Tule sellaisena kuin olet!

Anonyymi-ap

Uskovaiset mainostavat toimintaansa tuolla tavalla, mutta kertomatta jätetään jatko joka tässä on ajatuksena: Tule sellaisena kuin olet. Me teemme sinut mieleiseksemme. Aivopesemme sinut niin hienovaraisesti ettet sitä edes huomaa.

Emme siedä mitään itsenäisiä ajatuksia emmekä toimintaamme ja uskoomme kohdistuvaa kritiikkiä. Jos et puhalla samaan hiileen, tulet sen kyllä huomaamaan, Emme hyväksy sinua sellaisena kuin olet.

118

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli "tule sellaisena kuin olet, me muokkaamme sinusta mieleisemme jos tuo ei käy, älä vaivaudu tulemaan"

    • Anonyymi

      Vaikutat olevan ihan perusateisti.

      • Anonyymi

        En ole perus-, aito- enkä liberaaliateisti. Olen kristitty ja rakastan totuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole perus-, aito- enkä liberaaliateisti. Olen kristitty ja rakastan totuutta.

        Eräs tuntemani sairaalateologi oli myös huomannut tämän jipon ja hän halusi muuttaa mainoksen rehellisemmäksi ja totuudenmukaisemmaksi. Hän halusi muuttaa sen muotoon: Tule sellaisena kuin olet, ja ähde myös sellaisena kuin tulit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tuntemani sairaalateologi oli myös huomannut tämän jipon ja hän halusi muuttaa mainoksen rehellisemmäksi ja totuudenmukaisemmaksi. Hän halusi muuttaa sen muotoon: Tule sellaisena kuin olet, ja ähde myös sellaisena kuin tulit

        siis: lähde


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs tuntemani sairaalateologi oli myös huomannut tämän jipon ja hän halusi muuttaa mainoksen rehellisemmäksi ja totuudenmukaisemmaksi. Hän halusi muuttaa sen muotoon: Tule sellaisena kuin olet, ja ähde myös sellaisena kuin tulit

        >>>>"Ano , klo. 15.46

        aikas hyvä : D


    • Anonyymi

      Hihulit voi painua helvettiin,minne ne joutuu jokatapauksessa.

      • Anonyymi

        Oman tiesi viitoitit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oman tiesi viitoitit.

        Epäjumalan palvojalla ei valitettavasti ole mahdollisuuksia vaikka oikea epätodennäköinen jumala olisikin olemassa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Epäjumalan palvojalla ei valitettavasti ole mahdollisuuksia vaikka oikea epätodennäköinen jumala olisikin olemassa.

        Et olekaan kuollut. 🙁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et olekaan kuollut. 🙁

        En tietenkään, mikä pahan tappaisi?


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        En tietenkään, mikä pahan tappaisi?

        🙁🙁🙁🙁🙁


    • Tämähän on lahkojen helmasyntejä. Lukemattomat uskontojen uhrit ovat heidän tuotostaan ja todennäköisesti julkisuuteen tulleet ovat vain jäävuoren huippu .

      • Anonyymi

        Luuletko antavasti hyvän kuvan luterilaisesta liberaalista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko antavasti hyvän kuvan luterilaisesta liberaalista?

        Ihan turha sinun on minulle kiukutella tuosta tosiasiasta. Onhan noita ollut ihan julkisuudessa asti kuinka ihmisiä on ajettu ahtaalle juuri lahkoissa. Minäkin tiedän muutaman ihmisen jotka ovat suurin odotuksin ensin menneet helluntai hurmokseen mukaan mutta lähteneet painostettuina, kytättyinä, kiusattuina ja pahimmassa tapauksessa on jopa johtanut mielenterveys ongelmiin. Pelkkä vilkaisu uskontojen uhrit ry sivuille riittää todistamaan kirjoittamani todeksi.

        Luterilaisessa kirkossa on päivänselvää, ettei ketään kohdella noin eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko ihminen liberaali, vaan sitä ei tehdä koska se ei ole oikea tyyli kohdella ihmisiä. Se, että sinä tykkäät arvotella, arvostella, kiusata tai jopa avoimesti syrjiä joitakin ihmisiä ei tee sinusta konservatiivi tosiuskovaa vaan ihan vaan k*usipään.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ihan turha sinun on minulle kiukutella tuosta tosiasiasta. Onhan noita ollut ihan julkisuudessa asti kuinka ihmisiä on ajettu ahtaalle juuri lahkoissa. Minäkin tiedän muutaman ihmisen jotka ovat suurin odotuksin ensin menneet helluntai hurmokseen mukaan mutta lähteneet painostettuina, kytättyinä, kiusattuina ja pahimmassa tapauksessa on jopa johtanut mielenterveys ongelmiin. Pelkkä vilkaisu uskontojen uhrit ry sivuille riittää todistamaan kirjoittamani todeksi.

        Luterilaisessa kirkossa on päivänselvää, ettei ketään kohdella noin eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa onko ihminen liberaali, vaan sitä ei tehdä koska se ei ole oikea tyyli kohdella ihmisiä. Se, että sinä tykkäät arvotella, arvostella, kiusata tai jopa avoimesti syrjiä joitakin ihmisiä ei tee sinusta konservatiivi tosiuskovaa vaan ihan vaan k*usipään.

        En minä mitään kiukuttele vaan kysyn miten omasta mielestäsi edustat täällä evlut kirkon liberaaleja ja kirkkouskovia.
        Muiden solvaaminen näyttää olevan sinun ”uskosi” hedelmä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään kiukuttele vaan kysyn miten omasta mielestäsi edustat täällä evlut kirkon liberaaleja ja kirkkouskovia.
        Muiden solvaaminen näyttää olevan sinun ”uskosi” hedelmä.

        Mistä lähtien tosiasioiden sanominen on ollut solvausta ?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Mistä lähtien tosiasioiden sanominen on ollut solvausta ?

        Eli omasta mielestäsi sinun käytöksesi tällä palstalla on ihan normaalia kirkkouskovaisen käytöstä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli omasta mielestäsi sinun käytöksesi tällä palstalla on ihan normaalia kirkkouskovaisen käytöstä?

        Tämän ketjun aloitus koskee uskovien harjoittamaa kiusaamista , painosta jne.
        Pitäisikö minun siis mielestäsi valehdella, ettei niin lahkoissa tapahdu vaikka kaikki tietää, että tapahtuu.

        Mikä teikäläisten ongelma oikeasti on. Totuus on tuo mitä kirjoitin lahkojen touhuista. Olisikohan teidän aika oikeasti ongelmat tunnustaa ja yrittää tehdä niille jotain sen sijaan, että jos siitä mainitsee alat sinäkin välittömästi käydä henkilöön kiinni.

        Ja kyllä käytökseni on normaalia. Valehtelu ja tosiasioiden kieltäminen eivät kuulu normaalin kirkkouskovaisen käytökseen.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tämän ketjun aloitus koskee uskovien harjoittamaa kiusaamista , painosta jne.
        Pitäisikö minun siis mielestäsi valehdella, ettei niin lahkoissa tapahdu vaikka kaikki tietää, että tapahtuu.

        Mikä teikäläisten ongelma oikeasti on. Totuus on tuo mitä kirjoitin lahkojen touhuista. Olisikohan teidän aika oikeasti ongelmat tunnustaa ja yrittää tehdä niille jotain sen sijaan, että jos siitä mainitsee alat sinäkin välittömästi käydä henkilöön kiinni.

        Ja kyllä käytökseni on normaalia. Valehtelu ja tosiasioiden kieltäminen eivät kuulu normaalin kirkkouskovaisen käytökseen.

        Nyt puhutaan sinusta. Eli omasta mielestäsi sinun oma käytöksesi tällä palstalla on ihan normaalia kirkkouskovaisen käytöstä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhutaan sinusta. Eli omasta mielestäsi sinun oma käytöksesi tällä palstalla on ihan normaalia kirkkouskovaisen käytöstä?

        Niin pitäisikö minun sinun mielestä siis valehdella, ettei lahkoissa henkisesti kiusata ihmisiä?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tämän ketjun aloitus koskee uskovien harjoittamaa kiusaamista , painosta jne.
        Pitäisikö minun siis mielestäsi valehdella, ettei niin lahkoissa tapahdu vaikka kaikki tietää, että tapahtuu.

        Mikä teikäläisten ongelma oikeasti on. Totuus on tuo mitä kirjoitin lahkojen touhuista. Olisikohan teidän aika oikeasti ongelmat tunnustaa ja yrittää tehdä niille jotain sen sijaan, että jos siitä mainitsee alat sinäkin välittömästi käydä henkilöön kiinni.

        Ja kyllä käytökseni on normaalia. Valehtelu ja tosiasioiden kieltäminen eivät kuulu normaalin kirkkouskovaisen käytökseen.

        Jokainen tietää, että yrität nostaa itseäsi muiden yläpuolelle tuolla jatkuvalla muiden mollaamisella. Ei kenelläkään tasapainoisella ihmisellä ole tarvetta jatkuvasti painaa muita alas. Huono itsetuntosi toki selittää käytöksesi.
        Mutta et sinäkään varmaan ole vastuussa jokaisen kirkon jäsenen tekemisistä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen tietää, että yrität nostaa itseäsi muiden yläpuolelle tuolla jatkuvalla muiden mollaamisella. Ei kenelläkään tasapainoisella ihmisellä ole tarvetta jatkuvasti painaa muita alas. Huono itsetuntosi toki selittää käytöksesi.
        Mutta et sinäkään varmaan ole vastuussa jokaisen kirkon jäsenen tekemisistä ?

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.

        Kirkkouskovaisena sinä mässäilet uskontojen uhreilla. Sekö on sinun osuutesi kristinuskon edistämiseksi?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.

        Sinä olet palstan negatiivisin ihminen. Kertoo varmaan omasta elämästäsi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.

        Huonenna kun kuskaat mummoja kirkkoon kerit varmaan heillekin samat asiat?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.

        kerit po. kerrot


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        En tietenkään ole mutta jos uskontojen uhrit ry sivut olisivat täynnä kirkkolaisten kirjoituksia kuinka heitä henkisesti seurakunnissaan kiusataan tai jos tietäisin omassani jotakin sellaista tapahtuvan niin totta kait puuttuisin siihen. Enkä väittäisi, ettei sitä tapahdu ja kuinka nuo ihmiset ovat valehtelijoita. Tuohan on teidän tapa suhtautua asiaan tai sitten tuo viimeisenä oleva vastuun vierittäminen muille vaikka kyse on niin laajasta ongelmasta , että se on aivan yleistä tietoa. Ihan viimeisenä yritetään sitten mustamaalata , tässä tapauksessa minua ja miksi ? Siksi, että kirjoitan totta. Eikä siihen liity millään tavalla itseni ylentäminen ja nuo itsetunto ongelmatkin taitavat olla toisaalla sillä yleensähän sellaiset ihmiset harrastavat kiusaamista joilla itsellään jokin ongelma.

        Miksi tällä palstalla olevien uskovien pitäisi syyllistyä muiden teoista? Vai miksi aina tuot noita negatiivisia asoita esille?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkkouskovaisena sinä mässäilet uskontojen uhreilla. Sekö on sinun osuutesi kristinuskon edistämiseksi?

        Tämä aloitus nyt selkeästi sattuu koskemaan uskontojen "nimissä" tehtävää henkistä väkivaltaa. Sinun mielestäsi kun siitä palstalla keskustellaan on kyse halventavasti mässäilystä. Käsittämätöntä suhtautumista sillä yleensä ihmiset olisivat vähintään huolestuneita asioiden tilasta mutta ei teikäläiset .

        Ja kyllä kristinuskon edistämistä on myös se, ettei tuollaisia asioita väheksytä ja piilotella vaan ne myönnetään ja niihin yritetään saada muutosta. Tuo viimeisin olisi tietenkin etenkin jokaisen lahkolaisen asia kun minä en noihin kuulu mutta olen sanonut, että jos lahkoilu ahdistaa niin kirkkoon voi aina tulla tosiaan ihan sellaisena kuin on. Eikä kukaan kiusaa tai painosta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tällä palstalla olevien uskovien pitäisi syyllistyä muiden teoista? Vai miksi aina tuot noita negatiivisia asoita esille?

        Enhän minä ole väittänyt, että pitää syyllistyä mutta hienoa, että koit omantunnon pistoksen . Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tämä aloitus nyt selkeästi sattuu koskemaan uskontojen "nimissä" tehtävää henkistä väkivaltaa. Sinun mielestäsi kun siitä palstalla keskustellaan on kyse halventavasti mässäilystä. Käsittämätöntä suhtautumista sillä yleensä ihmiset olisivat vähintään huolestuneita asioiden tilasta mutta ei teikäläiset .

        Ja kyllä kristinuskon edistämistä on myös se, ettei tuollaisia asioita väheksytä ja piilotella vaan ne myönnetään ja niihin yritetään saada muutosta. Tuo viimeisin olisi tietenkin etenkin jokaisen lahkolaisen asia kun minä en noihin kuulu mutta olen sanonut, että jos lahkoilu ahdistaa niin kirkkoon voi aina tulla tosiaan ihan sellaisena kuin on. Eikä kukaan kiusaa tai painosta.

        Mässäilet oman uskontosi väärinkäytöksillä.
        Miten luulet sen edistävän luterilaisuuteen suhtautumista?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Enhän minä ole väittänyt, että pitää syyllistyä mutta hienoa, että koit omantunnon pistoksen . Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.

        Minä en syyllisty, joten vedä kiksisi takaisin.
        Minä vastaan omista teoistani en muiden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet palstan negatiivisin ihminen. Kertoo varmaan omasta elämästäsi.

        Taitaa olla toisinpäin. En nyt yltiöpositiivinen ole mutta yleensä pyrin näkemään asioissa hyvänkin puolen. Tämänkin ketjun aiheeseen liittyen jos lahkot osaisivat ottaa onkeensa, myöntäisivät rehellisesti virheensä ja yrittäisivät kohentaa tilannetta tuskin se voisi tuosta pahentua.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Enhän minä ole väittänyt, että pitää syyllistyä mutta hienoa, että koit omantunnon pistoksen . Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.

        Sinä olet palstan negatiivisin ihminen. Kertoo varmaan omasta elämästäsi.
        Mummotkin varmaan kärsivät kirkkoreissulla.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Enhän minä ole väittänyt, että pitää syyllistyä mutta hienoa, että koit omantunnon pistoksen . Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.

        ”Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.”

        Mitä olet tehnyt niiden muuttamiseksi?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Taitaa olla toisinpäin. En nyt yltiöpositiivinen ole mutta yleensä pyrin näkemään asioissa hyvänkin puolen. Tämänkin ketjun aiheeseen liittyen jos lahkot osaisivat ottaa onkeensa, myöntäisivät rehellisesti virheensä ja yrittäisivät kohentaa tilannetta tuskin se voisi tuosta pahentua.

        Sinusta pitäisi ottaa opiksi? 🤣🤣🤣


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Taitaa olla toisinpäin. En nyt yltiöpositiivinen ole mutta yleensä pyrin näkemään asioissa hyvänkin puolen. Tämänkin ketjun aiheeseen liittyen jos lahkot osaisivat ottaa onkeensa, myöntäisivät rehellisesti virheensä ja yrittäisivät kohentaa tilannetta tuskin se voisi tuosta pahentua.

        Mene sanomaan niille jotka ovat syyllisiä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Tällaiset asiat vaativat muutosta ruohojuuritasolta.”

        Mitä olet tehnyt niiden muuttamiseksi?

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Minun lahkooni? Mitä mahdat nyt tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Onneksi olen eronnut kirkosta! 🤭


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Olet varsinainen hourupää. Ei ihme, että kirkkoa kartetaan.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Kuset omiin muroihisi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Teet todella hyvää työtä meidän puolesta.

        -vapaa-ajattelija-


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Meinaatko ihan tosissasi, että minun pitäisi tulla kyttäämään sinne lahkoosi, ettei siellä ihmisiä kiusattaisi ?

        Onko aivan mahdoton asia, että lopettaisitte sen ihan vaan sen takia, että se on hanurista ?

        Olenhan minä tässäkin nyt pitänyt asiaa esillä vaikka sinä haluat kovasti painaa tämän villaisella ja maalata uhreista valehtelijoita.

        Erosin juuri kirkosta. En halua samaistua kaltaisiisi oman pesän likaajiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuset omiin muroihisi.

        Minun muroni eivät ole lahkossa.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Minun muroni eivät ole lahkossa.

        Sinä olet yhden miehen lahko. Olet syvällä itsessäsi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Minun muroni eivät ole lahkossa.

        Mikään lahko ei sinua edes huolisi, olet häpeäksi kaikille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet yhden miehen lahko. Olet syvällä itsessäsi.

        Älä turhaan ryhdy projisoimaan vaikka totuus tunnetusti onkin sinulle myrkkyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikään lahko ei sinua edes huolisi, olet häpeäksi kaikille.

        No tuossahan se lahkojen perusajatus tuli :d pitäisi olla kuin te jotta sinne kelpaisi.
        Vaan älä turhaan sure. Ikinä ei tulisi mieleenikään sekaantua mokomiin.

        Tässä nyt kuitenkin vielä hyvin kiteytettynä, että mitä se hengellinen väkivalta on:
        Hedelmistään puu tunnetaan. Väkivaltaa sisäänsä kätkevä yhteisö tuottaa jäsenilleen henkistä pahoinvointia ja psyykkisiä ongelmia, ahdistusta ja masennusta tasapainon, ilon ja rauhan sijasta.

        Kukapa tuollaista kaipaisi.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuossahan se lahkojen perusajatus tuli :d pitäisi olla kuin te jotta sinne kelpaisi.
        Vaan älä turhaan sure. Ikinä ei tulisi mieleenikään sekaantua mokomiin.

        Tässä nyt kuitenkin vielä hyvin kiteytettynä, että mitä se hengellinen väkivalta on:
        Hedelmistään puu tunnetaan. Väkivaltaa sisäänsä kätkevä yhteisö tuottaa jäsenilleen henkistä pahoinvointia ja psyykkisiä ongelmia, ahdistusta ja masennusta tasapainon, ilon ja rauhan sijasta.

        Kukapa tuollaista kaipaisi.

        Sinulle lahko tarkoittaa aitoja uskovia eikä kaltaisiasi feikkejä. Siksi ymmärrät itsekin, ettei sinua niissä katseltaisi ja kuunneltaisi.
        Leikkisi sopii mitä parhaiten kirkoon missä jokaisella saa olla oma oppinsa.
        Voit leikkiä siellä mielinmäärin ja kuskata mummoja kirkoon.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Älä turhaan ryhdy projisoimaan vaikka totuus tunnetusti onkin sinulle myrkkyä.

        Sinusta puhuttiin.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuossahan se lahkojen perusajatus tuli :d pitäisi olla kuin te jotta sinne kelpaisi.
        Vaan älä turhaan sure. Ikinä ei tulisi mieleenikään sekaantua mokomiin.

        Tässä nyt kuitenkin vielä hyvin kiteytettynä, että mitä se hengellinen väkivalta on:
        Hedelmistään puu tunnetaan. Väkivaltaa sisäänsä kätkevä yhteisö tuottaa jäsenilleen henkistä pahoinvointia ja psyykkisiä ongelmia, ahdistusta ja masennusta tasapainon, ilon ja rauhan sijasta.

        Kukapa tuollaista kaipaisi.

        Olet uskontojen uhri, se tiedetään jo.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        No tuossahan se lahkojen perusajatus tuli :d pitäisi olla kuin te jotta sinne kelpaisi.
        Vaan älä turhaan sure. Ikinä ei tulisi mieleenikään sekaantua mokomiin.

        Tässä nyt kuitenkin vielä hyvin kiteytettynä, että mitä se hengellinen väkivalta on:
        Hedelmistään puu tunnetaan. Väkivaltaa sisäänsä kätkevä yhteisö tuottaa jäsenilleen henkistä pahoinvointia ja psyykkisiä ongelmia, ahdistusta ja masennusta tasapainon, ilon ja rauhan sijasta.

        Kukapa tuollaista kaipaisi.

        Tässä sinulle vapaa-ajattelijoiden mitali 🥇.
        Teet arvokasta työtä kirkosta eroamisen hyväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle lahko tarkoittaa aitoja uskovia eikä kaltaisiasi feikkejä. Siksi ymmärrät itsekin, ettei sinua niissä katseltaisi ja kuunneltaisi.
        Leikkisi sopii mitä parhaiten kirkoon missä jokaisella saa olla oma oppinsa.
        Voit leikkiä siellä mielinmäärin ja kuskata mummoja kirkoon.

        Niin täällä tehdään sentään vielä aidosti hyviä töitä eikä keskitytä ihmisten kiusaamiseen.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin täällä tehdään sentään vielä aidosti hyviä töitä eikä keskitytä ihmisten kiusaamiseen.

        Niin tosiaan keskityt.


      • Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Niin täällä tehdään sentään vielä aidosti hyviä töitä eikä keskitytä ihmisten kiusaamiseen.

        Tässä sinulle vapaa-ajattelijoiden mitali 🥇.
        Teet arvokasta työtä kirkosta eroamisen hyväksi.
        Erokäyrät nousevat aina kun olet palstalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle vapaa-ajattelijoiden mitali 🥇.
        Teet arvokasta työtä kirkosta eroamisen hyväksi.
        Erokäyrät nousevat aina kun olet palstalla.

        Tolkku sentään on rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkku sentään on rehellinen.

        Et ole rehellinen edes Anonyyminä, Tolkku. 🥱


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä sinulle vapaa-ajattelijoiden mitali 🥇.
        Teet arvokasta työtä kirkosta eroamisen hyväksi.
        Erokäyrät nousevat aina kun olet palstalla.

        Tolkku on kussut muroihinsa ja pelannut pulushakkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tolkku on kussut muroihinsa ja pelannut pulushakkia.

        On se ressukka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle lahko tarkoittaa aitoja uskovia eikä kaltaisiasi feikkejä. Siksi ymmärrät itsekin, ettei sinua niissä katseltaisi ja kuunneltaisi.
        Leikkisi sopii mitä parhaiten kirkoon missä jokaisella saa olla oma oppinsa.
        Voit leikkiä siellä mielinmäärin ja kuskata mummoja kirkoon.

        Tolkku kirkossa! 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Kirkon uusi mainoslause taitaa olla, "Tee mitä lystäät , kaikki kunnossa."

      • Anonyymi

        "Kirkkouskovainen" on lut. porttokirkkoon uskova kirkon mieleinen kirkkofariseus.(pakana) Kokemani mukaan heitä kasvatetaan sisäisesti paholaisen näköiseksi ja ruokitaan (piispat ja papit ja emakot) sikojen ruoalla. Uudestikastetun väitteen mukaan ulkonäöltä he ovatkin jo sitä. Koiria sikoja eikä muita elukoita raahata kirkkoon siunattavaksi koska joka sunnuntaina siellä istuvat edellä mainitsemani kaltaisia "mutatoituneita olentoja". Jouluna on porttokirkoissa suuri juhla kun vuoden synnit mennään syömään ja juomaan ja sen jälkeen kotona sitten vedetään perseet olalle.


      • Anonyymi

        Ne ajat ovat vain ohitse, kun kirkko saattoi puuttua ihmisten yksityiselämän piiriin kuuluviin asioihin. Lahkoissa tätä toki vielä yritetään, vaikka paljon niissäkin on jouduttu kantoja lieventämään. Mutta ei ole oikein suosiossa nuo lahkotkaan nykyisin, laskeva se on trendi niissäkin.

        -a-teisti-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne ajat ovat vain ohitse, kun kirkko saattoi puuttua ihmisten yksityiselämän piiriin kuuluviin asioihin. Lahkoissa tätä toki vielä yritetään, vaikka paljon niissäkin on jouduttu kantoja lieventämään. Mutta ei ole oikein suosiossa nuo lahkotkaan nykyisin, laskeva se on trendi niissäkin.

        -a-teisti-

        ”Lahkot” ovatkin yhteisöllisiä seurakuntia eikä laitoksia kuten kirkko.


    • Anonyymi

      Kortilla tai passilla. Päätelaite eteisessä.

    • Anonyymi

      Mitä luulet hyötyväsi tästä valehtelusta mistähännäitäoikeintulee nimimerkki ?
      Sun kirjoitukset on helppo tunnistaa, vaikka anona esiinnytkin.

      Tällainen viha syö sinua itseäsi eniten, suosittelen, että hakeudut ammattilaisten autettavaksi.

    • Anonyymi

      Kuules aloittaja!
      Pitäisikö sinun mielestäsi jokaiselle sallia omat säännöt kristillisessä yhteisössä? Jokainen saisi tehdä ja puhua mitä lystää? Niinkö?
      Eikö Raamattukin opeta, että ihmisten tulee KÄÄNTYÄ? Mutta mihin? Pitääkö esim. rikollisen muuttua uskoon tultuaan, vai saako hän jäädä kääntymättömäksi? Jeesus antoi Paavalille lähetyskäskyn:
      "Minä pelastan sinut oman kansasi ja pakanoiden käsistä, joiden luo minä sinut lähetän avaamaan heidän silmänsä, että he KÄÄNTYISIVÄT pimeydestä valoon ja Saatanan vallasta Jumalan puoleen ja uskon kautta minuun saisivat synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.’ " Apt. 26:17.18. Mark. 16:15,16.

      Raamattu ei opeta, että seurakunnassa olisi mielipiteenvapaus.

      • Anonyymi

        Missä kohtaa Raamatussa hyväksytään hengellinen väkivalta ?


      • Anonyymi

        Esimerkiksi alotuksessa mainittu aivopesu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi alotuksessa mainittu aivopesu.

        Pelkkää mielikuvitusta.


      • Anonyymi

        Olkaa rehellisiä! Älkää sitten mainostako toimintaanne niin että annatte ymmärtää hyväksyvänne tulijan sellaisena kuin hän on, jos todellisuudessa ette hyväksy häntä ja yritätte käännyttää hänet oman uskontonne edustajaksi.


      • Anonyymi

        On tuo Jeesuksen Paavalille salamaniskun välityksellä antama lähetyskäsky, jonka Paavali kertoo saaneensa, kyllä metka.

        Kuolemansa jälkeen Jeesus haluaakin tulla julistetuksi teurastettuna uhrilampaana taholle - jota hän sanoo Raamatussa Perkeleeksi ja kaiken valheen isäksi, opettaa Israelin Jumalasta, joka tuomitsee uhraamisen, ja jonka vastustamisesta hänet juuri surmattiin - Kristuksena, tosi Jumalana, niin että kaikki hänen seuraajat Paavalin johdolla menevätkin helvettiin.

        Löytyy 1Kor.3:11-13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa rehellisiä! Älkää sitten mainostako toimintaanne niin että annatte ymmärtää hyväksyvänne tulijan sellaisena kuin hän on, jos todellisuudessa ette hyväksy häntä ja yritätte käännyttää hänet oman uskontonne edustajaksi.

        Minä en olisi koskaan avannut ovea helluntaiseurakuntaan jos olisin tiennyt mitä siellä todellisuudessa tapahtuu. Uskontojen uhrien sivuilta löytyy kertomuksia, jos jotakin kiinnostaa.

        Uskonnon uhri


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en olisi koskaan avannut ovea helluntaiseurakuntaan jos olisin tiennyt mitä siellä todellisuudessa tapahtuu. Uskontojen uhrien sivuilta löytyy kertomuksia, jos jotakin kiinnostaa.

        Uskonnon uhri

        On se varmaan kauheeta kun iso mies noin järkyttyy. 🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se varmaan kauheeta kun iso mies noin järkyttyy. 🤣

        Hyvähän se jos järkyttyi. Tietää sitten pysyä poissa noista piireistä. Tervettäkin uskoa on nimittäin olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se jos järkyttyi. Tietää sitten pysyä poissa noista piireistä. Tervettäkin uskoa on nimittäin olemassa.

        Ei sinua sinne kukaan kaipaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähän se jos järkyttyi. Tietää sitten pysyä poissa noista piireistä. Tervettäkin uskoa on nimittäin olemassa.

        Mikä on sitä tervettä uskoa, kerrot varmaan seurakuntasi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sitä tervettä uskoa, kerrot varmaan seurakuntasi.

        Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan!

        Missä avattiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa Raamatussa hyväksytään hengellinen väkivalta ?

        Missä on väitetty, että hengellinen väkivalta on ok?


    • Anonyymi

      Tule sellaisena kuin olet ja lähde sellaisena kuin Jeesus sinut haluaa olevan. Tämä on kristinuskon ydin.

      • Anonyymi

        Unohdit kertoa että sinä ja lahkosi sitten määrittelette sen mitä "Jeesus" haluaa hänen olevan. Heh heh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit kertoa että sinä ja lahkosi sitten määrittelette sen mitä "Jeesus" haluaa hänen olevan. Heh heh!

        Raamatusta se selviää, entä sinun lahokossasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta se selviää, entä sinun lahokossasi?

        Veikkaan ettei selviä ainakaan sinun lukutaidollasi ja ymmärrykselläsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veikkaan ettei selviä ainakaan sinun lukutaidollasi ja ymmärrykselläsi.

        Miten sinun lahkossasi?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole enää kyseisen lahkon jäsen ja tässä on syy:

        https://www.youtube.com/watch?v=WT3b_jC3m-s

        En ole kuitenkaan videon henkilö.

        Helluntailaisuudessa , niinkuin muissakin vastaavissa lahkoissa, on aivan vimmattu tarve ja kiihko saada kaikki ihmiset uskomaan samalla tavalla. JOS ET OMAKSU HEIDÄN AIVOPESUAAN, ET OLE ENÄÄ TERVETULLUT MUKAAN JA SINUA SYRJITÄÄN VIHAMIELISESTI.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Unohdit kertoa että sinä ja lahkosi sitten määrittelette sen mitä "Jeesus" haluaa hänen olevan. Heh heh!

        "Unohdit kertoa että sinä ja lahkosi sitten määrittelette sen mitä "Jeesus" haluaa hänen olevan. "

        Kyseessä ei ollut unohdus vaan se, että Raamattu määrittelee mitä Jeesus haluaa. Tähän riittää reilusti alle kymmenen Herramme suoraa käskyä. Suurin niistä Jeesuksen tahdoista ja käskyistä on rakkaus ja sitten tulee lähetys- ja lähimmäistyö. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuudessa , niinkuin muissakin vastaavissa lahkoissa, on aivan vimmattu tarve ja kiihko saada kaikki ihmiset uskomaan samalla tavalla. JOS ET OMAKSU HEIDÄN AIVOPESUAAN, ET OLE ENÄÄ TERVETULLUT MUKAAN JA SINUA SYRJITÄÄN VIHAMIELISESTI.

        "Helluntailaisuudessa , niinkuin muissakin vastaavissa lahkoissa, on aivan vimmattu tarve ja kiihko saada kaikki ihmiset uskomaan samalla tavalla. "

        No ei vimmattu tarve, mutta hyvä opetus, sillä Raamattuja on vain yksi ja Jeesuksella on vain aina sama tahto kaikkina vuosisatoina ja tahdot voidaan lukea sanasta sanaan Raamatusta ja jos ei käytetä yhtään ihmistulkintoja niin näitä Herramme tahtoja on vain yhdenlaisia. Totinen uskova ei voi siis mitenkään eksyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Helluntailaisuudessa , niinkuin muissakin vastaavissa lahkoissa, on aivan vimmattu tarve ja kiihko saada kaikki ihmiset uskomaan samalla tavalla. "

        No ei vimmattu tarve, mutta hyvä opetus, sillä Raamattuja on vain yksi ja Jeesuksella on vain aina sama tahto kaikkina vuosisatoina ja tahdot voidaan lukea sanasta sanaan Raamatusta ja jos ei käytetä yhtään ihmistulkintoja niin näitä Herramme tahtoja on vain yhdenlaisia. Totinen uskova ei voi siis mitenkään eksyä.

        Helluntailaisuus on yksi uskonlahko tuhansista lahkoista ja kirkoista joita on syntynyt kristinuskon piirissä. Sinulle tekisi hyvää että nostaisit pääsi pensaasta ja katsoisit ympärillesi. Silloin voisit kenties nähdä Jeesuksenkin oma egoismisi takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuudessa , niinkuin muissakin vastaavissa lahkoissa, on aivan vimmattu tarve ja kiihko saada kaikki ihmiset uskomaan samalla tavalla. JOS ET OMAKSU HEIDÄN AIVOPESUAAN, ET OLE ENÄÄ TERVETULLUT MUKAAN JA SINUA SYRJITÄÄN VIHAMIELISESTI.

        Jokaisella seurakunnalla on tietyt opilliset käsityksensä ja painotuksensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisuus on yksi uskonlahko tuhansista lahkoista ja kirkoista joita on syntynyt kristinuskon piirissä. Sinulle tekisi hyvää että nostaisit pääsi pensaasta ja katsoisit ympärillesi. Silloin voisit kenties nähdä Jeesuksenkin oma egoismisi takaa.

        Hellareita on maailassa enemmän kuin luterilaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hellareita on maailassa enemmän kuin luterilaisia.

        Kiinalaisiakin on enemmän kuin meitä suomalaisia mutta ei silläkään ole Suomessa mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Kristinuskon perusperiaate on että tule sellaisena kuin olet, niin lähdet sellaisena kuin Jeesus sinut näkee.

    • Anonyymi

      helluntailaisuuteen kun menet, se on:
      "tule sellaisena kuin olet, me teemme sinut mieleiseksemme"

      • Anonyymi

        Jos et sitoudu helluntailaisuuteen niin miksi mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et sitoudu helluntailaisuuteen niin miksi mennä?

        eihän niihin kaikki helluntailaisetkaan sitoudu.
        tiedoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et sitoudu helluntailaisuuteen niin miksi mennä?

        En tietysti enää menekään. En vain aluksi tietänyt mikä siellä on pelin henki, kun sitä mainostettiin mielestäni harhaanjohtavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        eihän niihin kaikki helluntailaisetkaan sitoudu.
        tiedoksi.

        Pääsääntöisesti kyllä sitoutuvat tai pitävät suunsa kiinni.
        ex -helluntailainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et sitoudu helluntailaisuuteen niin miksi mennä?

        Hyvä kysymys, miksi mennä instanssiin jota inhoaa, tuhontaako harjoittamaan?

        Elävässä kristinuskossa on se hyvä puoli, että kukin saa tulla omana itsenään kohtaamaan Jeesus Kristus, jolloin Jeesuksen kanssa eläessään seura tekee kaltaisekseen vähitellen eli henkilö alkaa tehdä ja julistaa Jeesuksen tekoja ja tahtoa. Näin aina käy jokaiselle totiselle uskovalle, feikkaajat häipyvät vähitellen ja alkavat harjoittaa kostoaan. Mutta nämä kostotkin käännämme aina Herramme parhaaksi, sillä KAIKKI yhdessä vaikuttavat niiden parhaaksi jotka uskovat Jeesukseen. Amen

        Room. 8:28

        Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        Vain Jumalan kutsutut valikoituvat Herramme työhön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys, miksi mennä instanssiin jota inhoaa, tuhontaako harjoittamaan?

        Elävässä kristinuskossa on se hyvä puoli, että kukin saa tulla omana itsenään kohtaamaan Jeesus Kristus, jolloin Jeesuksen kanssa eläessään seura tekee kaltaisekseen vähitellen eli henkilö alkaa tehdä ja julistaa Jeesuksen tekoja ja tahtoa. Näin aina käy jokaiselle totiselle uskovalle, feikkaajat häipyvät vähitellen ja alkavat harjoittaa kostoaan. Mutta nämä kostotkin käännämme aina Herramme parhaaksi, sillä KAIKKI yhdessä vaikuttavat niiden parhaaksi jotka uskovat Jeesukseen. Amen

        Room. 8:28

        Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        Vain Jumalan kutsutut valikoituvat Herramme työhön!

        Eihän sitä voi etukäteen tietää mikä on helluntaiseurakunta ja mitä siellä tapahtuu ja opetetaan. Vasta kokemus antaa tietoa ja monesti myös hengellinen väkivalta josta on paljon puhuttu liittyen juuri "karismaanisiin" uskontoihin. Siitä on tietysti puhuttava jotta ihmiset tietäisivät varoa eivätkä menisi ensimmäistäkään kertaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys, miksi mennä instanssiin jota inhoaa, tuhontaako harjoittamaan?

        Elävässä kristinuskossa on se hyvä puoli, että kukin saa tulla omana itsenään kohtaamaan Jeesus Kristus, jolloin Jeesuksen kanssa eläessään seura tekee kaltaisekseen vähitellen eli henkilö alkaa tehdä ja julistaa Jeesuksen tekoja ja tahtoa. Näin aina käy jokaiselle totiselle uskovalle, feikkaajat häipyvät vähitellen ja alkavat harjoittaa kostoaan. Mutta nämä kostotkin käännämme aina Herramme parhaaksi, sillä KAIKKI yhdessä vaikuttavat niiden parhaaksi jotka uskovat Jeesukseen. Amen

        Room. 8:28

        Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        Vain Jumalan kutsutut valikoituvat Herramme työhön!

        Inho jotakin uskonlahkoa kohtaan tulee monesti pitkänkin ajan jälkeen kun lopulta kaikesta omasta hyväuskoisuudesta huolimatta huomaakin totuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys, miksi mennä instanssiin jota inhoaa, tuhontaako harjoittamaan?

        Elävässä kristinuskossa on se hyvä puoli, että kukin saa tulla omana itsenään kohtaamaan Jeesus Kristus, jolloin Jeesuksen kanssa eläessään seura tekee kaltaisekseen vähitellen eli henkilö alkaa tehdä ja julistaa Jeesuksen tekoja ja tahtoa. Näin aina käy jokaiselle totiselle uskovalle, feikkaajat häipyvät vähitellen ja alkavat harjoittaa kostoaan. Mutta nämä kostotkin käännämme aina Herramme parhaaksi, sillä KAIKKI yhdessä vaikuttavat niiden parhaaksi jotka uskovat Jeesukseen. Amen

        Room. 8:28

        Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.

        Vain Jumalan kutsutut valikoituvat Herramme työhön!

        OK. Ongelma on vain siinä ettei Jeesus ole siellä paikalla, mutta hänen nimissään tulevat huijarit ovat ja porukassahan tyhmyys senkun vain tiivistyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Inho jotakin uskonlahkoa kohtaan tulee monesti pitkänkin ajan jälkeen kun lopulta kaikesta omasta hyväuskoisuudesta huolimatta huomaakin totuuden.

        Kyllä kuka ikinä tahtoo, saa tulla Jeesuksen luokse ja kaikille jotka ottavat Hänet( Jeesuken, joka on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas) vastaan, saa Jeesukselta voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapseksi. Voimaa annetaan riittävästi synnin kahleista irti pääsemiseksi. Oli ne kahleet sitten kuinka vahvat teräs panssarit tahansa, ne murtuvat Kristuksen rakkauden vaikutuksesta, jos Hän saa tulla synnin kahleista kärsivän sydämeen asumaan.
        "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä, ja yltäkylläisyys." sanoo Jeesus. Ei elämä ole yltäkylläistä kahleita raahatessa. Sen olen itse kokenut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuka ikinä tahtoo, saa tulla Jeesuksen luokse ja kaikille jotka ottavat Hänet( Jeesuken, joka on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas) vastaan, saa Jeesukselta voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapseksi. Voimaa annetaan riittävästi synnin kahleista irti pääsemiseksi. Oli ne kahleet sitten kuinka vahvat teräs panssarit tahansa, ne murtuvat Kristuksen rakkauden vaikutuksesta, jos Hän saa tulla synnin kahleista kärsivän sydämeen asumaan.
        "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä, ja yltäkylläisyys." sanoo Jeesus. Ei elämä ole yltäkylläistä kahleita raahatessa. Sen olen itse kokenut.

        Helluntailaisuudessa elämä ja yltäkylläisyys kyllä viedään. Olet hyvä uskovainen jos maksat seurakunnalle yli omien kymmenystesikin. Lisäksi saatat menettää vielä mielenterveytesikin tuossa älämölöseurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuka ikinä tahtoo, saa tulla Jeesuksen luokse ja kaikille jotka ottavat Hänet( Jeesuken, joka on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas) vastaan, saa Jeesukselta voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapseksi. Voimaa annetaan riittävästi synnin kahleista irti pääsemiseksi. Oli ne kahleet sitten kuinka vahvat teräs panssarit tahansa, ne murtuvat Kristuksen rakkauden vaikutuksesta, jos Hän saa tulla synnin kahleista kärsivän sydämeen asumaan.
        "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä, ja yltäkylläisyys." sanoo Jeesus. Ei elämä ole yltäkylläistä kahleita raahatessa. Sen olen itse kokenut.

        Tuossa lahkossasi uskoontulo merkitsee oman tahdon luovuttamista lahkon saarnaajien käsiin. Sinusta tehdään lahkon sätkynukke ja sen orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuka ikinä tahtoo, saa tulla Jeesuksen luokse ja kaikille jotka ottavat Hänet( Jeesuken, joka on herrojen Herra ja kuningasten Kuningas) vastaan, saa Jeesukselta voiman ja valtuuden tulla Jumalan lapseksi. Voimaa annetaan riittävästi synnin kahleista irti pääsemiseksi. Oli ne kahleet sitten kuinka vahvat teräs panssarit tahansa, ne murtuvat Kristuksen rakkauden vaikutuksesta, jos Hän saa tulla synnin kahleista kärsivän sydämeen asumaan.
        "Minä olen tullut, että teillä olisi elämä, ja yltäkylläisyys." sanoo Jeesus. Ei elämä ole yltäkylläistä kahleita raahatessa. Sen olen itse kokenut.

        Kun hellarien hurmoskokouksessa nostat kätesi ja menet rukoiltavaksi, olet tullut kyllä uskoon, mutta et kristinuskoon, Kristityksi tuleminen vaatiin kristillistä opetusta ennen uskoontuloa kristityksi. Näinhän se menee.


    • Anonyymi

      Eikö tuo kuulosta enemmän maallistuneelta valtakulttuurilta ja sen mainoksilta? Jos siellä nyt edes toivotetaan ihmistä yhtään mihinkään tervetulleeksi.

      Uskovaiset eivät saisi muuallakaan olla mitä ovat, saati että heitä kaivattaisiin mihinkään kokemuksineen. Vai mitä mieltä aloittaja on?

      • Anonyymi

        eihän missään sanota, että "julistakaa OMIA kokemuksianne , vaan Julistakaa evankeliumia.


    • ”Uskovaiset mainostavat toimintaansa tuolla tavalla, mutta kertomatta jätetään jatko joka tässä on ajatuksena: Tule sellaisena kuin olet. Me teemme sinut mieleiseksemme.”

      Tuota, eivät kaikki uskovat tee tuollaista. Sillä todellakin voidaan tarkoittaa sitä, ettei ketään hylätä, vaikkei olekaan samanlainen kuin muut. Ei minkäänlaista painostusta ole.

      Mutta on myös yhteisöjä, joissa ikävä kyllä tapahtuu siten, että aletaan pikkuhiljaa vaatimaan muuttumista muiden kaltaiseksi.

      ”Aivopesemme sinut niin hienovaraisesti ettet sitä edes huomaa.”

      Tätä aivopesu termiä käytetään mielestäni aivan liian löysästi. Oikeasti se rankka prosessi erilaisine kidutusmenetelmineen. Voisi mieluummin puhua psykologisesta manipuloinnista. Siinä on käytössä moninaiset keinot, joista osa on aika hienovaraisen tuntuisia.

      Manipulaatiossa pyritään vaikuttamaan henkilön ajatteluun siten, että hän alkaa ajattelemaan siten kuin tahdotaan. Usein käytetään erilaisia kielteisiä keinoja, kuten uhkauksia yhteisöstä poissulkemiseen tai horjutetaan toisen uskoa siten, että se varjolla voidaan kiristää.

      • Anonyymi

        Olet paha ihminen. Ei sinua kukaan uskovana pidä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet paha ihminen. Ei sinua kukaan uskovana pidä.

        Mikä tässä oli nyt mielestäsi pahaa? Vai eikö saa kyseenalaistaa sellaisia toimintatapoja, jotka eivät välttämättä ole edes kovin kristillisiä?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Mikä tässä oli nyt mielestäsi pahaa? Vai eikö saa kyseenalaistaa sellaisia toimintatapoja, jotka eivät välttämättä ole edes kovin kristillisiä?

        Sinä. Kaikki sinun kirjoituksesi ovat pahoja ja jumalattomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä. Kaikki sinun kirjoituksesi ovat pahoja ja jumalattomia.

        Ei ne ja nämä kaiken maailman kirjoittajien väitteet eri kristillisistä seurakunnista pidä kyllä yhtään paikkaansa. Olen näinä vuosikymmeninä käynyt niin monissa eri seurakuntien tilaisuuksissa että kyllä minä tiedän mistä puhun. Kaikissa Jumalan palvelus tilaisuuksissa on ollut rauha ja järjestys, sekä ihana Jeesuksen läsnäolo. Menkää ja tulkaa kokemaan meidän miljoonien kanssa, Herramme läsnäoloa ja rauhaa, niin ei tarvitse tietämättömänä kirjoitella omia keksintöjään muka tosiasioina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ja nämä kaiken maailman kirjoittajien väitteet eri kristillisistä seurakunnista pidä kyllä yhtään paikkaansa. Olen näinä vuosikymmeninä käynyt niin monissa eri seurakuntien tilaisuuksissa että kyllä minä tiedän mistä puhun. Kaikissa Jumalan palvelus tilaisuuksissa on ollut rauha ja järjestys, sekä ihana Jeesuksen läsnäolo. Menkää ja tulkaa kokemaan meidän miljoonien kanssa, Herramme läsnäoloa ja rauhaa, niin ei tarvitse tietämättömänä kirjoitella omia keksintöjään muka tosiasioina.

        ”Olen näinä vuosikymmeninä käynyt niin monissa eri seurakuntien tilaisuuksissa että kyllä minä tiedän mistä puhun.”

        Minä puolestani olen sekä seurannut muutamien tuttavieni elämää, kun he ovat liittyneet johonkin yhteisöön. Sitten näitä saa lukea kokeneiden kirjoituksista, kun ovat lopulta lähteneet niistä pois.

        Huomaa, etten tosiaankaan väitä, että kaikissa olisi tuollaista. Saman suuntauksen eri seurakunnissakin on erilaisia tapauksia, osassa tosiaan ei tuollaista manipulatiivista menoa ole.

        Huomaa, että manipulaatio tapahtuu henkilöiden välillä. Eli siitä kuinka yhteisön johtaja (t) tai aktiivijäsenet kohtelevat tulokkaita. Aluksi kaikki näyttää ihanalta ja mukavalta, mutta sitten hiipii näitä manipulatiivisia puheita mukaan. Lopulta ne saattavat käydä hyvin ahdistaviksi.

        Olen joskus kertonut erään tapauksen. Nuorella miehellä oli aika paha oppimisen ongelma. Silti hän sisukkaasti halusi oppia erään käytännön ammatin. Hän oli siis liittynyt vuotta aiemmin erääseen seurakuntaan, jossa vanhemmistosta pari miestä häntä kovasti ohjasi.
        Ongelmaksi tuli, että hän ei omaksunut edes sitä perusteoriaa, mikä tarvitaan käytännön avuksi. Hän ei myöskään toistuvista kehotuksista huolimatta suostunut noudattamaan eräitä tärkeitä työsuojeluun liittyviä asioita. Eikä hän siis edennyt lainkaan.
        Kun häntä ohjattiin, hän vain toisti, miten Jeesus oli parantanut hänet, eikä hänessä ollut mitään vikaa. Lopulta seurakunnasta tuli mukaan mies, jolle asia selitetiin. Mitä tämä mies tuumasi tuolle nuorelle miehelle? No, hän alkoi moittia nuorta siitä, ettei hän uskonut riittävät lujasti, sillä aivan varmaan Jeesus hänet parantaa.

        Se oli surullista seurattavaa. Eikä nuori saanut ammattia.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1906
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe