"Honda" menikin leimasta läpi tänään

joten viinamiehet ja -naiset nauttikaa skumppaa tänään munkin edestä 🥳

Sitä en kerro, mitä autolle tein tänään aamulla noin klo 6-10 aikoihin, mutta hitsauskoneeseen en koskenut ja lähdin ihan pokkana hakemaan vikalistaa ja soittelin tutuille, että voin tarvita kyytiä kotiin jos tulee punainen tarra lasiin 😂

Mutta jarrut oli hyvät vaikkakin vähän jumittavat mun vähäisen ja rauhallisen ajon vuoksi, iskarit ok, alusta ja nivelet ok, päästöt ihanteelliset, ja suullinen huomautus tuli ihan muusta ruostekohdasta johon olin suihkinut sinkkimaalia ikäänkuin herättääkseni huomion kyseisestä "pikkuasiasta".

Mitä tämä noin käytännössä tarkoittaa, niin olisin ihan hyvin voinut jättää koko VAG:n ostamatta, jos heinäkuussa olisin saanut sylikummeiltani suullisen lupauksen mahdollisista peltihommista tai 2kk sähkölaskuista sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä 3kk tyhjiössä, jolloin en ollut oikeutettu kuitenkaan toimeentulotukeen. Harmi että luottamus oli Hondan helmoja tai kahta A4-paperia ohuempi rokotestatuksen ja vastuullisen liikennekäyttäytymisen vuoksi.

Mutta nyt mulla on siis kaksi omaa, ilmastoitua, vetokoukullista farmaria joista VAG on leimattu kesäkuuhun asti ja "Honda" nyt vuodeksi eteenpäin. Miten tässä näin kävi?! 😁😮 Kuten mulla on usein tapana sanoa, niin
Mikään ei toimi mutta kaikki on aina mahdollista 🤷‍♂️

Kyllä mä VAG:n laitan varmaankin liikennekäytöstäpoistoon, sillä sen myynti tulisi olemaan todella vaikeaa ja ärsyttävää, kun realistinen hinta liikkuisi jossain 500-1000e välissä, mutta 90% yhteydenotoista tulisi olemaan pelkän katalysaattorin kyselemistä. 😂 Ja voinhan mä sen ihan itsekin kannibalisoida jos sikseen on, mutta en kylläkään ennen ensi kesää. Tai sitten pidän vain varalla, kun käyttöarvo on paljon myyntihintaa korkeampi 🙄 Voihan toi olla vaikka tuleva klassikko, kuitenkin jo 22 vuotta vanha, ja mielestäni ihan kivalla väriyhdistelmällä kun on beige sisusta ja tummanvihreä ulkoa. 😃

Hyvä sinänsä, etten kesällä turhaan hätäillyt "Hondan" kanssa ja ryhtynyt ensi töikseni repimään katalysaattoria irti yms. vaan odottelin ja annoin asioiden mennä omalla painollaan. Kerrankin mulla oli kärsivällisyyttä omien käyttöautojen kanssa edes tuon verran, vaikka tuo kauppakassi tuohon rinnalle tupsahtikin 😅

10

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja vielä muistutuksena, vaikka moni jo kyllästymiseen asti tämän tietääkin.

Mutta nelinumeroisella lainalla mä ne sähkölaskut sekä VAG:n oston hoidin, ja ensi tilassa maksoin pois vakuutusyhtiön kissankultaisella kädenpuristuksella. Enkä lähde arvioimaan lähipiirini tuloja tarkkaan, tai että miten ne koostuu eläkkeistä ja pääomatuloista, mutta heitetään nettona yhteensä noin 10k€/kk parin tonnin heitolla sinne tänne.

Olin mä sitten hillunut lääketokkurassa moottorisaha kädessä metsässä viime talvena, tai hehkuttanut Helsingin huippukokousta 2018 ihan täpinöissäni aikoinaan, niin sanoisin silti että kyllä mä tässä kokonaisuudessa loppujen lopuksi vedin pisimmän korren tai pelasin parhaimman käden 😂👍 Voitonpäivä. Ei voi muuta sanoa 😁

• Jäbällä kävi tuuri hei 👍 Onneks olkoon!

Sä nyt olet tollanen aamuvirkku, mut ite Maken ja Kaken kanssa oltiin vielä silloin yksillä silmillä ylhäällä kun pistäydyit Hondan kanssa PMC-harrastekerhon choppauspajalla 😅 Hyvin se homma näköjään meni! 💯

Mut onhan toi Honda nyt ihan pirusti enemmän sun kaltainen auto kuin joku Volkkari, vaikka kyllä jo ton ikäinen ruosteinen vagginekin alkaa olla jo jonkinasteinen äijäauto. Mut että sulle pidemmän päälle, niin kyllä se mun silmissä menee aika lailla samaan kategoriaan sen sun 90-luvun alun Fordin kanssa 😝 Varmaan ihan kiva rojekti minkä arvo ei takuulla enää yhtään ainakaan laske, ja mikäs siinä vaikkapa kesällä ajaessa.

Kunnon aisuriautoja on esim. farmari-Octaviat, uudemmat volkkarit, eritoten Touranit yms. joita näki Liljalaaksossa yhtenään kun siellä tuli käytyä Janscun ja Timpan luona aikoinaan poikaani moikkaamassa tai hakemassa harrastuksiin. 😁

Melkoinen El Masterplan sulla kyllä. Et sä tyhmä jätkä oo 👍

Ai kamala kun mietin millanen ite olin sun ikäisenä 🙈 Kerrankin kotopuolessa Belgiassa koukkasin yhen Renault Espace koirankopin ohi oikealta silloisella käyttöautollani Ford Crown Victoria P71:llä snägärin jonon läpi, mut voi hyvä luoja onneksi kehenkään ei sattunut pahemmin 😬 Toiset viisastuu nuorempana ja toiset hakkaa aikansa päätä seinään, mut on sitä tässä itekin jo tässä iässä sen verran viisastunut että oli pätäkkää rakentaa keuliva Silverado, investoida Penetratorsin tiimin Daytona-projektiin, hankkia sulle ajopaikka tiimistä ja hyvin meidän yhteistyö tuntuu pelaavan kun oon sun kartturina toiminut 😄👍

• Anonyymi

Miksi ana kirjoitat taas tuolla eno-hahmolla?

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi ana kirjoitat taas tuolla eno-hahmolla?

Kyllä kaverini ja kartanlukijani B ihan omalta koneeltaan tai älylaitteeltaan tänne kirjoittaa 😊

On tämäkin kyllä taas melkoinen Aku Ankka -tyylinen sekaannus, kun ton hänen pitkäaikaisen kutsumanimen Uncle Bicky läheisten tuttujen kesken, voi suomentaa niin monella ja väärällä tavalla 🤦‍♂️ Ei jotain Uncle Ben's riisinkään nimeä minkään enosekaannuksen takia vaihdettu, vaan sitä pidettiin ajan woke-hengen mukaisesti rasistisena, mutta se nyt on oma juttunsa eikä liity mun autoihini tai PMC:n tiimin toimintaan 😂

• Anonyymi
        hondakuski kirjoitti:

Kyllä kaverini ja kartanlukijani B ihan omalta koneeltaan tai älylaitteeltaan tänne kirjoittaa 😊

On tämäkin kyllä taas melkoinen Aku Ankka -tyylinen sekaannus, kun ton hänen pitkäaikaisen kutsumanimen Uncle Bicky läheisten tuttujen kesken, voi suomentaa niin monella ja väärällä tavalla 🤦‍♂️ Ei jotain Uncle Ben's riisinkään nimeä minkään enosekaannuksen takia vaihdettu, vaan sitä pidettiin ajan woke-hengen mukaisesti rasistisena, mutta se nyt on oma juttunsa eikä liity mun autoihini tai PMC:n tiimin toimintaan 😂

Tuo piggy-hahmo on 1:1 laajasalon enon kanssa.

• Tuli vielä sen verran mieleen vertailla noita kahta autoa, vaikka VAG onkin pykälää pienempi, 3 vuotta Hondaa vanhempi, ja mallisarjana esitelty jo neljä vuotta aikaisemmin.

Kun eilen taas ajelin tuolla riisikinnerillä, niin alkuun ajo oli jälleen todella töksähtelevää lyhyen, napakan, ja raskaahkon kytkimen sekä kaasupolkimen liikeradan, ja sanotaanko suht dynaamisen ohjaustuntuman vuoksi. VAG ei ollut ihan niin mukava kuin Laguna aikoinaan, eikä samanlainen hehtaaripyssy kuin 90-luvun alun Mersut, mutta silti paljon pehmeämpi ja yllättäen hiljaisempi, ainakin sisältä kuin isompi ja uudempi japanilainen. Heti huomasi tuulensuhinat, nypytyksen, rengasmelun yms. mutta toisaalta myöskin tilan, avaruuden sekä 2.0 koneen yli 140hp tehot verrattuna nimellisesti 100hp 1,6 koneeseen mikä VAG:ssa on. 😅

Tottumiskysymyksiähän nämä on, mutta jännä silti havainnoida tällä tavalla tuollaisten jo jonkinlaisten pre-klassikkojen eroja, kun kerrankin puhutaan tieliikennekelpoisista autoista. Olen mä työni puolesta varmaan pitkälti yli sataa autoa ajanut, mutta ei niiden shitboxien perusteella kannata paljoakaan muodostaa mielikuvaa koko merkistä tai mallisarjasta, eikä lyhyt koeajo pikkuteillä kuitenkaan kerro vielä paljoakaan ominaisuuksista, vaikka ammattimiehen silmin ja korvin muodostuu jonkinlainen käsitys autoyksilön yleiskunnosta.

Ainahan mun on tapana puolustella omia autojani, ja muuttaa merkkiuskollisuutta sen mukaan mikä milloinkin on alla, mutta ihan totta puhuen niin juuri tuonikäinen VAG perinteisellä koneella on varmaan vähiten riskialtis ja tavallaan vain suht vähän ärsyttäväkin auto. TSI:tä en olisi huolinut ilmaiseksikaan omaan käyttöön, mutta jos kesällä olisi ollut tarjolla vaikka saman ikäluokan (Mk1) Octavia mieluiten viistoperänä, Audi A3, Seat tms. samalla tekniikalla, niin olisi nekin varmaan menetelleet. Jossain Youtube-videossakin kun käytiin eri mallisarjoja läpi, niin todettiin että tuo IV koppainen on "The Golf to have". 😅

Kuten Uncle B. tossa ylempänä irvailikin, niin kieltämättä vähän siihen Fiesta-kategoriaan toi VAG menee. Äkkiseltään tuntuu "nykyajan autolta" mutta kuitenkin 22 vuotta vanha, ja ennenvanhaan museoautojen raja meni 25 vuodessa 🙄😅 Museoautoaihio toi ei ainakaan mun käsissä tule olemaan, enkä nyt tiedä kuinka hauska tai riemukas harrasteluautokaan, mutta kun eilen selailin Nettiautoa ihan huvikseni, niin voi hyvä luoja kuinka paljon autot on kallistuneet 🤯
      Silloin kun mä aloittelin työjuttujani joskus yli 10 vuotta sitten, niin aina 500 eurolla sai vuodeksi leimatun auton alle, ja itsekin joskus fiksailin sellaisia myyntiin, mutta nyt tuntui että 2500e oli sellainen haamuraja, missä aletaan puhumaan vähänkään järkevänkuntoisista, tavallisista noin vm. 2005 molemmin puolin olevista henkilöautoista tämän alueen liikkeissä. Huomasin tämän jo kesällä, ja siksi en hätiköinyt Hondan kanssa ja nielin ylpeyteni kun leimatun VAG:n sai 3-numeroisella summalla, ja vieläpä ymmärryksen /sympatian kera, käytännössä nollakatteen kaupoilla. Eipä ole periaatteessa kuin noin pari tonnia noissa kahdessa kiinni pääoman osalta, joten kyllä noita on valmis ihan korjaamaankin jos sikseen on. 🙄

Ja kyllä, olen tällä hetkellä onnellisempi kuin reilut 5 vuotta sitten jolloin sai valkata pihalta ottaako Mersun vai Jaguarin sinä päivänä ajoon. 😃
      Kaksi autoa nytkin, mutta kumpikin sinänsä sopii paremmin mun käyttötarpeisiin, japanilaisia on omasta takaa pari kappaletta osina banaanilaatikoissa ja kuormalavoilla, eikä Järkevän ihmisen tavaratalo ™ tuon ikäisen VAG:n normaaleja palikoita täysin sikamaisesti kuitenkaan hinnoittele. Ainakaan Jaguarin palikoihin verrattuna, jotka onneksi ei langennet mun maksettavaksi tai korjattavaksi vaan kauppa purettiin myyjäliikkeen kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä. 😂

• Anonyymi

Autoja on monta ja homoilla on Honda 🤣

• "GP2 Engine! Grr!" - kuten Alonsokin sanoi tiimiradiossa Suzukassa 2016 kun McLaren Honda ei oikein kulkenut 😁

Tietäjät tietää, että Honda nyt on vain pelkkä kiertoilmaisu, läheltä liippaava automerkki kuin mikä mulla oikeasti on ollut, ja on jälleen ajossa. Koko nimimerkki on luotu suutuspäissään viime toukokuussa, kun laadin Indy500-kisasta yhden ainoan topicin, siinä käytiin vapaata keskustelua autourheilusta yms. mutta ylläpito poisti koko ketjun kesken kisan, kun samaan aikaan oli jotain futikseen vaiko lätkään liittyviä ketjuja kymmenittäin palstalla 🙄 Ruotsalainen Marcus Ericsson sen kisan voitti Ganassin tiimin Dallara-Hondalla, joten olin vähän glory hunter ja samalla tohon nimimerkkiin sisältyy tietynlaista jäätävää sarkasmia, kun fanitan Alonsoa ihan kybällä ja hänellä taitaa olla suunsoittamisen takia elinikäinen kielto minkään Honda-kilpa-auton rattiin 😂

• Anonyymi

Minun autossa toyotassa ollut vähän väliä pikkuvikaa. Ärsyttävin vika on ettei takaluukku aukee normaalisti vaan avaimella pitää avata usein.
      En aio korjata sitä seuraavan vian jälkeen vaan olen katsonut jo uusia autoja. Paljon vaihtoehtoja on kuten toyota, skodaa, kiaa, nissania. En osta yli 15000km ajettua autoa seuraavaksi.

• Toyotat on lähes aina maineensa veroisia, ja se kyllä näkyy käytettyjen hinnoissa, mutta itse olen sen tyylinen että ostan suosiolla puolet halvempia samanikäisiä merkkejä ja hyväksyn pienet korjaustarpeet silloin tällöin. Hiase oli, noh, Hiase eikä takuulla ajettu vain sen vertaa mitä mittarissa oli, rämisi, tärisi, vaihteiden synkrot rutisi, savutti talvella kunnon nokikasan valkoiseen lumihankeen jne. mutta ei meinaan kertaakaan jättänyt tien päälle.

Tänään kun tuli omalla japanilaisella käytyä ensin toisessa suunnassa kirkonkylällä päin kuntosalin suihkussa halvalla rannekkeella (kaivo kuiva), sen jälkeen Raisiossa pyykillä, ja iltapäivällä vielä uusi reissu lähikaupan postiin työjuttuihin liittyen, niin hyvin se ajo taas sujui ns. lihasmuistista ja ai ihana sitä avaruutta, vakkaria, 2.0 koneen muistaakseni noin 144hp tehoja yms. 😁 Kuten olen kuvaillutkin, niin VAG on näennäisesti mukavempi, hiljaisempi ja pehmeämpi, mutta kun on tottunut viime vuosina lähinnä W202/Laguna/paku kategorian/kokoluokan autoihin, niin oikeastaan vasta nyt hoksasin että se pienuus tavallaan ärsytti VAG:ssa eniten 🙄 Hyvä ajoasento ja ajettavuus sinänsä, mutta tuntuu että nenä on ihan tuulilasissa kiinni 😅

Takaluukun avausmekanismit on ihan vakiojuttu joita menee kaupaksi melkein mistä tahansa autoista, usein ne on firman autoissa jo valmiiksi rikkikin, ja molemmissa omissakin ne oikuttelee vaikka japanilaisessa se on mekaaninen ja VAG:ssa sähköinen avauskahva. Japanilaisessa se jousi ei palauta aina kunnolla, ja kahva pitää kaivaa avaimella tms. takaisin ulos että luukku menee kiinni. VAG:ssa on periaatteessa samaa vikaa, mutta siinä avausmekanismi on sähköinen. Se toimii kyllä yleensä, mutta silloin kun se ei toimi, niin takaluukun ollessa auki kunnon nyrkillä lyönti oikeaan kohtaan, niin kuuluu vaimea surahdus ja silloin tietää että luukku menee kiinni 😁

Japanilaisella on ajettu 198tkm ja VAG:lla joku vajaat 290tkm ja kyllä sen eron huomaa yleiskunnossa, vielä kun huomioi noiden koko-/segmenttieron ja VAG:n pienemmän koneen. Tai no on mulla ollut 350tkm ajettu 1,3 Skoda Feliciakin, joten noihan on vasta sisäänajettuja 😂 Tekniikkahan ei japseista yleensä ekana leviä, ja tuonkin talvirenkaat on valmistettu vuonna 2009, joten luulen että vähäiset kilometrit ja tuoksi automalliksi sanotaanko siedettävä ruostetilanne selittyy osittain sillä. Eikä itselläkään ole tullut vuodessa kuin noin 3500-4000km nykytahdilla, joten bensa-auto kannattaa kohdallani ilman muuta, ja tokihan autot vähemmän kuluu esim. alustanosien yms. suhteen verrattuna 15-22tkm vuositahtiin joskus viime vuosikymmenellä. Kun silloin oli karting-reissuja ja myöhemmin kotiasioista päivittäin irtautumista vähän tikusta asiaa -tyylillä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan kauden päätöksen seuranta

Sitten vain seuraamaan kuinka kulkee. Taitaa olla elämänsä kunnossa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      392
      1646
    2. Rakastan sinua työkaverini

Niin rakastan vaikka kuinka yritän kieltää tunteeni. Aina mielessä.
      Ikävä
      62
      1315
    3. Millä kirjaimella alkaa

voitko kertoa millä kirjaimelle kaivattusi alkaa. Entä sinä?
      Ikävä
      45
      1017
    4. Lähes 6 miljoonaa Ukrainalaista on vapautunut Kiovan oligarkkien orjuudesta demokraattisesti

Vaalit jotka sinetöivät vapaan kansan synnyn Ukrainaan Nato johtoisen oligarkki orjuuden alta. Ihmiset ova onnellisia orjuuden päättymisestä , paitsi
      Maailman menoa
      416
      992
    5. Yrität parannella ulkonäköäsi

vaikka se ei paremmaksi muutu. 🤦‍♂️
      Tunteet
      84
      950
    6. Tietysti ihastuin sinuun

Olet mies minulle luotu
      Ikävä
      59
      917
    7. Kerroin kaverille

Että olen rakastunut sinuun. Se vastasi, että eihän siihen saa rakastua! Sanoin, että no miks ei, ihminenhän se hänkin on.
      Ikävä
      34
      907
    8. Onko kaivattusi tumma vai vaalea

Onko hän pitkä vai lyhyt?
      Ikävä
      63
      860
    9. Kuka höperö uskoo

Joihinkin kaksoisliekkeihin ja telepatioihin? Samaa sarjaa kuin kaikki erityisherkkyydet ja enkeliterapiat. Täyttä huuhaata.
      Ikävä
      66
      767
    10. Hei rakas nainen

Anteeksi, jos oon sotkenu kaiken. Erehdyin luulemaan että hän on se oikea :( Sain nyt varmuuden ettei oo. Toivottavasti et oo vielä kadonnu täältä. Ra
      Ikävä
      23
      743
    Aihe