NOJATUOLI !

Sumua ja kosteaa säätä, syksyn tuntua, mutta vielä luvattiin ainakin tämän viikonlopun kauniina kestävän.
Lupaa kysymättä aloitan taas uuden ketjun, ohitan ihmettelyn kirjoituskiellon mielipahan aikaan kirjoittelusta, pitäisi pysyä poissa.
No Noja-tuoli on tarkoitettu myös pahanmielen purkautumisalustaksi, ainahan ei päivä paista oikeassa elämässäkään, miksi ei tännekin voi huonoa oloaan purkaa?
Hyvää mieltä kuitenkin pyrimme ylläpitämään ja useimmiten onnistummekin, elämään kuuluu myös harmaita näkymiä, niiden kanssa jaksamiseen voi pieni mukava viesti iloa tuoda.
Makriinan viisaisiin sanoihin pitäisi pystyä, "ei pidä provosoitua ",usein se onnistuu, mutta ei aina jaksa pieniä huomautuksia vaan ohittaa huomaamatta, kyllä ne huomatuksi tulee.

Pahoittelen näiden ketjujen aina vaan täyttyvistä ivalausekkeista, vatimaton mukana oloni ärtymystä herättää, miksi sitä ei ole tarpeeksi suoraan sanottu, pyrkimykseni on olla loukkaamatta ketään.
Ikävä aloitus uudelle ketjulle, mutta katsoin tarpeelliseksi mainita siitä, että huomattu on se, mikä on kohdalleni tarkoitettu, en sen pahemmin tästä asiasta mieltäni pahoita, kyllä ne asiat ulkopuolella eläenkin joskus vaikeuksia eteen tuo.

Olen aina ketjuun kirjoittajia innostanut elämänsä ilot ja surut viestein purkamaan, tähän olemme pystyneet, monta kertaa jaettu surukin on lohdutuksen sanaset saanut.
Eiköhän yritetä jatkossakin näin toimia, ohitetaan ikävät, asiaankuulumattomat ja valoisia ajatuksia etsien eteenpäin mennään.
Omalta kohdaltani tiedän, ei kovin pitkäkestoisia matalapaineet ole, tänään jo suunnitelmat itää päässäni ja valoisia ajatuksia sinne syntyy;)
Uskon, ettei mikään pahantahtoinen viestikään pitkäksi aikaa mieleen jää, aina vaan parempaa etsitään.

Nyt toivotan hyvää viikonlopun alkua ja kykeneviä yllytän sienimetsään, kohta ne puolukka apajatkin on etsittävä;)

276

1452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nojatuoli on mielestäni sellainen, jossa on noja selälle sekä kummallekin kädelle oma käsinoja.
      Miten sinä nojatuolin ymmärrät?

• Anonyymi

Anna palaa vaan, älä välitä keljuilusta, sehän kertoo pahasta olosta. Jotain ehkä helpottaa kun saa kaataa sitä muiden niskaan.

• Aamupäivää. Ilman lupaa tässä itsekin joutuu kirjoittelemaan, SkillaN, ja kun rinkassa painaa sekä halveksittu vaatimattomuus että mielialojen epävakaus niin tiukkaa tekee..))

No. Kuten tiedetään, sama ominaisuus voi ihmisessä olla sekä voima että vahvuus. Ainakaan itse en edes tahtoisi olla teflonia, mieluummin sitten "herkkähipiäinen".
      Ja samoin koen: erilaiset tölväisyt, joista emme näköjään pääse, eivät oikeastaan satu, ärsyttävät lähinnä, mutta kyllä nekin liiallisina pystyvät vaikuttamaan mielialaan ja viihtyvyyteen, ainakin tällaisella "epävakaalla"..))

Minun kasvuympäristössä oli sosiaalisessa kanssakäymisessä asenne: "ei tupata, jos ei tykätä". Siinä nähdään usein vain joustamattomuutta ja uhoa, mutta voi sen nähdä toisinkin: muiden kunnioittamisena ja huomioon ottamisena.
      Jos ilmaistaan selvästi, että oma mukana olo ei ole suotavaa, miksi kiusata muita ja itseään sillä ? Vai eletäänkö jo aikaa, jossa "omat oikeudet" jyräävät estoilla alleen muiden oikeudet ?
      Somessa "ääniä" on tietysti vaikea laskea, edes arvioida "kannatuksen" jakautumista, mutta jos herkkyyttä on edes rippunen jäljellä, sen voi kyllä aistia ilmapiiristä - jos siis on rehellinen itselleen, pystyy arvioimaan omaa käytöstään ja sen vaikusta muihin.

Tämä oli nyt tässä, tällä kertaa.
      Hyvää perjantaipäivää kaikille;
      "Iloa, valoa ja hauskuutta", pääministerin sanoin..)) Mekin ansaitaan ne.
      demeter1

• Anonyymi

Luulisi ettei ole kivaa siellä missä ei ole tervetullut.. Mutta ehkäpä joku ei ole tervetullut mihinkään siellä ”livessäkään”, koska se toisten kohtelu on sielläkin pielessä.
        Demeter sinun ei tarvitse tehostaa itseäsi, olet yksi palstan helmistä juuri
        tuollaisena! Vaatimattoman ei tarvitse vaatia, hänellä on kaikki tarpeellinen.

• Anonyymi kirjoitti:

Luulisi ettei ole kivaa siellä missä ei ole tervetullut.. Mutta ehkäpä joku ei ole tervetullut mihinkään siellä ”livessäkään”, koska se toisten kohtelu on sielläkin pielessä.

Kiitos Ano 10.44...)) Viimeinen lauseesi on kuin aforismi: "Vaatimattoman ei tarvitse vaatia, hänellä on kaikki tarpeellinen".
        Ehkä meillä kaikilla on kaikki tarpeellinen, mutta kyllä me joskus tarvitsemme muita muistuttamaan siitä..))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on se käsitys, että jokainen kirjoittaja on tervetullut. Sen sijaan jokainen kirjoitus ei. Jos kommentti on ilkeilyä ja saivartelua, ei siitä nauti kuin kirjoittaja yksin. Se mietityttää.
        Tarkoituksellinen väärinymmärtäminen aiheuttaa myös vaikeuksia keskusteluissa.
        No kaikkeen tottuu, toivottavasti.
        Haluamme kuitenkin pysyä toistemme seurassa, kiitokset kaikille siitä.

Aurinkoinen viikonloppu edessä. Tsemppiä!
        Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

Minulla on se käsitys, että jokainen kirjoittaja on tervetullut. Sen sijaan jokainen kirjoitus ei. Jos kommentti on ilkeilyä ja saivartelua, ei siitä nauti kuin kirjoittaja yksin. Se mietityttää.
        Tarkoituksellinen väärinymmärtäminen aiheuttaa myös vaikeuksia keskusteluissa.
        No kaikkeen tottuu, toivottavasti.
        Haluamme kuitenkin pysyä toistemme seurassa, kiitokset kaikille siitä.

Aurinkoinen viikonloppu edessä. Tsemppiä!
        Mkr.

Viisasta puhetta, Makriina...
        Kaikkeen tottuu, mutta millä hinnalla ? Jos se on liian iso, voi kieltäytyä maksamasta..))

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Viisasta puhetta, Makriina...
        Kaikkeen tottuu, mutta millä hinnalla ? Jos se on liian iso, voi kieltäytyä maksamasta..))

Demeter! 😀 Vedetään ovi kiinni kulkukauppiaan edestä. Ei oteta vastaan, vaikka pyytämättä tarjotaan.
        Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

Demeter! 😀 Vedetään ovi kiinni kulkukauppiaan edestä. Ei oteta vastaan, vaikka pyytämättä tarjotaan.
        Mkr.

Hyvä neuvo, Makriina... "Mutku" joskus sillä kulkukauppialla voi olla priimaakin tarjolla..))
        Ja jos ilman tai halvalla saa, niin köyhä ei aina voi kieltäytyä..))

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Hyvä neuvo, Makriina... "Mutku" joskus sillä kulkukauppialla voi olla priimaakin tarjolla..))
        Ja jos ilman tai halvalla saa, niin köyhä ei aina voi kieltäytyä..))

Sovitaan kuitenkin, ettei panna sekundaa kierrätykseen. 😀
        Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

Sovitaan kuitenkin, ettei panna sekundaa kierrätykseen. 😀
        Mkr.

Yritän erottaa ne toisistaan, Makriina, priiman ja sekundan..))
        Ollaanhan me "pohjalaaset" laatutietoisia, parasta yritetään mutta priimaa pakkaa tulla..))

• Äh, sekoilen: "sama ominaisuus voi ihmisessä olla sekä voima että heikkous", piti sanomani...

• Kaunis päivä tulossa korpeen. Tänään syömme mökillä, lopettelemme grilliruokailulla mökkikautta.

Sattui silmiini ketju, jossa taivasteltiin poistoja.
      Ketjussa olin "jyrämöyssäri" vaikka olin tuolloin kun ketjuun aktiivisesti kirjoiteltiin sairaalassa enkä ollut edes kykenevä kommunikoimaan kännykällä.

Täällä on useita ketjuja joissa käsitellään minua. Onhan se imartelevaa kun olen kiinnostuksen kohde.  En siis kaipaa kehuja puskista, todellisuus kiinnostuksesta minääni  kohtaan näkyy palstakommenteista. Mietinkin jos lopettaisitte Korppis kommentit voisi palstan anti parantua. Tässä uudessa nojatuolissa voisin istua syrjässä pistää väliin kommenttejani, mutta niihin en välttämättä odota vastauksia. 🤭

• Anonyymi

Niin, oletkin susi lammasten vaatteissa, ketunhäntä kainalossa.

Minä taas mietin, että jos itse lopettaisit SkillaN ketjuun kirjoittamisen, niin tämä parantuisi huomattavasti nopeammin.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä taas mietin, että jos itse lopettaisit SkillaN ketjuun kirjoittamisen, niin tämä parantuisi huomattavasti nopeammin.

Et malttanut olla ottamasta kantaa kommentiini....kummassa meissä on vikaa.. vikaa, no et voi kieltää minua osallistumasta keskusteluihin.

• Anonyymi

Miksi tunnet itsesi jyrämörssäriksi? Eihän siinä nikkiä ollut?

• Anonyymi

Jos et kestä kommentteja kirjoituksiisi, tee johtopäätökset ja häivy mieleisellesi saitille! Täällä on joka viestin kohdalla ylläpidon kehoitus KOMMENTOI.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tunnet itsesi jyrämörssäriksi? Eihän siinä nikkiä ollut?

Mistä tiedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistä tiedät?

En tosiaan tiedäkkään, käympäs tarkistamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko ihan viisas, jos on imarreltu, kun herättää aina negatiivista huomiota ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tosiaan tiedäkkään, käympäs tarkistamassa.

Ei ollut nikkiä. Äläkä poista tätä!

• Anonyymi

Miks pitää laittaa monta samaa ulostuloa samalle jutulle?????????

• Anonyymi

Näin aamulla variksen, näytti lentävän tuonne Sinetän suuntaan.
      T. Tyyne-täti Pullinputaalta.

• Anonyymi

Näit väärin.

• Anonyymi

Kyselin aamupäivällä, heti avauskirjoituksen jälkeen, miten sinä ymmärrät nojatuolin.
      Yhtään vasausta en saanut. Sensijaan vaikutaa täysin hurahtaneelta koko porukka - elävät omissa maailmoissaan.

• Anonyymi

Istuvat omilla istuimillaan, jotka he mieltävät nojatuoleiksi. Sinun kannattaa googlata asia, niin saat tyhjentävän vastauksen.
        80+ kirjoittajat ehkä arvelevat, että sinulla jo on vankka mielipide.
        Mkr.

• Anonyymi

ja joukossa olet sinäkin, hurahtanut.

• Kenen maailmassa itse elät, Ano 13.56, ellet omassasi ?

Ehkä meiltä ei voi odottaa kovin syvällistä tai tyhjentävää "vasausta" kysymykseesi. Mutta kuten Makriina sanoi: "kuukkeli" tietää.
        Ehkä tuosta kysymyksestäsi välittyi sellainen henki, että halusit laittaa meille "hurahtaneille"
        täkyn, jolla todistat ainakin itsellesi, ettei tämä porukka ole arvoistasi.
        Kiitos nyt käynnistä kuitenkin. Toivotaan että löydät tasoistasi seuraa muualta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ja joukossa olet sinäkin, hurahtanut.

Totta kai olen. Olen vakituinenn 80+ palstalla. Ikäni perusteella.
        Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta kai olen. Olen vakituinenn 80+ palstalla. Ikäni perusteella.
        Mkr.

Eipä ollut sinulle tuo kommentti. :)

• Anonyymi

Jos ei ole piikkinä lihassa, on kantona kaskessa.

K

• Anonyymi

Ymmärtääkseni kysymyksessä on seura, joka kääyttää nimeä Nojatuoli - siis Nojatuoli-seura.

• Anonyymi

?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

?????

Mökkielämä ei sovi enäämeikäläiselle. Masennus iskee, kun kasvut ovat jo kellastuneet ja heinikon sisässä. Pitäisi kaataapois ja viedä kompostoriin. Ei onnistu. Toinen ärsytys on kaiken maailman öttiäiset, joa poukkoilevat heinikosta kimppuun. Poimin hiuksistani yhden inhan, joka harhaili päälaellani sinne tänne. Ei olluthirvikärpänen Onneksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mökkielämä ei sovi enäämeikäläiselle. Masennus iskee, kun kasvut ovat jo kellastuneet ja heinikon sisässä. Pitäisi kaataapois ja viedä kompostoriin. Ei onnistu. Toinen ärsytys on kaiken maailman öttiäiset, joa poukkoilevat heinikosta kimppuun. Poimin hiuksistani yhden inhan, joka harhaili päälaellani sinne tänne. Ei olluthirvikärpänen Onneksi.

No karkasi teksti! Nää puhelimet! Niin, matolla tallusteli joku siivellinen ja iltapimeällä sujahti leakko pääni yli.
        Minä kuulun kaupunkiin!
        Yli 60 v. mökkielämää. Riittääkö se mielestänne?
        Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

No karkasi teksti! Nää puhelimet! Niin, matolla tallusteli joku siivellinen ja iltapimeällä sujahti leakko pääni yli.
        Minä kuulun kaupunkiin!
        Mkr.

Huomenta, sää harmaa ja maalaismarkkinoille olisi aikomus mennä, jospa tuo ei sateeksi kumminkaan kääntyisi.
        Joku kyseli nojatuolin tarkoituksesta, oikeassa olet, on noja selälle ja käsillekin, mutta lisäksi tässä nojatuolissa on paljon muuta.
        Mennään hieman mielikuvituksen puolelle, nojat tässä tapauksessa tarkoittavat myös henkistä puolta, toinen toistamme tukien pyrimme palsta viidakossa kestää, iloita ja surra, ihan arjen elämää elellen.
        Nuo harmittavat viestitkin koemme mahdollisimman vähäisinä, näin ollen sitkeästi vaan nojatuoli elää.

Onhan se mökkielämä toista kuin kaupunkilaisena olo, kaiken maailman liitelijät voivat säikyttää, mutta Makriina koe se vaihteluna, kotiin tultua kaikki taas ihanan siistiä ja rauhallista;)

Demeter, yleensä halvalla ja vielä kulkukauppiaalta saatu tuote on kehnoa, jossakin tapauksessa voi onnistaa, mutta yleensä on syytä varoa.
        Näitä kulkukauppiaita ja ihmettelijöitä riittää joka asialle, kokemus kuitenkin tässäkin pätee, ollaan vaan kuin emme olisikaan;)

En tiedä virkistääkö nämä viestit enää koskaan, jotain puuttuu, se on kai se rauha jossa voisi olla vaan oma itsensä, kuten vuosia, vuosia sitten, hauskuutta sen suurempaa yliyrittämistä.
        No näillä mennään ja minä lähden markkinoille, jospa siellä jotain kivaa ja yllättävää, voikaa hyvin.

• Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

Huomenta, sää harmaa ja maalaismarkkinoille olisi aikomus mennä, jospa tuo ei sateeksi kumminkaan kääntyisi.
        Joku kyseli nojatuolin tarkoituksesta, oikeassa olet, on noja selälle ja käsillekin, mutta lisäksi tässä nojatuolissa on paljon muuta.
        Mennään hieman mielikuvituksen puolelle, nojat tässä tapauksessa tarkoittavat myös henkistä puolta, toinen toistamme tukien pyrimme palsta viidakossa kestää, iloita ja surra, ihan arjen elämää elellen.
        Nuo harmittavat viestitkin koemme mahdollisimman vähäisinä, näin ollen sitkeästi vaan nojatuoli elää.

Onhan se mökkielämä toista kuin kaupunkilaisena olo, kaiken maailman liitelijät voivat säikyttää, mutta Makriina koe se vaihteluna, kotiin tultua kaikki taas ihanan siistiä ja rauhallista;)

Demeter, yleensä halvalla ja vielä kulkukauppiaalta saatu tuote on kehnoa, jossakin tapauksessa voi onnistaa, mutta yleensä on syytä varoa.
        Näitä kulkukauppiaita ja ihmettelijöitä riittää joka asialle, kokemus kuitenkin tässäkin pätee, ollaan vaan kuin emme olisikaan;)

En tiedä virkistääkö nämä viestit enää koskaan, jotain puuttuu, se on kai se rauha jossa voisi olla vaan oma itsensä, kuten vuosia, vuosia sitten, hauskuutta sen suurempaa yliyrittämistä.
        No näillä mennään ja minä lähden markkinoille, jospa siellä jotain kivaa ja yllättävää, voikaa hyvin.

Huomenta sumuisesta Lounaasta!
        Terveiset Raaseporista, Matildedahlista ja Fiskarsista. Niin ja Meri-Teijosta.
        Ramoona on kuvaillut aiemmin noita paikkoja ansiokkaasti.
        Fiskarsin ruukki-miljöö viehättää minua ja joka käynnillä löydän jotain uutta.
        Se käsityöläisyys kauniiden rakennusten , puistojen ja hiljaisuuden keskellä.
        Eihän minun pitänyt enää tänä kesänä reissata, mutta kutsu kävi ensin tyttären perheen luo ja sitten kierrettiin ystäväni kanssa.

Vähänks oon kade ex-naapureilleni. Seitsemän (?) Saunan lisäksi Kari Hotakainen muuttaa Vantaalle!!! Suosikkikirjailijani, jonka huumori iskee suoraan tajuntaani. "Viehättävää", että hän puhuu kauniisti ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Aikoo hankkia polvisuojukset ja olla sekava isoisä ;)
        Miehet eivät kauhean usein heittäydy hempeilemään.

Torille ja kaappien täydennystä hankkimaan minäkin teen lähtöä.

SkillaNin sanoin "ollaan niin kuin ei oltaiskaan", ("vaikka pinnan alla kytisi.")

Hyvää viikonloppua!
        brinkkala

• SkillaN kirjoitti:

Viikoloppu on pyhitetty kesäkauden lopettajaisiin.

Aloitimme eilen nauttimalla päivällisen mökillä ihanan aurinkoisella grilliterassilla.

Ruoka oli hyvää, valkosipuli-yrttiperunoita ja pieniä punajuuripyöryköitä, salaattia, ruisriisipiirakoita ja graavilohta, kyytipoikana maitoa.

Palasimme kaupunkiin. Kolmensadan metrin päässä parvekkeestamme on Kajaanin musiinkijuhlien päälava viikonlopun ajan, joten meillä on aitiopaikat istua parvekkeellamme ja kuunnella musiikkia.

Tänään lauantaina olisi venetsialaiset kalkkisillalla, katsotaan. En kuitenkaan ole tottunut valvomaan myöhään joten jospa vain tekisin pientä purtavaa ja kuunteleisimme musiikkia parvekkeella.

Hyvää ja lämpöistä elokuun loppua kaikille.

Ensi viikolle luvattu syksyn esimakua, nautitaan vielä auringosta ja lämpimistä illoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kuulun kaupunkiin!
        Mkr.

Mökissä ei ole mitään järkeä. Miksi lisätä ilmaston kuormitusta ajamalla kimpsujen kampsujen kanssa edestakaisin, lämmittämällä rakennusta jossa vain vierailee. Jos on vain ulkohuussin varassa sinne on vanhuksen konkattava yölläkin ja sateessa. Koko ajan kaikki rapistuu omistajien myötä. Me ollaan aikanaan vuokrattu mökkiä tai oltu ihanissa maisemissa täyshoito majoituksissa koko perhe. Nautittu Suomen upeimmista maisemista ja valmiista ruokapöydistä ja puhtaista liinavaatteista. Kylmään vuodenaikaan eteläisillä aurinkorannoilla. Halvemmaksi tullut kuin oman mökin ylläpito ja ilman huolia ja raatamista. Nyt leskenä käyn kotimaan kylpylöissä aurinkorannat ei enää houkuta.Oman kodin parvekkeelta näkyy järvi ja joka päivä kävelen sen rannoilla ja käyn rantakahvilassa usein. En lähde edes vieraaksi kenenkään mökille.

• SkillaN kirjoitti:

Ihan samat fiilikset SkillaN. Jotakin puuttuu. Kirjoitusrauha ?

Mielestäni se on nyt menetetty, kun on alettu peräämään näitä omia "oikeuksia" kirjoittaa missä vain. Eihän tuota oikeutta ole keneltäkään viety, mutta toiveena on ollut, että kirjoittelu olisi sopuisaa, eikä tätä lyhyttä tylytystä, chattailyä, johon tietysti itsekin osallistuin, viimeksi eilen..))

No. Me elämme demokratiassa, jossa "enemmistö" päättää. Niin kai sitten täälläkin.
        Ellei sitten nojatuolin henkeä katsotaan niin arvokkaaksi, että löytyy lisää meitä, jotka tahdomme sitä vaalia. Meidät rekisteröidyt kirjoittajat on helppo nähdä jonkinlaisina päällepäsmäreina, jotka tahtovat asettaa tänne omat sääntönsä, rajoittaa muiden osallistumista. Minusta niin ei ole.
        Makriina kirjoitti juuri jossakin, että jokainen kirjoittaja on tänne tervetullut, SkillaN on sitä vakuutellut vuosia. Ja ainakin aikaisemmin tulijat aistivat nojatuolin hengen, sopuisuuden, ja jos katsoivat, ettei se oli sitä, mitä itse hakivat, jättivät nojatuolin "rauhaan".

Nyt tuntuu siltä, että nojatuolista halutaan samantyyppinen kirjoittelualusta kuin monista muista ketjuista: heitetään niihin pari sanaa, jopa herja, ja hävitään paikalta tai jäädään puimaan sanojen merkitystä, kisaamaan siitä, kuka saa sanoa sen viimeisen sanan, noin kärjistäen.
        Minäkin jään odottavalle kannalle..)) Katsotaan millaiseksi nojatuoli jatkossa muodostuu.
        Valinta on meidän.
        demeter1

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta sumuisesta Lounaasta!
        Terveiset Raaseporista, Matildedahlista ja Fiskarsista. Niin ja Meri-Teijosta.
        Ramoona on kuvaillut aiemmin noita paikkoja ansiokkaasti.
        Fiskarsin ruukki-miljöö viehättää minua ja joka käynnillä löydän jotain uutta.
        Se käsityöläisyys kauniiden rakennusten , puistojen ja hiljaisuuden keskellä.
        Eihän minun pitänyt enää tänä kesänä reissata, mutta kutsu kävi ensin tyttären perheen luo ja sitten kierrettiin ystäväni kanssa.

Vähänks oon kade ex-naapureilleni. Seitsemän (?) Saunan lisäksi Kari Hotakainen muuttaa Vantaalle!!! Suosikkikirjailijani, jonka huumori iskee suoraan tajuntaani. "Viehättävää", että hän puhuu kauniisti ensimmäisestä lapsenlapsestaan. Aikoo hankkia polvisuojukset ja olla sekava isoisä ;)
        Miehet eivät kauhean usein heittäydy hempeilemään.

Torille ja kaappien täydennystä hankkimaan minäkin teen lähtöä.

SkillaNin sanoin "ollaan niin kuin ei oltaiskaan", ("vaikka pinnan alla kytisi.")

Hyvää viikonloppua!
        brinkkala

Kyllä noin on. Lastenlapset saavat rasvaankin miehen aivan pehmoksi 🥰Hyvä idea nuo polvisuojat, varsinkin isoisoisä tarvitsee. Meillä mies osti heti hienon sähköisen junaradan ensimmäisen pojanpojan synnyttyä, pääsi itsekkin leikkimään. 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä noin on. Lastenlapset saavat rasvaankin miehen aivan pehmoksi 🥰Hyvä idea nuo polvisuojat, varsinkin isoisoisä tarvitsee. Meillä mies osti heti hienon sähköisen junaradan ensimmäisen pojanpojan synnyttyä, pääsi itsekkin leikkimään. 😄

Saattavat rasvaankin miehen aivot olla melko pehmoisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Mökissä ei ole mitään järkeä. Miksi lisätä ilmaston kuormitusta ajamalla kimpsujen kampsujen kanssa edestakaisin, lämmittämällä rakennusta jossa vain vierailee. Jos on vain ulkohuussin varassa sinne on vanhuksen konkattava yölläkin ja sateessa. Koko ajan kaikki rapistuu omistajien myötä. Me ollaan aikanaan vuokrattu mökkiä tai oltu ihanissa maisemissa täyshoito majoituksissa koko perhe. Nautittu Suomen upeimmista maisemista ja valmiista ruokapöydistä ja puhtaista liinavaatteista. Kylmään vuodenaikaan eteläisillä aurinkorannoilla. Halvemmaksi tullut kuin oman mökin ylläpito ja ilman huolia ja raatamista. Nyt leskenä käyn kotimaan kylpylöissä aurinkorannat ei enää houkuta.Oman kodin parvekkeelta näkyy järvi ja joka päivä kävelen sen rannoilla ja käyn rantakahvilassa usein. En lähde edes vieraaksi kenenkään mökille.

Tänään näyttää olevan kirjoittajilla motkotuspäivä.

Valoisat rakentavat kommentit näyttää.olevan katoava luonnonvara.

Ei mökin omistaminen sulje pois kotimaassa tai maailmalla matkaamista. Olen kiertänyt maailmaa, vaikka omistanut mökin jo 26-vuotta. Mökki on hyvin rakas lapsilleni, he ovat saaneet viettää siellä lapsuutensa kesiä, lähellä kotia.

Jos mökki on lähietäisyydellä kotia, siellä voi pistyätyä päivittäin vaikka uimassa.

Eilen söimme upeissa sää olosuhteissa päivällistä grilliterassilla. Veimme puolivalmiit ruuat mukanamme ja keräsimme käytetyt ruoka-astiat koriin ja veimme mukanamme kaupunkiasunmon pesukoneeseen.

Eihän mummot tänä päivänä ulkohuusiin yösyönnä kampea vaan sisävessa-astioita löytyy rautakaupoista joka lähtöön.

No, kuulun mökkiläisten faceryhmään, siellä on kaikenlaisia mökin omistajia. Jotkut hehkuttavat onnellisina 300 - 500 kilsan mökkimatkoja. No, itse säästän luontoa, en ajele turhia kilometrejä.

Kyllä mökillä on mahtavaa 🙂

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ei mökin omistaminen sulje pois kotimaassa tai maailmalla matkaamista. Olen kiertänyt maailmaa, vaikka omistanut mökin jo 26-vuotta. Mökki on hyvin rakas lapsilleni, he ovat saaneet viettää siellä lapsuutensa kesiä, lähellä kotia.

Jos mökki on lähietäisyydellä kotia, siellä voi pistyätyä päivittäin vaikka uimassa.

Eilen söimme upeissa sää olosuhteissa päivällistä grilliterassilla. Veimme puolivalmiit ruuat mukanamme ja keräsimme käytetyt ruoka-astiat koriin ja veimme mukanamme kaupunkiasunmon pesukoneeseen.

Eihän mummot tänä päivänä ulkohuusiin yösyönnä kampea vaan sisävessa-astioita löytyy rautakaupoista joka lähtöön.

No, kuulun mökkiläisten faceryhmään, siellä on kaikenlaisia mökin omistajia. Jotkut hehkuttavat onnellisina 300 - 500 kilsan mökkimatkoja. No, itse säästän luontoa, en ajele turhia kilometrejä.

"Eilen söimme upeissa sää olosuhteissa päivällistä grilliterassilla."

Unohdit kertoa, ketkä te? Oliko nyt kuopus miniöineen siellä, vai vieläkö esiokoin en oli vaimonsa kanssa, vai peräti koko suku sinun sisaret ja veljet?

Kuvatkin on lähettämättä, jota innolla odotan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Unohdit kertoa, ketkä te? Oliko nyt kuopus miniöineen siellä, vai vieläkö esiokoin en oli vaimonsa kanssa, vai peräti koko suku sinun sisaret ja veljet?

Ajatella että grillillä oma terassi, miten ylellistä! Ja oli ruokaakin, ja noin montaa lajia kerralla. Maito taisi helteessä hapantua, olisitte vettä juoneet tai viiniä. Kyllä on fiksumpaa syödä sisätiloissa kuin auringon porotuksessa kun pitää vielä ne eltaantuneet ruuan jämät kiikuttaa roskiin. Terassillamme? Montako omistajaa sillä on? Sinä et taida omistajiin kuulua😂😂😂

• Anonyymi kirjoitti:

Ajatella että grillillä oma terassi, miten ylellistä! Ja oli ruokaakin, ja noin montaa lajia kerralla. Maito taisi helteessä hapantua, olisitte vettä juoneet tai viiniä. Kyllä on fiksumpaa syödä sisätiloissa kuin auringon porotuksessa kun pitää vielä ne eltaantuneet ruuan jämät kiikuttaa roskiin. Terassillamme? Montako omistajaa sillä on? Sinä et taida omistajiin kuulua😂😂😂

No,, onko sinulla tapana seisottaa ruokiasi auringossa, jotta ne elttaantuu? Minulla on kylmätiloja niin mökillä kuin kotona ja kuljetukseen kylmälaukku. Mutta niinhän se on, että kun ei ole omakohtaista kokemusta sitä olettaa kaikenlaista harmistuksissaan, kun muilla on ja minulla ei niin pyh...happamia.
        sano

Kyllä se terassi on minun omarakentamani 🤣

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi haluat tietää?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No,, onko sinulla tapana seisottaa ruokiasi auringossa, jotta ne elttaantuu? Minulla on kylmätiloja niin mökillä kuin kotona ja kuljetukseen kylmälaukku. Mutta niinhän se on, että kun ei ole omakohtaista kokemusta sitä olettaa kaikenlaista harmistuksissaan, kun muilla on ja minulla ei niin pyh...happamia.
        sano

No se on jätelavoista pykäämäsi mökillä on omasi, mutta entäpä se ”kaupunkikotimme terassi” jossa saa kuunnella musiikkimökää ihan ilmatteeksi?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Kyllä lapset voi viettää ihania kesiä muuallakin kuin mökillä jämöttäen he kaipaavat kavereita ja harrastuksia,retkiä ja huvipuistoja.Taisi ne sinun olla jo aika isoja poikia kun mamma 26 v sitten mökin hommasi. Miten onnettomia ne pojat olikaan ennen mökkiä.
        Eikö ole ällöttävää pitää haisevia kusi ja paskaämpäreitä sisällä ja lähteä niitä huussiin aamulla tyhjäämään vai ikkunastako heität ulos? Sitten ne pöntöt pitää pestä desinfisioida joka päivä, ompa tosi romanttista😂😂😂

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

sano

Onhan ne ruuat siinä pöydällä aika pitkään auringossa, ethän sinä suoraan kai kylmälaukusta tai jääkaapista syö.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lapset voi viettää ihania kesiä muuallakin kuin mökillä jämöttäen he kaipaavat kavereita ja harrastuksia,retkiä ja huvipuistoja.Taisi ne sinun olla jo aika isoja poikia kun mamma 26 v sitten mökin hommasi. Miten onnettomia ne pojat olikaan ennen mökkiä.
        Eikö ole ällöttävää pitää haisevia kusi ja paskaämpäreitä sisällä ja lähteä niitä huussiin aamulla tyhjäämään vai ikkunastako heität ulos? Sitten ne pöntöt pitää pestä desinfisioida joka päivä, ompa tosi romanttista😂😂😂

Matlustelimme poikien kanssa paljon ennen Tunisian lento onnettomuutta jossa olimme mukana. Sitä ennen kierrettiin etelän rantakohteet ja Suomen huvipuistot. Mökillä oli aina ottopoikia, jotka vieläkin vieraievat luonani.

Kirjoitat rumasti viesteihini joten vastaan laillasi....Vitutt sako sinua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuhruinen aamu Savon sydämessä. Yöllä tihkutti, mutta päivä taitaa kirkastua.
        Eilen oli mukava mökkipäivä pienien sukulaislasten vierailun vuoksi. Mukava tavata jälkikasvuja.
        Tänään naapurimökissä syödään rapuja ja minutkin on kutsuttu.
        Yö meni valvoessa. Miten se uni välillä tosiaan karka! Keskiyöllä täällä metsän keskellä on säkkipimeää. Taskulampun valokin imeytyy kasvustoon, niin että juuri ja juuri pääsee polulla eteenpäin kompastumatta.
        Mukavaa päivää! T. Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan pikkuinen ihmisalku kiehtova. Hänellä ei ole menneisyyden painolastia eikä huolia tulevaisuudesta. Eikä asuntolainaa, Hotakaisen sanoin ;)
        Joskus pääsin ukin syliin kiikkustuoliin. Tuoksui piipputupakalta. Onko aito muisto vai mielikuvitusta, en ole varma.

Ötökät ovat vanhemmiten alkaneet "inhottaa" iholla. Nuorempi lapsenlapseni päinvastoin on niin innostunut ötököistä, että kulkee purkin kanssa jossa on suurennuslasikansi. Hauskuutti, kun kertoi värisevistä tuntosarvista, juovikkaasta ihosta tai ulkonevista silmistä :)

Hikipisara selkärankaa pitkin valui kuin kipittävä ötökkä, kun kärrikassia perässä vedin.

brinkkala

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavaa sulle varmasti, kun mietit tuttaviesi kesänviettoja ja muita projekteja, mutta luuletko, että me muut täällä nojatuoleissamme kuvitelmistasi kiinnostumme? Kerro omasta kesänvietostasi.
        Mkr.

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan pikkuinen ihmisalku kiehtova. Hänellä ei ole menneisyyden painolastia eikä huolia tulevaisuudesta. Eikä asuntolainaa, Hotakaisen sanoin ;)
        Joskus pääsin ukin syliin kiikkustuoliin. Tuoksui piipputupakalta. Onko aito muisto vai mielikuvitusta, en ole varma.

Ötökät ovat vanhemmiten alkaneet "inhottaa" iholla. Nuorempi lapsenlapseni päinvastoin on niin innostunut ötököistä, että kulkee purkin kanssa jossa on suurennuslasikansi. Hauskuutti, kun kertoi värisevistä tuntosarvista, juovikkaasta ihosta tai ulkonevista silmistä :)

Hikipisara selkärankaa pitkin valui kuin kipittävä ötökkä, kun kärrikassia perässä vedin.

brinkkala

Kari Hotakainen on yksi lempikirjailijoistani, brinkkala. Hänen lempeä sarkasminsa ja hienovarainen, musta huumorinsa on kovasti mieleeni.
        Anna-Leena Härkösessä on vähän samaa tyyliä, "Ihan ystävänä sanon" oli viimeinen mitä häneltä luin. "Ihan ystävänä" voi sanoa toiselle melkein mitä vain..))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavaa sulle varmasti, kun mietit tuttaviesi kesänviettoja ja muita projekteja, mutta luuletko, että me muut täällä nojatuoleissamme kuvitelmistasi kiinnostumme? Kerro omasta kesänvietostasi.
        Mkr.

Luuletkos sinä, että muita kiinnostaa missä mitäkin syö ja ulostaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä kuulun kaupunkiin!
        Mkr.

Aika aikaa kutakin Makriina. Minunkin pitäisi käydä katsastamasta lapsuudenkotini tilannetta. Siellä ei olla käyty lähes kanteen vuoteen.
        Vaikka vanhassa talossa on kyllä "kaikki mukavuudet" viime vuosina kaivosta on vain loppunut vesi ja pohjavedet ovat alhaalla. Kunnallistekniikka on vieressä mutta kun talon käyttöaste on matala siitä täytynee luopua, ihan jo kustannussyistä, etenkin jos/kun jään yksin maksumieheksi.
        Minulle riittää tämä nykyinen asuminen: oma piha ja metsä lähellä... Vettä tietysti kaipaisin, mutta kaikkea ei voi saada.

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Kari Hotakainen on yksi lempikirjailijoistani, brinkkala. Hänen lempeä sarkasminsa ja hienovarainen, musta huumorinsa on kovasti mieleeni.
        Anna-Leena Härkösessä on vähän samaa tyyliä, "Ihan ystävänä sanon" oli viimeinen mitä häneltä luin. "Ihan ystävänä" voi sanoa toiselle melkein mitä vain..))

Kyllä, kyllä Anna-Leena Härkösen huumori on samankaltaista ja kummallakin on itseironiaa.
        Katsoin torstaina "Viiden jälkeen" ohjelman, jossa Hotakaisen haastattelu uuden kirjan tiimoilta. Mieleen jäi sanansa, että "huono omatunto" on hyvä asia. Silloin on vielä petrattavaa ;).
        "Opetuslapsi" kirjaansa odotan kuin "kuuta nousevaa". Aiheeltaan ja viiltävyydeltään varmasti taas ensiluokkainen.

brinkkala

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, kyllä Anna-Leena Härkösen huumori on samankaltaista ja kummallakin on itseironiaa.
        Katsoin torstaina "Viiden jälkeen" ohjelman, jossa Hotakaisen haastattelu uuden kirjan tiimoilta. Mieleen jäi sanansa, että "huono omatunto" on hyvä asia. Silloin on vielä petrattavaa ;).
        "Opetuslapsi" kirjaansa odotan kuin "kuuta nousevaa". Aiheeltaan ja viiltävyydeltään varmasti taas ensiluokkainen.

brinkkala

Minäkin laitoin Opetuslapsen tilaukseen, brinkkala.
        Hyvä "opetus" tuo: Huono omatunto on hyvä asia"...Kun meille kun "opetaan" että ketään ei saa syyllistää..))
        Mulla jäi haaviin toinen opetus: " Hyveellisyys ja suvaitsevaisuus ovat nyt yleisiä harrastuksia parempiosaisten maailmassa. Usein se on testaamatonta itsensä mainostamista, Hotakainen naurahtaa."
        Pistää miettimään..))

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

sano

Eikös tämä kuuluisa aikamiespoikasi ollut myös sitä rakentamassa, ainakin niitä vanhoja rikkinäisiä kuormalavoja oli jostakin hankkinut?

• Vahnoja muistellen, niitä Kahvipirtin aikoja.

"Venlastiina
      29.02.2008 09:41

"Tarkotukseni oli kysyä, mitä teet, jos molemmat kosittusi vastaavat kyllä.
      Myöhästyin kuten Ruuneperikin, joten jääköön kysymättä. Aikahan sen näyttää..."

Lueskeli tuossa aamulla tuollaista ketjua 70+ palstalta, koska olen vielä vuoden vajaa tänne 80+ palstalle.

Olihan siellä paljon minunkin sepustuksiani ja jos joku kuvittelee lukevansa minua kuin avointa kirjaa ja tietävänsä kaiken elämästäni, niin on hypännyt monta sivua yli lukemastaan.

Toisaalta olisi mukava kirjoitella tuohon entiseen tyyliin, jossa palautekkin oli aina ilman "sarvia ja hampaita", siis leppoisaa, kuten SkillaN muistelee ja tietenkin minäkin.

Olisi mukavaa, jos se entinen Kahvipirtti heräisi henkiin, jossa SkillaN aina koristeli pöydänkin koreaksi, kunnes tuli toinen, joka alkoi sitä asettelemaan mieleisekseen ja sitten alettiin kaipaamaan jotain äksonia kirjoituksiin.

No, sitä on saatu riittävästi ja poistot sen kuin lisääntyvät, mutta ei minun ansiostani, sillä olen vältellyt tänne kirjoittamistani.

Jotenkin on vain ikävä sitä fiilistä, joka silloin oli, mutta ehkä se on vain seuran puutetta ikäisteni kanssa, jota ei lapseni ja hänen lapsensa riitä.

• Anonyymi

Minä en juuri pirtissä osannut aikoinani käydä, mutta muistelen, että palstalla jatkuvasti oli meneillään mukavia ketjuja, joiden parissa viihtyi. Venlastiina oli yksi sanavalmiista kirjoittajista, samoin hänen sivupersoonansa Puska-Suleima. :) Lämmöllä muistelen.
        Katleijan kommentteja myös oli mukava seurata. Ja monen muun.
        Silloin sai seurauksia pelkäämättä kirjoittaa mielipiteensä, eikä huumoriakaan pelätty.
        Mkr.

• Hyvä että sanot noin, Kristiina23. Ainakin meitä on nyt kaksi "nostalgikkoa", entistä kaipaavaa.
        Vanha totuus taitaa kuitenkin olla , että muita emme voi muuttaa, itseämme kuulemma voimme, mutta vähän epäilen sitäkin..)) Ainakin omalla kohdallani.

• Ihana seurata nuorten ilonpitoa täältä kaupunkikodin parvekkeelta. Niin iloista naurua ja viatonta ilonpitoa.

Miksi ei Sanna Marin saisi bilettää. Pukukoodeja bongatessani huomaan, että Sanna on inspiroinut  nuoria. Sanna kopioita liukuu ohitsemme kohti festarialuetta.

Olen varannut sushia ja  valkkista iltapalaksi.

Aurinkokin tuli esiin ja ilta lämpeni.

• Anonyymi

Hehhhee…täältä kaupunkikotimme parvekkeeltamme 😂😂😂Näyttää olevan kodittomuus trauma raukalla.

• Anonyymi kirjoitti:

Hehhhee…täältä kaupunkikotimme parvekkeeltamme 😂😂😂Näyttää olevan kodittomuus trauma raukalla.

Oletko lukutaidoton, lue uudestaan oliko kaupunkiasuntomme vai kaupunkiasunnon. No, väliikö, tämä nyt on minun koti ja sinun traumasi.

Ilta pimenee laitoimme valopallon parvekkeelle, Ihanan leppoisa ilta. 💕

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Oletko lukutaidoton, lue uudestaan oliko kaupunkiasuntomme vai kaupunkiasunnon. No, väliikö, tämä nyt on minun koti ja sinun traumasi.

Ilta pimenee laitoimme valopallon parvekkeelle, Ihanan leppoisa ilta. 💕

Kaikkea hyvää kaupunkiasuntonne parvekkeellenne ja valopallollenne!
        Kivabkun teillä puolisonne kanssa on aikaa rabortoida kesken valkkarin juonnin palstalle!

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea hyvää kaupunkiasuntonne parvekkeellenne ja valopallollenne!
        Kivabkun teillä puolisonne kanssa on aikaa rabortoida kesken valkkarin juonnin palstalle!

Onhan toki aikaa rabortointiin. Yli 16-vuotta papan kanssa kommunikointia, eihän me kokoaikaisesti jakseta. Muuten juuri äskeen kalkkisillalta ammuttiin venetsialaisten raketteja ja Haloo Helsinki aloitti keikan tuossa lähellä.

Toivottavasti sinulla .on joku läheinen jolle.voit muutaman sanan heeittää.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Onhan toki aikaa rabortointiin. Yli 16-vuotta papan kanssa kommunikointia, eihän me kokoaikaisesti jakseta. Muuten juuri äskeen kalkkisillalta ammuttiin venetsialaisten raketteja ja Haloo Helsinki aloitti keikan tuossa lähellä.

Toivottavasti sinulla .on joku läheinen jolle.voit muutaman sanan heeittää.

Yleensä seurassa keskitytään seuralaiseen/seuralaisiiin eikä hypätä koko ajan palstoille rabortoimaan mitä syö ja mitä ikkunasta näkyy.. Olet ilmeisen yksinäinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleensä seurassa keskitytään seuralaiseen/seuralaisiiin eikä hypätä koko ajan palstoille rabortoimaan mitä syö ja mitä ikkunasta näkyy.. Olet ilmeisen yksinäinen.

No toinen yksininen käy sitten lukemassa
        Nim. Jaettu ilo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No toinen yksininen käy sitten lukemassa
        Nim. Jaettu ilo.

Tai jaettu vit…tus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä helvetin yksinäinen, ulosottomies käy harva se päivä koputtelemassa oveni takana!

• Anonyymi

Oikeinko suurkaupungin asunto ?

• Anonyymi

raportoikaa enemmän, mutta ei rabortoida vastaisuudessa.

• Sunnuntaiaamua, aurinko jo korkealla, kaunis päivä tulossa, lämmintäkin tänne lupailtu.
        Radio soittaa nostalgisia sävelmiä, muistoja syntyy ja mieli herkistyy, niin paljon muistoja musiikkikin tuo, koko elämän matkan ajan mukana kulkeneena.
        Satuin eilen katsomaan Elämäni biisin ja siellä pohtivat mitä kappaleet mieleen jättäneet, musiikki on rikkautta mielessä, ainakin se puhutteleva, ennen sävel kiehtoi, nykyään sanoja kuuntelen.
        Yksi kappaleista mieleen toi yhden lempielokuvistani Päivien kimallus, se aikanaan herkisti.
        Eipä löydy nykymusiikista vastinetta tunteelle, minkä tämä kappale mieleen toi.

Hotakainen on mielestäni suomalaisen miehen malli, rauhallinen ja ei pyri loistamaan olemuksellaan.
        Kirjalliseen tuotantoon en ole tutustunut, mutta Pitääkö olla huolissaan ohjelmassa, antaa tasapainoisen miehen kuvan. harmi että poistui kyseisestä ohjelmasta.
        Varmaan onnekas tämä pieni ihminen joka saa ukikseen Hotakaisen;)
        Katselin Metsola sarjan ja siellä se Liisa (Anna-Liisa Härkönen) luomu viljelyä harrasti, muuten mukava sarja, uudelleen katsottunakin.

Kristiina23 muistelet Kahvipirttiä, niin minäkin, mutta aika entinen ei palaa, ihmisten mielikuvitus on hävinnyt, nyt vaan kilpaillaan sillä, kuka rumemmin osaa sanoa.
        Kuinka hauskaa olisikaan sisustaa aina uusi pirtti, keittää kahvit tuoksullaan sisään kutsumaan ja valita vielä levy soimaan, sen hetkisen fiiliksen myötä, hohoijaa, ei mitään ilkeää muistoissa milloinkaan.
        Tapasimme jonkun kerran livenä ja se kirjoituskuva vaan parani.

Demeter en jaksa uskoa enää, että se fiilinki mikä on joskus ollut enää palaa, toivoa tietenkin pitää olla ja uskoakin, että kohtuus näissäkin kirjoitteluissa paikkansa pysyttää.
        Olen yrittänyt miettiä mikä onkaan ihmisillä, niin kehun kuin moittimisenkin suhteen, kilpailuksi on mennyt, kuka parhaiten voi toisia satuttaa.
        Jos annat kiitosta, se ei sovi, mutta jos loukkaat siihen jatkoa riittää.
        Aika kai on nyt sitä, että paha on saanut yliotteen, on olemassa vain minä, ei muuta.

Makriina tuossa pimeydessäkin on joku viehätys ja oletko koskaan keskellä yötä nähnyt tähtitaivasta, minulle kerran oli sellainen yö hetki, että tähdet melkein käsin ylttämisen päässä, oli henkeä salpaava tapahtuma.
        Herätin kumppanin katsomaan, ärtymys seurauksena, miksi tuon takia piti herättää, niin ne jokaisella omat tavat ja nautinnot, minulle se oli elämys.

Nyt katselemaan mitä tämä päivä tuo tullessaan, lehden jo kipusin kälylle viemään ja nyt yritystä lenkille lähtemään.
        Lämmintä päivää, ukkostakin luvattu, pitää aamusta heti taipaleelle joutua, että viileämpää olisi.
        Nautiskellaan kesän viimeisiksi luvattuja päiviä, voimia keräten syksyn sateisiin, mutta myös syksyllä se väriloisto odotuksissa;)

• SkillaN kirjoitti:

Sunnuntaiaamua, aurinko jo korkealla, kaunis päivä tulossa, lämmintäkin tänne lupailtu.
        Radio soittaa nostalgisia sävelmiä, muistoja syntyy ja mieli herkistyy, niin paljon muistoja musiikkikin tuo, koko elämän matkan ajan mukana kulkeneena.
        Satuin eilen katsomaan Elämäni biisin ja siellä pohtivat mitä kappaleet mieleen jättäneet, musiikki on rikkautta mielessä, ainakin se puhutteleva, ennen sävel kiehtoi, nykyään sanoja kuuntelen.
        Yksi kappaleista mieleen toi yhden lempielokuvistani Päivien kimallus, se aikanaan herkisti.
        Eipä löydy nykymusiikista vastinetta tunteelle, minkä tämä kappale mieleen toi.

Hotakainen on mielestäni suomalaisen miehen malli, rauhallinen ja ei pyri loistamaan olemuksellaan.
        Kirjalliseen tuotantoon en ole tutustunut, mutta Pitääkö olla huolissaan ohjelmassa, antaa tasapainoisen miehen kuvan. harmi että poistui kyseisestä ohjelmasta.
        Varmaan onnekas tämä pieni ihminen joka saa ukikseen Hotakaisen;)
        Katselin Metsola sarjan ja siellä se Liisa (Anna-Liisa Härkönen) luomu viljelyä harrasti, muuten mukava sarja, uudelleen katsottunakin.

Kristiina23 muistelet Kahvipirttiä, niin minäkin, mutta aika entinen ei palaa, ihmisten mielikuvitus on hävinnyt, nyt vaan kilpaillaan sillä, kuka rumemmin osaa sanoa.
        Kuinka hauskaa olisikaan sisustaa aina uusi pirtti, keittää kahvit tuoksullaan sisään kutsumaan ja valita vielä levy soimaan, sen hetkisen fiiliksen myötä, hohoijaa, ei mitään ilkeää muistoissa milloinkaan.
        Tapasimme jonkun kerran livenä ja se kirjoituskuva vaan parani.

Demeter en jaksa uskoa enää, että se fiilinki mikä on joskus ollut enää palaa, toivoa tietenkin pitää olla ja uskoakin, että kohtuus näissäkin kirjoitteluissa paikkansa pysyttää.
        Olen yrittänyt miettiä mikä onkaan ihmisillä, niin kehun kuin moittimisenkin suhteen, kilpailuksi on mennyt, kuka parhaiten voi toisia satuttaa.
        Jos annat kiitosta, se ei sovi, mutta jos loukkaat siihen jatkoa riittää.
        Aika kai on nyt sitä, että paha on saanut yliotteen, on olemassa vain minä, ei muuta.

Makriina tuossa pimeydessäkin on joku viehätys ja oletko koskaan keskellä yötä nähnyt tähtitaivasta, minulle kerran oli sellainen yö hetki, että tähdet melkein käsin ylttämisen päässä, oli henkeä salpaava tapahtuma.
        Herätin kumppanin katsomaan, ärtymys seurauksena, miksi tuon takia piti herättää, niin ne jokaisella omat tavat ja nautinnot, minulle se oli elämys.

Nyt katselemaan mitä tämä päivä tuo tullessaan, lehden jo kipusin kälylle viemään ja nyt yritystä lenkille lähtemään.
        Lämmintä päivää, ukkostakin luvattu, pitää aamusta heti taipaleelle joutua, että viileämpää olisi.
        Nautiskellaan kesän viimeisiksi luvattuja päiviä, voimia keräten syksyn sateisiin, mutta myös syksyllä se väriloisto odotuksissa;)

Ihana aamunavaus taas, SkillaN. Kiitos siitä.
        Tahdon uskoa, että jokainen ystävällinen, hyväntahtoinen viesti, jonka tänne laitamme, auttaa tuossa kadonneen hengen etsinnässä ja palauttamisessa.
        Eihän ihminen tietysti juuri voi luontoaan muuttaa: toiset ovat avoimia, toiset taas puolustuskannalla, lähtevät siitä, että toinen ihminen on "vihollinen", hänet täytyy voittaa..))

Onneksi kuitenkin vielä löytyy sellaisia ihmisiä, täältäkin, joiden kanssa voi jakaa omia tuntojaan, kokea vertaisuutta, ystävyyttäkin.

Parina päivänä sää oli sellainen, että saatoin tehdä ihan kunnon sauvalenkin, metsässä. Minulle metsä on aina antanut kehon, mielen ja sielun ravintoa.

Kun viime viikolla kävin Helsingissä, totesin, ettei suuri kaupunki ole enää minua varten: liian hektistä, liikaa väkeä, liikaa katsomista ja tarjontaa.
        Tietysti sielläkin voi pysähtyä, pistäytyä vaikka Oodissa, pääkirjastossa, josta varmasti löytyy kaikki, mitä tämän ajan elämyksillä ja mukavuuksilla hemmoteltu ihminen voi toivoa, jopa tilaa ja rauhaa..))
        Pikkumies, tai vaarinsa, lähetti eilen kuvan retkueen kalansaaliista: kahdeksan kiloinen hauki, melkein pikkumiehen mittainen, uistimen oli itse valinnut. Aika hämmästyttävää, että tämän ajan lapsi pystyy olemaan kalassa monta tuntia, silloinkin kun saalista ei juuri ole tullut. Ehkä sekin vaikuttaa, että saa olla "miesporukassa", isän ja vaarin seurassa
        ja nauttia siitä kiireettömyydestä, mitä uskoisin myös tämän ajan lasten tarvitsevan ja kaipaavan.
        Siitä aion itsekin tänään nauttia, vaikka pikkumies varmasti tulee iltapäivällä kertomaan yksityiskohtia seikkailustaan.

Levollista sunnuntaipäivää kaikille,
        demeter1

• Anonyymi

Kyllä se ikä vaikuttaa meihin jokaiseen. Käymme herkemmiksi. Samaa asiaa tuomme esiin monta kertaa. Jopa helpommin närkästymme. Siihenkin pitää puuttua miksi meitä saa noin yleisesti ja normien mukaisesti voisi kutsua. Jotain normien mukaista kutsumatermiä ei toivottaisi itsen kohdalla käytettävän. Annetaan vaihtoehto. Niin tarkaksi se menee kun ihminen herkistyy.

• Anonyymi

Helteistä huomenta!
      Luonto on nyt kahden vaiheilla. Kukat loistossaan vielä ja samaan aikaan puiden ja pensaiden lehdet kellastuvat ja putoavat.

Yritin lukea edellistä Nojatuolia, mutta oli liian sekava. Minusta tuo kahdenkeskinen kommentointi, missä ei juurikaan ole "päätä eikä häntää" sekoittaa koko ketjun.
      Ketjun puheenaiheiden soisi olevan sellaisia, että niihin voisi ottaa muutkin osaa, halutessaan. Minun mielipiteeni.

Tummaa tähtitaivastasta olen minäkin nyt ihaillut. On niin lämpimät illat olleet, että parvekkeella tarkenee. Eilen paukkuivat ilotulitteet venetsialaisissa. En ole koskaan niitä juhlinut. Vastaavasti kyllä sadonkorjuujuhlia joskus hyvinkin pienen sadon äärellä.

"Ylös, ulos ja lenkille", hokemaa nyt noudatan. Ilmava kolttu ja hitaasti askeltaen ehkä hikinorot saa pysymään poissa tai vähemmällä.

Hyvää sunnuntaita!

brinkkala

• Anonyymi

Voidaanhan me kaikki osoittaa mielenkiintoa sairaskertomuksiin ja ruokalistoihin, jos ne ovat hienompia ja harvinaisempia kuin muilla. Mutta ketä kiinnostaa tavallinen lonkkaleikkaus tai lihapullat?

• Sellainen tunne minullekin tulee tuosta "chattäilystä", brinkkala, että otetaan tila haltuun, vaikka väkisin. Minä, minä, - muista viis. "Yleisöä" pitää saada ja "show must go on", näytäntö jatkukoon. Vai miten tuo suomennos kuuluisi ?

Enpä ole ajatellut, että kolttu voisi ollakin sopivampi asu näillä keileillä kuin muut vetimet...

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Sellainen tunne minullekin tulee tuosta "chattäilystä", brinkkala, että otetaan tila haltuun, vaikka väkisin. Minä, minä, - muista viis. "Yleisöä" pitää saada ja "show must go on", näytäntö jatkukoon. Vai miten tuo suomennos kuuluisi ?

Enpä ole ajatellut, että kolttu voisi ollakin sopivampi asu näillä keileillä kuin muut vetimet...

Kaikkein oudointa on se, kun sättäilee tänne vaikka samalla kehuu viettävänsä iltaa ja jopa juhlaa jonkun kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkein oudointa on se, kun sättäilee tänne vaikka samalla kehuu viettävänsä iltaa ja jopa juhlaa jonkun kanssa.

No sehän se on tosi outoa että kesken juhlien kirjoittaa tänne. Eihän se nyt sovi ollenkaan.
        Kyllä se pitää olla kirjoittamiselle pyhitetty hetki niinkuin sinullakin nyt sunnuntaina kello10.19

Mitä ihmeen tiukkapipoja täällä määräilee mitä ja milloin tänne saa kirjoitella??????

• Anonyymi kirjoitti:

Voidaanhan me kaikki osoittaa mielenkiintoa sairaskertomuksiin ja ruokalistoihin, jos ne ovat hienompia ja harvinaisempia kuin muilla. Mutta ketä kiinnostaa tavallinen lonkkaleikkaus tai lihapullat?

Niinpä. Ano 10.07. Pitää olla erityistä ! Tavallinen lonkkaleikkaus ja tavalliset lihapullat, eihän niistä kerro kuin joku "tavallinen"..)) ja heille voi sanoa tutusti: EVVK = ei vois vähempää kiinnostaa..))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän se on tosi outoa että kesken juhlien kirjoittaa tänne. Eihän se nyt sovi ollenkaan.
        Kyllä se pitää olla kirjoittamiselle pyhitetty hetki niinkuin sinullakin nyt sunnuntaina kello10.19

Mitä ihmeen tiukkapipoja täällä määräilee mitä ja milloin tänne saa kirjoitella??????

Kukaan ei ole määräillyt aikoja, saahan sitä ihmetellä.

• demeter1 kirjoitti:

Niinpä. Ano 10.07. Pitää olla erityistä ! Tavallinen lonkkaleikkaus ja tavalliset lihapullat, eihän niistä kerro kuin joku "tavallinen"..)) ja heille voi sanoa tutusti: EVVK = ei vois vähempää kiinnostaa..))

Vähän vielä täsmennän tuota edellistä, siis vastausta Anolle 10.37.
        Uskon kyllä ymmärtäneeni pointtisi, mutta halusin oikeastaan nostaa esille tuon meidän ajassa korostununeen tarpeen olla "erityinen", "erottua muista".
        Mitä se kertoo meistä ? Meidän suhteesta toisiin ihmisiin ?

• Anonyymi

Hei Anot ja Demeter eli viimeisten viestien laittajat ;)

Otin tuon "chattaamisen" esille, kun olen aistinut sen muitakin häiritsevän.
      Eikös se ole keskustelupalstan pääpointti, että useampi voi osallistua?
      "Kabinetit" on sitten erikseen, missä on yksityisyyttä.
      Toiset vierailevat kerran kaksi päivässä, jotkut harvemmin tai useammin. Helposti se "punainen lanka" löytyy, jos tahtoa on.
      Oman päivän tai elämän kulkua raottamalla saa sitä "tuttuutta" ryhmään.
      Eihän se kuitenkaan voi olla pääpointti, että vain sitä "minä minää" tuodaan esille. Menee helposti "elvistelyksi" ;))

Ilmavat, löysät koltut ovat mun "tavaramerkki" ollut viimeisten helteisten kesien aikaan. Silti "hikkee pukkaa".

brinkkala

• Mitä sinä tuot esiin kommenteillasi, oman elämäsi raottamista vai mitä?

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Mitä sinä tuot esiin kommenteillasi, oman elämäsi raottamista vai mitä?

Kyllä lyhykäisesti olen tuonut esiin palan elämääni. Viimeisin reissuni Raaseporin seudulle. En ihan yksityiskohtia kerro. Ne ovat niitä "kabinettijuttuja".

Yhteiseen keskusteluun isovanhemmuuden Kari Hotakaisen kirjan myötä.

Etkö osaa poimia kirjoituksista aiheita keskusteluun?

brinkkala

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä lyhykäisesti olen tuonut esiin palan elämääni. Viimeisin reissuni Raaseporin seudulle. En ihan yksityiskohtia kerro. Ne ovat niitä "kabinettijuttuja".

Yhteiseen keskusteluun isovanhemmuuden Kari Hotakaisen kirjan myötä.

Etkö osaa poimia kirjoituksista aiheita keskusteluun?

brinkkala

En lue kirjoja, joten en ota kantaa. Tv- ohjelmat eivät minua kiinnosta. Elän omissa pienissä ympyröissä.

Eihän skillankaan ota osaa keskusteluihin. Hän avaa aamun ja se on siinä.

Minä olen keskittynyt päivieni tapahtumiin, eikä niissä mainita kaikkea ympärilläni tapahtuvia asioita. Kuten nyt esim. tein jääkaappi inventaarion, jotta tiedän mitä ostan kun lähden kauppaan.😁

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

En lue kirjoja, joten en ota kantaa. Tv- ohjelmat eivät minua kiinnosta. Elän omissa pienissä ympyröissä.

Minä olen keskittynyt päivieni tapahtumiin, eikä niissä mainita kaikkea ympärilläni tapahtuvia asioita. Kuten nyt esim. tein jääkaappi inventaarion, jotta tiedän mitä ostan kun lähden kauppaan.😁

Mielestä Skillan ottaa osaa keskusteluun aamun avauksessaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Aamunavaus edellisten virstien kertaus ja se jääkin siihen. Mitään keskustelua ei aloituksesta yleensä synny.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin minustakin, Ano 13.59. Skillan huomaa toiset kirjoittajat ja aina ystävällisesti, on läsnä vertaisena, ei ylivertaisena..))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta myös SkillaN ottaa osaa keskusteluun ja antaa itse keskustelun aiheita. Hän osallistuu seuraavana aamuna edellisen päivän Nojatuoli-tapahtumiin. Hyvinkin kattavasti ja monet huomioiden. Laaja on SkillaNin tietämys aiheeseen kuin aiheeseen. Hänellä on myös rohkeutta kertoa, jos jostain aiheesta ei ole tarkempaa tietämystä.
        Ei minulla tässä ole "oma lehmä" ojassa. Harmittaa SkillaNin ja muiden "vanhojen" eli jo kauan osallistuneiden puolesta. Heidän kaipaustaan Kahvipirtin aikaan ja muistelut sellaisista kirjoittajista joita siihen aikaan on ollut.

brinkkala

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Niin justiisa. Sinä keskityt jääkaapin sisältöön ja siihen miksi se lopulta muuttuu.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta myös SkillaN ottaa osaa keskusteluun ja antaa itse keskustelun aiheita. Hän osallistuu seuraavana aamuna edellisen päivän Nojatuoli-tapahtumiin. Hyvinkin kattavasti ja monet huomioiden. Laaja on SkillaNin tietämys aiheeseen kuin aiheeseen. Hänellä on myös rohkeutta kertoa, jos jostain aiheesta ei ole tarkempaa tietämystä.
        Ei minulla tässä ole "oma lehmä" ojassa. Harmittaa SkillaNin ja muiden "vanhojen" eli jo kauan osallistuneiden puolesta. Heidän kaipaustaan Kahvipirtin aikaan ja muistelut sellaisista kirjoittajista joita siihen aikaan on ollut.

brinkkala

Ne ajat eivät palaa vanhat kivat kirjoittajat joita itsekin tunsin ovat siirtyneet tuonpuoliseen.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ne ajat eivät palaa vanhat kivat kirjoittajat joita itsekin tunsin ovat siirtyneet tuonpuoliseen.

Ei palaa ei. Valitettavasti minä näin vain pienen ajan Kahvipirttiä. Ei silloin enää näkynyt mainittua Venlastiinaa.
        Rauha heille ketkä ovat siirtyneet ajasta ikuisuuteen.

• Anonyymi kirjoitti:

brinkkala

Juuri noin brinkkala. SkillaN on keskustelutaidon ja vuorovaikustaitojen mestari, eikä tee itsestään numeroa. Ja samoin minua harmittaa hänen puolestaan, ettei hänkään välty noilta nenäkkäiltä ja näsäviisailta kommenteilta.

• Anonyymi

On ikävää, että joittenkin Nojatuoliin tunkemisella ei ole muuta tarkoitusta kuin
        saada itselleen huomiota, mitään sanottavaa ei ole eikä "joillekin" kukaan
        koskaan vastaakaan, mutta "jotkut" ei tajua vetää johtopäätöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

SkillaN nimenomaan huomioi kaikki.
        Jollakin toisella ei ole mitään sisältöä kommenteissaan
        eikä pysty keskustelemaan mistään.

• Puututaan sitten vaikka tuohon chattailuun ihan vain pikaisesti.
      Täällä on ollut vuosikausia kissanhännänveto siitä mitä,miten ja kuinka usein saa kirjoittaa mistä aiheista.
      Oletin täällä Skillanin nojatuoliketjuissa vallitsevan konsensuksen siitä että kirjoitetaan "ilman sarvia ja hampaita" arkipäiväisistä asioista, eräänlaista kuulumisten blogia, välttäen samalla tarkoituksellsia provoja ja kärjistyksiä.

Nyt "arkipäivän kuulumiset" ovat vaihtelevia ja niiden ei tarvitsekaan olla samaa nyhtökauraa kaikille; jokainen voi vapaasti kertoa juuri omasta arkipäivästään, Demeterin lonkkaleikkauksesta toipumisesta ja kuntoutuksesta, Korppiksen venetsialaisista ja pöydän antimista, Paloman kirjoittajaharrastuksista, Skillanin säilönnästä ja pullanpaistosta, Makriinan kesämökkikyllästymisestä jne. jne. ketään erityisesti esille tuomatta tai unohtamatta. Jotkut käväisevät harvoin jättämässä blogikertomuksensa, jotkut haluavat keskustelua, jonka ei tarvitse olla dialogi, vaan johon voivat osallistua kaikki kiinnostuneet jne.

Ne "chat-tyyppiset" keskustelut, jotka rikkovat kirjoitusrauhan, ovat valitettavan usein anonyymien näppäimiltä tulevia moitteita, syytöksiä, letkautuksia palstan vakikirjoittajia ns. sisällöntuottajia kohtaan. Myös manipuloivaa kehuskelua esiintyy. Se on suhteellisen helppo erottaa positiivisesta palautteesta, joka on tietenkin tervetullutta.

Elikkä puhutaan vain edelleen säästä, säilönnästä, lapsenlapsista, terveydestä jne. vaikka mistä, minun puolestani jopa uskonnosta tai politiikasta, mutta leidit ja herrat pliis
      EI PUHUTA TOISISTAMME!

• Anonyymi

Itse juuri mainitsit nikkejä joista sopii puhua. Älä jatkuvasti ohjeista , varsinkaan kun et itse noudata ohjeitasi!
        Sitäpaitsi ystäväsi on kieltänyt kommentoimasta viesteihinsä.

• Anonyymi

Lyhykäisesti kommentoin, kun tämä chattaamisen esilleotto oli minun.
        Kerroin 11:40, että se oman elämän raotraminen tuo sitä tuttuutta ja antaa keskustelun aiheita.
        Se, että jäädään jankkaamaan jotain yhdentekevää monen kommentin verran sotkee ketjun.

Hyvä esimerkki: SkillaNin säilömisiin on provosoivasti kommentoitu, mutta SkillaN on tyrehdyttänyt provot eikä ole jäänyt jankkaamaan. Se, että osaa katkaista "jankutukset" ovat mielestäni edellytykset sille, että mahdollisimman moni voi osallistua ja keskustelua syntyy. Onko aihe sitten kirjoittaminen, kiputila tai joku muu.

Minulla on nyt omat hommat pahasti "vaiheessa", joten jos ette saaneet selvää mitä tarkoitin, niin palaan myöhemmin.

brinkkala

• Anonyymi

"Jotkut käväisevät harvoin jättämässä blogikertomuksensa"
        M i n k ä ?

• Mielestäni kaikkien pitäisi ymmärtää kuka palstalla jäiriköi. Se on tämä ano jolle virtsan, ulosteiden, roskalavojen sekä  elttaantuneiden grilliruokien kommentointi on iskostunut aivosoluihin.

Sairaudetkin ovat hänelle ilkkumisen aiheita. Selviytyminen vakavasta sairaudesta on hänestä vain liioittelua ja itsensä kehumista.

Avatkaa silmänne ja ymmärtäkää  että en se minä ole joka pyörittää nojatuolia miten haluaa vaan ano, joka kehuu ja haukkuu skillania ja muita vakioita sekä tätä ketjua.

Usein luettua, me vaatimattomat ja te minä, minä ihmiset. Te vaatimattomaksi itseänne mainostajat olette ihan samanlaisia...minä, minä olen parempi ihminen, olenhan vaatimaton.

Eli jäitä hattuun, jos tämä ano on sitä mieltä, että juhlamme eivät onnistu jos istumme kahdestaan parvekkeella ja naputtelemme viestejä sinne tänne, minä pojilleni ja tytölle lähetimme synttärionnittelut Italiaan.

Mitä helvatun juhlaa se on jos syömme, kuuntelemme musikkia ja katselemme nuorten ilakointia tummenevassa elokuun yössä.

Anolle se lie uutta ja aiheuttaa jonkin asteen ylemmyys vai olisiko paremmin alemmuustilaa ihmisenä.

Nukuin yön kuin ruusunen, kyllä ulkoilma ramasee 🌞

• Kyllä uskoisin että kaikki näkevät kuka täällä häiriköi. Se sama joka tunkee minunkin keskusteluihin kirjavinkkiketjussa ja sen sijaan että puhuisi kirjoista tai antaisi vinkkejä lukemisen arvoisista kirjoista latelee ilkeyksiään minua kohtaan ja sanoo sitten niitä "asialliseksi" kritiikiksi. Anna mun kaikki kestää :)
        Kyllä kaikki asialliset kirjoittajat, rekkautuneet ja anot, tunnistaa tämän häirikön teksteistään, joissa ei ole muuta asiaa kuin henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kyllä uskoisin että kaikki näkevät kuka täällä häiriköi. Se sama joka tunkee minunkin keskusteluihin kirjavinkkiketjussa ja sen sijaan että puhuisi kirjoista tai antaisi vinkkejä lukemisen arvoisista kirjoista latelee ilkeyksiään minua kohtaan ja sanoo sitten niitä "asialliseksi" kritiikiksi. Anna mun kaikki kestää :)
        Kyllä kaikki asialliset kirjoittajat, rekkautuneet ja anot, tunnistaa tämän häirikön teksteistään, joissa ei ole muuta asiaa kuin henkilöön kohdistuvia hyökkäyksiä.

Mitä ihmettä sinä täällä yhä kirjoittelet. sinä, joka perustit oman keskustelupalstan, niille anonyymien keskustelupalstojen ilmapiiriin kyllästyneille senioreille.

• Anonyymi

Aika ahdistunut puheenvuoro. Jokainen vastaa omista kommenteistaan, eikä meidän muiden ole pakko ottaa kantaa. Inhimillistä vain on, että on vaikea olla osallistumatta, vaikka se olisikin ihan turhaa turinaa.
        Sekin on erikoista, että tullaan nojatuoliin,vaikka se ei yhtään kiinnosta.
        - Kutsuva mööpeli!
        Mkr.
        .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika ahdistunut puheenvuoro. Jokainen vastaa omista kommenteistaan, eikä meidän muiden ole pakko ottaa kantaa. Inhimillistä vain on, että on vaikea olla osallistumatta, vaikka se olisikin ihan turhaa turinaa.
        Sekin on erikoista, että tullaan nojatuoliin,vaikka se ei yhtään kiinnosta.
        - Kutsuva mööpeli!
        Mkr.
        .

Tarkoititko minun kommenttia, kun otin "chattaamisen" puheeksi, Makriina?

brinkkala

• Paloma01 kirjoitti:

Kyllä uskoisin että kaikki näkevät kuka täällä häiriköi. Se sama joka tunkee minunkin keskusteluihin kirjavinkkiketjussa ja sen sijaan että puhuisi kirjoista tai antaisi vinkkejä lukemisen arvoisista kirjoista latelee ilkeyksiään minua kohtaan ja sanoo sitten niitä "asialliseksi" kritiikiksi. Anna mun kaikki kestää :)

Tuota tulkintaa yhdestä ainoasta häiriköivästä Anosta on toistettu pitkään. Itse en jaksa siihen uskoa. Onhan tämä "Ano" on joskus nimettykin, joskus se on ollut joku rekisteröitykin, joka kirjoittaa myös Anona.
        En usko, että kukaan meistä olisi niin kiinnostava, että yksi ainoa (Ano?) jaksaa jahdata meitä vuodesta toiseen, kyllä tässä mielestäni on kyse isommasta joukosta. Joku alkaa "kritisoinnin" muut menevät mukaan, syystä tai syyttä. Eikös tuo ole ihan tavallista ryhmädynamiikkaa ?
        Oli myös puhe provosoitumisesta. On helppo olla provosoitumatta niin kauan kun herjat eivät tule iholle, kosketa omaa persoonaa. Siinä menee monella raja ja kun tuota yleisesti harrastetaan, "keskustelua" ja sitä "dynamiikkaa" riittää.
        Nyt kai kuitenkin vaikuttaa siltä, että "sättäilystä" ei juuri pidetä, siis ainakaan täällä nojatuolissa. Miten sen sitten voisi estää, en tiedä.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kiinnostaisiko sinua lukea kirjaketjun aloituskirja ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoititko minun kommenttia, kun otin "chattaamisen" puheeksi, Makriina?

brinkkala

Näyttää, että Makriina vastasi korppikselle.

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Tuota tulkintaa yhdestä ainoasta häiriköivästä Anosta on toistettu pitkään. Itse en jaksa siihen uskoa. Onhan tämä "Ano" on joskus nimettykin, joskus se on ollut joku rekisteröitykin, joka kirjoittaa myös Anona.
        En usko, että kukaan meistä olisi niin kiinnostava, että yksi ainoa (Ano?) jaksaa jahdata meitä vuodesta toiseen, kyllä tässä mielestäni on kyse isommasta joukosta. Joku alkaa "kritisoinnin" muut menevät mukaan, syystä tai syyttä. Eikös tuo ole ihan tavallista ryhmädynamiikkaa ?
        Oli myös puhe provosoitumisesta. On helppo olla provosoitumatta niin kauan kun herjat eivät tule iholle, kosketa omaa persoonaa. Siinä menee monella raja ja kun tuota yleisesti harrastetaan, "keskustelua" ja sitä "dynamiikkaa" riittää.
        Nyt kai kuitenkin vaikuttaa siltä, että "sättäilystä" ei juuri pidetä, siis ainakaan täällä nojatuolissa. Miten sen sitten voisi estää, en tiedä.

Kun on yleisesti epäsuosittu, koettaa lohduttautua sillä että vain yksi ano ei tykkää, kaikki muut tykkäävät,

• demeter1 kirjoitti:

Sinä voit vapaasti olla monien anojen takana, mutta tämä Paloman ja minun perskärpänen on yksi ja sama ano.

Hänhän haisee ulkohuusille, roskalavoille, eltaantuneelle ruualle ja yöpissapotille🤣

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sinä voit vapaasti olla monien anojen takana, mutta tämä Paloman ja minun perskärpänen on yksi ja sama ano.

Hänhän haisee ulkohuusille, roskalavoille, eltaantuneelle ruualle ja yöpissapotille🤣

Nuo huussiasiat ja yöpissipotathan on nimenomaan SINUN esiin ottamia asioita.Ja sinä se haistatit haravanvarren pituista paskaa palstalle. sitä saa mitä tilaa.

• korppis kirjoitti:

Niin, tehän olettekin erityisiä, palstapersoonia, ja teillä on tietysti ihan ikioma stalkkaajakin..))
        On minullakin ollut, nimeä mainitsematta..))

• Anonyymi kirjoitti:

Nuo huussiasiat ja yöpissipotathan on nimenomaan SINUN esiin ottamia asioita.Ja sinä se haistatit haravanvarren pituista paskaa palstalle. sitä saa mitä tilaa.

Huussi ja yöastiat eivät ole minun esiintuomia vaan sinun vääristeltyjä tulkintojasi mökkiläisten elämästä.

Sinä olet ansainnut sen haravanvarten pituisen😁ei muut.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiinnostaisiko sinua lukea kirjaketjun aloituskirja ?

Ei kiinnosta kirjan aihe ja ymmärsin sen kyllä provoksi.
        Mutta voihan sitä yrittää puhua kirjoista aivan asiallisestikin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun on yleisesti epäsuosittu, koettaa lohduttautua sillä että vain yksi ano ei tykkää, kaikki muut tykkäävät,

No, oletko itse kokenut olevasi suosittu, itse en luule mitään. Parempi olla epäsuosittu, ei takerru kehuskelijoiden ansaan kokeakseen suosion tunnetta.

• korppis kirjoitti:

Olen kanssasi aivan samaa mieltä.
        Yksi ja sama ja aina linjoilla samaan aikaan jahtaamassa sinua, tai vaihtoehtoisesti minua.

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Niin, tehän olettekin erityisiä, palstapersoonia, ja teillä on tietysti ihan ikioma stalkkaajakin..))

Hahhaa ;)) Nyt pistit "hotakais-härkösmäisen" kommentin, demeter!

(Meniköhän perille?)

brinkkala

• demeter1 kirjoitti:

Sinä, demeter1 olen saanut keljuilua osaksesi, mutta sinua ei ole minun tietääkseni koskaan stalkattu, vainottu ja seurattu ketjusta toiseen samalla tavalla kuin korppista tai minua. Ole iloinen siitä.
        Kaikki me kirjatut, rekatut, ja vakinikillä kirjoittavat olemme "erityisiä" omalla tavallamme. Myös palstapersoonia, koska meidät erottaa toisistaan, jopa pläsimme ovat olleet näkyvissä tuon tuostakin, ei siksi että luulemme olevamme muita parempia, vaan siksi että henkilökohtaisesti koen anonyymin kirjoittelun vastenmieliseksi piiloitteluksi, salakähmäisyydeksi, pelkuruudeksi. Etenkin kun anonyyminä mennään iholle, solvataan ja loukataan tietäen että itse ei joudu koskaan tilille puheistaan. Samalla nikillä, samalla naamalla puhun aina ja aion pärjätä näillä eväillä.
        Jos alkaa liikaa rassata, niin lähden paussille. Mutta palaan aina itsenäni.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Olen kanssasi aivan samaa mieltä.
        Yksi ja sama ja aina linjoilla samaan aikaan jahtaamassa sinua, tai vaihtoehtoisesti minua.

Et kai vain yritä manipuloida nyt korppista takaisin ystävyyteen?

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Sinä, demeter1 olen saanut keljuilua osaksesi, mutta sinua ei ole minun tietääkseni koskaan stalkattu, vainottu ja seurattu ketjusta toiseen samalla tavalla kuin korppista tai minua. Ole iloinen siitä.
        Kaikki me kirjatut, rekatut, ja vakinikillä kirjoittavat olemme "erityisiä" omalla tavallamme. Myös palstapersoonia, koska meidät erottaa toisistaan, jopa pläsimme ovat olleet näkyvissä tuon tuostakin, ei siksi että luulemme olevamme muita parempia, vaan siksi että henkilökohtaisesti koen anonyymin kirjoittelun vastenmieliseksi piiloitteluksi, salakähmäisyydeksi, pelkuruudeksi. Etenkin kun anonyyminä mennään iholle, solvataan ja loukataan tietäen että itse ei joudu koskaan tilille puheistaan. Samalla nikillä, samalla naamalla puhun aina ja aion pärjätä näillä eväillä.

Solvaat ja loukkaat nikilläsi, oletko muka anoja parempi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näyttää, että Makriina vastasi korppikselle.

Toivottavasti ;)
        Ei ollut minulla tarkoitus ahdistusta tuottaa.
        brinkkala

• Anonyymi kirjoitti:

(Meniköhän perille?)

brinkkala

Ei mennyt, vaatimattoman ihmisen provohan kommentti oli, hän on tosin kokenut stalkkausta. No, kun kirjoittaa tunnistettavasti löytyy stalkkaajia.

• Anonyymi kirjoitti:

Et kai vain yritä manipuloida nyt korppista takaisin ystävyyteen?

Mitä tarkoitat, ei meillä ole keskenäisiä selvittämättömiä ongelmia. Katsos jos olet rehellinen itselle ja muille ei menneisyyden tapahtumat vaivaa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ei mennyt, vaatimattoman ihmisen provohan kommentti oli, hän on tosin kokenut stalkkausta. No, kun kirjoittaa tunnistettavasti löytyy stalkkaajia.

Sinuun osui ja upposi.

• Anonyymi

Kenelle oli ilkkumisen aihe, kun toisen kirjoittajan mies kuoli?
        Kenelle oli ilkkumisen aihe, kun vakavasti sairasta miestä työnnettiin pyörätuolissa?
        Kenelle oli ilkkumisen aihe kun toisella kirjoittajalla oli lonkkavaivoja?
        Vastaukset voi tarkistaa kyseinen ilkkuja itsekkin, jos muisti sattuu pettämään.

• Anonyymi kirjoitti:

Kenelle oli ilkkumisen aihe, kun vakavasti sairasta miestä työnnettiin pyörätuolissa?
        Vastaukset voi tarkistaa kyseinen ilkkuja itsekkin, jos muisti sattuu pettämään.

Jokainen vastaa tänne kirjoittamistaan kommenteista. Nämäkin "viattomat" omistaan.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

"Kyllä uskoisin että kaikki näkevät kuka täällä häiriköi."

Et taida uskoa, mutta me kyllä todella näemme ne. Molemmat.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Ei se ole provo. Se on hyvä kirja pomottajien itsensä luettavaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne "molemmat" ovat rekattuja. Eivät anoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketkä te🤣

• Paloma01 kirjoitti:

Tuosta olen kyllä eri mieltä, Paloma. Kyllä minua on "todistetusti" stalkattu, ihan tutun nimimerkin toimesta..))
        Viimeiset puoli vuotta olen kuitenkin saanut olla rauhassa, pientä naljailua vain joskus, niinkuin me kaikki rekatut pakkaamme saada osaksemme.
        Ehkä on myös turha mittailla sitä, "ketä on kiusattu eniten" ja hyväksyä, että oma valinta, rekattuna kirjoittaminen, tuo mukanaan ei-toivottuja lieveilmiöitä.
        Kyllä tuo valinta on minullekin periaatteellinen ja avoimena ihmisenä myös luontainen.

Paussin pitäminen, etäisyyden ottaminen, on minustakin hyvä valinta. Missä tahansa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ketkä te🤣

Katso siitä kristallipallostasi.

• Anonyymi kirjoitti:

(Meniköhän perille?)

brinkkala

No, hyvä että joku huomasi, ja tunnisti lähteet, brinkkala..))
        Se jaettu ilo...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne "molemmat" ovat rekattuja. Eivät anoja.

Jos ne raukat tajuaisivat mitä niistä ajatellaan niitten ylimielisyys ja itserakkaus saisi kovan kolauksen.

• demeter1 kirjoitti:

Tuosta olen kyllä eri mieltä, Paloma. Kyllä minua on "todistetusti" stalkattu, ihan tutun nimimerkin toimesta..))
        Viimeiset puoli vuotta olen kuitenkin saanut olla rauhassa, pientä naljailua vain joskus, niinkuin me kaikki rekatut pakkaamme saada osaksemme.
        Ehkä on myös turha mittailla sitä, "ketä on kiusattu eniten" ja hyväksyä, että oma valinta, rekattuna kirjoittaminen, tuo mukanaan ei-toivottuja lieveilmiöitä.
        Kyllä tuo valinta on minullekin periaatteellinen ja avoimena ihmisenä myös luontainen.

Paussin pitäminen, etäisyyden ottaminen, on minustakin hyvä valinta. Missä tahansa.

Tarkoitanet minua stalkkaajanasi. No, jospa se uteliaisuus joka heräsi lun luin yksinäisestä elämästäsi ja kysyin minne se sinut 10-vuotta muorempi miehesi hävisi.

Tai kun muistin sinun kertoneen, että sinulla oli lapsenlapsia jo kun aloimme privaatisti kirjoittelemaan yli kymmenen vuotta sitten.

Nyt sinulla on vain pikkumies, ilmeisesti poikasi tämän hetkisestä avioliitosta. No muut mummon mussukat taitavat olla jo teini-iässä.

Tällainen stalkkaaja. Ihan kuten kristiinakin on kertonut omin sanoin toisistaan erillään elävästä avioliitosta ja miehensä hautajaisista jonne ei aikonut mennä.

Mitä te oikein höpisette, Kertomuksenne ontuvat, herättäen kiinnostukseni. Tottakait luen viestisi ja ihmettelen kun asiat on hovissa muuttuneet.

No, ei kai saa tehdä omia johtopäätöksiä, tulee stalkkaajaksi.

Paloman jutut uskon, ne pysyvät samoina.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Tarkoitanet minua stalkkaajanasi. No, jospa se uteliaisuus joka heräsi lun luin yksinäisestä elämästäsi ja kysyin minne se sinut 10-vuotta muorempi miehesi hävisi.

Tai kun muistin sinun kertoneen, että sinulla oli lapsenlapsia jo kun aloimme privaatisti kirjoittelemaan yli kymmenen vuotta sitten.

Nyt sinulla on vain pikkumies, ilmeisesti poikasi tämän hetkisestä avioliitosta. No muut mummon mussukat taitavat olla jo teini-iässä.

Tällainen stalkkaaja. Ihan kuten kristiinakin on kertonut omin sanoin toisistaan erillään elävästä avioliitosta ja miehensä hautajaisista jonne ei aikonut mennä.

Mitä te oikein höpisette, Kertomuksenne ontuvat, herättäen kiinnostukseni. Tottakait luen viestisi ja ihmettelen kun asiat on hovissa muuttuneet.

No, ei kai saa tehdä omia johtopäätöksiä, tulee stalkkaajaksi.

Paloman jutut uskon, ne pysyvät samoina.

😂😂😂 Palomanko jutut samoina?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaksikon jutut on yks ja hailea. Sisällötöntä jankkaamista. Ei koskaan mitään asiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä Paloman kertomukset elämästään ovat totta. Ei hänen läheiset häviä kuin pieru erämaahan.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ne raukat tajuaisivat mitä niistä ajatellaan niitten ylimielisyys ja itserakkaus saisi kovan kolauksen.

Sinun mielestäsi, mutta kun meillä on tämä toinen elämä täällä livessä.

Ei minua ainakaan ylimieliseksi ja itserakkaaksi koeta, päinvastoin.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sinun mielestäsi, mutta kun meillä on tämä toinen elämä täällä livessä.

Ei minua ainakaan ylimieliseksi ja itserakkaaksi koeta, päinvastoin.

Kyllä kaikilla niilläkin on oma elämä, jotka ei tuo koko ajan esiin tekemisiään ja läheisiään. On lapset ja lastenlapset ja jo lastenlastenlapsia. Joten elämässä riittää mielenkiintoa, paljon rakkautta ja välittämistä. Asioita voi jakaa heidän kanssa, ei levitellä palstoilla ventovieraille.
        Tosi raukkamainen veto iskeä toiseen kirjoittajaan, jos nuorempi kumppani ei ole enää kuvioissa. Jos on joskus luottamuksella sellaista kerrottu, on alhaista paljastaa se yleisellä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peukku 👍 anolle 14:14 ! Oivallinen ilmaus: "yleisesti epäsuosittu" ja koko ajatus
        lohduttautumisesta eli itsensä pettämisestä.

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Sama stalkkaaja on meillä muillakin.

• Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

Kirja voisi kehittää sinua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

👺 Ilkeät-iitat "menettävät muistinsa" aina silloin tällöin sopivasti.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä kaikilla niilläkin on oma elämä, jotka ei tuo koko ajan esiin tekemisiään ja läheisiään. On lapset ja lastenlapset ja jo lastenlastenlapsia. Joten elämässä riittää mielenkiintoa, paljon rakkautta ja välittämistä. Asioita voi jakaa heidän kanssa, ei levitellä palstoilla ventovieraille.
        Tosi raukkamainen veto iskeä toiseen kirjoittajaan, jos nuorempi kumppani ei ole enää kuvioissa. Jos on joskus luottamuksella sellaista kerrottu, on alhaista paljastaa se yleisellä palstalla.

Pitääkö aina vain vihjailla, onko sellainen parempi ilmaisu' kaksikko, eräs jne.

Luottamuksesta tai sen puutteesta ei ole kysymys. Asioiden muuttuminen ja peitetarinat palstakommenteissa ihmetyttävät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi mennään lankaan ja luottaa vääriin ihmisiin. Kierot ja alhaiset ihmiset
        osaavat onkia tietoa käyttääkseen sitä myöhemmin henkilöä vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pitäisi mennään lankaan ja luottaa vääriin ihmisiin. Kierot ja alhaiset ihmiset
        osaavat onkia tietoa käyttääkseen sitä myöhemmin henkilöä vastaan.

On todella rumaa ja loukkaava levitellä palstalla juttuja toisten ihmisten elämästä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Pitääkö aina vain vihjailla, onko sellainen parempi ilmaisu' kaksikko, eräs jne.

Luottamuksesta tai sen puutteesta ei ole kysymys. Asioiden muuttuminen ja peitetarinat palstakommenteissa ihmetyttävät.

Uskoisin, että moni jättää tietoisesti kertomatta elämästään ja siinä tapahtuvista muutoksista.
        Se on tervettä itsesuojeluvaistoa ja läheisten suojelua.
        Peitetarinoita ei tarvita.

• Anonyymi

Kaikki varmasti ovat huomanneet provot. Se, että lähteekö veivaamaan ja jankkaamaan provoilijan kanssa on loputon suo.
      Täällä on usein siteerattu Mauno Koivistoa "älä provosoidu, kun provosoidaan".

brinkkala

• Anonyymi

Kirjoitin oman viestini perään oitis huomautuksen, että en kohdista sanojani kenellekään, vaikka huomautinkin ahdistuneisuudesta. Ihmettelen, että puhelimeni nielaisi sen kommentin.
        - No toistan, että monet mielipiteet osoittavat kirjoittajan alavireisyydestä. Halutaan ärsyyntyä ja se on helppoa, kun on siihen valmis.
        Aina löytyy asia, johon on helppo iskeä.
        Mkr..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitin oman viestini perään oitis huomautuksen, että en kohdista sanojani kenellekään, vaikka huomautinkin ahdistuneisuudesta. Ihmettelen, että puhelimeni nielaisi sen kommentin.
        - No toistan, että monet mielipiteet osoittavat kirjoittajan alavireisyydestä. Halutaan ärsyyntyä ja se on helppoa, kun on siihen valmis.
        Mkr..

Näinhän se on.
        Minua ahdisti aamulla, kun olin lukenut teidän kaipausta Kahvipirttiin ja siellä kirjoittaneisiin mm. Venlastiina, sanavalmiisiin ja mukaviin kirjoittajiin.
        Itse en ko. kirjoittajan tekstejä ehtinyt nähdä.
        Tuon jälkeen yritin sitten lukea edellistä Nojatuolia, joka oli minulle sekainen.

Pahoittelut SkillaNille ja muille kirjoittajille. Taisin aiheuttaa tämän Nojatuolin sotkeentumisen.
        Vai olisiko pienessä tuuletuksessa siemen yrittää parempaa.

Syyskuu alkaa pian, joten hyvää syksyn alkua kaikille!

brinkkala

• Anonyymi kirjoitti:

Mkr..

Ainakin minuun pätee tuo, minkä sanoit: Makriina, alavireisyys, turhautuneisuus...
        Se saa sortumaan chattäilyyn, vaikka sitä muissa paheksuu..))
        Kunhan helteistä päästään ja arki alkaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on.
        Minua ahdisti aamulla, kun olin lukenut teidän kaipausta Kahvipirttiin ja siellä kirjoittaneisiin mm. Venlastiina, sanavalmiisiin ja mukaviin kirjoittajiin.
        Tuon jälkeen yritin sitten lukea edellistä Nojatuolia, joka oli minulle sekainen.

Pahoittelut SkillaNille ja muille kirjoittajille. Taisin aiheuttaa tämän Nojatuolin sotkeentumisen.

brinkkala

Et aiheuttanut mitään sotkua. Asiallista oli kirjoituksesi.

En ole tynnyrissä kasvanut, mutta siltikään en ymmärrä, mikä hemmetin tarve on Skillanin ketjut pilata.

Tilaa olisi tehdä omiakin ketjuja, mutta ei.
        Minunhan ei ole pakko näitä ketjuja lukea, eikä narista, mutta harmittaa niin vietävästi näiden puolesta, jotka ovat pitempään Skillanin ketjuissa olleet.

Lopetan tähän, koska kohta tulee painokelvotonta tekstiä.

EMK

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Ainakin minuun pätee tuo, minkä sanoit: Makriina, alavireisyys, turhautuneisuus...
        Se saa sortumaan chattäilyyn, vaikka sitä muissa paheksuu..))
        Kunhan helteistä päästään ja arki alkaa...

Ettei minulle tuli huonoa omaatuntoa vaikka se onkin hyvästä, niin sanon;
        Mielestäni chattaamisilla on eroa. Joskus kahden kirjoittajan välille kehkeytyy mielenkiintoinen keskustelu. Sitä on mukava seurata, eikä siihen halua eikä tarvitsekaan työntää omaa mielipidettään sivusta.
        Se toisenlainen chattaaminen on sitä, että iloitellaan vaan sillä kumpi napakammin ja rumemmin vastaa. Yleensä aihe on yhdentekevä ja siinä ei ole mitään lopputulemaa.

Nyt nakkaan läppärin kannen kiinni ;)

brinkkala

• Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se on.

brinkkala

Älähän nyt brinkkala ilmoittaudu syylliseksi, vaikka Hotakaista on kuunneltukin: "Huono omatunto on hyvä asia"..))

Tsempataan ja Makriinan sanoin: ollaan niinkuin ei oltaiskaan..))

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ettei minulle tuli huonoa omaatuntoa vaikka se onkin hyvästä, niin sanon;
        Mielestäni chattaamisilla on eroa. Joskus kahden kirjoittajan välille kehkeytyy mielenkiintoinen keskustelu. Sitä on mukava seurata, eikä siihen halua eikä tarvitsekaan työntää omaa mielipidettään sivusta.
        Se toisenlainen chattaaminen on sitä, että iloitellaan vaan sillä kumpi napakammin ja rumemmin vastaa. Yleensä aihe on yhdentekevä ja siinä ei ole mitään lopputulemaa.

Nyt nakkaan läppärin kannen kiinni ;)

brinkkala

Koko päivä näkyi sinulta menevän mutta pääsithän jonkunnäköiseen lopputulokseen. Siis mielestäsi chattailuilla on eroa.

Jaaha, vai niin. No, hyvä tietää.

Mistähän seuraavaksi saadaan koko päivän kestävä jankutus aikaiseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Koko päivä näkyi sinulta menevän mutta pääsithän jonkunnäköiseen lopputulokseen. Siis mielestäsi chattailuilla on eroa.

Harmittaako? Meitä jankuttajia olikin aika monta. Jäikö sättäilemisesi jalkoihin?

• Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivää!
        Lukasin ketjun ja ilmoittaudun: vielä henki pihisee, vaikka viimeaikaisista
        pientä poikkeustakin on. Jostain syystä terveys meinaa horjahdella.
        Niinpä tänään olen" leikkinyt sairasta". Kyllä se rauhassa makoiluni on
        auttanutkin.
        Enpä nyt ota kantaa viimeaikaisiin viesteihin. En tunne siihen tarvetta,
        miksipä tulisin sekoittelemaan:)) Hyvää jatkoa teille!

• Anonyymi kirjoitti:

Aloitetaan stalkkauksesta, miten se täällä ilmenee?

Onko stalkkausella useampia tarkoituksia, kuten vain uteliaisuus vai onko se tahallista seuraamista ja vääristelyä.

Sana on vapaa.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Onko stalkkausella useampia tarkoituksia, kuten vain uteliaisuus vai onko se tahallista seuraamista ja vääristelyä.

Sana on vapaa.

Avaappa oma ketju

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kauhee tungos tä nään nojatuolissa. Pitää ehkä hommata sohva.
        Leposohva! Löhöilysohva. Tyynyjä, torkkupeittoja.
        Toivoo Mkr.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoo Mkr.

Parempi kun jokaiselle on oma tuoli. Joittenkin viereen ei kukaan halua istua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmittaako? Meitä jankuttajia olikin aika monta. Jäikö sättäilemisesi jalkoihin?

Ei harmita. Ei ole tapana sättäillä tuo 17.20 viestini oli ainoa tähän ketjuun. Jatka vain jankutustasi, harmi jos häiritsin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi kun jokaiselle on oma tuoli. Joittenkin viereen ei kukaan halua istua!

Sopu sijaa antaa. Molempi parempi.
        😀 Mkr.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Sana on vapaa.

Avaa todellakin oma ketju !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivoo Mkr.

Koirankoppi olisi myös hyvä, stalkkaajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Äkkiäkkös sellaisen pykää kuormalavoista!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyn psykologisesta näkökulmasta, miksi johtuu pakkomielle stalkata ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos palautteesta 17:20.
        Hyvä, että "joku" kellottaa ettei ihan päivät jankuttaen mene. Eihän ne mene. Sentään olin aamupäivällä 1 1/2 h ulkona ja iltapäivälläkin pariin otteeseen oli paikkani vapaa Nojatuolissa.
        Jos luit , niin ymmärsit varmaan mistä on kysymys. Antamisesta keskusteluille tilaa. Luin edellisestä ketjusta, että oli pyydetty ylläpidon apua Nojatuolin tukkeutumisen estämiseksi. Niin ymmärsin.
        Itse olin viikon reissussa, joten en ihan ajantasalla ole.
        Joku oli sinulle vastannutkin. Väärin. Täältä ei ole tarkoitus häätää ketään minun jankutusten tieltä.
        Taas vapautan paikkani täällä ja valmistaudun katsimaan "Tanssii tähtien kanssa" ohjelmaa.

brinkkala

• Anonyymi

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Älähän nyt brinkkala ilmoittaudu syylliseksi, vaikka Hotakaista on kuunneltukin: "Huono omatunto on hyvä asia"..))

Tsempataan ja Makriinan sanoin: ollaan niinkuin ei oltaiskaan..))

Tsemppiä vaan ;)
        Kyllä tästäkin selvitään, hra presidentin sanoin.

brinkkala

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kysyisin, mitä voi tehdä, jos joku levittelee palstalla tietoja muitten yksityiselämästä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä kysyisin, mitä voi tehdä, jos joku levittelee palstalla tietoja muitten yksityiselämästä ?

Riippuu siitä mistä tiedot on peräisin? Onko tieto saatu privaatisti vaiko on joku kertonut itsestään täällä.

Onhan täällä raastuvallakin joskus
        uhkailtu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun vinksahtaa päästä ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitä mistä tiedot on peräisin? Onko tieto saatu privaatisti vaiko on joku kertonut itsestään täällä.

uhkailtu.

Sinisirkku uhkasi raastuvalla ja oli muka jo puhunut poliisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos joku on yksityisesti kertonut asioitaan jollekin toiselle, on joka tapauksessa
        ala-arvoista levittää niitä millään julkisilla palstoilla ja eikö se ole suomi24:n
        säännöissäkin kielletty, vaikka sanoohan sen jo järkikin, ettei niin saa tehdä.
        Vai onko joillakin erikoisoikeuksia, kun on niin "hyvät suhteet" ylläpitoon ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

uhkailtu.

Jos elää omassa pienessä kuplassaan, henkisessä köyhyydessä,
        eihän silloin voi kuin toistaa samoja juttuja omasta pienestä kuplastaan,
        kasviskaviaareista jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos elää omassa pienessä kuplassaan, henkisessä köyhyydessä,
        eihän silloin voi kuin toistaa samoja juttuja omasta pienestä kuplastaan,
        kasviskaviaareista jne.

Jos joka päivä kirjoittaa tänne iankaikkisen samat syömisensä
        ketä kirjoittaja luulee sen kiinnostavan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana on vapaa. Jos ei ole elämää, ei siitä voi kirjoittaa, kirjoittaa vain syömisensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana on vapaa. Jos ei ole elämää, ei siitä voi kirjoittaa, kirjoittaa vain syömisensä.

Kyse on ajattelusta. Jos ei kykene havannoimaan kuin oman itsensä,
        mistäpä sitä kirjoittaisi ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse on ajattelusta. Jos ei kykene havannoimaan kuin oman itsensä,
        mistäpä sitä kirjoittaisi ?

Niinhän se on. Toiset kehittyy, toisille tulee vain ikää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan vain heitän, että sitä kiinnostaa, joka sen joka päivä käy lukemassa. Mistä sen jokapäiväisyyden muuten voisi tietää!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan vain heitän, että sitä kiinnostaa, joka sen joka päivä käy lukemassa. Mistä sen jokapäiväisyyden muuten voisi tietää!

Jos Nojatuolia lukee tai kirjoittaa siihen, ei voi välttyä. Useamman kerran päivässä raborttia tulee.
        Oma ketju Korbbikselle ja Balomalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Nojatuolia lukee tai kirjoittaa siihen, ei voi välttyä. Useamman kerran päivässä raborttia tulee.
        Oma ketju Korbbikselle ja Balomalle!

Onhan balomalla boomerit. Miksei se tyydytä häntä vaikka siellä sanojensa mukaan on hienojen ihmisten hienoa keskustelua? Me täällä palstalla ollaan hänelle heikompaa ainesta corbbista lukuunottamatta. Eetloilla ei edes läheiset häivy kuin pieru Saharaan, kuten joillekkin voi käydä esimerkiksi kuoleman kautta, Eturivieetlojen läheiset on kuolemattomia, eikä avioeroja ainakaan myönnetä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan balomalla boomerit. Miksei se tyydytä häntä vaikka siellä sanojensa mukaan on hienojen ihmisten hienoa keskustelua? Me täällä palstalla ollaan hänelle heikompaa ainesta corbbista lukuunottamatta. Eetloilla ei edes läheiset häivy kuin pieru Saharaan, kuten joillekkin voi käydä esimerkiksi kuoleman kautta, Eturivieetlojen läheiset on kuolemattomia, eikä avioeroja ainakaan myönnetä.

Miksei Korbbis mene boomereihin? Varmasti bulu ottaisi ilolla vastaan. Niin bätevä keskustelija. Aiheitakin on kaksi. Mökin ruokaböytä ja kaubunkiasunnon barveke.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kukaan tule tänne sen takia, mitä joku joka päivä syö.
        Muita kommentteja tänne tullaan lukemaan. Samalla ohimennen
        haukotellaan siinä kohtaa, kun on pöperökommentoijan kommentti.

• Anonyymi

Istutaan nyt vaan kylki kyljessä ja juodaan sumpit.
      Moni on varmaan pudonnut kärryiltä, joten pehmeä istuin on tarpeen kolhituille pudokkaille.
      Mkr.

• Anonyymi

Sateista ja viileämpää maanantaiaamua.
        Kesä taitaa hyvästit meille sanoa, vaikka toivossa olen, että syyskuu lyhyen kesän voi meille näyttää, näin on vuosien aikaan joskus koettu.

Hämmästellen olen ketjua lukenut ja yllättynytkin viesteistä joita on ketjuun tullut.
        Kysymys jälleen, miksi näin on oltava?
        Aivan hyvillä mielin olen näitä ketjuja aloitellut, ymmärtänyt, että on kirjoittajia joilla on halu arjesta ja elämästä tässä iässä toisilleen viestitellä.
        Vuosia mukana olleena pääasiallisesti tyytyväinen mieli on kirjoittajilla ollut, jopa ilolla on osallistuttu.
        Onhan selvää, että kaikkia ei voi samat asiat kiinnostaa ja ainainen ruuan ja siivouksen tekeminen näin kirjoittaessakin saa ärtymyksen pintaan, mutta vain yhden ketjun tilan nojatuoli vie, tilaa jää kaikelle muulle, mikä näistä nojatuoli viesteistä puuttuu.
        Osallistuu jokainen joka tuntee halua mukana kirjoittaa, ei sen kummempaa.

Ikävää, että taistojen temmellyskentäksi on ketju muodostunut, sopiikin kysyä miksi, eikö nämä kiusatut/kiusaajat voisi laittaa oman ketjun, voisivat näitä epäkohtia ja sanomisia sinne purkaa.
        Olen sitäkin mieltä, että nämä eipäs juupas viestit tulevat joidenkin kirjoittajien omista aiheista, kerronnoista mikä antaa kipinän vastaan sanomisiin.
        On totta, nuo toisten yksityiseen viittaavat kommentit, ei kenenkään elämää ulkopuolinen voi viesteinä ilmoille laittaa, pakostakin kysyy miksi näin tekevät, omaa egoako luulevat nostavansa.
        Vaatimattomana esiintyminenkin on tuomittu, voisiko ajatella, että se vaatimattomuus on rehellisyyttä, ei halua ollenkaan paremmaksi itseään tehdä.
        Näitä kysymyksiä on ja vastaukset aina kääntyvät kysyjän epäonnistuneeksi julisteluun.
        Melko pienillä murheilla olen selvinnyt, juurikin sen "vaatimattoman" tittelin omaavanani, itse olen tämänkin asian todeksi tunnistanut.
        Harmittaa vaan niiden kirjoittajien puolesta, jotka aivan puhtain ajatuksin viestittelyyn osallistuvat, aina vaan löytyy "piikkien" pistäjiä ja taas sovinnollinen kirjoittelu on tipotiessään.
        Kirjautuneet ja useimmat anotkin sopuisia viestejä laittavat, siis koen halusta kirjoituksiksi ja luetuiksi, mutta sitten joku sotkee jutut ja taas alkaa sota.
        Kiitos teille kaikille jotka viestittelyn tarkoituksen olette ymmärtäneet ja iloa osallistumisilla antaneet.
        Se mistä nuo erimielisyydet kumpuaa, ei ole tullut aivan selväksi, onko pelkää ärtymystä jotakin/joitakin kohtaan.

En todella ole ajatellut nojatuoleja riitelyketjuiksi, vaan aivan arkisten juttujen ja ikäisteni (lähes) ajankuluksi ja verrannaisjutusteluiksi, elämänillan kuluksi ja viihdyttämiseksi.
        Jos tämä ei onnistu, olen valmis lopettamaan tämänkin yrittämisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kesä taitaa hyvästit meille sanoa, vaikka toivossa olen, että syyskuu lyhyen kesän voi meille näyttää, näin on vuosien aikaan joskus koettu.

Hämmästellen olen ketjua lukenut ja yllättynytkin viesteistä joita on ketjuun tullut.
        Aivan hyvillä mielin olen näitä ketjuja aloitellut, ymmärtänyt, että on kirjoittajia joilla on halu arjesta ja elämästä tässä iässä toisilleen viestitellä.
        Vuosia mukana olleena pääasiallisesti tyytyväinen mieli on kirjoittajilla ollut, jopa ilolla on osallistuttu.
        Onhan selvää, että kaikkia ei voi samat asiat kiinnostaa ja ainainen ruuan ja siivouksen tekeminen näin kirjoittaessakin saa ärtymyksen pintaan, mutta vain yhden ketjun tilan nojatuoli vie, tilaa jää kaikelle muulle, mikä näistä nojatuoli viesteistä puuttuu.

Ikävää, että taistojen temmellyskentäksi on ketju muodostunut, sopiikin kysyä miksi, eikö nämä kiusatut/kiusaajat voisi laittaa oman ketjun, voisivat näitä epäkohtia ja sanomisia sinne purkaa.
        Olen sitäkin mieltä, että nämä eipäs juupas viestit tulevat joidenkin kirjoittajien omista aiheista, kerronnoista mikä antaa kipinän vastaan sanomisiin.
        On totta, nuo toisten yksityiseen viittaavat kommentit, ei kenenkään elämää ulkopuolinen voi viesteinä ilmoille laittaa, pakostakin kysyy miksi näin tekevät, omaa egoako luulevat nostavansa.
        Vaatimattomana esiintyminenkin on tuomittu, voisiko ajatella, että se vaatimattomuus on rehellisyyttä, ei halua ollenkaan paremmaksi itseään tehdä.
        Näitä kysymyksiä on ja vastaukset aina kääntyvät kysyjän epäonnistuneeksi julisteluun.
        Melko pienillä murheilla olen selvinnyt, juurikin sen "vaatimattoman" tittelin omaavanani, itse olen tämänkin asian todeksi tunnistanut.
        Harmittaa vaan niiden kirjoittajien puolesta, jotka aivan puhtain ajatuksin viestittelyyn osallistuvat, aina vaan löytyy "piikkien" pistäjiä ja taas sovinnollinen kirjoittelu on tipotiessään.
        Kirjautuneet ja useimmat anotkin sopuisia viestejä laittavat, siis koen halusta kirjoituksiksi ja luetuiksi, mutta sitten joku sotkee jutut ja taas alkaa sota.
        Kiitos teille kaikille jotka viestittelyn tarkoituksen olette ymmärtäneet ja iloa osallistumisilla antaneet.
        Se mistä nuo erimielisyydet kumpuaa, ei ole tullut aivan selväksi, onko pelkää ärtymystä jotakin/joitakin kohtaan.

En todella ole ajatellut nojatuoleja riitelyketjuiksi, vaan aivan arkisten juttujen ja ikäisteni (lähes) ajankuluksi ja verrannaisjutusteluiksi, elämänillan kuluksi ja viihdyttämiseksi.

Sano skillan suoraan, kuka on tuominnut vaatimattomuuden, kuka vuotaa tänne toisten yksityisasioita!!!!!
        Tämä on ketjusi, nosta kissa pöydälle!!!!

• Anonyymi kirjoitti:

Sano skillan suoraan, kuka on tuominnut vaatimattomuuden, kuka vuotaa tänne toisten yksityisasioita!!!!!
        Tämä on ketjusi, nosta kissa pöydälle!!!!

Minun tehtäväni ei ole julkituoda yksittäistä kirjoittajaa, kaikki lukeneet sen tietää ja arvaa kuka on kysymyksessä.
        Minunkin ymmärrys on monta kertaa todettu, että rautalangasta on asia minulle väännettävä ja sittenkään ei perille mene.
        Minä vain aloitan ketjun ja kaikille se on oma ketju, jotka haluavat sen niin kokea.

Unohdetaan ikävät ja yritetään mielekkäästi vaan jatkaa;)

• Anonyymi
        SkillaN kirjoitti:

Minun tehtäväni ei ole julkituoda yksittäistä kirjoittajaa, kaikki lukeneet sen tietää ja arvaa kuka on kysymyksessä.
        Minunkin ymmärrys on monta kertaa todettu, että rautalangasta on asia minulle väännettävä ja sittenkään ei perille mene.
        Minä vain aloitan ketjun ja kaikille se on oma ketju, jotka haluavat sen niin kokea.

"Minun tehtäväni ei ole julkituoda yksittäistä kirjoittajaa, kaikki lukeneet sen tietää ja arvaa kuka on kysymyksessä."

Vihjailua ei rehellinen vastaus.

• Makriina
        SkillaN kirjoitti:

Kaupungissa taasen! Tänään kuulemma viilenee ilma, sadettakin luvassa, mutta yhä on lämmin, tuuleton, pilvinen sää.
        Viikonloppuna syötiin rapuja koko perheen voimin, yksi jäi yli, pienisaksinen, eikä se kelvannut lopuksi kenellekään!
        Ulkona oltiin, lämpimässä kesäillassa lähes puolille öin. Pienin perheenjäsen keinutteli sitterissä ja seurusteli innolla mukana. Varmaan ensi vuonna jo saa maistaa yhden saksen verran. Meillä on ollut mökillä rapukestejä vuosikymmenet, ja kaikki lapset ovat aina olleet mukana.
        Oli kuulemma venetsialaiset tänä viikonloppuna, me emme kuitenkaan poltelleet tulia rannassa, koska oli sitä muuta toimintaa.
        Minä kummastelen, syövätkö rastaat karviaismarjoja? Pensas oli tyhjä viimeistä marjaa myöten. Viikko sitten oli oksat notkollaan. Vai voiko ajatella, että joku supi tai hirvi voisi käydä ne popsimassa, punaiset viinimarjatkin hävisivät pari viikkoa sitten kuulemma viimeistä marjaa myöden. Vaikea on minun kuvitella, että maalaismaisemassa joku kaukainen naapuri kävisi pensaat tyhjentämässä. Kaikillahan nyt on pihoillaan samat puskat marjoineen. Mutta näin nyt tänä vuonna on käynyt. Nuorempi väki olisi ne poiminut, minulla ei intoa riitä säilömiseen.

Voi että minulla on Mauno Koivistoa ikävä. Millään en tahdo muistaa hänen unohtumattomia sanojaan siitä provosoinnista. Miten se taas olikaan?
        Urhoollisesti vain puskemme eteenpäin, SkillaN, kuin ne entiset mummot lumessa. Ehkä tulee päivä, jolloin piikittely loppuu ja vanha, hyvä aika koittaa.
        Ketjutkin ovat niin sekaisin, kun vastaukset risteilevät sinne tänne, eikä kukaan tiedä, kenelle on joku jotain sanonut. Se vastaa, jolta ei ole mitään kysytty. Ei pidä muistella niitä keskusteluja, sillä oikeastaan niitä ei ole edes käyty. On kuin kaikki laulaisivat kuorossa, mutta jokainen omaa lauluaan.
        Mainiota maanantaita kaikille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minun tehtäväni ei ole julkituoda yksittäistä kirjoittajaa, kaikki lukeneet sen tietää ja arvaa kuka on kysymyksessä."

Kaikki tietävät kenestä on kysymys. Ei tarvitse edes arvailla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksu vastaus jälleen Skillanilta. Ei ole syytä mainita edes nimimerkkiään.
        Kaikki tietävät, että kyse on henkilöstä, joka on lyönyt toista henkilöä paistinpannulla päähän.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Kaupungissa taasen! Tänään kuulemma viilenee ilma, sadettakin luvassa, mutta yhä on lämmin, tuuleton, pilvinen sää.
        Viikonloppuna syötiin rapuja koko perheen voimin, yksi jäi yli, pienisaksinen, eikä se kelvannut lopuksi kenellekään!
        Ulkona oltiin, lämpimässä kesäillassa lähes puolille öin. Pienin perheenjäsen keinutteli sitterissä ja seurusteli innolla mukana. Varmaan ensi vuonna jo saa maistaa yhden saksen verran. Meillä on ollut mökillä rapukestejä vuosikymmenet, ja kaikki lapset ovat aina olleet mukana.
        Oli kuulemma venetsialaiset tänä viikonloppuna, me emme kuitenkaan poltelleet tulia rannassa, koska oli sitä muuta toimintaa.
        Minä kummastelen, syövätkö rastaat karviaismarjoja? Pensas oli tyhjä viimeistä marjaa myöten. Viikko sitten oli oksat notkollaan. Vai voiko ajatella, että joku supi tai hirvi voisi käydä ne popsimassa, punaiset viinimarjatkin hävisivät pari viikkoa sitten kuulemma viimeistä marjaa myöden. Vaikea on minun kuvitella, että maalaismaisemassa joku kaukainen naapuri kävisi pensaat tyhjentämässä. Kaikillahan nyt on pihoillaan samat puskat marjoineen. Mutta näin nyt tänä vuonna on käynyt. Nuorempi väki olisi ne poiminut, minulla ei intoa riitä säilömiseen.

Voi että minulla on Mauno Koivistoa ikävä. Millään en tahdo muistaa hänen unohtumattomia sanojaan siitä provosoinnista. Miten se taas olikaan?
        Urhoollisesti vain puskemme eteenpäin, SkillaN, kuin ne entiset mummot lumessa. Ehkä tulee päivä, jolloin piikittely loppuu ja vanha, hyvä aika koittaa.
        Ketjutkin ovat niin sekaisin, kun vastaukset risteilevät sinne tänne, eikä kukaan tiedä, kenelle on joku jotain sanonut. Se vastaa, jolta ei ole mitään kysytty. Ei pidä muistella niitä keskusteluja, sillä oikeastaan niitä ei ole edes käyty. On kuin kaikki laulaisivat kuorossa, mutta jokainen omaa lauluaan.

Äläpäs selittele ja väöristele makriina. Kyllä nuo solvaukset loukkaukset osuu maaliinsa hyvin selvästi. Niitten ampuja on selvästi näkyvillä myös. Ei ole kyse ketjujen sekavuudesta. Miten voit kehottaa olla muistamatta näitä eilenkin lauottuja solvauksia ja kehottaa olemaan muistelematta?

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

"Ei pidä muistella niitä keskusteluja, sillä oikeastaan niitä ei ole edes käyty"

Mitä ihmettä tarkoitat tuolla?

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei pidä muistella niitä keskusteluja, sillä oikeastaan niitä ei ole edes käyty"

Mitä ihmettä tarkoitat tuolla?

Sitä tarkoitan, että kun eivät nämä heitot ja ohiampumiset lainkaan kiinnosta, niin niistä ei kukaan muu ota selvää, kuin sellainen, joka on niissä alusta asti mukana kommentoimassa ollut.
        Sitä ihmettä tarkoitan, että pahustako näitä ripellyksiä puidaan nojatuolissa, kun palstatilaa olisi hehtaareittain nojatuoliketjun ulkopuolellakin.
        Miksi minun pitää selventää sanomisiani, kun kaikki anot voivat kirjoitella vihjaillen kenestä tahansa ja muistella ilkeyksiä vuosien takaa, ja kaikki asiaan perehtyneet kyllä tietävät heti, mistä on kysymys. Meidän muiden pitää vain sietää.
        Otan opikseni kuin pääministeri.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Sitä tarkoitan, että kun eivät nämä heitot ja ohiampumiset lainkaan kiinnosta, niin niistä ei kukaan muu ota selvää, kuin sellainen, joka on niissä alusta asti mukana kommentoimassa ollut.
        Sitä ihmettä tarkoitan, että pahustako näitä ripellyksiä puidaan nojatuolissa, kun palstatilaa olisi hehtaareittain nojatuoliketjun ulkopuolellakin.
        Miksi minun pitää selventää sanomisiani, kun kaikki anot voivat kirjoitella vihjaillen kenestä tahansa ja muistella ilkeyksiä vuosien takaa, ja kaikki asiaan perehtyneet kyllä tietävät heti, mistä on kysymys. Meidän muiden pitää vain sietää.

Kyllä skillankin ja moni muu tajuaa asian laidan, vaikka ei ole niissä kyseisissä ikäryhmissä ollutkaan.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Kyllähän sinäkin olit naapuripalstalla näkemässä Kahvipirtin alasajon.

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän sinäkin olit naapuripalstalla näkemässä Kahvipirtin alasajon.

Niin? En ollut mukana siinä hommassa. Minä en ollut "naapuripalstalla", olin täällä.
        Hajamielisenä en edes muista, minä vuonna se oli. Joko on pian 10 v. täynnä?

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Niin? En ollut mukana siinä hommassa. Minä en ollut "naapuripalstalla", olin täällä.
        Hajamielisenä en edes muista, minä vuonna se oli. Joko on pian 10 v. täynnä?

Okei, sitten täällä on kirjoittanut joku toinenkin makriina, koska makriinan olen siellä nähnyt. Sory, että erehdyin yhdistämään teidät.

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

Okei, sitten täällä on kirjoittanut joku toinenkin makriina, koska makriinan olen siellä nähnyt. Sory, että erehdyin yhdistämään teidät.

Mitä tarkoitat. Kävin joskus pirtissä, mutta sen tuhoamiseen en todellakaan liittynyt millään tavalla.
        Mutta kuten aina olen huomauttanut, ei muistini ole paras mahdollinen. Pirtin hävityksen yksityiskohtia en tiedä. Mikäli ennusteet pitävät paikkansa, asiaan on nyt tarkoitus palata yksityiskohtaisesti. Huoh.
        70-palstaltakin käydään täällä ahkerasti. Minä olen tullut S24:ään jo 1990-luulla, joten olen kyllä kirjoittanut eri ryhmiin aikoinani, eri nimmareilla, joskus ei-rekisteröityneenäkin.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Mitä tarkoitat. Kävin joskus pirtissä, mutta sen tuhoamiseen en todellakaan liittynyt millään tavalla.
        Mutta kuten aina olen huomauttanut, ei muistini ole paras mahdollinen. Pirtin hävityksen yksityiskohtia en tiedä. Mikäli ennusteet pitävät paikkansa, asiaan on nyt tarkoitus palata yksityiskohtaisesti. Huoh.
        70-palstaltakin käydään täällä ahkerasti. Minä olen tullut S24:ään jo 1990-luulla, joten olen kyllä kirjoittanut eri ryhmiin aikoinani, eri nimmareilla, joskus ei-rekisteröityneenäkin.

"Mitä tarkoitat. Kävin joskus pirtissä, mutta sen tuhoamiseen en todellakaan liittynyt millään tavalla."

Eihän noin ole kukaan väittänytkään. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Fiksu vastaus jälleen Skillanilta. Ei ole syytä mainita edes nimimerkkiään.
        Kaikki tietävät, että kyse on henkilöstä, joka on lyönyt toista henkilöä paistinpannulla päähän.

Ja uhannut väkivallalla toistakin ihmistä jos se tulee vastaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Iltapäivää. Ilmassa on jo selvästi syksyn tuntu. Lämpötila laski täällä "etelässä" kymmenellä asteella ja sehän vain sopi minulle. Saatoin jatkaa tätä omaa kunnonkohotusprojektiani.

Suretti kyllä metsässä kulkiessa, että "tutut puuni" olivat selvästi kärsineet kuivuudesta, kuusi, jonka latvus oli viime syksynä täynnä muhkeita käpyjä, oli nyt saanut aikaan vain muutaman vaivaisen kävyn. Edes suo ei tuoksunut, sekin tuntui periksi antaneelta.
        Eilinen rankkasade tuskin paljon auttoi, paikallinenhan se olikin.

Ikävää, että SkillaN joutui kahlaamaan läpi tätä eilistä "keskustelua" ja olemaan ottamatta kantaa puolesta tai vastaan. Sekin kun on "väärin"...)) Samaahan Makriinakin on ymmärtääkseni yrittänyt; olla asettumatta kenenkään puolelle ja siitä hän on joutunut toistuvasti tilille...
        Kyllä minusta tuossa eilisessä "keskustelussa" oli ihan hyviäkin pointteja, harmi vain, että ne pakkasivat jäädä tuon "eipäs"/"juupas"-tykittelyn jalkoihin.

Noin yleisesti ajattelen, että jos ihmisiltä puuttuu yhteinen aaltopituus ja hyvä tahto, rakentava keskustelu ei ole mahdollista heidän välillään.

Tuota tiettyä aggressiivisuutta, riidanhalua (?) on ennenkin ihmetelty. Mikä siinä kiehtoo, miksi sitä tahdotaan ja mukaankin mennään ?
        Lastenkirjassa, en muista nimeä, joku hahmo totesi: "kiukku antaa puhtia". Siitäkö on kyse ?
        Voimaantumisesta, oman egon vahvistamisesta, kuten SkillaNkin arveli ?

Ei kai siinä voimaantumispyrkimyksessä mitään pahaa ole, mutta jos sitä tehdään toisten kustannuksella, vaikka muita polkemalla tai halventamalla se ei taida lopulta olla rakennukseksi edes sille, jolla tuo tapa on käytössä.

Vähän tuntuu kuitenkin siltä, että tässä ikäryhmässä "nähdään ihmisen läpi", tunnistetaan hänen laatunsa, eikä uskota kevyeen vakuutteluun eikä selityksiin, siihen tarinaan, jonka "syytetty" sepittää oman "syyttömyytensä" tueksi.

Itse olen yrittänyt pysyä erossa näistä kinaamissessioista, mutta aina se ei onnistu, etenkään silloin jos itse tulee vedetyksi "otsikoihin" milloin minkäkin "paljastuksen" puitteissa.

Toinen kirjoittaja totesi tuolla viisaasti, että omien asioitten kertominen täällä ei ole kovin viisasta. Ei olekaan. Eikä tämän ikäiselle ole ansio, jos luottaa ihmisiin - kuten pääministeri teki ja sai takkiinsa - vaan osoittaa pikemminkin jonkinlaista tilannetajun puutetta ja suoranaista naiiviutta, mutta täytyy yrittää ottaa opiksi, kuten päämisterikin lupasi tehdä.))

Ei muuta kuin hyvää päivää ja "mielenrauhaa"..))
        demeter1

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitä tarkoitat. Kävin joskus pirtissä, mutta sen tuhoamiseen en todellakaan liittynyt millään tavalla."

No joku kirjoittaa syyttävästi, että makriina on käynyt pirtissä, ikään kuin se olisi jokin salaisuus. Tietenkin, olen minäkin ollut 70-vuotias jossakin vaiheessa. Ja myöhemminkin pistäytynyt 7-kymppisissä. Nyt en enää sinne tietenkään mene, kun minun suorin sanoin käskettiin lähteä muutama viikko sitten.
        Kuten olen jo aikaisemminkin ilmoittanut, en ole syntynyt 80-vuotuiaana ja.

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

"Eihän noin ole kukaan väittänytkään".
        Hah.
        Täällä ollaan niin nokkavia, että mikä tahansa lause voidaan paitsi lukea väärin, kirjoittaa väärin ja ymmärtää väärin.
        Sitten jatketaan siitä, onnistutaan sotkemaan alkuperäinen mielikuva ja päästään sanomaan asiattomia huomautuksia mukamas vitsin varjolla. Seuraavissa kommenteissa sitten siteerataan niitä virheitä faktana, arkistoidaan ja jatketaan siteeraamista vuosikausia.

• Minä ainakin pahoitin mieleni, että taas oli kaivettu esiin minun asumisjärjestelyt, kuten mieheni kuolema ja hänen hautajaiset.

• Anonyymi

Ai onks sun miäs kuallu, eihän se eres koskaan ollu niin kipiäkkään?

• Anonyymi

Olin turvassa täällä 80+ ssa, kun nämä keskustelutaikanaan on käyty 70-palstalla. Minun ei tarvitse ottaa selvää niistä. En ole lukenut ketjujanne, ja kun niihin sitten viitataan vihjailevasti, en ole niin utelias, että tutkisin alkuperäiset solvaukset.
      Nyt voitte syyttää minua kaikessa
      rauhassa välinpitämättömyydestä.
      Mkr.

• Anonyymi

Ihan tässäkin ketjussa nuo solvaukset ihan nikilliseltä kohdistetaan kahteen nikilliseen! Siinä ei ole mitään vihjailuja vaan suoraa todistetta, varmaan kohta poistaa ellei ole jo poistanut. Oletko sokea? Mihin pyrit?

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan tässäkin ketjussa nuo solvaukset ihan nikilliseltä kohdistetaan kahteen nikilliseen! Siinä ei ole mitään vihjailuja vaan suoraa todistetta, varmaan kohta poistaa ellei ole jo poistanut. Oletko sokea? Mihin pyrit?

Enkö jo ilmoittanut, mihin pyrin? Siihen, että nojatuolilaiset saisivat olla rauhassa. Mikään kohtelias pyyntö ei mene perille.
        Ihan sama, ketkä toisiaan nälvivät ja mitä vihjailuja esitetään. Itse tiedätte, mitä tarkoitatte, ulkopuolisia ei kiinnosta. Onko se outoa? Sokeutta?
        Onko outoa, että emme halua tietää, miksi joku on sanonut ja ilkeillyt? Miksi on nälvinyt toisten elämää ja vähättelee hänen kokemuksiaan, kuten viimeksi ano 10:57?

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Enkö jo ilmoittanut, mihin pyrin? Siihen, että nojatuolilaiset saisivat olla rauhassa. Mikään kohtelias pyyntö ei mene perille.
        Ihan sama, ketkä toisiaan nälvivät ja mitä vihjailuja esitetään. Itse tiedätte, mitä tarkoitatte, ulkopuolisia ei kiinnosta. Onko se outoa? Sokeutta?
        Onko outoa, että emme halua tietää, miksi joku on sanonut ja ilkeillyt? Miksi on nälvinyt toisten elämää ja vähättelee hänen kokemuksiaan, kuten viimeksi ano 10:57?

Ei Nojatuolilaiset ole ulkopuolisia. Samat ihmisethän kirjoitteli naapuripalstalla Skillanin kahvipirtissä ja näkivät sen Kahvipirtin alasajon. Paloma ja korppishan siellä sähelsi.

Skillan on pidetty kirjoittaja ja häntä puolustetaa.

Onhan se minustakin outoa, että nyt nämä kaksi haluaisi olla Skillanin ketjussa kirjoittelamassa, kaiken rääpimisen jälkeen.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo sinun ajatuksen juoksu ei ole loogista. Poistoja odotat, siinähän odotat älä pitkästy odottamiseen. EVVK.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei Nojatuolilaiset ole ulkopuolisia. Samat ihmisethän kirjoitteli naapuripalstalla Skillanin kahvipirtissä ja näkivät sen Kahvipirtin alasajon. Paloma ja korppishan siellä sähelsi.

Skillan on pidetty kirjoittaja ja häntä puolustetaa.

Onhan se minustakin outoa, että nyt nämä kaksi haluaisi olla Skillanin ketjussa kirjoittelamassa, kaiken rääpimisen jälkeen.

Eikös se mennyt niin, että anot ajoivat kahvipirtin alas takertumalla kuten nojatuolissakin kahteen kirjoittavaan.

En ota vastaan vääristettyä tietoa.

• Makriina kirjoitti:

" kuten viimeksi ano 10:57?"

Älä välitä Markiina, koska tuohan oli vain sitä huumoria, josta en pahoita mieltäni.

Nyt jos osaisin siedettävästi kertoa vitsin, jossa kaksi naapuria keskusteli kirkossa naapurinsa kuolemasta, tietenkin kovalla äänellä, koska urut pauhasivat.

Naapuri kysyi, perikö se mitään, johon toinen vastasi "per`se", mutta urkujen soitto oli loppunut, joten kaikki kirkkokansa kuului vain tämän viimeisen sanan.

Ei tarvitse nauraa.

Minä tietenkin perin meidän omakotitalon Espoosta täydellä hallintaoikeudella, josta on puolet lapsilleni isänsä perintönä minun kuoltuani. Onhan se perintötila, mutta sopuisasti lapsieni kanssa elelen.

Hautajaisetkin (muistotilaisuus) pidettiin Espoossa naapureille ja sitten Kiteellä, jossa suurin osa sukuamme elää edelleen ja tuhkat on siroiteltu mieheni synnyinkodin rantaan, josta virta vie ne minun synnnyinkotini rannan ohi Saimaan syväväylään.

Olihan siellä myös sekin ongelma tämän kirjoittajan taholta, että miksi minulla on toinen asunto ollut v-2006 alkaen, jolloin lapselleni syntyi toinen lapsi ja siitäkin ounasteltiin, että minulle on tullut avio ero? Ei tullut, vaan yhdessa ihastelimme perilisiämme isovanhempina ja usein kävimme myös yhdessä Kiteellä ja tapasimme täällä lapseni luonna.

No, olkoon nyt tässä, koska ketä kiinnostaa jonkun perheen elämä liian pitkälä kertomuksella.

Yleensä minulla on aina hyvä fiilis, mutta kun luin aamulla taas nuo ounastelut asioista, joita olen mukamas jättänyt kertomatta, niin miksi niitä kertoisin, koska silloin tulee taas tuo EVVK

• Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

" kuten viimeksi ano 10:57?"

Älä välitä Markiina, koska tuohan oli vain sitä huumoria, josta en pahoita mieltäni.

Nyt jos osaisin siedettävästi kertoa vitsin, jossa kaksi naapuria keskusteli kirkossa naapurinsa kuolemasta, tietenkin kovalla äänellä, koska urut pauhasivat.

Naapuri kysyi, perikö se mitään, johon toinen vastasi "per`se", mutta urkujen soitto oli loppunut, joten kaikki kirkkokansa kuului vain tämän viimeisen sanan.

Ei tarvitse nauraa.

Minä tietenkin perin meidän omakotitalon Espoosta täydellä hallintaoikeudella, josta on puolet lapsilleni isänsä perintönä minun kuoltuani. Onhan se perintötila, mutta sopuisasti lapsieni kanssa elelen.

Hautajaisetkin (muistotilaisuus) pidettiin Espoossa naapureille ja sitten Kiteellä, jossa suurin osa sukuamme elää edelleen ja tuhkat on siroiteltu mieheni synnyinkodin rantaan, josta virta vie ne minun synnnyinkotini rannan ohi Saimaan syväväylään.

Olihan siellä myös sekin ongelma tämän kirjoittajan taholta, että miksi minulla on toinen asunto ollut v-2006 alkaen, jolloin lapselleni syntyi toinen lapsi ja siitäkin ounasteltiin, että minulle on tullut avio ero? Ei tullut, vaan yhdessa ihastelimme perilisiämme isovanhempina ja usein kävimme myös yhdessä Kiteellä ja tapasimme täällä lapseni luonna.

No, olkoon nyt tässä, koska ketä kiinnostaa jonkun perheen elämä liian pitkälä kertomuksella.

Yleensä minulla on aina hyvä fiilis, mutta kun luin aamulla taas nuo ounastelut asioista, joita olen mukamas jättänyt kertomatta, niin miksi niitä kertoisin, koska silloin tulee taas tuo EVVK

Mainio vitsi kristiina, en ollut kuullutkaan😄Laitan kiertoon!

Sinulla on hyvä taloudellinen turva siinä Espoon omakotitalossa, siellä ne on tosi arvokkaita. ja hienoa kun sinun on ollut mahdollista auttaa ja olla lähellä lapsenlapsiasi. Varmasti ovat hyvin läheisiä sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Mainio vitsi kristiina, en ollut kuullutkaan😄Laitan kiertoon!

Sinulla on hyvä taloudellinen turva siinä Espoon omakotitalossa, siellä ne on tosi arvokkaita. ja hienoa kun sinun on ollut mahdollista auttaa ja olla lähellä lapsenlapsiasi. Varmasti ovat hyvin läheisiä sinulle.

"Varmasti ovat hyvin läheisiä sinulle."

Aivan "varppina", siis varmasti, koska sainhan elää elämäni silloista onnellistinta aikaa, kokea tämän isovanhemmuden ja oli mahdollisuus tulla hoitamaan näitä lapsukaisia lapseni sairauden vuoksi, siis auttamaan häntä kahden lapsukaisen kannssa.

Voi miten ihania muistoja olenkan saanut kokea näiden lapsukaisten kanssa, koska "iäkkäänä" pääsin mummiksi.

Eikä se ollut matka mikään vierailla mieheni luonna, kun vävynikin kävi silloin Hesassa töissä ja ajeli tämän matkan aamuin-illoin.

En oikein ymmärrä, miksi joku saa traumoja, missä minä asun ja olinko hautajaisisa, josta täytyy muistuutta edelleen .

En ollut krematoriossa, kun mieheni poltettiin, joten se niistä hautajaisista. Toivottavasti nyt olisi asia loppuun käsitelty, joten ei tarvitse niitä tuoda tänne palstalle repostelvaksi enää.

Tietenkin nyt herää kysymys, asunko Espoossa, onko minulla uusi ystävä ja muuta sellaista spekulaatiota, mutta olkoon.

• Sain tänään hyviä uutisia. Olin neurologin vastaanotolla.
      Olen parantunut kiitettävästi ja sain ajaluvan takaisin. Tästä on hyvä jatkaa syksyyn. Ehkäpä teemme pienen kotimaan matkan kiertäen esim. Kaakkois-Suomea.

Teillä on ollut täällä kovat piipussa ja varmoja tietoja olette levitäneet, aloittajankin provotessa anoja.

Laskin 17 kommenttia jo tälle aamulle. Jatkakaa siten paremmuutenne minuun nähden vahvistuu.

• Anonyymi

Eikös tämä ole keskustelupalsta, joten miksi laskemaan, kuinka monta kirjoitusta on tullut.

Ihmiset aloittaa päivänsä eri kellonajalla. :)

• Anonyymi

Rabortti n:o 1 ja maalitus Skillaniin tänään.

• Anonyymi kirjoitti:

Rabortti n:o 1 ja maalitus Skillaniin tänään.

No, hän maalitti ensin, en minä, pysytään todisteellisessa tekstissä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

No enpä nähnyt mitään sellaista maalitusta Skillanin kirjoituksessa, josta pitäisi oikein mainita.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Yritys oikeuttaa maalituksen, koska toinen mukamas maalitti ensin.

Esikouluikäistä puolustamista.

• Anonyymi kirjoitti:

No enpä nähnyt mitään sellaista maalitusta Skillanin kirjoituksessa, josta pitäisi oikein mainita.

Me näemme vain mitä hamuamme nähdä.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Me näemme vain mitä hamuamme nähdä.

Me? Ketkä me?

Sinä ja kumppanisiko nyt näitte sen, että maalitusta tuli aloittajalta vai kenen kanssa palstaa luet?

• Anonyymi kirjoitti:

Me? Ketkä me?

Sinä ja kumppanisiko nyt näitte sen, että maalitusta tuli aloittajalta vai kenen kanssa palstaa luet?

Yleisesti sanottuna, ihminen nänee vain mitä haluaa nähdä, kuten sinäkin nyt.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Yleisesti sanottuna, ihminen nänee vain mitä haluaa nähdä, kuten sinäkin nyt.

No nyt, kun olen noin innokkaasti vastaamassa täällä, niin minäpäs rohkenen kysyä sinulta, että miksi sinä et tee omaa ketjua, jossa kirjoittaisit elämästäsi?

• Anonyymi kirjoitti:

No nyt, kun olen noin innokkaasti vastaamassa täällä, niin minäpäs rohkenen kysyä sinulta, että miksi sinä et tee omaa ketjua, jossa kirjoittaisit elämästäsi?

Miksi sinä et kerro elämästäsi, miksi minun pitää kertoa siksikö, että pääset tekemään omia johtopäätöksiä minun elämästäni.

Nojatuolissa kerrotaan omia kokemuksia.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Arvoisa korppis!
        Skillan puolusti niitä joita sinä eilen taas maalitit heidän yksityiselämäänsä törkeästi kommentoimalla. Tuollainen peli vie sinua itseäsi syvemmälle suohon, kaipa sen olet sisimmässäsi huomannutkin. Olet mitä ilmeisimmin syvästi masentunut.

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Miksi sinä et kerro elämästäsi, miksi minun pitää kertoa siksikö, että pääset tekemään omia johtopäätöksiä minun elämästäni.

Nojatuolissa kerrotaan omia kokemuksia.

Itse olen sitä mieltä, että se mitä ihminen tekee esim. vorokauden aikana, syö, juo, paskoo, siivoo, haravoi yms. on elämää. Toki sen voi kokemukseksikin sanoe, jos niin tahtoo.

Kokemus itselleni on taas jotain sellaista, joka tapahtuu harvemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että se mitä ihminen tekee esim. vorokauden aikana, syö, juo, paskoo, siivoo, haravoi yms. on elämää. Toki sen voi kokemukseksikin sanoe, jos niin tahtoo.

Kokemus itselleni on taas jotain sellaista, joka tapahtuu harvemmin.

Voi kuule! Ei me takarivityynet ymmärretä miten upeasti ”kaupunkiasuntomme yläkertamme parvekkeellamme” syödään. Se ei ole vain ruokaa, se on KOKEMUS, joka pitää kesken ruokailun rabortoida palstalaisille. Jotta mekin saamme kokea häivähdyksen kansainvälistä gasdronoomikuldduuria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi kuule! Ei me takarivityynet ymmärretä miten upeasti ”kaupunkiasuntomme yläkertamme parvekkeellamme” syödään. Se ei ole vain ruokaa, se on KOKEMUS, joka pitää kesken ruokailun rabortoida palstalaisille. Jotta mekin saamme kokea häivähdyksen kansainvälistä gasdronoomikuldduuria.

On se mukava että sinäkin osallistut tänne Nojatuoliin. Juuri sinunlaisia kirjoittajia Skillan varmaan tänne odottaa. Minun puolestani kyllä voisit mennä muualle viuruamaan. Mutta jatkappa vaan niin Skillanin peräämä leppoisa ilmapiiri säilyy täällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ruokaan tulee, mahtaako sushi olla korven junteille jotain ainutlaatuisen ihmeellistä ja erikoista vuodesta toiseen, kun siitä pitää kertoa joka kerta ?

• Anonyymi

Korppis ja säkkikaverinsa 15 kommenttia 1 1/2 tunnissa 🤔

• Anonyymi

Tarkoitit varmaan sättikaverit?
        Kyllähän tuo negatiivinen kommentointi näyttää kuin nyrkkeilysäkkiä moksisi 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitit varmaan sättikaverit?
        Kyllähän tuo negatiivinen kommentointi näyttää kuin nyrkkeilysäkkiä moksisi 🤣

Tunnustan. Kirj.virh. se oli.
        Piti laskea kommentteja. Mutta Korppis laski ensin 😫😇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnustan. Kirj.virh. se oli.
        Piti laskea kommentteja. Mutta Korppis laski ensin 😫😇

Laski ensin, allensako?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laski ensin, allensako?

Ehkä niinkin 🤔
        Varmaan järkytyksestä, kun kommentteja oli tuölut 17 ennen kuin hän ehti ensimmäisen rabortin kirjoittaa🙄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä niinkin 🤔
        Varmaan järkytyksestä, kun kommentteja oli tuölut 17 ennen kuin hän ehti ensimmäisen rabortin kirjoittaa🙄

Raukka koittaa selittää, että on vain yksi joka häntä stalkkaa ja se sama ehtii stalkata kaveriaankin. Yksikään ei stalkkaa, muuten vaan ei kukaan tykkää jyräämisestä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raukka koittaa selittää, että on vain yksi joka häntä stalkkaa ja se sama ehtii stalkata kaveriaankin. Yksikään ei stalkkaa, muuten vaan ei kukaan tykkää jyräämisestä.

Niinpä! Mutta eihän voi sivusta katsoa, kun solvayksia ja syytöksiä suolletaan parhaitten kirjoittaen päälle.
        Ja mitään stalkkausta tarvita, kun niitä rabortteja tulee kymmeniä päivässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Falskia touhua. Joku saa jyrätä mielensä mukaan, kun on "hyvät suhteet ylläpitoon"
        omien sanojensa mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Falskia touhua. Joku saa jyrätä mielensä mukaan, kun on "hyvät suhteet ylläpitoon"
        omien sanojensa mukaan.

Ehtoota korvesta 🤭

No, oletko saanut mielikuvan, että ystäviä täältä haen, älä unta näe.

Nukuin tovin iltapäivällä, olihan aamu väsyttävä vaikkakin antoi paljon uskoa paranemiseeni. Ajelin äskeen onnesta pyöreenä silvera arrowillani nyt kun ajokielto on kumottu.

Oli älävee olo🚙

• Anonyymi
        korppis kirjoitti:

Ehtoota korvesta 🤭

No, oletko saanut mielikuvan, että ystäviä täältä haen, älä unta näe.

Nukuin tovin iltapäivällä, olihan aamu väsyttävä vaikkakin antoi paljon uskoa paranemiseeni. Ajelin äskeen onnesta pyöreenä silvera arrowillani nyt kun ajokielto on kumottu.

Oli älävee olo🚙

🤮🤮🤮

• Anonyymi

Surullistakun ei ole yhtään "ystävää" enää täälläkään. Kirjailijakin sanoi "adios" !

• Anonyymi

"Kirjailija" sanoi "taiteilijalle" au revoir !

• Anonyymi

Kävin taas lukasemassa vähän hampsien lukuisat viestit. En tuntenut
        valistuneeni mitään värikkäästä sisällöstä:)) Turhaan lukuni meni.
        Tietysti se on oma syyni etten ymmärrä. Kuitenkin en epätoivoon
        vaipunut. Olen muuten "maailmanmenossa" jotenkin pärjäillyt
        minkä nyt duunarina on tarvinnut. Se kannattelee myös vanhana
        eläkeläisenäkin - vielä jotenkin. Heippa! ym.

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos sulle, kun myönnät, ettet ymmärrä. Sitten meitä on edes kaksi.
        Sinä maltat pysytellä syrjässä, minä taas kimpaannun esittämään omia huomautuksiani, ikään kuin siitä mitään hyötyä kenellekään olisi.
        Vaikka kuinka yritän hokea, ettei pidä provosoitua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehtoota!
        En ymmärrä minäkään, vaikka olin eilen tuossa mylläkässä mukana. Yritin selailla läpi, mutta aivan mahdottomuus.
        En valitettavasti ollut näillä palstoilla, kun täällä on ollut joku puu tai oksa. Ymmärtääkseni siinä pystyi kohdistamaan kommentit suoraan kenelle halusi sen menevän.

Nojatuoliin on tullut neljän päivän n. 60 kommenttia/päivä. Se on hurja määrä yhteen ketjuun.

brinkkala

• Anonyymi

Yleiskysymys mitä ruokaan tulee, mahtaako sushi olla korven junteille jotain ainutlaatuisen ihmeellistä ja erikoista vuodesta toiseen, kun sitä pitää toistella jatkuvasti ?

• Anonyymi

Tänään me korven juntit söimme partsilla kirjolohi-katkaraputortilloja 😋

korppis

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tänään me korven juntit söimme partsilla kirjolohi-katkaraputortilloja 😋

korppis

Ai siellä poikaystäväsi asunnon parvekkeella? Kauhean kylmä tuuli olla ulkoruokinnassa. Pyydä sitä poikaystävääsi ostamaan ruokapöytä keittiöönsä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai siellä poikaystäväsi asunnon parvekkeella? Kauhean kylmä tuuli olla ulkoruokinnassa. Pyydä sitä poikaystävääsi ostamaan ruokapöytä keittiöönsä.

Asut siis Kajaanissa, kun tuulet tiedät?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asut siis Kajaanissa, kun tuulet tiedät?

Ei Kajaanissa ole kaupunkiasuntoja. Kajaani on käpykylä.

• Anonyymi

Katkaravut oli 40 vuotta sitten tuulipukukansan ja risteilylaivajunttien suosikkimättö.

• Anonyymi

Skillaan tätäkö halusit?

Korppis

• Anonyymi

Sinä Korppis ja sinun kanssasi sanailevat anot sotkevat Nojatuolit. Miten Skillan sen voisi estää?
        Kerroppa oma ehdotuksesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä Korppis ja sinun kanssasi sanailevat anot sotkevat Nojatuolit. Miten Skillan sen voisi estää?
        Kerroppa oma ehdotuksesi?

Huomenta@

Skillan voi tarttua napakasti huutelijoiden kommentteihin, pyytäen heitä lopettamaan minun rääppimisen. Samoin vakiokirjoittajien olisi kirjoitettava ilkeyksien lopetuksia vastaan.

Asioita ei edistä vihjailut vaan suorat nimimerkkeihiln kohdistuvat tuonevat rehellisen kuvan siitä mitä kukin ajatttelee.

Korppis

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Skillan voi tarttua napakasti huutelijoiden kommentteihin, pyytäen heitä lopettamaan minun rääppimisen. Samoin vakiokirjoittajien olisi kirjoitettava ilkeyksien lopetuksia vastaan.

Asioita ei edistä vihjailut vaan suorat nimimerkkeihiln kohdistuvat tuonevat rehellisen kuvan siitä mitä kukin ajatttelee.

Korppis

Pyydetty on, kauniisti pyydetty ja toivottu, että Nojatuoli saisi olla erillään sanasodista, ja saatu vastaukseksi, että jokaisella on oikeus kirjoittaa minne haluaa. Yksi tuoliketju jätettiin anonyymeille kokonaan joitakin kuukausia sitten, ja siihen tuli yli 700 kommenttia, joihin tuskin kukaan vakikirjoittaja osallistui alkupään jälkeen. Innostuksen aihetta en enää muista, koska en ollut siitä kiinnostunut. Mahtoiko kukaan muutenkaan lukea niitä parin sanan kommentteja, joilla ketjua kasvatettiin.
        Ei niitä ainakaan kukaan muista. Pääasiahan oli ketjun tuhoaminen. Yhteistyö pelasi.
        Vain asiaan vihkiytyneet tietävät, mitä milläkin kommentilla tarkoitetaan ja kenelle ne on osoitettu. Muut sitten vain ärtyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Korppis

Olet useasti rääpinyt Skillania ja nyt pyytelet häbtä apuun.

Makriina on avannut ketjun, joten löytyisikö sieltä sinulle apu?

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Pyydetty on, kauniisti pyydetty ja toivottu, että Nojatuoli saisi olla erillään sanasodista, ja saatu vastaukseksi, että jokaisella on oikeus kirjoittaa minne haluaa. Yksi tuoliketju jätettiin anonyymeille kokonaan joitakin kuukausia sitten, ja siihen tuli yli 700 kommenttia, joihin tuskin kukaan vakikirjoittaja osallistui alkupään jälkeen. Innostuksen aihetta en enää muista, koska en ollut siitä kiinnostunut. Mahtoiko kukaan muutenkaan lukea niitä parin sanan kommentteja, joilla ketjua kasvatettiin.
        Ei niitä ainakaan kukaan muista. Pääasiahan oli ketjun tuhoaminen. Yhteistyö pelasi.
        Vain asiaan vihkiytyneet tietävät, mitä milläkin kommentilla tarkoitetaan ja kenelle ne on osoitettu. Muut sitten vain ärtyvät.

Et kai vain kaivellut nyt vanhoja juttuja esiin? Minä en muista tuollaista ketjua.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

"Pääasiahan oli ketjun tuhoaminen. Yhteistyö pelasi."
        Mikä "yhteistyö" ?
        Maalittajalle kaikki kunnia ketjun tuhoamiselle !
        Yksikään ano ei tee "yhteistyötä" hänen kanssaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et kai vain kaivellut nyt vanhoja juttuja esiin? Minä en muista tuollaista ketjua.

Eikö sinulla ole arkistoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Korppis

"Ilkeyksien lopetusta vastaan" ? Kyllä ne vakikirjoittajat on enimmäkseen niin fiksuja, että toivovat ilkeyksien lopetusta, eivät ilkeyksien lopetusta vastaan halua kirjoittaa.
        Kuinkahan monta kertaa on vedottu rauhaan ja sopuun, mutta ei vaan mene perille.
        Koetko itse tehneesi kaikkesi, ettei esimerkiksi demeterille ilkeiltäisi?

• Makriina
        Anonyymi kirjoitti:

"Pääasiahan oli ketjun tuhoaminen. Yhteistyö pelasi."
        Mikä "yhteistyö" ?
        Maalittajalle kaikki kunnia ketjun tuhoamiselle !
        Yksikään ano ei tee "yhteistyötä" hänen kanssaan.

Jos siitä pitkästä ketjusta puhut, niin muutama sata ns, mielipidettä oli anonyymejä.
        Etsii se ketju ja tutustu, jos et vanhastaan muista.
        Ei sen muisteleminen muuten kuulu tänne lyhytmuististen joukkoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Korppis

Skillan on painokkaasti ja hyvin usein halunnut lopettaa vetoomuksin KAIKKIIN kohdistuvan härinnän ja kiusaamisen ja KAIKILTA tahoilta tulevan kiusaamisen ja häirinnän. Miksi vain sinuun kohdistuva pitäisi erikseen ottaa esiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Korppis

Se olisi kokopäivätyö Skillanilla, että jokaiseen epäasialliseen kommenttiin ottaisi "napakasti" kantaa.
        Skillan on ketjun avauksessa ja välilla "aamunavauksissa" pyytänyt asiallisuutta, joka koskee kaikkia kirjoittajia.
        Mielestäni ei ole Skillanin rooli eikä velvollisuus vahtia kuka mitäkin ja kenelle sanoo. Sananvapaus ja julkinen alusta keskusteluille.
        Ainoastaa Suomi24 pystyisi halutessaan puuttumaan. Tämä on heille kuitenkin bisnestä, joten tuskin alkavat seuloa.

Jokainen, rekattu tai rekkaamaton päättää ihan itse mitä kirjoittaa, kenelle vastaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huomenta@

Korppis

Miksi juuri sinun kohdallsi, koska itsehän olet tilannut kaiken, joka ei ole SkillaN syytä.

Googlaa vaikka laulu "Kerran lensi ihmislapsi lailla lintusen", jotea et tietenkään tee, joten muistista kerron yhden säkeistön sinulle.

Vuodet kului, aika riensi siivin hopeisin, miksi itket nyt sä rakkahin,
        ennen olit kirkastähti joukon suosikki,
        missä on nyt nauru musiikki,
        joka illta tyynyllesi itket kyyneleet,
        kaikki hyvät ystävät on sinut jättäneet....

• Anonyymi

Onko järjenvastaisempaa luettu, että manipuloijaa joku alkaisi hänen pyynnöstään puolustamaan ?
      Toivomuksen hän esittänyt niille, joita hän on hän maalittanut !
      Mitä siitä voisi päätellä ?

• Anonyymi

Entä simä ketä maalitat kokoaikaisesti?

Korppis

• Anonyymi

Yleisellä tasolla maalitus ja kiusaaminen on henkistä väkivaltaa,
        eikä se ole koskaan kiusatun oma vika.
        Tuskin kiusatuilla on halua alkaa puolustaa kiusaajaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Entä simä ketä maalitat kokoaikaisesti?

Korppis

Sairas logiikka sinulla. Kun itse teet jotain inhottavaa, se ei tarkoita että muutkin tekevät sitä. Eikä oma osuutesi häviä, vaikka sen yrität muihin kirveenä heittää. Sinä olet se kateellinen maalittaja, katso peiliisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sairas logiikka sinulla. Kun itse teet jotain inhottavaa, se ei tarkoita että muutkin tekevät sitä. Eikä oma osuutesi häviä, vaikka sen yrität muihin kirveenä heittää. Sinä olet se kateellinen maalittaja, katso peiliisi.

Kuvittelet vaan, ei Korppis ketään ole maalittanut.
        Muista ottaa lääkkees.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      51
      4377
    2. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      3063
    3. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      363
      1911
    4. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      103
      1509
    5. Taas se nähtiin. USA on itse piru

Miksi Venäjää syyllistetään omien kaasuputkiensa räjäyttämisestä, ja miksi radioon päästetään paskiaisia syyllistämään Venäjää, kun mitään ei ole todi
      Kokkola
      110
      1029
    6. Taas kerran, anteeksi

Anteeksi että turhaan huolestuin Vain koska mua aiemmin kaipasit Siitä mun pitäisi tajuta olla onnellinen Mut kiusaajan valheisiin takerruin Ja ihan o
      Romantiikka
      173
      961
    7. Tuijotan yhden ihmisen

wa-kuvaa ja tekisi mieli kirjoittaa sinne pieni viaton viesti: Hyvää viikonloppua X! Tässähän se menee mitä varmimmin väärään osoitteeseen ja laitan s
      Ikävä
      41
      833
    8. Jari Sillanpää paljastaa huumearjen kiroista: "Kauanko voin ottaa, ennen kuin lähden..."

Karua... Ex-tangokuningas jäi kiinni auton ratista metamfetamiinin eli kristallihuumeen vaikutuksen alaisena v. 2017. Hän sai tuomion ja ehdollista v
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      823
    9. Venäjästä tulee hitaasti mutta varmasti supervalta

Venäjä on pikkuhiljaa palautumassa samaan tilaan kuin Neuvostoliiton kulta-aikoina viime vuosisadan puolivälissä. Putin on täydellinen kapteeni ohjaam
      Maailman menoa
      303
      818
    10. Miksi media haluaa ylläpitää valheellista kuvaa Martinan urheilullisesta tasosta

Martina on nätti ja sanavalmis ihminen, mutta urheilijana aivan kuntotasoa. Hyvän kuvan Martinan tasosta antaa hänen aikansa ja sijoituksensa tänä vuo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      800
    Aihe