Miksi kaikki kirkosta eronneet eivät liity muihin uskontoihin?

Anonyymi

Ehkä suurin osa kirkosta eronneista onkin jumalankielteisiä. Mutta eivät siis kaikki.

Otsikon kysymystä ajatellaan ehkä yleisimmin niin, että kirkosta eronneet eroavat samalla Jumalasta. Mutta luterilaisesta uskonnosta eroamisen syy ei yleensä ole sellainen. - Miten Jumalasta erossa olevat luterilaiset voisivat erota Jumalasta? - Eikö ensin pidä olla Jumalan yhteydessä ennen kuin voi erota Hänestä? Raamatun opetuksen mukaan vain uskoon tulleet ovat Jumalan yhteydessä. Jeesus avasi tien Isän yhteyteen: "Minä olen ovi. Kuka ikinä tulee sisälle minun kauttani, hän pelastuu." Joh. 10:9. Jeesus on ainoa Tie, Totuus ja Elämä! Joh. 14:6. Hän sovitti syntimme sijaisuhrillaan ristillä. "Rangaistus oli Hänen päällään, että meillä olisi rauha." Jes. 53:5.

Itse erosin kirkosta siitä syystä, että tulin uskoon. Saman syyn tähden on paljon kirkosta eronneita. Eihän elävässä (aidosti) uskossa oleva voi kuulua eksytysuskontoon. Luterilainen lapsikasteuskonto on vakavan luokan uskonnollinen eksytys yhdessä muiden kansankirkkojen kanssa.

Kirkoista ym. uskonnoista alkaa nyt erota yhä enemmän ihmisiä ko. syyn tähden. Ihmisiä alkaa tulla uskoon yhä enemmän. Kaikki näemme, miten syntimaailma kaikkine rakenteineen sortuu. Sota tuhoaa ja pudottaa pohjaa pois inhimilliseltä elämältä. Lähimmäisenrakkautta ei paljoakaan tunneta, eikä sellaista edes etsitä omaan elämään.
Mutta uskoon tulleet saavat syntien anteeksiantamuksen kautta lahjana Jumalan rakkauden sydämiinsä.

Linkissä tie aitoon ja rehelliseen uskovien yhteyteen ulkopuolella ihmistekoisten uskontojen:

https://youtu.be/XVTBW0F1gu4

Hyvää kevättä kaikille.
t. videon puhuja.

20

322

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Totta on.

Uudestisyntymisessä eli uskoon tulossa saatu elämän yhteys Jeesuksen kanssa ja siinä pysyminen vie meidät taivaan kotiin.

Raamatun ilmoittama Jumala on sama ikiaikojen Jumala, jonka kanssa Elämänyhteydessä oleminen on maailman vanhin uskon muoto.

• Anonyymi

Tähän on yksinkertainen selitys: Ihmiset ovat uskonnottomia. Heidät on vauvoina pakkoliitetty kirkkoon, mutta he haluavat siitä eroon.

• Anonyymi

Samaa mieltä

• Anonyymi

Mitä niillä kirkoilla tekee. Jumalaan voi uskoa muutenkin. Hän ei peri siitä maksuja💶💰

• Anonyymi

Kyllä#eikirkkoveroa

• Anonyymi

Sen asian ovat uskoon tulleet nyt viime vuosina alkaneet ymmärtää. Siis sen, että uskominen Jumalaan ei edellytä kirkkoon kuulumista.
      Mielestäni sellainen on taikauskoon verrattava asia, että uskoo kirkon jäsenyyden olevan taivaaseen pääsemisen ehto. Niinkin jotkut nimittäin uskovat. He uskovat siis suunnilleen näin:
      Kun kuolet ja sielusi menee Jumalan eteen, kysyy hän sinulta ensimmäiseksi, että oliko nimesi kirjoitettu kirkonkirjaan. Jos ei löydy sieltä, niin sitten joudut kadotukseen.
      Eikö ole omituista taikauskoa?

• Anonyymi

En tarvitse kirkkoa eikä Jumalakaan tarvitse.

• Anonyymi

Kun en usko mihinkään uskontoon, koska kaikki ne on harhaa ja ollut joskus muinoin vain tapa hallita kansaa ja kerätä mammonaa.

• Anonyymi

Olin vuosikausia pietistinen herätyskristitty. Usko kuitenkin lopahti aikanaan ja joitain vuosia sen jälkeen erosin myös kirkosta. Tuttavani, jotka ovat eronneet kirkosta ovat samalla tavoin uskonnottomia kuin minäkin.

Luterilainen kirkko on menettänyt jäseniä paljon enemmän kuin vapaisiin seurakuntiin on siirtynyt. Itse asiassa suomalaiset useimmat uskonyhteisöt ovat 2000 luvulla kärsineet jäsenkadosta. Uskonnottomien määrä lisääntyy samalla kun esimerkiksi evoluutioteoriaa vastustavien kreationistien määrä vähenee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ai niin. Lähde oli Wikipedia. Luvut perustuivat tilastokeskuksen tietoihin.

• Anonyymi

Terveen ihmisen ei tarvitse psyykata itseään millään uskonnolla.

• Anonyymi

lahkot ainakin kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

luterilaiset ovat myös lahko

• Anonyymi

Luterilainen kirkko on roomalaiskatolisen kirkon saksalaislahko.

• Anonyymi

Suurin osa kirkosta eroajista on nuoria, jotka pystyvät eroamaan kirkosta vasta täytettyään 18 vuotta. Heistä Raamatun Jumalaan uskoo tuskin kukaan.
      Muistetaan kumminkin, että Raamatun Jumalaan uskoo n. 20% suomalaisista, riippuen gallupista, ja jumaluskoiset painottuvat reilusti eläkelöityneisiin ikäluokkiin.

• Anonyymi

kirkosta erotaan koska ei olle siihen koskaan liitytty; kerrotaan heille, että heillä on väärä merkintä, että ei kuulu kirkkoon. ei ole mitään syytä kuuluakaan, jos ei kannata kirkkoa.
      toisiin bändeihin liittyminen on sitten ihan eri asia ja se tapahtuu omasta valinnastaan, kun haluaa edistää sen politiikkaa, aivan kuten voi liittyä puolueeseen, maksua vastaan.

• Anonyymi

Mahtavan hyvä aloitus ja linkki siinä.
      Otan yhteyttä. Olen eronnut kirkosta.

• Anonyymi

En kuulu kirkkoon, koska en usko siihen.

• Anonyymi

Jos on vapautunut yhdestä vajeesta, tuskin tietentahtoen haluaa itselleen toista?

• Anonyymi

Suomessa asuessani kuuluin kirkkoon , sitten muutin ulkomaille enkä liittynyt .- Ei se mulle niin tärkeää ole , lapset kun kasvoi en halunnut uskontoa tyrkyttää , jokainen uskokoon mitä itte lystää .- Kunnon kansalaisia niistä tuli :D

En etsi valtaa loistoa

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sinulla nainen sen miehen kanssa ihan älytön juttu?

Vai mitä se tämä kaikki teidän pelinne täällä oikein on? Jospa se on vain sellaista kevyttä ja ohimenevää ihastumista..? Taitaa olla. Niin minä nyt vä
      Ikävä
      135
      2165
    2. Oho! Susanna Laine Puoli seiskassa: "Kuinka outoo..." - Anniina Valtoselta suloinen viesti

Herttaista meininkiä Susanna ja Anniina! Kunnon naisenergiaa ja toisen tsemppaamista! Susanna Laine on juontaja ja näyttelijä, joka juonsi Puoli seit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1582
    3. Uskallatko laittaa tuntomerkkejä

Samaan kommenttiin sekä itsestäsi, että kaivatustasi?
      Ikävä
      57
      1062
    4. Lopullinen varmistus. Suomi ja Ruotsi eivät liity Natoon

Suomen ja Ruotsin liittyminen Natoon on estetty Erdoganin toimesta: https://www.is.fi/politiikka/art-2000008826412.html Tämä on pieni askel Erdogani
      Maailman menoa
      364
      972
    5. Taidat mies olla sellainen

että minne menetkin,saat naiset ihastumaan itseesi.....vähän luulen,että useampi nainen on jäänyt kiinni sinuun....olet lempeä ja itsevarma,hymyilet j
      Ikävä
      34
      862
    6. Karmeita juttuja tapahtuu

Pyöräilijä kuoli törmättyään betoni­porsaaseen alikulku­tunnelissa Kankaanpäässä – Tunneli oli pimeä, koska edellis­yönä oli alkanut ”kesä­sammutus”.
      Kankaanpää
      32
      858
    7. 188 - 8 oli Natoäänestyksen tulos eduskunnassa

Nytkö sitten pulinat pois, kun on kansan(edustajat) puhuneet. Poissa oli 3 kansanedustajaa.
      Maailman menoa
      416
      839
    8. Rantis vähän pyöristynyt?

Nikosta nyt tänään julkaistut kuvat näyttävät hänen olevan varsin hyvävointisen näköinen. Syyttäjähän ei vaadi hänelle lisää vankeutta tästä toisen s
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      815
    9. Miksi syntymättömien lasten oikeutta elämään puolustavat saamme kurat niskaamme?

😏 Eikö yhteiskunnan tule puolustaa sen heikoimpia ja seuraavaa sukupolvea joka tilanteessa?
      Luterilaisuus
      477
      814
    10. Älä luovuta vielä

jos vaan tykkäät. Otan yhteyttä jossain vaiheessa (mieheen), jos tää ei muuten onnistu.
      Ikävä
      51
      702
    Aihe