Laskennallista apua!? Mitä katsotaan elatusapu laskelmiin hyväksytyksi menoiksi: tuplaantunut menot

Anonyymi

Niin. Useamman vuoden antanut asioiden olla näin, koska exä oli eron tultua erittäin ilkeä. Lasten kulut ja kulut maksettiin puoliksi ja myös viikko viikko systeemi toimi. Kunnes exä ilmoitti ettei pysty tekemään töitä enää jos lapset ovat hänellä. Päädyttiin sitten siihen että lapset ovat minulla enemmän ja myös siihen että käymme lasten valvojalle tekemässä laskelmat elatuksesta. Kaikkineen siis saan 200e/ kk. Yhteensä kahdesta lapsesta. Samalla kaikki lasten kulut tulivat minulle yksin maksettavaksi . Silloinen lastenvalvoja ei asiaan puuttunut tai muutenkaan ottanut kantaa. Ja minä en tajunnut että ei olisi edes tarvinnut suostua moiseen laittamaan nimeä. Jälkikäteen tunsin itseni huijatuksi. Ja siitä sitten olen maksanut. Lapset ovat kasvaneet ja menot myös. Sovimme exän kanssa että vuosi tämän ensimmäisen laskelman jälkeen tapaamme valvojalle uudelleen ja katsomme millaiset menosta ja tulot ovat silloin; saamme käsityksen mitä kuluja oikeasti on. Hän ei koskaan suostunut tulemaan paikalle. Olin itse väsynyt ja koska exältä alkoi satamaan ilkeilyä jopa niistä kahdesta sadasta joilla kuulemma joutui elättämään minua annoin asioiden olla.
Lapset ovat nyt sen ikäisiä että menot ovat isot, koskaan ei ole summaan tullut muutosta eikä indeksikorotuksia joista kuulin vasta hiljan. Lapsilla on edessä tärkeitä vaiheita kuten mopokorttia yms. Joten otin asian esiin ja sanoin että olisi varmaan hyvä käydä näiden osalta myös siellä lastenvalvojalla plus meillämei ole voimassa olevaa sopimusta. Hän suostui. Sinällään jo yllätys. En kuitenkaan lähtenyt tapaamiseen mitenkään toiveikkaana, kerran jopa ennen tapaamista tulikin viesti ettei kerkeä sinne.. mutta tuli lopulta.
Tilanne on siis tämä. Minulla ei ole juurikaan näiden vuosien aikana ole tulot kasvaneet huimasti. Eikä menot jos katsotaan lainat, vakuutukset, sähkö tai vesi. Paitsi mitä nyt viimeaikoina! Hänellä oli sama asunto edellisissä laskelmissa kuin nyt ; remontoinut ja laittanut kaiken talossa ennen laskelmia joten oletan että myös nämä kulut olivat silloisessa laskelmissa.
Kuitenkin tässä uudessa laskelmassa on yhtäkkiä asumiskustannukset nousseet liki 900e. Minun vaikka katsotaan yleisen nousun mukaan ja vertaan omaan vaikkapa tuon energian yms.kallistumisena on minulla nousseet sen 100e. Eli hänellä nousua on 800e. Kaikista eniten silmään pomppaa laskelmassa asuntolainan osuus. Nousua siinä hänen osaltaan on tuplasti siihen mitä aiemmin oli. Hänhän oli jo silloin remontoinut asunnon. Mistä summa on voinut kasvaa. Lähden avaamaan että kyseessä on iso talo jonka toista puolta exäni vuokraa. Edellisessä laskelmassa ei vuokratuottoa ollut, mutta myös velat olivat puolet pienemmät. Onko lainaa otettu lisää ja remontoitu vuokralaisten puolta. Ainakin yön sanoi että oli maksanut vanhan lainan pois ja ottanut remonttilainaa ja sillä tehnyt talon ulkopuolelle mm.muurin. Olenko väärässä vai kuulostaako tämä oudolta että remonttilaina voidaan ottaa velaksi varsinkin jos sillä.remontoidaan vuokralaisten yms yleisiä tiloja? Eikö näistä koko kiinteistöä koskevista kuluista hän jo saa poistoja ja voidaanko mm.vakuutusmaksut ottaa kaikkineen laskelmissa huomioon; hän kuitenkin on vakuuttanut koko kiinteistön; mutta varmasti näistä maksuista on osan ohjannut myös vuokraan ja saa varmaan verotuksessa myös vähennyksiä? Mitä oikeasti voidaan ottaa noissa vakuutus yms maksuissa huomioon mitkä ovat omia kuluja ja mitkä vaikkapa vuokralaista johtuvia. Osaako kukaan sanoa!??? No tulot ovat hänellä myös kasvaneet liki 2000e. Lähinnä nyt mietityttää nämä uudet roimasti kasvaneet menot hänellä...

17

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pahoittelen kirjoitusvirheitä, myös autocorrect on heittänyt osansa tekstiin. Toivottavasti saatte kuitenkin selvää..

• Anonyymi

Lastenvalvoja ei tee mitään laskelmia- hänellä ei ole siihen oikeutta, eikä ole asiassa edes asianosainen ja sopimusosapuoli vanhempien lapsiensa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin mahdollisiin sopimuksiin. Elatusavusta ei ole mitään lakia, ainoastaan "oikeusministeriön suositus", joka ei sido lapsen vanhempia heidän omassa päätöksenteossaan. Lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, EI ELATUSTA, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan eikä mitään yhteyttä sosiaalitoimen " lastensuojelun, lastenvvalvojan " viranomaisiin, joille ei asia kuulu.

• Anonyymi

Lastenvalvoja voi hyvin tehdä laskelmia. Samat laskelmat voi tehdä myös jokainen itse kotonaan tuon mainotsemasi oiikeuslinosteriön ohjeen mukaan.
        Lastenvalvoja eintodellakaan ole sopijaosapuoli eli siinä oler oikeassa. Jos sinulla käsitys, että lastenvalvoja voi kieltäänsinua tapaamasta lapsiasi ja aina vetoat siihen, niin käytät tilanteessa lastenvalvojia tekosyynä, ettei sinun tarvitse tavata lapsiasi. Eli et itse halua tavata "lapsiasi"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lastenvalvoja voi hyvin tehdä laskelmia. Samat laskelmat voi tehdä myös jokainen itse kotonaan tuon mainotsemasi oiikeuslinosteriön ohjeen mukaan.
        Lastenvalvoja eintodellakaan ole sopijaosapuoli eli siinä oler oikeassa. Jos sinulla käsitys, että lastenvalvoja voi kieltäänsinua tapaamasta lapsiasi ja aina vetoat siihen, niin käytät tilanteessa lastenvalvojia tekosyynä, ettei sinun tarvitse tavata lapsiasi. Eli et itse halua tavata "lapsiasi"

Lastenvalvoja ei tee mitään laskelmia- hänellä ei ole siihen oikeutta, eikä ole asiassa edes asianosainen ja sopimusosapuoli vanhempien lapsiensa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin mahdollisiin sopimuksiin. Elatusavusta ei ole mitään lakia, ainoastaan "oikeusministeriön suositus", joka ei sido lapsen vanhempia heidän omassa päätöksenteossaan. Lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, EI ELATUSTA, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan eikä mitään yhteyttä sosiaalitoimen " lastensuojelun, lastenvvalvojan " viranomaisiin, joille ei asia kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele Pete ja anna julkisuuteen virheellistä, narsistista tietoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllänlastenvalbojat tekevät laskelmia. Se on heidän työtänsä. Laskelman tekeminen ei ole mitään sopijaosapuolena olemista. Olet jotenkin tyhmä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on narsistinen tieto?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään petekettulaa ei ole edes olemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ketään petekettulaa ei ole edes olemassa.

Älä valehtele pete- löytyy kun lähettänyt häirintä viestejä täällä ja sähköpostitse yöaikaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä on narsistinen tieto?

Älä valehtele Pete ja anna julkisuuteen virheellistä, narsistista tietoa. Älä valehtele Pete ja anna julkisuuteen virheellistä, narsistista tietoa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllänlastenvalbojat tekevät laskelmia. Se on heidän työtänsä. Laskelman tekeminen ei ole mitään sopijaosapuolena olemista. Olet jotenkin tyhmä?

Itse olet tyhmä - Lastenvalvoja ei tee mitään laskelmia- hänellä ei ole siihen oikeutta, eikä ole asiassa edes asianosainen ja sopimusosapuoli vanhempien lapsiensa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin mahdollisiin sopimuksiin. Elatusavusta ei ole mitään lakia, ainoastaan "oikeusministeriön suositus", joka ei sido lapsen vanhempia heidän omassa päätöksenteossaan. Lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, EI ELATUSTA, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan eikä mitään yhteyttä sosiaalitoimen " lastensuojelun, lastenvvalvojan " viranomaisiin, joille ei asia kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olet tyhmä - Lastenvalvoja ei tee mitään laskelmia- hänellä ei ole siihen oikeutta, eikä ole asiassa edes asianosainen ja sopimusosapuoli vanhempien lapsiensa koskeviin keskinäisiin- ja vapaaehtoisiin mahdollisiin sopimuksiin. Elatusavusta ei ole mitään lakia, ainoastaan "oikeusministeriön suositus", joka ei sido lapsen vanhempia heidän omassa päätöksenteossaan. Lapsen etu on: yhteishuolto, vuoroasuminen, EI ELATUSTA, lapsilisät- ja lapsen kulut tasan eikä mitään yhteyttä sosiaalitoimen " lastensuojelun, lastenvvalvojan " viranomaisiin, joille ei asia kuulu.

Lastenvalvoja tekee laskelmia ja laatii vanhempien välisiä sopimuksia. Se on kuntien palvelusopimuksissakin kirjattuja asioita ja voit tutustua asiaan jokaisessa Suomen kunnassa. Olet hämmästuttävän tyhmä, kun et tiedä tätä asiaa. Aivan sama kuin.tulisit väittämään, ettei Suomessa ole puolustusvoimia tai poliisia. Et varmastikaan käy aivan täysillä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä valehtele pete- löytyy kun lähettänyt häirintä viestejä täällä ja sähköpostitse yöaikaan..

Kenelle hän on lähetellyt sähköposteja? Tuskin koko kaveria olemassakaan. Taitaa siellä pääsi sisällä prakata? Eikö sinun nimesinole se joku Kari?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle hän on lähetellyt sähköposteja? Tuskin koko kaveria olemassakaan. Taitaa siellä pääsi sisällä prakata? Eikö sinun nimesinole se joku Kari?

Älä valehtele pete- löytyy kun lähettänyt häirintä viestejä täällä ja sähköpostitse yöaikaan..Älä valehtele pete- löytyy kun lähettänyt häirintä viestejä täällä ja sähköpostitse yöaikaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle hän on lähetellyt sähköposteja? Tuskin koko kaveria olemassakaan. Taitaa siellä pääsi sisällä prakata? Eikö sinun nimesinole se joku Petri?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kenelle hän on lähetellyt sähköposteja? Tuskin koko kaveria olemassakaan. Taitaa siellä pääsi sisällä prakata? Eikö sinun nimesinole se joku Petri?

Hänellä on FB profiili, mutta tuota mainitsemaasi Petriä tuskin olemassa

• Anonyymi

Tyhmien ei kannattaisi lapsia hankkia, kun eivät osaa edes sopia maksuista.

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sofia miksi soitit torstaina Stefanil ja pyysit käymään kun muka olet ahdistunut.?

Oliko asia suunniteltu, kun pyysi käymään ja varmasti tiesi et miten Stefan asiaan suhtautuu.Oliko myös Seiskan toimittaja pyydetty tarkoituksella pai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      3740
    2. Stepuli itkee facessa

Haluaisin pyytää julkisesti karseaa käytöstäni anteeksi lähimmiltä, naapureilta ja etenkin Sofialta! Ei ole missään olosuhteissa hyväksyttävää käyttä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      3382
    3. Suomi teki typeryyttään Venäjästä nyt konkreettisesti vihollisen, jota se ei aiemmin ollut.

Venäjä ei ole uhannut Suomen turvallisuutta, eikä Venäjän ja Ukrainan välinen konflikti ole signaloinut minkäänlaista uhkaa Suomelle. Se "uhka" luotii
      Maailman menoa
      721
      1923
    4. Minä menetän sinut kokonaan

Siksi olen paniikissa, sekaisin ja surullinen. Taitaa olla jonkinasteinen stressitila päällä. Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin.
      Ikävä
      76
      1526
    5. Sofia juoksi huvikseen puolimaratonin 10min nopeammin kuin Martina

Siinä se nyt sitten nähtiin... Hahhaaa... Sofia ei ole kulkenut missään "harjoitusleireillä" ja heitti kylmiltään 10 minsaa nopeamman ajan puolimarato
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1345
    6. Neljä viidestä on valmis luopumaan venäläisestä energiasta

hinnannoususta huolimatta. Suomalaiset vastustavat tiukasti putinismia. https://yle.fi/uutiset/3-12446857
      Maailman menoa
      100
      1082
    7. Surettaa sun vuoksesi

Minusta tuntuu, että olet jollain lailla luovuttanut elämän suhteen. Et ehkä tarkoituksellisesti, mutta pikkuhiljaa elämäsi on luiskahtanut käsistäsi.
      Tunteet
      99
      959
    8. Martina on niin nolo

Nyt vetää teatteria et on hyvä äiti ja on lasten kanssa lintsillä. Pitäähän lippispojalle näyttää, että touhuaa lasten kanssa kaikkea kivaa. Lippispoj
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      937
    9. Oon päättänyt että palstailu loppuu kohta

Aion lähestyä sinua oikeasti ja ottaa selvää onko sulla tunteita. Loppuu nämä arpomiset, toivomiset ja kuvittelut.
      Ikävä
      98
      909
    10. Juristi Jaana Kavonius valmistelee maanpetossyytteitä Niinistölle ja Marinille

Hän myös kannattaa kuolemanrangaistuksen palautusta maanpetoksesta
      Maailman menoa
      226
      902
    Aihe