Kapi meni vahingossa Turkuun

Anonyymi

2

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmaan Kapi sanoi Turun asemalla vastaatulijoille "jos sinulla on perempi RUK-todistus, esitä se ", kun näytti todistuksiaan.

• Anonyymi

Istui Turun aseman penkillä ja kertoi tarinaansa, jokunen puliukko oli kuuntelemassa.

Minä puolestani olen yltänyt saavutukseen, johon ei yltänyt edes Kekkonen. Täytin eilen 86 vuotta. Kekkosella (03.09.1900 - 31.08.1986) tämä saavutus jäi kolmea päivää vaille. Paljon sain onnitteluja; puhelimitse, sähköpostitse, peräti 35 facebookilleni ja kaksi kävi minua tapaamassa, toinen jälkipolveani, toinen evp-kavereitani, jonka kanssa nautimme kuohujuomat.

Onhan tässä jo eletty, monena oltu pitkässä elämässä. Paljon olen elämäni vaiheista kertoillut täälläkin, kun siihen on ollut kiinnostusta ja eräillä siitä kovin vääriä oletuksia. Kun tämä käyntini täällä saattaa jäädä viimeisekseni, pistänpä vielä tiiviin paketin elämästäni:

Lapsuuteni ja varhaisnuoruuteni Rautavaaran syrjäseudulla isovanhempieni kasvattina olleena lähdin 16-vuotiaana tänne Stadiin. Kansakoulun opettajani järjesti minulle täällä kodin tuntemaansa perheeseen ja perhe järjesti minulle ensimmäisen työpaikkani Stockmannin tsupparina eli juoksupoikana. Noin alkoi palkallinen työelämäni. Sen jälkeen ehdin olla täällä monissa muissakin hommissa. 18-vuotiaana lähdin Lappiin, jossa olin eri puolilla metsätöissä, uitossa ja ojitussuunnitelmiin liittyvissä maanmittaushommissa. Siellä sitten pääsin ”herran tieni” alkuun: aputyönjohtajaksi Pohjoismaiden suurimmalle savotalle Kittilän Kuolavaaraan käytyäni tehtävään pätevöittävän lyhyen kurssin. Sieltä sotaväkeen JP 2:een Santahaminaan ja varusmieskersantiksi ylenneenä vakinaiseen väkeen. Useissa joukoissa, monissa erilaisissa tehtävissä suorittamani vaiherikas sotilasurani päättyi Pääesikunnassa, josta 45-vuotiaana kapteenina täydelle eläkkeelle. Välittömästi siviilitöihin Valiolle, jossa konttoripalveluesimiehenä aloitettuani minusta viisi vuotta myöhemmin tuli isännöitsijä yhtiön keskushallinnossa. Siitä tehtävästä jäin eläkkeelle 63-vuotiaana. 47 vuotta kestäneen työurani vain varusmiespalvelus 11 kuukaudeksi keskeytti. Nyt olen ollut jo 23 vuotta ”vain” eläkeläinen - tosin kahdella eläkkeellä;))

Vaiherikas on ollut yksityiselämänikin. Jo varusmiesaikanani tutustuin itseäni kaksi vuotta vanhempaan oikein viehkoon naiseen, jonka kanssa avioiduin 21 vuotta täytettyäni. Jo avioliittomme alkuvuosina saimme kaksi hienoa poikaa. Olin kai avioitunut liian nuorena, kun alkoi tulla ”syrjähyppyjä”, joiden vuoksi avioliittomme kariutui 20 vuotta kestettyään. Sitten jatkoin huikenteluani monia vuosia ja lopulta sorruin itseäni 10 vuotta nuoremman naisen kanssa avioliittoon, jonka paras puoli oli, että se kesti vain vuoden. Pian sen jälkeen tutustuin todella hienoon naiseen, jonka kanssa avioiduin ja huikenteluni loppuivat siihen. Toivoin ja uskoinkin eläväni hänen kanssansa loppuelämäni, mutta aika jäi vain 20 vuoteen, kun jo lähes 17 vuotta sitten syöpä vei itseäni neljä vuotta nuoremman rakkaan vaimoni.

Useita vuosia rakkaani menetyksen surussa kipuiltuani elämääni tuli vielä nainen, varsin tiiviiseen suhteeseen. Lähes 10 vuotta jatkunut suhde kuitenkin päättyi muutama vuosi sitten ja hyvä niin, kun se oli muodostumassa sellaiseksi, mikä ei ollut tarkoituksenani.

Kun olen varmaan saanut elämältä jo kaiken, mitä sillä on ollut minulle annettavanaan, päätän tämän Eino Leinon runon Nocturne viimeiseen säkeistöön:

En ma enää aja virvatulta,
      onpa kädessäni onnen kulta;
      pienentyy mun ympär’ elon piiri;
      aika seisoo, nukkuu tuuliviiri;
      edessäni hämäräinen tie
      tuntemattomahan tupaan vie.

(Tätä edellinen viestini oli kesäkuun puolivälistä, jonka jälkeen olen palstan muutamia kertoja avannut, mutta näkemäni ei ole houkuttanut siihen tarttumaan. Tässä sanomani halusin kuitenkin sanoa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulun mellakoitsijat matuja? Kaasuakin tarvittiin

Kantaväestö harvoin parveilee seurueittain. https://yle.fi/uutiset/3-12042173 "Poliisi: Väkijoukko vastusti aggressiivisesti miehen kiinniottoa Oulu
      Maailman menoa
      131
      3448
    2. Sofia ja Stefu onnellisesti festareilla.

En halua juoruta enemmän kun on pakko mutta ihana oli nähdä kaunis Sofia ja komea Stefu festareilla Karjaalla.Ihan eri meno kun Martinan kanssa.Stefu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      2472
    3. Ässillä on taas vauhti päällä

Somehiljaisuus ostosten kuvaamisen jälkeen ja viime yönä on taas Stefun instassa kerrottu totuuksia https://aijaa.com/DvaDp0
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1731
    4. Mikä on jäänyt parhaiten mieleen kaivatustasi?

Laita vielä loppuun onko mies vai nainen. Älkää laittako negatiivisia juttuja.
      Ikävä
      60
      1156
    5. En vain pidä Martinasta.

En tiedä mikä siinä on..en tiedä mitä on totta, mitä valetta enkä tunne Martinaa ollenkaan ihmisenä. Silti hän vain vaikuttaa kaikin tavoin niin kylm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      1031
    6. 83
      1004
    7. Miksi et enää halunnut kohdata mua?

Miksi välttelet mua?
      Ikävä
      125
      966
    8. YLEkin ihmettelee Päivin paniikkia

Ylen haastattelemat oikeusoppineet ihmettelevät Päivin aktiivista rikossyytteistään kirjoittelua ennen oikeudenkäyntejä. Pyrkiikö heikentämään oikeud
      Luterilaisuus
      427
      905
    9. Mä tiiän, et oon ilkee

Mutta, rakastan sinua! ❤️.. Niin kuin oikeasti! se on vähän niin kuin kielletty rakkaus ja sitähän se on, yrität taistella tunnetta vastaan, mutta taa
      Ikävä
      91
      856
    Aihe