Auton päälle huppu

Anonyymi-ap

Suosittelen heille, joilla ei ole autotallia.

Kun laittaa hupun auton päälle, niin ei tarvitse hinkata jäätä pois ikkunoista, vaan pääsee heti ajamaan.

23

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minne se huppu sitten. Jätetäänkö siihen parkkipaikalle vai otetaanko autoon mukaan. Entä lumisateella, eikö se ole kovin märkä ja painava.

      • Anonyymi

        Onhan se melkoinen vastus sekin.


      • Ei sitä tarvitse itse poistaa ja laittaa mihinkään.
        Ainakin täällä se on tuota pikaa myynnissä netillä. Lähtee itse yön aikana kävelemään.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse itse poistaa ja laittaa mihinkään.
        Ainakin täällä se on tuota pikaa myynnissä netillä. Lähtee itse yön aikana kävelemään.

        Hah hah


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei sitä tarvitse itse poistaa ja laittaa mihinkään.
        Ainakin täällä se on tuota pikaa myynnissä netillä. Lähtee itse yön aikana kävelemään.

        😂😎 Ja edullisesti


    • Anonyymi

      Onkohan se jotain hevospelin loimittamista sellainen vielä näkee että peitellään Mosse parkissa jollain pressulla tai tuulilasin vaikka matolla,,,Jeesus! ,,,aika harvoin ainakaan auttaa mitään!
      Vanhempi väki tekee tuollsta vaikka itsekin yli 40 ajellut töihin autolla vielä en ole pressuttanut ei ole talliakaaan eikä katosta !

    • Anonyymi

      Kantaa nimen puolipeite.
      Ohuesta, vedenpitävästä kevyestä materiaalista. Nurkissa nauhat tai lenkit kiinnittämistä varten. Ainakin minun peitteessäni oli alumiinikalvon näköinen ulkopinta.
      Itse materiaali ei kostu vaan lumi ja vesi lähtee ravistamalla.
      Ohutta materiaalia ja kevyt. Menee pieneen tilaan eikä vie pienenkään auton tavaratilasta kummoistakaan osuutta.

      Vielä eräs bonus. Suojaa myös takalasin joten niiltä osin, muuten yleiset umpitakalasiset näkisivät taustapeilistäkin liikennettä eikä vain lumen tukkimaa takalasia.

    • Anonyymi

      vin hulu kyttää aikansa autonpuuhiiin

    • Anonyymi

      Kokeilin joskus.

      Se totta, se toimii kyllä. Huonoja puolia oli sen paikalleen ährääminen ja sen survominen peräkonttiin. Joka tapauksessa oli harjaamista jonkin verran. Sisätilanlämmitin hyvä, paljon kätevämpi. Eikä huppu lämmitä konttoria. Mutta jos autoa ei tarvitse päivittäin ja auto parkissa pitempiä jaksoja, huppu varmastikkin ihan ok.

      Ei päivittäiseen käyttöön.

      =DW=

      • Anonyymi

        Onhan siinä yksin päälle laittamista, varsinkin kun tuulee.
        Kannattaa laittaa se jäätynyt ja huurteinen puoli silleen, että lumettoman puolen voi uudelleen vetää vasten autoa.

        Vähemmän aikaa vie se ährääminen, kuin että hinkkaa sitten jäätä pois ikkunoista,

        Ei tällä alueella kukaan varastele.
        En käytä autoa joka päivä, minulla toimii!
        Monta vuotta olen käyttänyt.


      • Anonyymi

        Käytin molempia malleja tarpeen mukaan. Lasit suojaava pieni versio on helppo käyttää eikä vaadi paljoakaan säilytystilaa.
        Käytin kokohuppua jouluina jolloin olin kartonkitehtaan jouluremonteissa 60-luvulla.
        Töihin lähtiessä ei tiennyt milloin lähtee vaihtamaan eväitä.
        Kello ei määrännyt aikataulua vaan kunkin remonttikohteen valmistumisvaihe.
        Pyhiltä sai 3 x palkan joten ei pois ei ollut kiirekään. Aina tilanteen salliessa otimme pukuhuoneessa torkut joiden pituus määräytyi pomon tarpeen mukaan. Pomo tiesi mistä ukkoja löytyy.
        Ensimmäisenä remppajouluna vanhempani hätääntyivät. Soittelivat sairaalan ja pollarilaitoksen ja viimein kävivät hätäpäissään tehtaan portilla kysymässä onko tapahtunut onnettomuutta.

        Auto oli kokohupun alla ennalta määräämättömän ajan. Tuossa tilanteessa puolsi paikkaansa.


    • Anonyymi

      Epäilyttää, että ketjussa menevät sekaisin auton kokopeitto ja vain "uumalinjan" = lasiosuuden peittävä huppu.
      Vm. on kevyt, pieni ja helppo käsitellä.

      • Anonyymi

        Kokopeitto on hyvä silloin kun sataa lunta ja on kova pakkanen, ja kun auto saa rauhassa seistä paikallaan eikä ajeta. Eikä mee lukot jäähän.
        Etulasi peittävä huppu kätevä on silloin kun on "vähän lunta, ja paljon kiirettä".

        Vois hyvin ottaa kellosta ajan ja verrata minkä verran menee kokohupun laittamiseen, ja sitten kun ei laita huppua, vaan raaputtelee ikkunat.

        Kumpi nopeampaa?

        Eilen oli kauhea kiire matkaan, ja meni nopeasti vetäistä koko huppu takakonttiin ja kaarraltaa matkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokopeitto on hyvä silloin kun sataa lunta ja on kova pakkanen, ja kun auto saa rauhassa seistä paikallaan eikä ajeta. Eikä mee lukot jäähän.
        Etulasi peittävä huppu kätevä on silloin kun on "vähän lunta, ja paljon kiirettä".

        Vois hyvin ottaa kellosta ajan ja verrata minkä verran menee kokohupun laittamiseen, ja sitten kun ei laita huppua, vaan raaputtelee ikkunat.

        Kumpi nopeampaa?

        Eilen oli kauhea kiire matkaan, ja meni nopeasti vetäistä koko huppu takakonttiin ja kaarraltaa matkaan.

        Siis kaikki lasit peittävä huppu! Kätevä käsitellä. Vie vähän tilaa. Helppo ravistella lumet ja vedet pois.
        Huppu kuin huppu mutta huputetut eivät ajele sokeina taustan liikenteelle.
        Takalasi ummessa ajavia on hämmästyttävän paljon.


    • Anonyymi

      Kokopeittoa kokeilin aikoinaan, mutta ei se tuulisella säällä pysy paikallaan. Pitää sitoa naruilla tiukasti kiinni, ja niiden irrottaminen vie sitten enemmän aikaa kuin ilman peittoa lähteminen. Katos on ainut hyvä keino, mutta eihän niitä kaikilla ole.

    • Anonyymi

      Tuuli hakkaa nykymaalit pressulla kivasti!

      • Anonyymi

        Eikö näillä kalliiden nykyökyautojen omistajilla olekaan ökyautotallia?

        Ei meikkää haittaa. Miten se sileä hupun pinta voi niin kauheesti tehdä naarmuja?
        Jos ketä haittaa, niin älkööt käyttäkö.

        Ite laitan tiiliskiven kankaaseen käärittynä katolle, niin eipäs tuuli vie.
        Auton nokalle toinen ja vot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö näillä kalliiden nykyökyautojen omistajilla olekaan ökyautotallia?

        Ei meikkää haittaa. Miten se sileä hupun pinta voi niin kauheesti tehdä naarmuja?
        Jos ketä haittaa, niin älkööt käyttäkö.

        Ite laitan tiiliskiven kankaaseen käärittynä katolle, niin eipäs tuuli vie.
        Auton nokalle toinen ja vot.

        Hupun käyttö on kätevää.
        Molemmissa päissä valmiiksi olen nuputtanut naruilla "möykyn", että ei helmat lepata tuulessa. Eivät lepata
        Pari kolme minuuttia menee, kun oppii tekniikan humpsattaa hupun päälle, ihan yksin onnistuu. Tosin helpottaa että on pieni auto. Puistelee vain lumet pois ja takakonttiin.


    • Anonyymi

      Saako Suomessa sakot jos auton katon päällä on lunta tai jäätä kun lähtee liikenteeseen? Entä jos tuulilasia ei ole rapattu puhtaaksi kunnolla?

      • Anonyymi

        Taitaapi saada, jos poliisi näkee. Tosin suosittelen putsaamaan. Katolla oleva lumi ja jää, kyllä humpsahtaa tuulilasille pysähtyessä, kun auto on lämmennyt. Ihan omakohtainen kokemus, kun laiskuuttani en viitsinyt putsata ja ajattelin, et kyllä se ilmavirta hoitaa. No ei hoitannut ja olen kiltisti siivonnut sen jälkeen katonkin. Samoin se lähtee vauhdissakin, mutta takanatulijan silmille, älkää siis ajako perstuntumalla rekkojenkaan takana, sieltä voipi humpsahtaa vähän enemmän silmille.


    • Anonyymi

      Näyttää olevan paljon noita "huppuja", ajavat niitä mukanaan, kun menevät esim kauppoihin tai töihin tai kuka nyt minnekin hurauttaa. Ei tarvitse laittaa ja ottaa pois yhtenään, kun antaa olla paikoillaan, tosin neuvoisin vaivautumaan edes sen verran, että kaivais niihin silmänreiät etu- ja sivuikkunoihin. Ai niin ja poliisisetä kyllä jakelee arpoja, jos sattuu näkemään, mutta ei hätää, ei ne ehdi enää kyttäämään senkään vertaa, kun seuraavaksi tarvii alkaa kyttäämään, josko joku pelaa vaikka Veikkauksen pelejä yli varojensa, niille rahoille on natseilla parempaa käyttöä.

      • Anonyymi

        Kylmaar kannatta ehdottomasti tehdä sijoitus ja hankkia kokopeittävä huppu, jos ei aio sitten rakentaa omaa autotallia/suojaa!
        Ei ole huolenhäiväntä sen jälkeen. Rattoisaa ajella pakkasessa.

        Ite onn käyttännä ammot ajat.
        Naapurit vähän aluksi naureskelivat, mutta hymyt hyytyi kerralla. kun itse helautin hupun päältä ja ite jäivät raapimaan ikkunoitaan pakkasessa ja hytisemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylmaar kannatta ehdottomasti tehdä sijoitus ja hankkia kokopeittävä huppu, jos ei aio sitten rakentaa omaa autotallia/suojaa!
        Ei ole huolenhäiväntä sen jälkeen. Rattoisaa ajella pakkasessa.

        Ite onn käyttännä ammot ajat.
        Naapurit vähän aluksi naureskelivat, mutta hymyt hyytyi kerralla. kun itse helautin hupun päältä ja ite jäivät raapimaan ikkunoitaan pakkasessa ja hytisemään.

        Nyt on sitten lumentulo alkanna.
        Itellä on huppu auton päällä ja painot katolla, eipä tuulessa lennähtele minnekään!

        Eläkkeellä kun oon ja sapuskaa varattuna, lämpöä sisällä ja tossut jalassa, niin enpä aio ainakaan viikkoon minnekään ajella. Jouluna vasta lasten luo.

        Saa sataa minkä verran vaan lunta, ei haittaa.

        En viittinyt panna ees ovia lukkoon, kun on hupun alla, ei kukaan vie.
        Eikä jäädy lukotkaan.

        Tervetuloa lumisade, kiitos huppari!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1947
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1669
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      15
      1618
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1517
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1475
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1390
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1357
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      650
      1271
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      17
      1203
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      10
      1158
    Aihe