Raamattu "Yksi Kaste"

Anonyymi-ap

Raamatun mukaan kasteita on vain YKSI.
Nämä kastavaf enemmän kuin yhden kerran
- helluntailaiset
- adventistit
- jehovan todistajat
- ortodoksit

78

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yksi kaste = yksi (kerran) uudestisyntyminen uskoon.

      Uskosta vanhurskautettu voi liukua epäuskoon mutta voi palata uskossa turvaamaan Herraan. Jumala ei kutsumistaan ja valitsemistaan kadu.

      Niitä vesikasteita, niitähän voi suorittaa vaikka kuinka monta ja tämä asia on todistettavissa.

      • Anonyymi

        Niin justiinsa.

        Vain Jumalalta voi saada Hengen. Se on pelastava kaste, jota ilman ei pelastu.

        Vesikasteesta taas Jeesus itse antoi käskyn ihmisille: kertokaa ja kastakaa.

        Jumala ei kasta maallisella vedellä. On ihmisten tehtävä kastaa uskoontullut (Hengen saanut) vielä vedessäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin justiinsa.

        Vain Jumalalta voi saada Hengen. Se on pelastava kaste, jota ilman ei pelastu.

        Vesikasteesta taas Jeesus itse antoi käskyn ihmisille: kertokaa ja kastakaa.

        Jumala ei kasta maallisella vedellä. On ihmisten tehtävä kastaa uskoontullut (Hengen saanut) vielä vedessäkin.

        Onko helluntailaisten ehtoollismehu Pyhästä Hengestä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko helluntailaisten ehtoollismehu Pyhästä Hengestä?

        Helluntailaiset käyttävät ehtoollisella punaviiniä, alkoholittomana.

        Luterilaisilla tuntuu promillet jostain syystä olevan kovin tärkeitä ehtoollisella, vaikka Jeesus ei sanonut mitään sellaista, että pitäisi kunnon prosentit olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset käyttävät ehtoollisella punaviiniä, alkoholittomana.

        Luterilaisilla tuntuu promillet jostain syystä olevan kovin tärkeitä ehtoollisella, vaikka Jeesus ei sanonut mitään sellaista, että pitäisi kunnon prosentit olla.

        >> Jeesus ei sanonut mitään sellaista, että pitäisi kunnon prosentit olla. <<

        Espanjalaista Malaga-merkkistä väkevää viiniä on perinteisesti käytetty kirkoissa ehtoollisella. Jostain luin, että 2018 voimaan tullut uusi alkoholilaki ei mahdollistaisi enää alkoholillisen kirkkoviinin myyntiä eikä välittämistä.

        Raittiusintoilijoitten piti puuttua asioihin, ennen kuin kirkonväki itse tajusi asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko helluntailaisten ehtoollismehu Pyhästä Hengestä?

        Alkoholiton punaviini maistuu viinaan tottuneen suussa mehulta.


    • Anonyymi

      Paavali tunsi vai yhden kasteen.
      Samassa luvussa (yksi kaste) hän sanoo:
      "Ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
      vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus."

      Paavali tiesi että tulee olemaan "opintuulissa viskeltyjä" eri seurakuntia jotka toimivat "eksytyksen kavalissa juonissa".
      Elämme tätä aikaa.
      Seurakuntia on monia aivan liian monia.
      Karismaattisuus, useat kasteet ja monet eksytykset eivät pelasta vaan Jeesus Kristus.

    • Anonyymi

      Helluntailaiset vihaavat lapsena kastettuja ja adventistit vihaavat sunnuntaina seurakuntaan menijöitä.
      Nämä ovat vihauskontoja.

      • Anonyymi

        Mistä vihauskonnot syntyvät?
        Kysymys on vihasta joka haluaa ottaa henkiVALLAN.


    • Anonyymi

      Adventismi, jehovalaisuus ja helluntailaisuus luokitettaan amerikkalaiseksi uususkonnoksi.
      Mitä ne ovat tuoneet?
      - Eriseuraisuutta
      - Kiistoja ja vihaa itse aihetettuna
      - Rahastusta opeillaan ja uskollaan

      Katsokoon nämä peiliin älköönkä syyttäkö muita omista synneistään.

      • Anonyymi

        Ensimmäinen uususkonto alkuseurakunnan jälkeen oli katolilaisuus ja luterilaisuus syntyi sen vanavedessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäinen uususkonto alkuseurakunnan jälkeen oli katolilaisuus ja luterilaisuus syntyi sen vanavedessä.

        Milloin helluntailaisuus on syntynyt ja kuka sen perusti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin helluntailaisuus on syntynyt ja kuka sen perusti?

        Yläsalissa se syntyi ainakin helluntain pilkkaajien mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yläsalissa se syntyi ainakin helluntain pilkkaajien mielestä.

        >> Yläsalissa se syntyi ainakin helluntain pilkkaajien mielestä. <<

        Mikä pilkka..?

        Helluntai oli jo vanhatestamentillinen juhla. Uuden liiton seurakunta syntyi helluntaina Raamatun mukaan.

        Apt. 2:1 Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. 2 Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja täytti koko huoneen, jossa he istuivat. 3 Ja he näkivät ikäänkuin tulisia kieliä, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. 4 Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi


    • Anonyymi

      Eksytys mihin se perustuu?
      ==> kavaliin juoniin ja piilovihaan
      ==> pastoreihin ja puhujiin

    • Anonyymi

      muistaakseni lutteri oli aivan mestari siinä vihauskonnon mallina kuten historiaa tutkiva helposti huomaa.

      miksi luterilaiset eivät huomaa mitään sellaista, onko se jokin synnyinäinen sokeus vai mikä kaihi sen tekee.

      • Anonyymi

        Oliko parhaminne uudestisyntynyt niinkuin lutteri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko parhaminne uudestisyntynyt niinkuin lutteri?

        Ei ollut, parhami pani lapsia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko parhaminne uudestisyntynyt niinkuin lutteri?

        jollain parhamilla ei ole mitään asemaa kenenkään uskovaisen elämässä, eli mitä luulet kommenttisi tahtovan kertoa?

        miksi et kysy oliko Juudas uudestisyntynyt!

        ja jos luulet kenenkään uudestisyntyneen tekevän sellaisia tekoja mitä lutteri teki niin pimeyden määrä on jo maximissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ollut, parhami pani lapsia

        Helluntailaisilla on aina lapset mielessä

        Siksi helluntailaiset ovat erikoistuneet lapsii ja veteen.
        Yrittävät sillä valkopestä omia syntejään.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Matt.3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Mark.1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä. Luuk.3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella. Ap.t.1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen. Ap.t.11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.

      • Anonyymi

        eli mitä halusit sanoa?


    • Anonyymi

      Herraisä nyt jo joku tarjoaa lutteria uudestisyntyneeksi...huh sokeakin näkee selvästi tuon rinnalla.

      • Anonyymi

        Parhaminne oli uudestisyntynyt helluntaiuskon mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhaminne oli uudestisyntynyt helluntaiuskon mukaan.

        Kuuleppas nyt, kun se uudestisyntynytkin voi langeta ja mennä harhaan ja menettää pelastuksensa. Parhamikin on siis voinut olla uudestisyntynyt. Yksin Jumala tietää, missä tilassa hän on kuollut.


    • Anonyymi

      Tuleeko helluntaiuskovaisuudessa jäseneksi upotuksessa pelastuminen?
      Haiskahtaa saatanan kavalalta juonelta.
      Amerikkalaista uususkonnollista hömppää ja rahastusta.

      • Anonyymi

        kukaan ei pelastu millään upotuksella.

        kommenttisi on sitä hömppää että olisi saanut jäädä kommentoimatta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukaan ei pelastu millään upotuksella.

        kommenttisi on sitä hömppää että olisi saanut jäädä kommentoimatta mitään.

        Helluntailainen pelastuu omalla uskollaan ja jäsen upotuksellaan.
        Näin he todistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kukaan ei pelastu millään upotuksella.

        kommenttisi on sitä hömppää että olisi saanut jäädä kommentoimatta mitään.

        Kirkonväen mielestä näemmä pelastutaan järki ja Raamatun sana upottamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkonväen mielestä näemmä pelastutaan järki ja Raamatun sana upottamalla.

        Helluntaikirkkovöen mielestä joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailainen pelastuu omalla uskollaan ja jäsen upotuksellaan.
        Näin he todistavat.

        naapurin taunon uskollako sinä sitten pelastut vaiko ihan papin uskolla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        naapurin taunon uskollako sinä sitten pelastut vaiko ihan papin uskolla !

        Omalla uskolla pelastuu eli sinä et pelastu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omalla uskolla pelastuu eli sinä et pelastu

        oho en todellakaan arvannut että olet portinvartiana siellä !?

        vaaleillako tulit valituksi vaiko ihan vaan kyynärpäätyyliin?


    • Anonyymi

      Joh. 4:1-2
      Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes -vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa-

    • Anonyymi

      helluntailaisuudessa raamatullinen uudestisyntymä, pitää olla NÄKYVÄÄ:
      uskokaa nyt hyvänen aika helluntailaiset JEESUKSEN SANA:

      "Jumalan valtakunta EI TULE NÄHTÄVÄLLÄ tavalla"
      Luuk: 17:21
      "EIKÄ voida sanoa: `Katso täällä se on`, tahi: `Tuolla`; sillä katso, Jumalan
      valtakunta on sisällisesti teissä." Luuk: 17: 21

      se hurmos ja kielilläpuhuminen EI ole uudestisyntymä.

      "Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen , se katoaa, ja
      kielilläpuhuminen lakkaa, ja tieto lakkaa" 1 Kor: 13: 8

      • Anonyymi

        erikoiskasteen tutkijan kommentit on kyllä vertaansa vailla olevaa arvallavalittuja, siis ei mitään tolkkua !

        onko siulla jokin pahempi diaknoosi vai mikä vaivaa!

        juttusi on pelkkää tulenruokaa ja olkiukkoa, ei mitään järkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        erikoiskasteen tutkijan kommentit on kyllä vertaansa vailla olevaa arvallavalittuja, siis ei mitään tolkkua !

        onko siulla jokin pahempi diaknoosi vai mikä vaivaa!

        juttusi on pelkkää tulenruokaa ja olkiukkoa, ei mitään järkeä

        Käkätys mäkättää taas


    • Anonyymi

      Helluntailaiset uskovat ettei nainen saa kastaa.
      Raamattuun tämä ei ainakaan perustu.

      • Anonyymi

        Keitäs naisia siellä Raamatussa olikaan, jotka kastoivat...?


    • Anonyymi

      Joh.1:27-34 Hän on se, joka tulee minun jälkeeni ja jonka kengänpaulaa minä en ole arvollien päästämään. Tämä tapahtui Betaniassa, Jordanin tuolla puolella, jossa Johannes oli kastamassa. Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin! Tämä on se, josta minä sanoi: Minun jälkeeni tulee mies, joka on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta sitä varten, että hän tulisi julki Israelille, minä olen tullut vedellä kastamaan. Ja Johannes todisti sanoen: Minä näin Hengen laskeutuvan taivaasta alas niinkuin kyyhkysen, ja se jäi hänen päällensä. Ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, hän on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä. Ja minä olen sen nähnyt ja olen todistanut, että tämä on Jumalan Poika.

    • Anonyymi

      Helluntaihenget hyökkäävät voimalla ja apinan raivolla lasten kastamista vastaan.

      • Anonyymi

        Ainoastaan vauvaikäisten kastamista vastaan.


      • Anonyymi

        Ketään, lapsiakaan pidä kastaa mm lapsiakin tappanaan, tapattaneen, raiskanneen jne kristittyjen laittomuuden jäseniksi.
        Lapsikaste sanaakaan ei ole raamatussa joten tässä seuraus:
        UT
        Joh. Ilm. 22:18, 19 #Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu."

        VT 5Moos 12:32. #Kaikkea, mitä minä käsken, noudattakaa tarkoin. Älkää siihen mitään lisätkö älkääkä siitä mitään ottako pois."


    • Anonyymi

      Helluntailaisuuden vaikutuksesta on eniten syntynyt uusia lahkoja.
      Helluntai taustaiset ne niitä perustavat.
      Tämä on lopunajan ilmiö.

      • Anonyymi

        Vielä hellarit kehtaavat syyttää muita.
        Katsoisivat helluntailaiset peliinn ja menisivät parannuksen kasteelle ja uskossa.
        Parannuksenteko vaatii uskoa jota ei monellaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä hellarit kehtaavat syyttää muita.
        Katsoisivat helluntailaiset peliinn ja menisivät parannuksen kasteelle ja uskossa.
        Parannuksenteko vaatii uskoa jota ei monellaan ole.

        älä hyvä ihminen naurata enempää jutuillasi, kokeile jotain muuta, ala vaikka maalata kirkon seinää !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä hyvä ihminen naurata enempää jutuillasi, kokeile jotain muuta, ala vaikka maalata kirkon seinää !

        Käkätys taas mäkisemässä


    • Anonyymi

      Kuinka uusi se lahko helluntaikirkkolaiset oikein on?

    • Anonyymi

      Kaste uskovaiset ei tarvitse Jeesusta.
      Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi.

      Efesolaiskirje: 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
      Pelastaja on Jeesus Kristus, armon antaja, uskon kautta.

    • Anonyymi

      heheh voi noit a kommenttejanne !

      olispa puuäijällä jo nettiyhteys, saataisiin jotain tolkullista foorumille huh !

    • On yksi oikea kaste Jeesukseen. Siksi Raamattukin opettaa, että kastettiin uudelleen.

      Apt.19:
      3. "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella."
      Ap. t. 1:5
      4. Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen."
      Matt. 3:11
      5. Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,

      • Anonyymi

        Kristukseen kastettuja ei kastettu uudestaan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristukseen kastettuja ei kastettu uudestaan

        Kaste on pyhä, siitä ei saa tehdä rituaalia tai muuta, kuin mitä Jumala näyttää Raamatusta.
        Kristukseen voidaan kastaa vain jos täytetään Kristuksen antamat ehdot.

        Noita Simon ei täyttänyt ehtoja, vaikka uskoi ja kastettiin.

        Noita Simon
        Ap.t 8:
        9. Kaupungissa oli ennestään muuan Simon-niminen mies, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa joku suuri.
        10. Kaikki, pienimmästä suurimpaan, seurasivat häntä ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan Suureksi."
        11. He seurasivat häntä, koska hän oli pitkän aikaa hämmästyttänyt heitä noitatempuillaan.
        12. Mutta kun he nyt uskoivat Filipposta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
        14. Pietari ja Johannes Samariassa
        Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
        15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
        16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
        17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
        19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."


      • Anonyymi
        Välva kirjoitti:

        Kaste on pyhä, siitä ei saa tehdä rituaalia tai muuta, kuin mitä Jumala näyttää Raamatusta.
        Kristukseen voidaan kastaa vain jos täytetään Kristuksen antamat ehdot.

        Noita Simon ei täyttänyt ehtoja, vaikka uskoi ja kastettiin.

        Noita Simon
        Ap.t 8:
        9. Kaupungissa oli ennestään muuan Simon-niminen mies, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa joku suuri.
        10. Kaikki, pienimmästä suurimpaan, seurasivat häntä ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan Suureksi."
        11. He seurasivat häntä, koska hän oli pitkän aikaa hämmästyttänyt heitä noitatempuillaan.
        12. Mutta kun he nyt uskoivat Filipposta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
        13. Simon itsekin uskoi, ja kun hänet oli kastettu, hän pysytteli Filippoksen seurassa. Nähdessään ihmeitä ja suuria voimatekoja hän hämmästyi.
        14. Pietari ja Johannes Samariassa
        Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat, että samarialaiset olivat ottaneet vastaan Jumalan sanan, he lähettivät heidän luokseen Pietarin ja Johanneksen.
        15. Perille tultuaan nämä rukoilivat heidän puolestaan, että he saisivat Pyhän Hengen,
        16. sillä hän ei ollut vielä tullut heidän kenenkään päälle. Heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen.
        17. Niin apostolit panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen.
        18. Kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, hän toi heille rahaa
        19. ja sanoi: "Antakaa minullekin tuo valta, että kenen päälle minä panen käteni, se saa Pyhän Hengen."
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."

        Kasteelle ei ole ehtoja. Se on lahja. Simonin kastekin oli oikea kaste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteelle ei ole ehtoja. Se on lahja. Simonin kastekin oli oikea kaste

        kasteelle on erittäin tiukka ehto, ketään jumalatonta ei pidä kastaa eikä kukaan jumalaton tule kastamalla uskovaksi, siinä on ehtoa kuolemanvakavuuteen asti.

        mitään kasteen lahjaa ei ol eolemassa, koko termi on kirkoillista pötyä ja keksintöä tukemaan muita samanlaisia humpuukeja raamatusta irrallaan.

        Simonin sydän ei ollut muuttunut eli kasteensa oli hätiköityä työtä, siitäkin nähdään että kaste ei muuta sydäntä miksikään olkoon vaikka millainen upotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kasteelle on erittäin tiukka ehto, ketään jumalatonta ei pidä kastaa eikä kukaan jumalaton tule kastamalla uskovaksi, siinä on ehtoa kuolemanvakavuuteen asti.

        mitään kasteen lahjaa ei ol eolemassa, koko termi on kirkoillista pötyä ja keksintöä tukemaan muita samanlaisia humpuukeja raamatusta irrallaan.

        Simonin sydän ei ollut muuttunut eli kasteensa oli hätiköityä työtä, siitäkin nähdään että kaste ei muuta sydäntä miksikään olkoon vaikka millainen upotus.

        Tuollaista ohjetta ei ole Raamatussa

        Kristus ja kaste häneen on lahjaa, ei ansiota

        Simon oli kastettu joka luopui uskosta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista ohjetta ei ole Raamatussa

        Kristus ja kaste häneen on lahjaa, ei ansiota

        Simon oli kastettu joka luopui uskosta

        Jeesuksen kaste ja lähetyskäsky ei rajaa kerään pois

        Eihän kukaan uskova voi pitää kastetta muuna kuin lahjana

        Kuten ehtoollinenkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kasteelle ei ole ehtoja. Se on lahja. Simonin kastekin oli oikea kaste

        Simon noidalle sanottiin kasteen ja uskon jälkeen. Nämä eivät häntä pelastaneet.

        Apt. 8:
        20. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Menkööt rahasi sinun kanssasi kadotukseen, koska luulet, että Jumalan lahja on rahalla saatavissa!
        21. Sinulla ei ole osaa eikä arpaa tähän asiaan, sillä sinun sydämesi ei ole vilpitön Jumalan edessä.
        22. Käänny siis pahuudestasi ja rukoile Herraa. Ehkä sinun sydämesi ajatus annetaan sinulle anteeksi.
        23. Minä näen, että sinä olet täynnä katkeruuden sappea ja kiinni vääryyden siteissä."
        24. Simon vastasi: "Rukoilkaa puolestani Herraa, ettei minulle tapahtuisi mitään siitä, mitä sanoitte."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollaista ohjetta ei ole Raamatussa

        Kristus ja kaste häneen on lahjaa, ei ansiota

        Simon oli kastettu joka luopui uskosta

        Ei Raamatussa sanota, että Simon olisi luopunut uskosta.

        Raamattuun ei saa lisätä mitään omia näkemyksiä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamatussa sanota, että Simon olisi luopunut uskosta.

        Raamattuun ei saa lisätä mitään omia näkemyksiä

        Lue uudestaan Apt. Luku 8.


    • Mark. 1:
      15. Hän sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle. Kääntykää ja uskokaa evankeliumi."
      Matt. 10:7; Ap. t. 2:38; Ap. t. 20:21

      Novum kommentaari
      15. Jumalan valtakunta ei ole mikään maantieteellinen alue. Se ilmaisee sekä tilaa että tapahtumista. Jumalan valtakunta on siellä, missä Jumala hallitsee. Täyttyneestä ajasta ks. Gal 4:4 ja Hebr 9:26.Jeesuksen julistamaan evankeliumiin sisältyi aina kehotus parannukseen.

      Joh. 3:
      16. Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Room. 5:8; Room. 8:32
      17. "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.
      18. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12
      19. Ja tuomio on tämä: valo on tullut maailmaan, mutta pahojen tekojensa tähden ihmiset ovat valinneet sen asemesta pimeyden. Joh. 1:4
      20. Se, joka tekee pahaa, kaihtaa valoa; hän ei tule valoon, etteivät hänen tekonsa paljastuisi.
      21. Mutta se, joka noudattaa totuutta, tulee valoon, jotta kävisi ilmi, että hänen tekonsa ovat lähtöisin Jumalasta."

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Joh:13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
      13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

      Puhalletaanko yhteen hiileen ja opastetaan niitä, jotka on pudonneet kärryiltä takaisin Jeesuksen yhteyteen?
      Onko näin?

      • Jumalan Rakkaus yhditäköön meitä.


      • Anonyymi

        Jaa, että kristittyjen laittomuuden rakkautta mainostat kristillisten opeilla!!!

        Pajastit todellisen Herrasi....
        Ketä laittomuuden kristityt rakastavat:
        Joh. 14:15 "Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni."
        2000-luvun vainoista Kaikkivaltiaiden ja Heidän Pyhän Hengen Nimeen "Älä tapa" vastaista laittomuutta sekä Jumalan pilkkaamista:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot


    • Pyhitykää, Olkaa pyhät!

      1.Piet.1:
      13. Vyöttäkää siis mielenne ja olkaa raittiita. Pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille annetaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
      Luuk. 12:35; Ef. 6:14; 1. Tess. 5:6
      14. Olkaa niin kuin kuuliaiset lapset älkääkä mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte.
      Ap. t. 17:30; Room. 12:2
      15. Tulkaa sen sijaan kaikessa vaelluksessanne pyhiksi, niin kuin teidän kutsujannekin on pyhä.
      Matt. 5:48; Luuk. 1:74-75; 2. Kor. 7:1
      16. Onhan kirjoitettu: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä."
      3. Moos. 11:44; 3. Moos. 19:2; 3. Moos. 20:7; 3. Moos. 20:26
      17. Jos te siis Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee jokaisen hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

    • 1.Joh.1:
      7. Mutta jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
      8. Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, me eksytämme itsemme eikä totuus ole meissä.
      9. Jos me tunnustamme syntimme, niin Jumala, joka on uskollinen ja vanhurskas, antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
      10. Jos sanomme, ettemme ole tehneet syntiä, teemme hänestä valehtelijan eikä hänen sanansa ole meissä.

    • Anonyymi

      Kaikki nuo tekstit on annettu jo uskoontulleille, se on hyvä pitää mielessä kun niitä jakaa ymmärtämättömille ihmisille.

    • Anonyymi

      Adventistit eivät takuulla kasta toista kertaa!

    • Anonyymi

      Kasteen merkitys ei koskaan ollut pelastus tai syntien anteeksi saaminen.

      Paavali rinnasta tässä kasteen ja ympärileikkauksen: Kolossalaiskirje 2:11-12 "11. Hänessä teidät on myös ympärileikattu, ei käsin tehdyllä ympärileikkauksella vaan lihan ruumiin riisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella. 12. Teidät on haudattu hänen kanssaan kasteessa, ja siinä teidät on myös herätetty hänen kanssaan uskon kautta. Tämän uskon vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista."

      Paavali rinnastaa ne mutta ei kerro mikä niiden välinen suhde on. Rinnastus tarkoittaa kuitenkin aina sitä, että rinnastettujen asioiden välillä on yhtäläisyyksiä. Se, mikä pätee ensimmäiseen, pätee myös toiseen. Ympärileikkaus ei poista ihmisen syntejä. Näin ollen kastekaan ei voi sitä tehdä. Kaste ei siis ole syntien anteeksisaamisen tekijä.

      Ensinnä esinahan ympärileikkaus ei vanhassa testamentissa ollut merkki syntien anteeksi saamisesta. Se ei koskenut naisia. Ja myös pakanoita ympärileikattiin. VT:n ympärileikkaus oli merkkinä Jumalan kansaan kuulumisesta. Myös VT tuntee sydämen ympärileikkauksen, useammassakin kohtaa, mm Mooseksen kirjoissa. Siellä se tarkoittaa uskollisuutta Jumalaa ja hänen tahtoaan kohtaan. Näin ei myöskään Uudessa testamentissa sydämen ympärileikkaus ole merkkinä syntien anteeksi saamisesta. Se ei liity mitenkään syntien anteeksi saamiseen. Kuten VT ympärileikkaus, myös UT ympärileikkaus on merkki Jumalalle kuuliaisesta uskosta ja siten Jumalan kansaan kuulumisesta, kuten yllä olevasta raamatunpaikasta voi helposti päätellä. Siten myöskään kaste, johon Paavali ympärileikkauksen rinnastaa, ei voi toimia syntien anteeksiantajana.

      Apt 2:38 käytetään usein perusteena sille, että kaste pesee pois synnit.

      Apostolien teot 2:38 "Pietari vastasi: Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. "

      Tässä ei sanota, että kaste pelkästään antaisi synnit anteeksi vaan ensin mainitaan kääntyminen, joka tietenkin tarkoittaa syntisyytensä tunnistamista, syntiensä katumista sekä uudestisyntymistä. Tämän seurauksena synnit saadaan anteeksi ja sitä seuraa kaste.

      Yksittäistä raamatunpaikkaa ei voi ottaa irralleen koko Apostolien tekojen teologiasta. Kaikki ne Apostolien tekojen paikat, joissa katuminen ja kaste mainitaan samassa yhteydessä eli Apt 2:38, 3:19 ja 26:20 katuminen mainitaan pelastuksen ehtona ensin. Muualla Apostolien teoissa pelastus on aina Jumalan lahja eikä vedellä kastamista edes mainita näissä kohtaa (esim. Apt.10:43,47, 13:38-40, 15:11, 16:30,31, 20:21 ja 26:18).

      Uusi testamentti selvästi painottaa katumista ennen kastetta, pelastuksen ehtona. Sana kaste, kreikaksi baptizo tarkoittaa aina veteen upottamista. Tätä sanaa ei käytetä Pyhän hengen kasteesta puhuttaessa. Mutta tämä asia ei näy suomenkielessä. Pietari kertoo asian hyvin selvästi. Hän kertoo ihan suoraan myös mitä kaste tarkoittaa. Se ei tarkoita pelastumista eikä syntien anteeksisaamista.

      1. Pietarin kirje 3:18-22 "18. Kärsihän Kristuskin kerran syntien tähden, vanhurskas väärintekijöiden puolesta, johdattaakseen teidät Jumalan luo. Lihassa ollessaan hänet tosin surmattiin, mutta hengessä hänet tehtiin eläväksi. 19. Hengessä hän myös meni ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, 20. jotka muinoin olivat tottelemattomia, kun Jumala pitkämielisesti odotti Nooan päivinä, jolloin rakennettiin arkkia. Siinä pelastui VEDEN KAUTTA vain muutamia, yhteensä kahdeksan ihmistä. 21. Tämän VERTAUSKUVAN mukaan VESI nyt teidätkin pelastaa, KASTEENA. Se ei ole lihan saastan poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta, 22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella. Hänen valtaansa on alistettu enkelit, vallat ja voimat. "

      Niin, kaste on vain symboli, jossa vesi vertauskuvallisesti pelastaa mutta itse kaste ei pelasta ketään. Kaste ei myöskään ole lihan saastan eli synnin poistamista vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta. Vesikaste on merkkinä uskollisuudesta Jumalaa kohtaan, hyvän omantunnon pyytämistä, paremmin käännettynä, Kristuksen ylösnousemuksen kautta saadun Jumalan mielen mukaisen mielenlaadun pyytämistä. Kaste on seurausta kääntymisestä ja on ulkoinen tunnustus siitä, että on vastaanottanut Jeesuksen, aivan samoin kuin suun tunnustuskin on.

      Lisäksi jokainen kaste todistaa langenneille enkeleille Jeesuksen ylösnousemuksen mukanaan tuomasta armosta, jota Jeesuskin meni heille tuonelaan saarnaamaan, ja josta he eivät sitä ennen olleet kuulleet.

    • Anonyymi

      Usko ja kaste eivät ole pelastuksen ehtoja!

      Kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen oppia Matteuksen mukaan:
      24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Kaikkivaltias Jeesus otti mukaansa Paratiisiin ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin ja todistaa väärien profeettojen opit harhaopeiksi.

      • Usko on välttämätön pelastuksen ehto.

        Hepr. 11:
        6. Mutta ilman uskoa on mahdotonta olla kelvollinen, sillä sen, joka tulee Jumalan luo, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.

        Ap.t.17:
        24. Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsin tehdyissä temppeleissä.
        25. Eikä hän ole ihmiskäsin palveltavissa, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin, hän, joka itse antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun.
        26. Hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta ja asettanut kansat asumaan kaikkialla maan päällä. Hän on säätänyt ihmisille määräajat ja asumisen rajat,
        27. jotta he etsisivät Jumalaa, jos ehkä hapuilemalla löytäisivät hänet. Hän ei kuitenkaan ole kaukana yhdestäkään meistä,
        28. sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijoistannekin sanoneet:
        'Me olemme myös hänen sukuaan.'
        29. Koska me siis olemme Jumalan sukua, emme saa kuvitella, että jumaluus on samanlainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin inhimillisen taiteen tai ajatuksen luomus.
        30. Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on sietänyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus.
        31. Hän on näet säätänyt päivän, jona hän tuomitsee koko maailman vanhurskaasti sen miehen kautta, jonka hän on siihen määrännyt. Hän on antanut siitä kaikille vakuuden herättämällä hänet kuolleista."


    • Anonyymi

      Raamattu "Yksi Kaste"

      On sekin merkki mutta itsensä oman tunnon usko on oikea usko.
      Mikään rituaali,ei mikään voi voittaa ihmisen omaa tuntoa !
      Vaikka kastaist,se ei muuta lasta,ei aikuista,ei mitenkään.jos et ole sydämelläsi KRISTUKSEN kanssa !
      Nämä kaste rituaalit oli jo muinoin koska sillä merkittiin .
      Vaikka puhutaan kasteesta,niin minutkin on kastettu mutta kyllä se oma Rakkaus Jumalaan ja usko on tärkein !
      Ei siihen tarvita,lahkon edustajia(miehiä),ei mitään perkeleen puhujaa joka sekoittaa mielen.
      Kyllä uskoisin,että jokainen joka haluaa uskoa Isään/Jumalaan sekä Kristukseen,niin ei siihen tarvita sirkus temppuja,koska se ei muuta mitään !!

      • Anonyymi

        Lutheri puhui perkeleestä.


    • Anonyymi

      Kasteen saaminen edellyttää uskoa ja kääntymistä.
      Apt.8:
      34. Hoviherra sanoi Filippokselle: "Pyydän sinua sanomaan: kenestä profeetta puhuu näin, itsestäänkö vai jostakin toisesta?"
      35. Filippos alkoi puhua ja lähtien tästä raamatunkohdasta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
      36. Tietä kulkiessaan he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua?"
      37. Silloin Filippos sanoi hänelle: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon." Hoviherra vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika."
      38. Hän käski pysäyttää vaunut, ja he molemmat, Filippos ja hoviherra, astuivat veteen, ja Filippos kastoi hänet.
      39. Kun he olivat nousseet vedestä, Herran Henki tempasi Filippoksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.

      Katolisen kirkon "raamatusta" on jätetty pois jae 37,siksi koska se kumoaa katolisen opin ja katolisten tytärkirkkojen opin.

    • Anonyymi

      Room.10:
      9. Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut,
      10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
      11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään."
      12. Ei tässä ole eroa juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä, sillä yksi ja sama on kaikkien Herra. Hän on rikas antaja kaikille, jotka huutavat häntä avuksi.
      13. Sillä jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
      14. Mutta kuinka he voivat huutaa avukseen häntä, johon eivät usko? Kuinka he voivat uskoa häneen, josta eivät ole kuulleet? Kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
      15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Onhan kirjoitettu: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka julistavat hyvää sanomaa!"
      16. Kaikki eivät kuitenkaan ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Jesaja sanookin: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?"
      17. Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

    • Jeesus sanoo
      Apt.10:
      .....
      28. Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät voi tappaa sielua. Pelätkää ennemmin häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
      29. Eikö kahta varpusta myydä yhdellä kuparilantilla? Kuitenkaan yksikään varpusista ei putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
      30. Onpa kaikki päänne hiuksetkin laskettu.
      31. Älkää siis pelätkö. Te olette arvokkaampia kuin paljot varpuset.
      32. Sen tähden jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
      33. Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa."

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe