Olen kuolematon

Anonyymi

Olen kuolematon, koska:
kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

188

3057

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä ihmettä? Kaikkea kanssa.

• Anonyymi

Pyydän ystävällisesti kaikkia ateisteja ja kristittyjä fanaatikkoja pysymään pois tältä palstalta.. Menkää omille palstoillenne. Foorumeilla on paljon sivustoja teikäläisille. Kohtelias pyyntö. Odotan kohteliaasti, että pysytte pois. Tämä ei ole teidän sivustonne. Älkää tulko tänne enää tekemään omia aluevaltauksianne. Teillä on omat palstanne. Ollaan kohteliaita. Meillä on täysin erilaiset elämäntavat. Maailmassa on niin paljon erilaisia uskomuksia ja filosofioita. Kullakin on oma alueensa. Kiitos!

• Anonyymi

Etkö ole onnellinen siitä, että elät ikuisesti? Miksi et ole tyytyväinen. Mikä sinua häiritsee tässä tekstissä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ole onnellinen siitä, että elät ikuisesti? Miksi et ole tyytyväinen. Mikä sinua häiritsee tässä tekstissä?

...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)

5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...Kuolema on viiden aistin kyvyttömyys havaita ulkomaailman esineitä. Kun aistien toiminta lakkaa, sielu ei kuitenkaan kuole, vaan odottaa siihen asti, kunnes aistit heräävät jälleen henkiin uudessa ruumiissa. Vain liha pelkää kuolemaa, sielulle kuolema on tilaisuus toteuttaa kuolemattomuutensa. Kuolemaa ei tarvitse pelätä, sillä kuolema on vain kyvyttömyyttä havaita ulkoista petosta aisteilla. Vain se, joka elää lihan tyydyttämiseksi, kuolee. Kuoleman voittamiseksi riittää, että tuntee oman ikuisen luontonsa. Sinun on tuhottava omistajuuden tunne ja murrettava ulkomaailmaan liittyvät siteet. Luovu kaikesta, mikä sitoo sinut näkyvään todellisuuteen. Anna valemaailman huolehtia kehostasi. Jätä itsellesi vain äly. Sen avulla oivallat todellisen itsesi ja voitat kuolemanpelon.
        (Vyasa)

5

No on sulla jutut. Haastat ihan,kun ei olisi alaleukaa ensinkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pyydän ystävällisesti kaikkia ateisteja ja kristittyjä fanaatikkoja pysymään pois tältä palstalta.. Menkää omille palstoillenne. Foorumeilla on paljon sivustoja teikäläisille. Kohtelias pyyntö. Odotan kohteliaasti, että pysytte pois. Tämä ei ole teidän sivustonne. Älkää tulko tänne enää tekemään omia aluevaltauksianne. Teillä on omat palstanne. Ollaan kohteliaita. Meillä on täysin erilaiset elämäntavat. Maailmassa on niin paljon erilaisia uskomuksia ja filosofioita. Kullakin on oma alueensa. Kiitos!

Pyydän ystävällisesti kaikkia ateisteja ja kristittyjä fanaatikkoja pysymään pois tältä palstalta.. Menkää omille palstoillenne.

Minä aloittaja olen ns Kristitty,mutta olen niin paljon tutkinut kaikkea asioita,kuitenkin Via dolorosan kävelin Israelissa..Se muutti kaiken maailaman uskomuksista/järjestyksistä,vuosia myöhemmin.
        Minä tiedän,ihmisen ruumis kuolee mutta sielu ei !
        Tiedän,että eläimen keho kuolee mutta sielu ei !
        Jos joku miettii,että oletko oppinut matkasi nyt,tämän elämäsi aikana?
        Et valitettavasti ole..en minäkään ,tiedän että sielun ylös nousemus jatkuu.
        Usein ajattelette,että tämäelämä on tie taivaaseen..,ei valitettavsti ole.
        Elämäsi on oppimista,sillä et voi matkata tämän elämän opeilla sinne missä on ns.yläkerta,kuten me sanotaan.
        Sanon,että elämä on,kuin ala-aste ja ylä-aste mutta tekojemme perusteella kaikki tuomitaan.
        Eli matka voi käydä myös alaspäin tekojenne tähden,mutta jokainen joskus nousee ja se on sen tarkoitus,että kasvat !

• Anonyymi

Miten mukamas?

• Anonyymi

Puhutko jälleensyntymisestä, reinkarnaatiosta?

• Anonyymi

Kyllä, siitä tässä on myös kyse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, siitä tässä on myös kyse.

Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.

5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Reinkarnaatiosta on paljon mielenkiintoisia todisteita, jotka virallinen tiede jättää huomiotta. Esimerkiksi hypnoottisella regressiolla menneeseen inkarnaatioon, jolloin menneeseen kehoon... liittyvä muisti aktivoituu. Näissä tiloissa ihmiset muistavat aiemmat nimensä ja muita yksityiskohtia. Tiedetään tapauksia, joissa he itse lasten ruumiissa muistavat ja löytävät yhä elossa olevat, mutta jo vanhat lapsensa menneistä inkarnaatioista jne. Mielenkiintoinen on myös ksenoglossia-ilmiö, jota ei voida selittää muuten kuin jälleensyntymisellä. Ksenoglossia on kyky puhua hypnoottisen regression tilassa kielellä, jota ihminen ei osaa tässä elämässä. Eräässä tällaisessa kokemuksessa Yhdysvalloissa eräs nainen puhui vanhaa ruotsin murretta, vaikka hänellä ei ollut mitään yhteyttä Ruotsiin tässä elämässä. Selitys on yksinkertainen: tämä henkilö oli asunut edellisessä elämässään ruotsalaisessa maakunnassa, ja kieli on säilynyt muistin syvissä kerroksissa hienojakoisessa kehossa, joka pysyy sielun päällä kuin kotelo - karman, halujen ja muistojen varasto.

5

Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
        6

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietoisuuden ja olemisen välisen suhteen dialektiikka, josta ihminen on esimerkkinä liikkeessään menneisyydestä tulevaisuuteen. Lopputulos on se, että menneisyydessä tehdyillä teoilla ihminen muodostaa tietynlaisen mentaliteetin (oleminen määrää tietoisuuden), ja tästä nykyisestä mentaliteetista tulee tulevan toiminnan perusta (tietoisuus määrää olemisen). Tämä on jälleensyntymisen perusta.
        6

Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.

5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fyysinen kehomme heikkenee vähitellen ajan myötä. Sama tapahtuu kaikelle tässä maailmassa. Meissä on kuitenkin ikuinen, ylimaallinen alku(piste). Kun ymmärrämme henkisen luontomme, kuoleman maailma ei enää vaivaa meitä. Länsimaissa ihmiset samaistavat sielun ja mielen. Emme ole tästä samaa mieltä. Lukemattomat intialaisen ajattelun luomukset sanovat, että sielu on mielen valtias. Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Ruumis on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen ruumiiseen. Nämä annetaan sielulle joksikin aikaa. Jos sielun todellinen elämä ei ilmene, niin silloin vain mieli ja tunteet ovat aktiivisia ja peittävät sielun molekyylisellä substanssilla. Ihmisen todellinen olemus on kuitenkin sielussa.

5

Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.
        5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aineelliseen maailmaan tulleet ikuiset sielut pukeutuvat aineellisen ruumiin kuoreen ja alkavat illuusion (maya) vaikutuksesta samaistua aineelliseen ruumiiseen. Vedojen mukaan jivan pääongelma on se, että hänen ikuinen luontonsa on kätketty ruumiin verhon alle, ja tämän vääränlaisen itseidentifikaation vuoksi sielu joutuu kärsimään. Koska fyysinen ruumis on altis sairauksille, vanhenemiselle ja kuolemalle, samaistuminen siihen tuo kärsimystä aineellisessa maailmassa elävälle ikuiselle sielulle. Yhtäältä aineellisen ruumiin äärettömyys ja toisaalta tyydyttämätön halu ottaa ylin paikka pakottavat jivan, joka on jättänyt seuraavan ruumiin, syntymään uuteen. Näin yrityksistä vallata korkein paikka tulee syy loputtomiin uudelleensyntymisiin samsaran kiertokulussa.
        5

Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.

54

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruumis kuolee, kun sielu jättää ruumiin. Sielu on tietoisuus. Sielu on energiaa. Ihmisellä ei ole sielua, mutta elävä olento itse on on sielu, jolla on fyysinen ruumis. Olisi siis oikein sanoa, että sielulla on ruumis.

54

Jälleensyntymistä koskevia tekstejä ei sisällytetty Raamattuun. Nikean ja muut kirkolliskokoukset poistivat tekstejä poliittisista syistä. Jäljellä jäi vähän. Tunnen erään fyysikon, jolle munkit näyttivät alkuperäisiä tekstejä, jotka eivät päätyneet Raamattuun. Nämä tekstit kertoivat jälleensyntymisestä. Tämä oli joku luostari Egyptissä. En muista tarkalleen, millainen luostari se oli.

5

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleensyntymistä koskevia tekstejä ei sisällytetty Raamattuun. Nikean ja muut kirkolliskokoukset poistivat tekstejä poliittisista syistä. Jäljellä jäi vähän. Tunnen erään fyysikon, jolle munkit näyttivät alkuperäisiä tekstejä, jotka eivät päätyneet Raamattuun. Nämä tekstit kertoivat jälleensyntymisestä. Tämä oli joku luostari Egyptissä. En muista tarkalleen, millainen luostari se oli.

5

Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.

td

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat. Hän näkee, kuulee jne. Hän hämmentyy nähdessään oman ruumiinsa makaamassa maassa. Hän ei heti tajua, että hän on kuollut. Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen. Siksi on niin tärkeää, että ihmiset oppivat kuoleman vaiheista jo eläessään, jotta kuoleman hetkellä pelko ei olisi niin suuri.

td

Projisoitumalla ulkoiseen maailmaan sielun tietoisuus luo hienojakoisen kehon, psyykemme, joka toimii sielun väliaikaisena kaksoisolentona tai varjona. Tämä hienojakoinen keho varastoi aiemmat kokemuksemme, tietomme, vaikutelmamme ja rakentaa maailmankuvamme sinne. Aineellisen kasvatuksen ja koulutuksen myötä tämä ohut keho menettää tiedon siitä sielusta, josta se on syntynyt, ja voi jopa kieltää sielun ja Jumalan. Tällöin hienojakoinen keho toimii vanhempien ja koulun opettajien määräämän ulkoisen kehitysohjelman mukaisesti ja jättää sielun edut huomiotta. Näin ihminen ajautuu väistämättä arvomaailman kriisiin, jolloin ruumiillinen onnellisuus tuhoutuu vanhuuden ja lähestyvän kuoleman vuoksi, ja henkisellä tasolla hän jää täysin vararikkoon.

Mutta intuitiivisesti jokainen ymmärtää, että tässä kehossa on jotain tuhoutumatonta. Kun joku kuolee, sukulaiset huudahtavat: "Kenelle jätit meidät!". Vaikka ruumis makaa heidän edessään. Jos persoonallisuus on ruumis, kukaan ei ole hylännyt ketään. Mutta jokainen ymmärtää, että vaikka kaikki kehon osat ovat paikallaan, tärkein asia on jäljellä - tietoisuus. Sielun ikuinen luonne pitää katoavan ruumiin koskemattomana, ja kun tämä ikuinen hiukkanen poistuu ruumiista, se alkaa nopeasti hajota. Jopa paatuneet materialistit tunnustavat epäsuorasti sielun olemassaolon, kun he toteavat, että kuoleman jälkeen on yhdeksän ja neljäkymmentä päivää. Mitä he juhlivat, jos ruumis on jo mätänemässä maassa? On selvää, että tämä perinne liittyy sielun kuolemanjälkeiseen olemassaoloon. Kaikilla maailman kansoilla on käsitys, että kuoleman hetkellä "jokin" irtoaa ruumiista ja menee jonnekin. Energian säilymislain mukaan sen on jatkettava olemassaoloaan muodossa tai toisessa. Tämä on jälleensyntymisen perusta.

Ymmärrys siitä, että olen sielu enkä ruumis, säilyy myös puheessamme. Emme sano: "Minä olen ruumis", vaan: "Minun ruumiini", toisin sanoen on olemassa joku, jolle tämä ruumis kuuluu. Ja kuka on tämä "minä", joka omistaa ruumiin? Se on näkymätön sielu, joka antaa keholle elämän ja tietoisuuden, kuten kuljettaja "elävöittää" auton. Samalla tavalla itsestään puhuessaan ihminen lyö rintaansa, sillä siellä, sydämen alueella, on todellinen "minä" - sielu, joka saa sydämen sykkimään. Tähän paikkaan ripustetaan risti tai suojaava amuletti.

Sielu on siis kaikkein tärkein asia, sillä ilman sitä ruumis on kuollut. Mutta sielusta, joka oli ruumiin herra, tuli sen orja, ja nyt se toimii vain akun roolissa. Näin on tapahtunut, koska sielu on menettänyt yhteytensä Jumalaan ja heikentynyt. Henkinen tieto on lääke tähän muistinmenetykseen.
        7e

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

5

Mistä sait nämä tiedot?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sait nämä tiedot?

Tämä tieto perustuu Vedalaiseen filosofiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs niitä saa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

54

"Sielu on energiaa"

Montako kilowattituntia sitä energiaa on? Onko se kineettistä vai potentiaalienergiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

td

"Heti kun sielu on jättänyt ruumiinsa (sielu on hienojakoisen kehon sisällä), se huomaa, että aistit toimivat"

Mielenkiintoista. Jos ruumiista luiskahtaa irti 30 asteen pakkasessa niin tuleeko silloin kylmä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäs niitä saa?

Suomenkielisiä kirjoja löytyy varmasti antikvariaatista ja muualta. Mutta jos puhut englantia ja muita kieliä, valinnanvaraa on paljon enemmän. Hyvää uutta vuotta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Todella mielenkiintoisia tekstejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Sielu on energiaa. Tämän todisti matemaattisesti myös Kurt Friedrich Gödel, Einsteinin ystävä.”

Hyvä vinkki. Minun täytyy tutkia sitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolemme ruumiimme kuoleman myötä - tämä on selvää! Ketään kuolleista ei ole koskaan herätetty henkiin. Mistä jälleensyntymisestä sinä puhut!
        - Et tunne todellisuutta hyvin. On monia tapauksia, joissa kuolleiden ihmisten sielut joutuvat kosketuksiin elävien ihmisten kanssa. Tutkijat ovat dokumentoineet joitakin näistä tapauksista. Toinen asia on se, että tästä ei tiedoteta laajasti, koska se ei vastaa nykyaikaista tieteellistä paradigmaa.
        ... Reinkarnaatio ei myöskään tarkoita paluuta samaan ruumiiseen, eikä se siksi liity ylösnousemukseen, kuten kirjoitat. Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.
        ... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.

6sa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä sait nämä tiedot?

Aku Ankasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

td

Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen.

Ei,se intian roskaa. Polttohautaus ei ole oikea,koska sielu ei halua palata ruumiiseen.Olen nähnyt niin monen pakenevan,eivät halua palata kipuun,rohjoiseen kehoon kun on vapaa!
        Se hautaus on ihan sama,koska siellä ei ole ketään,usko vain.
        Kun tunnet vapauden..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jännä,vaikka koko Vedalaista en tiedä,silti tiedän ruumiin/sielun ja matkan uudestaan mihin mennä.
        Vaikka sanotaan,että jälleen syntyminen on pakko oppimisen takia..EI OLE !
        Voit tehdä toisin minkä kaikkeus hyväksyy..kai?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sielu on energiaa"

Montako kilowattituntia sitä energiaa on? Onko se kineettistä vai potentiaalienergiaa?

"Sielu on energiaa"

Otetaan tämä,tosin huonompi kilowatti: katso ihan Suomesta kilowatteja.

https://www.youtube.com/watch?v=ailIcFkcsSI

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolemme ruumiimme kuoleman myötä - tämä on selvää! Ketään kuolleista ei ole koskaan herätetty henkiin. Mistä jälleensyntymisestä sinä puhut!
        - Et tunne todellisuutta hyvin. On monia tapauksia, joissa kuolleiden ihmisten sielut joutuvat kosketuksiin elävien ihmisten kanssa. Tutkijat ovat dokumentoineet joitakin näistä tapauksista. Toinen asia on se, että tästä ei tiedoteta laajasti, koska se ei vastaa nykyaikaista tieteellistä paradigmaa.
        ... Reinkarnaatio ei myöskään tarkoita paluuta samaan ruumiiseen, eikä se siksi liity ylösnousemukseen, kuten kirjoitat. Jälleensyntyminen on siirtymistä uuteen ruumiiseen. Ymmärtääksesi ulkoisen jälleensyntymisen (siirtyminen toiseen kehoon) sinun on ensin ymmärrettävä sisäinen jälleensyntyminen. Sitä tapahtuu meille jokaiselle joka sekunti. Lääkärit väittävät, että kaikki kehomme solut korvautuvat kokonaan seitsemän vuoden välein. Tämä tarkoittaa sitä, että joka seitsemäs vuosi olemme itse asiassa eri kehossa (koska kaikki kehon elementit ovat muuttuneet aineenvaihduntaprosessin vuoksi). Kaikista ruumiin muutoksista huolimatta tunnemme sisäisesti pysyvämme samana ihmisenä, koska itse tietoisuus, joka tulee sielusta, on pysyvää, toisin kuin ruumis. Todellisuudessa fyysinen keho on kuin hidas kemiallisten elementtien virta sielun ympärillä. Mutta koska tämä virtaus on hyvin hidasta, emme huomaa sitä ja ajattelemme, että keho on vakio.
        ... Sisäisen jälleensyntymisen prosessi yhden elämän aikana (lapsen ruumiista vanhan miehen ruumiiseen) päättyy siis ulkoisen jälleensyntymisen prosessiin. Ulkoista jälleensyntymistä on vaikea todentaa empiirisesti (kuten muuten monia tieteellisiä käsitteitä), mutta se on moraalisella ja henkisellä tasolla energian säilymisen lain ilmentymä. Kun jätämme yhden ruumiin, saamme toisen, joka vastaa toiveitamme ja ansioitamme. Amerikassa reinkarnaation tutkimista on käsitellyt neljännesvuosisadan ajan tunnettu psykiatri Ian Stevenson, jolla on satoja tieteellisesti todennettuja ja vahvistettuja reinkarnaatiotapauksia.

6sa

VALEHTELIJA !

Kuolemme ruumiimme kuoleman myötä - tämä on selvää! Ketään kuolleista ei ole koskaan herätetty henkiin.

KRISTUS JUMALAN POIKA JESUS! On noussut kuolleista !
        Tuolla kirjoituksella ..häpeä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALEHTELIJA !

Kuolemme ruumiimme kuoleman myötä - tämä on selvää! Ketään kuolleista ei ole koskaan herätetty henkiin.

Tarkoitatko itseäsi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALEHTELIJA !

Itse olet!
        Sinulla on kovin suppea suhtautuminen asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän haluaa palata ruumiiseensa, mutta ruumis ei herää henkiin. Siksi polttohautaus on paras menetelmä, koska samalla vapautuu kiintymys ruumiiseen.

Ei,se intian roskaa. Polttohautaus ei ole oikea,koska sielu ei halua palata ruumiiseen.Olen nähnyt niin monen pakenevan,eivät halua palata kipuun,rohjoiseen kehoon kun on vapaa!
        Se hautaus on ihan sama,koska siellä ei ole ketään,usko vain.
        Kun tunnet vapauden..

Tuhkaaminen on parasta myös siinä mielessä, että hautaaminen saastuttaa maaperää ja ympäristöä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALEHTELIJA !

Ah ja voi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALEHTELIJA !

Ah ja voi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

VALEHTELIJA !

Mutta muiden lähteiden mukaan taas sinä olet valehtelija.

• Anonyymi

Siittiö on vekkuli kaveri ja erinomainen uimari. Siittiön on havaittu osaavan valita uintireittinsä niin, että se pystyy hyödyntämään nestevirtauksia mahdollisimman hyvin. Siittöllä täytyy silloin olla jonkinlaiset aistit ja kyky käsitellä saamaansa informaatiota. Onhan siittiö elävä yksilö.

Siittiöt syntyvät jakaantumalla kuten muutkin solut. Ensin on yksi siittiö, sitten 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512, 1024, 2048, 4096, jne. jakaantuminen tuloksena syntynyttä alkuperäisen yksilön kopiota. Yhdessä millilitrassa on 15 miljoonaa yksilöä, riittävä määrä kansoittamaan koko Suomi kolmeen kertaan.

Hedelmöityksessä munasolu ja siittiösolu - kaksi elävää yksilöä - yhdistyvät yhdeksi yksilöksi.

Montako sielua tässä prosessissa on mukana ja miten?

• Anonyymi

Kuolemattomuus on ollut ihmisten ikuinen toive, jota on yritetty saavuttaa mitä mielikuvituksellisimmin keinoin.

Egyptiläiset uskoivat, ettei kuolemattomuus toteudu ellei ruumista säilötä oikein. Siksi faaraot rakennuttivat orjillaan valtavia pyramideja hautakammioineen. Kiinan keisarit turvautuivat alkemiaan ja nielivät myrkyllistä elohopeaa ikuisen elämän toivossa.

Monissa uskonnoissa luotetaan erilaisiin jumaliin, joitten tehtävänä on mahdollistaa ikuinen ja uskomattoman onnellinen elämä. Toisissa uskonnoissa kuvitellaan yksilön mielensisällön pystyvän siirtymään ihmisestä toiseen. Tieteisfantasioissa ihmisen mieli ladataan tietokoneen muistiin, jossa se jatkaa elämää tilauksen mukaisessa virtuaalimaailmassa.

Jotkut ihmiset haaveilevat itsensä säilömisestä jäädytettynä heti kuolemansa jälkeen ja sulatuksesta takaisin henkiin joskus tulevaisuudessa. Tietyille pienille eläimille tämä on jo mahdollista.

Uusin havainto on 0,2 millin mittaisesta Acutuncus antarcticus -karhukaisesta, joka oli 30 vuotta jäissä. Eläin heräsi tutkijoiden silmien alla eloon. Se pystyi jopa lisääntymään. Karhukaiset olivat peräisin jäisestä sammalnäytteestä, joka oli otettu talteen lokakuussa 1983 Etelämantereelta.

Toukokuussa 2014 sammal sulatettiin ja kasteltiin. Näytteestä otettiin kaksi yksilöä ja yksi muna, jotka pantiin kasvamaan ravintoalustalle. Toinen täysikasvuisista karhukaisista ja munasta kuoriutunut poikanen selviytyivät ja onnistuivat lisääntymään.

Herättyään eloon täysikasvuinen karhukainen liikutteli yhtä neljästä raajaparistaan ensimmäisenä päivänä. Varsinainen virkoaminen kesti pitkään. Vasta kahden viikon kuluttua se ryömi ja söi ravintoa. Sitten se muni 19 munaa, joista 14 kuoriutui.

• Anonyymi

”Tämä tieto perustuu Vedalaiseen filosofiaan.”
        ”Mistäs niitä kirjoja saa?”

Suomenkielisiä kirjoja löytyy varmasti antikvariaatista ja muualta. Mutta jos puhut englantia ja muita kieliä, valinnanvaraa on paljon enemmän. Hyvää uutta vuotta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea Jumala ei pakota ketään uskomaan Häneen. Hän ei pelottele ketään helvetillä. Hän antaa valinnanvapauden eikä puutu meidän valintoomme, jos emme haluaa tuntea Hänet. Jos haluamme tuntea, Hän tulee meille vastaan, mutta meidän pitää tehdä ensimmäinen askel.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea Jumala ei pakota ketään uskomaan Häneen. Hän ei pelottele ketään helvetillä. Hän antaa valinnanvapauden eikä puutu meidän valintoomme, jos emme haluaa tuntea Hänet. Jos haluamme tuntea, Hän tulee meille vastaan, mutta meidän pitää tehdä ensimmäinen askel.

Ei Jumalan tarvitse pelotella helvetillä. Ihminen menee sinne automaattisesti paitsi jos. . .

• Anonyymi

Hyvät sulle! Elit ilmeisesti huippuhyvän edellisen elämän. No joo-- sorry.. Pidän tuota huuhaana. Hyvää ja Onnellista Uutta vuotta 2022 toivon sinulle ja kaikille viestin lukijoille.

• Anonyymi

"Hyvät sulle! Elit ilmeisesti huippuhyvän edellisen elämän. No joo-- sorry.. Pidän tuota huuhaana..."

Minua ei haittaa, jos et pidä siitä. Meillä on vapaa valinta lukea mitä haluamme. Meitä on moneksi. On hyvä, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Hyvää uutta vuotta myös sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Hyvät sulle! Elit ilmeisesti huippuhyvän edellisen elämän. No joo-- sorry.. Pidän tuota huuhaana..."

Minua ei haittaa, jos et pidä siitä. Meillä on vapaa valinta lukea mitä haluamme. Meitä on moneksi. On hyvä, että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Hyvää uutta vuotta myös sinulle!

Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.

Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Eipä sitä juuri muut ole "tutkineetkaan".

Stevenson kuoli vuonna 2007. Kaikki hänen keräämänsä aineisto on lukitussa kaapissa, joka on kärrätty Virginian lääkiksen psykologian osaston kellariin. Lukon koodin tiesi vain Stevenson itse.
        Todistaakseen kuoleman jälkeisen elämän Stevenson lupasi välittää kaapin lukon koodin kuolemansa jälkeen.

Kaappi on kuitenkin pysynyt lukossa. Eikä sen sisältö ei ole tutkimuslaitosta kiinnostanut sen vertaa, että olisivat tuon halvan kiinalaisen lukon viitsineet avata.

• Anonyymi

Idän uskonnot vie harhaan ja eksyttää monet pois oikealta tieltä.
      Raamatun (ihmisessä elävä) Sana kertoo totuuden ihmisen alusta sen elämän loppuun asti, koko elinkaaren. Eikö Jumala tietäisi Luojana parhaiten miten ihmisen loi ja mitä ihminen elämäänsä tarvitsee koko elämänsä ajan voidakseen hyvin.
      Pyhä Kirja kertoo uudestisyntymisestä jota ilman ei kukaan ole näkevä Herraa.
      Kerrot jälleensyntymisestä. Se on aivan eri asia kuin uudestisyntyminen johon Jumala kehottaa sanassaan. Älkää eksykö.
      Armo ja Jeesuksen Kristuksen usko pelastaa sielusi. Taivaaseen ei mene yksikään omilla teoillaan. Maailmaan synnyt vain kerran.
      Sielusi joka erkanee ruumiistasi kuoleman hetkellä ei palaa toisessa ruumiissa maailmaan takaisin ja omilla teoilla hanki iankaikkisuutta sielulleen. Usko Jeesukseen Kristukseen on tie totuus ja elämä. Elämä sille joka hänet löytää ja lääke koko hänen ruumiilleen.
      Tästä kertoo Raamattu joka valaisee sydämellesi oikean tien jos avaat sydämesi Hänelle.
      Opit että kädessäsi on Pyhä kirja ja kun Jumala alkaa toimia elämässäsi voit hämmästyä ja kunnioitat Häntä ja Hänen todellista voimaansa. Silloin voit kokea myös Pyhää pelkoa kun näet että Raamatussa on totuus.

• Anonyymi

Palstan alussa on seuraava pyyntö:

Olet jo sanonut, mitä haluat. Kiitos!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaako tämä, että maailmamme on virtuaalinen? Jopa tiedemiesten mukaan. Kaikki aiemmat uskomukset olivat vääriä? Mikä se nyt on? Onko se nyt kaiken yliopistotiedon ja -tutkintojen yläpuolella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö Matrix-elokuvassa ollut jotain tuollaista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaako tämä, että maailmamme on virtuaalinen? Jopa tiedemiesten mukaan. Kaikki aiemmat uskomukset olivat vääriä? Mikä se nyt on? Onko se nyt kaiken yliopistotiedon ja -tutkintojen yläpuolella?

Jos näin on, niin emmekö me sitten enää tiedä tästä maailmasta paljoakaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin sanoen pitää olla älykkyydeltään vajaa päästäkseen hengen sfääreihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin sanoen pitää olla älykkyydeltään vajaa päästäkseen hengen sfääreihin.

Näin on vain sinun tapauksessasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on vain sinun tapauksessasi.

Mitä älykäs ihminen voi tehdä päästäkseen hengen sfääreihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä älykäs ihminen voi tehdä päästäkseen hengen sfääreihin?

Saamalla siunauksia niiltä, jotka ovat jo saavuttaneet sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kysyit ilmeisesti lekillään "Mitä älykäs ihminen voi tehdä päästäkseen hengen sfääreihin?"

Et tapaa tällaisia ihmisiä ennen kuin/jos olet sen arvoinen. Jos pääset eroon ylpeydestä, halveksunnasta ja ylenkatseesta, joka sinualla on nyt. Jos et enää pidä itseäsi kovin älykkäänä ja kaiken keskipisteenä, jos tietoisuutesi taso ei heikkene vaan kasvaa useimpien elämien aikana, jos keräät tarpeeksi hyveellisyyttä, saatat tavata ihmisiä, jotka siunaavat sinua. Sitä ennen se ei ole mahdollista kuin erityistapauksissa. Et edes onnistu tapaamaan näitä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kysyit ilmeisesti lekillään "Mitä älykäs ihminen voi tehdä päästäkseen hengen sfääreihin?"

Et tapaa tällaisia ihmisiä ennen kuin/jos olet sen arvoinen. Jos pääset eroon ylpeydestä, halveksunnasta ja ylenkatseesta, joka sinualla on nyt. Jos et enää pidä itseäsi kovin älykkäänä ja kaiken keskipisteenä, jos tietoisuutesi taso ei heikkene vaan kasvaa useimpien elämien aikana, jos keräät tarpeeksi hyveellisyyttä, saatat tavata ihmisiä, jotka siunaavat sinua. Sitä ennen se ei ole mahdollista kuin erityistapauksissa. Et edes onnistu tapaamaan näitä ihmisiä.

Teet valtavasti kaikenlaisia olettamia. Mutta on totta, että leikittelen noitten hassuhkoilta kuulostavien väittämiesi kanssa.

Mitäkös nämä "hengen sfäärit" ovat ja mitä "intellekti" tarkoittaa tässä kontekstissa?

Se, että samanhenkiset ihmiset tulevat parhaiten keskenään juttuun lienee kuitenkin kaikille itsestään selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäättekö koronaa, jos kerran olette kuolemattomia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö tuollainen pahansuopuus kanssaihmisiä kohtaan tuota huonoa karmaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkäättekö koronaa, jos kerran olette kuolemattomia?

Me emme pelkää. Kuulin kerran hassun jutun, jonka mukaan kaikkein vaarallisin sairaus on itse elämä. Elämä on vaarallinen sairaus, koska se päättyy aina sataprosenttisesti kuolemaan. Kukaan ei pääse siltä pakoon. Kuolema tulee nyt tai myöhemmin. Miksi pelätä, että jonain päivänä kuolet. Kunpa elämä olisi jotenkin taivaallisen kaunista. Ehkä silloin olisi jotain menetettävää. Mutta ei ole. Lopetetaan siis tämä pelko kokonaan, niin kehomme puolustusjärjestelmäkin toimii täydellä teholla. Emme pelkää mitään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me emme pelkää. Kuulin kerran hassun jutun, jonka mukaan kaikkein vaarallisin sairaus on itse elämä. Elämä on vaarallinen sairaus, koska se päättyy aina sataprosenttisesti kuolemaan. Kukaan ei pääse siltä pakoon. Kuolema tulee nyt tai myöhemmin. Miksi pelätä, että jonain päivänä kuolet. Kunpa elämä olisi jotenkin taivaallisen kaunista. Ehkä silloin olisi jotain menetettävää. Mutta ei ole. Lopetetaan siis tämä pelko kokonaan, niin kehomme puolustusjärjestelmäkin toimii täydellä teholla. Emme pelkää mitään.

Hyvin kovalla äänellä, kaikki yhdessä: Me emme pelkää kuolemaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tulee, jos se on tullakseen ja se on selvää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tulee, jos se on tullakseen ja se on selvää.

Loppujen lopuksi kyse on siitä, että kuolemaa ei ole edes olemassa siinä mielessä kuin aiemmin luulimme. Eikö tämä sivu kertoo jotakin sellaista? Ilouutinen. Lisää hyviä uutisia. Kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppujen lopuksi kyse on siitä, että kuolemaa ei ole edes olemassa siinä mielessä kuin aiemmin luulimme. Eikö tämä sivu kertoo jotakin sellaista? Ilouutinen. Lisää hyviä uutisia. Kiitos.

Kuolemattomien sivusto on täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos kuolema onkin olemassa, niin kukaan ei kuoltuaan tule huomaamaan asiassa minkäänlaista eroa ;)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolemattomien sivusto on täällä.

Kuolemattomien yhdistys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuolemattomien yhdistys.

Kuolemattomien liitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teet valtavasti kaikenlaisia olettamia. Mutta on totta, että leikittelen noitten hassuhkoilta kuulostavien väittämiesi kanssa.

Mitäkös nämä "hengen sfäärit" ovat ja mitä "intellekti" tarkoittaa tässä kontekstissa?

Se, että samanhenkiset ihmiset tulevat parhaiten keskenään juttuun lienee kuitenkin kaikille itsestään selvää.

En ole keksinyt näitä asioita, vaan niistä on kirjoitettu ja niistä on keskusteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme tietenkään koska:" Joka "Häneen" uskoo ei ikinä kuole. Ja vaikka kuolisikin saa elää."
        Kysymys: kuka on tuo Hän?

• Anonyymi

Myös muilla uskonnoilla on omat Pyhät Kirjansa. Ja he kaikki sanovat, että juuri heidän opetuksensa on ainoa oikea.

• Anonyymi

Okei.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paras ja hyväsydämisin tuntemani ihminen. Hän auttaa aina vilpittömästi muita. Paras ihminen.

• Anonyymi

Olen kuolematon, koska:
      kun ruumiini kuolee, minä en kuole, koska en ole tämä ruumis. Kehoni ei ole sama kuin minä. Minä olen tietoisuus, minä olen sielu kehossani. Sieluni elävöitti ruumiini, koska sielu on myös energiaa. Kehoni on annettu minulle sen tuloksena, miten elin edellisessä elämässä. Kun minusta aika jättää, seuraava ruumis annetaan minulle: miten olen elänyt tämän elämäni, mikä on tietoisuuteni taso kuolinhetkellä.

Näin on,tiedät kuin minä.
      Tiedän,että elämän voi jättää välistä.

• Anonyymi

I Am me.

Minä näen, että kuolema ei ole loppu.
      Minä koen sen myös.
      Rakkaudella !

• Anonyymi

Jos tämä maailmankaikkeus on todellakin hologrammi, kuten tiedemiehet väittävät, mitä muuta on uskottava. Kaikki mitä tiedämme on valhetta? Onko maailma hyvin erilainen kuin mitä luulimme sen olevan? Eivätkö edes oppikirjat ole oikein? Mitä tämä on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teet valtavasti kaikenlaisia olettamia. Mutta on totta, että leikittelen noitten hassuhkoilta kuulostavien väittämiesi kanssa.

Se, että samanhenkiset ihmiset tulevat parhaiten keskenään juttuun lienee kuitenkin kaikille itsestään selvää."

En ole keksinyt näitä asioita, vaan niistä on kirjoitettu ja niistä on keskusteltu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Teet valtavasti kaikenlaisia olettamia. Mutta on totta, että leikittelen noitten hassuhkoilta kuulostavien väittämiesi kanssa.

Se, että samanhenkiset ihmiset tulevat parhaiten keskenään juttuun lienee kuitenkin kaikille itsestään selvää."

Sanskritin kielessä nämä asiat on selitetty hyvin huolellisesti. En keksinyt tätä itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanskritin kielessä nämä asiat on selitetty hyvin huolellisesti. En keksinyt tätä itse.

Kerron vain yleisiä asioita, joista saa puhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielenkiintoisia juttuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun jätän kehoni kuollessani, saan jonkin ajan kuluttua uuden kehon. Se on kuin vaatteiden vaihtamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun jätän kehoni kuollessani, saan jonkin ajan kuluttua uuden kehon. Se on kuin vaatteiden vaihtamista.

Jos et usko "Häneen" luulosi jää haaveeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kenen "Häneen" - kristinuskostako puhut?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkastellaan asiaa kristillisestä näkökulmasta. Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä olen pelastunut ja nautin ikuisuudesta taivaassa, kun taas kaikki ne, jotka olivat minun läheisiä ja jotka eivät ole pelastuneet, kärsivät helvetissä? On parempi olla helvetissä heidän kanssaan ja kärsiä yhdessä kuin "nauttia" taivaasta, kun rakkaani kärsivät samaan aikaan. Jos joku rakastamasi ihminen kärsii kauheasti, voitko silti nauttia elämästäsi täysillä, vaikka oletkin tässä maailmassa. Silloin kysymys myötätunnosta ei nouse esiin. En voi rakastaa jotakuta, jota pelkään, enkä voi pelätä jotakuta, jota rakastan. Tässä mielessä lasten hankkiminen on myös hirvittävää itsekkyyttä, egoismia, koska aina on olemassa mahdollisuus, että lapset eivät pelastu. Miksi siis hankkia lapsia, jos on mahdollista, että yksikin heistä joutuu helvettiin? Täällä on niin paljon vastoinkäymisiä. Pelkästään se, että et rakasta Jumalaa, on riittävä syy joutua ikuisesti helvettiin. Voitko rakastaa jotakuta, kun tiedät, että hän lähettää ikuiseen kidutukseen kärsimään? Kärsimyksen täytyy tietysti olla kuin rangaistus, mutta sitten saa taas uuden mahdollisuuden. Rangaistuksen kautta oppii jotain. Jopa julmat vanhemmat antavat lapselleen toisen mahdollisuuden, mutta eivät tässä tapauksessa, vaikka me kaikki olemme Hänen lapsiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkastellaan asiaa kristillisestä näkökulmasta. Tarkoittaako tämä sitä, että jos minä olen pelastunut ja nautin ikuisuudesta taivaassa, kun taas kaikki ne, jotka olivat minun läheisiä ja jotka eivät ole pelastuneet, kärsivät helvetissä? On parempi olla helvetissä heidän kanssaan ja kärsiä yhdessä kuin "nauttia" taivaasta, kun rakkaani kärsivät samaan aikaan. Jos joku rakastamasi ihminen kärsii kauheasti, voitko silti nauttia elämästäsi täysillä, vaikka oletkin tässä maailmassa. Silloin kysymys myötätunnosta ei nouse esiin. En voi rakastaa jotakuta, jota pelkään, enkä voi pelätä jotakuta, jota rakastan. Tässä mielessä lasten hankkiminen on myös hirvittävää itsekkyyttä, egoismia, koska aina on olemassa mahdollisuus, että lapset eivät pelastu. Miksi siis hankkia lapsia, jos on mahdollista, että yksikin heistä joutuu helvettiin? Täällä on niin paljon vastoinkäymisiä. Pelkästään se, että et rakasta Jumalaa, on riittävä syy joutua ikuisesti helvettiin. Voitko rakastaa jotakuta, kun tiedät, että hän lähettää ikuiseen kidutukseen kärsimään? Kärsimyksen täytyy tietysti olla kuin rangaistus, mutta sitten saa taas uuden mahdollisuuden. Rangaistuksen kautta oppii jotain. Jopa julmat vanhemmat antavat lapselleen toisen mahdollisuuden, mutta eivät tässä tapauksessa, vaikka me kaikki olemme Hänen lapsiaan.

Jos tämä kristinuskon helvettiopin opetus olisi totta, ihmisellä ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin valittaa tätä kauheaa kohtaloa, että hän ylipäätään syntyy. Sillä jos ihminen ei olisi syntynyt lainkaan, hän ei kärsisi ikuisesti helvetissä. Mutta koska vanhemmilla oli joka tapauksessa lapsia, heitä odottaa helvetin kärsimys. Tämä ajatus on kaikkea hyvää vastaan. Sinun on rakastettava, vaikka tietäisit, että rakastamasi on julma. Jos et rakasta, joudut helvettiin. Pakottamista. Muuten kärsit ikuisesti. Eli vapaa tahtoa ei ole lainkaan. Jos et rakasta julmuutta, kärsit ikuisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos tämä kristinuskon helvettiopin opetus olisi totta, ihmisellä ei olisi muuta vaihtoehtoa kuin valittaa tätä kauheaa kohtaloa, että hän ylipäätään syntyy. Sillä jos ihminen ei olisi syntynyt lainkaan, hän ei kärsisi ikuisesti helvetissä. Mutta koska vanhemmilla oli joka tapauksessa lapsia, heitä odottaa helvetin kärsimys. Tämä ajatus on kaikkea hyvää vastaan. Sinun on rakastettava, vaikka tietäisit, että rakastamasi on julma. Jos et rakasta, joudut helvettiin. Pakottamista. Muuten kärsit ikuisesti. Eli vapaa tahtoa ei ole lainkaan. Jos et rakasta julmuutta, kärsit ikuisesti.

Aivan . Tämä sanoma ”rakkaudesta” on kovin erikoinen kristinuskossa. Vai voisiko olla niin, että sana "rakkaus" tarkoittaa jotain aivan muuta, mitä emme ole tienneet tähän asti. Rakkaus, vaikka on ikuinen helvetti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan . Tämä sanoma ”rakkaudesta” on kovin erikoinen kristinuskossa. Vai voisiko olla niin, että sana "rakkaus" tarkoittaa jotain aivan muuta, mitä emme ole tienneet tähän asti. Rakkaus, vaikka on ikuinen helvetti.

Tai sitten ainoa mahdollisuus, jos kristinuskon sanoma on todella "rakkaus", on se, että Raamattu ei sisällä koko totuutta, vaan että siitä on jätetty jotakin pois. Olen kuullut Nikean kirkolliskokouksista, että näin on voinut tapahtua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai sitten ainoa mahdollisuus, jos kristinuskon sanoma on todella "rakkaus", on se, että Raamattu ei sisällä koko totuutta, vaan että siitä on jätetty jotakin pois. Olen kuullut Nikean kirkolliskokouksista, että näin on voinut tapahtua.

Outoa on se, että rajallisesta määrästä syntejä saa rajattoman rangaistuksen, joka ei koskaan lopu. Onko tämä sitä rakkautta, josta puhutaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Outoa on se, että rajallisesta määrästä syntejä saa rajattoman rangaistuksen, joka ei koskaan lopu. Onko tämä sitä rakkautta, josta puhutaan?

Tulkaamme siis kaikki yhdessä kristinuskoon, jotta emme joutuisi helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkaamme siis kaikki yhdessä kristinuskoon, jotta emme joutuisi helvettiin.

Pelko ei ole oikea motiivi tulla uskoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelko ei ole oikea motiivi tulla uskoon.

Tässä on hyvin SUURI ERO KRISTILLISEN JA VEDALAISEN Jumalakäsityksen välillä.

Krishna ei pakota ketään uskomaan Häneen. Hän antaa valinnanvapauden eikä puutu meidän valintoomme, jos emme haluaa tuntea Hänet. Jos haluamme tuntea, Hän tulee meille vastaan, mutta meidän pitää tehdä ensimmäinen askel.
        ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”myötätunto on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”. Krishna on
        kauneuden ja harmonian henkilöitymä.
        Kauneus on siis enemmän kuin voimankäyttö, ja myötätunto on jopa korkeammalla kuin oikeudenmukaisuus.

Ero kristinuskoon on siis merkittävä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme ole kaikki Jumalan lapsia. Hänen luotujaan kylläkin.
        Jumalan lapsiksi tullaan erikseen uudestisyntymisen kautta.

• Anonyymi

Sieluina olemme ikuisia, kuolemattomia, fyysisinä olentoina sitoutuneet elämänkiertoon kunnes kaikki on koettu ja olemme valmiina siirtymään seuraavalle hienojakoisemmalle tasolle.
      Somerjoen kappale tähdet, tähdet kuvaa upeasti sielun kaipuuta kotiinsa.
      Mikään maailman uskonnoista ei täydellisesti kuvaa maallista matkaamme.
      Muistan katsoneeni youtubesta haastattelun, jossa jo nyt iäkäs tiedemies kertoi lapsuutensa tapauksesta. Olivat isänsä kanssa automatkalla joutuneet "lentävän lautasen" pysäyttämäksi. Isä oli viety alukseen, pojan seuraksi autoon oli tullut yksi muukalainen, joka rauhoitteli poikaa. Keskustelu käytiin telepaattisesti, seuralainen oli kiinnostunut autosta, heillähän ei sellaisia ollut.
      Pojalle tuli mieleen kysyä heidän uskonnostaan, muukalainen ei ymmärtänyt. Poika selitti parhaansa mukaan kristillistä uskoaan. Hymyilevä seuralainen sanoi että maan ihmiset ovat kehityksensä alkutaipaleella eivätkä vielä pysty ymmärtämään.
      Tapauksen voi tietysti leimata huuhaaksi, itselleni se vahvisti käsitystäni uskonnoista.

• Anonyymi

Kyllä, nämä ufokontaktit ovat todellisia. Vaikka suuri osa niistä suhtautuu ihmisiin vihamielisesti, jotkut niistä voivat ilmeisesti olla myös ystävällisiä. Toisaalta, jos joku on ulkoisesti ystävällinen, niin se ei aina tarkoita, että hän on todella ihmisystävällinen. Tällaisia yhteyksiä on kuitenkin varmasti ollut paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, nämä ufokontaktit ovat todellisia. Vaikka suuri osa niistä suhtautuu ihmisiin vihamielisesti, jotkut niistä voivat ilmeisesti olla myös ystävällisiä. Toisaalta, jos joku on ulkoisesti ystävällinen, niin se ei aina tarkoita, että hän on todella ihmisystävällinen. Tällaisia yhteyksiä on kuitenkin varmasti ollut paljon.

"Kyllä, nämä ufokontaktit ovat todellisia"

Tiesitkö, että hallusinaatiotkin ovat kokijalleen todellisia. Niitä on mahdoton erottaa todellisuudesta.

Psykologian tohtori Jukka Häkkinen on kirjoittanut aiheesta useita kirjoja. Kirjassaan Mielen oudot maisemat hän kertoo Michael Shermeristä, joka onnistui harhailemaan huolella vuonna 1983 pyöräillessään syrjäisellä metsätiellä Nebraskassa. Shermer näki pimeydestä ilmaantuvan avaruusaluksen ja suuret valonheittimet, jotka välähtivät hänen kasvoillensa.

Sitten muukalaiset sieppasivat miehen. Ainakin yksi avaruusolioista näytti erehdyttävästi Shermerin naisystävältä. Kokemuksensa jälkeen Shermer törmäsi päätä pahkaa ABC-televisioyhtiön kuvausryhmään ja päätyi suoraan lähetykseen kertomaan historiallisesta avaruusolentojen tapaamisesta.

Lopulta Shermer pääsi lepäämään. Virkistyttyään hän tajusi, että koko tapaus oli hänen 83 tuntia valvoneiden aivojensa suoltamaa hallusinaatiota.

Shermer oli osallistunut pyöräilykilpailuun, ja väsyneenä ja valvoneena oli luullut huoltoryhmän matkailuautoa ja sen kirkkaita valoja avaruusalukseksi. Huoltoryhmän jäsenet taas olivat muuttuneet hänen mielessään avaruusolioiksi, ja loppusilauksena Shermerin mielikuvitus oli poiminut yksityiskohtia avaruusolioista näkemästään televisiosarjasta.

Että silleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kyllä, nämä ufokontaktit ovat todellisia"

Tiesitkö, että hallusinaatiotkin ovat kokijalleen todellisia. Niitä on mahdoton erottaa todellisuudesta.

Psykologian tohtori Jukka Häkkinen on kirjoittanut aiheesta useita kirjoja. Kirjassaan Mielen oudot maisemat hän kertoo Michael Shermeristä, joka onnistui harhailemaan huolella vuonna 1983 pyöräillessään syrjäisellä metsätiellä Nebraskassa. Shermer näki pimeydestä ilmaantuvan avaruusaluksen ja suuret valonheittimet, jotka välähtivät hänen kasvoillensa.

Sitten muukalaiset sieppasivat miehen. Ainakin yksi avaruusolioista näytti erehdyttävästi Shermerin naisystävältä. Kokemuksensa jälkeen Shermer törmäsi päätä pahkaa ABC-televisioyhtiön kuvausryhmään ja päätyi suoraan lähetykseen kertomaan historiallisesta avaruusolentojen tapaamisesta.

Lopulta Shermer pääsi lepäämään. Virkistyttyään hän tajusi, että koko tapaus oli hänen 83 tuntia valvoneiden aivojensa suoltamaa hallusinaatiota.

Shermer oli osallistunut pyöräilykilpailuun, ja väsyneenä ja valvoneena oli luullut huoltoryhmän matkailuautoa ja sen kirkkaita valoja avaruusalukseksi. Huoltoryhmän jäsenet taas olivat muuttuneet hänen mielessään avaruusolioiksi, ja loppusilauksena Shermerin mielikuvitus oli poiminut yksityiskohtia avaruusolioista näkemästään televisiosarjasta.

Että silleen.

Muutamat oudot sairaat esimerkit eivät mitätöi minkään muun todellisuutta.

Sillä lailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muutamat oudot sairaat esimerkit eivät mitätöi minkään muun todellisuutta.

Sillä lailla.

Jokseenkin kaikilla on nykyään aina mukanaan älypuhelin, jolla saa kätevästi HD-laatuista videokuvaa jopa hämärässä.

Jos UFO-kontaktit ovat todellisuutta, silloin aivan varmasti löytyy runsaasti video- ja kuvamateriaalia, joissa näemme yksityiskohtia sekä alieneitten ulkomuodosta että heidän alustensa ohjaamoista.

Löytyykö sitä sillä lailla mistä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokseenkin kaikilla on nykyään aina mukanaan älypuhelin, jolla saa kätevästi HD-laatuista videokuvaa jopa hämärässä.

Jos UFO-kontaktit ovat todellisuutta, silloin aivan varmasti löytyy runsaasti video- ja kuvamateriaalia, joissa näemme yksityiskohtia sekä alieneitten ulkomuodosta että heidän alustensa ohjaamoista.

Löytyykö sitä sillä lailla mistä?

https://www.ruutu.fi/ohjelmat/muinaiset-avaruusoliot
        Dokumenttisarjassa tutkitaan, ovatko avaruudesta saapuneet vierailijat auttaneet muinaisia sivilisaatioita ja siten vaikuttaneet maailmanhistorian kulkuun. Amerikkalainen dokumentaarinen sarja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt kysymystä? Mistä löytyy HD-tasoista video- ja kuvamateriaalia, joista voimme nähdä miltä alienit ja heidän alustensa ohjaamotilat näyttävät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.ruutu.fi/ohjelmat/muinaiset-avaruusoliot
        Dokumenttisarjassa tutkitaan, ovatko avaruudesta saapuneet vierailijat auttaneet muinaisia sivilisaatioita ja siten vaikuttaneet maailmanhistorian kulkuun. Amerikkalainen dokumentaarinen sarja.

Minulla on saunaperinteestä kertova kirja. Siinä on kiehtovia, silminnäkijähavaintoihin perustuvia kuvauksia saunatontuista.

Esimerkiksi:
        Saunan parvella istuva olento oli kuin ihmisen ja koiran sekasikiö, harmaa ja karvainen. Sarvia sillä ei ollut, mutta yksi suuri silmä tapitti keskellä otsaa ja kiilui pimeässä.

Saunatontut ovat varmasti totta. Eihän niitä muuten olisi voitu nähdä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt kysymystä? Mistä löytyy HD-tasoista video- ja kuvamateriaalia, joista voimme nähdä miltä alienit ja heidän alustensa ohjaamotilat näyttävät?

Ehkä Youtubesta?

• Anonyymi

Jasså.

• Anonyymi

Olen kuolematon

Olen kuolematon, koska:

Tiedätkö, tähän minä uskon!
      Kun tiesin ja näin elämän monet puolet, olet oikeassa.
      Olisin kirjoittanut saman mutta onneksi sinä kirjoitit sen hyvin!

• Anonyymi

Kaikkea hyvää sinulle!

• Anonyymi

Olen kuolematon,se on totta !

Se on todella järkyttävää syntyä uudelleen, koska se on määre, että koet kaiken,ennen määrän päätäsi (koti).
      Kunnes sinulle sanotaan,nyt riittää!
      Olet elänyt ja kokenut läpi vuosisatojen ja varmaan ihmettelet miksi mikäkin kiinnostaa ja jotkut todella kovin.
      Se, juontuu sinun elämistäsi. Et ole unohtanut kaikkea vielä onneksi.
      Kaikesta mitä olet kokenut,sinun täytyy ensimmäisenä muistaa Rakkaus!
      (ymmärrä mitä se sisältää).
      Kaikki tämä on vain kasvamisen tarkoitus meille !
      Tiedän lukeneeni yhdestä maya naisesta,joka eli 1500-luvulla ja kuoli.
      Hän sanoi : Jumalani,onko minun pakko palata,koska maailma on niin paha ja väkivaltainen.
      Hän ei kirjoituksien mukaan palannut vaan Jumala ymmärsi häntä ja xxxxx.

• Anonyymi

Matrix?

• Anonyymi

Olen kuolematon, koska:

Niin, tiedän saman !
      Sanoisit vain ,että seuraava keho annetaan,ei ruumis.
      Tiedät varmaan, on noustava parempaan!

• Anonyymi

Kiitos kommentista ja korjauksesta!

• Anonyymi

Kiitos. Hyvää jatkoa sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Hyvää jatkoa sinulle!

Jälleensyntyminen: Kirkon suurin valhe

Jälleensyntyminen on tosiasia. Se, että se ei ole enää osa nykypäivän kristillistä uskomusta, johtuu yhdestä vallanhimoisesta naisesta, joka poistatti kaikki viittaukset reinkarnaatioon varhaisesta Raamatusta. Näennäisen pieni teko, jolla on historiallisia seurauksia: miten erilainen olisi ollut kahden viime vuosituhannen historia, jos ihmiskunta olisi tiennyt, että he itse niittäisivät (väärin)tekojensa hedelmiä tulevassa maallisessa elämässä - että heidän olisi nukuttava itse tekemissään sängyissä?!

Karman laki ja jälleensyntyminen: Loputtomassa kierrossa palaamme maan päälle, kunnes olemme oppineet hallitsemaan energioitamme.

Kristinuskon alussa jälleensyntyminen oli yksi uskon tukipilareista. Ilman sitä (kuten myöhemmin tapahtui) kristinusko menettäisi kaiken logiikan. Miten hyväntahtoinen, rakastava Jumala voisi antaa yhdelle ihmiselle hopealusikan ja jättää seuraavan nääntymään nälkään hänen näennäisesti ainoassa maallisessa elämässään? Varhaiset kirkon vanhimmat ja teologit, kuten Origenes, Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat sielun jälleensyntymistä itsestäänselvyytenä - olihan se kirjoitettu Raamattuun. Nykyään useimmat kristityt epäilevät jumalanpilkkaa, jos joku viittaa jälleensyntymiseen.

Mutta palataanpa 6. vuosisadalle Kristuksen jälkeen, jolloin Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia. Sen sijaan keskusteltiin kiivaasti siitä, oliko Jeesus ollut enemmän ihminen vai enemmän Jumala. Antiokian apotti Nestorius oli sitä mieltä, että Mariaa ei pitäisi kutsua "Jumalan äidiksi", koska hän oli synnyttänyt vain "ihmisen" Jeesuksen. Mutta konsiili julisti Nestoriuksen harhaoppiseksi, lähetti hänet erämaahan ja totesi, että Jeesus oli samanaikaisesti sekä ihminen että jumala. Yksi Nestoriuksen katkerimmista vastustajista oli Eutykes, joka puolestaan uskoi, että Jeesus oli vain jumalallinen, koska hänen inhimillinen luontonsa oli täysin sulautunut jumalalliseen. Nykyään kutsumme tätä opetusta monofysitismiksi (eli opetukseksi, jonka mukaan Kristuksen kaksi luontoa on yhdistetty uudeksi, yhdeksi ainoaksi inhimillis-jumalalliseksi luonnoksi). Vuonna 451 neljäs ekumeeninen konsiili (joka tunnetaan myös nimellä Kalkedonin konsiili) tuomitsi monofysiitismin harhaoppina ja vainosi sen kannattajia. Yksi innokkaimmista vainoajista oli myöhempi keisari Justinianus.
        Vuoden 451 konsiili korostaa jälleensyntymisen lakia.

Kuten jo mainittiin, näiden uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?

Varjojen todellinen näyttelijä oli nainen: Theodora, keisari Justinianuksen vaimo. Hän oli tehnyt jyrkän yhteiskunnallisen nousun - ja tämä Konstantinopolin sirkuksen karhunkesyttäjän tytär oli käyttänyt nousuunsa naisen vanhinta asetta. Aiemmin hän oli ollut nuori ja kaunis prostituoitu, jonka palveluja aristokratia mielellään haki. Pentapoliksen nuori maaherra Hacebolus ihastui hänen viehätysvoimaansa ja vei Theodoran mukanaan Pohjois-Afrikkaan. Hän kuitenkin väärinkäytti kuvernöörin luottamusta ja keräsi kansan kustannuksella suuria rikkauksia. Kun hän ahneudessaan ylitti rajan ja Hacebolos joutui kansan valitusten valtaan, hän heitti Theodoran ulos palatsistaan ja takavarikoi kaikki hänen omaisuutensa. Vain vaatteet selässään hän taisteli tiensä Aleksandriaan. Kaupungin porteilla eräs erakko nimeltä Eutyches otti hänet vastaan. Kyseessä oli sama Eutykes, joka oli synnyttänyt monofysiitismin ja joka nyt vietti siellä maanpakolaisuuttaan. Myöhemmin Theodora muistaisi tämän kaatuneen munkin ja käyttäisi häntä pimeiden suunnitelmiensa toteuttamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jälleensyntyminen: Kirkon suurin valhe

Jälleensyntyminen on tosiasia. Se, että se ei ole enää osa nykypäivän kristillistä uskomusta, johtuu yhdestä vallanhimoisesta naisesta, joka poistatti kaikki viittaukset reinkarnaatioon varhaisesta Raamatusta. Näennäisen pieni teko, jolla on historiallisia seurauksia: miten erilainen olisi ollut kahden viime vuosituhannen historia, jos ihmiskunta olisi tiennyt, että he itse niittäisivät (väärin)tekojensa hedelmiä tulevassa maallisessa elämässä - että heidän olisi nukuttava itse tekemissään sängyissä?!

Karman laki ja jälleensyntyminen: Loputtomassa kierrossa palaamme maan päälle, kunnes olemme oppineet hallitsemaan energioitamme.

Kristinuskon alussa jälleensyntyminen oli yksi uskon tukipilareista. Ilman sitä (kuten myöhemmin tapahtui) kristinusko menettäisi kaiken logiikan. Miten hyväntahtoinen, rakastava Jumala voisi antaa yhdelle ihmiselle hopealusikan ja jättää seuraavan nääntymään nälkään hänen näennäisesti ainoassa maallisessa elämässään? Varhaiset kirkon vanhimmat ja teologit, kuten Origenes, Basilides ja Pyhä Gregorius, opettivat sielun jälleensyntymistä itsestäänselvyytenä - olihan se kirjoitettu Raamattuun. Nykyään useimmat kristityt epäilevät jumalanpilkkaa, jos joku viittaa jälleensyntymiseen.

Mutta palataanpa 6. vuosisadalle Kristuksen jälkeen, jolloin Bysantin keisari Justinianuksen hovissa hautautui pirullinen salaliitto, joka piti ihmiskunnan vankina väärän käsityksen vallassa elämän ja kuoleman todellisuudesta 1 400 vuoden ajan. Sitä edeltävinä sukupolvina jälleensyntyminen oli kristillisessä kirkossa vielä kiistaton tosiasia. Sen sijaan keskusteltiin kiivaasti siitä, oliko Jeesus ollut enemmän ihminen vai enemmän Jumala. Antiokian apotti Nestorius oli sitä mieltä, että Mariaa ei pitäisi kutsua "Jumalan äidiksi", koska hän oli synnyttänyt vain "ihmisen" Jeesuksen. Mutta konsiili julisti Nestoriuksen harhaoppiseksi, lähetti hänet erämaahan ja totesi, että Jeesus oli samanaikaisesti sekä ihminen että jumala. Yksi Nestoriuksen katkerimmista vastustajista oli Eutykes, joka puolestaan uskoi, että Jeesus oli vain jumalallinen, koska hänen inhimillinen luontonsa oli täysin sulautunut jumalalliseen. Nykyään kutsumme tätä opetusta monofysitismiksi (eli opetukseksi, jonka mukaan Kristuksen kaksi luontoa on yhdistetty uudeksi, yhdeksi ainoaksi inhimillis-jumalalliseksi luonnoksi). Vuonna 451 neljäs ekumeeninen konsiili (joka tunnetaan myös nimellä Kalkedonin konsiili) tuomitsi monofysiitismin harhaoppina ja vainosi sen kannattajia. Yksi innokkaimmista vainoajista oli myöhempi keisari Justinianus.
        Vuoden 451 konsiili korostaa jälleensyntymisen lakia.

Kuten jo mainittiin, näiden uskonnollisten kiistojen aikana jälleensyntyminen ei ollut kertaakaan keskustelun aiheena. Sitä pidettiin perusdogmana, jota vuoden 451 konsiili jopa vahvisti. Kuka olisi silloin voinut kuvitella, että kristillinen teologia muuttuisi niin olennaisesti, kun Justinianus nousi Itä-Rooman valtakunnan valtaistuimelle vuonna 527, ja millaisia syvällisiä seurauksia seuraavat vuosisadat sen seurauksena saisivat?

Varjojen todellinen näyttelijä oli nainen: Theodora, keisari Justinianuksen vaimo. Hän oli tehnyt jyrkän yhteiskunnallisen nousun - ja tämä Konstantinopolin sirkuksen karhunkesyttäjän tytär oli käyttänyt nousuunsa naisen vanhinta asetta. Aiemmin hän oli ollut nuori ja kaunis prostituoitu, jonka palveluja aristokratia mielellään haki. Pentapoliksen nuori maaherra Hacebolus ihastui hänen viehätysvoimaansa ja vei Theodoran mukanaan Pohjois-Afrikkaan. Hän kuitenkin väärinkäytti kuvernöörin luottamusta ja keräsi kansan kustannuksella suuria rikkauksia. Kun hän ahneudessaan ylitti rajan ja Hacebolos joutui kansan valitusten valtaan, hän heitti Theodoran ulos palatsistaan ja takavarikoi kaikki hänen omaisuutensa. Vain vaatteet selässään hän taisteli tiensä Aleksandriaan. Kaupungin porteilla eräs erakko nimeltä Eutyches otti hänet vastaan. Kyseessä oli sama Eutykes, joka oli synnyttänyt monofysiitismin ja joka nyt vietti siellä maanpakolaisuuttaan. Myöhemmin Theodora muistaisi tämän kaatuneen munkin ja käyttäisi häntä pimeiden suunnitelmiensa toteuttamiseen.

Olisi väärin ajatella, että muinaisina aikoina ihmiskunta ei etsinyt vastauksia samoihin kysymyksiin kuin me, että se ei ollut kiinnostunut maailmankaikkeuden mysteereistä. Koko sivilisaatiohistorian ajan on ollut tiedon vartijoita - opettajia ja tietäjiä. Mutta toisin kuin nykyaikaiset oppineet, he harjoittivat yleensä jonkinlaisia hengellisiä harjoituksia, koska he ymmärsivät, että todellinen tietäjä ei voi elää ja ajatella vain ruumiillisella tasolla. Näiden käytäntöjen kautta heillä oli nykyaikaisia tiedemiehiä paremmat mahdollisuudet saada tietoa ilmestyksen muodossa. He tekivät myös tutkimusta ja sovelsivat logiikkaa. Heidän tietoisuutensa oli kuitenkin niin kehittynyt, että he pystyivät ymmärtämään maailman luonteen lisäksi myös todellisuuden korkeampien ulottuvuuksien lakeja. Juuri tällaiset pyhimykset ja tietäjät (joogit ja rishit) olivat Vedojen, eli veedalaisen tiedon, kirjoittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi väärin ajatella, että muinaisina aikoina ihmiskunta ei etsinyt vastauksia samoihin kysymyksiin kuin me, että se ei ollut kiinnostunut maailmankaikkeuden mysteereistä. Koko sivilisaatiohistorian ajan on ollut tiedon vartijoita - opettajia ja tietäjiä. Mutta toisin kuin nykyaikaiset oppineet, he harjoittivat yleensä jonkinlaisia hengellisiä harjoituksia, koska he ymmärsivät, että todellinen tietäjä ei voi elää ja ajatella vain ruumiillisella tasolla. Näiden käytäntöjen kautta heillä oli nykyaikaisia tiedemiehiä paremmat mahdollisuudet saada tietoa ilmestyksen muodossa. He tekivät myös tutkimusta ja sovelsivat logiikkaa. Heidän tietoisuutensa oli kuitenkin niin kehittynyt, että he pystyivät ymmärtämään maailman luonteen lisäksi myös todellisuuden korkeampien ulottuvuuksien lakeja. Juuri tällaiset pyhimykset ja tietäjät (joogit ja rishit) olivat Vedojen, eli veedalaisen tiedon, kirjoittajia.

Maailmanlaajuinen vedalainen perinne

Arjalainen sivilisaatio oli maailmanlaajuinen. Kaikissa maissa, joissa on säilynyt todisteita muinaisesta menneisyydestä, on säilynyt jälkiä vedalaisesta kulttuurista. Mukaan lukien ne, joita nykyiset tutkijat eivät pidä indoeurooppalaisina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailmanlaajuinen vedalainen perinne

Arjalainen sivilisaatio oli maailmanlaajuinen. Kaikissa maissa, joissa on säilynyt todisteita muinaisesta menneisyydestä, on säilynyt jälkiä vedalaisesta kulttuurista. Mukaan lukien ne, joita nykyiset tutkijat eivät pidä indoeurooppalaisina.

Epäilemättä Platon tunsi myös vedalaista filosofiaa. Hänen maailmankuvassaan jälleensyntymisoppi (metempsykoosi) on lähellä vedaista opetusta. Se on selitetty täydellisimmin hänen dialogissaan Phaedrus. Myös Pythagoras ja Sokrates uskoivat Platonin kanssa jälleensyntymiseen.

Platonin kuuluisa opetus, jonka mukaan näkyvä maailma on vain heijastus tai varjo korkeammasta maailmasta, ideoiden maailmasta, on myös vedalainen näkemys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Epäilemättä Platon tunsi myös vedalaista filosofiaa. Hänen maailmankuvassaan jälleensyntymisoppi (metempsykoosi) on lähellä vedaista opetusta. Se on selitetty täydellisimmin hänen dialogissaan Phaedrus. Myös Pythagoras ja Sokrates uskoivat Platonin kanssa jälleensyntymiseen.

Platonin kuuluisa opetus, jonka mukaan näkyvä maailma on vain heijastus tai varjo korkeammasta maailmasta, ideoiden maailmasta, on myös vedalainen näkemys.

On älytöntä kuvitella, että koko ihmiskunnan historian aikana vain yksi ihmisryhmä (kristityt) on saanut tietää koko totuuden ja kaikki muut eivät ole saaneet mitään selville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On älytöntä kuvitella, että koko ihmiskunnan historian aikana vain yksi ihmisryhmä (kristityt) on saanut tietää koko totuuden ja kaikki muut eivät ole saaneet mitään selville.

Siirrytään nyt suurimpaan elinympäristöön, maailmankaikkeuden makrokosmokseen. Vedan mukaan kosmoksen tila on moniulotteinen. Siinä puhutaan erityisesti 64 ulottuvuudesta, joista vain kolme on maan asukkaiden käytettävissä meidän aikakaudellamme. Tämä rajallinen käsitys synnyttää käsityksiä elämän yksinoikeudesta maapallolla ja muiden planeettojen asumiskelvottomuudesta. Mutta kosmoksessa asuu ja sitä hallitaan, sillä on oma planeettajärjestelmien hierarkiansa, joka on jaettu gunojen vaikutuksen ja tietoisuuden tasojen mukaan. Olemme tottuneet vallan hierarkiaan: lapsuudessa vanhempamme seisoivat yläpuolellamme, sitten opettajat, pomot, ja sitten tiedostimme pormestarin, kuvernöörin ja presidentin vallan. ...Mutta itse valtajärjestelmä ei tule alhaalta ylös, vaan se tulee ylhäältä alas alkuperäiseltä hallitsijalta. Aivan kuten kaupungissa on rakenteita, jotka käyttävät erilaisia energioita - sähköä, vettä, viestintävälineitä, erilaisia rahastoja jne., niin myös kosmoksessa on ... joka toimittaa kaikille muille tarvittavat elementit: lämmön, valon, veden, tuulen, mikroravintoaineet. Persoonallisuuksia, jotka toimittavat meille näitä, kutsutaan ”deva”.
        Ne ovat korkeamman jumalallisen auktoriteetin toimeenpanorakenne, ja ne antavat meille kaiken tarvitsemamme siinä määrin kuin noudatamme korkeampia henkisiä lakeja. Koska ne elävät todellisuuden korkeammissa ulottuvuuksissa, me emme havaitse niitä, vaan näemme vain luonnon elementit, jotka näyttävät meistä hylätyiltä. Mutta kaikki energia tulee jostain, ja joku hallitsee sitä. Korkeampien lakien laiminlyönti aiheuttaa kroonisia energiakriisejä ja katastrofeja. Se aiheuttaa kuivuutta, tulvia, sadonmenetyksiä, maanjäristyksiä, tsunameja, meteoriitin putoamisia jne. Kun ihmiset poikkeavat toivottomasti henkisen kehityksen tieltä, syntyy maailmanlaajuisia katastrofeja - tulvia ja kokonaisten sivilisaatioiden tuhoa. Näin Sodoma ja Gomorra tuhoutuivat, Atlantis ja Hyperborea..., monet tuntemattomat kulttuurit menetettiin. Nämä globaalit katastrofit iskevät ihmisiin, kun he ovat haluttomia muuttamaan mieltään ja käyttäytymistään, vaikka he ovat saaneet varoituksia kahden ensimmäisen tyypin kärsimyksen kielellä. Kuten lakimiehet sanovat, "tietämättömyys laista ei vapauta vastuusta". Tämän kolmannen, kosmisten voimien aiheuttaman kärsimyksen voi poistaa vain, kun ihmiset alkavat kehittää harmonisia suhteita korkeimpaan voimaan - Jumalaan. Kun ymmärrämme kaikkialla vallitsevat yhtenäiset lait ja noudatamme niitä, vapautumme kaikkien kolmenlaisesta kärsimyksestä, ja luonnonlakien ymmärtämisen kautta pääsemme syvempään ymmärrykseen lainsäätäjästä itsestään - Korkeimmasta Jumalallisesta Persoonasta. Jumala ei aseta lakeja alistamaan meitä, vaan saadakseen meidät ymmärtämään, miten voimme käyttää energiamme oikein ja saada itsellemme mahdollisimman hyvän elämänlaadun. Tämä on luomisen tarkoitus - korjata tietoisuutemme ja tuoda meidät takaisin vapauteen. Ilman vastuun lakia ja kärsimyksen korjaavaa vaikutusta olisimme jo kauan sitten ja toivottomasti rappeutuneet. ankaruudesta, mutta tuskin kukaan meistä suostuisi elämään yhteiskunnassa ja maailmassa, jossa vallitsee laittomuus.

)(=(&

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietoisuus Jumalasta on itse aurinko, joka antaa meille hengkisen näkemyksen todellisuudesta. Tämä henkinen tietoisuus näyttää meille laadullisesti samanarvoiset sielut, jotka elävöittävät ulkoisesti erilaisia kehoja tietoisuudella. Siksi Veda julistaa aforismin: "Minä olen sielu, joka kantaa kehoa", eikä keho, jolla on myös sielu, kuten useimmat ihmiset nykyään ajattelevat. Niin kuin ihminen näkee ja ymmärtää, niin hän myös toimii. Henkinen näkemys ja ymmärrys kaikkien olentojen sisäisestä henkisestä tasa-arvosta synnyttää asianmukaisen elämäntavan. Jos näemme vain erilaiset ulkoiset muodot, tämä johtaa syrjintään, sitten seuraa riisto ja väkivalta, ja sitten tulevat reaktiot, joita yritämme paeta. Mutta tämä karman laki (kausaliteetti) ei ole meidän käsissämme. Seurauksia ei voi välttää. On käytännöllisempää kehittää henkistä tietoa ja näkemystä eikä tehdä laittomia tekoja, jotka palaavat takaisin meihin.

Siksi ennakoiva eli ennaltaehkäisevä lähestymistapa tähän ongelmaan on seuraava: samalla kun meillä on puolustusjärjestelmä ulkoisia vihollisia vastaan, on välttämätöntä edistää henkisen tiedon ja kulttuurin levittämistä, jotka puhdistavat sydämen tärkeimmistä tietämättömyydestä syntyneistä vihollisista: himosta, vihasta, ahneudesta, kateudesta, harhasta …
        ... Kaava on yksinkertainen - tee toisille niin kuin haluaisit heidän tekevän sinulle.

(/&%¤

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietoisuuden vaiheet, eri tietoisuuden tasot.
        ...koshasta, jotka peittävät sielun. …

Taittiriya Upanishadin mukaan vauvat ovat tietoisuuden alimmalla tasolla, jota kutsutaan anna-mayaksi (anna, "ruoka"; maya, "tehty"). Se on ensimmäinen viidestä koshasta, jotka peittävät sielun. …
        ...Näiden termien tunteminen voi auttaa meitä ymmärtämään, että on olemassa korkeampia tietoisuuden tasoja kuin nykyinen tietoisuutemme - ja että meidän tulisi pyrkiä niille.

Nykyään ihmiset saattavat torjua oletuksen, että yksilöt ovat eri tietoisuuden tasoilla. Ainakin länsimaissa ihmiset ovat taipuvaisia ajattelemaan, että olemme kaikki huolissamme samoista asioista. He päättelevät, että kaikkien tietoisuus on väistämättä uppoutunut jokapäiväiseen olemassaoloon. Ajatuksemme keskittyvät työhön, perheeseen, ystäviin, politiikkaan, viihteeseen ja niin edelleen. Toisin sanoen me kaikki vain yritämme elää elämäämme parhaamme mukaan.

Tämä vakaumus on itse asiassa oire tietoisuuden toisesta tasosta, jota kutsutaan nimellä prana-maya, jossa olemme tyytyväisiä pelkkään elossa olemiseen ja yritämme pysyä elossa hinnalla millä hyvänsä. Ajatukset tuntemamme elämän ulkopuolisesta todellisuudesta ovat harvinaisia.

Mutta entä filosofiset ajatukset? Entäpä jos astuisimme taaksepäin ja yrittäisimme ymmärtää, mistä elämässä todella on kyse?

Filosofinen tutkimus on askeleen korkeammalla kuin huoli elämän kiireellisistä asioista 2000-luvulla. Ajatteleva ihminen nousee massojen yläpuolelle tasolle, jota kutsutaan jnana-mayaksi.

Mutta pelkkä suurten kysymysten pohtiminen ei riitä. Metafyysisen tiedon etsintä löytää menestyksen, kun filosofi oivaltaa, että minä ei ole ruumis vaan puhdas henkisielu. Tätä todellisen minän löytämistä kutsutaan vijnana-mayaksi eli oivaltaneeksi tietämykseksi, ja meidän aikanamme se saavutetaan harvoin.

Niin vaikeaa kuin sen saavuttaminen onkin, vijnana-maya-vaihe ei ole loppu….

(/%

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietoisuuden vaiheet, eri tietoisuuden tasot.
        ...koshasta, jotka peittävät sielun. …

Taittiriya Upanishadin mukaan vauvat ovat tietoisuuden alimmalla tasolla, jota kutsutaan anna-mayaksi (anna, "ruoka"; maya, "tehty"). Se on ensimmäinen viidestä koshasta, jotka peittävät sielun. …
        ...Näiden termien tunteminen voi auttaa meitä ymmärtämään, että on olemassa korkeampia tietoisuuden tasoja kuin nykyinen tietoisuutemme - ja että meidän tulisi pyrkiä niille.

Nykyään ihmiset saattavat torjua oletuksen, että yksilöt ovat eri tietoisuuden tasoilla. Ainakin länsimaissa ihmiset ovat taipuvaisia ajattelemaan, että olemme kaikki huolissamme samoista asioista. He päättelevät, että kaikkien tietoisuus on väistämättä uppoutunut jokapäiväiseen olemassaoloon. Ajatuksemme keskittyvät työhön, perheeseen, ystäviin, politiikkaan, viihteeseen ja niin edelleen. Toisin sanoen me kaikki vain yritämme elää elämäämme parhaamme mukaan.

Tämä vakaumus on itse asiassa oire tietoisuuden toisesta tasosta, jota kutsutaan nimellä prana-maya, jossa olemme tyytyväisiä pelkkään elossa olemiseen ja yritämme pysyä elossa hinnalla millä hyvänsä. Ajatukset tuntemamme elämän ulkopuolisesta todellisuudesta ovat harvinaisia.

Mutta entä filosofiset ajatukset? Entäpä jos astuisimme taaksepäin ja yrittäisimme ymmärtää, mistä elämässä todella on kyse?

Filosofinen tutkimus on askeleen korkeammalla kuin huoli elämän kiireellisistä asioista 2000-luvulla. Ajatteleva ihminen nousee massojen yläpuolelle tasolle, jota kutsutaan jnana-mayaksi.

Mutta pelkkä suurten kysymysten pohtiminen ei riitä. Metafyysisen tiedon etsintä löytää menestyksen, kun filosofi oivaltaa, että minä ei ole ruumis vaan puhdas henkisielu. Tätä todellisen minän löytämistä kutsutaan vijnana-mayaksi eli oivaltaneeksi tietämykseksi, ja meidän aikanamme se saavutetaan harvoin.

Niin vaikeaa kuin sen saavuttaminen onkin, vijnana-maya-vaihe ei ole loppu….

(/%

Ihmisellä on fyysinen keho. Fyysisen kehon sisällä on hienojakoinen keho. Joissakin perinteissä hienojakoista kehoa kutsutaan astraalikehoksi. Astraalikehon sisällä on sielu. Kun ihminen kuolee, hienojakoinen keho irtautuu fyysisestä kehosta. Se on yhteydessä fyysiseen kehoon chakrojen avulla (lääketieteessä - endokrinologia, näillä alueilla karkeasti ottaen). Astraalikehon sisällä on sielu, joka jatkaa matkaansa. Joskus se katsoo omaa kuollutta ruumistaan eikä heti tajua, että se on kuollut.

• Anonyymi

Minä olen minä..(aloittaja)

Puhun totta,olen vahva uskossani ja tiedoissani,olen tai haluan olla ihminen ja kertoa ihmisille,että te elätte ruumillisen kuoleman jälkeen.
      Jos te antaisitte tämän maailman irtautua teistä,ette olisi niin kiireellisiä tai tämän maailman pauloissa/hektisessä elämässä.Antaisitte itsenne olla rauhassa..Keskittyen itseenne..!
      Haluan antaa teille ymmärrärystä Rakkaudella,että kuolemaa ei ole !
      Tämä on tieni ja opastus ..
      En halua pyytää anteeksi, sillä uskon tähän.

• Anonyymi

Vaikka tekstisi voi olla hyvä, sinun ei tarvitse valehdella, koska ET SINÄ aloittanut tätä palstaa, vaan minä ALOITIN sen. Siksi, että ihmiset pelkäävät niin paljon, koska he pelkäävät niin paljon kuolemaa. Itse aloin miettiä kuolemaa jo seitsemänvuotiaana. Olen etsinyt vastauksia tähän kysymykseen vuosikymmeniä, kunnes vihdoin löysin vastaukset Vedoista. Haluan jakaa tämän tiedon kaikkien kanssa, jotta ihmiset eivät enää pelkäisi. Hyvät ihmiset. Kuolemaa sellaisena kuin me länsimaissa sen tunnemme, ei ole olemassa. Heti kun sielu on jättänyt ruumiin, se huomaa olevansa elossa.

• Anonyymi

kirjoitit: "En halua pyytää anteeksi, sillä uskon tähän".

vastaan: Tähän haluaisin lisätä, että tämän palstan todellinen aloittaja ei ainoastaan usko tähän, vaan myös tietää sen. Antamani tiedot eivät siis perustu uskomukseen vaan tietoon, vaikka se onkin metafysiikkaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjoitit: "En halua pyytää anteeksi, sillä uskon tähän".

vastaan: Tähän haluaisin lisätä, että tämän palstan todellinen aloittaja ei ainoastaan usko tähän, vaan myös tietää sen. Antamani tiedot eivät siis perustu uskomukseen vaan tietoon, vaikka se onkin metafysiikkaa.

kirjoitit: "Minä olen minä"

Tämän palstan todellinen ALOITTAJA EI koskaan sanoisi niin: ”Minä olen minä”.
        Mitä "minä" tarkoittaa? Tämä sana "minä" tarkoittaa, että ihmisellä on väärä ego.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä "minä" tarkoittaa? Tämä sana "minä" tarkoittaa, että ihmisellä on väärä ego.

Väärä ego on ego, joka vastaanottaa ja välittää väärää tietoa, väärää informaatiota, väärää tietoa. Se on kuin yantra. Väärä ego on eräänlainen tietokone, joka vastaanottaa ja lähettää väärää tietoa. Sen toiminta ei ole hyödyllistä ja vastoin todellisia etujamme. Halu elää on meille luontainen. Tämä on syvin luontomme, syvin tarpeemme. Jos ego ei kerro minulle tästä, se toimii minua vastaan ja valehtelee. Ego on kuin tietokone, mutta koska se on täynnä valheita, sitä kutsutaan vääräksi egoksi. Se valehtelee, joten en voi tietää totuutta. Jopa dualismi voi olla väärä ja voi olla totta, todellista. Kaikki voi olla todellista, mutta jos havaintomme ovat vääriä, kaikesta tulee väärää.

Srila Sridhar Maharajan mukaan "Väärä ego on ihmisessä oleva alku, joka vastaanottaa, kerää ja välittää väärää tietoa itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se sisältää käsityksiä todellisuudesta, jotka ovat virheellisiä, perustuvat harhakuvitelmiin ja ovat ristiriidassa hänen todellisten etujensa kanssa - tästä johtuu "väärä ego". Väärä ego on kokoelma erilaisia irrallisia, omistushaluisia intressejä.
        Sanskritiksi: Ahankara

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärä ego on ego, joka vastaanottaa ja välittää väärää tietoa, väärää informaatiota, väärää tietoa. Se on kuin yantra. Väärä ego on eräänlainen tietokone, joka vastaanottaa ja lähettää väärää tietoa. Sen toiminta ei ole hyödyllistä ja vastoin todellisia etujamme. Halu elää on meille luontainen. Tämä on syvin luontomme, syvin tarpeemme. Jos ego ei kerro minulle tästä, se toimii minua vastaan ja valehtelee. Ego on kuin tietokone, mutta koska se on täynnä valheita, sitä kutsutaan vääräksi egoksi. Se valehtelee, joten en voi tietää totuutta. Jopa dualismi voi olla väärä ja voi olla totta, todellista. Kaikki voi olla todellista, mutta jos havaintomme ovat vääriä, kaikesta tulee väärää.

Srila Sridhar Maharajan mukaan "Väärä ego on ihmisessä oleva alku, joka vastaanottaa, kerää ja välittää väärää tietoa itsestään ja ympäröivästä maailmasta. Se sisältää käsityksiä todellisuudesta, jotka ovat virheellisiä, perustuvat harhakuvitelmiin ja ovat ristiriidassa hänen todellisten etujensa kanssa - tästä johtuu "väärä ego". Väärä ego on kokoelma erilaisia irrallisia, omistushaluisia intressejä.

VÄÄRÄ EGO on ikuisen tietoisen sielun ja väliaikaisen tiedostamattoman kehon ILLUSORINEN YHDISTELMÄ.

...
        Se kykenee olemaan vuorovaikutuksessa samanaikaisesti sekä henkisen energian (chit) että aineellisen energian (achit) kanssa ja sitomaan ne yhteen. Siksi henkinen sielu joutuu kosketuksiin aineellisen ruumiin kanssa väärän egon kautta ja elävöittää sitä. Niin kauan kuin elävä olento on väärän egon vaikutuksen alaisena, hän pysyy aineellisen maailman vankina.

... Ihmisen elämänmuodossa se kuitenkin saa älyn, jonka avulla se voi ymmärtää aineellisen onnen näennäisen luonteen ja yrittää ymmärtää sen henkisen luonteen. Jos joku ei käytä tätä mahdollisuutta, hänen katsotaan viettäneen elämänsä turhaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksittäinen elävä olento elää kahdessa aineellisessa kehossa - karkeassa ja hienovaraisessa. Nämä kehot toimivat ja kehittyvät vain sielun läsnäolon ansiosta. Lisäksi ne ovat ikuisen sielun väliaikaisia kuoria. …
        Hienojakoinen keho, joka seuraa sielua kuoleman ja seuraavan syntymän välillä, sisältää kaikki elävän olennon ajatukset ja halut, ja ne määräävät, millaiseen karkeaan kehoon elävä olento siirtyy tulevassa inkarnaatiossaan. Näin ollen karman lain ja Paramatman johdolla elävä olento astuu mielentilaansa vastaavaan kehoon. Tätä muutosta kutsumme syntymäksi.

Sielunvaelluksen prosessi on vaikeasti hahmotettavissa. Kuoleman hetkellä vallitsevan tietoisuuden tason mukaan sielu menee...

Kuvattu prosessi antaa jonkinlaisen selityksen kehon ulkopuolisille kokemuksille. Se selittää myös kyvyn palauttaa mieleen menneitä elämiä hypnoosissa, kehon ulkopuolisia matkoja ja monia muita muuttuneita tajunnantiloja. On tärkeää ymmärtää, että tietyissä olosuhteissa sielu voi matkustaa hienovaraisessa kehossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

koska Veda-tiedon mukaan:
        Ahankara on väärä ego, periaate, jonka mukaan sielu samaistetaan aineeseen. Kirjaimellisesti "ahaṁ kāra"...
        Bhagavad-gita (3.27) tuomitsee tällaiset käsitykset itsestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

koska Veda-tiedon mukaan:
        Ahankara on väärä ego, periaate, jonka mukaan sielu samaistetaan aineeseen. Kirjaimellisesti "ahaṁ kāra"...
        Bhagavad-gita (3.27) tuomitsee tällaiset käsitykset itsestä.

Tämä on meidän perustamme - me olemme tietoisuus. Ruumis on vain väline, joka toimii tietoisuuden tahtoa tottelemalla. Jos tietoisuus ei hallitse kehoa (esimerkiksi poistuu siitä kuoleman hetkellä), se muuttuu elottomaksi, kaikki prosessit siinä pysähtyvät, ja hajoaminen alkaa, ja tämä on seurausta tietoisuuden puutteesta.

Absoluutin osasina (hiukkasina), tietoisuutena, me olemme passiivisia, vain tarkkailemme. Kaikki toimet täällä eivät siis ole meidän tekemiämme. Jumala sanoo Bhagavad-gitassa, että aineellinen energia on syyn ja seurauksen perusta, kun taas sielu on ilon ja surun lähde. Näin on silloin, jos sielu assosioituu ruumiiseen ja katsoo toimivansa tässä maailmassa, toisin sanoen se ottaa kantaakseen suoritettujen tekojen seuraukset. Jos toimintaa kuitenkin toteutetaan ilman kiintymystä tuloksiin - huonoihin tai hyviin - nämä toiminnot eivät orjuutta sielua, ja sen seurauksena ne johtavat sen todellisen ”minän” oivaltamiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on meidän perustamme - me olemme tietoisuus. Ruumis on vain väline, joka toimii tietoisuuden tahtoa tottelemalla. Jos tietoisuus ei hallitse kehoa (esimerkiksi poistuu siitä kuoleman hetkellä), se muuttuu elottomaksi, kaikki prosessit siinä pysähtyvät, ja hajoaminen alkaa, ja tämä on seurausta tietoisuuden puutteesta.

Absoluutin osasina (hiukkasina), tietoisuutena, me olemme passiivisia, vain tarkkailemme. Kaikki toimet täällä eivät siis ole meidän tekemiämme. Jumala sanoo Bhagavad-gitassa, että aineellinen energia on syyn ja seurauksen perusta, kun taas sielu on ilon ja surun lähde. Näin on silloin, jos sielu assosioituu ruumiiseen ja katsoo toimivansa tässä maailmassa, toisin sanoen se ottaa kantaakseen suoritettujen tekojen seuraukset. Jos toimintaa kuitenkin toteutetaan ilman kiintymystä tuloksiin - huonoihin tai hyviin - nämä toiminnot eivät orjuutta sielua, ja sen seurauksena ne johtavat sen todellisen ”minän” oivaltamiseen.

Kuoleman aikana hienovarainen keho irtoaa fyysisestä kehosta ja jatkaa matkaansa, mutta mihin, riippuu eletystä elämästä. Hienovaraisen kehon sisällä on sielu. Jotkut sanovat hienovaraista kehoa astraalikehoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuoleman aikana hienovarainen keho irtoaa fyysisestä kehosta ja jatkaa matkaansa, mutta mihin, riippuu eletystä elämästä. Hienovaraisen kehon sisällä on sielu. Jotkut sanovat hienovaraista kehoa astraalikehoksi.

Veda-teksteissä sanotaan, että ihmisellä on kaksi kehoa. Nämä ovat ihmisen fyysinen keho, joka on kuin sielun vaatteet, ja ihmisen hienojakoinen keho. Sielu vaeltaa kehosta toiseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veda-teksteissä sanotaan, että ihmisellä on kaksi kehoa. Nämä ovat ihmisen fyysinen keho, joka on kuin sielun vaatteet, ja ihmisen hienojakoinen keho. Sielu vaeltaa kehosta toiseen.

Sielu on elämänvoiman kipinä, joka on silmälle näkymätön. Se aktivoi kehon ja saa sen toimimaan, aivan kuten kuparijohdon läpi kulkeva sähkövirta kantaa suurta energiaa, vaikka se pysyykin näkymättömissä. Vaikka sielu on niin pieni, sillä on suuri voima hallita erilaisia ja erikokoisia aineellisia kehoja. Sielun voi havaita vain täydellinen mieli.

"...Ikuisen sielun vaikutus tuntuu kehon jokaisessa kohdassa - se ilmenee tietoisuutena. Tietoisuuden läsnäolo todistaa sielun läsnäolon kehossa. Jopa yksinkertainen ihminen ymmärtää, että keho, jossa ei ole tietoisuutta, on kuollut. Jos tietoisuus on poistunut kehosta, sitä ei voida palauttaa, vaikka kehoon laitettaisiin mitä lääkkeitä ja aineita tahansa. Näin ollen tietoisuuden lähde ei ole aineellinen ruumis, vaan ikuinen sielu...".

Ssielu on jokaisen elävän olennon sydämessä, mutta koska oppineet materialistit eivät kykene havaitsemaan sitä, jotkut heistä väittävät, ettei sielua ole olemassa. Äärettömän pieni yksilöllinen sielu sijaitsee epäilemättä elävän olennon sydämessä yhdessä Ylisielun kanssa, ja siksi sydän on kehon käyttövoiman energianlähde. Keuhkoissa hapettavat verisolut saavat energiansa sielusta. Kun sielu lähtee kehosta, verenkierto pysähtyy. Lääkärit tunnustavat verisolujen tärkeän roolin elimistössä, mutta eivät pysty osoittamaan, että sielu on tämän energian lähde. He ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että kehon energianlähde on sydän...".

Sielu sijaitsee aineellisessa ruumiissa sydämen alueella. Se täyttää kehon tietoisuudella, aivan kuten lamppu täyttää huoneen valolla. Koska lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samalla tavalla sielu, joka on sydämen alueella, täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska se on henkinen. Aivan kuten auton kuljettajalle ei tapahdu mitään, kun jäähdytin vaihdetaan, sydämen vaihtaminen ei vaikuta sieluun millään tavalla. On vielä kerran korostettava, että sielu on yksilöllinen elävä olento, kun taas väliaikainen aineellinen ruumis on vain kone, jota sielun energia liikuttaa. Kun sielu on läsnä kehossa, pidämme sitä elävänä ja houkuttelevana. Kun sielu jättää ruumiin, sanomme ihmisestä: "Hän on kuollut".

Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.

Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.

Sielu on käsittämätön.

Sielu on niin pieni, ettei sitä voi nähdä edes elektronimikroskoopilla. Vaikka keksittäisiinkin väline, jonka avulla voitaisiin nähdä niin pieni koko, sielua olisi silti mahdotonta havaita, sillä sielu on aineeton. Edes ajatusta, aineen hienovaraista muotoa, ei voida havaita. Määritelmän mukaan sielu on materian tuolla puolen. Se on näkymätön ja käsittämätön.

"Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton...".

Koska sielu on erillään aineesta, sitä ei voida ymmärtää kokeellisilla menetelmillä, joissa käytetään aineellisia välineitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielu on elämänvoiman kipinä, joka on silmälle näkymätön. Se aktivoi kehon ja saa sen toimimaan, aivan kuten kuparijohdon läpi kulkeva sähkövirta kantaa suurta energiaa, vaikka se pysyykin näkymättömissä. Vaikka sielu on niin pieni, sillä on suuri voima hallita erilaisia ja erikokoisia aineellisia kehoja. Sielun voi havaita vain täydellinen mieli.

"...Ikuisen sielun vaikutus tuntuu kehon jokaisessa kohdassa - se ilmenee tietoisuutena. Tietoisuuden läsnäolo todistaa sielun läsnäolon kehossa. Jopa yksinkertainen ihminen ymmärtää, että keho, jossa ei ole tietoisuutta, on kuollut. Jos tietoisuus on poistunut kehosta, sitä ei voida palauttaa, vaikka kehoon laitettaisiin mitä lääkkeitä ja aineita tahansa. Näin ollen tietoisuuden lähde ei ole aineellinen ruumis, vaan ikuinen sielu...".

Ssielu on jokaisen elävän olennon sydämessä, mutta koska oppineet materialistit eivät kykene havaitsemaan sitä, jotkut heistä väittävät, ettei sielua ole olemassa. Äärettömän pieni yksilöllinen sielu sijaitsee epäilemättä elävän olennon sydämessä yhdessä Ylisielun kanssa, ja siksi sydän on kehon käyttövoiman energianlähde. Keuhkoissa hapettavat verisolut saavat energiansa sielusta. Kun sielu lähtee kehosta, verenkierto pysähtyy. Lääkärit tunnustavat verisolujen tärkeän roolin elimistössä, mutta eivät pysty osoittamaan, että sielu on tämän energian lähde. He ovat kuitenkin yhtä mieltä siitä, että kehon energianlähde on sydän...".

Sielu sijaitsee aineellisessa ruumiissa sydämen alueella. Se täyttää kehon tietoisuudella, aivan kuten lamppu täyttää huoneen valolla. Koska lamppu on yhdessä paikassa, se valaisee koko huoneen. Samalla tavalla sielu, joka on sydämen alueella, täyttää koko kehon tietoisuudella. Sydänsiirrossa sielu ei poistu kehosta sydämen mukana, koska se on henkinen. Aivan kuten auton kuljettajalle ei tapahdu mitään, kun jäähdytin vaihdetaan, sydämen vaihtaminen ei vaikuta sieluun millään tavalla. On vielä kerran korostettava, että sielu on yksilöllinen elävä olento, kun taas väliaikainen aineellinen ruumis on vain kone, jota sielun energia liikuttaa. Kun sielu on läsnä kehossa, pidämme sitä elävänä ja houkuttelevana. Kun sielu jättää ruumiin, sanomme ihmisestä: "Hän on kuollut".

Jokainen sielu on oma yksilö (elävä olento, henkilö, miten paremmin sen sanoa suomeksi, en tiedä?), jolla on erillinen tietoisuus eli yksilöllisyys. Jokainen meistä on ollut yksilö menneisyydessä, on yksilö nyt ja säilyttää yksilöllisyytensä tulevaisuudessa.

Sielu ei ole pelkkää energiaa tai persoonatonta valoa tai tyhjyyttä, kuten jotkut ihmiset virheellisesti luulevat. Sielu on kaunis persoonallisuus, joka kuuluu Jumalan valtakuntaan, ja sillä on henkinen keho, joka on sat-chit-ananda (sanskrit) - ikuisuus, tieto ja autuus. Kun sielu kuitenkin joutuu halun valtaan nauttia Jumalasta riippumatta, se laskeutuu välittömästi aineelliseen maailmaan, jossa se jää loukkuun aineelliseen kehoon. Miksi me kärsimme? Koska sielu, joka on sat-chit-ananda, on vangittuna aineelliseen kehoon, jonka luonto on asat-achit-nirananda, eli se on väliaikainen, tietämätön ja kärsimyksen alainen.

Sielu on käsittämätön.

Sielu on niin pieni, ettei sitä voi nähdä edes elektronimikroskoopilla. Vaikka keksittäisiinkin väline, jonka avulla voitaisiin nähdä niin pieni koko, sielua olisi silti mahdotonta havaita, sillä sielu on aineeton. Edes ajatusta, aineen hienovaraista muotoa, ei voida havaita. Määritelmän mukaan sielu on materian tuolla puolen. Se on näkymätön ja käsittämätön.

"Sielu on näkymätön, käsittämätön ja muuttumaton...".

Koska sielu on erillään aineesta, sitä ei voida ymmärtää kokeellisilla menetelmillä, joissa käytetään aineellisia välineitä.

Tietoisuus on osoitus elävän olennon läsnäolosta kehossa. Jokainen aistikokemus - kuten tämän sivun katsominen - merkitsee meille jotakin, koska meillä on tietoisuus. Kun tietoisuus poistuu kehosta, siitä tulee kuollut, eloton tai "tajuton", kuten tuolista. Tuolilla ei ole aistimuksia, sillä ei ole tietoisuutta, sillä ei ole sielua.

Kun elävä olento liittää tietoisuutensa ruumiiseen ja samaistuu siihen, sen on vaikea nähdä eroavansa ruumiista. Jos asiaa kuitenkin ajattelee kunnolla, ero käy selväksi. Kysykää itseltänne: "Voiko keho olla tietoinen itsestään?". Välitön vastaus on: "Ei, kehoni ei voi olla tietoinen itsestään. Pikemminkin olen tietoinen kehostani.

Tämän ajatuksen selventämiseksi sanotaan, että emme tiedä, onko keho tietoinen itsestään. Me emme tiedä sitä, koska emme ole keho. Ei voi sanoa varmasti, onko esimerkiksi sormi, aivot tai rintakehä itsetietoinen. He eivät myöskään voi itse kertoa minulle (oletetusta) tietoisuudestaan, koska kenelläkään heistä ei ole minää, persoonallisuutta. Ne ovat ainakin empiirisesti tiedostamattomia. Muita yksinkertaisia ymmärtämisharjoituksia voidaan käyttää tämän ymmärtämiseen: "Varpaani ei ole persoonallisuus. Jalkani, nenäni, korvani, aivoni tai koko kehoni ei ole persoonallisuus. Nämä "minä"-vaatteet eivät voi kertoa minulle, kuka minä olen tai kuka he ovat - olivatpa he sitten yksittäin tai kaikki yhdessä, koska yksikään heistä ei ole "minä", persoonallisuus. Millään näistä ruumiinosista ei ole henkilökohtaista kokemusta. Minä olen se, joka saan kokemusta heidän kauttaan. Näin ollen voimme päätellä, että he ovat erilaisia kuin kehossa oleva henkilö, joka kokee kokemuksen, eli he eivät ole minä, tietoisuuden haltija. Kehon ja minän välinen ero näkyy jopa kielessä, sillä se muoto osoittaa, että minä on erilainen kuin kehoni.

Lisäksi voimme ymmärtää tämän eron ruumiin ja "minä" välillä jokapäiväisen kokemuksen kautta. Jos esimerkiksi jokin koskettaa kättäni, on empiirisesti väärin ajatella, että käteni on tietoinen tietystä ärsytyksestä. Jos ajattelemme asiaa, voimme päätellä, että minä olen se, joka käden ja tunnistamisprosessin kautta on tietoinen siitä, että jokin on koskettanut kättä. Perusminä käyttää aivoja käsittelemään hermoston signaaleja ja siten hallitsee kehon toimintaa.

Saman tunnistamisprosessin mukaisesti henkilö voi esimerkiksi ilmoittaa olevansa nälkäinen, vaikka todellisuudessa vatsa, ei henkilö, vaatii ruokaa. Käsite "nälkä" tarkoittaa, että "minä", yksilö, olen tietoinen vatsan supistumisesta. ...

Jos sielu on ikuinen, mitä sille tapahtuu aineellisen ruumiin kuoleman jälkeen?

Aineellisen ruumiin kuoleman jälkeen sielu siirtyy toiseen ruumiiseen. Bhagavad-Gita (2.22).

Näin ehdollistunut elävä olento siirtyy jatkuvasti aineellisesta kehosta toiseen yrittäessään löytää onnen. Tätä sielun uudelleensyntymisprosessia kutsutaan samsaraksi - syntymien ja kuolemien kiertokuluksi tai toisella tavalla "sielun jälleensyntymiseksi".

Aineellisesta kehosta ei ole mahdollista tehdä kuolematonta. Kuoleman hetkellä elävän olennon on pakko jättää fyysinen kehonsa. Hienojakoinen keho, joka koostuu valheellisesta (väärästä) egosta, mielestä ja älystä, pysyy aina sielun mukana, kunnes se vapautuu aineellisesta maailmasta. Sitä ei voi jättää jälkeensä samalla tavalla kuin karkeaa kehoa. Tästä syystä jotkut ihmiset ajattelevat tiedon puutteen vuoksi, että sielu ja hienojakoinen keho eivät eroa toisistaan. Ehdollistuneen elävän olennon sekä karkeat että hienojakoiset kehot koostuvat kuitenkin aineellisesta energiasta, ja sielun läsnäolo elävöittää niitä. Näin ollen ehdollistuneessa tilassa olevat elävät olennot ovat hengen ja aineen yhdistelmä.

Miten ikuisen henkisen sielun liittäminen väliaikaiseen aineesta kudottuun elottomaan ruumiiseen on mahdollista? Miten henki yhdistyy aineeseen?

Väärä ego on ikuisen tietoisen sielun ja väliaikaisen tiedostamattoman kehon illusorinen yhdistelmä. Koska henkinen sielu haluaa laittomasti hyödyntää Jumalan luomistyötä, se sitoutuu luonnon kolmeen gunaan ja samaistuu aineellisen maailman illusoriseen olemukseen. Taistelussa nautinnoista se tulee yhä sidotummaksi, ja sen huolet vain lisääntyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrätkö nyt, mitä "väärä ego" tarkoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrätkö nyt, mitä "väärä ego" tarkoittaa?

"Vaikka tekstisi voi olla hyvä, sinun ei tarvitse valehdella, koska ET SINÄ aloittanut tätä palstaa, vaan minä ALOITIN sen. Siksi, että ihmiset pelkäävät niin paljon, koska he pelkäävät niin paljon kuolemaa".

On hämmästyttävää, miten jotkut ihmiset esittävät olevansa joku muu.

• Anonyymi

missä se tietoisuutesi on kun nukut tai kuolet?

• Anonyymi

vastaan:
        Minne se menisi, kun sinä nukut. Se ei vain ilmaise itseään samalla tavalla kuin hereillä ollessa (lyhyesti sanottuna, tämä aihe on paljon monimutkaisempi ja laajempi).

Kun ihminen kuolee, hienojakoinen keho irtautuu fyysisestä kehosta. Jotkut kutsuvat hienojakoista kehoa astraalikehoksi. Kun tietoisuus poistuu fyysisestä kehosta, fyysinen keho alkaa hajota. Sielu on energia, joka energiallaan elävöittää koko kehon. Sielu on tietoisuus. SIELU ON ITSE ELÄVÄ OLENTO ja elävällä olennolla on luonnollisesti tietoisuus (hyvin lyhyesti ja yksinkertaisesti sanottuna).
        Olemme kaikki ikuisia, kuolemattomia tietoisuushiukkasia. Tulet tuntemaan tämän aiheen paremmin, jos luet "Bhagavad Gitan" (josta on yli 200 erilaista käännöstä ja tulkintaa, ja oikean tulkinnan löytäminen voi olla vaikeaa). Hieman selitystä tästä oikean tulkinnan etsimisestä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/4671040/bhagavad--gita-suom--netissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

vastaan:
        Minne se menisi, kun sinä nukut. Se ei vain ilmaise itseään samalla tavalla kuin hereillä ollessa (lyhyesti sanottuna, tämä aihe on paljon monimutkaisempi ja laajempi).

Kun ihminen kuolee, hienojakoinen keho irtautuu fyysisestä kehosta. Jotkut kutsuvat hienojakoista kehoa astraalikehoksi. Kun tietoisuus poistuu fyysisestä kehosta, fyysinen keho alkaa hajota. Sielu on energia, joka energiallaan elävöittää koko kehon. Sielu on tietoisuus. SIELU ON ITSE ELÄVÄ OLENTO ja elävällä olennolla on luonnollisesti tietoisuus (hyvin lyhyesti ja yksinkertaisesti sanottuna).
        Olemme kaikki ikuisia, kuolemattomia tietoisuushiukkasia. Tulet tuntemaan tämän aiheen paremmin, jos luet "Bhagavad Gitan" (josta on yli 200 erilaista käännöstä ja tulkintaa, ja oikean tulkinnan löytäminen voi olla vaikeaa). Hieman selitystä tästä oikean tulkinnan etsimisestä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/4671040/bhagavad--gita-suom--netissa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg

Tässä on kuva samsarasta, elämän ja kuoleman kiertokulusta.
        Henkilöllä, joka maalasi tämän kuvan, oli hyvin syvällinen tietämys vedalaisesta filosofiasta, muuten hän ei olisi voinut maalata sitä niin hyvin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg

Tässä on kuva samsarasta, elämän ja kuoleman kiertokulusta.
        Henkilöllä, joka maalasi tämän kuvan, oli hyvin syvällinen tietämys vedalaisesta filosofiasta, muuten hän ei olisi voinut maalata sitä niin hyvin.

Onko mahdollista esittää kysymyksiä palstan aloittajalle, jos sellaisia mahdollisesti ilmenee?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mahdollista esittää kysymyksiä palstan aloittajalle, jos sellaisia mahdollisesti ilmenee?

Voi esittää kysymyksiä tästä aiheesta, mutta ainoastaan tämän palstan loppuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi esittää kysymyksiä tästä aiheesta, mutta ainoastaan tämän palstan loppuun.

Koko planeettamme Maa on tällä hetkellä saattohoidossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko planeettamme Maa on tällä hetkellä saattohoidossa.

Aineellisesta kehosta ei ole mahdollista tehdä kuolematonta. Kuoleman hetkellä elävän olennon on pakko jättää fyysinen kehonsa. Hienojakoinen keho, joka koostuu valheellisesta (väärästä) egosta, mielestä ja älystä, pysyy aina sielun mukana, kunnes se vapautuu aineellisesta maailmasta. Sitä ei voi jättää jälkeensä samalla tavalla kuin karkeaa kehoa. Tästä syystä jotkut ihmiset ajattelevat tiedon puutteen vuoksi, että sielu ja hienojakoinen keho eivät eroa toisistaan. Ehdollistuneen elävän olennon sekä karkeat että hienojakoiset kehot koostuvat kuitenkin aineellisesta energiasta, ja sielun läsnäolo elävöittää niitä. Näin ollen ehdollistuneessa tilassa olevat elävät olennot ovat hengen ja aineen yhdistelmä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritykset päästä käsiksi alkuperäisiin Vedoihin

Alkuperäiset Vedat ovat yhä säilyneet Himalajalla, tietyissä piilotetuissa paikoissa. On olemassa tarinoita vidyadhareista, alkuperäisten vedalaisten tekstien vartijoista. 1800-luvulla monet henkilöt yrittivät saada käsiinsä Vedojen alkuperäistekstit. Roerichit kirjoittivat Shambhalan näkymättömästä maasta. Bolševikit lähettivät Himalajalle retkikuntia, joita johti OGPU:n upseeri Aleksandr Bartshenko, ja Hitler lähetti retkikuntia Anenerbe-instituutin ("esi-isien perintö") okkultistisesta osastosta. Mutta kaikki nämä yritykset olivat tuomittuja epäonnistumaan, koska Veda-tieto paljastuu vain oikeaan aikaan, arvokkaille ihmisille, oman aikataulunsa mukaisesti. Aitoa vedalaista tietoa levittävät pyhimykset ja avatarit, eivät kolmannen tai viidennen Himalajan retkikunnan jäsenet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Veda tekstit antavat tietoa kuolemanjälkeisen elämän, karman ja jälleensyntymisen tieteestä.

Toki kaikki uskonnot osoittavat, että kuoleman jälkeinen elämä on olemassa. Ne tarjoavat kuitenkin yleensä vain sen perusymmärryksen, että jos olet hyvä ja uskovainen, pääset ehkä taivaaseen. Ja jos olet pääasiassa paha, joudut helvettiin. Mutta vain vedalainen filosofia tarjoaa yksityiskohtaista tietoa siitä, miten tämä tarkalleen ottaen toimii ja miten luomme tulevaisuutemme jokaisella ajatuksella, sanalla ja teolla. Ja miten tuo tulevaisuus ei ehkä ole vain taivaallisessa maailmassa tai helvetillisellä planeetalla, vaan miten se voi olla toinen elämä, joka on samanlainen kuin se, mitä koemme nyt tällä maallisella maapallolla.

Maailman historiassa Veda täyttää aukon, jota mikään muulla kielellä kirjoitettu kirjallinen teos ei pysty täyttämään. Se vie meidät ajassa taaksepäin ajoille, joista meillä ei ole tietoja missään."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritykset päästä käsiksi alkuperäisiin Vedoihin

Alkuperäiset Vedat ovat yhä säilyneet Himalajalla, tietyissä piilotetuissa paikoissa. On olemassa tarinoita vidyadhareista, alkuperäisten vedalaisten tekstien vartijoista. 1800-luvulla monet henkilöt yrittivät saada käsiinsä Vedojen alkuperäistekstit. Roerichit kirjoittivat Shambhalan näkymättömästä maasta. Bolševikit lähettivät Himalajalle retkikuntia, joita johti OGPU:n upseeri Aleksandr Bartshenko, ja Hitler lähetti retkikuntia Anenerbe-instituutin ("esi-isien perintö") okkultistisesta osastosta. Mutta kaikki nämä yritykset olivat tuomittuja epäonnistumaan, koska Veda-tieto paljastuu vain oikeaan aikaan, arvokkaille ihmisille, oman aikataulunsa mukaisesti. Aitoa vedalaista tietoa levittävät pyhimykset ja avatarit, eivät kolmannen tai viidennen Himalajan retkikunnan jäsenet.

Veda-tekstit ovat ikivanhoja, mutta ehjiä ja käytännöllisiä, ainutlaatuisia, uskomattoman selvän ja älykkään tiedon lähteitä. Ne sisältävät täydellisen kuvauksen tästä aineellisesta universumista (universumeista) sen olemuksesta ja tarkoituksesta, antavat selityksen kaikkien tämän maailman elävien olentojen luonteesta ja niiden maailmassa olemisen merkityksestä sekä paljon muuta.

Vedat eivät kuitenkaan pelkästään kerro tulevaisuuden tapahtumista, vaan ne myös ehdottavat tapoja ratkaista kuvatut ongelmat kuvaamalla tärkeimmän menetelmän, jonka avulla tunteva olento voi pätevästi rakentaa aineellisen olemuksensa sopusoinnussa ympäröivän maailman kanssa, mikä on onnellisen elämän perusta.

Nämä Vedojen ennustukset eivät koske ainoastaan välitöntä tulevaisuutta. Niiden avulla voimme kuvitella, millaista elämä on tuhansien vuosien kuluttua, aina aikojen loppuun ja maailmankaikkeuden tuhoutumiseen asti. Luonnollisesti jotkut näistä ennustuksista ovat päällekkäisiä ja joskus yhteneväisiä muiden lähteiden, kuten Mayan, Nostradamuksen tai Raamatun, ennustusten kanssa. Useimmat vedalaiset profetiat ovat kuitenkin täysin ainutlaatuisia ja erilaisia kuin mikään muu. Siksi ne tarjoavat täysin erilaisen, uuden näkökulman tulevaisuuteen.

...eri pyhien kirjoitusten mukaan sama asia on ennustettu. Näin tehdessään yhden Puranan sanat auttavat usein ymmärtämään ja selventämään toisen Puranan ennustuksia. Tämä lisää ennusteiden uskottavuutta ja ilmaisuvoimaa.

Loppujen lopuksi jokainen meistä elää nyt tässä maailmassa, voi lukea tämän päivän sanomalehden tai kuunnella uutisia radiosta ja sitten verrata lukemaansa ja kuulemaansa siihen, mitä Vedat ennustivat nykymaailmasta 5000 vuotta sitten! Ja mielenkiintoista on, että 5000 vuotta sitten on nykyaikaisten tutkijoiden antama vähimmäisaika, sillä on olemassa kirjoituksia, jotka ovat yli 60 000 vuotta vanhoja ja jotka puolestaan viittaavat vielä vanhempiin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielu eroaa olennaisesti hienojakoisesta ruumiista siinä, että sielu on itse elävä persoonallisuus, elämän ja yksilöllisyyden lähde tai toimija, kun taas hienojakoinen ruumis on toimiva kuori tai ohjelma, jolla ei ole itsenäistä elämää ja joka vaikuttaa elävältä vain siksi, että sielu on sen takana.

Fyysinen ruumis ja hienojakoinen ruumis toimivat yhdessä eräänlaisena vääränä olemuksena tai koneena, jossa todellinen olemus - sielu - matkustaa matkustajana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä

[om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]

āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)

Tässä maailmassa eläimillä ja muilla elävillä olennoilla on samat olemassaolon elementit. Kaikki nämä elävät olennot, jotka ovat kehityksensä eri tasoilla, voivat nauttia samoista eduista: elää perhe-elämää, syödä, nukkua ja nauttia toisistaan. Tämä on luontaista kaikille eläville olennoille niiden ehdollistumisen vuoksi.

Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.

Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        Shloka | Ero ihmisen ja eläimen välillä

[om ajñāna-timirāndhasya jñānāñjana-śalākayā
        chakṣur unmīlitaṁ yena tasmai śrī-gurave namaḥ (1)]

āhāra-nidrā-bhaya-maithunaṁ ca
        sāmānyam etat paśubhir narāṇām
        dharmo hi teṣām adhiko viśeṣo
        dharmeṇa hīnāḥ paśubhiḥ samānāḥ (2)

Ihmiset eroavat muista elävistä olennoista siinä, että sen lisäksi, että he voivat vain elää ja nauttia kaikesta tästä, myös kehittää henkistä tietoisuuttaan. Prosessia, joka auttaa luomaan yhteyden henkiseen maailmaan, kutsutaan uskonnoksi. Tämä prosessi toteutetaan henkisen yhteyden ja henkisen tiedon havaitsemisen kautta.

Henkinen yhteys on meille äärimmäisen tärkeää tässä olemisen ulottuvuudessa, koska henkinen yhteys ja aidosti henkinen yhteisö voivat auttaa meitä nousemaan transsendenttiselle tasolle. Todellisen, aidon henkisen yhteyden välityksellä mielemme ja aistimme tulevat tyydytetyiksi. Silloin aistien levottomuus vähitellen poistuu meistä.

Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

"Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

On suuri harhakuvitelma samaistua aineelliseen kehoon.

Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.

Tästä aiheesta lisää ”Bhagavad Gitasta”.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me emme ole kehoja, joilla "on" sielu. Olemme sieluja, joilla on keho. Sielut eivät tarvitse elääkseen kehoa. Ruumiita, joissa ei ole sielua, kutsutaan "kuolleiksi".

Sielut ovat todellisia eläviä olentoja, joilla on ainutlaatuisia henkilökohtaisia ominaisuuksia - tunteet, mieli, äly. Sielut eivät kuole, eivät vanhene, eivät koskaan lakkaa olemasta ja säilyttävät aina yksilöllisyytensä.

"Niin kuin ihminen pukeutuu uusiin vaatteisiin ja hylkää vanhat, niin sielu pukeutuu uuteen kehoon ja jättää vanhan ja hyödyttömän kehon taakseen".

Sielu on elävä tietoisuushiukkanen, yksilöllisen tietoisuuden kantaja, kun taas aineellinen keho on kuollutta ainetta, materiaa. Sielu on ikuinen ja muuttumaton, ja aineellinen keho on väliaikainen.

Aistit ja mieli

Havaitsemme maailmaa aistiemme sekä niihin liittyvien aistielinten kautta. Aistien kokemukset päätyvät mieleemme, jota voidaan verrata tietokoneeseen ja aisteja ja aistielimiä kytkettyihin kameroihin, skannereihin ja muihin aistilaitteisiin.

Äly ja muisti

Mieli analysoi aisteista saatua tietoa, ja se on yhteydessä muistiin. Me "lataamme" muistiin tunteita ja kokemuksia, tietoa tai kokemuksia.

Väärä ego

Väärä ego on harhainen käsityksemme itsestämme, joka perustuu samaistumiseen materiamaailmaan ja haluun hyödyntää kaikkea ympärillämme olevaa.

Sielu

Mutta valheellisen egon yläpuolella on sielu. Sielu ikuinen kuolematon tietoisuuden hiukkanen, eikä se tarvitse aistien, mielen ja älyn kokemuksia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sielut eivät kuole, eivät vanhene..

Näin uskon,vaikka olen Kristin uskolainen mutta sielut eivät vanhene ?
        Lapsen pois mennessä ,hän kyllä kasvaa ja vanhenee tiettyy rajaan henkimaailmassa.
        Vielä kiinostuistuisempi olisin,ku tietäisin jatkon miten henkimaailman keho,siirrettään uuteen kehoon?
        Monet joutuvat käymään useamman oppimatkan mutta miten lie tapahtuu siirto ns.avatareen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aistit ja mieli

Havaitsemme maailmaa aistiemme sekä niihin liittyvien aistielinten kautta. Aistien kokemukset päätyvät mieleemme, jota voidaan verrata tietokoneeseen ja aisteja ja aistielimiä kytkettyihin kameroihin, skannereihin ja muihin aistilaitteisiin.

Äly ja muisti

Mieli analysoi aisteista saatua tietoa, ja se on yhteydessä muistiin. Me "lataamme" muistiin tunteita ja kokemuksia, tietoa tai kokemuksia.

Väärä ego

Väärä ego on harhainen käsityksemme itsestämme, joka perustuu samaistumiseen materiamaailmaan ja haluun hyödyntää kaikkea ympärillämme olevaa.

Sielu

Mutta valheellisen egon yläpuolella on sielu. Sielu ikuinen kuolematon tietoisuuden hiukkanen, eikä se tarvitse aistien, mielen ja älyn kokemuksia.

Käsitys siitä, että ruumiimme kuoleman myötä kaikki loppuu, ei pidä paikkaansa. Tieto jälleensyntymisestä eli siitä, että sielu siirtyy lopulta toiseen kehoon, oli olemassa jo varhaisessa kristinuskossa.

Yksittäinen sielu siirtyy siis aineellisesta kehosta toiseen, ja sen nykyinen keho sekä sen toiminta tässä elämässä määräävät, mikä on sen seuraava keho. Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uudet halut ja tavoitteet, tietyt luonteenominaisuudet ja uuden tietoisuuden eli hänen hienojakoisen kehonsa. Ja se määrää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässään.

Mistä seuraava keho riippuu? Se riippuu olennosta itsestään: aivan kuten tämä päivä muokkaa huomisen tapahtumia. Toisin sanoen tietoisuus, jonka ihminen on muodostanut tässä elämässä, siirtää hänet kuoleman hetkellä uuteen rkehoon, joka vastaa hänen tietoisuuttaan kuoleman hetkellä.

Kun elävä olento saa uuden ruumiinmuodon, se saa myös uudet aistit ja mielen, joiden avulla se havaitsee ympäröivän maailman ja on vuorovaikutuksessa sen kanssa. Ja tässä yhteydessä on tärkeää ymmärtää yksi keskeinen seikka - elävän olennon alkuperäinen tietoisuus on jumalallisen puhdasta, läpinäkyvää, kuin vesi. Entä mitä tapahtuu, kun väriainetta pääsee puhtaaseen veteen?

Vastaavasti elävän olennon tietoisuus saa niiden luontaiset ominaisuudet joutuessaan kosketuksiin aineellisen luonnon eri gunojen kanssa.

• Anonyymi

Olen aloittaja,miksi kuolema on teistä niin peloittavaa?

Jesus Kristus voitti kuoleman ja hän oli puoliksi ihminen,esimerkkinä meille.
      Hän elää ja Jumalan luodut tulevat elämään.
      ( Jumala on kaikki uskonnot,kaikki puhuvat ja kirjoittavat : hän joka on ylhäällä )
      Kuolemassa on vain eri tasoja,toiset himmenee toiset kirkastuu.
      (on niin vaikea kirjoittaa)

Kun tulen tieni päähän ja aurinko laskee ..

En kaipaa synkkiä seremonioita,miksi itkeä vapaata sielua !
      Kaivatkaa toki mutta älkää pitkään.
      Kaivatkaa minua mutta päästäkää irti.
      Nostakaa leuka pystyyn ja muistakaa jakamamme Rakkaus !
      Loppu odottaa meitä kaikkia ja jokaisen on mentävä yksin.
      Se on osa suurempaa suunnitelmaa,askel matkalla kotiin.
      Kun olette yksin ja allapäin,menkää ystävien tykö...
      Naurakaa muistoilemme,mutta päästäkää irti.

-me menemme,sinne missä meidät luotiin,kotiin-

• Anonyymi

kirjoitit:
        "Olen aloittaja,miksi kuolema on teistä niin peloittavaa?"

vastaan:
        Jos olet kristitty, MIKSI VALEHTELET? Eikö kristittyjen pitäisi olla rehellisiä? Joku väittää jatkuvasti olevansa tämän palstan aloittaja. MINÄ OLEN TÄMÄN PALSTAN ALOITTAJA, ET SINÄ, ENKÄ MINÄ OLE KRISTITTY, VAAN OLEN HINDU. Olin kristitty useita vuosikymmeniä. Olen ymmärtänyt, että kristittyjen on tarkoitus olla rehellisiä. Miksi valehtelet, että sinä aloitit tämän palstan? Tämä palsta käsittelee sellaisia aiheita, joita ei ole kristinuskossa. Tämä sivusto on idän uskonnot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjoitit:
        "Olen aloittaja,miksi kuolema on teistä niin peloittavaa?"

vastaan:
        Jos olet kristitty, MIKSI VALEHTELET? Eikö kristittyjen pitäisi olla rehellisiä? Joku väittää jatkuvasti olevansa tämän palstan aloittaja. MINÄ OLEN TÄMÄN PALSTAN ALOITTAJA, ET SINÄ, ENKÄ MINÄ OLE KRISTITTY, VAAN OLEN HINDU. Olin kristitty useita vuosikymmeniä. Olen ymmärtänyt, että kristittyjen on tarkoitus olla rehellisiä. Miksi valehtelet, että sinä aloitit tämän palstan? Tämä palsta käsittelee sellaisia aiheita, joita ei ole kristinuskossa. Tämä sivusto on idän uskonnot.

Eipä tuo aloittajaksi itsensä nimittänyt henkilökään ole kristitty. Hänhän sanoo Jeesuksen olleen puoliksi ihminen (kristinuskon mukaan samaan aikaan 100% ihminene että 100% Jumala). Eikä tuo "Jumala on kaikki uskonnot" ole myöskään kristinuskon mukainen ajatus, päin vastoin.

Huomautin vain väliin, itse olen taustaltani vakaumuksellinen kristitty, nyttemmin enemmänkin dharmalainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tuo aloittajaksi itsensä nimittänyt henkilökään ole kristitty. Hänhän sanoo Jeesuksen olleen puoliksi ihminen (kristinuskon mukaan samaan aikaan 100% ihminene että 100% Jumala). Eikä tuo "Jumala on kaikki uskonnot" ole myöskään kristinuskon mukainen ajatus, päin vastoin.

Huomautin vain väliin, itse olen taustaltani vakaumuksellinen kristitty, nyttemmin enemmänkin dharmalainen.

Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur

Bhagavatan elävä sanoma

katkelma vuonna 1869 pidetystä luennosta Dinajpurissa, Länsi-Bengalissa

Rakastamme kirjoja, joista opimme uusia asioita. Meillä on luontainen halu oppia. Haluamme tietää kaiken jostakin aiheesta, mutta heti kun tiedämme sen, menetämme mielenkiintomme. Tällainen lähestymistapa oppimiseen on yleensä ominaista lukijoille, joilla on ylimitoitettu itsetunto ja jotka käyttävät hyväkseen kaltaistensa tunnustusta. Itse asiassa useimmat ihmiset, jotka etsivät tietoa, hankkivat vain faktoja ja toisten lausuntoja. Tarkkaan ottaen tätä ei voi kutsua tiedoksi. Tieto on hankittava, jotta voidaan luoda eikä pitää sitä itsellään. Tiedon on tuotettava satoa, eikä sitä saa haudata tietäjän poismenon myötä. Lukijoiden tulisi planeettoina heijastaa kirjailijan valoa, eikä lukita itseensä, kuten tyrmään, häneltä saatua tietoa ja tosiasioita.

Ajatus, kuten elämäkään, ei seiso paikallaan. Jos kirjailijan ajatus ei löydä lukijoissa jatkoa korjausten ja lisäysten muodossa, se kuolee pois kuin kuihtunut oksa. Paras kriitikko on se, joka pystyy jatkamaan edeltäjänsä ajatusta. Ajatus on elävä vain silloin, kun sillä on jatkoa. Se, joka kertoo uudelleen jonkun toisen ajatuksen, on kehityksen ja siten elämän vihollinen.

Kehitys on elämän muuttumaton laki. Aika tekee omat korjauksensa ajatteluun ja rohkaisee sitä saavuttamaan uusia korkeuksia. Kehitys tarkoittaa liikettä, ennen kaikkea ylöspäin. Tyhjä kritiikki ja lukeminen tosiasioiden tallentamisen vuoksi ovat ajatuksen kehityksen kaksi suurta vihollista, vihollisemme.

Kriitikko, joka haluaa meille hyvää, ei koskaan neuvo meitä luopumaan siitä, mitä olemme saavuttaneet: hänen mukaansa on vain muutettava etsinnän suuntaa. Paluu sinne, mistä aloitit, on vaivan ja ajan tuhlausta. Järkevintä ei ole hylätä saavutettua, vaan muuttaa kulkusuuntaa.

Pyhät varoittavat meitä olemaan varovaisia tutkiessamme muinaisten kirjoittajien kirjoituksia, vaikka he olisivat olleet kuinka viisaita ja arvovaltaisia vuosisatojen ajan. Älä pidä ajatusta itsestäänselvyytenä vain siksi, että se on vanha. Totuutta etsiessämme meille annetaan täysi vapaus - vapaus hylätä väärä ajatus, joka ei ole kestänyt aikaa ja joka on vastoin omantuntomme sisäistä ääntä, ja hyväksyä uusi ajatus, joka vastaa sisäisiä tarpeitamme. Ajatuksen totuuden kriteeri on sen yhteys jumalallisen maailman kauneuteen.

Tiedetään, että Vyasa, joka oli kirjoittanut Vedat, Puranat ja “Mahabharatan”, oli tyytymätön. Hän kokosi yhteen kaiken, minkä ihmisen ajatus on saavuttanut ja minkä Totuus oli antanut tietää itsestään. Hän tarjosi lukijoille valtavan määrän opetuksia ja filosofista tietoa. Totuuden portit näyttivät olevan auki. Mutta jokin hänen sisällään vaivasi häntä. “Olet kertonut uudelleen muiden ajatuksia. Mutta entä jos he olivatkin väärässä? Kuinka voit puhua totuudesta muiden ihmisten sanoin? Et löydä rauhaa ennen kuin olet itse koputtanut sen ehtymättömän totuuden varaston ovelle, josta menneiden aikojen viisaat miehet ovat ammentaneet aarteensa. Mene totuuden aarrekammioon, josta kukaan ei ole vielä palannut pettyneenä, ota sieltä oma aarteesi. Tottele sydämesi kutsua. Ehkä se, mihin muinaiset tietäjät olivat tyytyväisiä, ei riitä sinulle”.

Joskus jokaisen on tehtävä valinta: elääkö menneiden sukupolvien dogmien mukaan vai astua vapaana yksilönä tuntemattomaan. Näin syntyi "Bhagavata" - vaishnavojen opetukset - ei toisten "arvovaltaisten" ajatusten painostamana, vaan vapaan yksilön vapaan valinnan tuloksena. Tämä olkoon meille opetuksena.

Kaikista lahjoista, jotka Jumala on antanut meille, kaikkein arvokkain on vapaus. Olkaa siis vapaita, älkää tehkö itsestänne toisten ihmisten ajatusten orjia, vaikka ne olisivat hyvin vanhoja. Ajatelkaa itsenäisesti, menkää pidemmälle totuuden etsinnässä- tuntemattoman totuuden. Srimad Bhagavatam (11.21.23) sanoo: "Kirjoitukset syntyvät vapaassa totuuden etsinnässä, ei sokeassa uskossa auktoriteetteihin". Kirjoitukset ovat täynnä vapauden henkeä - varustautukaa sillä ja menkää eteenpäin”. Siksi Bhagavata ja siihen perustuvat Vaishnavojen -opetukset ovat vapauden, vääristymättömän totuuden ja ehdottoman rakkauden uskonto, ja rakkaus on vapaiden omaisuutta.

Kehitys on mahdollista vain vapauden puitteissa. Vapaus on pyhää, koska se on Jumalan antama ja johtaa rakkauteen. Ääretön vapaus johtaa äärettömään rakkauteen. Vapauden väärinkäyttö johtaa kuitenkin tuhoon. Vaishnavan tulisi olla hyvin varovainen tämän korvaamattoman ja kauniin Jumalan lahjan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjoitit: "Huomautin vain väliin, itse olen taustaltani vakaumuksellinen kristitty, nyttemmin enemmänkin dharmalainen."

vastaan:
        Jos olet todella dharmalainen, niin kuin väität – niin dharma tarkoittaa muun muassa totuuden kertomista. Miksi sitten valehtelit, kun sanoit aloittaneesi tämän palstan, vaikka et aloittanut sitä? Tämä ei ole dharmalaisen käytöstä. Opettele olemaan rehellinen, niin onnistut paremmin Dharman etsimisessä ja toteuttamisessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kirjoitit: "Huomautin vain väliin, itse olen taustaltani vakaumuksellinen kristitty, nyttemmin enemmänkin dharmalainen."

vastaan:
        Jos olet todella dharmalainen, niin kuin väität – niin dharma tarkoittaa muun muassa totuuden kertomista. Miksi sitten valehtelit, kun sanoit aloittaneesi tämän palstan, vaikka et aloittanut sitä? Tämä ei ole dharmalaisen käytöstä. Opettele olemaan rehellinen, niin onnistut paremmin Dharman etsimisessä ja toteuttamisessa.

En ole ensinkään sama henkilö kuin se, joka kertoi aloittaneensa palstan. Olen nyt sattumoisin vain yksi dharman opettelija, jolla on myös vahva kristillinen tausta. Halusin mainita siitä, mitä traditionaalinen kristinusko opettaa.

Ymmärrätte varmaan arvoisat kirjoittajat, että tällä nimimerkittömällä palstalla voi olla useampiakin kirjoittajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole ensinkään sama henkilö kuin se, joka kertoi aloittaneensa palstan. Olen nyt sattumoisin vain yksi dharman opettelija, jolla on myös vahva kristillinen tausta. Halusin mainita siitä, mitä traditionaalinen kristinusko opettaa.

Ymmärrätte varmaan arvoisat kirjoittajat, että tällä nimimerkittömällä palstalla voi olla useampiakin kirjoittajia.

Olen pahoillani, jos loukkasin sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on myös vahva kristillinen tausta, mutta tutustuttuani ja opiskeltuani vedalaisuutta kaikki muu kalpenee sen varjoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään hätää. Täällä on usein vaikea toimia, kun ei ole erillisiä nimimerkkejä.

t: Dharmalainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitään hätää. Täällä on usein vaikea toimia, kun ei ole erillisiä nimimerkkejä.

t: Dharmalainen

Olet oikeassa. Toisaalta se on myös hyvä tietynlaisen turvallisuuden kannalta, koska on niin paljon erilaisia ihmisiä ja persoonallisuuksia. On myös fundamentalisteja, jotka eivät siedä mitään muuta kuin tiettyä kapea-alaista dogmaa. Jos siis haluaa rauhaa, anonymiteetti on aika hyvä vaihtoehto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Toisaalta se on myös hyvä tietynlaisen turvallisuuden kannalta, koska on niin paljon erilaisia ihmisiä ja persoonallisuuksia. On myös fundamentalisteja, jotka eivät siedä mitään muuta kuin tiettyä kapea-alaista dogmaa. Jos siis haluaa rauhaa, anonymiteetti on aika hyvä vaihtoehto.

Ihmisellä on uskonto, joka vastaa hänen kehitystasoaan. Mitä alkeellisempi ihminen on, sitä alkeellisempi on myös hänen uskontonsa. Joka tapauksessa kaikki on hyvin mustavalkoista. Vaihtoehtoja ei ole. Tällä tavoin ihmiseltä viedään myös hänen valintamahdollisuutensa ja mahdollisuus kehittyä asteittain korkeammalle tasolle. Joko ikuinen taivas tai ikuinen helvetti. Mustavalkoinen käsite.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisellä on uskonto, joka vastaa hänen kehitystasoaan. Mitä alkeellisempi ihminen on, sitä alkeellisempi on myös hänen uskontonsa. Joka tapauksessa kaikki on hyvin mustavalkoista. Vaihtoehtoja ei ole. Tällä tavoin ihmiseltä viedään myös hänen valintamahdollisuutensa ja mahdollisuus kehittyä asteittain korkeammalle tasolle. Joko ikuinen taivas tai ikuinen helvetti. Mustavalkoinen käsite.

Käsitys siitä, että ruumiimme kuoleman myötä kaikki loppuu, ei pidä paikkaansa. Tieto jälleensyntymisestä eli siitä, että sielu siirtyy lopulta toiseen kehoon, oli olemassa jo varhaisessa kristinuskossa.

Yksittäinen sielu siirtyy siis aineellisesta kehosta toiseen, ja sen nykyinen keho sekä sen toiminta tässä elämässä määräävät, mikä on sen seuraava keho. Yksinkertaisesti sanottuna ihmisen elämäntapa, hänen tekonsa ja toimintansa muodostavat uudet halut ja tavoitteet, tietyt luonteenominaisuudet ja uuden tietoisuuden eli hänen hienojakoisen kehonsa. Ja se määrää, mihin kehoon hän joutuu seuraavassa elämässään.

Mistä seuraava keho riippuu? Se riippuu olennosta itsestään: aivan kuten tämä päivä muokkaa huomisen tapahtumia. Toisin sanoen tietoisuus, jonka ihminen on muodostanut tässä elämässä, siirtää hänet kuoleman hetkellä uuteen rkehoon, joka vastaa hänen tietoisuuttaan kuoleman hetkellä.

Kun elävä olento saa uuden ruumiinmuodon, se saa myös uudet aistit ja mielen, joiden avulla se havaitsee ympäröivän maailman ja on vuorovaikutuksessa sen kanssa. Ja tässä yhteydessä on tärkeää ymmärtää yksi keskeinen seikka - elävän olennon alkuperäinen tietoisuus on jumalallisen puhdasta, läpinäkyvää, kuin vesi. Entä mitä tapahtuu, kun väriainetta pääsee puhtaaseen veteen?

Vastaavasti elävän olennon tietoisuus saa niiden luontaiset ominaisuudet joutuessaan kosketuksiin aineellisen luonnon eri gunojen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur

Bhagavatan elävä sanoma

Vaishnavojen kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja reformaattoreita kohtaan - menneitä ja tulevia - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajatukset ylittävät tavanomaiset puitteet, sillä itse vaisnavojen opetus on seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan.
        "Bhagavata” julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö tuhota mitään dogmeja.
        Vaishnav kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään Jumalallisen Totuuden kipinää. Jättäkää kaikki ennakkoluulot taaksenne ja katsokaa, kuinka universaalia Vaisnavojen opetukset ovat. Sitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka liikkuu kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten “Bhagavata” lupaa, palkitaan Kaikkivaltiaan Isän, kaiken maan päällä ja taivaassa olevan Luojan, Varjelijan ja Tuhoajan, jumalallisella lahjalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Śrīla Bhaktivinod Ṭhākur

Bhagavatan elävä sanoma

Vaishnavojen kirjoitukset ovat täynnä kunnioituksen henkeä kaikkia opettajia ja reformaattoreita kohtaan - menneitä ja tulevia - kaikkia niitä kohtaan, joiden ajatukset ylittävät tavanomaiset puitteet, sillä itse vaisnavojen opetus on seurausta tottelemattomuudesta auktoriteetteja kohtaan.
        "Bhagavata” julistaa: totuutta etsiessänne älkää pelätkö tuhota mitään dogmeja.
        Vaishnav kumartaa kunnioittavasti jokaisen ihmisen edessä, riippumatta hänen uskostaan ja vakaumuksestaan, sillä jokainen ihminen kantaa sisällään Jumalallisen Totuuden kipinää. Jättäkää kaikki ennakkoluulot taaksenne ja katsokaa, kuinka universaalia Vaisnavojen opetukset ovat. Sitä ei ole osoitettu kapealle ihmisryhmälle, jota yleisesti kutsutaan hinduiksi, vaan kaikille kansallisuudesta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta. Vaishnavismi kantaa sisällään ajatusta rakkaudesta Jumalaa kohtaan - rakkaudesta, joka on ääretöntä, ehdotonta, universaalia, eikä vaadi mitään vastineeksi. Vallitkoon rauha maailmankaikkeudessa, joka liikkuu kohti rakkautta ja puhtautta menneiden ja tulevien nerojen ponnistelujen ansiosta, jotka, kuten “Bhagavata” lupaa, palkitaan Kaikkivaltiaan Isän, kaiken maan päällä ja taivaassa olevan Luojan, Varjelijan ja Tuhoajan, jumalallisella lahjalla.

On suuri harha samaistaa itsensä aineelliseen kehoon.

Tästä aiheesta lisää Bhagavad Gitasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On suuri harha samaistaa itsensä aineelliseen kehoon.

Tästä aiheesta lisää Bhagavad Gitasta.

Jagannath Purissa 8. huhtikuuta 2022 Intian brahmanit ja myös muista maista tulleet brahmanit, samoin muista maista tulleet vaisnavat kerääntyivät yhteen ja suorittivat seremonian Ukrainan sodan uhreille, näiden ihmisten sielujen puolesta. Koko seremonia oli hyvin koskettava. Tätä seremoniaa jatketaan vielä muutaman päivän ajan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jagannath Purissa 8. huhtikuuta 2022 Intian brahmanit ja myös muista maista tulleet brahmanit, samoin muista maista tulleet vaisnavat kerääntyivät yhteen ja suorittivat seremonian Ukrainan sodan uhreille, näiden ihmisten sielujen puolesta. Koko seremonia oli hyvin koskettava. Tätä seremoniaa jatketaan vielä muutaman päivän ajan.

Koko seremonia oli hyvin liikuttava.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko seremonia oli hyvin liikuttava.

kysyit: "Vielä kiinostuistuisempi olisin,ku tietäisin jatkon miten henkimaailman keho,siirrettään uuteen kehoon?"

vastaus: Kuoleman aikana hienojakoinen keho irtautuu fyysisestä kehosta. Hienojakoisen kehon sisällä on sielu, joka jatkaa matkaansa. Tiettyjen vaiheiden jälkeen, jotka riippuvat muun muassa karmasta. Sielu siirtyy isän siemen avulla uuden äitinsä kohtuun, jos se syntyy ihmiseksi. Vähitellen sielun ympärille alkaa muodostua uusi fyysinen keho.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kysyit: "Vielä kiinostuistuisempi olisin,ku tietäisin jatkon miten henkimaailman keho,siirrettään uuteen kehoon?"

vastaus: Kuoleman aikana hienojakoinen keho irtautuu fyysisestä kehosta. Hienojakoisen kehon sisällä on sielu, joka jatkaa matkaansa. Tiettyjen vaiheiden jälkeen, jotka riippuvat muun muassa karmasta. Sielu siirtyy isän siemen avulla uuden äitinsä kohtuun, jos se syntyy ihmiseksi. Vähitellen sielun ympärille alkaa muodostua uusi fyysinen keho.

Jos teillä on asiallisia kysymyksiä, kysykää ne palstan lopussa, sillä en yleensä lue edellistä tekstiä. Jos osaan, vastaan. Jos ei, yritän löytää linkkejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos teillä on asiallisia kysymyksiä, kysykää ne palstan lopussa, sillä en yleensä lue edellistä tekstiä. Jos osaan, vastaan. Jos ei, yritän löytää linkkejä.

Bhakti Sudhir Goswami
        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.
        Tieteellisesti perusteltu filosofia

Sielu (élan vital - "elämän impulssi") etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tässä etsinnässä se ruumiillistuu eri kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehossa. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

Kuun heijastuminen vesistön pinnasta auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja heiluu aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla vakaasti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa hengellisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Ruumis on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, mieli, mieli ja aistit. Sielu itsessään on hienovarainen, tietoinen tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella ruumiin aineellisia kuoria kokemalla ruumiillisen olemassaolon.

Ihmiselämä tarjoaa optimaaliset olosuhteet vapaan tahdon ilmenemiselle. Tätä vapautta voivat kuitenkin rajoittaa aiempien tekojen - aiemmin tehtyjen valintojen - seuraukset. Miksi meidät pakotetaan vastoin tahtoamme kokemaan jotain? Vastaus on karma, syyn ja seurauksen laki.

Tiede sanoo: jokainen toiminta aiheuttaa yhtä paljon vastustusta. Kuulostaa yksinkertaiselta - mutta kuinka monimutkainen karman laki onkaan toiminnassa! Varsinkin kun otetaan huomioon, että siinä otetaan huomioon paitsi teot myös sanat. Silloin jo ennestään monimutkainen syy-seuraus-suhteiden kuvio näyttää ratkaisemattomalta sekamelskalta. Epätoivoisesti yrittäessään ymmärtää mitään, jopa uskovainen ihminen saattaa huudahtaa: "Mutta miksi Jumala sallii tämän?" "Miksi Jumala sallii tämän?" Päinvastoin, miten hän voisi olla tekemättä sitä, sillä muuten hän rikkoisi vapaata tahtoamme. Varmasti Jumalalla (äärettömällä olennolla) on parempaa tekemistä kuin aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä järjettömille lapsilleen (rajallisille luoduille).
        Jotkut yrittävät tasapainottaa vääryyttä hyvien tekojen, velvollisuuksien tai tieteellisen teknologian kanssa. Tämä todennäköisesti viivästyttää takaisinmaksua jonkin aikaa, mutta lopulta se osoittautuu kuitenkin turhaksi. Karman lakien toimintaa ei ole helppo ennustaa tai estää.

Menneisyyden tekoja verrataan siemeniin, joista osa on lepotilassa, osa on juuri puhjennut, osa itää ja osa kantaa hedelmää. Näin tehdessämme käytämme vapaata tahtoamme uusiin tekoihin ja luomme tulevia karmallisia seurauksia. Kaikki on uskomattoman monimutkaista. Eikä se, että emme useinkaan pysty yhdistämään seurauksia tässä elämässä tekemiimme tekoihin, ole yllättävää - karmalliset yhteydet eivät rajoitu vain yhteen elämään.

Kaikki tämä tarkoittaa sitä, että synnymme olosuhteisiin, jotka eivät ole sattumanvaraisia - ne ovat menneisyyden omien tekojemme luomia. Vapaan tahdon avulla me itse luomme olosuhteet (sekä yksilöllisesti että kollektiivisesti). Jos tätä ei tunnusteta, se merkitsee tavallaan yksilöllisyyden kieltämistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Bhakti Sudhir Goswami
        Keho on sielun harhojen biologinen ilmentymä.
        Tieteellisesti perusteltu filosofia

Sielu (élan vital - "elämän impulssi") etsii onnellisuutta, halujen täyttymistä. Tässä etsinnässä se ruumiillistuu eri kehoihin ja elämänmuotoihin, kunnes se syntyy ihmiskehossa. Jos tarkastelemme elämänmuotojen moninaisuutta, huomaamme tietoisuuden asteittaisen kehittymisen, tunteiden ja havaintojen kehittymisen sekä vapaan tahdon ilmaisemisen. Mikä ajaa evoluutiota? Tietoisuus. Kaikki kumpuaa tietoisuudesta. Elämän olosuhteiden ja itse kehon havaitseminen on mahdollista tietoisuuden ansiosta.

Kuun heijastuminen vesistön pinnasta auttaa meitä ymmärtämään tämän. Kun vesi aaltoilee, heijastus värähtelee ja heiluu aaltojen mukana. Kuu itse loistaa taivaalla vakaasti ja liikkumattomana. Myös sielu loistaa hengellisestä sijainnistaan (ajan ja avaruuden tuolla puolen), joka heijastuu aineen vääristämän tietoisuuden kautta ruumiillisen olemassaolon vaihtelevissa olosuhteissa. Ruumis on sielun harhojen biologinen ilmentymä. Kehon synnyttää itseilmaisu, joka perustuu väärään käsitykseen itsestä, hienovaraisesta karkeaan, kerros kerrokselta: ego, mieli, mieli ja aistit. Sielu itsessään on hienovarainen, tietoinen tarkkailija, joka valaisee ja elävöittää tietoisuudella ruumiin aineellisia kuoria kokemalla ruumiillisen olemassaolon.

Ihmiselämä tarjoaa optimaaliset olosuhteet vapaan tahdon ilmenemiselle. Tätä vapautta voivat kuitenkin rajoittaa aiempien tekojen - aiemmin tehtyjen valintojen - seuraukset. Miksi meidät pakotetaan vastoin tahtoamme kokemaan jotain? Vastaus on karma, syyn ja seurauksen laki.

Tiede sanoo: jokainen toiminta aiheuttaa yhtä paljon vastustusta. Kuulostaa yksinkertaiselta - mutta kuinka monimutkainen karman laki onkaan toiminnassa! Varsinkin kun otetaan huomioon, että siinä otetaan huomioon paitsi teot myös sanat. Silloin jo ennestään monimutkainen syy-seuraus-suhteiden kuvio näyttää ratkaisemattomalta sekamelskalta. Epätoivoisesti yrittäessään ymmärtää mitään, jopa uskovainen ihminen saattaa huudahtaa: "Mutta miksi Jumala sallii tämän?" "Miksi Jumala sallii tämän?" Päinvastoin, miten hän voisi olla tekemättä sitä, sillä muuten hän rikkoisi vapaata tahtoamme. Varmasti Jumalalla (äärettömällä olennolla) on parempaa tekemistä kuin aiheuttaa tarpeetonta kärsimystä järjettömille lapsilleen (rajallisille luoduille).
        Jotkut yrittävät tasapainottaa vääryyttä hyvien tekojen, velvollisuuksien tai tieteellisen teknologian kanssa. Tämä todennäköisesti viivästyttää takaisinmaksua jonkin aikaa, mutta lopulta se osoittautuu kuitenkin turhaksi. Karman lakien toimintaa ei ole helppo ennustaa tai estää.

Menneisyyden tekoja verrataan siemeniin, joista osa on lepotilassa, osa on juuri puhjennut, osa itää ja osa kantaa hedelmää. Näin tehdessämme käytämme vapaata tahtoamme uusiin tekoihin ja luomme tulevia karmallisia seurauksia. Kaikki on uskomattoman monimutkaista. Eikä se, että emme useinkaan pysty yhdistämään seurauksia tässä elämässä tekemiimme tekoihin, ole yllättävää - karmalliset yhteydet eivät rajoitu vain yhteen elämään.

Kaikki tämä tarkoittaa sitä, että synnymme olosuhteisiin, jotka eivät ole sattumanvaraisia - ne ovat menneisyyden omien tekojemme luomia. Vapaan tahdon avulla me itse luomme olosuhteet (sekä yksilöllisesti että kollektiivisesti). Jos tätä ei tunnusteta, se merkitsee tavallaan yksilöllisyyden kieltämistä.

Jos tätä ei tunnusteta, se merkitsee tavallaan yksilöllisyyden kieltämistä.
        Mitä tulee lapsiin, sukulaisiin jne. - jaamme jossain määrin heidän karmallisen kohtalonsa, mutta emme voi olla täysin vastuussa heidän elämänsä olosuhteista. Jos kaikki tekijät otetaan huomioon, tämä ei yksinkertaisesti ole mahdollista. Ja koska meillä on laaja henkilökohtainen vastuuntuntomme, saatamme jopa tahattomasti väheksyä heidän yksilöllisyydentuntoaan.

Jos henkilö joutuu onnettomuuteen tai on vaikeuksissa, tarkoittaako se, että hän on paha? Ei tietenkään. Hän voi olla ihanin tuntemamme ihminen, mutta meidän ei pidä unohtaa, että karmareaktiot piinaavat häntä. On luonnollista miettiä: "Miksi?" On jopa kirja nimeltä "Miksi hyville ihmisille tapahtuu pahoja asioita?". Vastaus on yksi sana - karma. Tyhjentävämpää vastausta ei voisi olla. Sillä on syvällinen filosofia, joka seisoo vankalla tieteellisellä pohjalla (ja on siksi vankka).

Elämä on erottamaton osa kärsimystä. Tavalla tai toisella kaikki kärsivät. Vaikka kärsimys, syntymän, sairauden, vanhuuden ja kuoleman tuska olisi kuinka erilaista tahansa, kaikkien on määrä kokea se. Silti haluamme onnellisuutta, ainakin siinä vähimmäismäärässä, jonka ymmärrämme sanalla "normaali elämä". Vastustamme sitä, että ihmiset kärsivät kohtuuttomasti tai ansaitsemattomasti, mutta emme voi tehdä asialle mitään. Tämän tunnustaminen ei tarkoita sitä, että vetäydymme resignoituneesti fatalismiin (hylkäämme velvollisuudet, vastuun, itsemme parantamisen); meidän on vain opittava olemaan kiintymättä toimintamme tuloksiin, olemaan riippuvaisia niistä ja tavoittelematta niitä hinnalla millä hyvänsä. Loppujen lopuksi tätä maailmaa ei ole luotu antamaan meille nautintoa. Toisin uskominen olisi harhaa; tällainen odotus johtaisi pettymykseen ja toiveiden romahtamiseen.
        Srila Sridhar Maharaj sanoi kerran: "Epäilys ja ... ovat pahimmat viholliset. Voi olla askeleen päässä totuudesta ja joutua oman epäilyksensä pettämäksi - menneen karman seurauksena... Karman takia joudumme tiettyihin olosuhteisiin, mutta se ei estä pääasiaa - henkistä elämää. Se voidaan ja se pitäisi aloittaa siitä, missä ikinä olemmekaan; on välttämätöntä voittaa kaikki samskarat1 , jotka pitävät mielemme ennakkoluulojen ja epäluottamuksen vallassa.

Jopa karmallisten olosuhteiden pauloissa meillä on aina toivoa pelastuksesta – Veda-teksiti sanoo, että ihmiselämä on ainutlaatuinen tilaisuus saavuttaa vapaus (vapautuminen) kuoleman maailmasta. Ensimmäiseksi on käännettävä huomio pois loputtomasti häiritsevästä maallisesta houkutuksesta, joka riistää sielulta sen rikkaudet - uskon hienovaraiseen elämännäkymään uskossa. Ikuinen ei koskaan löydä onnea ajallisesta. Aivan kuten auringon säteet ovat peräisin auringosta, sielu on peräisin Korkeimmasta Olennosta, Tietoisuuden Auringosta - kaikkien olentojen lähteestä.

• Anonyymi

Keho luo tietoisuuden. Sen määrä vaihtelee vireystilan mukaan. Kuolemassa kaikki päättyy omalta osaltamme ja vain olemassaolo jatkaa elämistä, joka luo kehityskaaren, historian, mutta jokainen yksilö elää vain riitaisan hetken.

• Anonyymi

Mistä sellaisen teorian olet ottanut?

• Anonyymi

"Keho luo tietoisuuden".
        Ei, asia on juuri päinvastoin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Keho luo tietoisuuden".
        Ei, asia on juuri päinvastoin.

Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu ennen kuolemaa. Miten se on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokaisella teolla on seurauksensa, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkonäkö "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu lähtee kehosta, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa riippuen siitä, mitä se on tehnyt tietyssä elämässä. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.

• Anonyymi

Raamattu osoittaa aloittajan ymmärryksen täysin vääräksi. Olemme jokainen kuolevaisia eikä meistä jää mitään näkyvää kuoltuamme kuin muisto Jumalan muistissa. Maadumme osaksi universaalia luonnonkiertokulkua. Meistä ei jää vaeltelemaan ajassa kuokematonta sielua tai mitään muutakaan tietoista osaa tai olemusta. Maasta olet otettu ja maaksi sinä palaat. Tässä Jumalan tuomio syntiselle ihmiskunnalle.
      Saattaisi vaikuttaa ettei meillä olisi mitään toivoa. Onko näin? Onneksi vastaus on positiivinen. Toivomme on ylösnousseessa Kristuksessa joka sovitti syntimme Jumalan edessä. Voit saada syntisi anteeksi. Mutta jos jatkat sen harjoittamista tietoisesti anteeksi antoa ei ole.

• Anonyymi

"Raamattu osoittaa aloittajan ymmärryksen täysin vääräksi."
        MITÄ TEKEMISTÄ RAAMATULLA ON TÄMÄN KESKUSTELUPALSTAN KANSSA? Älkäämme sekoittako eri uskontoja ja maailmankatsomuksia keskenään. Tämä on itämaisten uskontojen foorumi, joten olet väärällä foorumilla. Miksi Raamattu, miksi ei Koraani tai Avesta tai Talmud. Kaikki kertovat eri tarinoita tästä aiheesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

MITÄ TEKEMISTÄ RAAMATULLA ON TÄMÄN KESKUSTELUPALSTAN KANSSA? Älkäämme sekoittako eri uskontoja ja maailmankatsomuksia keskenään. Tämä on itämaisten uskontojen foorumi, joten olet väärällä foorumilla. Miksi Raamattu, miksi ei Koraani tai Avesta tai Talmud. Kaikki kertovat eri tarinoita tästä aiheesta.

Mutta Avesta ja Talmud taas osoittavat Raamatun täysin vääräksi jne.

• Anonyymi

Tämä on
        todellinen esimerkki todellisesta totalitaarisesta lahkosta, miettikää vain näitä sanoja. Se on
        todellakin oppikirjaesimerkki psykologisesta zombifioinnista, jossa painostetaan ihmisen
        isänmaallisia tunteita. Spekuloimalla ihmisen omallatunnolla ja myötätunnolla hänet pakotetaan
        tulemaan jonkin lahkon jäseneksi, ja häntä muistutetaan jatkuvasti siitä, että "Kristus kuoli
        puolestasi" tai että "tämä on se usko, jota isänne kantoivat kunnialla sydämessään". Näiden niin
        sanottujen kirkkojen keskuudessa keskustellaan myös epätavallisen laajasti aiheesta
        "maailmanloppu", josta Kristus evankeliumissa kielsi jopa apostoleja puhumasta sanoen, ettei
        kukaan tiedä tätä aikaa (Mt.24:36).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta Avesta ja Talmud taas osoittavat Raamatun täysin vääräksi jne.

Valtion rajat jakavat ja rajoittavat uskontoa. Jos ihminen syntyy rajan tällä puolella, hänen on pakko omaksua paikallinen usko. "Se on perinne. Esi-isämme harjoittivat tätä uskoa. Älkää siis rikkoko ikuisia perustuksia", sanovat perinteen innokkaat vartijat. Jos vilpitön ihminen, joka janoaa etsiä Absoluuttista Totuutta, valitsee ei-valtiollisen uskonnon tutkimushenkensä toteuttamiseksi, hänet leimataan välittömästi luopioksi. Tällainen on surullinen todellisuus.
        Mutta sallikaa minun kysyä teiltä, oi täydelliset hengellisyyden asiantuntijat, mitä tekemistä sielun luonteella (uskolla) on perhetraditioiden kanssa, sen alueen kanssa, johon olen pukenut ruumiini, jonkun esi-isäni uskon kanssa ja niin edelleen? Aina lisääntyvä pyrkimys hengelliseen täydellisyyteen on ainoa tekijä, joka määrää ihmisen uskonvalinnan. Koska Totuuden etsijä ei ole tuntenut riittävää puhtautta tietyssä uskontunnustuksessa, hänellä ei ole ainoastaan oikeus hylätä uskontunnustusta, vaan hänen tulisi tehdä niin rehellisyytensä ja vilpittömyytensä luonnollisena seurauksena. Todellinen etsivän työn henki edellyttää ennakkosympatioiden ja -vastaisuuksien puuttumista. Tavoitteena on ainoastaan todellisen näkemyksen saavuttaminen hengellisestä todellisuudesta, ja matkalla tähän tavoitteeseen meidän on jätettävä huomiotta kaikki mahdolliset uskonnolliset ennakkoluulot, jotka vain luovat esteitä tielle kohti absoluuttista totuutta. Jos ihminen pakotetaan harjoittamaan uskontoa, johon hän ei syystä tai toisesta tunne luottamusta, hän ei koskaan ala elää aidosti hengellistä elämää. Hengellisen elämän perustana ovat luja usko ja vastustamaton vetovoima tiettyä uskontoa kohtaan. Mutta kumpikaan näistä ei tule esiin ihmisessä, jos häntä varoitetaan esi-isien perinteestä kertovilla kertomuksilla.
        Kaikki määräytyy motivaation puhtauden mukaan. Jos ihminen on aidosti vilpitön, häntä ei koskaan vietellä halvalla imartelulla, jota joku Jumalan palvelijaa imitoiva huijari harjoittaa. "Te olette siunattua Jumalaa kantavaa kansaa! Voimamme on pyhän uskon linnake, ja te olette Jumalan valittu kansa. Kristus kärsi sinun puolestasi! Sinulla ei ole oikeutta pettää Hänen kirkkoaan!" - jatkuvasti mitä erilaisimpien (ja joskus vastakkaisten) kirkkokuntien saarnatuoleista. Tämä on todellinen esimerkki todellisesta totalitaarisesta lahkosta, miettikää vain näitä sanoja. Se on todellakin oppikirjaesimerkki psykologisesta zombifioinnista, jossa painostetaan ihmisen isänmaallisia tunteita. Spekuloimalla ihmisen omallatunnolla ja myötätunnolla hänet pakotetaan tulemaan jonkin lahkon jäseneksi, ja häntä muistutetaan jatkuvasti siitä, että "Kristus kuoli puolestasi" tai että "tämä on se usko, jota isänne kantoivat kunnialla sydämessään". Näiden niin sanottujen kirkkojen keskuudessa keskustellaan myös epätavallisen laajasti aiheesta "maailmanloppu", josta Kristus evankeliumissa kielsi jopa apostoleja puhumasta sanoen, ettei kukaan tiedä tätä aikaa (Mt.24:36). Mutta sekä ortodoksiset että uudet kirkot jättävät itsepintaisesti huomiotta tämän Jeesuksen Kristuksen käskyn.

Tämä on kuitenkin aivan luonnollista: voisivatko he kieltäytyä tällaisesta loistavasta tilaisuudesta vaikuttaa niiden psyykeen, joita ei ole vielä rekrytoitu? Ja sitten alkaa ilmestyä kirjoja, joissa kuvataan kauhuskenaarioita, jotka muistuttavat liiankin paljon keskiaikaisten velhojen hallusinogeenista hourailua, sekä ihmisiä, jotka juoksentelevat kaduilla silmät kiiluen ja huutavat valmiina olevasta Harmageddon-päivästä. Ja todellakin, ei voi olla miettimättä: "Enkö voisi omaksua myös heidän uskoaan, ja ehkäpä pelastuisin ikuisesta helvetistä, ja maailmanloppu olisi minulle menestys? Mutta ihmiset tulevat tähän johtopäätökseen pelon paineessa, ja kuten apostoli Johannes sanoi, rakkaus ja pelko ovat yhteensopimattomia.
        Palatakseni uskonnonopetuksen kansallisiin näkökohtiin on todettava, että oikeat kristityt ovat aina korostaneet, että kansallisella kysymyksellä ei ole mitään tekemistä hengellisyyden kanssa. Erityisesti apostoli Paavali kirjoitti seuraavaa: "Ei ole kreikkalaista eikä juutalaista, ei ympärileikkausta eikä ympärileikkaamattomuutta, ei barbaaria, ei skyyttalaista, ei orjaa, ei vapaata, vaan kaikki ja kaikissa on Kristus." (Kol.Z:11). Paavali ei selvästikään tarkoittanut mielikuvituksellista lihamyllyä, jossa kaikki sekoitettiin yhteen. Ulkoisesti niin olivat juutalaiset, skyytit, orjat ja vapaat, mutta todellisen kristityn hengelliselle näkemykselle kaikkialla oli vain Kristus. Toisin sanoen hengellinen ihminen unohtaa yleensä sekä oman että vieraan kansakunnan kansalliset erot ja erityispiirteet. Joko etsit Herraa koko sydämestäsi tai et ole kiinnostunut - tämä on hengellisestä näkökulmasta katsottuna asteikko. Jonkun määritteleminen uskoa lähellä olevaksi hänen taustansa perusteella on yhtä järjetöntä kuin arvioida ihmisen puusepäntaitoja hänen isoisänsä ruoanlaittotaitojen perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä on
        todellinen esimerkki todellisesta totalitaarisesta lahkosta, miettikää vain näitä sanoja. Se on
        todellakin oppikirjaesimerkki psykologisesta zombifioinnista, jossa painostetaan ihmisen
        isänmaallisia tunteita. Spekuloimalla ihmisen omallatunnolla ja myötätunnolla hänet pakotetaan
        tulemaan jonkin lahkon jäseneksi, ja häntä muistutetaan jatkuvasti siitä, että "Kristus kuoli
        puolestasi" tai että "tämä on se usko, jota isänne kantoivat kunnialla sydämessään". Näiden niin
        sanottujen kirkkojen keskuudessa keskustellaan myös epätavallisen laajasti aiheesta
        "maailmanloppu", josta Kristus evankeliumissa kielsi jopa apostoleja puhumasta sanoen, ettei
        kukaan tiedä tätä aikaa (Mt.24:36).

Vaikka meillä ei ole epäilyksiä monien nykypäivän kristittyjen hyvistä aikeista, emme voi koskaan hyväksyä heidän ... tapojaan painostaa ihmisiä, sillä se on yksilön peiteltyä hyväksikäyttöä ja yksinkertaisesti sanottuna alkeellista zombisointia. Vaishnavismi tarjoaa vilpittömien ihmisten harkittavaksi autenttisen kuvauksen sielun asemasta, Jumalasta, tiestä täydellisyyteen ja täydellisyydestä itsessään, joka on krishna-preman (jumalallisen rakkauden saavuttaminen epäitsekkäänä itsensä antamisena Herralle). Mutta aito Vaishnava ei koskaan anna painostaa itseään millään tavalla pelaamalla ihmisen tunteilla ja heikkouksilla. Kehotamme kaikkia uskontokuntia saarnaamaan rehellisesti. Jos teillä ei ole mitään sanottavaa, on parempi olla sanomatta mitään kuin toistella perehtymättömälle yleisölle, että Kristus kuoli puolestamme tai että meidän on uskottava niin ja näin, koska bolsevikit ampuivat oikeamielisen tsaari Nikolain. Järkevälle ihmiselle on täysin selvää, että saarnaaja alkaa loukata ihmisen tunteita silloin, kun hänellä ei ole muuta sanottavaa, mutta jos saarnaaja ei tee muuta, hänen uskonnollaan ei ole muuta sanottavaa.

• Anonyymi

Kuuntele, tiedä, että elämä on paljon pahempaa kuin lopullinen kuolema. Vaikka monet ihmiset kovin pelkäävät lopullista kuolemaa, niin samalla monet ihmiset odottavat sitä innolla ja jopa haluavat sitä. Minulle ajatus jatkuvasta jälleensyntymisestä on kauhistus. Mutta kun on pakko. Tästä syklistä kuitenkin pääsee pois, mutta se vaatii ponnistelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntele, tiedä, että elämä on paljon pahempaa kuin lopullinen kuolema. Vaikka monet ihmiset kovin pelkäävät lopullista kuolemaa, niin samalla monet ihmiset odottavat sitä innolla ja jopa haluavat sitä. Minulle ajatus jatkuvasta jälleensyntymisestä on kauhistus. Mutta kun on pakko. Tästä syklistä kuitenkin pääsee pois, mutta se vaatii ponnistelua.

Olen jo kyllästynyt jatkuvaan jälleensyntymiseen. Kunpa pääsisin pois tästä syklistä.

• Anonyymi

Kirkkoon kuuluvien kanssa.

• Anonyymi

Tämä ei ole edes kristinuskoa koskeva palsta, joten miksi väitellä kristittyjen kanssa täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä ei ole edes kristinuskoa koskeva palsta, joten miksi väitellä kristittyjen kanssa täällä.

Elämmekö keskiajalla. Abrahamilaisten uskontojen välinen oikeaoppisuuskamppailu kaikista taisteluista vihamielisin. Vaikka niillä kaikilla on yhteiset juuret. Ja jokainen väittää olevansa oikeassa ja oman uskontonsa pelastavan. Se on lahkolaisuuden tunnusmerkki: kaikki ovat väärässä, mutta ainoastaan me olemme oikeassa.

• Anonyymi

Eiköhän vedetä kunnon päivä kännit ja tötsyt

• Anonyymi

Kukin tavallaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukin tavallaan.

Leo Tolstoi

Kuoleman pelossa ihmiset yrittävät kieltää sen ilmeisen tosiasian, että kaikkien on kuljettava sen porttien läpi. Ajatus kuolemasta siirtymänä toiseen olemassaolon muotoon, mahdollisuutena poistua samsarasta, antaa elämälle kuitenkin täysin erilaisen näkökulman ja suunnan.

Ketjusta on poistettu 85 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tämäkin vielä! Steppi suviseuroissa

Nyt on maailmankirjat sekaisin, En ollut uskoa silmiäni. Selvänä teltassa lauloi muiden mukana.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      6538
    2. Kiinteistökuningattarelle satelee nyt tuomioita oikein urakalla

https://www.is.fi/viihde/art-2000008926919.html TELEVISIOSTA kiinteistövälittäjänä tunnetuksi tullut Kaisa Liski sai yhden vuoden ja kahden kuukaude
      Kotimaiset julkkisjuorut
      47
      2333
    3. Puolangan Porukka. Kuulkaas tämä.

Hyvää iltaa hyvä Puolangan herrasväki. Kertokaa minulle mistä löydän Puolangalta vastusta niinsanotusti tanssimaan nurkan taakse! Olen saanut tarpeeks
      Puolanka
      54
      1262
    4. Ei tiemme enää kohtaa

Joten älä odota, että ilmestyisin elämääsi. Se, mitä on tapahtunut on mennyttä, eikä sitä enää saa takaisin. Voi olla, että et näe minua pitkään aikaa
      Ikävä
      75
      1135
    5. Pysyt hyvännäköisenä pitkään

Mulla on sellainen sormituntuma, eli monia hyviä syitä sanoa sinusta noin. Pidät huolta itsestäsi ja varmaan myös muistakin siinä ohessa. Sinussa on p
      Ikävä
      46
      1048
    6. Martinan uusin hirvitys

Nyt on järkyttävät hopeiset paljetti shortsit jalassa. Mistä se löytää noita hutsahtavia vaatteita. Luuleeko näyttävänsä nuoremmalta, vaikka vaikutus
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1005
    7. En mä jaksa enää uskoo

Meihin... Ei me tulla enää ikinä näkemään uudelleen niin se vaan on. Toivottavasti molemmat löydetään vielä rakkautta.
      Ikävä
      88
      943
    8. Suomi on allekirjoittanut NATO:n liittymissopimuksen

Tätä hetkeä on odotettu: Nato-maat allekirjoittivat tiistaina aamupäivällä Suomen ja Ruotsin liittymispöytäkirjat. ”Yhdessä olemme vahvempia”, Haavi
      NATO
      136
      930
    9. Martina on kova vaihtamaan juhannusheilaa

2018 -Hannes 2019-Stefu 2020-Palomies 2021-Pikkarainen 2022-Tanskalainen lippis mies Ihan sairasta kun ei yhtään pysty viettämään aikaansa vain laste
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      860
    10. Body count

Sanotaan että miehellä tulevaisuus ratkaisee ja naisella menneisyys kun etsitään oikeasti vakavaan parisuhteeseen toista. Jos naisella paljastuu oleva
      Sinkut
      239
      849
    Aihe