Arviointi,mistä tietää laihtumisen,lihomisen/ oikeat valinnat/kalorit pitää laskea joka päivä.

Anonyymi

Näin kaksi vuotta kaloreita laskeneena osaan jo päiväkohtaisesti arvioida sen laihdunko vai lihonko,vai pysyykö paino samassa.
Sen pystyy helposti päättelemään syödystä kalorimäärästä ja liikunnan määrästä,sekä olosta.

Tekemällä oikeita valintoja ruokakaupassa pystyy tehokkaasti estämään lihomista.Varsinkin pullat ja leivät ovat niitä eniten lihottavia mitä varon eniten.Rieskaa syön kyllä nykyään jonkin verra,mutta ilman rasvaa ja jugutteja en osta ollenkaan.

Syödyt kalorit pitää laskea JOKA PÄIVÄ vaikka ei laihduttaisikaan,ja tehdä heti muutoksia jos ne nousee liian suureksi.MUUTEN LIHOO.
Muutosten tekeminen ei aina onnistu hetkessä.Olen itse ainakin onnistunut siinä pienen lihomisen jälkeen.Lihominen pitää katkaista JO alkuvaiheessa,koska 3:men kilon laihdutus on paljon helpompaa kuin 30 kilon.

44

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä lasken Excelissä päivän makrot sekä tyydyttyneen rasvan, suolan ja kuidun määrät sekä päivän ruokasatsin kokonaishinnan. Sokeria en alun perin tullut syöttäneeksi taulukkoarvoihin,. Taulukkoarvot olen katsonut pakkausselosteesta. Aina ei ole kuituja merkitty, jolloin olen laittanut sarakkeeseen nollan.

      Ruoka-aineet on syötetty vain kerran Excel-tietokantaan sitä mukaan kun niitä tulee. Vain ruoka-aineen päivän saanti vaihtelee.

    • Anonyymi

      Ja mitä HITAAMMIN ja mitä suuremmalla liikunta ja kalorimäärällä laihtuu sen parempi ja PYSYVÄMPI on laihdutustulos,lähdenkin nyt tästä tekemään nyt 3-4 jän tunnin pyörälenkkiä ja illalla rullaluisteuhiihtoa 2 tuntia ennen nukkumaan menoa.
      Yöunetkin on nyt ollut erittäin sikeitä.
      Liikun aina VAIN silloin kun on aikaa,eilenkin meni koko päivä käydessä kaupassa.

    • Anonyymi

      "Syödyt kalorit pitää laskea JOKA PÄIVÄ vaikka ei laihduttaisikaan,ja tehdä heti muutoksia jos ne nousee liian suureksi.MUUTEN LIHOO."

      Aijaa.

      Minä söin eilen salaattia ja hedelmiä, ENKÄ LASKENUT kaloreita. Ja nyt siis LIHOIN.

      Voi ei. Pitää alkaa laskemaan ETTEI LIHO.

      MITEN ne kaikki maailman ihmiset EI LIHO, ne laskee varmaan päässään.

      • Kun ihmisten energian kulutuksessa ja ravintoaineiden energiasisällössä on valtavat erot niin laskeminenkin on lähinnä arvioimista. Otetaan esimerkiksi hernekeitto purkista. Toinen laittaa sekaan puoli tölkkiä vettä ja toinen tölkillisen. Toinen lisää raakaa sipulia ja toinen ei. Kolmas tekee hernekeiton itse ja lisää joko rasvaista tai vähärasvaista lihaa. Jne..

        Parempi siis syödä kevyttä ruokaa ja kohtuullisia annoksia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kun ihmisten energian kulutuksessa ja ravintoaineiden energiasisällössä on valtavat erot niin laskeminenkin on lähinnä arvioimista. Otetaan esimerkiksi hernekeitto purkista. Toinen laittaa sekaan puoli tölkkiä vettä ja toinen tölkillisen. Toinen lisää raakaa sipulia ja toinen ei. Kolmas tekee hernekeiton itse ja lisää joko rasvaista tai vähärasvaista lihaa. Jne..

        Parempi siis syödä kevyttä ruokaa ja kohtuullisia annoksia.

        ” Otetaan esimerkiksi hernekeitto purkista. Toinen laittaa sekaan puoli tölkkiä vettä ja toinen tölkillisen. Toinen lisää raakaa sipulia ja toinen ei. Kolmas tekee hernekeiton itse ja lisää joko rasvaista tai vähärasvaista lihaa. Jne..”

        Elintarvikkeen pakkauksessa on ilmoitettu ravintosisältö (makrot, suola, energia ja tyydyttyneet rasvat). Ravintosisältö on ilmoitettu ennen laimentamista/valmistamista.

        Finelissä on tietenkin esim. hernekeitossa valmiin keiton keskiarvo.


      • Anonyymi

        Painoni on jojoillut viimeisen vuoden aikana noin 4 kertaa noin 2-3 kiloa.AINA LIHOMISEN SYYNÄ ON ollut pulla,voileivät,jugurtti.Kalorini meni monestikkin 4000-5000 kaloriin päivässä.

        VIHDOINKIN TAJUSIN LOPETTAA
        Minulle riitti se että lopetin pullien ja voileipien syömisen,niin lihomiseni pysähtyi ja aloin hitaasti laihtumaan.Syön nykyään muuten aivan hyvin n 2500-2800 kaloria ja painoni laskee koko ajan hitaasti.
        Harrastan nyt väliaikaisesti normaalia enemmän liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painoni on jojoillut viimeisen vuoden aikana noin 4 kertaa noin 2-3 kiloa.AINA LIHOMISEN SYYNÄ ON ollut pulla,voileivät,jugurtti.Kalorini meni monestikkin 4000-5000 kaloriin päivässä.

        VIHDOINKIN TAJUSIN LOPETTAA
        Minulle riitti se että lopetin pullien ja voileipien syömisen,niin lihomiseni pysähtyi ja aloin hitaasti laihtumaan.Syön nykyään muuten aivan hyvin n 2500-2800 kaloria ja painoni laskee koko ajan hitaasti.
        Harrastan nyt väliaikaisesti normaalia enemmän liikuntaa.

        Vanhoja ja uusia tuloksia LIIKUNTA LAIHDUTTAA
        Lihottu ilman liikuntaa marraskuussa 1.11-30.11 2020 1 kg ja vyötärö 1 cm kaloreilla 2500 pv

        Laihduttu liikunnalla huhtikuussa 12.4 -30.4 1 kg ja vyötärö 1 cm kaloreilla 2500 pv
        (liikuntaa pyöräilyä 4 tuntia päivässä.Olen laihtunut joulukuussa työ liikuntayhdistelmällä kaloreilla 3000 vain pihtimitta pienentyi 6 mm )

        Vapaa syönti mitä paljon harrastetaan viikonloppuisin LIHOTTAA .Jos syö arkena normaalisti ja viikonloppuna 4000-5000 kaloria lihoo varmasti koska se nostaa LIIKAA syötyä keskimääräistä kalorimäärää (jos haluaa pysyä samassa painossa yhtenäkään päivänä EI saa syödä liikaa)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoja ja uusia tuloksia LIIKUNTA LAIHDUTTAA
        Lihottu ilman liikuntaa marraskuussa 1.11-30.11 2020 1 kg ja vyötärö 1 cm kaloreilla 2500 pv

        Laihduttu liikunnalla huhtikuussa 12.4 -30.4 1 kg ja vyötärö 1 cm kaloreilla 2500 pv
        (liikuntaa pyöräilyä 4 tuntia päivässä.Olen laihtunut joulukuussa työ liikuntayhdistelmällä kaloreilla 3000 vain pihtimitta pienentyi 6 mm )

        Vapaa syönti mitä paljon harrastetaan viikonloppuisin LIHOTTAA .Jos syö arkena normaalisti ja viikonloppuna 4000-5000 kaloria lihoo varmasti koska se nostaa LIIKAA syötyä keskimääräistä kalorimäärää (jos haluaa pysyä samassa painossa yhtenäkään päivänä EI saa syödä liikaa)

        3000:hatta kaloriaa lihottaa jos pihtimittausta ei tehdä, laihtunut 2,21 mm kun pyöräilin 241 km:ertiä kakku pussissa. Sitä ei saa syödä LIIKAA koska muuten LIHOO. Voi hiihtää tai pyöräillä tai kiivetä luistimet jalassa. 53:me tuntia viikossa jonka jälkeen voi mennä lenkille.


    • Anonyymi

      Pitääkö syödä hyvää ruokaa vai pahaa ruokaa ?

    • Anonyymi

      En ole osannut koskaan laskea kaloreita. Ja siltikin painan yhä jotakuinkin saman verran kuin yläasteella 30 vuotta sitten. Ei ole aikomustakaan alkaa laskea kaloreita. Painonhallinta onnistuu ilmankin. Siinä olet oikeassa, että painon ei saisi antaa edes suuremmin nousta. Sen nimi taitaa olla kekkosdieetti. Homma toimii kuitenkin ihan hyvin ilman kalorien laskemista. Ylipaino voi syntyä pienistä valinnoista, samoin pienillä valinnoilla ylipainoa voi estää.

      • Anonyymi

        Roskaruokaa syövien ja niiden joilla on taipumus lihomiseen pitää laskea kalorit.
        Ne pitää laskea siksi,että tietää MIKÄ aiheuttaa lihomisen.
        Sitten kun on tiedossa se mistä lihoo,se pitää lopettaa,tai vähentää 80%


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Roskaruokaa syövien ja niiden joilla on taipumus lihomiseen pitää laskea kalorit.
        Ne pitää laskea siksi,että tietää MIKÄ aiheuttaa lihomisen.
        Sitten kun on tiedossa se mistä lihoo,se pitää lopettaa,tai vähentää 80%

        Miksi kalorien laskentaa roskaruokien syöjille!

        Luulisi olevan itsestään selvää että kasvikset, hedelmät ja marjat ovat tärkeitä vitamiinien lähteitä ja ovat vähäkalorisia.
        Samoin kuin kokojyväviljatuotteet.
        Samoin kuin kala ja kana(ilman nahkaa valmistettuna).
        Vesi juomana - onhan se wanhin woitehista.

        Lähes kaikki ruoat jotka ovat pakatut purkkeihin, pusseihin ja laatikoihin, sisältävät sokereita eri muodoissaan ja ei-toivottuja kemikalioita. Muutenhan ne eivät säilyisi pilaantumattomina hyllyillä kuukaudesta toiseen!

        Kruunuksi lopuksi - itse valmistetuttu syötävä on paljon, paljon halvempaa ja terveellisempää. Siinä tietää tarkkaan mitä suuhunsa laittaa.
        Aina voi tehdä useaksi päiväksi sitä kanapaistosta tai kasviskeittoa ja pakastaa osan.


    • Anonyymi

      Lasken kalorit ENNEN pihtimittausta. Sen mukaan voin syödä HYVÄÄ ruokaa ja kakkua koska kiipeilen joka päivä 6:desta 8:ksaan tuntia. Osaan arvioida montako kaloria kuluu. Hiihtämällä ilman suksia kuluu ENEMMÄN kaloreita varsinkin ylämäessä. Joskus vähän vähemmän jos kakku ei ole HYVÄÄ ja ehdin vain 4:jän tunnin lenkille mutta siinä tapauksessa lähden vielä myöhemmin pyöräilemään ja palaan kotiin noin kello 1:ksi yöllä. Jolloin voin syödä myöskin kakkua joka ei LIHOTA.

      • Anonyymi

        Kakussa pitää olla PALJON KERMAA


      • Anonyymi

        Syön TÄTÄKIN omenapiirakkaa joka päivä iltapäivisin kahvin kera,ei haittaa ollenkaan laihtumista.Syön lisäksi karkkiakin JOKA päivä,eikä sekään haittaa yhtään laihtumista.Ne MUUTTUU vain paskaksi kun pyöräilee.Muuten ne muuttuisivat läskiksi vyötärön ympärille.

        Omenapiirakka
        800g EHDOTTOMASTI happamia omenia,omenien pitää olla sellaisia että ne pehmenee (piirakka menee pilalle jos omenat eivät ole happamia)
        500g itse tehtyä täysomenasosetta jossa ei ole vettä tai kaupan vetelää sosetta 1 litra
        4 kananmunaa
        2 dl tummaa sokeria
        2 dl appelsiinitäysmehua
        5 dl vehnäjauhoa
        3 tl leivinjauhetta
        2 tl vanilliinisokeria
        80g rypsiöljyä
        60g oliiviöljyä
        2 rkl kanelia (siroitellaan pinnalle sokeria)


        1 Ensin lämpimät kananmunat ja sokeri vatkataan sekaisin 5 min

        2 Vehnäjauho,leivinjauho,vanillisokeri yhdistetään samaan kulhoon.

        3 Öljyt ja appelsiinituoremehu yhdistetään samaan kulhoon

        4 Öljyt ja vehnäjauho lisätään kananmuna-sokeriseokseen ja vatkataan 5 min

        5 Kaadetaan öljytyn leivinpaperin päälle ja mitataan kulmista paksuus

        6 siihen omenasose tasaisesti suppilon avulla jossa 8 mm mm pieni reikä riippuen omenasoseen paksuudesta ( kaupan löysällä soseella reikä 2 mm) Lopussa päälle viipaloidut omenansiivut

        7 pinnalle ripotellaan kanelia,ja sokeria

        8 paistetaan 200 asteen lämmössä 35 min

        - kananmunat ja kaikki muut tarvikkeet pitää olla huoneenlämpöisiä,muuten piirakka ei kohoa.

        - Puoli piirakkaa sisältää noin 1800 kaloria.


      • Anonyymi

        TIEDOKSI tämä on häirikön kommentti

        Lasken kalorit ENNEN pihtimittausta. Sen mukaan voin syödä HYVÄÄ ruokaa ja kakkua koska kiipeilen joka päivä 6:desta 8:ksaan tuntia. Osaan arvioida montako kaloria kuluu. Hiihtämällä ilman suksia kuluu ENEMMÄN kaloreita varsinkin ylämäessä. Joskus vähän vähemmän jos kakku ei ole HYVÄÄ ja ehdin vain 4:jän tunnin lenkille mutta siinä tapauksessa lähden vielä myöhemmin pyöräilemään ja palaan kotiin noin kello 1:ksi yöllä. Jolloin voin syödä myöskin kakkua joka ei LIHOTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kakussa pitää olla PALJON KERMAA

        Ehdottomasti PALJON kermaa


    • Anonyymi

      Olen tullut juuri pyöräilemästä 159:sän km:triä. Siihen meni koko yö mutta nyt syön täällä HYVÄÄ kakkua. Lähden aivan kohta lenkille klo 10:stä iltaan 6:teen. sitä ennen pihtimittaan ottamalla mitan mahasta. Jos laskee KALOREITA ei liho varsinkaan jos syö HYVÄÄ kakkua. Karkit olen laittanut piiloon enkä muista mihin ne laitoin. Niinpä ne ei LIHOTA.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        En kirjoita tänne enää KOSKAAN. Minä en ole se joka tähän kirjoittaa vaan se on joku muu.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kirjoita tänne enää KOSKAAN. Minä en ole se joka tähän kirjoittaa vaan se on joku muu.

        Voisit liikkua ikätovereittesi kanssa. Itsetunto on NYT eikä vasta 30 kilon päästä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Minun kakussa ei ole KEMIKALIOITA. Koska se ei ole pussissa niin se ei myöskään LIHOTA. Otan kakun pois pussista niin kalorit laskee.

      • Anonyymi

        Sinun kemikaliosi ovat tississä.


    • Anonyymi

      Einstein kertoo: "Jos syö normaalisti 4000-5000 kaloria, niin lihoo. Ei pidä syödä liikaa."

      Että näin. Jos normaali tarpeeni on 2500 kaloria ja syönkin joka päivä tuplasti, minä lihon. En olisi tätä itse kyllä ymmärtänyt, siitäkö lihomiseni nyt sitten johtuukin...?! Luulin että kyseessä on jokin sauraus.

      SUURKIITOS TÄSTÄ ERINOMAISEN ARVOKKAASTA TIEDOSTA.

      • Anonyymi

        5000 kaloria on vielä pieni määrä,monethan syö välillä 10 000 kaloriakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5000 kaloria on vielä pieni määrä,monethan syö välillä 10 000 kaloriakin

        10 000 kaloria tarkoittaa esimerkiksi vaihtoehtoisesti seuraavaa:

        --20 kpl BigMac-hampurilaista
        --10 kpl BigMac -haumpurilaisateriaa
        --12 kpl Kotipizzan Perfetta -pizzaa
        -- 2,5 kiloa Lidlin patonkia
        -- 3,5 kiloa Pirkan tuorepastaa

        Jos tuon verran syö, vika ei ole mahassa, vaan pari tuumaa silmien takana.


    • Anonyymi

      NÄMÄ KAIKKI ON TUON HÄIRIKÖN KOMMENTTEJA

      Olen tullut juuri pyöräilemästä 159:sän km:triä. Siihen meni koko yö mutta nyt syön täällä HYVÄÄ kakkua. Lähden aivan kohta lenkille klo 10:stä iltaan 6:teen. sitä ennen pihtimittaan ottamalla mitan mahasta. Jos laskee KALOREITA ei liho varsinkaan jos syö HYVÄÄ kakkua. Karkit olen laittanut piiloon enkä muista mihin ne laitoin. Niinpä ne ei LIHOTA.

      En kirjoita tänne enää KOSKAAN. Minä en ole se joka tähän kirjoittaa vaan se on joku muu.

      Lisää KERMAA niin kakku EI lihota kuin jos siihen panee HAPPAMIA omenoita. Kakku on silloin HYVÄÄ.

      Minun kakussa ei ole KEMIKALIOITA. Koska se ei ole pussissa niin se ei myöskään LIHOTA. Otan kakun pois pussista niin kalorit laskee.

      • Anonyymi

        "NÄMÄ KAIKKI ON TUON HÄIRIKÖN KOMMENTTEJA"

        TÄMÄ ON SAMAN HÄIRIKON KOMMENTEJA TAAS. MINÄ EN TULE TÄNNE ENÄÄ KOSKAAN.


    • Anonyymi

      Jukutti ja kemikaliot ei sisällä paljon KALOREITA jos ne eivät ole PUSSISSA. EI myöskään mansikkakakku jos se ei ole HYVÄÄ. Minä olen aina tiennyt että kun ei syö liikaa kalorioita niin Ei LIHO. ,

      • Anonyymi

        TÄMÄKIN ON SEN HÄIRIKÖN KOMMENTTI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄKIN ON SEN HÄIRIKÖN KOMMENTTI

        Minä en ole tuo vaan olen IHAN JOKU TOINEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄMÄKIN ON SEN HÄIRIKÖN KOMMENTTI

        Ja taas SAMA HÄIRIKKÖ KIRJOITTAA KOMMENTTEJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas SAMA HÄIRIKKÖ KIRJOITTAA KOMMENTTEJA.

        MInä en kirjoittanut tuota,koska olin juuri hiihtämässä.


    • Anonyymi

      Miksi kaikki kirjoittaa samalla tavalla kuin minä?En kohta edes tunnista itse mitä olen kirjoittanut hiihtämisestä,pyöräilyst,kermasta ja mansikkakakuista.

      En enään koskaan kirjoita tänne.

      • Anonyymi

        TÄMÄKIN ON HÄIRIKÖN KOMMENTTI

        Miksi kaikki kirjoittaa samalla tavalla kuin minä?En kohta edes tunnista itse mitä olen kirjoittanut hiihtämisestä,pyöräilyst,kermasta ja mansikkakakuista.

        En enään koskaan kirjoita tänne.


    • Anonyymi

      No joo, niin varmasti, mutta onko nälkä?

      • Anonyymi

        Tuo ON sen häirikön kommentti,lue vain yläosa.


    • Anonyymi

      Miksi poistettiin kommentti,jossa sanoin että menen 5ksi tunniksi hiihtämään?Raportoin myöhemmin.En kirjoita tänne sitten enään.

      • Anonyymi

        Sun pitäisi mennä varmaankin tonne mielenterveyspalstalle juttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun pitäisi mennä varmaankin tonne mielenterveyspalstalle juttelemaan.

        TÄMÄKIN ON HÄIRIKÖN KOMMENTTI

        Sun pitäisi mennä varmaankin tonne mielenterveyspalstalle juttelemaan.


    • Anonyymi

      "Tekemällä oikeita valintoja ruokakaupassa pystyy tehokkaasti estämään lihomista"

      Vau. Olet tehnyt merkittävän keksinnön! 😂

    Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1804
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1714
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1602
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1531
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      19
      1399
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe