Ruokavalio-kevätmietelmiä

Anonyymi

Mites on mennyt? Itse joudun palailemaan myös välillä tiukempaan ruokavalioon. On mennyt välillä huonostikin kun ei ole yhtään tullut mietittyä syömisiään. Eikä jaksanut edes ajatella kunhan saa nopeasti energiaa. Ruoanlaittoon ei ole siihenkään jaksanut panostaa joten on tullut usein tilattua noutoruoka. Väsy on ollut kova.

Palstan aiheena onkin tässä näemmä ollut taas karkit, jäätelö ja rasvakiistely ihan perinteisesti. Yhdellä ikämieshiihtäjällä näkyy olevan tosin mielessä hedelmätoffeen lisäksi enimmäkseen naisten sukuelimet, masturbointi ja naistentaudit ja vielä pikkutytöt. Ongelma on silloin kyllä ihan muualla kuin liika painossa. Liikkuminen on hyvästä mutta ei silloin kun laturaivo jää päälle. Liikunnan on tarkoitus palauttaa, ei lisätä ahdistusta ja raivoa.

Pitää nyt taas liittyä laihdutusjoukkoon että saisi vähän rotia itseensä. Kevät tuo nämä painoasiat esiin, joskin isoa säätöä ei tarvi, kunhan väsymys voitetaan. Herkut mullakin mielessä pyörii. Edelleen perusruokaa on linssikeitto. En kyllästy siihen. Saa sillä kuitattua kasvispuolta. Löysin hyvää italialaista tomaattimurskaa (ei Mutti) jonka pohjalle keitto tehdään. Tahtoo olla S-kaupan murska, varsinkin luomu, enimmäkseen vettä. Työpaikalla ollessa koitan syödä mahdollisimman paljon tuoretta salaattia. Etätyö tuli jäädäkseen silti ja istuminen samoin. Tämä on tuonut uusia vaatimuksia liikkumiseen useita kertoja päivässä. Liikuntaan ei jaksa panostaa jos pitää lähteä johonkin kauas liikuntapaikalle. Iltaisin liika väsynyt. Ratkaisuna olen aloittanut aamuliikunnan eli ennen työtä pikku lenkille, samoin ruokatauolla. Joka toinen päivä kävely uintipaikalle. Nyt käyn kävelemässä uimarannalle ja käyn pulahtamassa kylmässä vedessä ja kävelen kotiin. Tätä olen tehnyt aamuisinkin. Se on piristänyt tosi paljon. Yöunet on erinomaiset ja palautuminen hyvää. Herään itsestään. Aamiainen on pienempi kuin ennen. Pyrin syömään viimeisen kerran ennen klo 19.00.

Ja ne karkit ja muut herkut: Uutena herkkuna mulla on pakastettu ananas. Eli tuore ananas pilkotaan suupaloihin pakastusrasioihin. Syödään kohmeisena. Käy sorbetista ja jäätelöstä. Tätähän voisi kehittää niin että laittaisi tätä puikkomuotteihin, esim ananasmurskaa jne? Tai paloja tikkuihin? Karkkia en syö, tuli kauhea olo kun leffassa päätin syödä karkkia. Jäätelölle olen hyvin perso joten en osta sitä kotiin. Saatan käydä pehmiksen syömässä tai ostaa yhden tuutin tai puikon. Suklaata ostan harvemmin. Tuo ananas on niin makeaa ja herkullista että se käy moneen. Aroniaa ja mustaherukkaa syön edelleen ja lisään smothieen myös ruusunmarjajauhetta, chiaaa ja psylliumia, mustikkakeittoon teen. Oliiviöljy on rasvoista eniten käytössä, voi myöskin. Leipää syön max 2 kpl 35g palaa päivässä. Makkaraa söin eilen just, nakkeja pari kertaa vuodessa, kalkkunanakkeja. Muuten lihajalosteista arkena vain kalkkuna. Lihaa jos lounasruokalassa on jotain, itse en juuri valmista. Pekonia paistan uunissa täytettyihin paprikoihin. Viiniä menisi enemmän kuin tohtii juoda. Max pullo viikko (6 annosta) Lonkero vähentynyt ja "lonkerona" monesti sokeriton Muumilimsa tai puhdistamon persikka tai omena kupliva terveysenergiajuoma. Juusto vähentynyt mikä suuri voitto. Kananmuna tärkein proteiinin lähde.

Kertokaas miten menee, onko täällä tuttuja?

T kn

44

701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Melko paljon hiilareita. Kannattaa vähentää alle 20g

      • Anonyymi

        Joo syön kyllä enemmän hiilareita kuin tarvisi mutta pyrin rajoittamaan kokonaisenergiansaantia. Kun on tullut toi noutoruoka-einesjuttu. Niin niistä koetan päästä eroon ja vähentää tosiaan kaloreita. Syön kyllä valmiita ateriasalaattejakin mutta niillä ei nälkä lähde ja lisään usein proteiinia niihin.

        En mitään ketoilua nyt itse ota tähän. Ehkä myöhemmin kun saa tehtyä tämän isomman liikkeen eli liikunnan palauttamisen ja turhan mössön syömisen. Kun pääsee sinne 50g hh-määrään niin sekin on jo mulle karppausta. Ulkona on ollut kevään niin liukasta että se on estänyt paljon ulkoilua. Toissatalvinen kaatuminen on mielessä.

        Tässä aamukahvia juodessa viipale juustoleipää ja kanelipullaa, jota paistoin (pakasteita) kun oli jäänyt vierasvarapullista niin että en nyt pääse tänään kehumaan millään. Mutta sunnuntai on mulle se rento päivä. Tasoituksena: en tällä viikolla, edes vkloppuna juonut alkoholia eli ei ollut viiniä, ei lonkeroa eikä edes muumilimsa tai vissyä. Ihan kraanavedellä menty koko viikko. Eli olkoon mulle kanelipulla se synti.

        Yhtenä keinona päästä näistä iltamussuttamisista on osallistua mahdollisimman moneen kulttuuritapahtumaan ja iltamenoihin nyt kun maskit on riisuttu ja kokoontua saa. Olin esim voice of finlandia seuraamassa paikan päällä. Menovaatteisiin pukeutuminen on yksi hyvä kannustin rajoittaa syömisiä. Kun kiristää niin ettei meinaa pystyä istumaan niin kannustaa jättää iltapalat väliin. Mullahan se isoin ongelma on ollut just iltasyöminen vaikka muuten painontarkkailu olis helppoa päivisin.

        Kiitos vastauksesta

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo syön kyllä enemmän hiilareita kuin tarvisi mutta pyrin rajoittamaan kokonaisenergiansaantia. Kun on tullut toi noutoruoka-einesjuttu. Niin niistä koetan päästä eroon ja vähentää tosiaan kaloreita. Syön kyllä valmiita ateriasalaattejakin mutta niillä ei nälkä lähde ja lisään usein proteiinia niihin.

        En mitään ketoilua nyt itse ota tähän. Ehkä myöhemmin kun saa tehtyä tämän isomman liikkeen eli liikunnan palauttamisen ja turhan mössön syömisen. Kun pääsee sinne 50g hh-määrään niin sekin on jo mulle karppausta. Ulkona on ollut kevään niin liukasta että se on estänyt paljon ulkoilua. Toissatalvinen kaatuminen on mielessä.

        Tässä aamukahvia juodessa viipale juustoleipää ja kanelipullaa, jota paistoin (pakasteita) kun oli jäänyt vierasvarapullista niin että en nyt pääse tänään kehumaan millään. Mutta sunnuntai on mulle se rento päivä. Tasoituksena: en tällä viikolla, edes vkloppuna juonut alkoholia eli ei ollut viiniä, ei lonkeroa eikä edes muumilimsa tai vissyä. Ihan kraanavedellä menty koko viikko. Eli olkoon mulle kanelipulla se synti.

        Yhtenä keinona päästä näistä iltamussuttamisista on osallistua mahdollisimman moneen kulttuuritapahtumaan ja iltamenoihin nyt kun maskit on riisuttu ja kokoontua saa. Olin esim voice of finlandia seuraamassa paikan päällä. Menovaatteisiin pukeutuminen on yksi hyvä kannustin rajoittaa syömisiä. Kun kiristää niin ettei meinaa pystyä istumaan niin kannustaa jättää iltapalat väliin. Mullahan se isoin ongelma on ollut just iltasyöminen vaikka muuten painontarkkailu olis helppoa päivisin.

        Kiitos vastauksesta

        T kn

        Yksi keto noutoruoka olisi kebabsalaatti ilman kastiketta. Kotona sitten pistät vähän mieleistäsi kastiketta messiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi keto noutoruoka olisi kebabsalaatti ilman kastiketta. Kotona sitten pistät vähän mieleistäsi kastiketta messiin.

        Tää olikin hyvä. \m/

        Itse asiassa olen tehnyt "Omaa versiota". Eli kaupan pakastekebablastuja ja itsetehty salaatti. Siihen majoneesikastike ja tomaattisalsa. Ollut yks lemppari.

        Mut noutona tosi hyvä kans paitsi kun ei tiedä kuinka nää kepappimiehet roiskii sokeria annoksiin. Että kastikkeet ainakin on pois laskuista.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää olikin hyvä. \m/

        Itse asiassa olen tehnyt "Omaa versiota". Eli kaupan pakastekebablastuja ja itsetehty salaatti. Siihen majoneesikastike ja tomaattisalsa. Ollut yks lemppari.

        Mut noutona tosi hyvä kans paitsi kun ei tiedä kuinka nää kepappimiehet roiskii sokeria annoksiin. Että kastikkeet ainakin on pois laskuista.

        T kn

        Juuri sen takia pyydät ilman kastiketta. Myös kebabissakin on luultavasti jotain hiilareita lihassa käytetyistä mausteista ja lisäaineista muttei niin paljoa että täytyy välittää.


    • Anonyymi

      Kun nyt päätit sotkea hyvään kirjoitukseen toisenkin asian, niin kommentoin sitä:

      "Palstan aiheena onkin tässä näemmä ollut taas karkit, jäätelö ja rasvakiistely ihan perinteisesti. Yhdellä ikämieshiihtäjällä näkyy olevan tosin mielessä hedelmätoffeen lisäksi enimmäkseen naisten sukuelimet, masturbointi ja naistentaudit ja vielä pikkutytöt. Ongelma on silloin kyllä ihan muualla kuin liika painossa. Liikkuminen on hyvästä mutta ei silloin kun laturaivo jää päälle. Liikunnan on tarkoitus palauttaa, ei lisätä ahdistusta ja raivoa."

      Sinulla menee tässä asiassa useampi henkilö sekaisin, joten analyysikin menee pieleen. Massiivikalorihenkilöksi haukuttu on hyväntahtoinen ihminen. Raivoa on esiintynyt vain kiusaamisten jälkeen.

      Palstan nuoret tyttäret ovat perusteelleet, ettei anonyymipalstalla voi anonyymiä kiusata, joten he eivät voi olla kiusaajiakaan.

      Tuo palstan keskenkasvuisille tytöille masturbointia suositteleva ihminen ei harrasta hiihtoa eikä syö karkkeja ollenkaan, vaan pyrkii vain loukkaamaan palstan neitejä. En tiedä olenko siinä onnistunut. Tavoite on ollut vain loukata, kyse ei ole ollut seksuaalisesta mielenkiinnosta vaan päinvastoin inhosta.

      • Anonyymi

        Mietitäänpä tätä asiaa oikein kunnolla.

        Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista. Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? Kyllä siitä pedosetävibat tulee.

        Tai ylipäätään miksi ylipäätään halveksia ylipainoisia lainkaan, mitä täällä teet, mutta minä olen kummastellut tuota naisiin liittyvää masturbointifantasiaasi kun se tulee joka käänteessä ekana mieleen. Pidätkö jotenkin naisen alapään asioita hävettävinä?

        Sieltähän sinä itsekin olet maailmaan tullut ja on heteromiehen elämän keskeisin asia ja perustarve muutenkin niin on tosi outoa että sitä halveksitaan mikä kuitenkin se tärkein asia on. Mies on riippuvainen siitä *illusta ja siksi sitä pitää halveksia?

        :-D Mutta että laihdutuspalstallakin...

        Voit toki jatkaa, sana kun on vapaa mikäs sen estää mutta kyllä se sinusta itsestäsi ja ambitioistasi kertoo, ei muista. Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitäänpä tätä asiaa oikein kunnolla.

        Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista. Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? Kyllä siitä pedosetävibat tulee.

        Tai ylipäätään miksi ylipäätään halveksia ylipainoisia lainkaan, mitä täällä teet, mutta minä olen kummastellut tuota naisiin liittyvää masturbointifantasiaasi kun se tulee joka käänteessä ekana mieleen. Pidätkö jotenkin naisen alapään asioita hävettävinä?

        Sieltähän sinä itsekin olet maailmaan tullut ja on heteromiehen elämän keskeisin asia ja perustarve muutenkin niin on tosi outoa että sitä halveksitaan mikä kuitenkin se tärkein asia on. Mies on riippuvainen siitä *illusta ja siksi sitä pitää halveksia?

        :-D Mutta että laihdutuspalstallakin...

        Voit toki jatkaa, sana kun on vapaa mikäs sen estää mutta kyllä se sinusta itsestäsi ja ambitioistasi kertoo, ei muista. Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää.

        T kn

        "Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista."

        Puhuit itsekin äsken yhdestä ikämieshiihtäjästä, vaikkei hän ole kertonut sukupuoltaan. Iästäkin vain että on 60-vuotias.

        "Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? "

        No kun katselee häiriintyneitä nuoria, niin sukupuolissa on käyttäytymiseroja. Naiset ovat paljon raukkamaisempia, miehet väkivaltaisempia. Raukkamaisuus on nimenomaan feminiininen luonteenpiirre. Tiedän sen keski-ikäisenä elämänkokemusta omaavana naisena.

        Palstan teinitytöt ovat harjoittaneet palstalla kiusaamista. Kiistätkö sen? Olen yrittänyt olla heitä kohtaan vain loukkaava, ikävää jos olen siinä epäonnistunut. Naissukupuolta loukkaa seksismi. He kaipaavat aina runsaasti hellyyttä ja silittelyä, muuten heistä tulee ilkeitä. Nämä palstan tytöt eivät saa hellyyttä poikaystäviltään, eivätkä he kunnioita vanhempia ihmisiä, koska heidän omatkaan vanhempansa eivät ole olleet kunnioittamisen arvoisia (oma arvio).

        "Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää."

        Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitäänpä tätä asiaa oikein kunnolla.

        Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista. Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? Kyllä siitä pedosetävibat tulee.

        Tai ylipäätään miksi ylipäätään halveksia ylipainoisia lainkaan, mitä täällä teet, mutta minä olen kummastellut tuota naisiin liittyvää masturbointifantasiaasi kun se tulee joka käänteessä ekana mieleen. Pidätkö jotenkin naisen alapään asioita hävettävinä?

        Sieltähän sinä itsekin olet maailmaan tullut ja on heteromiehen elämän keskeisin asia ja perustarve muutenkin niin on tosi outoa että sitä halveksitaan mikä kuitenkin se tärkein asia on. Mies on riippuvainen siitä *illusta ja siksi sitä pitää halveksia?

        :-D Mutta että laihdutuspalstallakin...

        Voit toki jatkaa, sana kun on vapaa mikäs sen estää mutta kyllä se sinusta itsestäsi ja ambitioistasi kertoo, ei muista. Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää.

        T kn

        Ai niin ja aiheeseen liittyen.

        HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ! Muistetaanpas tämä kun sitä vattua seuraavan kerran haistatellaan, että sieltä meistä jokainen on lähtöisin ja jokaisen äidillä semmoinen on. Ja moni meistä kirjoittajista on äiti tai jo isoäiti.

        T kn


      • Anonyymi

        "Sinulla menee tässä asiassa useampi henkilö sekaisin, joten analyysikin menee pieleen. "

        Se koira älähti johon kalikka kalahti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista."

        Puhuit itsekin äsken yhdestä ikämieshiihtäjästä, vaikkei hän ole kertonut sukupuoltaan. Iästäkin vain että on 60-vuotias.

        "Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? "

        No kun katselee häiriintyneitä nuoria, niin sukupuolissa on käyttäytymiseroja. Naiset ovat paljon raukkamaisempia, miehet väkivaltaisempia. Raukkamaisuus on nimenomaan feminiininen luonteenpiirre. Tiedän sen keski-ikäisenä elämänkokemusta omaavana naisena.

        Palstan teinitytöt ovat harjoittaneet palstalla kiusaamista. Kiistätkö sen? Olen yrittänyt olla heitä kohtaan vain loukkaava, ikävää jos olen siinä epäonnistunut. Naissukupuolta loukkaa seksismi. He kaipaavat aina runsaasti hellyyttä ja silittelyä, muuten heistä tulee ilkeitä. Nämä palstan tytöt eivät saa hellyyttä poikaystäviltään, eivätkä he kunnioita vanhempia ihmisiä, koska heidän omatkaan vanhempansa eivät ole olleet kunnioittamisen arvoisia (oma arvio).

        "Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää."

        Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen.

        Ikämies on itsessään sukupuolen paljastava. Harvempi nainen taitaa roudata pyörä romuja ja muuta roskaa kotiinsaja korjailee niitä mitä tämä massiivikalorihiihtäjä. Eikö se laittanu kuvansa vasta tänne mikä oli iltalehdessä tänne. Onhan sukupuoli jo pelkästään tullut esille tosta emätinriippuvuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikämies on itsessään sukupuolen paljastava. Harvempi nainen taitaa roudata pyörä romuja ja muuta roskaa kotiinsaja korjailee niitä mitä tämä massiivikalorihiihtäjä. Eikö se laittanu kuvansa vasta tänne mikä oli iltalehdessä tänne. Onhan sukupuoli jo pelkästään tullut esille tosta emätinriippuvuudesta.

        Niin ja nainenpa ei taida halveksia muita naisia ja naisten ruumiintoimintoja. Naisvihaajat on niin keskustelupalstojen peruskauraa. Yksinäisiä ja katkeria miehiä. Sitä tursuttaa mistä puute.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista."

        Puhuit itsekin äsken yhdestä ikämieshiihtäjästä, vaikkei hän ole kertonut sukupuoltaan. Iästäkin vain että on 60-vuotias.

        "Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? "

        No kun katselee häiriintyneitä nuoria, niin sukupuolissa on käyttäytymiseroja. Naiset ovat paljon raukkamaisempia, miehet väkivaltaisempia. Raukkamaisuus on nimenomaan feminiininen luonteenpiirre. Tiedän sen keski-ikäisenä elämänkokemusta omaavana naisena.

        Palstan teinitytöt ovat harjoittaneet palstalla kiusaamista. Kiistätkö sen? Olen yrittänyt olla heitä kohtaan vain loukkaava, ikävää jos olen siinä epäonnistunut. Naissukupuolta loukkaa seksismi. He kaipaavat aina runsaasti hellyyttä ja silittelyä, muuten heistä tulee ilkeitä. Nämä palstan tytöt eivät saa hellyyttä poikaystäviltään, eivätkä he kunnioita vanhempia ihmisiä, koska heidän omatkaan vanhempansa eivät ole olleet kunnioittamisen arvoisia (oma arvio).

        "Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää."

        Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen.

        "Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi."

        Heikkohermoisuutta. Alkoholisteilla ei ole pitkäjännitteisyyttä eikä impulssikontrollia. Karkkiriippuvuus ja pakkoneuroosiliikunta sopii kuvioon. Hakeudu hoitoon. Ainahan sekopää perustelee omalle väkivallalle jonkin syyn joka on muissa. Samoin kuin juoppo syyttää muita juomisestaan. Ikinä ei ole itsessä vika. 😆


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista."

        Puhuit itsekin äsken yhdestä ikämieshiihtäjästä, vaikkei hän ole kertonut sukupuoltaan. Iästäkin vain että on 60-vuotias.

        "Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? "

        No kun katselee häiriintyneitä nuoria, niin sukupuolissa on käyttäytymiseroja. Naiset ovat paljon raukkamaisempia, miehet väkivaltaisempia. Raukkamaisuus on nimenomaan feminiininen luonteenpiirre. Tiedän sen keski-ikäisenä elämänkokemusta omaavana naisena.

        Palstan teinitytöt ovat harjoittaneet palstalla kiusaamista. Kiistätkö sen? Olen yrittänyt olla heitä kohtaan vain loukkaava, ikävää jos olen siinä epäonnistunut. Naissukupuolta loukkaa seksismi. He kaipaavat aina runsaasti hellyyttä ja silittelyä, muuten heistä tulee ilkeitä. Nämä palstan tytöt eivät saa hellyyttä poikaystäviltään, eivätkä he kunnioita vanhempia ihmisiä, koska heidän omatkaan vanhempansa eivät ole olleet kunnioittamisen arvoisia (oma arvio).

        "Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää."

        Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen.

        "Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen."

        Kuka hän? Miten sinä voit kenenkään anonyymin stressistä tietää, korkeintaan omastasi. Etkä tiedä toisten pulskuudesta mitään ja paljastit jo että sinä itse kyllä olet asialla eikä "hän". Onko tarkoituksesi nyt sitten vain pilkata eli kiusata ylipainoisia, etkö itse olekaan pulska? Siksikö täällä haukut pulleiksi ja pulskoiksi muita? Minusta tuo on oksettavaa ja alhaista, kun laihduttaja haluaa täällä päästä siitä pulskuudesta niin sinä tulet nimittelemään. Kiusaamista tuo on kaikkein alhaisimmillaan. Kuin ala-asteella. Häpeäisit!

        Sotkemistako on sinusta se että ihmettelee epävakaita läskiksi haukkumisjuttujasi ja tekee niistä parodioita jotka suututtaa sinua vaikka ne on ihan samanlaisia kuin omatkin juttusi. En minä ainakaan erota mikä on tosissaan kirjoitettu ja mikä parodia. Jokainen saa kirjoittaa omasta laihdutuksestaan ja elämästään. Joitakin ärsyttää jo "ne pulleat tyttöset". Eikös laihdutuspalstalla pitäisi just pulleilla ole oikeus kirjoittaa?

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän on kirjoittanut tuon stressaantuneena ja kiusattuna. Hän ei pärjää näille tytöille verbaalisesti, joten nyrkkienkään esille ottaminen ei olisi väärin, jos kiusaaminen jatkuisi. Mies on usein se heikompi osapuoli ilman nyrkkejä. Naisilla on muitakin keinoja kuin terävä kieli (kuten esim. valheelisten rikosilmoitusten teko). Lisäksi pidän mahdollisena, että palstan pulskat kiusaajatyttöset ovat pilailumielessä laittaneet sekaan täysin samanlaisia viestejä nettikeskustelua sotkeakseen."

        Kuka hän? Miten sinä voit kenenkään anonyymin stressistä tietää, korkeintaan omastasi. Etkä tiedä toisten pulskuudesta mitään ja paljastit jo että sinä itse kyllä olet asialla eikä "hän". Onko tarkoituksesi nyt sitten vain pilkata eli kiusata ylipainoisia, etkö itse olekaan pulska? Siksikö täällä haukut pulleiksi ja pulskoiksi muita? Minusta tuo on oksettavaa ja alhaista, kun laihduttaja haluaa täällä päästä siitä pulskuudesta niin sinä tulet nimittelemään. Kiusaamista tuo on kaikkein alhaisimmillaan. Kuin ala-asteella. Häpeäisit!

        Sotkemistako on sinusta se että ihmettelee epävakaita läskiksi haukkumisjuttujasi ja tekee niistä parodioita jotka suututtaa sinua vaikka ne on ihan samanlaisia kuin omatkin juttusi. En minä ainakaan erota mikä on tosissaan kirjoitettu ja mikä parodia. Jokainen saa kirjoittaa omasta laihdutuksestaan ja elämästään. Joitakin ärsyttää jo "ne pulleat tyttöset". Eikös laihdutuspalstalla pitäisi just pulleilla ole oikeus kirjoittaa?

        T kn

        Oletan hänen olleen stressaantunut runsaan kiusaamisen jälkeen. Sitä kutsutaan eläytymiskyvyksi. Isoin kirjaimin huutomerkkien kera kirjoitettu viesti kertoo minulle enemmän vihaisuudesta ja huudosta kuin harkitusta ilkeydestä, jota tämän palstan pulskat teinityttöset puolestaan rakkaudenkaipuussaan harrastavat paljonkin.

        "Sotkemistako on sinusta se että ihmettelee epävakaita läskiksi haukkumisjuttujasi ja tekee niistä parodioita jotka suututtaa sinua vaikka ne on ihan samanlaisia kuin omatkin juttusi."

        En ole huomannut, että minua olisi parodioitu tai matkittu. Enkä muista edes käyttäneeni läski-sanaa. Massiivipakaratyttö on kyllä minun keksintöäni. Ehdinkin välillä jo unohtaa sanan.

        " Jokainen saa kirjoittaa omasta laihdutuksestaan ja elämästään. Joitakin ärsyttää jo "ne pulleat tyttöset". Eikös laihdutuspalstalla pitäisi just pulleilla ole oikeus kirjoittaa? "

        Vaikka näenkin monet asiat täysin eri tavalla kuin sinä, hvp ja sinä olette tämän palstan suola ja olen aina arvostanut älyllistä rehellisyyttä puolueettomuuden ohella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietitäänpä tätä asiaa oikein kunnolla.

        Mistä sinä osaat päätellä täällä kirjoittavien ihmisten iän ja sukupuolen? Sehän on vain itse luomasi mielikuva kirjoittajista. Miksi tuo viha ja mm ylipainon halveksunta suuntautuu just teinityttöihin ja naisiin ja miksi mieli askartelee teinityttöjen alapään asioissa? Kyllä siitä pedosetävibat tulee.

        Tai ylipäätään miksi ylipäätään halveksia ylipainoisia lainkaan, mitä täällä teet, mutta minä olen kummastellut tuota naisiin liittyvää masturbointifantasiaasi kun se tulee joka käänteessä ekana mieleen. Pidätkö jotenkin naisen alapään asioita hävettävinä?

        Sieltähän sinä itsekin olet maailmaan tullut ja on heteromiehen elämän keskeisin asia ja perustarve muutenkin niin on tosi outoa että sitä halveksitaan mikä kuitenkin se tärkein asia on. Mies on riippuvainen siitä *illusta ja siksi sitä pitää halveksia?

        :-D Mutta että laihdutuspalstallakin...

        Voit toki jatkaa, sana kun on vapaa mikäs sen estää mutta kyllä se sinusta itsestäsi ja ambitioistasi kertoo, ei muista. Ja nuo kirveellä hakkaamiset ja läskiksi homoksi haukkumiset...hyväntahtoisuutta on mahdoton tuommoisesta löytää.

        T kn

        Onko j Sarasvuo ottanna soomimpalstan haltuun

        Muutoin en kässää

        Tätä sanoin taijont

        naa.

        .


        Huom error


    • Anonyymi

      Ai joo piti siitäkin sanoa että mulla on kaikesta huolimatta veriarvot tosi hyvät. Kävin ottamassa just ferritiinitkin yksityisellä ja ne oli hyvällä tasolla. Maksa-, sokeri- ja kolesteroliarvot mulla on rutkasti viitearvojen alareunalla. Maksat mua huolettaa aina alkoholin takia ja ne just varsinkin on kuulemma "priimaa". Se lohduttaa ettei alkoholinkäyttö ole liiallista. Pidän kyllä tästä tarkkaa huolta. Tykkään kuohuviinistä ja punkusta.

      Mulla ei ollut sappikiviäkään vaikka luulin. Mulla kun tuli laihdutuksesta kauheita kipuja vuosi takaperin niin kuin että sappikivet alkaa vaivata kun jättää rasvat minimiin. Mulla on maha ultrattu ja tutkittu. Kuten vuosi sitten kirjoitellut ehkä muistaa olen hieman herkkä tai pahimpina hetkinä vainoharhainen sairauksien kanssa. Siis nimenomaan elintapasairauksien. D2 -pelko on syvään juurrutettu ja olen seurauksia päässyt läheltä näkemään. Sukurasitetta ei ole. Sitä ei ole suvussa lainkaan. Yhdellä sukulaisella pienenä puhjennut D1.

      T kn

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit maksa-arvot eivät sulje pois rasvamaksaa. Ainakin joka toisella rasvamaksapotilalla ALAT-arvo ei ole suurentunut (lähde: https://www.terveysportti.fi/apps/dtk/ltk/article/ykt01884 ; saattaa olla maksumuurin takana). Useimmilla vyötärölihavilla on rasvamaksa, eikä heitä aleta tutkia sen takia.

        Paljonko sinulla muuten oli LDL-kolesteroli? Syöt nimittäin aika paljon tyydyttynyttä rasvaa. (Varmaan sait raivarin edellisestä virkkeestä.)

        Kiitos viestistä.

        1. Mistä päättely että syön paljon tyydyttynyttä rasvaa? Mun normi rasvan lähde on oliiviöljy. Voita kalan paistossa (silakka tai seiti). Lohi aina uunissa kun on niin rasvainen ilmankin.

        2. Mulla on maksa ja kaikki muukin mahassa ultrattu sen takia kun luulin että mulla on sappikivet tai just maksassa vikaa. Maksan suurentuminen tuntuu myös lääkärin tunnustelulla. Se vika oli sitten kohdussa eli leikattiin hyvälaatuinen kasvain, joita kuulemma joka toisella mutta mulla oli isoksi äitynyt.

        3. Minun LDL-kolesteroli on edelleen 1. HDL- on sekin sama kuin normaalistikin eli 3,7.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos viestistä.

        1. Mistä päättely että syön paljon tyydyttynyttä rasvaa? Mun normi rasvan lähde on oliiviöljy. Voita kalan paistossa (silakka tai seiti). Lohi aina uunissa kun on niin rasvainen ilmankin.

        2. Mulla on maksa ja kaikki muukin mahassa ultrattu sen takia kun luulin että mulla on sappikivet tai just maksassa vikaa. Maksan suurentuminen tuntuu myös lääkärin tunnustelulla. Se vika oli sitten kohdussa eli leikattiin hyvälaatuinen kasvain, joita kuulemma joka toisella mutta mulla oli isoksi äitynyt.

        3. Minun LDL-kolesteroli on edelleen 1. HDL- on sekin sama kuin normaalistikin eli 3,7.

        T kn

        "Minun LDL-kolesteroli on edelleen 1. HDL- on sekin sama kuin normaalistikin eli 3,7."

        LDL 1,0 ilman statiineja on kyllä poikkeuksellisen alhainen ja HDL peräti 3,7 on poikkeuksellisen korkea. Tanskalaistutkimuksessa vain 0,3 prosentilla miehistä oli HDL yli 3,0, ja naisista vain 0,4 prosentilla HDL oli yli 3,5.

        Ja että vielä HDL/LDL-suhde noin korkea, kun yleensä HDL on paljon pienempi kuin LDL!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun LDL-kolesteroli on edelleen 1. HDL- on sekin sama kuin normaalistikin eli 3,7."

        LDL 1,0 ilman statiineja on kyllä poikkeuksellisen alhainen ja HDL peräti 3,7 on poikkeuksellisen korkea. Tanskalaistutkimuksessa vain 0,3 prosentilla miehistä oli HDL yli 3,0, ja naisista vain 0,4 prosentilla HDL oli yli 3,5.

        Ja että vielä HDL/LDL-suhde noin korkea, kun yleensä HDL on paljon pienempi kuin LDL!

        Huomenta.

        Kiitos kommentista.

        Tuo minun HDL -arvo onkin ollut joka kerta lääkärille semmonen että hän tarkistaa sen kaksikin kertaa. Mua on naurattanut jos on joku uusi tilanne missä lääkäri ei ole tuttu ja minut laitetaan kolesterolimittaukseen kuten nyt työterveydessä kun olen uudessa työpaikassa . Sitten kun lääkäri lukee sen tuloksen niin kuulen joka kerta saman kommentin: "Kyllä se TODELLAKIN on yksi"
        :-D

        Uskon että siihen saattaa vaikuttaa perimäkin. Mut näissä ruokavalioliturgioissa mun kohdalla se saarna loppuu aina tähän ja lääkäri toteaa että lukema kertoo että ruokavalio on kohdallaan. Olisko joku muukin vaikuttava tekijä. Punaviini? :-D Hauskaahan se on järkyttää lääkäriä kun joku perusoletus on että suhteet on toisin päin. Mulla on aina olleet nämä arvot tämmöset. Muistan että LDL oli joskus 2 kieppeillä noin 20 vuotta sitten. Eli vanhemmiten on vaan ero kasvanut.

        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta.

        Kiitos kommentista.

        Tuo minun HDL -arvo onkin ollut joka kerta lääkärille semmonen että hän tarkistaa sen kaksikin kertaa. Mua on naurattanut jos on joku uusi tilanne missä lääkäri ei ole tuttu ja minut laitetaan kolesterolimittaukseen kuten nyt työterveydessä kun olen uudessa työpaikassa . Sitten kun lääkäri lukee sen tuloksen niin kuulen joka kerta saman kommentin: "Kyllä se TODELLAKIN on yksi"
        :-D

        Uskon että siihen saattaa vaikuttaa perimäkin. Mut näissä ruokavalioliturgioissa mun kohdalla se saarna loppuu aina tähän ja lääkäri toteaa että lukema kertoo että ruokavalio on kohdallaan. Olisko joku muukin vaikuttava tekijä. Punaviini? :-D Hauskaahan se on järkyttää lääkäriä kun joku perusoletus on että suhteet on toisin päin. Mulla on aina olleet nämä arvot tämmöset. Muistan että LDL oli joskus 2 kieppeillä noin 20 vuotta sitten. Eli vanhemmiten on vaan ero kasvanut.

        T kn

        Tarkoitan siis että LDL on se yksi. Ja yhtä lailla ihmettelyä aiheuttaa tuo HDL.

        T kn


    • Jäisten hedelmien muhjaamiseen on olemassa vehje. Toimii oikein hyvin banaanin kanssa.

      Minulla paino laskee hiljakseen. Uusi työpaikka on tarkoittanut myös iltapäiväoluista luopumista kun työmatkalla ei ole enää yhtään baaria. Töissä valmiskeitto ap ja täysjyvänuudelia ip. Verenpaine on laskenut ja verenpainelääkkeitä on voitu vähentää. Etätyö on meillä kielletty joskin opiskella voi kotona jos sitä täytyy tehdä ja on joku poikkeuksellinen syy olla poissa töistä.

      Tänään keskustaan ostamaan viikon ruuat ja pari olutta.

      • Anonyymi

        Eikö siihen käy ihan normi tehari? Olen sillä banaani "jäätelöä" tehnyt. Pakko sanoa että banaania ei tule syötyä. Se on mulle kuin karkkia. Ananas taas menee loistavasti pilkottuna sopivina suupaloina. Nyt juuri rakastan ananasta, tuoretta. Harmittaa kyllä se kun menee painosta puolet roskiin. Mietin kyllä sitä jos muussais ensin ananaksen ja sitten vois laittaa mehujäämuotteihin.

        T kn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö siihen käy ihan normi tehari? Olen sillä banaani "jäätelöä" tehnyt. Pakko sanoa että banaania ei tule syötyä. Se on mulle kuin karkkia. Ananas taas menee loistavasti pilkottuna sopivina suupaloina. Nyt juuri rakastan ananasta, tuoretta. Harmittaa kyllä se kun menee painosta puolet roskiin. Mietin kyllä sitä jos muussais ensin ananaksen ja sitten vois laittaa mehujäämuotteihin.

        T kn

        Tehosekoittimet eivät oikein kestä pelkkiä jäisiä hedelmiä ja hukkaa tulee paljon.


    • Unohtui mainita että puuilosta saa magnesiumoksidia. Tarkoitettu hevosille mutta en ole kuollut siihen. Lappo.fi:stä saa muita mineraaleja.

      • Anonyymi

        Mihin sitä käytät?
        T kn


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä käytät?
        T kn

        On ainakin aika säästäväinen kun ei osta sitä apteekista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sitä käytät?
        T kn

        Mineraaliveteen. Tuota pulloon ja päälle vettä. Sitä sitten hiilihapotetun veden sekaan. Ehkä jotain 50 g liukenee litraan vettä ja tuota sitten ruokalusikallinen per litra vettä. Hiukan magnesiumsulfaattia lisää niin maku ehkä paranee.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Mineraaliveteen. Tuota pulloon ja päälle vettä. Sitä sitten hiilihapotetun veden sekaan. Ehkä jotain 50 g liukenee litraan vettä ja tuota sitten ruokalusikallinen per litra vettä. Hiukan magnesiumsulfaattia lisää niin maku ehkä paranee.

        Miksi semmosta möhnää juot?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi semmosta möhnää juot?

        Mineraalivesi on paremman makuista kuin tavallinen vesi ja tuo on helppo tapa lisätä magnesiumin saantia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Mineraalivesi on paremman makuista kuin tavallinen vesi ja tuo on helppo tapa lisätä magnesiumin saantia.

        Jos laskin oikein, niin magnesiumoksidista 60 prosenttia on magnesiumia.

        Jos laitat sitä litraan 50 g, niin saat litrasta 30 000 mg magnesiumia, kun sen tarve on vain 280-350 mg vuorokaudessa.

        Ravitsemustiede (2021) -oppikirjan mukaan "Ravinnosta saatavalle magnesiumille ei ole annettu suurinta hyväksyttävää päiväsaantia. Valmisteiden aiheuttamien ruoansulatuskanavan oireiden vuoksi magnesiumin suurin hyväksyttävä päiväsaanti ravintolisistä on 250 mg."

        Ainakin jos on munuaisongelmia, niin magnesiumin kanssa kannattaa olla varovainen, sillä "Ruoasta saatava magnesium ei suurinakaan annoksina johda toksisiin oireisiin, jos munuaiset toimivat normaalisti. Munuaisten vajaatoiminnassa voi magnesiumia sisältävien lääkkeiden, esimerkiksi antasidien ja laksatiivien, käyttö sen sijaan johtaa hypermagnesemian kehittymiseen. Oireina ovat aluksi pahoinvointi, oksentelu ja verenpaineen lasku sekä syvien jännerefleksien katoaminen. Pahetessaan tila voi johtaa kuolemaan." (© Ravitsemustiede 2021.)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laskin oikein, niin magnesiumoksidista 60 prosenttia on magnesiumia.

        Jos laitat sitä litraan 50 g, niin saat litrasta 30 000 mg magnesiumia, kun sen tarve on vain 280-350 mg vuorokaudessa.

        Ravitsemustiede (2021) -oppikirjan mukaan "Ravinnosta saatavalle magnesiumille ei ole annettu suurinta hyväksyttävää päiväsaantia. Valmisteiden aiheuttamien ruoansulatuskanavan oireiden vuoksi magnesiumin suurin hyväksyttävä päiväsaanti ravintolisistä on 250 mg."

        Ainakin jos on munuaisongelmia, niin magnesiumin kanssa kannattaa olla varovainen, sillä "Ruoasta saatava magnesium ei suurinakaan annoksina johda toksisiin oireisiin, jos munuaiset toimivat normaalisti. Munuaisten vajaatoiminnassa voi magnesiumia sisältävien lääkkeiden, esimerkiksi antasidien ja laksatiivien, käyttö sen sijaan johtaa hypermagnesemian kehittymiseen. Oireina ovat aluksi pahoinvointi, oksentelu ja verenpaineen lasku sekä syvien jännerefleksien katoaminen. Pahetessaan tila voi johtaa kuolemaan." (© Ravitsemustiede 2021.)

        Kaikki mitä nauttii liikaa on vaarallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä nauttii liikaa on vaarallista.

        Elimistö kuitenkin sietää varsin hyvin yli välttämättömän tarpeen meneviä kivennäisainemääriä.

        Ajatellaanpa vaikkapa suolaa. Sen todellinen tarve on todennäköisesti alle 1 g päivässä, ja 1,5 grammaa päivässä on jo täysin varma tarpeen tyydyttäminen kaikilla ihmisillä.

        Silti elimistö sietää hyvin jopa 5 gramman päiväannoksia. Jotkut syövät jopa 10 grammaa päivässä suolaa ilman näkyviä verenpaine- ja muita ongelmia, korkeintaan 5 g on asiantuntijoiden suositus kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos laskin oikein, niin magnesiumoksidista 60 prosenttia on magnesiumia.

        Jos laitat sitä litraan 50 g, niin saat litrasta 30 000 mg magnesiumia, kun sen tarve on vain 280-350 mg vuorokaudessa.

        Ravitsemustiede (2021) -oppikirjan mukaan "Ravinnosta saatavalle magnesiumille ei ole annettu suurinta hyväksyttävää päiväsaantia. Valmisteiden aiheuttamien ruoansulatuskanavan oireiden vuoksi magnesiumin suurin hyväksyttävä päiväsaanti ravintolisistä on 250 mg."

        Ainakin jos on munuaisongelmia, niin magnesiumin kanssa kannattaa olla varovainen, sillä "Ruoasta saatava magnesium ei suurinakaan annoksina johda toksisiin oireisiin, jos munuaiset toimivat normaalisti. Munuaisten vajaatoiminnassa voi magnesiumia sisältävien lääkkeiden, esimerkiksi antasidien ja laksatiivien, käyttö sen sijaan johtaa hypermagnesemian kehittymiseen. Oireina ovat aluksi pahoinvointi, oksentelu ja verenpaineen lasku sekä syvien jännerefleksien katoaminen. Pahetessaan tila voi johtaa kuolemaan." (© Ravitsemustiede 2021.)

        > tuota sitten ruokalusikallinen per litra vettä.

        Ruokalusikallinen on noin 15 g eli 0,015 % litrasta.

        Jos juo koko laimennetun litran, määrä on 450 mg magnesiumia, ja jos juo puoli litraa päivässä, määrä on tietenkin 225 mg Mg/vrk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > tuota sitten ruokalusikallinen per litra vettä.

        Ruokalusikallinen on noin 15 g eli 0,015 % litrasta.

        Jos juo koko laimennetun litran, määrä on 450 mg magnesiumia, ja jos juo puoli litraa päivässä, määrä on tietenkin 225 mg Mg/vrk.

        Ajattelin hvp:n kirjoituksesta, että magnesiumoksidi painaa 50 grammaa per ruokalusikallinen.

        Mistä tuo 15 grammaa tulee? Ruokalusikka on tilavuusmitta, joka Wikipedian mukaan vastaa 15 ml:aa.

        Wikipedian mukaan magnesiumoksidin ominaispaino on 3,58 g/ml, eli 15 ml magnesiumoksidia painaa 53,7 g.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumoksidi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelin hvp:n kirjoituksesta, että magnesiumoksidi painaa 50 grammaa per ruokalusikallinen.

        Mistä tuo 15 grammaa tulee? Ruokalusikka on tilavuusmitta, joka Wikipedian mukaan vastaa 15 ml:aa.

        Wikipedian mukaan magnesiumoksidin ominaispaino on 3,58 g/ml, eli 15 ml magnesiumoksidia painaa 53,7 g.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Magnesiumoksidi

        Miksi ihmeessä teet asioista niin vaikeita? Tahallasi?

        Ensin liuotat kiinteän magnesiumoksidin veteen. Sitten otat sitä magnesiumilla kyllästettyä vettä ruokalusikallisen ja lisäät sen uudestaan litraan tavallista tuoretta vettä. Paljonko siinä litrassa vettä on nyt magnesiumia?

        Ei tämä ole mikään kemian peruskurssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä teet asioista niin vaikeita? Tahallasi?

        Ensin liuotat kiinteän magnesiumoksidin veteen. Sitten otat sitä magnesiumilla kyllästettyä vettä ruokalusikallisen ja lisäät sen uudestaan litraan tavallista tuoretta vettä. Paljonko siinä litrassa vettä on nyt magnesiumia?

        Ei tämä ole mikään kemian peruskurssi.

        Noin hvp:n kannattaisi tehdä, mutta hän ei ehkä ole tietoinen liemensä kaikista ominaisuuksista, sen vuoksi halusin tuoda tämän puolen esiin.

        Olen joskus laskeskellut, että ainakin itse saan magnesiumia n. 80 prosenttia yli turvalliseksi arvioidun vähimmäissuositusmäärän.

        Itsellä jos dieettini olisi pitkään vilja-maitopohjainen, tulisi vajausta seleenistä, mutta sen verran usein tulee kuitenkin syötyä muutakin, että tuskin on vajausta siitäkään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos laskin oikein, niin magnesiumoksidista 60 prosenttia on magnesiumia.

        Jos laitat sitä litraan 50 g, niin saat litrasta 30 000 mg magnesiumia, kun sen tarve on vain 280-350 mg vuorokaudessa.

        Ravitsemustiede (2021) -oppikirjan mukaan "Ravinnosta saatavalle magnesiumille ei ole annettu suurinta hyväksyttävää päiväsaantia. Valmisteiden aiheuttamien ruoansulatuskanavan oireiden vuoksi magnesiumin suurin hyväksyttävä päiväsaanti ravintolisistä on 250 mg."

        Ainakin jos on munuaisongelmia, niin magnesiumin kanssa kannattaa olla varovainen, sillä "Ruoasta saatava magnesium ei suurinakaan annoksina johda toksisiin oireisiin, jos munuaiset toimivat normaalisti. Munuaisten vajaatoiminnassa voi magnesiumia sisältävien lääkkeiden, esimerkiksi antasidien ja laksatiivien, käyttö sen sijaan johtaa hypermagnesemian kehittymiseen. Oireina ovat aluksi pahoinvointi, oksentelu ja verenpaineen lasku sekä syvien jännerefleksien katoaminen. Pahetessaan tila voi johtaa kuolemaan." (© Ravitsemustiede 2021.)

        Juu, ei. Tuota tiivistettä 50 g MgO per litra siis ruokalusikallinen per litra hiilihapotettua vettä. Joku reilu 300 mg magnesiumia eli saman verran kuin magnesiumtabletissa. Magnesiumsulfaatti on riittoisampaa kun sitä on sopiva annos 100 mg per litra.


    • Anonyymi

      Tuoreita ituja poimittavina.
      T: Pello Ali Röikki

    • Anonyymi

      Nimin. kn on nähnyt asioita hyvin.

      Itse uskon, että osalla kirjoittajista on pahoja omaan sukupuoleensa ja ikään liittyviä identiteettiongelmia. Miksi solvaamismielessä otetaan esille vaikkapa valkovuoto, teinityttö ja masturbointi ja kuukautiset, poikaystävät ja vaihdevuodet? Tällä foorumilla on paljon moniongelmaisia, eli paino tuo mukanaan myös kaikkea muuta.

      Oma arvaukseni on, että eräät yrittävät peitellä omaa sukupuoltaan ja omaa ikäänsä, vaikka sen luulisi olevan asiassa sivuseikka. Osa kirjoittajista myös kirjoittaa täysin mielikuvituksellisia asioista, jolla tavalla asiat voisivat olla. Yksi tai useampi henkilö kirjoittaa samoihin avauksiin useassa eri roolissa saadakseen huomiota ja näkyvyyttä. Kenties osa kuvittelee olevansa oikeuden ja kohtuuden esikuva ja tämän esitaistelun nimissä kirjoitetaan tahallaan virheellisesti provosoivasti, jonka jälkeen hyvällä kirjakielellä asiallisesti.

      Esimerkki.

      Kysymys. Olen 16-vuotias tyttö 🐴 jolla on kuukautiset ja valkovuotoa mutta ei poikaystävää 😱 ! Pitäisikö hankkia ? Olenko lihava kun olen 160 senttiä pitkä ja syön kilon toffeeta päivässä mutta pyöräilen 4 tuntia päivässä. Kaloreita saan yli 5000 mutta vain hyvästä ruuasta. Nyt kaikki ulos hiihtämään. Haluun vastauksia vaikka olen piilottanut sukset kellariin 👍

      Vastaus 1: Kirjakieltä kirjoittava lihava teinityttö jonka pitäisi masturboida enemmän.

      Vastaus 2: Kirves ja silmät eivät viihdy samassa päässä.

      Vastaus 3: Jättäkää hänet rauhaan, sillä minä puolustan heikompia, koska minä on keski-ikäinen kokenut nainen vaikka olen oikeasti mies. Olen poliisi ja vartija ja oikeudentuntoni on ylikehittynyt, sillä olen äidinkielen opettaja ja sosiologian ylipapitar.

      Vastaus 4: Minä havainnoin ja puutun. Olet juuri sopiva sellaisena kuin olet sillä hyvä ruoka ei aiheuta getokeenistä lihavuutta. Älä usko ketään, sillä olet hieno.

      Vastaus 5: Nyt kioskille mopolla ja nopeasti.

      Onko täällä aina ollut tällaista? Ei oikeita kysymyksiä, eikä oikeita vastauksia. Vastataan vaikka ei kysytä ja vastataan kysymyksisllä, tekeydytään muiksi, halutaan olla muita, kunhan ei tarvitse olla oma minä itse.

      • Anonyymi

        Itse hän sen tiedät ja toivottavasti siedät ettei mee käämi!!


    • Anonyymi

      Joutuu syömään nyt usealla aterialla kylmäsavulohimoussea (tuorejuusto) kun tuli niin iso annos pyhiksi. Uuniperunan kanssa sitä. Lisänä kurkkua. Ihan järjettömän riittoisaa (ja suolaista) ja kalan ostin punalaputettuna niin pakko syödä pois pian. Pakkasessa vanhaksi menevää leipää niin syön pois senkin pakasteesta paahdettuna.

      Molemmat siis -60% Salesta niin ei voi säilytellä ikuisuuksia. Tuli edulliseksi mutta kiire syödä pois ennen pilaantumista. Mulla kaapin tyhjennysviikko.

      Aamupalalla paahdettu leipäviipale ja muna päälle. Kahvia useampi kuppi.
      Lisäksi pieni jälkiruokakulhollinen sekoitusta: rahkaa, mustikkakeittoa, chiansiemeniä, aroniarouhetta, mustaherukoita, ruusunmarjarouhetta, psylliumia.

      Lounas: Linssikeittoa ja kaksi leipäviipaletta savukalamoussella.

      Iltapäivä: 2 viipaletta leipää ja savukalamoussea.

      Varmaan iltakin menee savukalamoussella ja leivällä. Kunhan tulen kylmäuinnilta ja kävelylenkiltä. Aamulla kävin lyhyen kierroksen ennen koneen avaamista.

      Vähään aikaan ei ehkä tule ostettua kylmäsavulohta. :P

      T kn

    • Anonyymi

      Ne savulohimousset viimein tuli syötyä. Viimeiset iltapalaleivän päälle. Leipääkin mennyt tolkuttomasti mutta eipä sitten muuta.

      Ihan hyvin on jotain kulunutkin. Oli vähän rankka iltakävely, otti jotenkin voimille. Tuo matka on vähä vaille 4 km. Kävin uimassa ja pystyi jo olla pitempään vedessä. Ehkä jo 10 asteista vesi. Takaisin tullessa meinas loppua voimat. On nousua koko matka niin on ainakin loistavaa treeniä.

      Nyt saa venytysten jälkeen hyvällä omallatunnolla kaatua sänkyyn. Jooga- ja pilatesvenytykset rentouttaa. Hyvät yöt.

      T kn

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe