Työttömyys ja sen poistaminen.

Olen aina miettinyt miten työttömiä lellitään, saadaan asumistukea, työmarkkinatukea ja ehkä vielä jopa toimeentulotukea, rahat ovat enemmän kuin riittävät (tiedän, koska elän näillä rahoilla, joten turha aloittaa mistä minä tiedän), MUTTA ongelma tulee tässä:
Aloitin osa-aikatyöt, koska mielenterveys ei anna periksi lähteä kokoaika töihin, mutta 90h/kk on ihan hyvät tuntimäärät... Työmarkkinatyessa näin korona-aikana on ollut korotettu raja paljon saa tienata, joka on myös motivoinut käymään töissä, MUTTA marraskuun jälkeen raja tippuu 200 eurolla, jolloin palkka vaikuttaa enemmän tukeen, jolloin olen miettinyt jäisinkö taas työttömäksi, koska palkkani ei ole iso, siitä menee ulosottoja ja sen lisäksi työmarkkinatuen osuus tippuu, kun muka tienaan liikaa, mikä pahinta Kela laskee palkan bruttotuloista, eikä siitä mitä oikeasti ihmisellä on rahaa käytössä, joten olen miettinyt tämmöistä ratkaisua:

Poistetaan tuet työttömiltä (paitsi tietysti jos ON OIKEA SYY olla menemättä töihin, kuten pahimmat mielenterveyshäiriöt ja tähän lääkärintodistukset ja selvitykset), mutta meinaan elintapajuopoilta ja narkkareilta, keillä ei ole oikeasti syytä olla menemättä, kunhan periaatteesta vain ei halua mennä... Näin valtio säästäisi rahaa, motivaationa edes osa-aikatöihin menoon olisi palkkarajan pitäminen vähän korkeammalla, että ei palkan myötä kaikkia tukia menettäisi. Kyllä aikamonia työttömiä motivoisi edes osa-aikatöihin mennä kun tulot otettaisiin pois kokonaan ja annettaisiin työmarkkinatuen ohella tienata vähän enemmän rahaa.

Nytten korona-ajan korotus ollut 500euroa.
Eli jos tienaa palkkaa bruttona 800 euroa, niin 300 euroa siitä tiputtaa 150 euroa työmarkkinatukea pois. Eli jos työmarkkinatuki on 27euroa / päivä

27 x arkipäivät esim. 22 - 150 euroa - verot kelan ap vero 20% = 474 euroa palkka
Ihminen tienaisi enemmän kuin perseellään istumisella ja motivoituisi varmasti tekemään jotain.
Ja jos ei muuta niin mennä vaikka työpajoille, jolloin edes saisi perus työmarkkinatuen.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

        Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
        Maailman menoa
        336
        3794
      2. En sitten aio sinua odotella

        Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
        Ikävä
        83
        1689
      3. Muistatko kun kerroin...

        että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
        Ikävä
        43
        1510
      4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

        Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
        Kotimaiset julkkisjuorut
        57
        1458
      5. En vain ole riittävä

        Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
        Ikävä
        28
        1308
      6. Kuka sinä oikeen olet

        Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
        Ikävä
        51
        1292
      7. Oon pahoillani että

        Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
        Ikävä
        57
        1264
      8. Persut vajosivat pinnan alle

        Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
        Maailman menoa
        194
        1221
      9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

        Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
        Ikävä
        6
        1190
      10. Taasko se show alkaa

        Koo osottaa taas mieltään
        Ikävä
        26
        1157
      Aihe