Raamattu kieltää vauvakasteen

Anonyymi

Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Tuon Paavali on kirjoittanut noin 2000 vuotta sitten. Hän haluaa varoittaa seurakuntiä vääristä herroista, väärästä uskosta ja väärästä kasteesta.

Paavalin aikana ihmiset tulivat uskoon ja heidät kastettiin sen jälkeen, tästä on tuhansia esimerkkejä Raamatussa. Raamatussa ei missään kerrota, että joku kastettu olisi halunnut kasteelle uudestaan. Ei, sillä he muistivat, että heidät on jo kastettu eivätkä he tarvitse toista kastetta.

Ei siis ollut vaaraa, että joku kastettaisiin uudestaan, siksi ei ollut tarpeen varoittaa uudestikastamisesta. Ei edes osattu kuvitella, että joku tulisi uudestaan kastettavaksi.

Siksi tuo varoitus ei koske uudestaan kastamista vaan se koskee vääriä kasteita. Ei pidä mennä väärille, harhaoppisille tai pakanallisille kasteille. Siihen aikaan joissakin pakanauskonnoissa harrastettiin kastamista, myös vanhan liiton juutalaisilla oli joitain vesirituaaleja ja Johanneksen kastekin oli vanhentunut, kun Jeesus aloitti kastamisen. Ne eivät kuulu kristityille, niistä Raamattu haluaa meitä varoittaa..

Tuo varoitus koskee myös vauvakastetta, josta Raamattu ei mainitse mitään eivätkä apostolit sitä harrastaneet. Vauvakaste on selvästä väärä ja harhaoppinen kaste.

Efesolaiskirje:
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra tarkoittaa Jeesusta - yksi usko tarkoittaa sitä uskoa, joka Jeesuksella oli -yksi kaste tarkoittaa kastetta Jeesuksen Kristuksen nimeen.

Kirkkoherra on väärä herra, lapsenusko on väärä usko ja vauvakaste on väärä kaste.

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumalan seurakunnan täytyy osata kastaa oikein. Mikä tahansa lihalle mieluinen kastekäytäntö ei sovi. Tämän pitäisi olla itsestään selvää.

• Anonyymi

> Raamattu kieltää vauvakasteen

Ei kiellä. Jeesus käski kastaa kaikki kansat hänen opetuslapsiksi, eikä hän asettanut ikärajaa.

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
      Mat.28:19-20

Mutta, ehkä vielä tärkeämpää olisi, että opetetaan mitä Jeesus sanoi, koska:

"Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
      Joh. 8:31-32

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marin syyttää nyt viranomaisia siitä että itärajaa ei saada suljettua

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009088673.html Aina löytyy syyllinen muualta Marinin mielestä.
      Maailman menoa
      427
      4843
    2. Sami ja Olli-Pekka varasivat 550 000 euroa mökkibudjettiin - Mukana ei edes tontin hintaa...

Aikamoinen budjetti… Ja tuohon päälle vielä kulut lämmityksestä, vedestä jne ja se tontin hinta. Mitä sinä olisit valmis maksamaan mökistä tai vapaa-a
      Maailman menoa
      40
      4495
    3. Erika Vikman avoimena bilettämisestä kameroiden sammuttua: "Itse en olisi selvinnyt..."

Erika Vikman paljastaa, bilettikö vaiko ei yön pikkutunneilla Vain elämää -ohjelman kuvauksissa muiden artistien kanssa. Kuvaukset loppuvat n. klo 24
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      3803
    4. Ensitreffit alttarilla: Otto tilittää harmissaan: "Assi muutti tänne ja sitten mulla napsahti..."

Varo sisältöpaljastuksia! Voi ei… Ei ala ruusuisesti tämän parin yhteiselo. Tsemppiä! Lue, mitä Otolle ja Assille kävi: https://www.suomi24.fi/viihd
      Tv-sarjat
      5
      2489
    5. Mitä jos Putin ja Venäjä onkin oikeassa?

Mitä jos Ukrainan länsimielit sittenkin kaltoin kohtelivat itäukrainan venäjänkielistä ja mielistä väestöä kuten esim, Oliver Stonen dokumentti Ukr
      Maailman menoa
      651
      1811
    6. 36-vuotiaalle Marinille laitettu "holhooja" joka vahtii hänen tekemisiään

eli sitä, että nyt ei mennä bilettään ja sekoileen, jotta ei kohuja tulisi kun vaalitkin lähenee. Onhan se jotenkin hupaisaa, että 36-vuotias perheen
      Maailman menoa
      286
      1636
    7. Vanhemmalle Hänelle

Mitäs jos on ikävä? Ihan valtava ikävä?
      Ikävä
      49
      1116
    8. Toisenlaista "wokenismia"?

Ukkolan teksteissä näkyy jokin hätähuuto, ehkä sukupuolirooleja haikaillen tms. ?? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f4788e63-403a-4b95-ac74-3e4a9b8
      Sinkut
      154
      1074
    9. Huvittava eduskunnan kyselytunti.

Lähes kymmenen eri Persua kysyi saman kysymyksen hallitukselta itärajan aukiolosta viisumin omaaville venäläisille. Kysymykseen vastasi sisäministeri
      Maailman menoa
      338
      1064
    10. Uniper-sotkun syylliset

Mikä puolue oli hallituksessa, kun uniper-kaupoista päätettiin? - persut Mikä taho vastusti uniper-kauppoja? - vihervasemmisto persujen naureskelless
      Perussuomalaiset
      213
      1031
    Aihe