Kirjoitan tämän isäni (84v) puolesta, koskien Telian palvelua. Isäni, vaikka ikäkäs onkin, hoitaa pankkiasiansa ym ihan mukavasti. Ongelma Telian kanssa tuli heidän laskuistaan, joista noin vuosi sitten poistettiin maksamista helpottava viivakoodi. Isälläni on erittäin huono näkö ja senvuoksi ostin hänelle parisen vuotta sitten viivakoodin lukijan. Sillä hän maksoi Teliankin laskut helposti, koska pienten tilinumeroiden ja viitenumeroiden näpyttely oli hankalaa. Kaikissa muissa laskuissa, joita hän maksaa on viivakoodi, onneksi laskuja kuitenkin on vähän.
Ok, tiedän kyllä, että laskun voi maksaa suoraan OmaTeliassa, mutta siellä ei voi eräpäivää muuttaa laskun eräpäiväksi vaan se pitäisi maksaa heti. Automaattimaksuun voisi myös sen laskun laittaa, mutta isäni on ns vanhanliiton mies ja haluaa nähdä oikean laskun eli tietää mitä maksaa eikä mitään automaattista tililtä ottoa hyväksy.
Teliaan on oltu yhteydessä jo viime toukokuusta alkaen, lupasivat laittaa koodin laskuun kun se saadaan siihen ohjelmoitua?! Miksi Telia keksii pyörää uudestaan, koodihan oli jo aikaisemminkin laskuissa? Yrittävät tietysti saada laskut heti maksuun.
Erittäin paskaa palvelemattomuutta tekee Telia tuo surkein operaattori asiakaspalvelun puolesta. Täytyy vaihtaa sellaiseen operaattoriin joka palvelee edes jotenkin.
Telia ja "asiakaspalvelu"?
23
2680
Vastaukset
- Anonyymi
Huonon asiakaspalvelun vuoksi meilläkin vaihdettiin toiselle operaattorille.
- Anonyymi
Kaikki laskut tulee laittaa e-laskuna tulemaan automaattisesti pankkitililtä. Ei tarvitse säädellä viivakoodien kanssa..
- Anonyymi
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
Ei se e-lasku vie mitään automaattisesti tililtä, jollet ole erikseen valinnut automaattista veloitusta.
Päivämäärien muuttaminenkin on helppoa, kun sen näyttää vanhukselle, miten se tehdään.
Suurimmalla osalla näyttää olevan luulo, että e-lasku tarkoittaa automaattista veloitusta?
Tuossa Op:n ohje:
https://www.op.fi/henkiloasiakkaat/paivittaiset/maksaminen/siirra-itsesi-e-laskuaikaan
Luulisi sen toimivan samalla periaatteella muissakin pankeissa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viivakoodien kanssa juuri ei tarvitsekkaan "säädellä" pienten numeroiden kanssa. Automaattisesta maksujen laskuista sen verran, että pienistä rahoista on tarkistettava milloin sen laskun voi maksaa. Mitäs sitten kun tilillä ei olisikaan silloin rahaa kun automaatti sitä on ottamassa.
Kyllä tarvitsee ja paljonkin. Tilillä pitää olla aina rahaa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tarvitsee ja paljonkin. Tilillä pitää olla aina rahaa..
Jos tilillä ei ole rahaa niin sitten ei pidä laittaa puhelinliittymiä eikä muutakaan mistä pitää maksaa. Mistä ihmeestä maksun saaja voi tietää milloin asiakkaan tilillä rahaa että voi laskun lähettää silloin. Vanhan liiton miehetkin voisivat tulla nykyaikaan eikä sillälailla että kun ei 60-luvullakaan tarvinnut niin minähän en kyllä....
- Anonyymi
Vain idiootti laittaa Telian laskut menemään tililtä automaattisesti. Tuo firmahan lähettelee ihan johdonmukaisesti aiheettomia laskuja varsinkin iäkkäille. Jos onkin vähän skarpimpi seniili, niin kiltisti peruvat laskun kun valittaa siitä. Muussa tapauksessa saavat kusetettua rahaa. Eu voisi laittaa tuon operaattoriksi naamioidun liivijengin kuriin.
- Anonyymi
Tuleeko se lasku paperilaskuna? Eikös se maksa silloin jotakin? Pankkiin e-laskuna ei ainakaan maksa mitään, ja on kovin helppoa käydä sieltä hyväksymässä kulloinkin maksun tulevat laskut. Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta.
- Anonyymi
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä?Eihän tili voi olla koskaan tyhjä.. Silloin on päässä vikaa jos näin on päässyt käymään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ne ei mene automaattisesti, vaan laskut voi katsoa ja hyväksyä sitten vasta."
Pitää se eräpäivä muuttaa siihen päivään, kun tietää milloin on tilillä rahaa?
Muuten ne menee eräpäivänä ja tili on tyhjä?Fiksu ihminen osaa kyllä järjestellä tulonsa ja menonsa niin, että rahat riittävät. Ei sen laskun eräpäiväkään ylensä ole heti ylihuomenna, vaan maksuun voi varautua pari viikkoa. Ja kyllä, eräpäivää voi toki itse muuttaa myöhemmäksi, mutta siitähän ei laskun lähettäjä tykkää, vaan voi rätkäistä viivästyskorkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksu ihminen osaa kyllä järjestellä tulonsa ja menonsa niin, että rahat riittävät. Ei sen laskun eräpäiväkään ylensä ole heti ylihuomenna, vaan maksuun voi varautua pari viikkoa. Ja kyllä, eräpäivää voi toki itse muuttaa myöhemmäksi, mutta siitähän ei laskun lähettäjä tykkää, vaan voi rätkäistä viivästyskorkoa.
Eli teidän mielestä 45 vuotiailla helsinkiläisillä sairaseläkkeellä olevilla, tai 80 vuotiailla pienellä eläkkeellä kitkuttelevilla on päässä vikaa, kun ei ole joka päivä tilillä rahaa, jotka saavat tukia ja silti jonottavat ruokajonoissa on päässä vikaa???
Ei teidänkään päässä ole kyllä kaikki kohdallaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli teidän mielestä 45 vuotiailla helsinkiläisillä sairaseläkkeellä olevilla, tai 80 vuotiailla pienellä eläkkeellä kitkuttelevilla on päässä vikaa, kun ei ole joka päivä tilillä rahaa, jotka saavat tukia ja silti jonottavat ruokajonoissa on päässä vikaa???
Ei teidänkään päässä ole kyllä kaikki kohdallaan.Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
Ja nämä samat sitten itkevät kun rahat on loppu ja pyytävät lainaa.. Noh ei ne olisi loppu jos älyäisivät hieman katsoa tarkemmin mistä voisi säästää.. Valitettavasti suomessa moni vanhus menee helposti kalliisiin myyntimiesten "retkuihin" kun eivät älyä itse ottaa asioista selvää ja miettiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiedän montakin pienituloista jotka tuhlaavat turhaa rahaa asiaan X vaikka sen saisi halvemmallakin "yhtähyvänä". Esimerkiksi moni heistä jotka tunnen maksaa puhelin/netti/sähköliittymistä satoja euroja vuodessa silkkaa ylihintaa vaikka täysin riittävät liittymät saisi halvemmalla! Että moni pienituloinen ei tosiasiassa eläkään viisaasti rahojensa kanssa..
Tonnin ja ylikin maksavat silmälasit ovat ehkä ihan turhia. Moniteholasit maksavat paljon monissa suomalaisissa optikkoliikkeissä.
Olen jo 67 v ja käytän likinäköisenä pelkkiä kaukolaseja. Minulla ei ole koskaan ollut kaksiteho tai moniteholaseja.
Olen nyt jostain syystä kuitenkin ottanut myös pc:n hommia varten ns. lukulasit, nekin yksiteholasit. Ehkä niiden arvoja pitäisi hiukan muuttaa, jos etäisyys töllöön on n. 60 cm. Kirjaahan taas luetaan yleensä lähempää.
- Anonyymi
Telia laskuttaa myös olemattomista. Kunhan jaksan, aion tarkistaa vuoden 2020 alusta laskutettuja nettimaksuja. Kuukaudessa nettimaksuni pitäisi olla 1.98 €, koko ajan tulee laskuja 20 € ja risat. En paljon soittele ja laskuja tulee yli 50 €/kk. Tarkistan ja jos Telia ei vastaa - onneksi meillä on Kuluttaja-asiamies kenen puoleen kääntyä. Operaattoria tulee vaihtaa.
- Anonyymi
Ei se Telian vika ole. Asiakas tunaroinut jotain..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se Telian vika ole. Asiakas tunaroinut jotain..
Telia on petos! Käytin juuri tunnin asiakaspalvelun kanssa väittelyyn kun lisäilevät maksullisia lisäpalveluita puhelin liittymään ilman lupaani. Kehoitan kaikkia välttämään Teliaa!!
- Anonyymi
Kesästä alkaen taistellut Telian laskujen kanssa. Heillä on systeemi, saada kaikki asiakkaat perustamaansa Kivaraan, automaattinen laskutus, jota ei voi tarkistaa. Olen tehnyt pankkiin laitteista(3kpl) E-laskun, ne tulivat maksettua. Seuraavissa , paperilaskuna oli laskutuslisä ja Kivaraan siirtyminen. Siirsin laskut pankin virkailijan kanssa toisen pankin E-laskuksi. Taas tuli laskutuslisä, summasta päätellen, sitä ei saanut auki. Kaikki laskuni olen tähän asti pystynyt maksamaan, tietäen maksujen syyn, nyt jo pankkivirkailijalta tarvitsin apua, enkä tiedä, miten tilanne jatkuu. Pankkihenkilö säikähti, sanoessani Telian-laskutus. Oli edellisen asiakkaan kanssa ollut vaikeuksia onnistumisessa. Telian laskutussysteemi on täysin mielivaltainen.
- Anonyymi
Telia vai mikä Sonera se oli yhdeksänkymmenluvulla, mutta kusetukseen se syyllistyi jo silloinkin. Täysin varmana asiasta, todisteiden kanssa, menin Pirkanmaalaisen pikkukaupungin kuluttajaasiamiehen juttusille. Sanoi minulle silloin suoraan, että olet ihan oikeassa, vääryys on tapahtunut, mutta hän ei ala taistelemaan noin suurta yritystä vastaan kun lopputulos on varma häviö.
Taisi olla jätkällä firman osakkeita? Totesin vaan hänelle, että aika turhaa virkaa sinäkin teet kun valikoit vain ketä voit kovistella. Minulle se silloin merkitsi lähes 1000 markan menetystä, vituttaa vieläkin kun muistelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Telia vai mikä Sonera se oli yhdeksänkymmenluvulla, mutta kusetukseen se syyllistyi jo silloinkin. Täysin varmana asiasta, todisteiden kanssa, menin Pirkanmaalaisen pikkukaupungin kuluttajaasiamiehen juttusille. Sanoi minulle silloin suoraan, että olet ihan oikeassa, vääryys on tapahtunut, mutta hän ei ala taistelemaan noin suurta yritystä vastaan kun lopputulos on varma häviö.
Taisi olla jätkällä firman osakkeita? Totesin vaan hänelle, että aika turhaa virkaa sinäkin teet kun valikoit vain ketä voit kovistella. Minulle se silloin merkitsi lähes 1000 markan menetystä, vituttaa vieläkin kun muistelee.ei pääse edes irti Teliasta, olen siis lakkauttanut , huhtikuu v. 22 alussa, ja edelleenkin laskuttavat, ja "perustelevat", että kun laskutus tulee "takautuvasti", ei Vi##u, kuinkahan kauna "takautuvasti" . . .
mihin sitä sitten vois yhteyttä ottaa, jokin kuluttajasuoja tms., onhan se ny Prkle, etteivät sselvää dokumenttia usko maksuhistoriasta !!!
- Anonyymi
Se että lasku pitäisi teille maksaa e-laskulla ei tule onnistumaan olen sen saikoinaan testannut ,maksamalla kaksi kertaa saman laskun ja teillä ei huomioitu mitenkään ylimääräistä maksua. Elisalle minulla on e-lasku ja siellä toimii (ylimääräisen maksunkin palautus). Tulen tekemään irtisanomisen liittymäänne dilläkin uhalla että elisan verkko ei toimi alueella jossa tarvin puhelinta...Eihän tämä teidänkään verkko toimi täällä kannonkoskella odoitteessani (mm. tuon rästilaskun maksamisen kanssa olen tehnyt riittävästi töitä)..Se virtuaaliviivakoodiki helpottais MUTTA EI JUMALAUTA.....@#-TÄTÄ PÄIVÄÄ.
- Anonyymi
Ei liity nyt alkuperäiseen kirjoitukseen. Mutta en ole yritykselleni joka on tuhansia euroja vuosi toisensa jälkeen työntänyt ko. lafkaan niin saanut mistään niin huonoa palvelua kuin Telialta. Vaihtunut toki palveluntarjoaja nyt mutta vieläkin nousee syke kun ajatteleekin yritystä.
Älkää tehkö samaa vithettä kuin minä. Etenkin nyt kun Telia osti Nebulan niin sielläkään ei enää hommat toimi. Mädännyttävät kumppaninsa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2293101Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2531143Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581120Hihhuli-sanan tausta
Palstan aito-laiset ovat verisen loukkaantuneita sanasta "hihhuli. Kuitenkin sana "Hihhuli" liittyy tiukasti Suomen kult215926- 76921
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56876Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes85871eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.88827Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794- 152784