoja vastaan, joten muistuttavat miestä kuten aasiakin.

• Anonyymi

Ei kukaan muu Herran apostoli palvellut Herraa niinkuin Paavali. Eikä kukaan muu heistä pysty esittämään sellaista CV:tä kuin Paavali. (CV= Curriculum Vitae = elämän kulku)

2. Kor 11:17 Mitä nyt puhun, kun näin suurella luottamuksella kerskaan, sitä en puhu Herran mielen mukaan, vaan niinkuin mieletön.
      11:18 Koska niin monet kerskaavat lihan mukaan, niin kerskaan minäkin.
      11:19 Tehän hyvin suvaitsette mielettömiä, kun itse olette niin mieleviä.
      11:20 Tehän suvaitsette, että joku teidät orjuuttaa, että joku teidät syö puhtaaksi, että joku teidät saa saaliiksensa, että joku itsensä korottaa, että joku lyö teitä kasvoihin.
      11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
      11:22 He ovat hebrealaisia; minä myös. He ovat israelilaisia; minä myös. He ovat Aabrahamin siementä; minä myös.
      11:23 He ovat Kristuksen palvelijoita - puhun kuin mieltä vailla - minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
      11:24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
      11:25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
      11:26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
      11:27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
      11:28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.

• Anonyymi

Paavalin kirjoitukset sisältävät paljon viisautta mutta hänen teksteihinsä pitää tutustua kunnolla, ajan ja harkinnan kanssa.

• Anonyymi

Aivan. Pietarikin totesi, että Paavalin tekstit ovat joskus vaikeaselkoisia ja siksi ihmiset vääntävät niitä kieroon omaksi kadotuksekseen.

• Anonyymi

Paavali kirjoitti seurakunnille, uskovaisille. Hänen tekstejään eivät ei-uskovaiset voi edes ymmärtää mutta voivat tietysti vääntää niitä kieroon omaksi kadotuksekseen niinkuin Pietarikin sanoi.

• Ei niitä ole vaikea ymmärtää.

Paavali teki sitä pahaa, jota ei tahtonut tehdä. Tai sitten se valehteli. Hyvä kun ateistikin saa lukea toisten kirjeitä.

• Anonyymi

Omituista on se, että nimenomaan homot ovat alkaneet vääntämään kieroon Paavalin tekstejä, vaikka he eivät niitä tietenkään edes ymmärrä. He tekevät hullunkurisia tulkintoja, joita ei edes voi kommentoida , koska ne eivät liity mitenkään Paavalin teksteihin.

• Paavali kirjoitti niin, että homokin ymmärtää. Miksi luulet heidän tekevän tulkintoja? Ovatko ne erilaisia kuin miten sinä tajuat?

• Anonyymi

Ilman Paavalin kirjeitä olisimme paljon tyhmempiä monen asian suhteen.

• Ilman Paavalin kirjeitä maa olisi tasa-arvoisempi.

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Ilman Paavalin kirjeitä maa olisi tasa-arvoisempi.

Ja ennen kaikkea rehellisempi - ei olisi työpaikkakiusaamista tai koulukiusaamistakaan mahdollisimman viattomilla syntiuhreilla muiden syntipahanteon vuoksi.

• Anonyymi

Niin olisihan se ihan hirveää, jos Jeesuksen opetukset olisivatkin voittaneet Jumalan valtakunnasta sisäisesti meistä, ja ihmiset olisivat joutuneet kantamaan vastuun itsestään ilman sijaisuhreja.

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Ilman Paavalin kirjeitä maa olisi tasa-arvoisempi.

Mitä sinä tarkoitat? Paavali ei ole koskaan ollut tasa-arvon tiellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä tarkoitat? Paavali ei ole koskaan ollut tasa-arvon tiellä.

Ei olisi voitu vedota jatkuvasti siihen että naisen on palvottava miestään kuin jumalaa tai että mies on naisen pää tai että naisen on peitettävä päänsä ja oltava hiljaa jne.

• Anonyymi

Jeesus puhui juutalaisille mutta ei puhunut pakanoille. Pakanat tarvitsivat paljon perustietoa, jota vain pakanain apostoli pystyi heille antamaan. Sitä varten Jumala voitelikin Paavalin apostoliksi. Kannattaa muistaa, että me suomalaisetkin olemme pakanoita, emme juutalaisia. Paavali oli myös kielitaitoinen, joka kyky puuttui muilta apostoleilta. Jumala tarvitsi Paavalia ja niin tarvitsemme mekin, sanokoompa nykyajan homot sitten mitä tahansa.

• Anonyymi

<<Sitä varten Jumala voitelikin Paavalin apostoliksi.<<

Kiitän korjauksesta, että tähän asiaan ei enää ole sotkettu Jeesusta, joka itse sanoi fariseuksisten, joka Paavali itsekin oli ja johti hänen seuraajiensa surmia, kuten oli määräämässä Jeesuksenkin kuolemaan jumalanpilkasta vastustaessaan fariseusten Jahve-jumalaa, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

On huomioitava, että Paavalin apostoliksi voidellut Jumala on VT:n Jahve-Baal, ja Paavali Raamatussa vakuuttaakin palvelevansa tekemällä Jeesuksen seuraajille Kristus-evankeliumin esi-isiensä Jumalaa.

Jeesus vastusti tätä Jahve-Jumalaa, uhrikulttia, temppeliä ja Jahven rituaaleja joutuen ristinkuolemaan jumalanpilkasta. Hän opetti taivasten valtakunnan Isästä ja sanoi, että Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä, jonka Paavali käskee perkaamaan pois, ja siirtämään sinne synninvaltakunnan, niin että kuuluu sanoa olevansa läpeensä syntinen.

Augsburgin mukaan Kristus on tosi Jumala - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä hänen hahmonaan - ja Paavali toteutti Jahve-Jumalan määräyksen ihmeidentekijän surmaamisesta, joka houkutteli toisen Jumalan luokse. Näin Paavali teki Jeesuksen verellä uuden liiton Jahven kanssa, johon liittoon perustuu nyt vaatimus normeista liittyen syntiin arvostella ihmisiä uskontoon ja Raamattuun perustellen jopa ulkoisten ominaisuuksien perusteella.

Tällainen ei kuulunut Jeesuksen opetukseen - ei edes koko syntiopetus - koska hänen mukaan olemme luotuja Jumalan omaksi kuvaksi, kuten luomiskertomus kertoo, emmekä saatanan kuviksi, ja olemme syntyneet toteuttamaan hyvän Jumalan hyviä arvoja sisäisen intuitiivisen tiedon kautta Jumalan tahdosta omassa elämässämme.

Jeesus näki, että tällaisen merkityksen ja tarkoituksen löytäminen oli elämän päämäärä ja se on henkilökohtainen kutsumus, jonka ihmisen tulee itsestään löytää ja käytännössä toteuttaa. Tämä ei sisällä miltään osin kenenkään toisen ihmisen elämän arviointi tai arvostelua mihinkään uskontoon vedoten, vaan kyseessä on itse elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Sitä varten Jumala voitelikin Paavalin apostoliksi.<<

Kiitän korjauksesta, että tähän asiaan ei enää ole sotkettu Jeesusta, joka itse sanoi fariseuksisten, joka Paavali itsekin oli ja johti hänen seuraajiensa surmia, kuten oli määräämässä Jeesuksenkin kuolemaan jumalanpilkasta vastustaessaan fariseusten Jahve-jumalaa, että fariseukset ovat isästä perkeleestä ja vain valehtelevat.

On huomioitava, että Paavalin apostoliksi voidellut Jumala on VT:n Jahve-Baal, ja Paavali Raamatussa vakuuttaakin palvelevansa tekemällä Jeesuksen seuraajille Kristus-evankeliumin esi-isiensä Jumalaa.

Jeesus vastusti tätä Jahve-Jumalaa, uhrikulttia, temppeliä ja Jahven rituaaleja joutuen ristinkuolemaan jumalanpilkasta. Hän opetti taivasten valtakunnan Isästä ja sanoi, että Jumalan valtakunta on sisäisesti meissä, jonka Paavali käskee perkaamaan pois, ja siirtämään sinne synninvaltakunnan, niin että kuuluu sanoa olevansa läpeensä syntinen.

Augsburgin mukaan Kristus on tosi Jumala - Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan Isä hänen hahmonaan - ja Paavali toteutti Jahve-Jumalan määräyksen ihmeidentekijän surmaamisesta, joka houkutteli toisen Jumalan luokse. Näin Paavali teki Jeesuksen verellä uuden liiton Jahven kanssa, johon liittoon perustuu nyt vaatimus normeista liittyen syntiin arvostella ihmisiä uskontoon ja Raamattuun perustellen jopa ulkoisten ominaisuuksien perusteella.

Tällainen ei kuulunut Jeesuksen opetukseen - ei edes koko syntiopetus - koska hänen mukaan olemme luotuja Jumalan omaksi kuvaksi, kuten luomiskertomus kertoo, emmekä saatanan kuviksi, ja olemme syntyneet toteuttamaan hyvän Jumalan hyviä arvoja sisäisen intuitiivisen tiedon kautta Jumalan tahdosta omassa elämässämme.

Jeesus näki, että tällaisen merkityksen ja tarkoituksen löytäminen oli elämän päämäärä ja se on henkilökohtainen kutsumus, jonka ihmisen tulee itsestään löytää ja käytännössä toteuttaa. Tämä ei sisällä miltään osin kenenkään toisen ihmisen elämän arviointi tai arvostelua mihinkään uskontoon vedoten, vaan kyseessä on itse elämä.

Sinä valehtelet törkeästi hirvittävän paljon ja varmasti sinä itse uskot omat valheesi. Korjaan vain tuon väitteesi, että Jeesus ei olisi välittänyt synnistä tai opettanut synnistä.

Matt 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."

Mark 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Joh 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet törkeästi hirvittävän paljon ja varmasti sinä itse uskot omat valheesi. Korjaan vain tuon väitteesi, että Jeesus ei olisi välittänyt synnistä tai opettanut synnistä.

Matt 9:2 Ja katso, hänen tykönsä tuotiin halvattu mies, joka makasi vuoteella. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle: "Poikani, ole turvallisella mielellä; sinun syntisi annetaan sinulle anteeksi."

Mark 2:17 Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

Joh 5:14 Sen jälkeen Jeesus tapasi hänet pyhäkössä ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet tullut terveeksi; älä enää syntiä tee, ettei sinulle jotakin pahempaa tapahtuisi."

Paavalin kirjeet on 50 luvulta alkaen ja evankeliumit tehtiin vuosina 70-100 Paavalin opin lisäyksin, mutta vuodelta 40 on evankeliumi, josta selviää, että mitä Jeesus todella opetti, koska siihen ei ole lisätty Paavalin syntioppia vielä:

<< Evankeliumi sisältää ainoastaan Jeesuksen opetuksia. Voidaan huomauttaa, ettei evankeliumi mainitse Jeesuksen kuolemaa ja YLÖSNOUSEMUSTA, jotka ovat keskeisiä kristillisen uskon kohtia. Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin SYNTI, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana.<<

Synti on keskeinen Paavalin opin perusta, koska kun vaihtaa taivasten valtakunnan (perkaa pois vanhan hapatuksen, kun Kristus on teurastettu pääsiäisen lampaana), niin vaihtaa taivasten valtakunnan syntivaltakunnaksi.

Evankeliumeiden kirjoituksesta:

<< varhaisen kirkon usko Jeesuksen YLÖSNOUSEMUKSEEN muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]<<

Raamatussa apostolien tekojen 19. luku paljastaa, että Paavali antoi opetuslapsille Pyhä henki - termin vasta vuonna 53 noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja opetuslapset sanovat, etteivät he ole koskaan edes kuulleet aikaisemmin tällaisesta Pyhästä hengestä mitään, jolloin apostolientekojen Paavalin kertomus Pyhän hengen vuodatuksesta, joka liittyy ylösnousemuseen ei itse Raamatun mukana pidä paikkaansa.

Toinen asia on se, että Paavali kastaa tuolloin opetuslapset Jeesuksen nimeen ja Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, eikä hän tunne sellaisia, käskee menemään pois.

Joten kokonaisuutena Tuomaan evankeliumi ilman Jeesuksen kuolemaa, ylösnousemusta ja syntiä on aidompaa Jeesuksen opetusta kuin Raamatun evankeliumit Paavalin saarnaajien lisäyksin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin kirjeet on 50 luvulta alkaen ja evankeliumit tehtiin vuosina 70-100 Paavalin opin lisäyksin, mutta vuodelta 40 on evankeliumi, josta selviää, että mitä Jeesus todella opetti, koska siihen ei ole lisätty Paavalin syntioppia vielä:

<< Evankeliumi sisältää ainoastaan Jeesuksen opetuksia. Voidaan huomauttaa, ettei evankeliumi mainitse Jeesuksen kuolemaa ja YLÖSNOUSEMUSTA, jotka ovat keskeisiä kristillisen uskon kohtia. Tuomaan evankeliumi ei viittaa Jeesukseen "Kristuksena" tai "Herrana" kuten Uusi testamentti, vaan pelkästään "Jeesuksena". Evankeliumista puuttuvat myös sellaiset kristinuskon keskeiset opit kuin SYNTI, ajan merkit, toinen tuleminen, demonit ja Saatana.<<

Synti on keskeinen Paavalin opin perusta, koska kun vaihtaa taivasten valtakunnan (perkaa pois vanhan hapatuksen, kun Kristus on teurastettu pääsiäisen lampaana), niin vaihtaa taivasten valtakunnan syntivaltakunnaksi.

Evankeliumeiden kirjoituksesta:

<< varhaisen kirkon usko Jeesuksen YLÖSNOUSEMUKSEEN muokkasi merkittävästi suullista perimätietoa. Evankeliumien kirjoittajat, evankelistat, muokkasivat perimätietoa ja tulkitsivat niitä edelleen, mikä oli yleinen käytäntö antiikin maailmassa. Kirjoittajat eivät mekaanisesti kopioineet lähdettä vaan kirjoittivat niihin teologisia tulkintoja. Yksittäisten tiedonmurujen jättämät aukot saatettiin sepittää kiinni toisiinsa kirjoittajien omilla kerronnallisilla tarinoilla. Kirjoittajien tarkoituksena ei ollut laatia aukotonta historiallista raporttia vaan kertoa ja julistaa sanomaa.[2]<<

Raamatussa apostolien tekojen 19. luku paljastaa, että Paavali antoi opetuslapsille Pyhä henki - termin vasta vuonna 53 noin 25 vuotta Jeesuksen kuoleman jälkeen, ja opetuslapset sanovat, etteivät he ole koskaan edes kuulleet aikaisemmin tällaisesta Pyhästä hengestä mitään, jolloin apostolientekojen Paavalin kertomus Pyhän hengen vuodatuksesta, joka liittyy ylösnousemuseen ei itse Raamatun mukana pidä paikkaansa.

Toinen asia on se, että Paavali kastaa tuolloin opetuslapset Jeesuksen nimeen ja Matteuksen evankeliumin mukaan Jeesus sanoo, että se mikä tehdään hänen nimeensä on laittomuuden tekemistä, eikä hän tunne sellaisia, käskee menemään pois.

Joten kokonaisuutena Tuomaan evankeliumi ilman Jeesuksen kuolemaa, ylösnousemusta ja syntiä on aidompaa Jeesuksen opetusta kuin Raamatun evankeliumit Paavalin saarnaajien lisäyksin.

Ja lisäyksenä - kaikki minkä edellä sanon, on Raamatusta todistettavissa, ja olen laittanut ne esille jo sata kertaa, enkä aio montaa kertaa päivässä henkilökohtaisesti oikoa joka ainoan kirjoittajan luuloja, kuvitelmia ja uskomuksia Raamattuun ja kristinuskoon liittyen.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä tuo Jeesus.

Jollekin annetaan synnit anteeksi, toisen pitää olla tekemättä syntiä.

Ja että halvaus on syntiin verrattava?

• Pakana on se, joka ei asu Israelissa.

Ei tarvita mitään perustietoa sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<ja varmasti sinä itse uskot omat valheesi.<<

En perusta ajatteluani uskoon, vaan tietoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja lisäyksenä - kaikki minkä edellä sanon, on Raamatusta todistettavissa, ja olen laittanut ne esille jo sata kertaa, enkä aio montaa kertaa päivässä henkilökohtaisesti oikoa joka ainoan kirjoittajan luuloja, kuvitelmia ja uskomuksia Raamattuun ja kristinuskoon liittyen.

"Ja lisäyksenä - kaikki minkä edellä sanon, on Raamatusta todistettavissa, ..."

Tuo on totta, että jotkut oudot opit pyrkivät demonisoimaan Paavalin, pakanain apostolin, ja näin epäsuoraan todistavat Paavalin kirjoitukset Jumalan mielen mukaisiksi. Paavalin "homolausunnot" aiheuttavat nämä kummalliset yritykset mitätöidä Paavali. Tämä hyvä näissä demonisointiyrityksissä on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<ja varmasti sinä itse uskot omat valheesi.<<

En perusta ajatteluani uskoon, vaan tietoon.

Etpä kuitenkaan erota valhetta tiedosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etpä kuitenkaan erota valhetta tiedosta.

Millä tavalla en erota? Laitapa huutelun sijasta faktaa esille.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Hyvä tuo Jeesus.

Jollekin annetaan synnit anteeksi, toisen pitää olla tekemättä syntiä.

Ja että halvaus on syntiin verrattava?

Jeesus ei opettanut synnistä mitään, koska syntivaltakunta kuuluu Jahven uskontoon, jota Jeesus vastusti ja opetti taivasten valtakunnasta. Evankeliumit ovat täynnä Paavalin saarnaajien lisäyksiä, jotka on laitettu Jeesuksen suuhun, ja jos ei tunnista Jeesuksen opetusta, ei voi tunnistaa sitäkään mitkä on väärennettyjä kohtia.

Eikö Jeesus sanonut, että kyllä hänen omansa hänen 'äänensä' tunnistaa?

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Pakana on se, joka ei asu Israelissa.

Ei tarvita mitään perustietoa sen enempää.

Ja pakana-sanan alkuperästä on tiedon mukaan samanlainen kuin on maalais- ja kaupunkilaissanojen ero. Oli fiksua olla kaupunkilainen, eikä maalainen, ja kun haluttiin kristinuskon saavan kannatusta, haukutiin pakanaksi, ja oli fiksua olla kristitty, eli 'kaupunkilainen'. Asialla ei ole mitään muuta merkitystä. Jos kuka, niin kristitty olisi 'pakana' sanan varsinaisessa merkityksessä, kun uhraa oman jumalansakin.

• Anonyymi

Ilman Paavalin välittämää totuutta olisimme vailla koko totuutta ja ymmärtäisimme Jeesuksen ristin työn vain osittain.

• Anonyymi

Mutta ette ymmärrä kuitenkaan sitä, että olette menossa uskolla tuohon väittämäänne sovitukseen suorinta tietä helvettiin, kun käytätte Jumalaa uhrilahjana?

Lue 1.Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 10-13.

Paavali on tehnyt Kristus-kultin - pannut perustuksen, kuten kertoo - mutta jos joku sille rakentaa, rakensi sitten miten huonosti tai hienosti, niin päätyy teostaan tulenliekkeihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta ette ymmärrä kuitenkaan sitä, että olette menossa uskolla tuohon väittämäänne sovitukseen suorinta tietä helvettiin, kun käytätte Jumalaa uhrilahjana?

Lue 1.Korintolaiskirje, luku 3 ja jakeet 10-13.

Paavali on tehnyt Kristus-kultin - pannut perustuksen, kuten kertoo - mutta jos joku sille rakentaa, rakensi sitten miten huonosti tai hienosti, niin päätyy teostaan tulenliekkeihin.

Sinä et ymmärrä mutta ei ei-uskovaiset voikaan ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ymmärrä mutta ei ei-uskovaiset voikaan ymmärtää.

No lopettakaa sitten hokeminen taivaasta, johon väitätte olevanne menossa kun kerran kysymys onkin siitä, että haluatte olla menossa helvettiin. Sivullinen luulee, että te ette edes tiedä mitä Raamatussa lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lopettakaa sitten hokeminen taivaasta, johon väitätte olevanne menossa kun kerran kysymys onkin siitä, että haluatte olla menossa helvettiin. Sivullinen luulee, että te ette edes tiedä mitä Raamatussa lukee.

Sinä olet kyllä niin sekaisin, että en tiedä mitä sinulle pitäisi vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet kyllä niin sekaisin, että en tiedä mitä sinulle pitäisi vastata.

Sekaisin?! Raamatussahan tuo lukee mihin olette Paavalin seuraamisella menossa.

1.Kor. <<3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus KRISTUS. Mutta JOS JOKU RAKENTAA TÄLLE PERUTUKSELLE, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin KUNKIN TEKO ON TULEVA NÄKYVIIN; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYYsen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, JA TULI ON KOETTELEVA, minkälainen kunkin teko on.<<

Kyllä se tuli palaa helvetissä eikä taivaassa. Ja tästä juuri Luther sanoo, että tuosta tulesta on mahdotonta päästä pois, ja jos pääsisi, se olisi sitten jonkun salaisen Jumalan salainen armo ja tästä syystä luterilaisuus on 'yksin armosta' kuin presidentti armahtaisi elinkautisvagin. Luther näki tuohon armoon todella häviävän pienen mahdollisuuden. Kirosihan Paavali Jeesuksen Kristuksena ristille (Gal.3:13), joka on tosi Jumala Augsburgin tunnustuksen mukaan sekä käski perkaamaan taivasten valtakunnan pois, kun 'Kristus, pääsiäisen lammas on teurastettu'. Jeesus opettaa evankeliumin mukaan taivasten valtakunnan olevan hapatuksen kaltainen.

1.Korinttolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Ja Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumn mukaan:

<<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<<

Ei tässä Raamatun mukaan ole mitään epäselvää. Siksi toiseksi Jahve puhuu Mooseksen kirjan mukaan jo palavasta pensaasta ja Jeesushan Kristuksena, tosi Jumalana, on teurastettu lammasuhri Jahvelle. Ei näitä lampaita kenellekään muulle uhreina teurastettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekaisin?! Raamatussahan tuo lukee mihin olette Paavalin seuraamisella menossa.

1.Kor. <<3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus KRISTUS. Mutta JOS JOKU RAKENTAA TÄLLE PERUTUKSELLE, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin KUNKIN TEKO ON TULEVA NÄKYVIIN; sillä SEN ON SAATTAVA ILMI SE PÄIVÄ, JOKA TULESSA ILMESTYYsen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, JA TULI ON KOETTELEVA, minkälainen kunkin teko on.<<

Kyllä se tuli palaa helvetissä eikä taivaassa. Ja tästä juuri Luther sanoo, että tuosta tulesta on mahdotonta päästä pois, ja jos pääsisi, se olisi sitten jonkun salaisen Jumalan salainen armo ja tästä syystä luterilaisuus on 'yksin armosta' kuin presidentti armahtaisi elinkautisvagin. Luther näki tuohon armoon todella häviävän pienen mahdollisuuden. Kirosihan Paavali Jeesuksen Kristuksena ristille (Gal.3:13), joka on tosi Jumala Augsburgin tunnustuksen mukaan sekä käski perkaamaan taivasten valtakunnan pois, kun 'Kristus, pääsiäisen lammas on teurastettu'. Jeesus opettaa evankeliumin mukaan taivasten valtakunnan olevan hapatuksen kaltainen.

1.Korinttolaiskirje:

<<5:7 Peratkaa pois vanha hapatus, että teistä tulisi uusi taikina, niinkuin te olettekin happamattomat; sillä onhan meidän pääsiäislampaamme, Kristus, teurastettu.<<

Ja Jeesus opettaa Matteuksen evankeliumn mukaan:

<<13:33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."<<

Ei tässä Raamatun mukaan ole mitään epäselvää. Siksi toiseksi Jahve puhuu Mooseksen kirjan mukaan jo palavasta pensaasta ja Jeesushan Kristuksena, tosi Jumalana, on teurastettu lammasuhri Jahvelle. Ei näitä lampaita kenellekään muulle uhreina teurastettu.

Ja jatkoa vielä. MINÄKÖ OLEN SEKAISIN, jos tiedän MITÄ RAAMATUSSA TODELLISUUDESSA LUKEE??!! Jos joku luulee siellä lukevan jotakin muuta, niin se on sitten hänen tyhmyyttään ja menköön minun puolestani helvettiin, mutta että jatkuvasti valehdellaan tuo kohta muille, niin se todella uskovaisissa ärsyttää ja se on muiden harhaanjohtamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja jatkoa vielä. MINÄKÖ OLEN SEKAISIN, jos tiedän MITÄ RAAMATUSSA TODELLISUUDESSA LUKEE??!! Jos joku luulee siellä lukevan jotakin muuta, niin se on sitten hänen tyhmyyttään ja menköön minun puolestani helvettiin, mutta että jatkuvasti valehdellaan tuo kohta muille, niin se todella uskovaisissa ärsyttää ja se on muiden harhaanjohtamista.

Ja toinen asia on sitten äly ja järki, jos käyttää itse tosi Jumalaa uhrilahjana itsen puolesta, niin miten ihmeessä voi edes kuvitella silloin menevänsä taivaaseen eikä helvettiin?!

Augsburgin tunnustus:

<<...KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet RISTIINNAULITTIIN, jotta hän olisi UHRI ... SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<

Ja vihainen Jumala on Jahve, joka puhuu palavasta pensaasta, jonka kilpailija oli ihmeidentekijä Jeesus, joka vastaavasti puhui taivasten valtakunnan Isä Jumalasta, ja sanoo evankeliumissa, että profeetat ja Mooseksen laki oli voimassa vain Johannekseen asti, jonka jälkeen julistetaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle. Näin Paavali sai teurastettua Jeesuksen pääsiäisen lampaana puhumanaan isä Jumalana Jahvelle uhrilahjana, jonka määräyksen Mooseksen suulla Jahve antaa Mooseksen 5. kirjassa ja luvussa 13, ja jonka määräyksen Paavali täyttää, kuten sanoo palvellessaan 'esi-isiensä Jumalaa'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja toinen asia on sitten äly ja järki, jos käyttää itse tosi Jumalaa uhrilahjana itsen puolesta, niin miten ihmeessä voi edes kuvitella silloin menevänsä taivaaseen eikä helvettiin?!

Augsburgin tunnustus:

<<...KRISTUS oli tosi ihminen ja TOSI JUMALA, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet RISTIINNAULITTIIN, jotta hän olisi UHRI ... SOVITTAISI JUMALAN VIHAN.<<

Ja vihainen Jumala on Jahve, joka puhuu palavasta pensaasta, jonka kilpailija oli ihmeidentekijä Jeesus, joka vastaavasti puhui taivasten valtakunnan Isä Jumalasta, ja sanoo evankeliumissa, että profeetat ja Mooseksen laki oli voimassa vain Johannekseen asti, jonka jälkeen julistetaan taivasten valtakunnan tulleen maanpäälle. Näin Paavali sai teurastettua Jeesuksen pääsiäisen lampaana puhumanaan isä Jumalana Jahvelle uhrilahjana, jonka määräyksen Mooseksen suulla Jahve antaa Mooseksen 5. kirjassa ja luvussa 13, ja jonka määräyksen Paavali täyttää, kuten sanoo palvellessaan 'esi-isiensä Jumalaa'.

Jeesus itse varoittaa tästä Matteuksen evankeliumin 7. luvussa:

<<7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaassa antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.<<

Onko teidän mielestänne jollakin tavalla 'ahdas portti' se, kun teille sanotaan, että uskokaa siihen, että itse tosi Jumala kidutettiin teidän puolestanne ristille kuoliaaksi, että te saatte palvella lihalla synninlakia, kuten Paavali tärkeimmässä opetuskirjeessään opettaa, kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä?

Paavali pelastuksesta roomalaiskirjeensä 7. luvussa:

<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus itse varoittaa tästä Matteuksen evankeliumin 7. luvussa:

<<7:11 Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaassa antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.<<

Onko teidän mielestänne jollakin tavalla 'ahdas portti' se, kun teille sanotaan, että uskokaa siihen, että itse tosi Jumala kidutettiin teidän puolestanne ristille kuoliaaksi, että te saatte palvella lihalla synninlakia, kuten Paavali tärkeimmässä opetuskirjeessään opettaa, kun tekee sitä pahaa mitä vihaa, eikä pysty olemaan tekemättä?

Paavali pelastuksesta roomalaiskirjeensä 7. luvussa:

<<7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka PELASTAA minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen KRISTUKSEN, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni PALVELEN mielellä Jumalan lakia, mutta LIHALLA SYNNIN LAKIA.<<

Ahdas tie ei ole kirjottaa netissä ja käydä hengellisissä kokouksissa. Se on lavea tie.

• torre5 kirjoitti:

Ahdas tie ei ole kirjottaa netissä ja käydä hengellisissä kokouksissa. Se on lavea tie.

Eikä ole hyvä tehdä muille mitä haluaa itselleen tehtävän. Voitte joutua noloon tilanteeseen.

• Anonyymi
        torre5 kirjoitti:

Eikä ole hyvä tehdä muille mitä haluaa itselleen tehtävän. Voitte joutua noloon tilanteeseen.

Minä en ainakaan halua vetää sinun käteesi. 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Ja jos luet mikä se Jeesuksen ristin työ sitten oli Raamatun mukaan ja Paavalin sanojen totuuden, niin se oli tosi Jumalan uhraaminen teurastettuna lampaana. Eikä tällaista ristintyötä olisi ilman Paavalia edes, koska hän määräsi itse suuren juutalaisneuvoston jäsenenä, jossa asemassa johti Jeesuksen seuraajien surmia myös Jeesuksen kuolemaan, ja teki teille opin, jolla menette helvettiin ja uhraatte Jeesuksen puhuman taivasten valtaunnan isä Jumalan.

• Anonyymi

Älkää hukatko totuutta. Se on nyt tärkeintä.

• Paavali uskoi olevansa elossa kun Jeesus palaisi, eli ei ollut kovin hyvä ennustaja. Kristinuskon opillisen perustan hän kyllä loi näin syntyi täysin uusi uskonto.

Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      36
      3795
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      51
      1724
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1379
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1211
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      175
      1096
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1051
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      955
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      846
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      791
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      770
    Aihe