Perheen 'rajat', ketkä tapaavat ja ketä?

Anonyymi

Hei!
Olen tässä mietiskellyt suhdekuvioita ja niihin liittyviä aiempia oletuksiani tilanteessa, kun toisella on lapsi. Esim. mulla oli oletus, että eronneet vanhemmat haluaisivat tavata henkilön, jonka kanssa lapsi viettää toisen vanhemman luona aikaa.
> Ei ole tullut minkäänlaista yhteydenottoa tai tapaamisehdotusta. Itse melkein olisin tapaamisen kannalla, mutta en tiedä pitäisikö sitä ehdottaa vai antaa olla. Voiko olla ettei vain kiinnosta?

Ketä kutsuisitte lasten juhliin (synttärit, rippi, yo tm.)? Olen törmännyt ajatukseen, että suvun aikuiset on ne ketkä riittää ja ulkopuolisia ei tarvitse kutsua. Entä vaikka lapsen mummin tai kummin tai enon uusi puoliso? Kutsutaanko heidät, mutta ei toisen vanhemman uutta puolisoa? Mikä ero? Entä puolisisar? Hänkin jää sitten kutsumatta?
> Sinänsä ei haittaa, että en saa kutsuja juhliin, mutta jos pitkään on yhdessä oltu ja lapsenkin kanssa tutustuttu, niitä olisi ehkä voinut odottaa.

Jatkokysymys.. Eikö lapsi näin jää vähän ulkopuolelle uuden perheen ja mahdollisen (puoli)sisaruksen elämästä? Tavallaan harmittaa, koska vierailuillakin lapsi jää vieraammaksi kuin mitä voisi olla, jos toisen vanhemman kanssa olisi jonkinlaista kommunikaatiota.

Minkälaisia kokemuksia tai ajatuksia?

20

697

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Näin Korona aikaan ei ole noita ongelmia, koska iso porukka ei saa kokoontua.

    • Anonyymi

      Eronneiden puolisoiden lasten elämään EI KUULU MUITA kuin ne jotka ovat aina olleetkin. Obn turha rytkyttää itseään kenenkään elämään ja sotkemaan sitä lisää. Kun kerran olet perheen rikkonut, pysy kaukana heistä joita oelt tahallesi satuttanut.

      Lapset ei kaipaa perheenrikojia elämään eikä miehen rakas eksä. Tunge itsesi aihan muualle kuin perheeseen jonka oelt rikkonut.

      Yleensä tuollaisilla rikkojilla on takana vaan saada miehen ja exän välit riiaitiksi ja isä unohtamaan onat lapset ja lopettaa elarien maksatus, jotta uudet suhteet saavat käyttää miehen rakat ja lasten rahat itse kapakkamenoihin.

      Miksi hlauaisit lisää kiusata ja sotkea lasten ja eksän elämää? Kannattaisi itse miettiä noita aisoita ikä kysellä tyhmiä.

      • Anonyymi

        Eronneiden puolisoiden lasten elämään EI KUULU MUITA kuin ne jotka ovat aina kuuluneetkin. On turha tyrkyttää itseään kenenkään elämään ja sotkemaan sitä lisää , jos sinne ei haluta sinua. Kun kerran olet jonkun perheen rikkonut, pysy kaukana heistä joita olet tahallasi satuttanut.

        Lapset ei kaipaa perheenrikojia elämään eikä naisen exä . Tunge itsesi aivan muualle kuin perheeseen jonka olet rikkonut.

        Yleensä tuollaisilla rikkojilla on takana vaan saada naisen ja hänen exän välit riitaisiksi ja äiti unohtamaan omat lapset ja lopettamaan elatusmaksujen maksatus, jotta uudet suhteet saavat käyttää naisen rahat ja lasten lapsilisät itse kapakkamenoihin.

        Miksi hlauaisit lisää kiusata ja sotkea lasten ja heidän vanhempien elämää? Kannattaisi itse miettiä noita aisoita eikä kysellä tyhmiä.


    • Anonyymi

      Onko kellään (omakohtaisia) mietteitä, jotka vastaisivat kysymyksiini?

      • Anonyymi

        Miksi rikoit petheen? ja nyt pyydät apua siihen että lapset reagoi kun menettivät isän? Katsoppa peiliin kuka on syylinen!!! Miksi muutet phut toisen perheen asioista täällä? On julmaa juoruta muista kun itse on syyllinen siihen että lapset kärsii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi rikoit petheen? ja nyt pyydät apua siihen että lapset reagoi kun menettivät isän? Katsoppa peiliin kuka on syylinen!!! Miksi muutet phut toisen perheen asioista täällä? On julmaa juoruta muista kun itse on syyllinen siihen että lapset kärsii.

        Miksi rikoit perheen? ja nyt pyydät apua siihen että lapset reagoi kun menettivät äidin ? Katsoppa peiliin kuka on syylinen!!! Miksi muutet puhut toisen perheen asioista täällä? On julmaa juoruta muista kun itse on syyllinen siihen että lapset kärsii.


      • Anonyymi

        Muistakaa pestä kädet ja käyttää maskia.


      • Anonyymi

        Noista asioista yleensä puhutaan suoraan kumpanin kanssa.Tehän ette ole naimisissa?Lapset pieniä ei niihin juhliin tarvitse tuoda kummankaan, uusia suhteita.Rakkaus on ikuista mutta sen kohde voi vaihtua milloin vain.


      • Anonyymi

        Ei ole ainakaan täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noista asioista yleensä puhutaan suoraan kumpanin kanssa.Tehän ette ole naimisissa?Lapset pieniä ei niihin juhliin tarvitse tuoda kummankaan, uusia suhteita.Rakkaus on ikuista mutta sen kohde voi vaihtua milloin vain.

        Niin, varmasti monista aiheista, joita esim. täälläkin kirjoitetaan, kannattaa jutella puolison kanssa. Voisiko olla niin, että kysymällä on koettu saavan neuvoja tai kokemuksia itselle uuteen aiheeseen?

        Toisen vanhemman kumppani on kyllä kutsuttu.


    • Anonyymi

      En näe avauksen ongelmaa. Jos perhejuhlia pidetään, niin pienten lasten ollessa kyseessä, heille riittää kummit, isovanhemmat, tädit, enot, sedät ja serkut mainiosti vieraiksi.
      Isommat lapset voivat sitten itse ehdottaa ketä kutsutaan. Tällöin yleensä kaverit menevät etusijalle.
      Jos arkea jo vietetään puolisisarusten kanssa tai kokonaan verisukulaisiin kuulumattomien kanssa, niin se suhde heihin muodostuu kyllä riittävän vahvaksi, jos on muodostuakseen.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta. Niin ei sinänsä ongelmaa ole, pohdintaa vain... Koska itse tunnen paljon ihmisiä, joille puolisisarukset ovat ihan yhtä tärkeitä kuin kokosisarukset. Että semmoista suhdetta ei varmaan pääse muodostumaan, jos osa rajataan ulos joka juhlasta. Se vain harmitti.
        Eikö muuten ole vähän epäloogista, ettei lasten elämään voisi tulla uusia ihmisiä? Mun lapsuudessa kylään kutsuttiin myös tätien ja setien lisäksi heidän puolisot. Ja myös puolisot, joita ei ollut ennen lasten syntymää. Opettajatkin on vaihtuneet, uusia tuttavia tullut jne. Asiat eivät taida täysin samoina säilyä vuosikausia.
        Mutta jokainen tapaus on omanlaisensa. Pohdintaa kaipasin, jotta saisin perspektiiviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Niin ei sinänsä ongelmaa ole, pohdintaa vain... Koska itse tunnen paljon ihmisiä, joille puolisisarukset ovat ihan yhtä tärkeitä kuin kokosisarukset. Että semmoista suhdetta ei varmaan pääse muodostumaan, jos osa rajataan ulos joka juhlasta. Se vain harmitti.
        Eikö muuten ole vähän epäloogista, ettei lasten elämään voisi tulla uusia ihmisiä? Mun lapsuudessa kylään kutsuttiin myös tätien ja setien lisäksi heidän puolisot. Ja myös puolisot, joita ei ollut ennen lasten syntymää. Opettajatkin on vaihtuneet, uusia tuttavia tullut jne. Asiat eivät taida täysin samoina säilyä vuosikausia.
        Mutta jokainen tapaus on omanlaisensa. Pohdintaa kaipasin, jotta saisin perspektiiviä.

        Eikö teillä ole lainkaan arkea, vaan pelkkää juhlaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö teillä ole lainkaan arkea, vaan pelkkää juhlaa

        Juhliahan ei siis ole ollenkaan. Arki ok.
        Mutta pääsin jo aiheessa lopputulemaan, osittain vastaustenkin perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Niin ei sinänsä ongelmaa ole, pohdintaa vain... Koska itse tunnen paljon ihmisiä, joille puolisisarukset ovat ihan yhtä tärkeitä kuin kokosisarukset. Että semmoista suhdetta ei varmaan pääse muodostumaan, jos osa rajataan ulos joka juhlasta. Se vain harmitti.
        Eikö muuten ole vähän epäloogista, ettei lasten elämään voisi tulla uusia ihmisiä? Mun lapsuudessa kylään kutsuttiin myös tätien ja setien lisäksi heidän puolisot. Ja myös puolisot, joita ei ollut ennen lasten syntymää. Opettajatkin on vaihtuneet, uusia tuttavia tullut jne. Asiat eivät taida täysin samoina säilyä vuosikausia.
        Mutta jokainen tapaus on omanlaisensa. Pohdintaa kaipasin, jotta saisin perspektiiviä.

        Ja höpö höpö. itse uskot siihen mitä sanot, ei muut.

        valehtelet niin että kuuluu tänne asti. ÄLÄ PUHU TOISTEN SUULLA.


    • Anonyymi

      Jos on avioeroperhe niin yleensä lapselle järjestetään kahdet synttärit eli juhlia voin järjestää pienellä porukalla . Hylätyn puolison ei tarvitse tavata toisen uutta kumppania. Ei älä tunge tutustumaan perheeseen jonka olet rikkonut. Älä myöskään mene rippikirkkoon tai tunge rippijuhliin, ei ole sinun paikkasi.

      • Anonyymi

        Kirkko on avoin kaikille.


      • Anonyymi

        Mielestäni tällä mennään.

        On parempi, että lapsi on yhdessä seurassa kerrallaan ja ikävät välikohtaukset vältetään.


    • Anonyymi

      Paljolti vaekuttaa demokraattiset ja kommunistiset uutiset.

      • Anonyymi

        Tai persu ja vihreät uutiset.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe