Onko täällä muita veloja?

Anonyymi

Itse olen vapaaehtoisesti lapseton, monestakin syystä. Muita?

Kirjautumaton palstalutka

33

294

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ainakin minä ja mieheni vaikka hän ei tänne kirjoitakaan.
      Itse olen vela koska en ole koskaan pitänyt lapsista enkä halunnut sellaista.
      Olen ihan koko ikäni vierastanut lapsia, varsinkin pieniä.
      Mieheni ei halua lapsia koska sai omalta isältään sellaisen isän mallin että on kaikki lapsiajatukset karisseet.Hän otti jo nuorena isän roolin veljilleen jotka ovat yli kymmenen vuotta nuorempia. Omia lapsia ei halua missään tapauksessa.
      Hän on edelleen hyvin suojeleva äitiään ja veljiään kohtaan, vaikka nämä ovat jo 16- ja 19. On miehenmalli veljille ja he kunnioittavat häntä paljon.
      Me olemme molemmat hyvin ura-orientoituneita ja työ on meille tärkeää. On myös hienoa olla vapaa sellaisista kahleista joita lapset mukanaan toisivat. Ja kun kerta kaikkiaan niitä ei halua niin ei halua. Piste.

• Anonyymi

Ja silloin kun on haluamatta on parasta olla saamatta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja silloin kun on haluamatta on parasta olla saamatta.

Ja kun on saamatta on paras olla haluamatta.

• Anonyymi

Eipä ole oikeastaan edes tullut mietittyä koko asiaa, siis ettei mitään ehdotonta kantaa ole tuohon. Jos eteen sattuisi oiva ehdokas niin mikä ettei, mutta vain oikean kanssa. Aika monille lastenteko näyttäytyy välttämättömänä, etsitään vain joku sen tarpeen toteuttamiseen.

• Anonyymi

Tämä tuskin on sellainen vastaus, jota etsit ...

Mä olin vapaaehtoisesti lapseton, kunnes elämä päätti asian toisin mun puolesta. Nykyään mulla on sius yksi lapsi, vaan ymmärrän edelleen erittäin hyvin vaapaaehtoisesti lapsettomia. Vaikka mä rakastan omaani ihan valtavasti, enkä ikinä antaisi häntä pois, niin en mä silti alkaisi tarkotuksella uudestaan siihen puuhaan. En mä edelleenkään tykkää lapsista tai jaksa touhuta lasten kanssa tai innostua lapsijutuista. Sanotaan nyt vaikka niin, että omani kautta olen oppinut paremmin sietämään lapsia, mutta siihen se jää.

Itse siis sain jo alle parikymppisenä lapsettomuusdiagnoosin, joka oli mulle pikemmin helpotus ku järkytys. Mä en muista ikinä halunneeni ja miettineeni lapsia. Toisin kun vaikka siskoni, joka jo ala-asteikäsenä haaveili isosta perheestä.

Mun ei siis tosiaan pitänyt parinkin lääkärin diagnoosien mukaan kyetä koskaan saamaan lapsia. Takana oli yli kymmenen vuoden parisuhde, jomka aikana ei käytetty ehkäsyä, kun ei sitä pitänyt tarvita. Sitten erosin ja alotin uuden parisuhteen ja puolen vuoden päästä olin raskaana, hormonaalisesta ehkäsystä ja kondomista huolimatta. Että näinkin se voi mennä.

• Anonyymi

Hah, tyttölapset ovat isän mielestä aina kaksi kertaa parempia mitä heidän äiti joten en usko lasten teon mielekkyyteen vaikuttavan se miten elämä menee lapsen syntymän jälkeen koska ainahan se on kaksi kertaa parempaa mitä ennen sitä.
        Onko noin harvinaista että vanhemmat rakastavat lastaan pitämättä heitä rasitteena ja jos pitävät niin mille? Lapsihan avartaa tekemisen kenttää, ei supista sitä. Ainut mikä voi supistua on se oman pienen pään omat rajaukset ja se ei ole taas lapsista kiinni se.

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah, tyttölapset ovat isän mielestä aina kaksi kertaa parempia mitä heidän äiti joten en usko lasten teon mielekkyyteen vaikuttavan se miten elämä menee lapsen syntymän jälkeen koska ainahan se on kaksi kertaa parempaa mitä ennen sitä.
        Onko noin harvinaista että vanhemmat rakastavat lastaan pitämättä heitä rasitteena ja jos pitävät niin mille? Lapsihan avartaa tekemisen kenttää, ei supista sitä. Ainut mikä voi supistua on se oman pienen pään omat rajaukset ja se ei ole taas lapsista kiinni se.

AV

Mitä tyttölapset tähän liittyvät? Entä tuo elämän mielekkyys? En nyt tajua lainkaan mitä tuo enimmäinen kappaleesi yrittää sanoa.

Ja kyllä mä pidän lastani rasitteena, monessakin kohtaa. Rakastan häntä ja siedän sen rasitteen ihan hyvin, mutta kyllä hän ehdottomasti on usein rasite. Enkä nyt rehellisesti sanoen tiedä miten hän olisi laajentanut mun tekemisen kenttääni. En keksi kovin montaa juttua, joita olen voinut tehdä vain lapsen kanssa. Kokemuksia on tietysti tullut ja on ollut pakko tehdä asioita, joita en taatusti olisi muuten tehnyt, mutta ei mun "tekemisen kenttäni ole mitenkään avartunut".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tyttölapset tähän liittyvät? Entä tuo elämän mielekkyys? En nyt tajua lainkaan mitä tuo enimmäinen kappaleesi yrittää sanoa.

Ja kyllä mä pidän lastani rasitteena, monessakin kohtaa. Rakastan häntä ja siedän sen rasitteen ihan hyvin, mutta kyllä hän ehdottomasti on usein rasite. Enkä nyt rehellisesti sanoen tiedä miten hän olisi laajentanut mun tekemisen kenttääni. En keksi kovin montaa juttua, joita olen voinut tehdä vain lapsen kanssa. Kokemuksia on tietysti tullut ja on ollut pakko tehdä asioita, joita en taatusti olisi muuten tehnyt, mutta ei mun "tekemisen kenttäni ole mitenkään avartunut".

Huomaan ettei ole, se ei ole lapsen vikaa vaan...

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaan ettei ole, se ei ole lapsen vikaa vaan...

AV

Huomaat, että mikä ei ole? Ja ei tietenkään ole lapsen vika. Miksi se olisi kenenkään vika? Miksi jonkun pitäisi muka olla syyllinen? Outo ajattelutapa sulla. Se nyt on vaan elämä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomaat, että mikä ei ole? Ja ei tietenkään ole lapsen vika. Miksi se olisi kenenkään vika? Miksi jonkun pitäisi muka olla syyllinen? Outo ajattelutapa sulla. Se nyt on vaan elämä.

Et taida ymmärtää että olet saanut enemmän lapsen kanssa mitä ilman sitä?
        Lasta kannattaa siis pitää rasitteena?

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Tämä nyt näin sivusta:

Nimimerkki AV eli AsianVierestä on kirjoitellut tällä palstalla kauan. Hän ei pidä vapaaehtoisesti lapsettomista naisista. Aikaisemmissa kirjoituksissaan hän on muun muassa ehdottanut sukuelimiin kohdistuvaa väkivaltaa naisille, jotka eivät halua lisääntyä. Puhumattakaan muusta vähättelystä, naljailusta ja passiivis-aggressiivisesta käytöksestä, jollaista ylempänäkin näemme.

AV on itse tunnustanut, ettei hän olisi halunnut nuorimmaista lastaan. Naisystävä kuitenkin suostutteli hänet hankkimaan lapsen. Asiaan vaikuttaa myös AV:n uskonnollisuus, sillä sen varjolla on helppo langettaa jumalan tuomio ihmisille, jotka kieltäytyvät lisääntymästä niin kuin raamattu käskee.

Mutta. Kaikki menee pieleen. AV:n viestit kirkuvat riviensä välistä tyytymättömyyttä omiin valintoihin. Lastaan aidosti rakastava henkilö ei koe tarvetta vihata vapaaehtoisesti lapsettomia naisia.

On fakta, että vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat lopettamaan ihmissuhteitaan sen vuoksi, että toinen osapuoli haluaa lapsia ja vapaaehtoisesti lapseton ei. Kukaan ei pakota niitä hankkimaan, ei vaikka miten toista rakastaisi.

JOS päättää hankkia lapsia vasten tahtoaan, voisi silti jättää vapaaehtoisesti lapsettomien naisten sättimisen palstoilla. Useat meistä ovat häpeilemättömän tyytyväisiä elämiimme, ja osalle meistä AV:n purkaukset aiheuttavat vain sääliä.

Tämä näin taustatiedoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä nyt näin sivusta:

Nimimerkki AV eli AsianVierestä on kirjoitellut tällä palstalla kauan. Hän ei pidä vapaaehtoisesti lapsettomista naisista. Aikaisemmissa kirjoituksissaan hän on muun muassa ehdottanut sukuelimiin kohdistuvaa väkivaltaa naisille, jotka eivät halua lisääntyä. Puhumattakaan muusta vähättelystä, naljailusta ja passiivis-aggressiivisesta käytöksestä, jollaista ylempänäkin näemme.

AV on itse tunnustanut, ettei hän olisi halunnut nuorimmaista lastaan. Naisystävä kuitenkin suostutteli hänet hankkimaan lapsen. Asiaan vaikuttaa myös AV:n uskonnollisuus, sillä sen varjolla on helppo langettaa jumalan tuomio ihmisille, jotka kieltäytyvät lisääntymästä niin kuin raamattu käskee.

Mutta. Kaikki menee pieleen. AV:n viestit kirkuvat riviensä välistä tyytymättömyyttä omiin valintoihin. Lastaan aidosti rakastava henkilö ei koe tarvetta vihata vapaaehtoisesti lapsettomia naisia.

On fakta, että vapaaehtoisesti lapsettomat joutuvat lopettamaan ihmissuhteitaan sen vuoksi, että toinen osapuoli haluaa lapsia ja vapaaehtoisesti lapseton ei. Kukaan ei pakota niitä hankkimaan, ei vaikka miten toista rakastaisi.

JOS päättää hankkia lapsia vasten tahtoaan, voisi silti jättää vapaaehtoisesti lapsettomien naisten sättimisen palstoilla. Useat meistä ovat häpeilemättömän tyytyväisiä elämiimme, ja osalle meistä AV:n purkaukset aiheuttavat vain sääliä.

Tämä näin taustatiedoksi.

Inhoaa abortin tehneitäkin!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Inhoaa abortin tehneitäkin!!

No se sopisi kuvaan vallan mainiosti.

Kannattaako hänen pyöriä täällä meidän velojen keskuudessa? Parempaa seuraa hän saisi vaikkapa joistain uskonnollisista yhteisöistä, jotka pakottavat jäsenensä lisääntymään.

AV yrittää niin kovasti uskotella itselleen ja muille, että lisääntyminen johtaa Ainoaan Oikeaan Onneen ja Elämän Ainoaan Suureen Merkityksellisyyteen.

Hänen kuuluukin nähdä meitä veloja ja meidän onneamme. Hän ei pysty sitä kieltämään meiltä, vaikka itseltään pystyikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se sopisi kuvaan vallan mainiosti.

Kannattaako hänen pyöriä täällä meidän velojen keskuudessa? Parempaa seuraa hän saisi vaikkapa joistain uskonnollisista yhteisöistä, jotka pakottavat jäsenensä lisääntymään.

AV yrittää niin kovasti uskotella itselleen ja muille, että lisääntyminen johtaa Ainoaan Oikeaan Onneen ja Elämän Ainoaan Suureen Merkityksellisyyteen.

Hänen kuuluukin nähdä meitä veloja ja meidän onneamme. Hän ei pysty sitä kieltämään meiltä, vaikka itseltään pystyikin.

?

Kolmen lapsen isänä en ole paljon ajatellut lapsettomuutta, voin ajatella elämää vain lasten kanssa ja tiedän siitä melkoisen paljon.
        Outoa miten lapsettomat tietävät myös:) Jopa niin paljon että osaavat ohjailla toisia...

En siis kommentoi lapsettomien elämää, vain elämää lapsien kanssa ja toki elämä puolison kanssa antaa jotain ja elämä saman puolison ja lapsen kanssa antaa enemmän. Tämä on oma mielipiteeni.
        Onhan elämässä yksi tärkeimmistä ihmisistä mukana, se mitä ei aikaisemmin ole ollut.

Saatte kirjoitella mitä huvittaa, en loukkaannu tuollaisista kirjoituksista. Nehän vain todentavat kirjoittajastaan jotain jos hyökkäämällä pitää puolustautua.
        Jatkakaa!

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AV

Sulla ei ole mitää tietoa siitä mitä olen saanut ja mitä menettänyt. Minä yksin ainoastaan ne tiedän, eikä mulla ole aikomustakaan alkaa niitä sen kummemmin sulle selittelemään. Saat ajatella asian ihan miten tahdot. Mä koen saaneeni ja tosiaan koen myös menettäneeni. Niitä menetettyjäkin asioita tulee eteen harva se päivä. Vaan mikään niistä ei tullut yllätyksenä. Päätös luopua niistä oli täysin tietoinen, kun päätin lapsen pitää. Sillä todellakin minä "hirveä ja kamala" ihminen harkitsin pitkään sitä toista vaihtoehtoa. Se vaan ei tuntunut oikealta, kun kyseessä oli niin vastoin kaikkia todennäköisyyksiä alkanut raskaus.

Rehellisesti sanoen olen tähän asti päässyt monin verroin helpommalla kuin odotin. Mun lapseni on ollu hyvin helppo tapaus. Mä olin henkisesti varautunut tyyliin valvomaan pari vuotta ja kestämään kaikki korvatulehduskierteet ynnä muut. Nyt täytyy sitten pikkuhiljaa alkaa valmistatumaan karmeaan murkkuikään, mutta eiköhän sekin kestetä.

Mulla on elämään varsin erilainen asenne kuin esim. sinulla. Kun jotain on päätetty niin se otetaan mitä eteen tulee. Ei mulla ole tapana pohtia mitään syyllisyyksiä. Ei niillä ole lopulta yhtään mitään väliä lopputuloksen kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

?

Kolmen lapsen isänä en ole paljon ajatellut lapsettomuutta, voin ajatella elämää vain lasten kanssa ja tiedän siitä melkoisen paljon.
        Outoa miten lapsettomat tietävät myös:) Jopa niin paljon että osaavat ohjailla toisia...

En siis kommentoi lapsettomien elämää, vain elämää lapsien kanssa ja toki elämä puolison kanssa antaa jotain ja elämä saman puolison ja lapsen kanssa antaa enemmän. Tämä on oma mielipiteeni.
        Onhan elämässä yksi tärkeimmistä ihmisistä mukana, se mitä ei aikaisemmin ole ollut.

Saatte kirjoitella mitä huvittaa, en loukkaannu tuollaisista kirjoituksista. Nehän vain todentavat kirjoittajastaan jotain jos hyökkäämällä pitää puolustautua.
        Jatkakaa!

AV

"En siis kommentoi lapsettomien elämää,"

Juuri sitä sinä olet tehnyt. Muistan oikein tarkasti, mitä olet tällä palstalla kirjoitellut.

Tuoltahan se ketju löytyikin:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16883925/onneksi-on-oma-rakas#comment-107478279

Tuo linkitetty viesti on minun kirjoittamani. Mukana on tietysti omaakin tulkintaani sanomisistasi, mutta lainatut kohdat linkitetyssä viestissä ovat tekstiä, jota sinä olet kirjoittanut kyseiseen ketjuun.

Lukekaa kaikki tuo linkitetty ketju kokonaan ja päätelkää siitä itse, mitä mieltä AV on veloista.

• Anonyymi

Tuon kondomin ymmärrän ainakin suhteen alussa mutta miksi hormonaalinen ehkäisy kun kerran lääkärien tuomio ettei raskaaksi voi tulla ja kymmenen vuotta parisuhdetta ilman ehkäisyä ilman raskautta?
      Miksi rasittaa elimistöä hormoneilla, ei ainakaan mitenkään terveellistä.
      Itselläni melko samanlainen kokemus. Vatsakalvon tulehdus levisi vatsaonteloon ja hätsynpikaa sairaalaan. En nyt muista mikä bakteeri se oli, mutta erittäin ärhäkkä. Rankka antibioottikuuri tiputuksineen ja selvisin mutta myöhemmin laparoskopiassa selvisi että munasarjat saa sanoa täysin tuhoutuneet. Ei mahdollista tulla raskaaksi. Sitä en todellakaan surrut, koin suurena helpotuksena ja säästäisi monelta vaivalta ja raskauden pelolta.
      No tapasinpa sitten miehen ja menimme naimisiin. Olimme seitsemän vuotta ilman ehkäisyä, erosimme ja löysin toisen. En aloittanut mitään ehkäisyä sen jälkeen kun suhteemme vakiintui. Jätimme kondomin pois.
      Meni pari vuotta ja hups! kuukautiset jäi pois. Tein testin vaikken todellakaan uskonut että raskaana voisin olla koska niin on vakuutettu ettei voi käydä.
      Lääkäri lähetti kuitenkin vielä ultraan varmistaakseen ettei ole munatorviraskaus, hedelmöittynyt munasoli jäänyt sinne jumiin vaurioitten takia. Se olisi johtanut sitten leikkaukseen.
      Mutta ei, oikeassa paikassa oli pieni herneen puolikkaan kokoinen pilkku. Raskaus oli alkanut!
      Koska mies jonka kanssa olin ei halunnut lasta, meille tuli ero. . En suostunut aborttiin vaikka raskaus oli ei-toivottu, päätin pitää lapsen yksin.
      En ole koskaan lasta suunnitellut hankkivani, se ei vain kuulunut suunnitelmiini enkä edes ole lapsirakas. No, aikanaan sitten syntyi tyttö ja hän on siitä lähtien ollut koko maailmani. Rakastan ja suojelen häntä leijonaemon raivolla. Kuitenkaan yhtään enempää lapsia en koskaan halua. Tämä yksi päätti raivata esteet tieltään ja tulla maailmaan, Sinnikäs, sisukas ja määrätietoinen tyttö onkin. Sellainen jonka nenille ei hypitä.
      En edelleeenkään ole lapsirakas. En ihastele toisten vauvoja enkä halua koskea niihin. Oman pienen tyttöni kanssa me kuitenkin muodotamme perheen ja olemme onnellisia. Näin voi todellakin käydä.

• Anonyymi

Hormonaalista ehkäsyä käytetään usein mm. kuukautiskipujen hoitoon. En näe tarvetta avata asiaa sinulle yhtään sen enempää.

• Anonyymi

Onko tyttäresi siis tärkeämpi sinulle mitä yksikään mies maailmassa sinulle voi olla?
        Jos noin, olet kohdannut jotain elämässäsi mitä miehet eivät voisi sinulle muuten antaa?
        Aina menetetään jotain ja saadaan tilalle jotain muuta, kuka sanoo mikä on tärkeintä?

AV

• Anonyymi

Hienoa, että pidit lapsen. On todella raukkamaista, että mies jättää naisen, jonka on itse saattanut raskaaksi. Jotenkin pistää vihaksi tuollaiset miehet. Ihan rakkamaisuuden perikuva on tuollainen mies. Voimia sinulle lapsiarkeen! :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hienoa, että pidit lapsen. On todella raukkamaista, että mies jättää naisen, jonka on itse saattanut raskaaksi. Jotenkin pistää vihaksi tuollaiset miehet. Ihan rakkamaisuuden perikuva on tuollainen mies. Voimia sinulle lapsiarkeen! :)

*raukkamaisuuden perikuva siis.

• Anonyymi

Ihmisiä on sen verran jo, että en ajatellut lisääväni maapallon taakkaa enempää. Melkein neljäsosa näkee nälkää, viidesosalla ei ole puhdasta juomavettä. Sodat, luonnonkatastrofit, maailmantalous: kaikki retuperällä enemmän tai vähemmän. Saastetta joka paikassa. Tämä on yksi paskainen kaatopaikka mistä tapellaan ja yritetään selviytyä.

• Anonyymi

Lapsia maailmaan. Hienoin juttu elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsia maailmaan. Hienoin juttu elämässä.

Harmi vaan että ne kasvaa aikuisiksi. Väkisinkin osasta tulee niitä itsekkäitä kusipäitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmi vaan että ne kasvaa aikuisiksi. Väkisinkin osasta tulee niitä itsekkäitä kusipäitä.

Eihän tule.

- Sheena

• Anonyymi

Voisin minäkin hieman avautua tarkemmin niistä monista lapsettomuuden syistäni:

Osa on itsekeskeisiä, osa lapsen parasta ajatellen mietittyjä. Itsekeskeistä mm se etten halua niin suurta rasitetta/taakkaa joka vaikuttaisi noin 18 vuoden ajan suureen osaan vapaa-ajastani.

Lapsen parasta ajatellen taas mm se, etten halua ottaa riskiä että oma lapsi raiskataan tai tapetaan. Tällainen on jo valitettavan yleistä. En ikinä kestäisi sitä jos näin kävisi, tuska veisi minutkin ennenaikaiseen hautaan.

Kirjautumaton palstalutka

• Anonyymi

Lapsen parasta ajatellen taas mm se, etten halua ottaa riskiä että oma lapsi raiskataan tai tapetaan.

Niin se islamistisissa maissa on. Se on niiden kulttuuria ja meillä on täysin erilainen.

• Anonyymi

Molemmat syyt ovat itsekkäitä, mielestäsi on siis aina lapselle paras jos jättää syntymättä?
        Eihän ole, koska ei ole olemassa edes sitä jonka parasta ajatellaan?
        Äitiyteen kasvetaan kuten myös isyyteen, ilman lasta ei voi edes ajatella miten itse muuttuisi naisena tai miehenä jos lapsi tulisi. Kasvutarina jota voi ajatella vain jälkeenpäin.

Loppujen lopuksi jokainen kuolee ajallaan ja jokaisella on oikeus tehdä niitä asioita elämänsä aikana jotka kokee tärkeiksi.

Tuossa ylempänä minua solvattin mutta olen sentään asettanut oman itsekkyyteni taka alalle tilanteessa jossa joku haluaa kokea äitiyden. Arvostan naista joka haluaa minut lapsensa isäksi ja pidän heistä huolta. Tuohon ei vaikuta se halusinko itse vaiko en. Kun pitkän harkinnan jälkeen suostuu noin pyhään ajatukseen ovat muut asiat merkityksettömiä. On vain lapsi, isyys ja äiteys. Lasta kohtaan tulee olla kunnioittava, kunnioittaa uutta elämää sen verran etteivät ne omat ajatelmat haittaa lapsen hyvinvointia.

Olisihan se karmea tilanne sanoa EI naiselle jonka kello alkaa tikittämään mahdollisuuksien loppusuoran viimeisiä metrejä. Onko miehellä oikeasti oikeus kieltäytyä jos naistaan rakastaa? Sanoisi vain en halua ja kuulisi siitä koko loppuelämän?!
        Ja hei, uudesta pikkuisesta on tullut elämäni valo joten todistettavasti joskus naiset voivat olla oikeassa palavien halujensa aivoituksissaan.
        Olen tyytyväinen että suostuin vaikka onhan lapsissa aina huolehdittavaa ja rahan menoa.

Kunnioitetaan siis ihmisten omaa halua, syntymättömän halusta kukaan ei voi tietää mutta harva sanoo että olisi parempi jos ei olisi syntynyt. Tai voihan palstalla olla jopa heitä...

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Molemmat syyt ovat itsekkäitä, mielestäsi on siis aina lapselle paras jos jättää syntymättä?
        Eihän ole, koska ei ole olemassa edes sitä jonka parasta ajatellaan?
        Äitiyteen kasvetaan kuten myös isyyteen, ilman lasta ei voi edes ajatella miten itse muuttuisi naisena tai miehenä jos lapsi tulisi. Kasvutarina jota voi ajatella vain jälkeenpäin.

Loppujen lopuksi jokainen kuolee ajallaan ja jokaisella on oikeus tehdä niitä asioita elämänsä aikana jotka kokee tärkeiksi.

Tuossa ylempänä minua solvattin mutta olen sentään asettanut oman itsekkyyteni taka alalle tilanteessa jossa joku haluaa kokea äitiyden. Arvostan naista joka haluaa minut lapsensa isäksi ja pidän heistä huolta. Tuohon ei vaikuta se halusinko itse vaiko en. Kun pitkän harkinnan jälkeen suostuu noin pyhään ajatukseen ovat muut asiat merkityksettömiä. On vain lapsi, isyys ja äiteys. Lasta kohtaan tulee olla kunnioittava, kunnioittaa uutta elämää sen verran etteivät ne omat ajatelmat haittaa lapsen hyvinvointia.

Olisihan se karmea tilanne sanoa EI naiselle jonka kello alkaa tikittämään mahdollisuuksien loppusuoran viimeisiä metrejä. Onko miehellä oikeasti oikeus kieltäytyä jos naistaan rakastaa? Sanoisi vain en halua ja kuulisi siitä koko loppuelämän?!
        Ja hei, uudesta pikkuisesta on tullut elämäni valo joten todistettavasti joskus naiset voivat olla oikeassa palavien halujensa aivoituksissaan.
        Olen tyytyväinen että suostuin vaikka onhan lapsissa aina huolehdittavaa ja rahan menoa.

Kunnioitetaan siis ihmisten omaa halua, syntymättömän halusta kukaan ei voi tietää mutta harva sanoo että olisi parempi jos ei olisi syntynyt. Tai voihan palstalla olla jopa heitä...

AV

"Onko miehellä oikeasti oikeus kieltäytyä jos naistaan rakastaa?"

On oikeus. Suhde voi loppua, mutta on oikeus. Myös naisilla.

• Anonyymi

Kyllä ainakin minä täällä välillä piipahdan ja varmasti on muitakin.

Syyt ovat pääosin itsekkäitä, mutta niin ovat tarkoituksellisesti lapsellisillakin.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Tala vs. Vela -keskusteluun en jaksa enempää osallistua.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Minä päätin jo koulussa et lapsia en tee vaan suuntaan senkin energian ja rahat ihan muualle ja kyllä kannatti.Pari kertaa naimisissakin olin mutta erohan minun piti ottaa kun vaimoihin vauvakuume iski.Nyt 6 kymppisenä vaan sellanen harmittaa et kaikki menee valtiolle mitä omistan ja se ei ole vähän kun sukulaisia ei ole.Ja noille humpuukki järjestöille en testamenttaa mitään ne hommat on nähty mihin rahat menee oikeasti.

• Itse en ole, mutta kaveri- ja tuttavapiirissäni on äkkiä laskettuna 5 vela ihmistä. Jotka on valinneet lapsettomuuden ja ei, eivät ole lapsivihaajia. Yksi heistä suorastaan rakastaa lapsia ja loput ei vaan halua lapsia kontolleen. Haluaa elää vapaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hävetkää rokotetut!

Olen tässä lueskellut näitä palstalla olleita koronakeskusteluja ja saanut hävetä silmät päästäni siksi, että suurin osa rokotettujen kirjoituksista o
      Iisalmi
      375
      4225
    2. Joku pahoitti mielensä Afrikantähti pelistä

Rasismikohu Helsingin yliopistossa – riistoleikkejä ja Afrikan tähti -vitsailua: ”Olen sanaton” Musta vaihto-opiskelija tyrmistyi, kun opiskelijat esi
      Maailman menoa
      199
      3890
    3. Oot sä oikeasti

rakastunu muhun nainen? Oon kyllä huomannu katseet mutta että kyse ois vakavammasta niin se on tullu yllätyksenä minulle.
      Ikävä
      83
      1674
    4. Iltalehti: Päijät Hämeen teho-osastolla uuvutaan koronan takia. Totuus ketään ei teholla.

Olen koko ajan suhtautunut näihin lehtien pelottelutarinoihin kriittisesti. Niissä ei anneta oikeasti mitään taustatietoja potilaista, määristä, iästä
      Maailman menoa
      341
      1536
    5. Stefu, otathan sinäkin tyttäresi lomalle mukaan?

Sofia kertoi pääsevänsä pian reissuun ( hänhän ei pysty ilman Stefania matkustamaan), joten jään mielenkiinnolla odottamaan, ottaako isä tyttärensä mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      1474
    6. Seksikäs naispari! Sita Salminen innoitti Jukka Haapalaista: "Toteutui monenlaiset päivä- ja yöunet"

Sita Salminen ja Kia Lehmuskoski vetivät naisparina hitaan, mutta sitäkin sensuellimman valssin Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa. Ja saivat sekä yle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1038
    7. Paikallisessa bubissa 16.10-21

Ei uskoisi, että löytyy tämmöisiä juippeja, että lyö Marjuskassa 70- vuotiasta miestä niin, että hän loukkaa itsensä ja joutuu osastolle! Miehellä
      Haapavesi
      33
      871
    8. Tuliko sinusta onnellinen?

Toivon kaikkea hyvää
      Ikävä
      81
      857
    9. Nyt on jo pummattu syysvaatteetkin ja kengät

Huonoa mainostamista kun ei edes lenkkareiden nauhojaviitsitä solmia, melkein kengät tipati jalasta, huvittavaa viihdettä kun on niin amatöörimaista,
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      841
    10. Miksi muuten pitäisi olla mies?

Munat roikkuu jalkovälissäni, Sekö tekee mut mieheksi? Se määrittää sukupuolen... Ja se mistä kiinnostun seksuaalisesti, taas kertooettä olrn heter
      Sinkut
      246
      815
    Aihe