Onko Kristus kuollut turhaan edestänne vellut?

Gal. 5:4 Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.

Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
Gal. 2:21 En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut

Olette Raamattua väärentäen tehneet ns Kristuksen kirkkolain, joka vie teidät armon alta lain alle, joka tuo kirouksen kirouksen päälle.

Gal. 3:10 Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee

60

685

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi kukaan ei vastaa?

    • Anonyymi

      Demonipesää jaksaa riukua! Etkö keksi rakas ex-veliseni mitään muuta? Suosittelen, että vaihda levyä!

      • On oikein että kipristelet tuskissa, jota totuudenvalo saa aikaan silmissäsi. Olethan tullut sysipimeydestä valoon.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Huomaathan että Paavali puhuu uskon kohteena Jeesuksen Kristuksen?

        Oikean uskon kohteena ei ole saarnamiesten päissään kehittelemät kirkkolait, saatikka syntien anteeksi uskomiset.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On oikein että kipristelet tuskissa, jota totuudenvalo saa aikaan silmissäsi. Olethan tullut sysipimeydestä valoon.

        Gal. 2:16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

        Huomaathan että Paavali puhuu uskon kohteena Jeesuksen Kristuksen?

        Oikean uskon kohteena ei ole saarnamiesten päissään kehittelemät kirkkolait, saatikka syntien anteeksi uskomiset.

        Onko salemin jauhohousu seonnut,kun joku kirjoittaa: Demonipesää jaksaa riukua! Etkö keksi rakas ex-veliseni mitään muuta? Suosittelen, että vaihda levyä!
        Uskon,että jollain on kaali mennyt sekaisin;)


    • Anonyymi

      Demonipesä se vain jaksaa riukua :(( Surullista!

      • Anonyymi

        Miksi Raamatun sanoma ei koske v-lestadiolaisia?
        Luulin teitä kristityiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Raamatun sanoma ei koske v-lestadiolaisia?
        Luulin teitä kristityiksi.

        Valhe pelkää totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Raamatun sanoma ei koske v-lestadiolaisia?
        Luulin teitä kristityiksi.

        Galatalaiskirje on lestoille hellareille vapareille jne.


      • Tämä on lestoista.

        Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
        2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tämä on lestoista.

        Juud. 1:4 Sillä teidän keskuuteenne on pujahtanut eräitä ihmisiä, joiden jo aikoja sitten on kirjoitettu tulevan tähän tuomioon, jumalattomia, jotka kääntävät meidän Jumalamme armon irstaudeksi ja kieltävät meidän ainoan valtiaamme ja Herramme, Jeesuksen Kristuksen.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Tiit. 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.
        2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        2Piet. 2:3 ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
        2Piet. 2:19 ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on.

        Puhusit suoraan,minä tiedän vl..


    • Näinhän se on, että juutalaisten laki on poissa eikä lain kautta tehdä eläväksi vaan uskon kautta Kristukseen.
      Jumala sääti näin.

      • Rakasta Jumalaa yli kaiken-ja lähimmäistä kuin itseäsi. Siinä on lait ja profeetat!


      • Ei ole pois.
        Luuk 16; 16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Jakeen loppu voidaan kääntää myös: " ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."
        17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

        Jaak 2; 7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

        Laki on kaikille voimassa niin kauan, kunnes tehdään parannus Jeesukseen ja hakeudutaan kasteelle, näin otetaan vastaan Lain täyttäjän, Jeesuksen Uusi liitto, jossa on vain yksi käsky;
        Johanneksen evankeliumi:
        13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        1.Johanneksen kirje:
        2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        2.Johanneksen kirje:
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
        'Vasta sitten olemme vapaita 618 Mizvasta, eli käskystä.
        Sama on, että jos menet yhdenkään käskyn taakse, olet vastuussa kaikista 618 käskystä.

        Kannattaa miettiä, onko lapsen teko pakko, vaikka vedoten Onaan, joka kuoli, mutta ei synnin vuoksi.

        Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Rakasta Jumalaa yli kaiken-ja lähimmäistä kuin itseäsi. Siinä on lait ja profeetat!

        Kyllä.Se on kevyt, kuten Kuningas Jeesus itse sanoo.
        Siihen ei voi lisätä vaikeusastetta .


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei ole pois.
        Luuk 16; 16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Jakeen loppu voidaan kääntää myös: " ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."
        17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

        Jaak 2; 7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

        Laki on kaikille voimassa niin kauan, kunnes tehdään parannus Jeesukseen ja hakeudutaan kasteelle, näin otetaan vastaan Lain täyttäjän, Jeesuksen Uusi liitto, jossa on vain yksi käsky;
        Johanneksen evankeliumi:
        13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        1.Johanneksen kirje:
        2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        2.Johanneksen kirje:
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
        'Vasta sitten olemme vapaita 618 Mizvasta, eli käskystä.
        Sama on, että jos menet yhdenkään käskyn taakse, olet vastuussa kaikista 618 käskystä.

        Kannattaa miettiä, onko lapsen teko pakko, vaikka vedoten Onaan, joka kuoli, mutta ei synnin vuoksi.

        Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen.

        #Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen#
        Missä sanoo?
        Sinulle laittomalle.
        Room. 7:1
        Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.


      • pinnasänky kirjoitti:

        Ei ole pois.
        Luuk 16; 16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Jakeen loppu voidaan kääntää myös: " ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."
        17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

        Jaak 2; 7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

        Laki on kaikille voimassa niin kauan, kunnes tehdään parannus Jeesukseen ja hakeudutaan kasteelle, näin otetaan vastaan Lain täyttäjän, Jeesuksen Uusi liitto, jossa on vain yksi käsky;
        Johanneksen evankeliumi:
        13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        1.Johanneksen kirje:
        2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        2.Johanneksen kirje:
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
        'Vasta sitten olemme vapaita 618 Mizvasta, eli käskystä.
        Sama on, että jos menet yhdenkään käskyn taakse, olet vastuussa kaikista 618 käskystä.

        Kannattaa miettiä, onko lapsen teko pakko, vaikka vedoten Onaan, joka kuoli, mutta ei synnin vuoksi.

        Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen.

        KR 1933/-38
        Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen#
        Missä sanoo?
        Sinulle laittomalle.
        Room. 7:1
        Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

        Meidät on kuoletettu laista Kristuksen ruumiin kautta, tullaksemme Jeesuksen omiksi, joka on herätetty kuolleista.

        Älä herjaa Pinnaa, hän on väkevä totuudenjulistaja.!


      • Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

        Ei ole pois.
        Luuk 16; 16 "Lain ja profeettojen aika kesti Johannekseen asti. Siitä lähtien on julistettu hyvää sanomaa Jumalan valtakunnasta, ja jokaista vaaditaan tulemaan sinne.
        Jakeen loppu voidaan kääntää myös: " ja jokainen tunkeutuu väkisin sinne."
        17 Mutta laista ei häviä piirtoakaan, ennemmin katoavat taivas ja maa.

        Jaak 2; 7 Eivätkö juuri he pilkkaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?
        8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi", niin te hyvin teette;
        9 mutta jos te henkilöön katsotte, niin teette syntiä, ja laki näyttää teille, että olette lainrikkojia.
        10 Sillä joka pitää koko lain, mutta rikkoo yhtä kohtaa vastaan, se on syypää kaikissa kohdin.
        11 Sillä hän, joka on sanonut: "Älä tee huorin", on myös sanonut: "Älä tapa"; jos et teekään huorin, mutta tapat, olet lainrikkoja.
        12 Puhukaa niin ja tehkää niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva.

        Laki on kaikille voimassa niin kauan, kunnes tehdään parannus Jeesukseen ja hakeudutaan kasteelle, näin otetaan vastaan Lain täyttäjän, Jeesuksen Uusi liitto, jossa on vain yksi käsky;
        Johanneksen evankeliumi:
        13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
        1.Johanneksen kirje:
        2:8 Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.
        2.Johanneksen kirje:
        1:5 Ja nyt, rouva, minulla on sinulle pyyntö, ei niinkuin kirjoittaisin sinulle uuden käskyn, vaan minä kirjoitan sen, joka meillä alusta asti on ollut: että meidän tulee rakastaa toinen toistamme.
        'Vasta sitten olemme vapaita 618 Mizvasta, eli käskystä.
        Sama on, että jos menet yhdenkään käskyn taakse, olet vastuussa kaikista 618 käskystä.

        Kannattaa miettiä, onko lapsen teko pakko, vaikka vedoten Onaan, joka kuoli, mutta ei synnin vuoksi.

        Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen.

        Kirjoittelet, mitä mieleesi juolahtaakin. Olisit rehellinen itsellesi ja tutkisit , mikä elämässäsi on mennyt pieleen. Ei ole oikein, kun hylkää vaimonsa ja menee uusiin naimisiin.
        Luuk. 16:18
        Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
        Syntinen sanansaattaja unohtaa itsensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen#
        Missä sanoo?
        Sinulle laittomalle.
        Room. 7:1
        Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

        Jos lasten paljouden teosta tehdään normi,-laki, niin silloin astutte kirouksen alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        #Jeesus sanookin, että on miehen tehtävä määrätä perheen koko, ei lahkojen#
        Missä sanoo?
        Sinulle laittomalle.
        Room. 7:1
        Veljet, tehän tunnette lain ja tiedätte, että laki hallitsee ihmistä niin kauan kuin hän elää.

        Missäkö? Lue ja päättele; Johanneksen evankeliumi:
        1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
        Eli maan päällä lapsi syntyy miehen tahdosta, Jeesus Jumalan.
        Tuo Room 7 on hyvä tuntea kontekstissa, tutki se ja havaitset kirjoitukseni oikeaksi, että laista ei poistu piirtoakaan, paisti kun ihminen kastetaan Jeesukseen ja Uudestisyntyy, jolloin Hänellä on Kristuksen vapaus.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        KR 1933/-38
        Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään

        Näin juuri. Viimeisissä sanoissaan Hän sanoi omilleen, Joh. 19:30 Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittelet, mitä mieleesi juolahtaakin. Olisit rehellinen itsellesi ja tutkisit , mikä elämässäsi on mennyt pieleen. Ei ole oikein, kun hylkää vaimonsa ja menee uusiin naimisiin.
        Luuk. 16:18
        Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.
        Syntinen sanansaattaja unohtaa itsensä.

        Mikä minulla on mennyt pieleen? Kerro tarkemmin, vaikka vuosi kerrallaan?
        Miksi olet katkera, siitäkö, kun olen tutkinut Raamattua yli 60 vuotta päivittäin ja löytänyt lähes kaikkeen kontekstin.
        Voit päästä samaan, mutta se vaatii Raamatun sanoman toteuttamista myös sinulla, jolloin pääset katkeruudesta eroon.
        Muuten, mikä "pillupoliisi" sinä olet.
        Pelle olet, et kommentoi asiaa vaan purat katkeruuttasi muihin ihmisiin.


    • Anonyymi

      Gal 3:10

      • Laitako kontekstin, vai etkö itsekään tajua?


    • Anonyymi

      Kiroukset pyyhitään pois ✝️vain pojassa muuten on kirouksen alainen.

    • Jeesus onTie ja Totuus ja Elämä.

      • Anonyymi

        Opettele kirjoittamaan oikein.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Tie, totuus ja elämä eivät ole erisnimiä muille kuin jeesustelijoille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan oikein.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Tie, totuus ja elämä eivät ole erisnimiä muille kuin jeesustelijoille.

        No, johan olet polleaa poikaa.

        Mr Hyviksen kommentissa ei ole mitään vikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan oikein.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Tie, totuus ja elämä eivät ole erisnimiä muille kuin jeesustelijoille.

        Mikä se sinulle sitten on, oikein kirjoitettuna?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettele kirjoittamaan oikein.
        Joh. 14:6
        Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
        Tie, totuus ja elämä eivät ole erisnimiä muille kuin jeesustelijoille.

        Sinun varmaan olisi parempi olla muualla kirjoittelemassa.


    • Monelle on vaikea tajuta sitä, että tämän lain muutos ja sen päätös tuli maailmaan Jumalan kautta.
      Se on niin, että Hän tuli kuolemaan karmealla tavalla ihmiskunnan puolesta, että saatiin lain muutos.
      Ilman lainmuutosta ei olisi voinut pelastus olla mahollinen koko maailman asukkaille.
      On suhteellisen hävytöntä, että joillekkin ei kelpaa Jeesuksen kuolema vaan edelleen kivitaulujen ja kaikken juutalaispohjaisten pykälien mukaan jotkut yrittää voittaa kuoleman ja samalla joka hetki häpäisevät Kristusta.
      Voi voi.

      • Anonyymi

        Jeesuksen kuolema kelpaa, ei Jumalan kuolema. Etkö tajua että he ovat kaksi eri persoonaa? Jumala ei voi kuolla.


      • Tarkalleen ottaen lakia ei muutettu, en halua olla pilkunviilaaja, mutta näissä asioissa pitää olla tarkka. Ymmärrän kuitenkin pointtisi.

        Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kuolema kelpaa, ei Jumalan kuolema. Etkö tajua että he ovat kaksi eri persoonaa? Jumala ei voi kuolla.

        Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        Joh.17:21 Että he kaikki yhtä olisivat, niinkuin sinä Isä minussa olet ja minä sinussa, että hekin meissä niin yhtä olisivat: että maailma uskois sinun minua lähettäneeksi.
        22 Ja minä annoin heille sen kunnian, jonka sinä minulle annoit, että he yhtä olisivat, niinkuin mekin yhtä olemme.

        Eipä opetuslapset silti ole Jumalia vaikka Jeesus rukoilee että he yhtä olisivat niin kuin Hän ja Isä yhtä ovat.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Tarkalleen ottaen lakia ei muutettu, en halua olla pilkunviilaaja, mutta näissä asioissa pitää olla tarkka. Ymmärrän kuitenkin pointtisi.

        Matt. 5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Luuk. 24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
        Room. 3:31 Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta? Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
        Room. 10:4 Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.

        Kyllä... mutta lakiliitto loppui kristuksen omilta.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

        1. Tim.6:
        15 Sen antaa aikanaan tapahtua ylistettävä ja yksin hallitseva Jumala, kuninkaiden Kuningas ja herrojen Herra.
        16 Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.


    • Jumala on Henki.

    • Anonyymi

      Karjaa paasaamasta. Saatte uskoa ihan mihin vaan, vaikka saunatonttuun. Pitäkää se silti omana tietonanne. Mutta kyllähän se teidän Jumalanne on täysin fiktiivinen hahmo.

      • Anonyymi

        Siis lakkaa paasaamasta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Siis lakkaa paasaamasta

        Sinäkin olet Jumalan kuva. Toivottavasti et -irvi- sellainen.


    • Anonyymi

      Tämä "Saalemi" kirjoittelee niin tiuhaan täällä, vastailee omiin kysymyksiin, kun kukaan ei kommeintoi häntä !! Ei täällä kaikki roiku myötäänsä, eikä kerkeä joka sepustusta lukemaan, kun on myös omakin elämä, meillä jokaisella, jos ja kun on eri käsitys näistä "hengen" asioista niin harvoin ne näillä palstoilla selvenee !
      Jos yksi on omasta mielestään vain oikeassa, niin työlästä näyttää olevan tuo käännytystyö, joten hellitä hetkeksi ja mieti mikä meni siis vikaan, kun monikaan ei jaksa vastailla !! Tämä tässä vaan ohjeeksi, että tyhjää on täällä taistella, jos on yksin oikeassa !!!

      • Vellu epäilee aina muita vilpistä, kun itse sitä koko ajan tekee.

        Minä en yritä, -en voi, -enkä saakaan käännyttää ketään!!!
        Mutta velvollisuuteni on kertoa totuus!


        Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä


    • Jumala on Henki ja Isä ja Poika on samaa Henkeä.
      Ei ole mitään epäselvää siinä.

    • Jumala on yksi ja Henki on 1.
      Jumala Isä ja Poika on samaa Henkeä.
      Siis ei lihaa vaan Henkeä.

      • Millaisessa olomuodossa oletat Jeesuksen olevan?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Millaisessa olomuodossa oletat Jeesuksen olevan?

        Minä en voi Jumalaa määrätä mihinkään muotoon kun olen itse luomakuntaa.
        Henki Jumala kuitenkin on ja Jeesus on samaa Henkeä.
        Siinä se ydin.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Minä en voi Jumalaa määrätä mihinkään muotoon kun olen itse luomakuntaa.
        Henki Jumala kuitenkin on ja Jeesus on samaa Henkeä.
        Siinä se ydin.

        On erittäin yleinen harhausko että Jeesus olisi kuoltuaan- ja ylösnoustuaan muuttunut hengeksi.

        Luuk
        24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
        24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
        24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
        24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        On erittäin yleinen harhausko että Jeesus olisi kuoltuaan- ja ylösnoustuaan muuttunut hengeksi.

        Luuk
        24:36 Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
        24:37 Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen.
        24:38 Mutta hän sanoi heille: "Miksi olette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne?
        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan."
        24:40 Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa.
        24:41 Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: "Onko teillä täällä jotakin syötävää?"
        24:42 Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa.
        24:43 Ja hän otti ja söi heidän nähtensä.
        24:44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa."
        24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
        24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,

        Väitätkö ,että Jeesus ei ole Henki.


      • MrHyvis kirjoitti:

        Väitätkö ,että Jeesus ei ole Henki.

        Mikä sinulle riittää todistukseksi ,jos Raamatun todistus asiasta ei riitä?


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Mikä sinulle riittää todistukseksi ,jos Raamatun todistus asiasta ei riitä?

        Jumala on Henki ja siitä on raamatun todistus.


      • SaaleminPastori-ko
        MrHyvis kirjoitti:

        Jumala on Henki ja siitä on raamatun todistus.

        Niin, nyt oli kysymys Jeesuksesta!

        Miksi sinulle on tärkeää selittää Jeesus hengeksi ohi Raamatun todistuksen?


      • MrHyvis kirjoitti:

        Jumala on Henki ja siitä on raamatun todistus.

        24:39 Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.

        Luulisi jopa mrhyviksen tuon tajuavan.


      • SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Niin, nyt oli kysymys Jeesuksesta!

        Miksi sinulle on tärkeää selittää Jeesus hengeksi ohi Raamatun todistuksen?

        Koska Jeesus on Henki ja ihminen.
        Samoin kuin meistä tulee enkelten kaltaisia.
        Tiedän tämän aihealueen, koska minulle näytettiin tuleva kehomme.
        Tiedän, että on olemus, mutta Henki on myös.
        Samoin Jeesus on Henki ja se Henki on samaa Jumalaa kuin Isä.
        Se kaikki on juuri, kuten raamattu sanoo.
        Kuka on nähnyt Pojan on nähnyt Isän.
        Isä ja Poika ovat yhtä ja kaikki mitä kirjoitan on millilleen Jumalan ilmoituksen mukaista tekstiä .


    • Anonyymi

      No turhaanhan tuo kuoli mutta tavallaan omaa syytään.
      Homoutta ei tiukkakipaiset katsoneet hyvällä.

      • Anonyymi

        Homot, jättäkää edes Jeesus rauhaan, pliis!


      • Jeesus ei ollut hekumoitsija.

        2Tim. 3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.


      • Anonyymi
        SaaleminPastori-ko kirjoitti:

        Jeesus ei ollut hekumoitsija.

        2Tim. 3:4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;

        Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
        Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

        Ei ollut, mutta demonipesä on.


    • Anonyymi

      Minun herrani Kristus,ei kuollut turhaan. Uskon häneen !

    • Anonyymi

      Gal.5:6-14 Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko. Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia? Houkutus siihen ei ole hänestä, joka teitä kutsuu. Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Minulla on teihin se luottamus Herrassa, että te ette missään koden tule ajattelemaan toisin; mutta teidän häiritsijänne saa kantaa tuomionsa, olkoon kuka hyvänsä. Mutta jos minä, veljet, vielä saarnaan ympärileikkausta, miksi minua vielä vainotaan? Silloinhan olisi ristin pahennus poistettu. Kunpa aivan silposivat itsensä, nuo teidän kiihoittajanne! Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa. Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä kastysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Room.13:8-10. Jaak.2:8.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe