THL toivoo tupakan ostoikärajan nostamista 20v

24

159

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei herätä mitään. Ei ole minun lapsista kysymys.

• Anonyymi

Ei yhtään mitään. Omat nuoret ei tupakoi.
      Nuorten tupakointi on vähentynyt koko 2000-luvun ajan, ovat fiksumpia kuin vanhempansa.

• "Yläkouluikäisten poikien tupakointi lisääntynyt kymmenissä kunnissa – THL toivoo ostoikärajan nostoa"

Eihän omanikaan tupakoi mutta lisääntyvä ilmiö kertoo nuorten keskuussa tulevat leviämään kuin jotkut tiktok haaste ilmiöt. Vaikutuksien kautta.

• Anonyymi

Tupakointi sinänsä on haitallista.
      Tilastotieteilijä lappu kun olisi kourassa. Alkaisin selvittämään mitä viimeisen viiden vuoden aikana on kielletty, rajusti rajoitettu tai veroja nostettu.
      Tätä maata ei hallitse kukaan. Jatkuva ihmisten paimentaminen kertoo omaa karua tarinaansa.

• Anonyymi

Kommunismissa on tapana hallita kaikkea kansalaistensa touhuja. Itsekään en ole koskaan tupakoinut, mutta enemmän kuin tupakoinnin lisääntyminen tai väheneminen minua huolestuttaa myös tämä ihmisten jatkuva valvonta ja kaitseminen "paremman luokan kansalaisiksi"
        Luodaan ideologia ja ideologiset ihanteet joiden normeihin niinsanotut "väärämielisetkin" halutaan sulkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kommunismissa on tapana hallita kaikkea kansalaistensa touhuja. Itsekään en ole koskaan tupakoinut, mutta enemmän kuin tupakoinnin lisääntyminen tai väheneminen minua huolestuttaa myös tämä ihmisten jatkuva valvonta ja kaitseminen "paremman luokan kansalaisiksi"
        Luodaan ideologia ja ideologiset ihanteet joiden normeihin niinsanotut "väärämielisetkin" halutaan sulkea.

Ollaan luotu ajatus puhtoisesta mallimaasta kansalaisten kustannuksella.

• 16 vuotiaana saa ostaa.

• Ei saa.
        Mitä ihmettä hypötät.

• Siis höpötät.😵‍💫
        Tulita taas kirjoitus virhe.

Thl nyt vaan suosittelee nostoa 20 ikävuoteen.
        en nyt usko että 18 vuotias olisi syypää tai 19 vuotias noiden tupakoiden saamiseen.

• valtakunta kirjoitti:

Siis höpötät.😵‍💫
        Tulita taas kirjoitus virhe.

Thl nyt vaan suosittelee nostoa 20 ikävuoteen.
        en nyt usko että 18 vuotias olisi syypää tai 19 vuotias noiden tupakoiden saamiseen.

Ei oo kirjotus virhe, se on varmaan taas sitten muuttunu. kun mulla ei ollu ajokorttia ennen kun täytin 18 ja passin kanssa jouduin ostaan. Tää on varma.

• JeroP kirjoitti:

Ei oo kirjotus virhe, se on varmaan taas sitten muuttunu. kun mulla ei ollu ajokorttia ennen kun täytin 18 ja passin kanssa jouduin ostaan. Tää on varma.

Minun aikana se on ollut 18 vuotta ikäraja ostaa tupakkaa.

• JeroP kirjoitti:

Näyttävästi tuo 18 v rajaksi pistetty jo 1995vuonna
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Suomen_tupakkalaki

• Anonyymi

Toivonntodella ikärajan nostoa 20 vuoteen. Ja odotan sitä, että tupakan myynti loppuu ruokakaupoissa. Ja siitä vähitellen loppuu kokonaan Suomessa.

• Anonyymi

Minunkin puolesta saa kieltää kaikki ne asiat mistä minä en pidä. Tupakointi yksi. Vihreä puolue ja sosialismi toinen. Jalkapalloa vihaan kanssa senkin voisi kieltää....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minunkin puolesta saa kieltää kaikki ne asiat mistä minä en pidä. Tupakointi yksi. Vihreä puolue ja sosialismi toinen. Jalkapalloa vihaan kanssa senkin voisi kieltää....

Et ole siis kovinkaan sporttinen mies?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jalkapallo ainoa liikuntalaji? Harrastan raskasta aktiiviliikuntaa joka päivä enemmän kuin keskiverto sporttinen, mutta jalkapalloa en siedä.
        Nykyäänhän on muotia, että kaikki mistä itse ei pidä pitää kieltää eikö?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja mistä päätelmä, että olisin mies?

• Anonyymi

Kieltäkää koko tupakointi vaan mahd. Pian. Säästyy yhteiskunta turhissa sairausmenoissa. Samoin rokottamattomuus kieltolistalle ja samasta syystä.

• "– Seuraavan kerran kokoontuessaan kansallinen rokotusasiantuntijaryhmä miettii tarvetta muiden ryhmien rokotuksiin. Maailmalla on hyvin vähän aloitettu kolmansia rokoteannoksia. Yleinen konsensus on, että laajaa tarvetta tehosterokotuksille ei terveessä väestössä vielä ole, eikä niillä ole kiire, vastaa THL:n Kontio Helsingin Sanomien kysymykseen."

Kun nyt kolmansien rokotuksia aloitusta viivytetään alkaan kuolemaan porukkaa kuin israelissa rokottamien kanssa astrazenecanilla on vain kolme kuukautta. Onhan tämä vähän hölmöä THL:tä että kävelevät samoja jälkiä pitkin.

• Voisivat edes pitää rokotettujen roktukset ajan tasalla kun lähtivät suunitelmiensa kautta levittää. Kohta on pelkkä koronasairaaloita.

• Anonyymi

Vaikka 30:een asti ja sama alkoholille.

• Anonyymi

Miksei samantien rajaksi 75 vuotta?

• Noh itse asiassa kieltäminen tuo vain sen propleeman kuin laiton toimintaa sitten aletaan välitetään pimeästi kuin näiden pikkuisten kanssa joku tekee ja on laitonta pienille jakaa tupakkatuotteita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      365
      4020
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      193
      3715
    3. Kertokaa yksikin hyvä syy ottaa koronarokote

Tähän saakka on kerrottu vain uskomuksia. Koronarokote ikään kuin olisi ratkaisu ongelmaan. No miksi sitten rokotettuja on sairaalahoidossa siinä miss
      Maailman menoa
      631
      2934
    4. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      83
      1640
    5. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      341
      1510
    6. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1449
    7. 102
      1325
    Aihe