Vanhoja sanomalehtiä ym.

Löysin sukulaisiani noista lehdistä ja mm. missä isotätini asui muinaisina opiskeluaikoinaan. Ensimmäinen rakennus purettiin 70-luvun alussa ja toinen rakennus tuhoutui pommituksissa. Sukulaiseni ovat näköjään ottaneet ahkerasti osaa kaikenlaisiin yhteiskunnallisiin juttuihin ja myös kalastuskuntien kokouksien päätöksistä löysin valtavasti tietoja.

https://digi.kansalliskirjasto.fi/etusivu

7

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva kun olet olemassa siitä on jo varmasti vuosia jotain olet vastannut minulle. Kaippa muistat kumi leksujen näpäitykset kun ajatten itselleni tekeväni jotain. Onneksi pidit minut hengissä.

      • Lisko aikanaan pyysi, etten vastaisi sinulle ja koska lupasin, niin minun on vaikea rikkoa tuota lupausta, vaikka Liskoa ei enää olekaan. Hankalaa on.

        Hyvää ja rauhallista Joulua toivotan.


      • buddy-love kirjoitti:

        Lisko aikanaan pyysi, etten vastaisi sinulle ja koska lupasin, niin minun on vaikea rikkoa tuota lupausta, vaikka Liskoa ei enää olekaan. Hankalaa on.

        Hyvää ja rauhallista Joulua toivotan.

        Niih jos välttämättä haluat niin. Kunnioitin myös häntä. miksi hävisin koska en halunnut saattaa mustasukkaiseksi.

        Voin sanoa kun itsetuhoisen ihmisen kanssa olen elänyt 19vutta se kertoo aika paljon siitä kuinka vaikuttaa myös minuun itseeni, voida huonosti suhteen alun. Eikä se ole vieläkään kunnossa lapsuuden traumoista.
        Mutta ymmärrän tilanteen paremmin kuin silloin koska asioita käsitelty ja paljon.

        Hyvää Joulua sinullekin🎁. Pidä turvassa itsesi.


      • valtakunta kirjoitti:

        Niih jos välttämättä haluat niin. Kunnioitin myös häntä. miksi hävisin koska en halunnut saattaa mustasukkaiseksi.

        Voin sanoa kun itsetuhoisen ihmisen kanssa olen elänyt 19vutta se kertoo aika paljon siitä kuinka vaikuttaa myös minuun itseeni, voida huonosti suhteen alun. Eikä se ole vieläkään kunnossa lapsuuden traumoista.
        Mutta ymmärrän tilanteen paremmin kuin silloin koska asioita käsitelty ja paljon.

        Hyvää Joulua sinullekin🎁. Pidä turvassa itsesi.

        Niin ja minua kiusattiin kovasti🙄 kaikki kaatui päälle silloin joten koin ihan hyvä lähteä tältä palstalta. Kaikki oli vain kovin vaikeaa silloin myös suututin marttyyrimallarin kun poistin kaikki viestini kun halusin unohtaa kaiken. En ole kovin rohkea ole vieläkään.

        Halusin nettiystävät/ ja ihmiset jotka vihasi minua ja pitää erossa elämästäni. Ei ollut helppoa. Ei korona nyt minut on tuonut esiin eniten kun joutuu huolissa olemaan koko yhteiskunnasta ja muiden ihmisten terveydestä ei ainoastaan omasta.

        Eipä moni suojaudu FFP2, ilmahygienialla ja käsihygienialla. Kuin katsot katu kuvaa. THL, STM ja sekä WHO tulee ristiriitaista viestin.

        THL vetää rokotetutkimusta myös mutta eivät seuraa näitä jälkitauteja LC. Salminen tuossa syytää vastuun sairaaloihin .

        Se harmittaa että ikäihmisiä ei suojella vain läheiset, jotka suojaa eikä kaikille ole. Harmittaa kovasti kun vähättelee THL sairautta.
        https://areena.yle.fi/1-50979215


    • Anonyymi

      Meidän isänäidin vintiltä löytyi iso kasa Jalluja. Olin silloin alta kouluiän.

      • Anonyymi

        Sen verran tarkennusta, isällä oli kaksi veljeä ja yksi sisko


    • Anonyymi

      Hei, tämän parissa vierähti tunti. Sukumme miehet näyttäytyivät hieman oudossa valossa. Uutisissa oli poliisin kertomana murha, epäonnistunut itsemurha ja ulosajo :\. Tapahtumia siinä 1890 ja 1930 luvun vaihteessa. Kaksi todennäköisesti niistä ulkomailla. Että sellaista sukua tässä nyt sitten ollaan. Toivottavasti toinen ketju toisi mukanaan jotain muuta, vaikka jäljet päättyvät isättömään lapseen. Mielenkiintoista oli kyllä :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe