Tuli juhannus lusittua ylipitkinä työvuoroina, nyt pääsin vapaalle. Yks juhannusvapaallale

Anonyymi

päästämäni hoitaja palasi töihin jo tänään. Ei kertonut mulle, kuka hänelle oli soittanut ja kertonut mun urakoineen juhannuksen, pitkissä pätkissä, muutaman tunnin unilla. Työvuorolistassa hän on vielä vapaalla, mutt sovittiin ett teen vastaavasti hänen työvuorostaan jonkun sunnuntain, hänen ollessa vapaalla.
Laillista tai ei; katsotaan joudutaanko vastuuseen "vuorolistan väärennökstä"!

Hitto ett olen huonolla tuulella, tultiin rakennustyömaalle; työmiehet lähteneet juhannuksen viettoon, satojen kilometrien päähän. Talo ei ole vielä pystyssä ja on katoton... ainoastaan vähän pressuilla peitelty. Kunnon vesisade tähän niin; аа вот,
хорошо!

Samalla tuli sanomista kotiväen, eli miesten kanssa. Faijan ja mun kinastellessa, työnsi Mikko nokkansa samaan soppaan. Tsiisus, mä en ollut kinastelemassa hänen kanssaan, kun alkoi sellaisen ryöpytyksen mua kohtaan. Mikään ei enää nytkyään tyydytä neidin mieltä! On se äitiys ihmeellinen asia, aurinkoisesta naisesta kehittyy varsin nopeasti hapan kuin pihlajanmarja. Aina on jokin asia pielessä; esität eriävän mielipiteesi aivan kaikesta!

Joka tapauksessa ollaan sentään Faijasi kanssa hoidettu puutarhan kastelu, niin ettei
kasvisi ole nääkähtäneet. Rakennustyöt ei ole meidän vastuulla, ainoastaan työmiesten ruokinta ja saunanlämmitys heille iltaisin. Rakennushommat jatkuu huomisesta tai viimeistään ylihuomisesta. Mä ehdotankin ett menet takaisin kaupunkiin, sulla ...siis teillä systeris kanssa on siellä asunto käytettävissä.
Käänsi selkänsä minulle ja MARSSI talooni, nykäisten vielä voimalla ulko-oven kiinni.

"Toi nyt oli aivan tarpeeton riidan haastanta Mikolta, joten lähdetään me likat nyt täältä. Ihan selvästi meillä ei nyt ole asiaa tänne. Se asia kävi ilmi turhankin
selvästi!"
Nyt ollaan kaupungissa, Mimmi syötetty ja ynisee tuutulauluaan sängyssään.
Mulla kanakeitto sulaamassa mikrossa ja nuudellipakettista puolet murusteltuna lautasella. Kun keitto on sulannut lisätään nuudellit joukkon, 1-2 min ja soppa on valmista syötäväksi. Maitoakin meillä on parilitraa, joten hätäkös meillä tässä on ollessa! Syötyäni minäkin menen " nokkaunille" hetkeksi aikaa ainakin.

Jossain vaiheessa noita riidan aiheitakin pitää käsitellä, nyt taitaa olla jokainen hieman väsähtänyt ja syytökset lentäneet estottomasti.
Tiedän kyllä aloittaneeni tämän kähinän kiihdyksissäni, siitä ettei talo ole vesikatossa, edes osaksi pystyssä olevat seinät.

18

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Aina on jokin asia pielessä; esität eriävän mielipiteesi aivan kaikesta!"

      Olet kyllä aikamoisen kova kiihtymään, eikö? Kannattaisiko ottaa hieman rauhallisemmin?

      Taloprojektit eivät koskaan etene suunnitellusti. Meuhkaamalla niistä vielä surkeammin.

    • Anonyymi

      "On se äitiys ihmeellinen asia, aurinkoisesta naisesta kehittyy varsin nopeasti hapan kuin pihlajanmarja. Aina on jokin asia pielessä; esität eriävän mielipiteesi aivan kaikesta!"
      "Tiedän kyllä aloittaneeni tämän kähinän kiihdyksissäni, siitä ettei talo ole vesikatossa, edes osaksi pystyssä olevat seinät."

      Mikko lienee ihan oikeassa, siellähän on kai tehty pystytyssopimus talotehtaan ja porukan välillä joka sitä hoitaa, jos tulee ongelmia porukka vastaa tehtaalle ja tehdas vastaa teille, jos taas ei tule sittenhän ei ole mitään hätää etkä voi Mikkoa tai faijaasi syytellä jos porukka lähtee juhannuksen viettoon kun ei he ole semmoisessa asemassa jossa voisivat asiasta sopia saati komennella. Siellähän kai ei juuri ole sadetta luvassa niin taitaapa ne paikat kuivina pysyä jos nyt pari päivää katotta pressuilla suojattuna. Pyydät nyt vaan nätisti Mikolta anteeksi kun olet syytellyt asiassa johon hän ei itse edes mitenkään voi vaikuttaa.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Joo, voithan sä pitää Mikon puolta tässä asiassa. Mutt tasan tarkkaan mä en edes keskustellut Mikon kanssa ainoastaan Faijan. Kysyin miksei Faija ollut informoinut mua, ett porukka jätti rakennuksen tuossa vaiheessa kesken. Minähän se olin talon tilaaja, emon pyynnöstä koska rakennuslupakin myönnettiin mulle. Emo maksaa viulut, koska siitä tulee heidän ikioma asuntonsa. Mikko ei urakoi uudisrakennuksessa kuin sähkötyöt ja hälytysjärjestelmän, joka liitetään mulla jo olevaan tietokone valvontaan.

        Mä en ollut sanonut poikkipuolista sanaakaan hänelle. Oikeesti olen kiitollisuuden velassa ett saadaan asua hänen asunnossaan ja ett hän majoittautui Faijan kanssa samaan rakennukseen. Faija on jo iäkäs ja monisairas, en m häntä ois yksinään uskaltanut alooni jättää. Mun olisi pitänyt vähintäänkin aamuin - illoin kuskata Faijaa rakennustyömaan ja (ostain vuokratun kaupunkiasunnon väliä)

        Kysyin ainoastaan Mikolta jos ehtii tekemään sähkötyöt, Emon ja Faijan rakennukseen.
        En mä pystynyt tarkkaalleen edes arvioimaan milloin niihin pitäisi ryhtyä. Hän sanoi järjestävänsä omat työnsä sitä mukaa kuin on tarvis, pysyvänsä jossain lähettyvillä ett pystyy arvioimaan ajan ainakin tilanteen mukaan. Eli mä en kyllä ikuna menis suututtamaan tahallaan Mikkoa, meillä on tähän asti ollut niin hyvät välit.
        Mä asun nyt asunnossa, jonka kerran myin Mikolle, saadakseni omat haaveeni toteutettua.
        Jäin kuitenkin taloyhtiöön kirjoille, vaikka käytännössä asuin vanhempieni asunnossa.

        Tällä hetkellä eräät taloyhtiössä asuvat vanhemmat henkilöt (naiset) tuntuvat käytännössä olevan sitä mieltä; ett Mikko olisi Mimmin isä! Mä en ole ottanut asiaan minkäänlaista kantaa. Luulkoot mitä luulevat, on lähinnä Mikon asia kertoa heille totuus... tai olla kertomatta. Yks lysti mulle mitä luulevat... Sen aikaa kun me tässä asutaan, ei Mimmi mitenkään tule ymmärtämään Mummojen juttuja. Vuoden kuluttua Mimmi tuskin edes muistaa koskaan asuneensakaan tässä taloyhtiössä.

        Muille mä en enempää selittele, lukekoot mitä tästä saavat irti.

        Missä sä muuten olet piileskellyt, eipä ole miestä pahemmin näkynyt palstalla.
        Oikeesti mä olen parikin kertaa ollut neuvoa/mielipidettä vailla, johon oisin kaivannut sun mielipidettäsi... kysymys on ollut mun isästäni. Luultavasti sä olisit samalla aaltopituudella hänen kanssaan. Asiat mä olen saanut jo ratkaistua... luovimalla ja emon sekä Juntuskan avustuksella, joten kuten.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, voithan sä pitää Mikon puolta tässä asiassa. Mutt tasan tarkkaan mä en edes keskustellut Mikon kanssa ainoastaan Faijan. Kysyin miksei Faija ollut informoinut mua, ett porukka jätti rakennuksen tuossa vaiheessa kesken. Minähän se olin talon tilaaja, emon pyynnöstä koska rakennuslupakin myönnettiin mulle. Emo maksaa viulut, koska siitä tulee heidän ikioma asuntonsa. Mikko ei urakoi uudisrakennuksessa kuin sähkötyöt ja hälytysjärjestelmän, joka liitetään mulla jo olevaan tietokone valvontaan.

        Mä en ollut sanonut poikkipuolista sanaakaan hänelle. Oikeesti olen kiitollisuuden velassa ett saadaan asua hänen asunnossaan ja ett hän majoittautui Faijan kanssa samaan rakennukseen. Faija on jo iäkäs ja monisairas, en m häntä ois yksinään uskaltanut alooni jättää. Mun olisi pitänyt vähintäänkin aamuin - illoin kuskata Faijaa rakennustyömaan ja (ostain vuokratun kaupunkiasunnon väliä)

        Kysyin ainoastaan Mikolta jos ehtii tekemään sähkötyöt, Emon ja Faijan rakennukseen.
        En mä pystynyt tarkkaalleen edes arvioimaan milloin niihin pitäisi ryhtyä. Hän sanoi järjestävänsä omat työnsä sitä mukaa kuin on tarvis, pysyvänsä jossain lähettyvillä ett pystyy arvioimaan ajan ainakin tilanteen mukaan. Eli mä en kyllä ikuna menis suututtamaan tahallaan Mikkoa, meillä on tähän asti ollut niin hyvät välit.
        Mä asun nyt asunnossa, jonka kerran myin Mikolle, saadakseni omat haaveeni toteutettua.
        Jäin kuitenkin taloyhtiöön kirjoille, vaikka käytännössä asuin vanhempieni asunnossa.

        Tällä hetkellä eräät taloyhtiössä asuvat vanhemmat henkilöt (naiset) tuntuvat käytännössä olevan sitä mieltä; ett Mikko olisi Mimmin isä! Mä en ole ottanut asiaan minkäänlaista kantaa. Luulkoot mitä luulevat, on lähinnä Mikon asia kertoa heille totuus... tai olla kertomatta. Yks lysti mulle mitä luulevat... Sen aikaa kun me tässä asutaan, ei Mimmi mitenkään tule ymmärtämään Mummojen juttuja. Vuoden kuluttua Mimmi tuskin edes muistaa koskaan asuneensakaan tässä taloyhtiössä.

        Muille mä en enempää selittele, lukekoot mitä tästä saavat irti.

        Missä sä muuten olet piileskellyt, eipä ole miestä pahemmin näkynyt palstalla.
        Oikeesti mä olen parikin kertaa ollut neuvoa/mielipidettä vailla, johon oisin kaivannut sun mielipidettäsi... kysymys on ollut mun isästäni. Luultavasti sä olisit samalla aaltopituudella hänen kanssaan. Asiat mä olen saanut jo ratkaistua... luovimalla ja emon sekä Juntuskan avustuksella, joten kuten.
        trollikka

        Niin no siksi pidän kun ei sun faija ei Mikko mitenkään ole siihen työmiesten lähtöön voineet vaikuttaa etkä sinäkään vaikka faijasi olisi niiden lähdöstä informoinut, ehkä siksi ei informoinut kun arvasi että alat niille sitten keuhkoamaan ja lopputuloksen kannalta on varmaan parempi jos/kun ei niitä suututeta turhaan asialla joka ei kuitenkaan muuttuisi. Ne heput on ihan varmaan ajatelleet olevansa juhannusaattona juhannuksen vietossa eikä missään työmaalla, eikä varmaan semmoista rahakorvausta ihan pikkurahalla olisi järjestynyt jolla ne olisi jääneet jatkamaan hommia pyhiksi. Sitäpaitsi, ne varmaan tarvitsee siellä nosturia eikä varmaan nosturikuskiakaan olisi helpolla järjestynyt niin aika mahdoton jo teoriassa ajatus että olisi jääneet tontille myskämään vain siksi että sinä haluat.

        Missäpä sitä muualla kuin kotonaan enimmäkseen :) Ei vaan ole palstan jutut oikein olleet semmoisia viimeaikoina että niissä kunnollista keskustelua olisi niin ei vaan ole huvittanut kommentoida silloin kuin käynyt vilkaisemassa onko mitään järkevää jutun juurta täällä. Hyvä kun asiat kuitenkin selvinneet, se on just tuo luoviminen millä kyllä faijas kans kyllä pärjäät, annat sen vaikka välillä voittaa pienissä väännöissä ja otat itse isoissa voiton niin ettei se huomaakaan :)

        -harmiseikirj-


    • Anonyymi

      Se on aika rankka tuollainen 3 päivän festarireissu. Kyllä se pistää väsyttämään mutta onneksi sain naista sentään. Onneksi en juopotellut sen pahemmin piti vielä jaksaa ajaa kotiin aamulla.

    • Teillä eletään draamasta. 😁

      Se ehkä on joillekin yhteisöille luontaista? Mun ystävän perhe on saanut isän mukdna Unkarilaista verta, on tiivis jengi, mutta draamaa riittää. Siinä on tasapainottamassa tilannetta suomslsinen äiti ja naisten miehet..

      Yleensä kaikki ukkoset alkaa rivakasti ja myös loppuu rivakasti. Sitten ollaan taas yhdessä. 😁

      • Anonyymi

        Sorry ei ole draamaa, pelkkä väärinkäsitys ja mä olen väsynyt, en jaksa rautalangasta vääntää, lue mitä vastasin täällä, Harmikselle.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sorry ei ole draamaa, pelkkä väärinkäsitys ja mä olen väsynyt, en jaksa rautalangasta vääntää, lue mitä vastasin täällä, Harmikselle.
        trollikka

        No kyllä saa sen kuvan, että nollasta sataan mennään vähän jokaisen toimesta.
        Ja väärinkäsityksistä saadaan just draamaa sitten.

        Ehkä se on teidän tapa ja sillä siisti.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kyllä saa sen kuvan, että nollasta sataan mennään vähän jokaisen toimesta.
        Ja väärinkäsityksistä saadaan just draamaa sitten.

        Ehkä se on teidän tapa ja sillä siisti.

        No niin, mä olen nukkunut nyt jonkin aikaa uniani pätkittäin. Olin ennen iltayhdeksää jo tarpeeksi väsynyt ja päätin vetäistä kunnon pitkät yöunet! Kas kummaa toisin kävi, heräsin hetkisitten janoon kävin juomassa puolukkamehua jääkaapista. Simsalapim, mun unisuus on taas tipotiessään.
        Niin no miten draaman nyt käsittää, tässä ei nyt ollut mitään farssin aihetta, eikä myöskään komedian aihetta, kun eli siinä samassa keitoksessa mukana. Oltiin kaiketi jokainen hyvin väsyneitä, ja ne tunteet purkautui nyt vaan näin.

        En mä ala puolustautumaan... myönnän kimahtaneeni ehkä täysin turhasta, mutt jotenkin koin jääneeni täysin ulkopuoliseksi, kun mulle ei ollut kerrottu töiden olevan keskeytetty ja talo puolivalmiina jätetty säiden armoille. Tosin täällä ei ole satanut juhannuksen aikaan, ainakin mummut pihalla vakuuttivat mulle niin. Itse en varmaan sellaistakaan olis pannut merkille, jos mun nukkuessani ois vettä tullut. Joten be happy, not worry, mitään peruuttamatonta tuskin on sattunut.. ainakaan vielä.

        Taidan kaivaa jääkaapista yhden omenan, systeri on tunkenut ne sinne, jotta ovat raikkaan kylmiä kub sellaisen syö! Ei huono idea näin kuumilla keleillä.

        "Ehkä se on teidän tapa ja sillä siisti."
        Mä en nykyisin enää tuota tapaa haluaisi ylläpitää, mutt tosiaan Faijan kanssa mä olen suunnilleen oppinut kommunikoimaan tuolla tavoin. Tai hän kävelee kevyesti mun yli, kuten mun ollessani kakara. Olkootkin isäni, mutt ylijumala hänkään ei ole, ja kun kerran yhdessä asutaan, niin vastoinkäymisetkin jaetaan. Varsinkin kun paperilla minä oon vastuussa, lähes kaikesta. Kattotiilet tulee huomenna ennen puoltapäivää; tuli viesti liikennöitsijältä! Enää niidenkään tuloaikaa ei pysty siirtämän, yrkele!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        No niin, mä olen nukkunut nyt jonkin aikaa uniani pätkittäin. Olin ennen iltayhdeksää jo tarpeeksi väsynyt ja päätin vetäistä kunnon pitkät yöunet! Kas kummaa toisin kävi, heräsin hetkisitten janoon kävin juomassa puolukkamehua jääkaapista. Simsalapim, mun unisuus on taas tipotiessään.
        Niin no miten draaman nyt käsittää, tässä ei nyt ollut mitään farssin aihetta, eikä myöskään komedian aihetta, kun eli siinä samassa keitoksessa mukana. Oltiin kaiketi jokainen hyvin väsyneitä, ja ne tunteet purkautui nyt vaan näin.

        En mä ala puolustautumaan... myönnän kimahtaneeni ehkä täysin turhasta, mutt jotenkin koin jääneeni täysin ulkopuoliseksi, kun mulle ei ollut kerrottu töiden olevan keskeytetty ja talo puolivalmiina jätetty säiden armoille. Tosin täällä ei ole satanut juhannuksen aikaan, ainakin mummut pihalla vakuuttivat mulle niin. Itse en varmaan sellaistakaan olis pannut merkille, jos mun nukkuessani ois vettä tullut. Joten be happy, not worry, mitään peruuttamatonta tuskin on sattunut.. ainakaan vielä.

        Taidan kaivaa jääkaapista yhden omenan, systeri on tunkenut ne sinne, jotta ovat raikkaan kylmiä kub sellaisen syö! Ei huono idea näin kuumilla keleillä.

        "Ehkä se on teidän tapa ja sillä siisti."
        Mä en nykyisin enää tuota tapaa haluaisi ylläpitää, mutt tosiaan Faijan kanssa mä olen suunnilleen oppinut kommunikoimaan tuolla tavoin. Tai hän kävelee kevyesti mun yli, kuten mun ollessani kakara. Olkootkin isäni, mutt ylijumala hänkään ei ole, ja kun kerran yhdessä asutaan, niin vastoinkäymisetkin jaetaan. Varsinkin kun paperilla minä oon vastuussa, lähes kaikesta. Kattotiilet tulee huomenna ennen puoltapäivää; tuli viesti liikennöitsijältä! Enää niidenkään tuloaikaa ei pysty siirtämän, yrkele!
        trollikka

        No ehkä sä keksit tapoihin jotain muutoksia. Ja etsit jotain uudenlaista reagointia. 😁👌

        Ei ne kattotiilet paljoa tilaa vie, kunhan saa lähelle taloa, ettei tartte kantaa pitkän matkan päästä. Ja eiköhän juhannuksella virkistäytyneet raksaäijät nivo sen katon kuntoon. 😊


    • Anonyymi

      Sinulla on ainakin taas kunnon draamaa 😁. Ei se mitään kunhan hetken suvantoakin välillä.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Tuliko annettua taas pildee jännämiehelle?

    • Anonyymi

      Selkeesti jotain sutinaa Mikon kanssa.

      • Anonyymi

        Ai jaa, hitto kun mä en vaan ole huomannut mitään. Olin kerran kyllä kiinnostunut hänen seurastaan, no se kiinnostus loppui lyhyeen. "Me ollaan niin erilaisia luonteeltamme, ei meistä koskaan mitään onnellista paria tulisi!" No, mä olen flikka joka uskoo ensimmäisestä torjunnasta. Eipä tarvitse kivittämällä, hätistellä kintereiltään.

        Pakostakin oltiin tekemisissä, Mikko tekee säännöllisen säännöllisesti Emolle töitä.
        Eli sähköpuolen kaikki mahdolliset huollot, tietokoneista... mahdollisesti, voimavirtapiiriin.
        Siitä ne tapaamiset ovat pikkuhiljaa kasvanut todelliseksi ystävyydeksi vuosien varrella. Mikko tuntee myös viimeisen mieheni, Mimmin isän. Sulassa sovussa nähdäkseni saunoivat pihasaunassamme Faijan kanssa. Minäkin tunsin Mikon viimeisimmän naisystävän, ovat eronneet nyt korona-aikana. Uutta ei ole mulle vielä esitelty, mutt taatusti hänellä on uus nainen kierroksessa, kuten aina ennenkin.

        Ihan turhaa kehitellä mitään romanttista meidän välillemme; mutt sikahyviä kavereita ollaan keskenämme, oltu jo vuosia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jaa, hitto kun mä en vaan ole huomannut mitään. Olin kerran kyllä kiinnostunut hänen seurastaan, no se kiinnostus loppui lyhyeen. "Me ollaan niin erilaisia luonteeltamme, ei meistä koskaan mitään onnellista paria tulisi!" No, mä olen flikka joka uskoo ensimmäisestä torjunnasta. Eipä tarvitse kivittämällä, hätistellä kintereiltään.

        Pakostakin oltiin tekemisissä, Mikko tekee säännöllisen säännöllisesti Emolle töitä.
        Eli sähköpuolen kaikki mahdolliset huollot, tietokoneista... mahdollisesti, voimavirtapiiriin.
        Siitä ne tapaamiset ovat pikkuhiljaa kasvanut todelliseksi ystävyydeksi vuosien varrella. Mikko tuntee myös viimeisen mieheni, Mimmin isän. Sulassa sovussa nähdäkseni saunoivat pihasaunassamme Faijan kanssa. Minäkin tunsin Mikon viimeisimmän naisystävän, ovat eronneet nyt korona-aikana. Uutta ei ole mulle vielä esitelty, mutt taatusti hänellä on uus nainen kierroksessa, kuten aina ennenkin.

        Ihan turhaa kehitellä mitään romanttista meidän välillemme; mutt sikahyviä kavereita ollaan keskenämme, oltu jo vuosia!

        Kyllä olis trollikalla sakset heti auki jos Mikko tekisi aloitteen.


      • Anonyymi

        Juntuska vaikuttaa kuumalta pakkaukselta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Duke Nukke ja on nukkrmsidis nsidis pelissdä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe