Henkalta toimiva innovaatio eroosion lopettamiseksi.

Anonyymi

Moi.

Nyt olen miettinyt ja huomannut että vanha innovaationi laittaa kipsiä peltoihin jotta niistä tulisi enemmän pohjasakka-altaita ja siten sitoisivat itseensä ravinteet eikä vuotaisi niitä vesistöihin, niin sama innovaatio toimii myös eroosiota vastaan.

Amerikassa pohjavesi mitä heillä on niin siitä on alle puolet jäljellä ja juuri sillä alueella eroosio on kovin ja siellä on parhaat viljely alueet.

Jos noille alueille levitettäisiin kipsiä siten että se on koostumukseltaan sellaista ettei lähde pölynä ilmaan niin sielläkin saataisiin ravinteet pysymään maassa ja maan olemaan sellaista ettei se tuulen mukana lähde kulkemaan.

Varmin ja paras tapa ehkäistä eroosio ja rikastuttaa maaperää.
Näin maaperä myös sitoo itseensä sellaista vauhtia ravinteita että se juurruttaa itsensä pidemmäksi aikaa kelvolliseksi maaksi viljellä.

Tästä keksin myös sen että myös hiekkadyyneillä tai savanneilla ym hiekka-alueilla kuten saudi-arabiassa dubaissa ym on ongelmana hiekan leviäminen kaupunkiin.
Laittaisivat kipsiä reuna-alueille ja dyyneille niin pysyy se hiekka paikallaan ja ei tule sellaisia hiekkamyrskyjä.

Lisäksi tällaisilla alueilla kun maa alkaa pysyä paikallaan niin vaikka kyseessä olisikin puhdas hiekkamaa esim dyyni niin pian sekin alkaa kasvamaan vihreää kasvistoa.

Jos vain halutaan terraformoida maa kuten marssista tehtäisiin maapallon kaltainen eli luonto olemaan ja vesistöt ym niin ainut mitä tarvitaan tällaisen saavuttamiseen on kipsitetty maaperä joka sitoo kaikki ravinteet eikä lähde tuulen mukana liitoon.

Esimerkiksi tällä keinolla voisimme terrafarmina pitää omaa maapalloa ja luoda uusia pysyviä viheralueita.

Miksi ei kaikki savannit ja hiekka alueet aasiasta ja afrikasta voitaisi toteuttaa kasvattamaan vihreää luontoa ja siten kasvattaa maapallon hyvinvointia, luonnon puhteutta ja ihmisille lisää asuinalueita ja ruokaa.

Mielestäni kipsi on kokonaisuudessaan näiden kaikkien innovaatioideni myötä keksintö joka ansaitsisi nobelin rauhanpalkinnon.

Ystävällisin terveisin

Henri Korpikoski
Oulu

20.09.2022

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

nuokin pojjavesialtaat saataisiin itsestään täyttymään jos tuo kipsi otettaisiin käyttöön sitomaan vettä maaperään alueilla joilla se imee vettä pohjavedeksi.

terveisi Henkka

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Esko Eerikäinen sai karvaan muiston Martina Aitolehden kanssa tosi-tv:stä: "Pureskelen vieläkin..."

Esko Eerikäinen ja Martina Aitolehti olivat kyllä aikamoinen pari, totta tosiaan. Räväkät persoonat ovat kumpikin monilahjakkuuksia. Eerikäinen on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      2737
    2. Ökyä! Aki Manninen tykittää Putin-koiran ja mega-kärryn kanssa: "Känni ja kihlat, molemmista..."

Kolme kovaa: Aki Manninen! Putin-koira! Öky-auto! Ja nyt Akilla on todellakin asiaa, sillä hän on kirjoittanut Instassa vaikeistakin asioista elämässä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      2360
    3. No nyt! Vappu Pimiä hehkuttaa tätä "salaista asetta" - Peffa ei reagoi, kun sen sujauttaa alle

No nyt on nokkela "salainen ase"! Pimiä on kyllä aikamoinen pakkaus, energiaa riittää. Hän varmasti herättää vahvoja tunteita suuntaan ja toiseen...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1788
    4. Uudet Eränkävijät yllättävät: Ex-ammattisotilas, YouTube-tähti, 11-vuotias eräjorma, nuoripari...

Harmi, ettei Äijä-koira ja Aki Huhtanen ainakaan ohjelmatietojen mukaan ole enää mukana ohjelmassa. Mutta onhan tuossa toki ihan hyvä kattaus ja katso
      Tv-sarjat
      20
      1632
    5. Riparilaisista vain 48 prosenttia uskoo jumalaan

Seurakuntalaisessa on julkaistu tietoa riparilaisten uskosta jumalaan. Vain noin 48 prosenttia heistä uskoo jumalaan. Kun miettii ettei läheskään kaik
      Luterilaisuus
      275
      1365
    6. 68
      1260
    7. Iskeekö Venäjä Suomeen?

Mitä mieltä ootte iskeekö Venäjä Suomeen? Pelottaako teitä miten tässä käy? Mä tunnustan että mua pelottaa. Mun äiti sanoi aikoinaan että Venäjältä
      Maailman menoa
      320
      1165
    8. Vain idiootti ei tajua että USA räjäytti kaasuputken

Tavoitehan oli tuhota Saksan ja EU:n talous.
      Maailman menoa
      351
      1085
    9. Milloin sä olet viimeksi nähnyt kaipaamasi henkilön?

Mä näin maanantaina pikaisesti naisen.
      Ikävä
      90
      1075
    10. Taidat muija vieläkin elätellä toiveita

Siitä, että ottaisin suhun yhteyttä. Mun aivopuolikkaat on laskeneet jo kaikki potentiaaliset syy-seuraus tulemat siitä.
      Ikävä
      57
      1031
    Aihe