Mikä on kehu ja mikä on ahdistelua?

Anonyymi

Tällä palstalla miesoletetut jatkuvasti valittavat, ettei naisia voi enää kehua ilman #meetoo:ta. Tämähän ei pidä lainkaan paikkaansa, vaan kyse on vain tyylistä, jolla kehutaan ja puhutaan. Palstan miehiä olisi siis tarpeen valistaa näissä asioissa.

Kertokaa naiset millaisilla tavoilla teitä saa kehua ja millaisen puheen ja lähestymisen koette ystävälliseksi ja miellyttäväksi.

Vastaavasti voi myös kertoa millainen lähestyminen ja kehuminen on epämiellyttävää ja ei toivottavaa.

p.s. Jos nyt ei ollenkaan otettaisi kantaa siihen, että onko kehuminen ylipäänsä erityisen tarpeellista, vaan pyrittäisiin valistamaan miten sen voi tehdä, jos on pakottava tarve tehdä.

95

1912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onpa puhdas auto sulla! No nyt on löytynyt siisti takki kaupasta mukaan! Kylläpä on autokyyti mukavaa, kiva istua kyydissä kun sinä ajat niin varmasti! :)
      Siinä ne kehutyypit, mitä voi käyttää.

      Vitun hyvännäkäinen, ai miten ihanalta näytät. Kaunis, jumalainen tms.imelää NOT!

      • Anonyymi

        Tuli vaan mieleen ... auton puhtaudesta voi kehua, mites asunto? Täytyy sanoa, että ite kokisin tollasen puhtaudesta kehumisen hieman vieraaksi. En mä siitä mitenkään tietenkään loukkaantus, mutta se olis vierasta.

        Miten muuten tuo takki (tai mikä tahansa muu vaate tai vastaava) ... saako kehua, että sopii sulle hyvin tai näyttää hyvältä sulla? Vai meneekö liian likelle ulkonäkökehuja? Onko ulkoset jutut ihan täysin nou nou, vai voiko niitä antaa silleen vähän epäsuoremmin? Vaikkapa "kylläpäs näytät tänään niin kesäiseltä"?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen ... auton puhtaudesta voi kehua, mites asunto? Täytyy sanoa, että ite kokisin tollasen puhtaudesta kehumisen hieman vieraaksi. En mä siitä mitenkään tietenkään loukkaantus, mutta se olis vierasta.

        Miten muuten tuo takki (tai mikä tahansa muu vaate tai vastaava) ... saako kehua, että sopii sulle hyvin tai näyttää hyvältä sulla? Vai meneekö liian likelle ulkonäkökehuja? Onko ulkoset jutut ihan täysin nou nou, vai voiko niitä antaa silleen vähän epäsuoremmin? Vaikkapa "kylläpäs näytät tänään niin kesäiseltä"?

        Ne oli esimerkkejä joita voi vapaasti soveltaa, mutta jotain minun kehoni kehumista olen huono vastaanottamaan enkä koe sellaisia kehuja edes tarpeellisiksi.

        Yhtään lisäpistettä ei tule, vaikka kehuu vartaloa mistään kohtaa. Sillä lailla en ole välitä kehuista, kun useat naisihmiset näyttäisi usein oikein nauttivan. Mä en nauti.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ne oli esimerkkejä joita voi vapaasti soveltaa, mutta jotain minun kehoni kehumista olen huono vastaanottamaan enkä koe sellaisia kehuja edes tarpeellisiksi.

        Yhtään lisäpistettä ei tule, vaikka kehuu vartaloa mistään kohtaa. Sillä lailla en ole välitä kehuista, kun useat naisihmiset näyttäisi usein oikein nauttivan. Mä en nauti.

        Pitääkö kehulla aina olla motiivi? Pitääkö kehulla aina kalastella esim. lisäpisteitä? Jos vaikka toisen pirteä ulkonäkö piristää sun omaa päivääsi niin voiko kehu olla esim. kiitos siitä?


      • Suatana
        Suatana kirjoitti:

        Ne oli esimerkkejä joita voi vapaasti soveltaa, mutta jotain minun kehoni kehumista olen huono vastaanottamaan enkä koe sellaisia kehuja edes tarpeellisiksi.

        Yhtään lisäpistettä ei tule, vaikka kehuu vartaloa mistään kohtaa. Sillä lailla en ole välitä kehuista, kun useat naisihmiset näyttäisi usein oikein nauttivan. Mä en nauti.

        Toki oma rakastettu jos kehuu, se tuntuu mukavalle. Kuten joskus tehnyt, että ihanat hymykuopat, kun hymyilet tms. Se on ihan mukava kehu. Siinä on tunnekin mukana. Mutten kaipaa vieraitten kehuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö kehulla aina olla motiivi? Pitääkö kehulla aina kalastella esim. lisäpisteitä? Jos vaikka toisen pirteä ulkonäkö piristää sun omaa päivääsi niin voiko kehu olla esim. kiitos siitä?

        Lisään vielä, että itse siis karsastan ihan jokaista kehua, jolla kalastellaan jotain. Sen on ihan sama mihin se kehu kohdistuu, mutta jos haiskahtaa yhtään pisteiden kalastelulta, niin se laskee pisteitä. Vilpittömältä ja spontaanilta vaikuttava kehu taas on ihan ok, vaikka olisi hieman karkeampikin (siis itselleni).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö kehulla aina olla motiivi? Pitääkö kehulla aina kalastella esim. lisäpisteitä? Jos vaikka toisen pirteä ulkonäkö piristää sun omaa päivääsi niin voiko kehu olla esim. kiitos siitä?

        Vilpitön kehu on ok. Imartelu, motiivi saavuttaakseen jotain kehuillaan ei ole ok. Haistan herkästi ne vilpittömät niistä muista syistä eroon.

        Nojoo, ootpa tänää pirtsakan näköinen tms. on ihan jees. Mut ihan voi sanoa kiitos, että piristit päivääni sen muun kehumisen sijaankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lisään vielä, että itse siis karsastan ihan jokaista kehua, jolla kalastellaan jotain. Sen on ihan sama mihin se kehu kohdistuu, mutta jos haiskahtaa yhtään pisteiden kalastelulta, niin se laskee pisteitä. Vilpittömältä ja spontaanilta vaikuttava kehu taas on ihan ok, vaikka olisi hieman karkeampikin (siis itselleni).

        Joo. Aikalailla noin. Mutta sellanen tiiätkö ylitsevuotavainen kehuminen tuntuu falskilta sitten taas. Ymmärrän, että ihastuneena, rakastuneena näkee toisen suurinpiirtein maailman kauneimpana olentona, ihan kaikki on parasta mitä voi olla. Ja silloin helposti vetää överitkin tunteillessaan.

        Se on semmosta, mutta tuntematon useinmiten kehuu persettä nuollakseen, en tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö kehulla aina olla motiivi? Pitääkö kehulla aina kalastella esim. lisäpisteitä? Jos vaikka toisen pirteä ulkonäkö piristää sun omaa päivääsi niin voiko kehu olla esim. kiitos siitä?

        1½ vuotta sitten, olisin ehkä hyrissyt ulkomuotoni kehuista, itsekseni tyytyväisenä.
        Ulos päin sitä tuskin olisin näyttänyt... korkeintaan kiittänyt kohteliaisuudesta.
        Muut puheen aiheet olis kyllä olleet tervetulleenpia vaihtoehtoja; vaikka musiikista, säästä, suosikki artistista, mootori urheilusta... onhan näitä puheenaiheita.

        Tänä päivänä ulkomuotoni kehuilu; Menis kyllä "piruilun piikkiin", mä en ole kuosissani.
        Ens kesään mennessä ulkomuotoni uskoisin olevan ennallaan, sen on oltava!


    • Anonyymi

      Ystävällisesti ja hymyillen annettu kehu on aina ihan ok. Se voi olla tarpeeton, mutta se ei yleensä loukkaa ketään.

      Tärkeää on myös se, että kehu on tarpeeksi yleisluontoinen, eikä mene turhan yksityiskohtaiseksi. "Onpa kiva mekko" on mukava kehu. "Näytätpä hyvältä tossa mekossa" on vielä ihan ok tutummalta ihmiseltä, mutta vieraalta se menee jo turhan henkilökohtaiseksi. "Sun tissit näyttää hyvältä tossa mekossa" on liikaa oikeastaan keneltä tahansa muulta, paitsi ehkä omalta puolisolta/ kumppanilta.

      • Hyviä esimerkkejä. 👍


    • "Tällä palstalla miesoletetut jatkuvasti valittavat, ettei naisia voi enää kehua ilman #meetoo:ta"

      En ole nähnyt valituksia tällä palstalla

      • Anonyymi

        No minä olen nähnyt niitä hyvin usein. Näin yhden juuri aiemmin tänään ja se inspiroi tähän aloitukseen. Me luemme ilmeisesti eri aloituksia. ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No minä olen nähnyt niitä hyvin usein. Näin yhden juuri aiemmin tänään ja se inspiroi tähän aloitukseen. Me luemme ilmeisesti eri aloituksia. ☺

        Juu, minäkin olen nähnyt niitä, vaikka käyn täällä harvakseltaan.


    • No viimeimmäksi mä olen kehunut näin: (kopioitu whatsapista)

      ”-Mietin tässä, että sun kanssa on helkatin mukava olla. Olet hauska, sulla on hyvät arvot, olet reipas ja symppis ihminen. Lisäksi kaunis nainen.
      Ei ole ihme, että välillä hautaudun mietteisiin.

      -Kiitos kohteliaisuudesta🙂

      -Ei se kohteliaisuus kyllä ollut, vaan totta, mutta ole hyvä. 😊

      -Silloin on kohteliaisuus kun julki tuodaan, väitelläänkö? 😁

      -Kohtelias voin olla, mutta itse pidän tärkeänä, että se on nimenomaan ja vain ainoastaan totta. Ei niinkuin mikään tekaistu kohteliaisuus. 😁”

      Eipä tullut #meetoota. Väittelykin loppui, ennenkuin alkoi. 😬

      • Niin, vaikka puhutaan kehuista, jotenkin siinä on väärä sointu yleensäottaen. On tärkeää, että ne osattaisiin ottaa oikein vastaan.

        Muuten... muistan jonkun verkkokoulutuksen. Aihe oli sähkötyöturvallisuus, loppukoe ja minulle toivotettiin onnea. Siis mitä ja v.ttua? Ei sähkötöitä tehdä turvallisesti onnen avulla, vaan tiedolla mitä ollaan tekemässä. 😄

        Kannattaa miettiä mitä sanoo missäkin.... eikä tehdä jostain tapaa. 😊


      • Tuo on ok, kun ootte vähän niinkun treffikumppanit, jolloin tuonkaltainen kiinnostus ja viehtymys on jopa suotavaa. :)


      • Suatana kirjoitti:

        Tuo on ok, kun ootte vähän niinkun treffikumppanit, jolloin tuonkaltainen kiinnostus ja viehtymys on jopa suotavaa. :)

        Voisin tuumata noin ihan vain kaverillekin...

        Ei sillä ole tarkoitusta kelle sanoo mitä... oikeastaan sillä ei nimenomaan ole väliä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Voisin tuumata noin ihan vain kaverillekin...

        Ei sillä ole tarkoitusta kelle sanoo mitä... oikeastaan sillä ei nimenomaan ole väliä.

        Täytyy näin sivusta todeta, että itselkeni tuo olisi kaverina liikaa. En haluaisi saada tuollaista tekstiä kaverilta, vaan kyllä siinä pitäisi joku kipinä vähintään olla. Tuossa tulisi muuten helposti sellainen olo, että on syytä ottaa etäisyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy näin sivusta todeta, että itselkeni tuo olisi kaverina liikaa. En haluaisi saada tuollaista tekstiä kaverilta, vaan kyllä siinä pitäisi joku kipinä vähintään olla. Tuossa tulisi muuten helposti sellainen olo, että on syytä ottaa etäisyyttä.

        Joo, no toi loppuosa, että oisin siitä fiiliksestä poissaoleva, ei ehkä tulisi kaverin kohdalla.

        Mutta siis muuten en mä säästele hyvää. Enkä mieti sen kummasemmin miksi sen sanon. Jos mun kaveri ottaa mun mielipiteestä välimatkaa, niin hänhän sen päättää. Mä oon mä. 😄

        Niin ja on mulla kauniita, fiksuja ja hyvillä arvoilla varustettuja kavereita. Ja ihan lähestyvät ilman epäluuloa, vaikka olen sanonutkin heille siitä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Joo, no toi loppuosa, että oisin siitä fiiliksestä poissaoleva, ei ehkä tulisi kaverin kohdalla.

        Mutta siis muuten en mä säästele hyvää. Enkä mieti sen kummasemmin miksi sen sanon. Jos mun kaveri ottaa mun mielipiteestä välimatkaa, niin hänhän sen päättää. Mä oon mä. 😄

        Niin ja on mulla kauniita, fiksuja ja hyvillä arvoilla varustettuja kavereita. Ja ihan lähestyvät ilman epäluuloa, vaikka olen sanonutkin heille siitä.

        En mä kaverilta halua ulkonäkökehujakaan. Sanotaan näin, että asioissa ei sinällään ole tuossa vikaa, mutta tavalla miten ne sanotaan ehkä hieman.

        Itselle tosiaan tulisi tuossa sellainen olo, että on syytä ottaa etäisyyttä. Tai ehkä pikemmin tunne, että olisi pitänyt tajuta ottaa etäisyyttä jo aiemmin. Mulle tulisi hieman syyllinen olo, etten olisi tajunnut etääntyä "ajoissa", jos tosiaan itse olisin tuossa vain ja ainoastaan kaverina. Tuosta tekstistä kun saisi helposti kuvan, että toinen tahtoisi enemmän.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Voisin tuumata noin ihan vain kaverillekin...

        Ei sillä ole tarkoitusta kelle sanoo mitä... oikeastaan sillä ei nimenomaan ole väliä.

        Hmm, eikö kaveri voisi epöillä sun ihastuneen häneen, jos kehut kauniiksi naiseksi? :)

        Mä en ehkä haluaisi kuulla kavereilta tuota olet kaunis nainen. Miespuolisilta kavereilta. Toki vaikuttaa identiteettinikin, enkä tykkää että naiseutta korostetaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En mä kaverilta halua ulkonäkökehujakaan. Sanotaan näin, että asioissa ei sinällään ole tuossa vikaa, mutta tavalla miten ne sanotaan ehkä hieman.

        Itselle tosiaan tulisi tuossa sellainen olo, että on syytä ottaa etäisyyttä. Tai ehkä pikemmin tunne, että olisi pitänyt tajuta ottaa etäisyyttä jo aiemmin. Mulle tulisi hieman syyllinen olo, etten olisi tajunnut etääntyä "ajoissa", jos tosiaan itse olisin tuossa vain ja ainoastaan kaverina. Tuosta tekstistä kun saisi helposti kuvan, että toinen tahtoisi enemmän.

        No se onkin sinun tunne... Enpä mä niille välttämättä mitään voiskaan. 🤷‍♂️

        Mutta ymmärrän kyllä...aika yleistä. Varsinkin naisilla. Ja on siinä vaarana, että mies ymmärtää kaveruuden väärin... Mutta se onkin sitten hänen omista tunteista kyse...


      • Suatana kirjoitti:

        Hmm, eikö kaveri voisi epöillä sun ihastuneen häneen, jos kehut kauniiksi naiseksi? :)

        Mä en ehkä haluaisi kuulla kavereilta tuota olet kaunis nainen. Miespuolisilta kavereilta. Toki vaikuttaa identiteettinikin, enkä tykkää että naiseutta korostetaan.

        No en mä tuossa naiseutta korostanutkaan. Sattui vaan olemaan nainen...

        Oikeastaan kun täälläkin toitotetaan sitä tasa-arvoisuutta ja tasaveroisuutta, niin aika moni nainen kehuu toiselle kaverille ystävälleen hänen ulkonäköä, eikä siinäkään ehkä ole mitään seksuaalisuusrajoituksia, vai pitäisikö homoseksuaalin naisen pitäytyä kommentoimasta kaverin ulkonäköä? Jos se on heteronaiselle sitten ihan ok?

        Mä koitan juurikin päästä näistä konservatiivisista ja jumittuneista oletuksista pois... se tietenkään ei kaikille sovi, mutta enpä mä ole mitään keltään vaatimassakaan, saa toki ottaa taka-askeleita...mutta ne tosikaverit ja ystävät kyllä jää... Ei tartte arpoa. :o)


      • interlocutrice kirjoitti:

        No en mä tuossa naiseutta korostanutkaan. Sattui vaan olemaan nainen...

        Oikeastaan kun täälläkin toitotetaan sitä tasa-arvoisuutta ja tasaveroisuutta, niin aika moni nainen kehuu toiselle kaverille ystävälleen hänen ulkonäköä, eikä siinäkään ehkä ole mitään seksuaalisuusrajoituksia, vai pitäisikö homoseksuaalin naisen pitäytyä kommentoimasta kaverin ulkonäköä? Jos se on heteronaiselle sitten ihan ok?

        Mä koitan juurikin päästä näistä konservatiivisista ja jumittuneista oletuksista pois... se tietenkään ei kaikille sovi, mutta enpä mä ole mitään keltään vaatimassakaan, saa toki ottaa taka-askeleita...mutta ne tosikaverit ja ystävät kyllä jää... Ei tartte arpoa. :o)

        Juu, mutta itse en tykkäisi jos miespuoliset tai edes naispuoliset korostaisi kehuissaan jotenkin naiseutta. Kaunis nainen. Kaunis mies. Kaunis ihminen.

        Jaa'a, ihan sama. Itse esim. harvemmin kehun naisia, kavereita ulkonäöltä tuskin koskaan? Ja sen kerran kun olen naista kehunut, siitä on yleensä vaivaannuttu täysin, varmaan just siks, että heteronaiset ottaa huonosti vastaan kehuja naisilta?

        Pitäis varmaan kunnioittaa kaverin toivetta, jos hän tykkää kyttyrää jättäsin kehumatta.
        Eos.


      • Suatana kirjoitti:

        Juu, mutta itse en tykkäisi jos miespuoliset tai edes naispuoliset korostaisi kehuissaan jotenkin naiseutta. Kaunis nainen. Kaunis mies. Kaunis ihminen.

        Jaa'a, ihan sama. Itse esim. harvemmin kehun naisia, kavereita ulkonäöltä tuskin koskaan? Ja sen kerran kun olen naista kehunut, siitä on yleensä vaivaannuttu täysin, varmaan just siks, että heteronaiset ottaa huonosti vastaan kehuja naisilta?

        Pitäis varmaan kunnioittaa kaverin toivetta, jos hän tykkää kyttyrää jättäsin kehumatta.
        Eos.

        No ehkä siinä on juuri kyse siitä vastaanotosta. Kaikki ei osaa ottaa vastaan mitään positiivistä.

        Meitä on tässäkin asiassa monenlaisia ihmisiä... Jotkut halaa tavatessaan ja jotkut taas saa nippa nappa itsestään moikan irti... :oD

        No en mäkään enää toiste kehu tai sano mitään hyvää, jos siitä joku hirmuisen mekkalan nostaa... :oD Ei mun pakko ole tuoda mitään mielipidettä henkilöstä ulos, jos se ahdistaa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No en mä tuossa naiseutta korostanutkaan. Sattui vaan olemaan nainen...

        Oikeastaan kun täälläkin toitotetaan sitä tasa-arvoisuutta ja tasaveroisuutta, niin aika moni nainen kehuu toiselle kaverille ystävälleen hänen ulkonäköä, eikä siinäkään ehkä ole mitään seksuaalisuusrajoituksia, vai pitäisikö homoseksuaalin naisen pitäytyä kommentoimasta kaverin ulkonäköä? Jos se on heteronaiselle sitten ihan ok?

        Mä koitan juurikin päästä näistä konservatiivisista ja jumittuneista oletuksista pois... se tietenkään ei kaikille sovi, mutta enpä mä ole mitään keltään vaatimassakaan, saa toki ottaa taka-askeleita...mutta ne tosikaverit ja ystävät kyllä jää... Ei tartte arpoa. :o)

        Hyvin harva naispuolinen ystäväni kehuu kenenkään kauneutta. Kehut voivat olla tyyliin "nätti uus kampaus", "tosi kiva meikki" tai "makee takki", mutta mä en muista kenenkään sanoneen selvinpäin, että oletpa kaunis tänään. Kännissä muutama muutenkin sanoissaan turha on niin sanonut ja se on vaivaannuttavaa. Ainoat naispuoliset (äidin ja mummun) lisäksi ovat olleet kauneusalan ammattilaisia (kosmetologeja ja meikkaajia). Uskallan siis väittää, etta tuollainen ei ole naisten tavanomaista keskinäistä puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harva naispuolinen ystäväni kehuu kenenkään kauneutta. Kehut voivat olla tyyliin "nätti uus kampaus", "tosi kiva meikki" tai "makee takki", mutta mä en muista kenenkään sanoneen selvinpäin, että oletpa kaunis tänään. Kännissä muutama muutenkin sanoissaan turha on niin sanonut ja se on vaivaannuttavaa. Ainoat naispuoliset (äidin ja mummun) lisäksi ovat olleet kauneusalan ammattilaisia (kosmetologeja ja meikkaajia). Uskallan siis väittää, etta tuollainen ei ole naisten tavanomaista keskinäistä puhetta.

        Mä taas olen huomannut vaikka facessa liki järjestään, kun joku vaihtaa profiilikuvaansa, niin suurin osa on naisten kommentteja...je ne on tyyliin, ai kun nätti oot, kaunis, niin söpö jne. Ja jossain juhlissa tai muualla vst. olen kuullut myös.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Mä taas olen huomannut vaikka facessa liki järjestään, kun joku vaihtaa profiilikuvaansa, niin suurin osa on naisten kommentteja...je ne on tyyliin, ai kun nätti oot, kaunis, niin söpö jne. Ja jossain juhlissa tai muualla vst. olen kuullut myös.

        Niin ja lisäksi tuota nätit hiukset ja kiva kampaus, kivat vaatteet ja mukavat kengät -juttua, mutta eipä se olekaan sama juttu, kun nainen sanoo sen naiselle, kun että mies sanoo sen naiselle tai puhumattakaan miehelle...sehän on jo saakeli homoilua!! :oD


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Mä taas olen huomannut vaikka facessa liki järjestään, kun joku vaihtaa profiilikuvaansa, niin suurin osa on naisten kommentteja...je ne on tyyliin, ai kun nätti oot, kaunis, niin söpö jne. Ja jossain juhlissa tai muualla vst. olen kuullut myös.

        Siitä puhuttiinkin tuolla vähän alempana. Some on eri juttu kuin livenä. Se on ihan eri maailma ja siellä kehuminen on vähemmän henkilökohtaista. Tosi harva puhuisi livenä ystävilleen "somekieltä".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siitä puhuttiinkin tuolla vähän alempana. Some on eri juttu kuin livenä. Se on ihan eri maailma ja siellä kehuminen on vähemmän henkilökohtaista. Tosi harva puhuisi livenä ystävilleen "somekieltä".

        No siis olen mä ihan livenäkin kuullut ja nähnyt, mutta siellä eniten...

        Ja se on tosiaan aikalailla uusi tapa...

        Mutta tosiaan mä oon sellainen, että jos jonkun tuollaisen huomaan ja tiedän ja tunnen toista edes vähän, niin en mä suotta jätä sanomatta ja jos pitää outona ja inhottavana, niin harmi.... :o( Sille en oikein mitään voi... Toista kertaa en tietenkään sano mitään, jos sen näkee ja kuulee toisesta...

        Mutta minusta se on kuin kiitos tai ole hyvä... tai paremmin kuin anteeksi... senkin sanan käyttöä vältellään... tai että olen pahoillani... Ei minun tarvitse olla syyllinen, vaikka aiheutan jonkun tunteen toisessa...voin silti olla pahoillaan ja pyytää anteeksi...

        En tajua miksi jotain hyvää pitää pimittää...??? Varsinkin nyt oon huomannut, kun jotkut ihmiset soittaa jonkun asian takia mulle, mutta oikea syy on osoittaa osanotot ja kysellä mun vointia... Mutta ei kykene pelkästään siihen....pitää olla joku muu syy ja sivussa vaan puhua isän kuolemasta. Ihmiset tekee hirmuisen pähkinnän hyvistä asioista... Tai jättävät sitten sen tekemättä varuilta, ettei vaan toisen tunteita hipaista väärin...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No siis olen mä ihan livenäkin kuullut ja nähnyt, mutta siellä eniten...

        Ja se on tosiaan aikalailla uusi tapa...

        Mutta tosiaan mä oon sellainen, että jos jonkun tuollaisen huomaan ja tiedän ja tunnen toista edes vähän, niin en mä suotta jätä sanomatta ja jos pitää outona ja inhottavana, niin harmi.... :o( Sille en oikein mitään voi... Toista kertaa en tietenkään sano mitään, jos sen näkee ja kuulee toisesta...

        Mutta minusta se on kuin kiitos tai ole hyvä... tai paremmin kuin anteeksi... senkin sanan käyttöä vältellään... tai että olen pahoillani... Ei minun tarvitse olla syyllinen, vaikka aiheutan jonkun tunteen toisessa...voin silti olla pahoillaan ja pyytää anteeksi...

        En tajua miksi jotain hyvää pitää pimittää...??? Varsinkin nyt oon huomannut, kun jotkut ihmiset soittaa jonkun asian takia mulle, mutta oikea syy on osoittaa osanotot ja kysellä mun vointia... Mutta ei kykene pelkästään siihen....pitää olla joku muu syy ja sivussa vaan puhua isän kuolemasta. Ihmiset tekee hirmuisen pähkinnän hyvistä asioista... Tai jättävät sitten sen tekemättä varuilta, ettei vaan toisen tunteita hipaista väärin...

        Hyvin harva nainen noin ystävilleen puhuu. Usko tai ole uskomatta. Ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä puhetta naistenkaan kesken. Jos tarkotat jotain juhlissa esitettyjä kehuja, niin nehän tosiaan kohdistuvat siihen "naamiaispukuun" mitä juhlapukeutumiseksi kutsutaan. Se ei ole puhetta, jolla tarkotetaan, että oletpas SINÄ kaunis nainen. Ei todellakaan. Se on sitä, että kiva mekko, kivat hiukset, kiva meikki ... näytät kauniilta. Se on täysin eri asia, kuin sinä olet kaunis. Noiden välillä on tosi iso ero. Ja miehen on oikeastaan ihan yhtä hyväksyttävää kehua sitä "naamiaisasua" kauniiksi. Sen sijaan henkilöön muuten vaan kohdistuva sinä olet kaunis on helposti aivan liian henkilökohtainen kommentti.

        Ja tosiaan jotkut somekuvat ovat sen juhlien "naamiaisasun" vastine. Ne eivät ole se ihminen henkilökohtaisesti juuri siinä.


      • interlocutrice
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin harva nainen noin ystävilleen puhuu. Usko tai ole uskomatta. Ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä puhetta naistenkaan kesken. Jos tarkotat jotain juhlissa esitettyjä kehuja, niin nehän tosiaan kohdistuvat siihen "naamiaispukuun" mitä juhlapukeutumiseksi kutsutaan. Se ei ole puhetta, jolla tarkotetaan, että oletpas SINÄ kaunis nainen. Ei todellakaan. Se on sitä, että kiva mekko, kivat hiukset, kiva meikki ... näytät kauniilta. Se on täysin eri asia, kuin sinä olet kaunis. Noiden välillä on tosi iso ero. Ja miehen on oikeastaan ihan yhtä hyväksyttävää kehua sitä "naamiaisasua" kauniiksi. Sen sijaan henkilöön muuten vaan kohdistuva sinä olet kaunis on helposti aivan liian henkilökohtainen kommentti.

        Ja tosiaan jotkut somekuvat ovat sen juhlien "naamiaisasun" vastine. Ne eivät ole se ihminen henkilökohtaisesti juuri siinä.

        No eipä sillä oikeastaan väliä, olipa yleisesti niin tai näin... :o)

        Ei vaikutusta mun mielipiteeseen ja käyttäytymiseen. :o)


    • Anonyymi

      Jos puhutaan tuntemattomista niin varmaan sellainen asia mitä et pystyisi sanomaan muiden kuullen on ahdistelua.

      • Anonyymi

        Pääosin varmaan noin. Musta tosin tuntuu, että monilla ihmisillä ei ole mitään vaikeuksia sanoa törkeitäkään asioita täysin julkisesti, edes selvin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääosin varmaan noin. Musta tosin tuntuu, että monilla ihmisillä ei ole mitään vaikeuksia sanoa törkeitäkään asioita täysin julkisesti, edes selvin päin.

        Niin no totta. Mutta jos puhutaan ihmisistä joilla on sentään jotkut käytöstavat. Onhan sitä aikuisia äijiä jotka tuolla teini tytöille huutelee kadulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin no totta. Mutta jos puhutaan ihmisistä joilla on sentään jotkut käytöstavat. Onhan sitä aikuisia äijiä jotka tuolla teini tytöille huutelee kadulla.

        Mä en välttämättä menis olettamaan, että tän palstan kyselijöillä olis edes jotain käytöstapoja tai sosiaalista ymmärrystä. Siksi musta heille ei voi antaa ohjetta, että ok sanoa, jos kehtaat sen julkisesti sanoa. 😝


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en välttämättä menis olettamaan, että tän palstan kyselijöillä olis edes jotain käytöstapoja tai sosiaalista ymmärrystä. Siksi musta heille ei voi antaa ohjetta, että ok sanoa, jos kehtaat sen julkisesti sanoa. 😝

        Olisiko sitten selvempi ilmaisu että tuntemattomalle, puolitutulle on soveliasta sanoa samanlaisia kehuja kuin vaikkapa äidille/mummollesi. Paitsi jos kehut jatkuvasti mummon piirakkaa niin jätä se sanomatta. Näin kärjistettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko sitten selvempi ilmaisu että tuntemattomalle, puolitutulle on soveliasta sanoa samanlaisia kehuja kuin vaikkapa äidille/mummollesi. Paitsi jos kehut jatkuvasti mummon piirakkaa niin jätä se sanomatta. Näin kärjistettynä.

        Ehkä toi toimis paremmin 😅


    • Anonyymi

      Jos sanoo naista kauniiksi niin se on seksuaalista ahdistelua.Nykyään jos töissäkin lähestyy naista ihan normaaleja juttuja juttelee niin kyllä naiset äkkiä pitää sitä ahdisteluna koska nainen ei tykkää miehen ulkonäöstä.

      • Anonyymi

        Sanoisin jopa, että olet ainakin tuon ensimmäisen kohdalla oikeassa. "Olet kaunis" on ihan liian henkilökohtainen kehu puolitutulta tai tuntemattomalta. Sen sävy on ihan väärä satunnaiseen kehumiseen. Kokeile kehua vähemmän henkilökohtaisesti, jos koet tarvetta kehua työtovereitasi.


      • Mä jotenkin ymmärrän kauniiksi kehumisen henkilökohtaisesti annettuna kehuna silloin, kun sen sanoo joku sinuun ihastunut ihminen, vaikka treffikumppani tms. jonka kanssa on sellaisia kemioita mihin nämä kehut jopa sopii. Tai joku läheinen, jonka sanomana se on merkityksellisempää ja jotenkin hyväksytympää.

        Mutta joku random vieras tyyppi kehuu kauniiksi, niin on vähän siinä ja siinä miten sen ottaa. Itsellä nousee suojakuori eteen. Tyyliin älä etene pidemmälle kehuinesi. :)

        Itse en ainakaan tykkää olla mikään objekti jota kuolataan, mutta niitä ihmisiä on paljon jotka siitä vilpittömästi myös nauttii. Instagram jne.

        He oikein loistaa kehujen määrästä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mä jotenkin ymmärrän kauniiksi kehumisen henkilökohtaisesti annettuna kehuna silloin, kun sen sanoo joku sinuun ihastunut ihminen, vaikka treffikumppani tms. jonka kanssa on sellaisia kemioita mihin nämä kehut jopa sopii. Tai joku läheinen, jonka sanomana se on merkityksellisempää ja jotenkin hyväksytympää.

        Mutta joku random vieras tyyppi kehuu kauniiksi, niin on vähän siinä ja siinä miten sen ottaa. Itsellä nousee suojakuori eteen. Tyyliin älä etene pidemmälle kehuinesi. :)

        Itse en ainakaan tykkää olla mikään objekti jota kuolataan, mutta niitä ihmisiä on paljon jotka siitä vilpittömästi myös nauttii. Instagram jne.

        He oikein loistaa kehujen määrästä.

        Aikalailla noin mäkin sen koen. Vieraalta tulevana kehuna tuo on liikaa (itselleni, ei varmaankaan ihan kaikille muille). Se nostaa tosiaan heti suojauksen, että älä tule yhtään lähemmäksi (ei fyysisesti, eikä verbaalisesti) ja herättää pohtimaan sanojan motiivia (eikä mitenkään positiivisella tasolla).

        Tutulta tulevana se on itselleni siinä ja siinä. Olen kuullut tuota ja se on musta vaivaannuttavaa.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mä jotenkin ymmärrän kauniiksi kehumisen henkilökohtaisesti annettuna kehuna silloin, kun sen sanoo joku sinuun ihastunut ihminen, vaikka treffikumppani tms. jonka kanssa on sellaisia kemioita mihin nämä kehut jopa sopii. Tai joku läheinen, jonka sanomana se on merkityksellisempää ja jotenkin hyväksytympää.

        Mutta joku random vieras tyyppi kehuu kauniiksi, niin on vähän siinä ja siinä miten sen ottaa. Itsellä nousee suojakuori eteen. Tyyliin älä etene pidemmälle kehuinesi. :)

        Itse en ainakaan tykkää olla mikään objekti jota kuolataan, mutta niitä ihmisiä on paljon jotka siitä vilpittömästi myös nauttii. Instagram jne.

        He oikein loistaa kehujen määrästä.

        Jos miettii vaikka jotain IG:a niin luulen, että valtaosa heistäkään ei haluaisi niitä samoja sanottavan heille päin näköä. Jonkun sosiaalisen median kautta tulevana "sä oot kaunis" on paljon vähemmän iholle tunkeva kommentti kuin kasvotusten sanottuna.


      • Anonyymi

        Jos nyt naisena menisin jollekin puolitutulle miehelle päin naamaa komeaksi sanomaan. Niin kyllä siinä jotain muutakin on silloin kun pelkkä ilahduttaminen mielessä.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Mä jotenkin ymmärrän kauniiksi kehumisen henkilökohtaisesti annettuna kehuna silloin, kun sen sanoo joku sinuun ihastunut ihminen, vaikka treffikumppani tms. jonka kanssa on sellaisia kemioita mihin nämä kehut jopa sopii. Tai joku läheinen, jonka sanomana se on merkityksellisempää ja jotenkin hyväksytympää.

        Mutta joku random vieras tyyppi kehuu kauniiksi, niin on vähän siinä ja siinä miten sen ottaa. Itsellä nousee suojakuori eteen. Tyyliin älä etene pidemmälle kehuinesi. :)

        Itse en ainakaan tykkää olla mikään objekti jota kuolataan, mutta niitä ihmisiä on paljon jotka siitä vilpittömästi myös nauttii. Instagram jne.

        He oikein loistaa kehujen määrästä.

        Naisen ulkoisia ulokkeita ei sovi kehua, se olisi sama, kuin nainen kehuisi miehen pullottavaa etumusta !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aikalailla noin mäkin sen koen. Vieraalta tulevana kehuna tuo on liikaa (itselleni, ei varmaankaan ihan kaikille muille). Se nostaa tosiaan heti suojauksen, että älä tule yhtään lähemmäksi (ei fyysisesti, eikä verbaalisesti) ja herättää pohtimaan sanojan motiivia (eikä mitenkään positiivisella tasolla).

        Tutulta tulevana se on itselleni siinä ja siinä. Olen kuullut tuota ja se on musta vaivaannuttavaa.

        Joku isä tai äiti, sisko, oma lapsi, puoliso tms. jos vaikka kehuu kauneutta, niin sen ottaa erilailla tosiaan, kun jonkun ventovieraan kehut.

        Mä kehun esim. tyttäriäni, että vaikka onpa kauniisti sun hiukset, kun hän on ne pinneillä ja pompuloilla laittanut. Kehun kyllä muutenkin söpöiksi nöpöneniksi, kauniiksi pikku kultahippusiksi jne. Oon jopa sanonut etten muuttais sussa mitään, jos lapsi on jotain itsekriittistä sanonut.

        Kyllä mäkin kehun surutta rakkaitani, mutta ne on vilpittömiä kehuja. Mä todella näen heidät niin kuin sanon.

        Olet rakkaani kaunis, ne on pitkälti myös niitä tunteita jotka pulppuaa sydämestä ja se kauneus tarkoittaa muutakin kauneutta kuin pintaa, myös niiden tunteuden kauneutta rakasta kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos miettii vaikka jotain IG:a niin luulen, että valtaosa heistäkään ei haluaisi niitä samoja sanottavan heille päin näköä. Jonkun sosiaalisen median kautta tulevana "sä oot kaunis" on paljon vähemmän iholle tunkeva kommentti kuin kasvotusten sanottuna.

        Luultavasti noin. Luulis väsyvänkin ainaiseen kehumiseen, et siihin turtuis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Naisen ulkoisia ulokkeita ei sovi kehua, se olisi sama, kuin nainen kehuisi miehen pullottavaa etumusta !

        No kyllä mä varmaan kehuisin estoitta kumppaniani, jos naisen kanssa olisin suhteessa. Ihanat puskurit, rinnat jne. mutta niihin kyllä liittyy silloin himoakin. Ei ihan pelkkää kevyttä kenttähuumoria. :'D

        Tuossa kohtaa kehuja joko hinkuisin hänen iholleen tai olisin jo.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        No kyllä mä varmaan kehuisin estoitta kumppaniani, jos naisen kanssa olisin suhteessa. Ihanat puskurit, rinnat jne. mutta niihin kyllä liittyy silloin himoakin. Ei ihan pelkkää kevyttä kenttähuumoria. :'D

        Tuossa kohtaa kehuja joko hinkuisin hänen iholleen tai olisin jo.

        Hmm ... täytyy sanoa, että nuo kehut nostaisivat niskavillani pystyyn myös parisuhteessa. Olis varma tapa tappaa kaikki mun haluni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... täytyy sanoa, että nuo kehut nostaisivat niskavillani pystyyn myös parisuhteessa. Olis varma tapa tappaa kaikki mun haluni.

        Heh, oops boobs. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... täytyy sanoa, että nuo kehut nostaisivat niskavillani pystyyn myös parisuhteessa. Olis varma tapa tappaa kaikki mun haluni.

        Muistathan, että on karski tapa ja ja on rakastava tapa ilmaista tuokin, ihanat rinnat? :)

        Kun ne varmasti on, jos sinusta muutenkin tykkää.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Heh, oops boobs. :D

        Se muuten on jopa ollutkin varma tapa saada mut muuttumaan torjuvaksi. En oikeestaan muista mitään muuta tuon aiheen ympärillä niin vihanneeni kuin erään eksäni tapaa kehua mun "ulokkeitani". Hän siis kehui kyllä ihan "normaalisti" eikä mitenkään rivosti, mutta vaikka olisin ollut missä mielentilassa ennen niitä niin ne saivat mut tahtomaan vain häipyä lenkille tai jotain. 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se muuten on jopa ollutkin varma tapa saada mut muuttumaan torjuvaksi. En oikeestaan muista mitään muuta tuon aiheen ympärillä niin vihanneeni kuin erään eksäni tapaa kehua mun "ulokkeitani". Hän siis kehui kyllä ihan "normaalisti" eikä mitenkään rivosti, mutta vaikka olisin ollut missä mielentilassa ennen niitä niin ne saivat mut tahtomaan vain häipyä lenkille tai jotain. 😅

        Hmph. 🙊

        Ei sille vaan voi mitään, jos ne hekumoissaan pääsee nuokin sanat suusta ulos.


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Hmph. 🙊

        Ei sille vaan voi mitään, jos ne hekumoissaan pääsee nuokin sanat suusta ulos.

        Voi olla, ettei mahda. Tärkeintä varmaan siis löytää kohde, joka tykkää. ☺


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, ettei mahda. Tärkeintä varmaan siis löytää kohde, joka tykkää. ☺

        Se tunne, kun tuon suhteen jälkeen seurustelin miehen kanssa, joka ei "kehunut" eikä puristellut, oli jotenkin uskomaton. Vasta siinä kohtaa mä aidosti tajusin miten ahdistaviksi mä olin ne tavat kokenut, vaikka ne ei varmasti monen muun mielestä olis olleet mitenkää liikaa. Hän ei siis ollut mitenkään vulgääri tai kovakouranen, mutta mulle se oli ahdistavaa käytöstä. Mies, joka ei koskaan tehnyt noita, vaan ilmaisi halunsa ja tykkäämisensä ihan toisilla tavoilla, oli suorastaan taivas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla, ettei mahda. Tärkeintä varmaan siis löytää kohde, joka tykkää. ☺

        Niinpä tai pistää jesarilla suu teipaten. :'D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se tunne, kun tuon suhteen jälkeen seurustelin miehen kanssa, joka ei "kehunut" eikä puristellut, oli jotenkin uskomaton. Vasta siinä kohtaa mä aidosti tajusin miten ahdistaviksi mä olin ne tavat kokenut, vaikka ne ei varmasti monen muun mielestä olis olleet mitenkää liikaa. Hän ei siis ollut mitenkään vulgääri tai kovakouranen, mutta mulle se oli ahdistavaa käytöstä. Mies, joka ei koskaan tehnyt noita, vaan ilmaisi halunsa ja tykkäämisensä ihan toisilla tavoilla, oli suorastaan taivas.

        Ymmärrän. Siinä ehkä tuntee itseään äkkiä esineeksi, jos kovin puristellaan. En itsekkään tykkää puristelusta, enkä etenkään julkipuristeluista. Inhoan myös pepun läpsimistä, se on jotenkin moukkamaista. Halpaa.

        Vitsejä kertoessa ne jutut menee, mutta käytännössä inhoan juurikin naisen esineellismäistä käsittelyä. Kourimista, lumppumaista käsittelyä.

        Toki toiset jopa innostuu moisesta.

        Itse ajattelen, että toista voi koskettaa janoten ja palavasti, mutta kosketuksessa tulee näkyä arvostus toista kohtaan. Se onkin taitolaji miten kosketat, niin ettei toinen tulkitse sitä epämukavaksi.

        Intohimo saa ihmiset ahmimaan toista ihmistä käsin, suin, koko kehoin. Hipsuttelut voi olla esileikkiä. Makujen mukaan. :)


      • Anonyymi
        Suatana kirjoitti:

        Ymmärrän. Siinä ehkä tuntee itseään äkkiä esineeksi, jos kovin puristellaan. En itsekkään tykkää puristelusta, enkä etenkään julkipuristeluista. Inhoan myös pepun läpsimistä, se on jotenkin moukkamaista. Halpaa.

        Vitsejä kertoessa ne jutut menee, mutta käytännössä inhoan juurikin naisen esineellismäistä käsittelyä. Kourimista, lumppumaista käsittelyä.

        Toki toiset jopa innostuu moisesta.

        Itse ajattelen, että toista voi koskettaa janoten ja palavasti, mutta kosketuksessa tulee näkyä arvostus toista kohtaan. Se onkin taitolaji miten kosketat, niin ettei toinen tulkitse sitä epämukavaksi.

        Intohimo saa ihmiset ahmimaan toista ihmistä käsin, suin, koko kehoin. Hipsuttelut voi olla esileikkiä. Makujen mukaan. :)

        Juu, julkisella paikalla puristelu olis mulle ehdoton nounou. Kotioloissakin on tosiaan liikaa ja ahdistavaa. Ja toi läpsiminen kans. Mä en voi sietää sellasta käytöstä. Se on epämiellyttävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, julkisella paikalla puristelu olis mulle ehdoton nounou. Kotioloissakin on tosiaan liikaa ja ahdistavaa. Ja toi läpsiminen kans. Mä en voi sietää sellasta käytöstä. Se on epämiellyttävää.

        Läpsiminen on saatanasta. Sattuu sieluun, mieleen ja etenkin peppuun.

        Onneksi kukaan fiksu ei sitä harrasta.

        Sen kautta voi jopa määritellä fiksuutta tiettyyn pisteeseen asti.

        Mutta hellä ja arvostava pepun silitys tuntuu hyvältä. 😊

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Läpsiminen on saatanasta. Sattuu sieluun, mieleen ja etenkin peppuun.

        Onneksi kukaan fiksu ei sitä harrasta.

        Sen kautta voi jopa määritellä fiksuutta tiettyyn pisteeseen asti.

        Mutta hellä ja arvostava pepun silitys tuntuu hyvältä. 😊

        🦄

        ?Mutta hellä ja arvostava pepun silitys tuntuu hyvältä. 😊"

        Mulle ei kiitos tollastakaan. En arvosta moista miestä yhtään.


      • Anonyymi

        Tämä se on. Ulkonäöstä se riippuu, miten lähestymiseen vastataan.


    • Anonyymi

      Naisen ei kannata kehua rumaa miestä komeaksi.
      Sellainen osoittaa, että nainen valehtelee, koska ruma ei ole komea.

      Sopiiko naiselle, että kehuu naista sisäisesti kauniiksi, jos ulkoisen kauneiden kehuminen pahoittaa naisen mielen, vaikkapa, että sinulla on kaunis sydän kauniit keuhkot???

      • Anonyymi

        No, jos olet kirurgi ja ne keuhkot tai sydämen nähnyt niin sitten se on ihan ok. Hyvä kai se on, jos sydän on kaunis tai keuhkot. Olettettavasti ne kauneuskriteerit menevät niin, että sitten ne ovat myös terveet. Ainakin mitä joskus on juttuja elinsiirroista nähnyt, niin kaunis sydän on terve ja vahva.


    • Miksi yleensäkään pitäisi kehua? Kun sentään eletään 2000-lukua ja sukupuolten tasa-arvokin on aika pitkällä.

      • Anonyymi

        No saako miestä kehua, tasa-arvon nimissä? Jos saa niin miten? Voiko miestä sanoa kauniiksi? Saako miehen tissejä ja peppua kehua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No saako miestä kehua, tasa-arvon nimissä? Jos saa niin miten? Voiko miestä sanoa kauniiksi? Saako miehen tissejä ja peppua kehua?

        Mieluummin ei. Miestä arvioidaan tekojensa kautta. Jos se on vaikkapa rakentanut talon ja on ei ole suurempia moittensijoja, niin sille voi sanoa, että on sitä paskempiakin nähty aloittelijalta ja että seuraavasta varmaan tulee jo ihan hyvä.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mieluummin ei. Miestä arvioidaan tekojensa kautta. Jos se on vaikkapa rakentanut talon ja on ei ole suurempia moittensijoja, niin sille voi sanoa, että on sitä paskempiakin nähty aloittelijalta ja että seuraavasta varmaan tulee jo ihan hyvä.

        Aivan. Eli josko mielummin ei kehuttaisi naisiakaan tuota kautta.


      • Anonyymi

        No siis tuotahan tälläkin palstalla on moneen kertaan naisten toimesta kysytty. Että mikä pakottava tarve miehillä on siihen kehumiseen? Tuntuu kuitenkin olevan, kun siitä niin jatkuvalla syötöllä täälläkin valitetaan, että naisia ei voi nykyään edes kehua kun #meetoo. En tiedä miksi. En ymmärrä sitä lainkaan. Mä ainakin juttelen mielummin kohteliaasti asiallisia kuin otan vastaan kehuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No saako miestä kehua, tasa-arvon nimissä? Jos saa niin miten? Voiko miestä sanoa kauniiksi? Saako miehen tissejä ja peppua kehua?

        Sitä säästyy monelta vaivalta...pelkällä kohteliaisuuskäytännön otolla...hattu päähän......


    • Anonyymi

      Mielenkiintoista. Jatkakaa.

    • Anonyymi

      On aina mukavaa saada kehuja vaikkapa vaivannäöstä, avuliaisuudesta, älykkyydestä tai tarkkanäköisyydestä.

      Ulkonäön kommentointi kuuluu vain omalle kumppanille. Siinä täytyy olla mukana silittelyitä, suukottelua ja halaus. Siliteltävien ruumiinosien yksilöinti ei kuulu palstalle. Ja ellei niitä kehuja tule tarpeeksi usein, menen pyytämään niitä. Sitten niitä tulee. 😁

      Pitkin hampain hyväksyn naispuolisten työkavereiden positiiviset kommentit ulkonäöstäni.

      Simple as that.

      🦄

    • Anonyymi

      En kaipaa ulkonäköön liittyviä kehuja keneltäkään. Kuten täällä olikin jo aiemmissa kommenteissa todettu, moinen aiheuttaa lähinnä kiusaantumisen tunteita.

      Jos sitä ulkonäköä on jostain syystä aivan pakko kommentoida, on ei-verbaalisella kommunikaatiolla iso osansa siinä millainen olo vastaanottajalle tulee. Kaksi ihmistä voi sanoa ääneen tasan saman kommentin - vaikka "onpa sulla kaunis hymy" mutta eleet, ilmeet, äänensävy jne. tekee toisen kehusta vilpittömän, kun taas toinen vaikuttaa limaiselta.

      Aspa-töissä oli välillä ihan piristävää kuulla asiakkailta että olivat tyytyväisiä saamaansa palveluun ja että kyseiseen liikkeeseen oli heidän mielestään kiva tulla.
      Joskus kesäisin ulkopaikkakuntalaiset ja turistit kyselevät kadulla neuvoa ja kiittelevät ystävällisestä avusta.
      Kun pitää tuntemattomille ovia auki tai antaa istumapaikkansa sitä enemmän tarvitsevalle, saa silloin tällöin kuulla kiittelyä että on mukava ja huomaavainen tyyppi.

      Noissakin esimerkkitilanteissa tuo peruskäytöstapojen noudattamisen kiittely ja kehuminen on joskus hieman vaivaannuttavaa, kun ei sitä tapaa olla ystävällinen vain niiden kiitosten takia.

    • Anonyymi

      On parempi olla sanomatta mitään, ettei tule loukatuksi millään muotoa. Etäältä voi varovasti vilkuilla naiseen päin, mutta silloinkaan ei saa tuijottaa liian pitkään, ettei toinen häiriinny. Annetaan naisten olla omissa oloissaan ja runkkaillaan vaan pornolle, niin säästyy monelta pahalta.

    • Anonyymi

      Toiselle voi mainita uteliaana, et minkä lajin taitaja mahdat olla, kuin käytät noin hyvältä? Silmä lepää sinussa ja mieli virkistyy minussa, kiitos tästä vähästä sinulle, joka tuntuu minusta paljolta.

    • Anonyymi

      No way ainakaan tuntemattomien mitään tulla kehumaan! Eiköhän pysytä asiassa! Juu, en tykkää karkeasta kielestä, enkä kovin paljon kehumisesta muutenkaan. Ihan joskus joku kehu tuntunut mukavalta, en oikein tunnista syytä sille nyt. Se että ihminen kiinnittää paljon huomiota ulkonäköön, on rasittavaa ihan jatkonkin kannalta ja Nou Nou muutenkin.

      t.sxth

    • Anonyymi

      Kyllähän se pahalta tuntuisi, jos olisi kauniiksi itsensä laittanut, eikä kenenkään pää kääntyisi. Korkokengät auttavat yleensä. Niiden ääni saa päitä kääntymään.

      Ahdistelua on kaikki toiminta, joka merkitsee katseen kohteen katsojaa alempiarvoiseksi, vähemmän tärkeäksi tai muulla tavalla enemmän katsojan kuin katsottavan intressien mukaiseksi.

      🦄

    • Anonyymi

      No, voi voi oikeesti. Taitaapi olla taas paljon melua tyhjästä alotus. Kyllähän ihmisiä ja heidän ulkonäköään saa kehua ja pitääkin kehua, herran jumala. Sensijaan metoo liittyy seksualisuuteen eli ei miehelle pidä mennä sanomaan aamupalaverissa, vaikka hänellä tiukemmat housut oliskin, että onpa sulla hyvän näkönen kulli. Mikä on tietty mahdollisesti jopa virhetulkinta, jos/kun housut on päällä. Samoin naisen tai miehen persettä ei kuulu kehua, luulisin sitäpaitsi että moni tykkää että hänestä kehutaan jotain muutakuin peppua.

      • Anonyymi

        Jos olet lukenut vastauksia niin huomaat, että asiassa on paljon enemmän nyansseja. Ulkonäköä(kin) voi kehua asiallisesti ja vähemmän asiallisesti.


      • Anonyymi

        Harva (ainakaan nainen) tykkää siitä, että mitään ruumiinosaa kehutaan. Tuolla ylempänä oli musta hyvä ja tosi yksinkertanen erimerkki. Meni jotenki, että mekkoa voi kehua nätiksi tuntematonkin. Jos on tutumpi niin voi sanoo, et näytät hyvältä siinä mekossa. Mut vain korkeintaan puoliso voi kehua, että tissit tai peppu näyttää hyvältä siinä mekossa. Kukaan ei oikeesti haluu kuulla yksityiskohtasesti mitä kohtaa sä siinä mekossa kuolaat. Sanot vaan, että nätti mekko niin molemmille jää hyvä mieli.


    • Anonyymi

      "Kertokaa naiset millaisilla tavoilla teitä saa kehua ja millaisen puheen ja lähestymisen koette ystävälliseksi ja miellyttäväksi.

      Vastaavasti voi myös kertoa millainen lähestyminen ja kehuminen on epämiellyttävää ja ei toivottavaa"

      Toisen kehonkieli ja ilmeet kertovat milloin lähestyminen on ylipäätään suotavaa. Kun keho kääntyy poispäin ja ilme pysyy vakavana, ei tarvitse lähestyä. Kun käsi nousee torjuvaan eleseen ja kuulee suoraan kiellon, on viimeistään ymmärrettävä jättää kohde rauhaan. Tämä ei tunnu edelleenkään selvältä, vaan joskus joku jää tivaamaan mikä on ja miksi ei seura tai juttelu kiinnosta. Naiset eivät ole miehille velkaa mitään. Ei hymyä, ei juttutuokiota eikä seuraa.

      En itse halua minkäänlaisia kehuja tuntemattomilta, elleivät ne sitten liity työsuoritteeseeni tai opintomenestykseeni.

      Jos tuntematon lähestyy minua, arvioin tilanteen paikan ja ajan sekä henkilön habituksen mukaan. Asialliseen lähestymiseen päiväsaikaan julkisella paikalla vastaan asiallisesti. Muutoin en jää jutulle, ellei ole mummo tai pappa tai pienet lapset eksyksissä tmv.

      • Anonyymi

        Vilkaisin ketjua. Lisäyksenä tämä: jos joku tuntematon alkaisi kehua vartaloa tai ylipäätään ulkomuotoa, pitäisin vajaamielisenä.


    • Anonyymi

      Luulen, että tässä ei ole oikeasti kyseessä harmitus kehumisen muuttumisesta vaikeaksi, vaan siitä, että naisia ei voi enää ahdistella entiseen tyyliin, eikä naisille ei voi enää mölistä alatyylisesti, ja siitä, että naisten ei enää tarvitse sietää alatyylistä käytöstä eikä teeskennellä tekohymyillen ettei ei-toivottu käytös haittaa. Ajat muuttuvat. Onneksi.

      Käsi sydämelle, moniko mies vilpittömästi haluaa pelkästään kehua naisia..

    • Voiko naisen hiuksia kehua siitä ajatuksesta että sen tekemiseen on mennyt aikaa?
      tyyliin "sulla on hetki vierähtänyt ennenkuin letti on ollut valmis"

      • Anonyymi

        Mikä jottei voisi ja kehaistakin voi, että hieno ja varmasti vienyt aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä jottei voisi ja kehaistakin voi, että hieno ja varmasti vienyt aikaa.

        Pitkiin hiuksiin kun tekaisee kiharat suortuva suortuvalta, siihen menee noin tunti.

        Tämä tunti ei sisällä suihkua, hiusten kuivausta, lukuisten erilaisten ihovoiteiden levitystä, meikkausta eikä pukeutumista. Esimerkiksi ohuita sukkahousuja ei vedetä kiireessä jalkaan. Jos joku vaate täytyy silittää tai kenkiä voidella, menee aina vain kauemmin. Näihin kaikkeen menee toinen tunti oikein helposti.

        Kyllä tuon työn täytyy näkyä lopputuloksessa. Muutenhan työ menisi hukkaan.

        🦄


      • Anonyymi

        Toki voi, mutta sama mitä täällä on jo moneen kertaan todettu: sanavalinnoilla on vähemmän väliä kuin sillä MITEN sen sanoo ja missä tilanteessa.

        Myös: valitettavan moni (nainen ja mies) kokee että siihen tukkaan on OK koskea samalla kun sitä kehaisee. Lukemattomia kertoja on joku tuntematon tarrannut pitkään palmikkoon sitä ihaillessaan. Joskus sen sieti mukisematta mutta nykyään jos näkee että se käsi vähänkään lähestyy niin ärähdän heti. Mitä enemmän hiusta koskettelee käsin, sitä nopeammin se rasvoittuu. En myöskään voi ikinä tietää miten likaiset kenenkin kädet ovat ja palmikko koskee kasvojani. Pahimmassa tapauksessa vessareissun jäljiltä pesemättömillä käsillä joku sitten hivelee hiuksiani, hyi hitto.

        Sama ikävä ilmiö esiintyy raskausvatsojen kanssa. Jostain syystä tosi monet kuvittelee että kun siellä muhii tuotos, sitä on OK lähmiä luvatta. En ollut kiinnittänyt tähän ongelmaan oikeastaan huomiota ennen kesää 2018 kun siskon siunattu tila alkoi näkyä. Aivan tuikituntemattomatkin ihmiset tulivat käsi ojossa mahaa kohti vauvalullutusta lässyttäen. Kammottavaa!

        Voi olla että nyt koronan aikana on opittu pitämään ne tahmatassut kurissa, eikä enää jatkossa niin herkästi kosketella toisia. Toivoa sopii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki voi, mutta sama mitä täällä on jo moneen kertaan todettu: sanavalinnoilla on vähemmän väliä kuin sillä MITEN sen sanoo ja missä tilanteessa.

        Myös: valitettavan moni (nainen ja mies) kokee että siihen tukkaan on OK koskea samalla kun sitä kehaisee. Lukemattomia kertoja on joku tuntematon tarrannut pitkään palmikkoon sitä ihaillessaan. Joskus sen sieti mukisematta mutta nykyään jos näkee että se käsi vähänkään lähestyy niin ärähdän heti. Mitä enemmän hiusta koskettelee käsin, sitä nopeammin se rasvoittuu. En myöskään voi ikinä tietää miten likaiset kenenkin kädet ovat ja palmikko koskee kasvojani. Pahimmassa tapauksessa vessareissun jäljiltä pesemättömillä käsillä joku sitten hivelee hiuksiani, hyi hitto.

        Sama ikävä ilmiö esiintyy raskausvatsojen kanssa. Jostain syystä tosi monet kuvittelee että kun siellä muhii tuotos, sitä on OK lähmiä luvatta. En ollut kiinnittänyt tähän ongelmaan oikeastaan huomiota ennen kesää 2018 kun siskon siunattu tila alkoi näkyä. Aivan tuikituntemattomatkin ihmiset tulivat käsi ojossa mahaa kohti vauvalullutusta lässyttäen. Kammottavaa!

        Voi olla että nyt koronan aikana on opittu pitämään ne tahmatassut kurissa, eikä enää jatkossa niin herkästi kosketella toisia. Toivoa sopii!

        Tämä on hyvä huomio. KOSKAAN EI SAA KÄPÄLÖIDÄ toista ilman lupaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on hyvä huomio. KOSKAAN EI SAA KÄPÄLÖIDÄ toista ilman lupaa!

        Niinpä.
        Vaan kuinka sen saisi näitten miesoletettujen kalloihin istutettua?
        Kuvitellaan että tyttöä ja naista voi tulla käpälöimään ja esittämään niitä limaisia "kohteliaisuuksiaan" ja niistä pitäisi sittten olla imarreltu ja mielissään!
        Kohteliaisuus ja kohtelias käytös tulee sivistyksen myötä. Moukka ei tajua rajoja itsensä ja toisen välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Vaan kuinka sen saisi näitten miesoletettujen kalloihin istutettua?
        Kuvitellaan että tyttöä ja naista voi tulla käpälöimään ja esittämään niitä limaisia "kohteliaisuuksiaan" ja niistä pitäisi sittten olla imarreltu ja mielissään!
        Kohteliaisuus ja kohtelias käytös tulee sivistyksen myötä. Moukka ei tajua rajoja itsensä ja toisen välillä.

        Tämä itku siitä, että naisia ei saa enää "kehua" on oikeasti juuri tuota mitä kirjoitit. Eli nyt itketään, kun ei saa "kehua", oikeasti harmittaa vietävästi kun naisia ei saa enää KÄPÄLÖIDÄ ja ahdistella limaisilla jutuilla ja seuraan väkisin tuppautumisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki voi, mutta sama mitä täällä on jo moneen kertaan todettu: sanavalinnoilla on vähemmän väliä kuin sillä MITEN sen sanoo ja missä tilanteessa.

        Myös: valitettavan moni (nainen ja mies) kokee että siihen tukkaan on OK koskea samalla kun sitä kehaisee. Lukemattomia kertoja on joku tuntematon tarrannut pitkään palmikkoon sitä ihaillessaan. Joskus sen sieti mukisematta mutta nykyään jos näkee että se käsi vähänkään lähestyy niin ärähdän heti. Mitä enemmän hiusta koskettelee käsin, sitä nopeammin se rasvoittuu. En myöskään voi ikinä tietää miten likaiset kenenkin kädet ovat ja palmikko koskee kasvojani. Pahimmassa tapauksessa vessareissun jäljiltä pesemättömillä käsillä joku sitten hivelee hiuksiani, hyi hitto.

        Sama ikävä ilmiö esiintyy raskausvatsojen kanssa. Jostain syystä tosi monet kuvittelee että kun siellä muhii tuotos, sitä on OK lähmiä luvatta. En ollut kiinnittänyt tähän ongelmaan oikeastaan huomiota ennen kesää 2018 kun siskon siunattu tila alkoi näkyä. Aivan tuikituntemattomatkin ihmiset tulivat käsi ojossa mahaa kohti vauvalullutusta lässyttäen. Kammottavaa!

        Voi olla että nyt koronan aikana on opittu pitämään ne tahmatassut kurissa, eikä enää jatkossa niin herkästi kosketella toisia. Toivoa sopii!

        Joskus olen ohimennen kehaissut ja muutaman lauseen jälkeen jatkanut matkaa. Tämä sen takia että oikeasti olen vain kehunut hiustyyliä enkä halua että sitä kehua sekoitetaan iskemisyritykseksi.

        Mitä tuohon kosketteluun tulee niin tuo on yksi syy miksi en kasvata partaa.


    • Anonyymi

      Vaikeneminen on kultaa. Vanha sananlasku pätee aina. Ei katsella eikä kehuta. Yrmynä vaan eteenpäin!

    • Anonyymi

      Silloin kun kehutaan on se ja titteli ja koulutus ja tullaan väkäsin sisään ja soitellaan hulluna toisesta se on tietojen varas3 hului

    • Anonyymi

      Olet kaunis = kehu
      Olet seksikäs =ahdistelua

    • Tuo on hankala kysymys. Suomalaiset ei taida osata ottaa kehuja vastaan. "Ei tehrä tästä ny numeroo" 🙂

      Minun esimieheni on tosi kiva ja hän osaa antaa hyvin palautetta. Sillain rennosti hän aina välillä vaan livauttaa keskustelun väliin jonkun jutun, milä on mennyt hyvin. - Myös viimeksi kehityskeskustelussa hän sanoi, että hän tietää, että keski-ikäisten miesten on vaikea antaa hyvää palautetta suoraan kollegalle, etenkään naispuoliselle, mutta tiedokseni, että yksi kollega tiimistämme arvostaa kovasti minun työtäni. - Siitä tuli hyvä mieli. 😊

      Hyvän palautteen saaminen vaivaannuttaa minua livenä, mutta tottakai ilahduttaa.. Täällä palstalla taas, jos kovasti kehutaan jotakuta, niin kehun saajana tulen aina hämilliseksi. Täällä joitakuita saattaa myös ärsyttää jonkun toisen kehuminen ja tätä kehuttua aletaan karttaa tai kiusata sen vuoksi. Siksi kehun antamista kannattaa harkita tarkasti 😀

      Mutta siis, livenä, jos haluat kehua jonkun ulkonäköä, sinun täytyy oikeasti tuntea hänet, muuten voi helposti tulla väärinkäsityksiä.
      Jos taas kehuu toisen osaamista tai luonnetta tms., niin voi vaikka miettiä, minkä ja millaisen palautteen saaminen ilahduttaisi itseäni (jos siihen olisi aihetta) ja sitten vaan antaa palaa. 👍

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1184
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      937
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe