Vetyauto on akkusähköautoa ympäristöystävällisempi

Anonyymi

Vetyauto on paras valinta jo ympäristösyihinkin vedoten.

Akkusähköauton valmistus on huomattavasti vetyautoa ja myös polttomoottoriautoa saastuttavampaa kuten alla olevasta uutisesta voi lukea.

https://yle.fi/uutiset/3-12079587

86

880

3Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Myös sähköauton akkupaloriski ja sen lähes mahdoton sammuttaminen pitää huomioida.

        Ei varmasti ole kaukana se päivä kun jossain pysäköintihallissa tai laivassa syttyy akkusähköauto palamaan ja kasassa on täydellisen katastrofin ainekset.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Johtuu akkuautojen satojen kilojen akuista.
      Vetyautossa on vain pieni akku.

      • Anonyymi

        Vetyauto on ehdottomasti järkevin vaihtoehto uudistaa autokantaa.


    • Anonyymi

      ALOitus on Hullun tekemä joka trollaa tänne valeuutisia!!! Älä usko vetyhullua!!!

      "markkinat"

      • Anonyymi

        Vai niin asia on...
        Äkkiseltään voisi aloittajan luulla puhuvan totta.. Uutislinkit tukena jne..

        Ettei vain itselläsi olisi ongelmia pääsi kanssa?


    • Anonyymi

      Teknarin artikkelissakin ihmetellään mistä saisi sitä halpaa uusiutuvaa sähköä, millä vihreää vetyä valmistaisi, mutta onhan se hyvä että on polttokennoautoja vaikkei ole niihin vihreää vetyä.

      • Anonyymi

        Onneksi sitä vihreää vetyä saadaan pian ja ihan Suomessa tehtyä.


    • Anonyymi

      Vety on flopannut ja sen on kaikkialla maailmassa tunnustettu asia. Kaikkialla on jo luovuttu vihreän vedyn tuotantohaaveista.

      "markkinat"

    • Anonyymi

      Suomi tukeutuu yhteen energiamuotoon. Sähkö. Tulevaisuudessa siitä tulee myös suomelle ongelma. Olkiluoto3 otetaan käyttöön ei tarvitse kuvitella että sähkö halpenee. Sähkön loppukäyttäjä on maksu velvoitteinen maksamaan myös ydinvoiman kustannukset.
      Taivaanrannan rupelinsilhuetit eivät ole tae sähkön huoltovarmuuteen.

    • Anonyymi

      Vety syttyy pienimmässäkin kipinässä, joten vetyauton onnettomuuteen liittyy vakava räjähdysvaara. Kun otetaan huomioon joidenkin kuljettajien vastuuton suhtautuminen omaan turvallisuuteensa ja muiden tienkäyttäjien elämään, niin tällaisia ​​ajoneuvoja ei pitäisi vielä päästää liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Älä huoli! Ei sitä vetyä tule meidän elinaikanamme autojen tankkeihin riittämään, ei vain löydy tarpeeksi ylimääräistä sähköä sen epäkannattavaan tuottamiseen. Tämä on realismia, eikä mainosmiesten jargonia.


    • Anonyymi

      Onneksi kohta saadaan Suomeenkin vetyautoja.

    • Anonyymi

      Niin se vaan on

    • Anonyymi

      Löytyy myös toisia tutkimuksia vielä energialaa aktiivisesti seuraavan Tuukka Heikkilän (työpaikka energiateollisuus ry) postaamana että itseasiassa vetyautoilla olisi hieman kovemmat päästöt. Opiskelee siis jatkuvasti eri lähteistä että mikä on totuus ja on noussut kovaksi asiantuntijaksi käyttövoimien vertailussa.

      "Ohessa nostona yksi kuvaaja. Käytännössä on vain kaksi vähäpäästöistä vaihtoehtoa tieliikenteeseen: Akkusähkö ja vety.
      Akkusähkön päästöt ovat näistä kahdesta pienemmät, sillä:
      1) Akun valmistus tuottaa pienemmät päästöt kuin vetytankin valmistus
      2) Oli sähköntuotannon päästöt mitä vain, niin vetyauto tarvitsee sitä samaa sähköä 2,5 - 3 -kertaisesti verrattuna akkusähköauton lataamiseen.
      Lisäksi tekstissä mainitaan sähköpolttoaineista (P2X): "Even the most optimistic projections we are aware of estimate that e-fuel cost parity with fossil fuel would not come until 2050, and our analysis suggests this is a hyper-optimistic estimate and unrealistic." ... "In addition, the energy efficiency of battery electric vehicles is 4–7 times higher than for e-fuels"
      Mitään uutta tässä kirjoituksessa ei varsinaisesti ollut, mutta olennaiset pointit on esitetty niin tiiviisti ja selkeästi, että laittakaahan eteenpäin tuntemillenne tahoille.
      #sähköauto #vetyauto #sähkö #päästöt #ilmasto #vety #P2X #sähköpolttoaine #efuel #synteettinen #akku #valmistus #päästö"

      Kuvaa päästöpalkeista en tähän saa, joten sinun pitää klikata linkkiä missä lisää keskustelua aiheesta.

      https://www.facebook.com/groups/sahkoautot.nyt/posts/10158691706719685/

      • Anonyymi

        Sähköautot-Nyt! Facebook-ryhmä on yhteisö jossa akkusähköautoille epäedulliset uutiset muokataan myönteisiksi 🤣
        Todellisuuden kanssa noilla muokatuilla uutisilla ei tietenkään ole sen jälkeen enää mitään tekemistä 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot-Nyt! Facebook-ryhmä on yhteisö jossa akkusähköautoille epäedulliset uutiset muokataan myönteisiksi 🤣
        Todellisuuden kanssa noilla muokatuilla uutisilla ei tietenkään ole sen jälkeen enää mitään tekemistä 😄

        "Sähköautot-Nyt! Facebook-ryhmä on yhteisö jossa akkusähköautoille epäedulliset uutiset muokataan myönteisiksi 🤣
        Todellisuuden kanssa noilla muokatuilla uutisilla ei tietenkään ole sen jälkeen enää mitään tekemistä 😄"

        Näyttää kultilta, kuulostaa kultilta ja on toimintamalleiltaan kuten kultti ... "0,58% NYT !"


    • Anonyymi

      Vihreä vety on valmistajalleen taloudellinen itsemurha.

    • Anonyymi

      Saastuttajat kuriin

    • Anonyymi

      Vetyauto paljon parempi

    • Anonyymi

      Mulla on ollut Opel

    • Anonyymi

      Se on joo

    • Anonyymi

      Valitse vety, niin ympäristö ei pety.

      • Anonyymi

        Mitäpä sinäkään raukka vedystä ja sen tuotannosta tietäisit!


    • Anonyymi

      Mieluummin vetyauto kuin akkusähköauto.

      • Anonyymi

        Juuri näin


    • Anonyymi

      Näin juuri asia on

    • Anonyymi

      Vetyauto on ihana

    • Anonyymi

      Älä tule paha akku, tule hyvä akku.

    • Anonyymi

      Hitsi kun vetyauto on ystävällinen.

    • Anonyymi

      Tuo on kyllä niin totta. Vetyauto onkin järkevämpi.

    • Anonyymi

      Vetyauto on hiljainen, puhdas ja käyttäjäystävällinen. EU-politiikka tukee ja ohjaa erittäin vahvasti vetytalouteen siirtymistä. Vety tulee, oli se sitten kannattavaa tai ei.

      • Anonyymi

        Suomessakin, täällä kun yleensä tehdään autoilua koskevat päätökset päin vittua, no jäädään innolla odottamaan.


    • Anonyymi

      Niin se vaan tuo on

    • Anonyymi

      No näinhän se on

    • Anonyymi

      Näinhän se tosiaan on

    • Anonyymi

      Näin se asia vaan on

    • Anonyymi

      "Vety tulee, oli se sitten kannattavaa tai ei."

      Juu ja käy sitten kuin Norjassa ja Ruotsissa missä vain muutama vetytankkausasema ja olematon autokanta. Ihmiset äänestävät vetyautoa vastaan ostamalla toisen käyttövoiman auton. Sitten jää kallis vetyinfra vajaakäytölle todennäköisesti vielä veronmaksajien rahoilla kun yksityiset sijoittajat eivät halua laajentaa vetyverkostoa edistäen vetyautoilua suuren tappioriskin takia.... halusit tai et.

    • Anonyymi

      Ajatellaanpa tilannetta jossa meillä on miljoona vetyautoa. Yhdellä 2M€ asemalla voidaan täyttää 4 autoa tunnissa -> 96 autoa vuorokaudessa siten että asema on käytössä 100% ajasta, ympäri vuorokauden. Tämä ei ole realismia mutta sanotaan että jätetään 24-08-aika pois ->64 autoa per vrk. Keskimääräinen ajomatka 16tkm/vuosi, range 500km mutta lasketaan 400km mukaan koska joka kerta ei mennä tankkaamaan höyryt tankin pohjalla. Tästä saadaan 40 tankkauskertaa per auto per vuosi -> 1 M autoa -> 40M tankkauskertaa. Tästä saadaan 109600 tankkauskertaa per vrk. 63 tankkausta per asemapaikka vrk -> tarvittaisiin 1712 tankkausasemaa ja näissä pitäisi olla koko ajan jono jotta riittävä energia liikennesuoritetta varten saataisiin siirrettyä. Tämä siis miljoonaa autoa kohti. Hintalappu 3,4 Mrd. Tähän lisäksi vedyn siirtokustannukset, paikalliset suuremmat vetytehtaat ja siirtolinjat. Tämä laskelma on siis täysin teoreettinen, missään skenaariossa ei saada 16h ajalle 100% käyttöastetta. Ajattelitko että nämä asemat rakennetaan verovaroilla? Ja kun ne ovat valmiit niin pitäisi löytyä se miljoona autonostajaa jotka hyväksyvät vähintään nelinkertaiset energiakulut, epäkäytännölliset autot (esim. Mirai on valtava auto jossa on helvetin pienet tilat eikä esim. penkit käänny) ja 8–10tkm huoltovälit. Puhumattakaan polttokennon 150-180tkm kestoiästä. Tämä siksi että aikaa myöten membraani likaantuu ja hyötysuhde laskee.
      Haluaisin niitä sieniä jolla tämä saadaan näyttämään loistavalta ratkaisulta?

    • Anonyymi

      "Sähköautot-Nyt! Facebook-ryhmä on yhteisö jossa akkusähköautoille epäedulliset uutiset muokataan myönteisiksi 🤣
      Todellisuuden kanssa noilla muokatuilla uutisilla ei tietenkään ole sen jälkeen enää mitään tekemistä 😄"

      Kun tutkii tarkemmin raporttia, niin sitä on KANSAINVÄLISESTI TUTKITTU. Ei vain pelkästään sähköautoja kannattavien toimesta. Mutta taitaa olla liian ikävää luettavaa vetyautoja kannattavalle että se pitää julistaa valeuutiseksi?

      https://theicct-org.translate.goog/blog/staff/why-EVs-only-way-decarbonize-jul2021?fbclid=IwAR0jZw8B83NhgDKsInQQnqUHM1zszmd-ZoE0HjTd4Q8Camps0uxla6Ih3hw&_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi

    • Anonyymi

      "Tehtävä // Historia

      Kansainvälinen puhtaan liikenteen neuvosto on riippumaton voittoa tavoittelematon järjestö, joka on perustettu tarjoamaan ensiluokkaista, puolueetonta tutkimusta sekä teknisiä ja tieteellisiä analyyseja ympäristöalan sääntelyviranomaisille. Missiomme on parantaa tie-, meri- ja lentoliikenteen ympäristötehokkuutta ja energiatehokkuutta kansanterveyden edistämiseksi ja ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi.
      Historia

      Videoesittely ICCT:stä – sen historiasta, tehtävästä, tavoitteista, ohjelmista, toiminta-alueista – ja haastattelut useiden sen perustajien ja varhaisten osallistujien kanssa vuodesta 2011, järjestön perustamiseen johtaneen kokouksen 10. vuosipäivänä."

      https://theicct-org.translate.goog/mission-history?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi

    • Anonyymi

      Juuri näin

    • Anonyymi

      Niin se tosiaan on

    • Anonyymi

      Näinhän asia juuri on

    • Anonyymi

      Näin sen näkisin itsekin

    • Anonyymi

      Vetyauto on loistava keksintö, puuttuu vain vety ja auto.

    • Anonyymi

      Näinhän se on ihan tosissaan

    • Anonyymi

      Se on kyllä totta

    • Anonyymi

      Vetyauto on paras

    • Anonyymi

      Hyvä uutinen aiheesta ja akkuautojen saastuttavuudesta.

    • Anonyymi

      Akkusähköauto on tosi huono

    • Anonyymi

      Vetypommiautoilun ihanuutta

      Etelä-Koreassa vetypommiasemia vastustavia mielenosoituksia

      https://www.reuters.com/article/us-autos-hydrogen-southkorea-insight-idUSKBN1W936A

      Norjassa vetypommiaseman räjähdettyä vetyleluilla pieni huoltoseisokki

      https://qz.com/1641276/a-hydrogen-fueling-station-explodes-in-norways-baerum/

      USAssa on räjähtänyt useampikin vedyn tuotantolaitos, minkä seurauksena polttoaine loppu vetypommiautoilta

      https://www.hydrogenfuelnews.com/massive-explosion-at-us-hydrogen-fuel-cell-plant-damages-60-homes/8539672/

      USA:ssa 48 asemaa ei riitä 12000 vetypommiautolle. 250 autoa per asema on liikaa, koska vedyn tankkaus on hidasta ja asemat usein epäkunnossa tai vety loppu.

      https://www.latimes.com/politics/story/2021-08-10/hydrogen-highway-or-highway-to-nowhere

      Vrt Suomessa on yli 1500 autoa + muu kalusto päälle yhtä bensa-asemaa kohti.

      Koko autokannan muuttaminen vetyautoiksi vaatisi yli 10 000 vetypommiasemaa, jotka maksavat 2-4 miljoonaa kappale.

      Vety on huonoksi osoittaunut ratkaisu 20 vuoden takaa. Zombiteknologiaa, jossa ei ole mieltä ja joka olisi aikaa sitten kuollut ja kuopattu ilman jatkuvaa verovarojen pumppausta.

      Suomessa vety ON kuollut. Tännekin rakennettiin aikoja sitten 2 tankkausasemaa, mutta kuolihan ne, kun ei löytynyt hulluja ostamaa 100 000 € hintaisia autoja, joilla pääsee tankillisella 300-400 km.

      https://teknavi.fi/ilmio/tuhat-kilometria-tanskasta-suomeen-vetyautolla-tatako-on-tulevaisuus/

    • Anonyymi

      Vety saastuttaa.

      Sähköauto kuluttaa 15-25 kWh/100 km

      Vetypommiauton kulutus maantieajossa max. 80 km/h kihnuttaen (myös moottoritiellä) Teknavin koeajon mukaan jotain 0,8 kg/100 km tyylistä = saadaan esitteisiin komeat lukemat. Kuitenkin Teknavin koeajossa taajamapyörityksen kulutus 1,2-1,5 ja se oli kesällä. Taitaa talvikulutus olla sitten 1,5-2 kg/100 km ja koko vuoden keskikulutus liki 1,5 kg/100 km.

      Tankkiin mahtuu max 6 kg, mutta tankkauspaine vaihtelee - vetypommiasemilla kestää 15-30 min pumputtaa paineet ylös edellisen tankkaajan jäljiltä. Usein jää tankki vajaaksi ja kun ei kannata sitä ihan tyhjäksi ajaa, niin 1,5 kg/100 kulutuksella tankillinen riittää teoriassa ja käytönnössä 300-400 km ajomatkaan. Teknavin koeajossa päästiin 2 tankkauksella ja max. 80 km/h kihnuttaen 800 km, Ne mainostetut pidemmät ajot pitää sitten kontata 40 km/h.... no, sopii sekin mopoikäisille tojohönöille.

      Vedyn tuotanto elektrolyysillä kuluttaa sähköä 55 kWh/kg ja nesteytys n. 13 (1/3 osa vedyn energiasisällöstä, joka on 40 kWh/kg). Kun vetyä kuluu 1,5 kg/100 km, niin sähkönkulutus kaikkiaan 102 kWh/100 km. 5-6 -kertainen kulutus ja päästöt verrattuna täyssähköautoon.

      Saksassa, Japanissa ja USAssa sähköntuontannon päästöt olivat pari vuotta sitten 450-500 g/kWh. Vetypommiauto aiheutti näissä maissa 460-510 g/km CO2 päästön. Oikeasti. Vetyhän on valehdeltu päästöttömäksi .... kun jätetään sähköntuotanto huomioimatta! Japanin tavoitteena laskea päästöt 2030 mennessä arvoon 350 g/kWh. Silloin vetypommiauto saastuttaa enää 357 g/km.

      Suomessa sähköntuotannon päästöt pienemmät, mutta sehän ei täyssähköautojen etumatkaa poista. Jos Suomessa mennään nyt noin 90 g/kWh tasolla, niin sähköauto "tupruttaa" noin 16 g/km (kulutus 18 kWh/100 km) ja vetypommiauto noin 92 g/km.

      Vrt. biokaasulla päästö 0 g per kilo polttoainetta, joten keskimäärin 1,5 l/100 km bensaa (varapolttoaine) kuluttavan auton CO2 päästö on 35 g/km. Toimii myös Saksassa ja USA:ssa - näissäkin maissa on tankkausasemia.

      Luonnollisesti sekä sähkö- että kaasuautot ovat paljon vetyautoja halvempia ja "polttoaine" on halvempaa. Ei siis pienintäkään tarvetta haaskata satoja miljoonia vedyn tankkausasemaverkkoon.

    • Anonyymi

      Kyllä se vaan niin on että polttokennoautot yleistyvät

    • Anonyymi

      Hönöt oli ensin huolissaan kuinka sähkö riittäisi kun sähköautokanta kasvaa, mutta ei tainnut tulla mieleen kuinka paljon enemmän sähköä kuluu jo pelkän vedyn tuottamiseen. Vetyauton 100 km ajot kuluttaa 4-5 kertaa enemmän sähköä kuin sähköauton 100km. Kuinka käy sähkön hinnan jos kysyntä kasvaa vedyn takia monikertaiseksi ja kuinka paljon vetyauton kilometri tulisi maksamaan, varmasti enemmän kuin bensalla.

    • Anonyymi

      Niin se tosiaan on.

    • Anonyymi

      Onko riittääkö maapallon platina edes teorissa vedätysautojen polttokennojen tarvitsemaan määrään? Asiantuntijat kohauttavan olkapäitään ja pohisevät että kennot kyllä kehittyvät. Entäs jos eivät.

    • Anonyymi

      Se on ympäristöystävällisempi

    • Anonyymi

      Näin se asia vaan on

    • Anonyymi

      Se on kyllä totta

    • Anonyymi

      Näin se juuri on

    • "Akkusähköauton valmistus on huomattavasti vetyautoa ja myös polttomoottoriautoa saastuttavampaa kuten alla olevasta uutisesta voi lukea."

      Toisaalta bensiiniauton valmistus on vieläkin vähemmän saastuttavaa kuin hybridin, vetysähköauton tai akkusähköauton valmistaminen. Joten tällä logiikalla pitäisi pysyä bensiiniautoissa, vai mitä? :)

      Mutta se pointti onkin siinä että nämä tuottavat todella paljon vähemmän säästöjä kuin bensiiniauto itse käytössä ja käytössä akkusähköauto tuottaa vähiten saasteita, todella paljon vähemmän kuin vetysähköauto ja myös on energiatehokkaampi kun otetaan huomioon vedyn tuottaminen ja nesteyttäminen.

      "Vetyauto on paras valinta jo ympäristösyihinkin vedoten."

      Riippuu siitä miten paljon ajat ja mihin vertaat.

      Jos et aja lainkaan ja auto seisoo vain pihassa, silloin bensiiniauto on parempi ympäristösyihin vedoten.

      Jos ajat paljon, silloin akkusähköauto on paras ympäristösyihin vedoten, joskin tankkaamisen hitaus saattaa joskus haitata jos kotona ei ole omaa latauspistoketta.

      Siinä välissä sitten kompromissiautot kuten hybridit ja vetysähköautot :)

    • Anonyymi

      Niin se on ympäristöystävällisempi.

    • Anonyymi

      laki

    • Anonyymi

      Tuo on kyllä niin totta.

    • Anonyymi

      Niin se tosiaan on

    • Anonyymi

      Näin se tosiaan vaan menee

    • Anonyymi

      Kyllä se näin on vaan.

    • Anonyymi

      Mainiota ettei akkuauto ole ainoa vaihtoehto. Vetyauto on järkevin.

    • Anonyymi

      Minua oksettaa akkuautot.

    • Anonyymi

      Niin ne ovat tosiaan

    • Anonyymi

      Vetyauto on järkevin ratkaisu ympäristönkin kannalta

    • Anonyymi

      Akkusähköauto tuhoaa ilmaston

    • Anonyymi

      Se on kyllä niin totta

    • Anonyymi

      Näin se tosiaan on

    • Anonyymi

      Akkusähköauto saastuttaa pahasti

    • Anonyymi

      Se on kyllä totta

    • Anonyymi

      Vetyauto sen olla pitää

    • Anonyymi

      Se on paras

    • Anonyymi

      No niinhän se on

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Se on kyllä totta

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On Venäjän etu että maakaasua saadaan myytyä edelleen suuria määriä, koska se on halvin tapa tuottaa vetyä pitäen sotakoneiston käynnissä. Älä anna vetyfanaatikon huijata sinua vaan ota selvää myös vetyautojen huonoista puolista esim. maksaa vähintään 70 000e uutena Suomessa. Yksi yleisimmistä valheista on että se olisi ympäristöystävällisempi vaikka tutkimukset kertovat toista eikä yhtään tutkimusta luvuilla kerrottuna vetyautojen hyväksi pystytä toimittamaan useiden pyyntöjen jälkeenkään. Jatketaan vain Trumppimaista valehtelua ettei "vaaleja" olla hävitty.

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17481578/sinua-huijataan-ostamaan-vetyauto-

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin aikaan tulee Marinin eroilmoitus huomenna?

      https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cc979c9c-c331-42f5-afe6-d30bdb869e3a Yksityiset pikku bileet, taustalla kuuluu: v*ttu tästä tulee hyvä olo. Jau
      Maailman menoa
      482
      6076
    2. Marinin juopotteluvideot on kuvannut sama Autio,

      Joka otti legendaarisen ruisrokkikuvankin. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009012343.html "Videot ovat alkujaan rayharautio-nimiseltä yksityise
      Maailman menoa
      176
      5874
    3. "Bile-Sanna" lempinimen saanut Sanna Marin selittelee: "Tiesin kyllä, että minua kuvataan, mutta..."

      Bile-Sannan bailuvideo on saanut pääministerin myrskyn silmään. Mitä mieltä olet, pitäisikö pääministerin saada olla ihan tavallinen ihminen ja juhlij
      Maailman menoa
      534
      5064
    4. Marinin tiedotustilaisuus täysi floppi

      Ei tajua tai halua vasta toimittajien kysymyksiin, oliko hän kännissä toimintakunnossa pääministerin tehtävien suhteen. Ei tunnu tajuavan tilanteen v
      Maailman menoa
      452
      2425
    5. Jauhojengi äänet lisätty videoon jälkikäteen

      Kylläpäs taas jauhotettiin persupölvästit tässäkin tapauksessa :-D Hyvä läppä tuo kyllä on.
      Maailman menoa
      157
      2202
    6. Some liekeissä! Sanna Marin saa suitsutusta: "Wohooo!!!" "Miten magee pääministeri!" "Hyvä Sanna!"

      Mitäs mieltä sinä olet bilevideo-kohusta? Onko myrsky vesilasissa vai esim. oikea turvallisuusuhka? Lue juttu: https://www.suomi24.fi/viihde/some
      Maailman menoa
      185
      1940
    7. Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa.

      Videot alkoivat levitä somessa: Sanna Marin juhlii ja tanssii villisti julkkisporukassa. Pääministeri Sanna Marin tanssii ja laulaa useilla videoilla
      Pori
      348
      1880
    8. Uusi shokkipaljastus Marinista: Kiehnäsi ja tanssi intiimisti vieraiden miesten syleissä

      https://www.seiska.fi/Kotimaa/Uusi-shokkipaljastus-Sanna-Marin-kiehnasi-ja-tanssi-intiimisti-vieraiden-miesten-syleissa Villi bileremmi ilmestyi Tea
      Maailman menoa
      393
      1732
    9. No kyllä siinä sanotaan jauhojengi

      Aivan selvästi. Marin on säälittävä, että roikkuu 36v. pääministerin asemassa ja perheenäitinä noissa parikymppisten koksubileissä. Täl on varmaan vak
      Maailman menoa
      62
      1537
    Aihe