Autoilija, haluatko liittyä uuteen Valopilkkuun?

Anonyymi

Valopilkku-äppi tulee uudistumaan täysin toukokuun alussa. Uuden
Valopilkun myötä sovelluksen käytettävyys paranee, dynaamisen
hinnoittelun ansiosta asiakas saa kilpailukykyisen kiinteän hinnan sekä
valita useista eri maksutavoista ja maksaa suoraan sovelluksella autossa.

Myöskään itse lanseeraus ja sen jälkeinen markkinointi ei tule jäämään
keneltäkään huomaamatta, sillä panostukset mainontaan ovat erittäin
merkittävät. Valopilkun toinen omistaja on pohjoismaiden suurin
mediatalo Sanoman Media Finland ja heidän kanavissaan Valopilkku tulee
vahvasti näkymään ja kuulumaan.

https://valopilkkutaksi.fi/

Autoilija, haluatko liittyä uuteen Valopilkkuun? Mikäli vastasit kyllä, se tapahtuu helposti ja nopeasti tästä:
https://portal.valopilkkutaksi.com/

50

782

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tärkein puuttuu, kuinka paljon autoilija saa RAHAA! Se on ainut asia mikä kiinnostaa.

      • Anonyymi

        Suurin ajatteluvirhe on siinä kuka on asiakas. Autoilija on välistävetofirmojen ASIAKAS. ilman asiakkaita eli autoilijoita rahaa ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin ajatteluvirhe on siinä kuka on asiakas. Autoilija on välistävetofirmojen ASIAKAS. ilman asiakkaita eli autoilijoita rahaa ei tule.

        Aloittajan mainoksessa lukee että: "dynaamisen
        hinnoittelun ansiosta asiakas saa kilpailukykyisen kiinteän hinnan".

        Sehän on hieno asia. Välitysyhtiöiden asiakkaita ja heidän palvelun jälleenmyyjiä ovat autoilijat. Dynaamisen hinnoittelun täytyy tarkoittaa, että hinta nostetaan aina niin ylös, että minimiliikevaihto saavutetaan eli 2€/km tai 60€/h. Esim. heikon kysynnän aikana hinta nousee niin paljon, että palkkakulut saadaan maksettua.

        Onkin jo aika päästä eroon rikollisesta alipalkkauksesta ja hyväksikäytöstä. Tästä uudistuksesta kannattaa olla yhteydessä Trafiin, AVI:iin ja ihmisoikeusjärjestöihin, jotta heidänkin tietoon tulee, että taistelu alipalkkausta ja ihmiskauppaa sekä talousrikollisuutta vastaan on alkanut.


    • Anonyymi

      Eikö olisi vähintäänkin kohteliasta kertoa mitä palvelu maksaa ennekuin asiakas joutuu antamaan omia tietojaan?

      Itse en ole palveluun yrittänyt rekisteröityä mutta ei kuulemma rekisteröitymisvaiheessa puhuta mitään 2,00e:n välityspalkkioista per kyyti? Voiko pitää paikkansa?

    • Anonyymi

      Jos keikan keskihinta 20e:

      55% palkkakuluihin
      20% Valopilkun välityspalkkio
      10% polttoainekulut
      5% korjaus- ja huoltokulut
      3% rengaskulut
      3% Valopilkun maksuliikenneprovisio

      Muuttuvat kulut yhteensä 96%

      Kiinteiden kulujen kattamiseen jää 4%, eli tappiolla menee...

      • Anonyymi

        Tuli kirjotusvihre edelliseen: Välityspalkkio 10%. Mutta edelleen menee tappiolle, kate ei riitä kiinteiden kulujen kattamiseen...


      • Anonyymi

        Aika kalliita renkaita käytätte.. 2019 vuonna kun ajelin vielä taksia TH:lla, liikevaihto oli n 160K€ ja kilometrejä tuli just päälle 100000km. Jotenkin vaikea uskoa että renkaisiin olisi mennyt melkein 5000€ silloin.

        Piti katsoa mitkä on euromasterin kalleimmat renkaat w212 E-sarjalaiseen ja Pirellin P-zerot oli asennettuina melko tasan 1000€. Aika usein saa vaihtaa renkaita että 3% liikevaihdosta menee rengaskuluihin. Vaikka juoksu olis tippunu 1,2€/km niin silti saa aika tiuhaan laittaa kalleinta kumia alle.

        Myös toi 5% huoltokulu tuntuu aika korkeelta. 100tkm meinaa Mersussa neljää huoltoa ja 120K€ liikevaihdolla se 5% meinaisi 6000€/vuosi. Eli keskimäärin 1500€ per huolto. Vehon vuoden 2019 hinnaston mukaan 0-100tkm huollot (4kpl) E-sarjalaiseen w213 maksaa yhteensä 2240€ eli keskimäärin 560€ per huolto.

        Lähde: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/bmw-ford-mercedes-benz-ja-volkswagen-mita-maaraaikaishuolto-maksaa/#ec5fd2be

        Mistä noi luvut on peräisin? Mikä auto ja missä kunnassa sillä ajetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kalliita renkaita käytätte.. 2019 vuonna kun ajelin vielä taksia TH:lla, liikevaihto oli n 160K€ ja kilometrejä tuli just päälle 100000km. Jotenkin vaikea uskoa että renkaisiin olisi mennyt melkein 5000€ silloin.

        Piti katsoa mitkä on euromasterin kalleimmat renkaat w212 E-sarjalaiseen ja Pirellin P-zerot oli asennettuina melko tasan 1000€. Aika usein saa vaihtaa renkaita että 3% liikevaihdosta menee rengaskuluihin. Vaikka juoksu olis tippunu 1,2€/km niin silti saa aika tiuhaan laittaa kalleinta kumia alle.

        Myös toi 5% huoltokulu tuntuu aika korkeelta. 100tkm meinaa Mersussa neljää huoltoa ja 120K€ liikevaihdolla se 5% meinaisi 6000€/vuosi. Eli keskimäärin 1500€ per huolto. Vehon vuoden 2019 hinnaston mukaan 0-100tkm huollot (4kpl) E-sarjalaiseen w213 maksaa yhteensä 2240€ eli keskimäärin 560€ per huolto.

        Lähde: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/bmw-ford-mercedes-benz-ja-volkswagen-mita-maaraaikaishuolto-maksaa/#ec5fd2be

        Mistä noi luvut on peräisin? Mikä auto ja missä kunnassa sillä ajetaan?

        Tänne ei ole tarkoitus laittaa faktoja. Tänne laitetaan lukuja joita taksarit keksii päästä ja jotka eivät vastaa todellisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kalliita renkaita käytätte.. 2019 vuonna kun ajelin vielä taksia TH:lla, liikevaihto oli n 160K€ ja kilometrejä tuli just päälle 100000km. Jotenkin vaikea uskoa että renkaisiin olisi mennyt melkein 5000€ silloin.

        Piti katsoa mitkä on euromasterin kalleimmat renkaat w212 E-sarjalaiseen ja Pirellin P-zerot oli asennettuina melko tasan 1000€. Aika usein saa vaihtaa renkaita että 3% liikevaihdosta menee rengaskuluihin. Vaikka juoksu olis tippunu 1,2€/km niin silti saa aika tiuhaan laittaa kalleinta kumia alle.

        Myös toi 5% huoltokulu tuntuu aika korkeelta. 100tkm meinaa Mersussa neljää huoltoa ja 120K€ liikevaihdolla se 5% meinaisi 6000€/vuosi. Eli keskimäärin 1500€ per huolto. Vehon vuoden 2019 hinnaston mukaan 0-100tkm huollot (4kpl) E-sarjalaiseen w213 maksaa yhteensä 2240€ eli keskimäärin 560€ per huolto.

        Lähde: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/bmw-ford-mercedes-benz-ja-volkswagen-mita-maaraaikaishuolto-maksaa/#ec5fd2be

        Mistä noi luvut on peräisin? Mikä auto ja missä kunnassa sillä ajetaan?

        Jos korjaus ja huoltokuissa mukana kolarikorjaukset niin omavastuiden kanssa menee lähelle mitä kirjoitettu.

        Rengaskuluissa jos on kaksi rengaskertaa, talvi- ja kesä. ne on 1.200e + pari uutta vannetta niin ne kannattaa laskea 2.000e. Jos ajotulot vuodessa 80.000-90.000 niin suunnilleen 3%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos korjaus ja huoltokuissa mukana kolarikorjaukset niin omavastuiden kanssa menee lähelle mitä kirjoitettu.

        Rengaskuluissa jos on kaksi rengaskertaa, talvi- ja kesä. ne on 1.200e + pari uutta vannetta niin ne kannattaa laskea 2.000e. Jos ajotulot vuodessa 80.000-90.000 niin suunnilleen 3%.

        Kovia kuskeja olette jos pari vannetta joutuu uusimaan per vuosi ja lisäksi vuosittain auto pajalla omasta syystä. Ammattikuljettajia tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovia kuskeja olette jos pari vannetta joutuu uusimaan per vuosi ja lisäksi vuosittain auto pajalla omasta syystä. Ammattikuljettajia tosiaan.

        Käytetään vuokrafirmojen kuskeja kun muita ei ole saatavilla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytetään vuokrafirmojen kuskeja kun muita ei ole saatavilla :)

        Rahalla saa hyviä kuskeja. Jos maksatte huonoa palkkaa niin ei ketään osaavaa kiinnosta tulla ajamaan. Miksi kukaan tulisi ajamaan taksia jos kaupan kassalla tienaa paremmin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kalliita renkaita käytätte.. 2019 vuonna kun ajelin vielä taksia TH:lla, liikevaihto oli n 160K€ ja kilometrejä tuli just päälle 100000km. Jotenkin vaikea uskoa että renkaisiin olisi mennyt melkein 5000€ silloin.

        Piti katsoa mitkä on euromasterin kalleimmat renkaat w212 E-sarjalaiseen ja Pirellin P-zerot oli asennettuina melko tasan 1000€. Aika usein saa vaihtaa renkaita että 3% liikevaihdosta menee rengaskuluihin. Vaikka juoksu olis tippunu 1,2€/km niin silti saa aika tiuhaan laittaa kalleinta kumia alle.

        Myös toi 5% huoltokulu tuntuu aika korkeelta. 100tkm meinaa Mersussa neljää huoltoa ja 120K€ liikevaihdolla se 5% meinaisi 6000€/vuosi. Eli keskimäärin 1500€ per huolto. Vehon vuoden 2019 hinnaston mukaan 0-100tkm huollot (4kpl) E-sarjalaiseen w213 maksaa yhteensä 2240€ eli keskimäärin 560€ per huolto.

        Lähde: https://www.taloustaito.fi/vapaalla/bmw-ford-mercedes-benz-ja-volkswagen-mita-maaraaikaishuolto-maksaa/#ec5fd2be

        Mistä noi luvut on peräisin? Mikä auto ja missä kunnassa sillä ajetaan?

        Huhujen mukaan suuri joukko tuloja piilottaneista oli perinteisiä takseja. Ja ottaen huomioon että 2016 ratsiassa verottaja totesi taksialalla olevan paljon harmaata taloutta niin uskon kyllä sen huhun.

        Käytän mielummin Uberia koska kokaisesta kyydistä jää digitaalinen jälki. En luota perinteisiin takseihin ollenkaan. Ennen alan vapautusta kuski usein tarjosi alennusta jos olisi maksanut käteisellä lyhyitä kyytejä. Taksia ei kannata koskaan maksaa käteisellä.


    • Anonyymi

      Jos Valopilkku Oy voisi kommentoida em. kannattavuuslaskelmaa. Miten heillä on asia ajateltu autoilijan kannalta?

    • Anonyymi

      Vaikka olisi asiakkaalle kuinka hieno sovellus niin ette saa nykyisellä hintapolitiikalla autoilijoita. Onneksi. Olette vain joukko onnenonkijoita

      • Anonyymi

        Aivovammaisilta sellaiset vaikuttavat, jotka tyrkyttävät sopimuksia ilman hintatietoja.


    • Anonyymi

      Uusi VP on ihan ryöstöä. Vain umpi vammaiset taksarit voivat olla innoissaan tästä

    • Anonyymi

      En näe järkeä kun kaikki asiakkaat käyttää Uberia

      • Anonyymi

        Höpöjä kirjoitat. Ei täällä maalla kukaan käytä Uberia…. ai niin… meinasi unohtua:
        Kallion hipstereille ja hänen kavereilleen he ovat ”kaikki”. Ja heillehän Uber sopii: Kelan elätti niin puikoissa kuin kyytiläisenä ;)


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöjä kirjoitat. Ei täällä maalla kukaan käytä Uberia…. ai niin… meinasi unohtua:
        Kallion hipstereille ja hänen kavereilleen he ovat ”kaikki”. Ja heillehän Uber sopii: Kelan elätti niin puikoissa kuin kyytiläisenä ;)

        Eli onko Uberilla matkustaminen se ainoa oikea Kelakyyti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöjä kirjoitat. Ei täällä maalla kukaan käytä Uberia…. ai niin… meinasi unohtua:
        Kallion hipstereille ja hänen kavereilleen he ovat ”kaikki”. Ja heillehän Uber sopii: Kelan elätti niin puikoissa kuin kyytiläisenä ;)

        Kaupunkilaisten rahoilla niitä teidän maaseutuja pidetään pystyssä. Kaikki tuet pitäisi lopettaa ja kuntien olisi pyrittävä omavaraiseksi.


    • Anonyymi

      Keikat pitää syöttää käsin taksamittariin. Tosin ei se varmaan ajamista estä.

      • Anonyymi

        No ihan hirveetä siis... että käsin pitää syöttää.
        Jus ton takia lopetin kahvilahommat kun piti se mokkakupin hinta lyödä kassakoneeseen ja nyt sit sama taxissa, voi kehno!


    • Anonyymi

      Vielähän tuosta jää mukavasti rahaa itselleenkin kun ajaa itse.... tai mukavasti ja mukavasti.... Jää kuitenkin.

      Tää valopilkku on luotu sitä varten, että sillä saadaan täytettä luppoaikaan... ei ka kukaan tuollaista aplkikaatiota pidä päällä kun tolpat on täynnä porukkaa...

      • Anonyymi

        Itse ajamalla pääsee kuljettajan palkalle suurinpiirtein. Jos ei aja kolaria.

        Mutta kuljettajaa käytettäessä ei kannata näitä ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajamalla pääsee kuljettajan palkalle suurinpiirtein. Jos ei aja kolaria.

        Mutta kuljettajaa käytettäessä ei kannata näitä ajaa.

        Ammattikuski ei aja kolareita. Lopettakaa alalla jos ette osaa ajaa. Teidän takia taksien vakuutukset maksaa maltaita.


    • Anonyymi

      Verrattuna esimerkiksi menevän lahkoon -15% täähän on suorastaan halpa välistäveto 2€ per kyyti.

      • Anonyymi

        Paljonko jää kympin kyydistä kun kuukausimaksu on 30 euroa ja ottavat 2 eur plus sen kolmisen prossaa per kyyti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko jää kympin kyydistä kun kuukausimaksu on 30 euroa ja ottavat 2 eur plus sen kolmisen prossaa per kyyti?

        Kympin kyydistä tulee tappiota 20€. Dynaaminen hinnoittelu tarkoittaa hintojen polkemista kannattamattomaksi autoilijoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kympin kyydistä tulee tappiota 20€. Dynaaminen hinnoittelu tarkoittaa hintojen polkemista kannattamattomaksi autoilijoille.

        Hiljaisina aikoina kyllä. Kiireisinä aikoina hinnat nousevat. Tosin jos on älyttömän kallis niin asiakkaat kaikkoavat. Jos on halpa, voi olla asiakkaita, mutta liekö kannattavaa. Tulee tämä VP kaatumaan. Eivät saa edes markkinointimiljooniaan maksettua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko jää kympin kyydistä kun kuukausimaksu on 30 euroa ja ottavat 2 eur plus sen kolmisen prossaa per kyyti?

        Entä paljonko jää jos muitten kyytien väleissä saat kuukaudessa 300 euron edestä ( 15 kyytiä ?) valopilkkukyytejä ? Menikö vaikeeks?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä paljonko jää jos muitten kyytien väleissä saat kuukaudessa 300 euron edestä ( 15 kyytiä ?) valopilkkukyytejä ? Menikö vaikeeks?

        Provisio kaikkinensa lähentelee 25 prossaa.


    • Anonyymi

      Välitysyhtiöiden pitäisi muistaa liike-elämän perussääntö: Kummallekin sopimus osapuolelle pitää syntyä toiminnasta voittoa, muuten ei ole toiminnassa jatkuvuutta.

      Pitää syntyä ns. win-win tilanne.

    • Anonyymi

      Mukava huomata,että taksaritkin alkavat tekemään kannattavuuslaskelmia.Ennen vanhaan sitä päivystettiin ja ajettiin kannattamattomatkin kyydit ,kun liikennelupa velvoitti.Taisipa vapautumisesta hyötyä eniten alalle syntynyt välistävetoporukka.Kaikenlaista sovellusta ja välityskeskusta rahastamasta ja määräilemässä .

      • Anonyymi

        No sehän oli kyllä arvattavissakin. Ei sillä varsinaisella työnteolla rikastu, mutta kun saa muut tekemään sun "löytämät" työt ja saat itse siitä siivun päältä niin sillä sitä rikastuu.
        Taks i Helsinki on tässä hommassa tiennäyttäjä: Ovat saaneet välityssopimukseen pykälän jolla voidaan liittyneiltä milloin tahansa ja ilmeisesti mistä syystä tahansa veloittaa "ylimääräinen autoilijamaksu" joka voi myös summaltaan olla mitä vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän oli kyllä arvattavissakin. Ei sillä varsinaisella työnteolla rikastu, mutta kun saa muut tekemään sun "löytämät" työt ja saat itse siitä siivun päältä niin sillä sitä rikastuu.
        Taks i Helsinki on tässä hommassa tiennäyttäjä: Ovat saaneet välityssopimukseen pykälän jolla voidaan liittyneiltä milloin tahansa ja ilmeisesti mistä syystä tahansa veloittaa "ylimääräinen autoilijamaksu" joka voi myös summaltaan olla mitä vaan

        Mistä löytyy niin tyhmä yrittäjä, että allekirjoittaisi tuollaisen huijaussopimuksen? Aivan kuin vetäisi nimensä summaltaan avoimeen velkakirjaan.


      • Anonyymi

        Ennen eli vielä 5 vuottakin sitten ei juuri ollut kannattamattomia keikkoja. Jos juoksu oli yli 1,60/km niin taksilla meni ihan kivasti. Jos juoksu oli 2e/km tuntumassa niin meni todella hyvin. Ainoa kannattamaton keikka ehkä kuskin kelakyyti Rovaniemelle etelästä. Ja niitä kovin usein ei ollut, ei edes joka vuosi.
        Ennen oli oikeasti helppoa alkaa ja olla taksiyrittäjä: hommasit vehkeet, liityit keskukseen ja ajoit kaiken niin päivän tienesti oli varma. Oli ihan omaa tyhmyyttä jos sai taksinsa kyykkäämään. Meni joko omat ja firman rahat sekaisin tai ostettiin mökkiä yms tajuamatta että piti tehdä töitäkin.
        Nyky yrittäjiä käy sääliksi. Välistä vetäjää ilmestyy joka vuosi lisää. Moni alkaa olla siinä tilanteessa, että maksavat siitä kun saavat tehdä töitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen eli vielä 5 vuottakin sitten ei juuri ollut kannattamattomia keikkoja. Jos juoksu oli yli 1,60/km niin taksilla meni ihan kivasti. Jos juoksu oli 2e/km tuntumassa niin meni todella hyvin. Ainoa kannattamaton keikka ehkä kuskin kelakyyti Rovaniemelle etelästä. Ja niitä kovin usein ei ollut, ei edes joka vuosi.
        Ennen oli oikeasti helppoa alkaa ja olla taksiyrittäjä: hommasit vehkeet, liityit keskukseen ja ajoit kaiken niin päivän tienesti oli varma. Oli ihan omaa tyhmyyttä jos sai taksinsa kyykkäämään. Meni joko omat ja firman rahat sekaisin tai ostettiin mökkiä yms tajuamatta että piti tehdä töitäkin.
        Nyky yrittäjiä käy sääliksi. Välistä vetäjää ilmestyy joka vuosi lisää. Moni alkaa olla siinä tilanteessa, että maksavat siitä kun saavat tehdä töitä.

        Kyllä niitä arki aamuöitä ,kun kolme neljä tuntia kytättiin parinkympin kyydin takia pidin kannattamattomina,mutta kun oli päivystysvelvollisuus.Ja markka-ajan koulukyydit reittitaksatailukon mukaan 30% alennuksella oli yhteiskuntapalvelusta.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä arki aamuöitä ,kun kolme neljä tuntia kytättiin parinkympin kyydin takia pidin kannattamattomina,mutta kun oli päivystysvelvollisuus.Ja markka-ajan koulukyydit reittitaksatailukon mukaan 30% alennuksella oli yhteiskuntapalvelusta.....

        Se oli se hinta mikä piti maksaa siitä, että keskimäärin meni hyvin ja homma oli taloudellisesti kohtuullisen turvallista, poislukien alkoholisoituneet ishännät jotka eivät päässeet aamulla ylös sängystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä niitä arki aamuöitä ,kun kolme neljä tuntia kytättiin parinkympin kyydin takia pidin kannattamattomina,mutta kun oli päivystysvelvollisuus.Ja markka-ajan koulukyydit reittitaksatailukon mukaan 30% alennuksella oli yhteiskuntapalvelusta.....

        Puhe oli keikoista, ei odotusajasta. Kesällä ei tolpalla mennyt bensaa/dieseliä kun autot pystyi sammuttamaan. Prosenttipalkka poistaa yrittäjältä monta riskiä joutua tappiolle. Ei ne taksin vakikulut niin älyttömiä ole, kyydistä maksettavat maksut ennen omaa palkkaa oli suhteessa suuremmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhe oli keikoista, ei odotusajasta. Kesällä ei tolpalla mennyt bensaa/dieseliä kun autot pystyi sammuttamaan. Prosenttipalkka poistaa yrittäjältä monta riskiä joutua tappiolle. Ei ne taksin vakikulut niin älyttömiä ole, kyydistä maksettavat maksut ennen omaa palkkaa oli suhteessa suuremmat.

        Siiis mielestäsi parinkympin kyytiä kannattaa odottaa tuntitolkulla,tietenkin jos ei laske työllensä hintaa.Mitä tulee prosenttipalkkaan ,niin jos ei sillä kuljettajan minipalkka toteudu on tes mukainen palkka maksettava. Ajata vaan hiljasia vuoroja provikalla ja maksele sitten jälkeenpäin kun kuski vaatii oikeusteitse.Siinä sulle riskiä kuluvalle ja kahdelle seuraavalle kalenterivuodelle.


    • Anonyymi

      Ennen oli asiat hyvin kun taksat päätti valtio. Nykyään ne päättää välitysyhtiöt ja sen takia autoilijatkin joutuneet alkamaan itse laskemaan millä hinnalla kyytejä ajaa ettei hölmöyttään ala ajamaan tappiolla.

      Taksiliittokin alkanut järjestämään koulutuksia autoilijoille kannattavuuslaskennasta. näille ei ennen olisi ollut yhtään osallistujaa. Nyt varmaan kurssit täynnä.

      • Anonyymi

        Minä ainakin päätän aivan itse omat taksani! Ajan välitysyhtiöille sitten "alihankintana" sovelluskyytejä haluamillani hinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin päätän aivan itse omat taksani! Ajan välitysyhtiöille sitten "alihankintana" sovelluskyytejä haluamillani hinnoilla.

        Trolli


      • Anonyymi

        Valtio päätti ainoastaan maksimitaksat. Ja kartellin takia kaikki taksit Suomessa laskutti sen asiakkailta, koska muiden kaupunkien autot eivät saaneet päivystää toisten reviirillä ja todellista kilpailua välityskeskusten kesken ei ollut. Miksi taksit aina puhuvat siitä että valtio päätti taksat vaikka valtio päätti vain maksimitaksan? Myös tilauksesta veloitettiin ennen Uberin tuloa markkinoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtio päätti ainoastaan maksimitaksat. Ja kartellin takia kaikki taksit Suomessa laskutti sen asiakkailta, koska muiden kaupunkien autot eivät saaneet päivystää toisten reviirillä ja todellista kilpailua välityskeskusten kesken ei ollut. Miksi taksit aina puhuvat siitä että valtio päätti taksat vaikka valtio päätti vain maksimitaksan? Myös tilauksesta veloitettiin ennen Uberin tuloa markkinoille.

        Miksi ihmeessä asiakkaita ei olisi kannattanut laskuttaa auton tilaamisesta? Niillä tehtiin vuodessa miljoonia koska kuten mainitsit niin asiakkaalla ei ollut muuta vaihtoehtoa kun maksaa jos halusi tilata taksin. Tyhmäähän se olisi ollut ilmatteeksi tarjota. Tai mitään ilmaistahan ei ole vaan sen palvelun olisi maksanut asiakkaiden sijaan me taksiyrittäjät.


    • Anonyymi

      En halua.

      Taksat ja aloitusmaksu pitäisi kaksinkertaistaa. TH:n hinnoittelu on päin persettä.

    • Anonyymi

      25% taksan nostolla voisi alkaa maksamaan kuljettajille lakisääteiset ylityö- ja sunnuntailisät. Siihen 25% lisää taksaa niin alkaisi autoilijakin tienaamaan.

      On se kumma kun taksit saavat itse päättää hinnat ja silti ajetaan niin halvalla ettei edes pystytä maksamaan lakisääteisiä palkkoja työntekijöille. Ja välitysyhtiöt vaan pudottaa hintoja...

    • Anonyymi

      Välitysyhtiöiden hinnan pudotus tapahtuu huomaamatta. Yleinen inflaatiotaso tällä hetkellä n. 5%, eli kaikki muut alat nostavat sen verran hintoja jotta saavat kohonneet kustannukset katettua. Mutta ei taksit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjän sotilaiden raiskaama 1 vuotias poika kuoli vammoihinsa

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fac86480-df24-41b8-be6c-6ab6ff6476e4 Järkyttävää tämä jatkuva raiskaaminen. patriarkka Kirilin mielestä p
      Maailman menoa
      369
      3890
    2. Lasta odottava Johanna Harlin hehkuu Cannesin juhlissa - Some ylistää: "Maailman kaunein mama"

      Oi, mitkä kuvat suoraan Ranskan Rivieralta. Onnea loppuodotukseen, Johanna ja Renny Harlin! Oletko muuten katsonut The Harlins -realityä? Mielipiteit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      3161
    3. Martina taitaa olla Hangossa

      Mitäköhän siellä tapahtuu…
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1738
    4. Meidän Hanko

      Siis toi ämmä. Mitähän Stefu maksoi (ehkä ponin), että astuu tiluksilleen kuittailemaan Sohville. Nyt on pappa siinä kunnossa, että kannattanee olla h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1502
    5. 68
      1314
    6. Sano mies jotain mistä tietäisin että tykkäät

      Olen itse kirjoittanut tosi tunnisteellisesti, tiedät mun naisen olevan täällä, jos olet hän. Ihan siksi että uskallan paremmin irl, jos tiedän että t
      Ikävä
      135
      1265
    7. Onko Suomi huonompi kotimaa kuin Venäjä?

      Täällä kirjoittelee muutama ihminen Suomesta siihen sävyyn, että kysymys on pakko esittää. Jos siis vertailet toisiinsa näitä kahta maata, onko Venä
      Maailman menoa
      446
      882
    8. Kaikkeuden kauniimmat simmut

      Olet timanttia ja ja. Ikävä on.
      Ikävä
      24
      785
    9. Suomen kuherruskuukausi Ukrainan kanssa on ohi. Väitän, että suomalaisia on harhautettu.

      Aivan ensimmäiseksi haluan sanoa, että jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Voi myös olla sitä mieltä, että saa haluta Suomen liittymistä Natoon. Enne
      Maailman menoa
      227
      772
    10. Uskotko nainen vielä ihmeisiin

      Sinun täytyy vain uskoa ja luottaa💕
      Ikävä
      81
      755
    Aihe