Hienostihan nämä NATO asiat menee eteenpäin, vain Turkki ja Unkari vastustavat!

Anonyymi-ap

Erdoganin uusi vaatimus Nato-jäsenyydelle: Suomen ja Ruotsin luovutettava 130 ”terroristia”. Turkin presidentti asetti jälleen uuden ehdon, että Turkki ratifioisi Suomen ja Ruotsin Nato-jäsenyyshakemukset.

- Mitähän se Unkari haluaa? Siis ovatko nuo presidentit noissa maissa "täysin pihalla", vai onko Putin ostanut heidät taakseen, varmistamaan selustaansa, myyden halpaa kaasua ainakin Turkille. Venäjältähän pitäisi kulkea kaasuputki Mustanmeren kautta Kiyikoviin ja sieltä taasen Kreikkaan. Kaasun kulkua eräille maille, pitäisi jotenkin pystyä seuraamaan. Se kaasuputki hanke saattaa olla nyt "jäissä", mutt kaasua Venäjältä kuljetetaan ainakin Turkkiin, se on fakta.

Vähän tuntuu siltä, ett tässä vielä istutetaan keväällä perunatkin maahan, eikä silloinkaan vielä kuuluta Natoon. Aletaan olemaan aika kiusallisessa tilanteessa, jos kahden maan vastustus tulee maksamaan Suomelle vielä maltaita.
Missään nimessä toisinajattelijoita tai Kurdeja ei tule palauttaa Turkkiin, kyllä ihmisillä sananvapaus pitää olla. Noissa diktatuuriin sortuneissa maissa toisin ajattelijat mestataan.
trollikka

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkin osalta tilanne selvinnee viimeistään sikäläisten pressavaalien myötä kesällä. Unkari on oma lukunsa, mutta kattellaan, sielläkin pallit ovat heiluvaisia, sisäpoliittista peliä siis.

      Muutoinhan tolla ei ole Suomelle paskan väliä, voitaisiin koska tahansa sanoa, että no ei me sitten halutakaan NATOon kun se ei kerran kaikille tunnu sopivan, joten pitäkää paskanne. Mutta kun Ruotsilla on paniikki ja kun se on sitten prosessi naitettu tiukasti yhteen nimenomaan Suomen toimesta, niin siinäpä sitten ollaan.

      • "Muutoinhan tolla ei ole Suomelle paskan väliä, voitaisiin koska tahansa sanoa, että no ei me sitten halutakaan NATOon. "

        No on siinä vähän se, että ollaan rajanaapureita tuon Venäjän kanssa, Ruotsi ei. Koko ajan syötetään Ukrainaan aseita, joilla tapetaan venäläisiä. Voi olla, ettei sitä välttämättä katsota naapurissa hyvällä.

        Toisaalta vaikka päästäisiinkin NATO:on , niin Turkki ja Unkari on edelleen siellä. Jotta NATO tulisi puolustamaan Suomea, se vaatisi KAIKKIEN maiden yksimielisen päätöksen asiasta ja varvatkaapa vaan miten nuo samat maat toimisivat.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        "Muutoinhan tolla ei ole Suomelle paskan väliä, voitaisiin koska tahansa sanoa, että no ei me sitten halutakaan NATOon. "

        No on siinä vähän se, että ollaan rajanaapureita tuon Venäjän kanssa, Ruotsi ei. Koko ajan syötetään Ukrainaan aseita, joilla tapetaan venäläisiä. Voi olla, ettei sitä välttämättä katsota naapurissa hyvällä.

        Toisaalta vaikka päästäisiinkin NATO:on , niin Turkki ja Unkari on edelleen siellä. Jotta NATO tulisi puolustamaan Suomea, se vaatisi KAIKKIEN maiden yksimielisen päätöksen asiasta ja varvatkaapa vaan miten nuo samat maat toimisivat.

        Non niin, saahan mä tämän asian käänteisestikin ilmaistuna; jos venkuloimaan aletaan!

        Venäjälle on pelkästään eduksi, ett Suomi liittyy Natoon. Koska; jos yksi maa pystyy sabotoimaan kaikki muiden maiden hyväksymät loppupäätelmät, Suomi pystyisi myös siihen silloin... me ei ratifioitaisi mitään päätöksiä mitkä koskisivat pakotteita Venäjää vastaan.
        Eikä tänne olisi liittoutuneiden koneilla tulemista, edes pakkolaskuun, lentäkööt Viroon tai Puolaan, Ruotsiin. Suomi eristäytyisi muusta maailmasta ja tultaisiin toimeen kuten 200vuotta takaperinkin, omavaraisesti! Niinkö meinaat?


      • Yogamies kirjoitti:

        "Muutoinhan tolla ei ole Suomelle paskan väliä, voitaisiin koska tahansa sanoa, että no ei me sitten halutakaan NATOon. "

        No on siinä vähän se, että ollaan rajanaapureita tuon Venäjän kanssa, Ruotsi ei. Koko ajan syötetään Ukrainaan aseita, joilla tapetaan venäläisiä. Voi olla, ettei sitä välttämättä katsota naapurissa hyvällä.

        Toisaalta vaikka päästäisiinkin NATO:on , niin Turkki ja Unkari on edelleen siellä. Jotta NATO tulisi puolustamaan Suomea, se vaatisi KAIKKIEN maiden yksimielisen päätöksen asiasta ja varvatkaapa vaan miten nuo samat maat toimisivat.

        No ainahan se on mahdollista, että ilman NATOa rakas veljeskansa päättää laajentaa elintilaansa Suomen puolelle. Mutta eihän se NATOkaan sitä välttämättä estäisi. Sikäli on kiva, että on noita kahdenvälisiä turvallisuustakuita jo povarissa pappilan hätävarana.

        Ja aika hyvinhän tässä tultiin juttuun naapurin kanssa sen 70 vuotta. Nyt sitten tuo viimeisin tsaari on alkanut tänttäröimään, mutta eipä sekään siellä ikuisesti valtikkaa heiluttele, sitten tilalle astuu joku toinen, joka voi olla samaa maata tai sitten rauhallisempi. Aika näyttää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Non niin, saahan mä tämän asian käänteisestikin ilmaistuna; jos venkuloimaan aletaan!

        Venäjälle on pelkästään eduksi, ett Suomi liittyy Natoon. Koska; jos yksi maa pystyy sabotoimaan kaikki muiden maiden hyväksymät loppupäätelmät, Suomi pystyisi myös siihen silloin... me ei ratifioitaisi mitään päätöksiä mitkä koskisivat pakotteita Venäjää vastaan.
        Eikä tänne olisi liittoutuneiden koneilla tulemista, edes pakkolaskuun, lentäkööt Viroon tai Puolaan, Ruotsiin. Suomi eristäytyisi muusta maailmasta ja tultaisiin toimeen kuten 200vuotta takaperinkin, omavaraisesti! Niinkö meinaat?

        En oikein ymmärtänyt pointtiasi.

        Ei venäjälle ole etu suomen liittyminen, koska aina tarvitisi miettiä, että mitä jos ne muut NATOlaiset sittenkin tulevat ihan joukolla avuksi, vaikka Turkki ja Unkari eivät tulisikaan.

        Mahdollisuus kuitenkin on, että eivät tulisikaan, varsinkin jos kyseessä ei olisi selvä hyökkäys, vaan sellainen vihreiden miesten hyökkäys ja suomen oman venäläisvähemmistön kapina.


      • Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

        En oikein ymmärtänyt pointtiasi.

        Ei venäjälle ole etu suomen liittyminen, koska aina tarvitisi miettiä, että mitä jos ne muut NATOlaiset sittenkin tulevat ihan joukolla avuksi, vaikka Turkki ja Unkari eivät tulisikaan.

        Mahdollisuus kuitenkin on, että eivät tulisikaan, varsinkin jos kyseessä ei olisi selvä hyökkäys, vaan sellainen vihreiden miesten hyökkäys ja suomen oman venäläisvähemmistön kapina.

        Onhan se mahdollista, ett Suomen omat venäjänkieliset ja nämä venäjänkieliset sotapakolaiset alkavat kapinoimaan ja kutsuvat vielä valtakunnan johtaja Putinin samoihin kemuihin mukaan.

        "En oikein ymmärtänyt pointtiasi."- Ett todellakaan ymmärtänyt!
        Jos nyt suomentaisin sulle sanomani; Minä venkuloin viestini venäläisittäin; se mitä sanotaan ei tarkoita sitä mitä tehdään!
        - Kyllä mä uskon ett sieltä voitaisiin olla tulossa tekemään rauhaa, rynkyt kainalossa.
        Mulla on ainoastaan kivääri, jotenkin ahistaa! Kyllä mä yhä olen Natoon liittymisen kannalla. Jos se vaan mitenkään onnistuu, Turkin keisari on mielestään ainakin nyt avainasemassa ja kiristää suostumuksestaan vaikka mitä lunnaita. Niihin ei pidä suostua.
        Seuraisi siitä kieltäytymisestä sitten vaikka mitä!

        Senhän käsittää jo lapsikin mihin Erdogan niitä Biden:ltä vaatimiaan hävittäjiä käyttäisi.
        Ei niitä lentohalleissa säilytettäisi, käyttöön ne menisivät ja kurdikansa olisi ensimmäisenä pommitusten kohteena. Näinhän hän itse on vannonut, hävittävänsä kurdit sukupuuttoon.
        Samoin kun Eurooppa on kaasupulassa, kaasua on Turkissa käytössä ilman suurempaa pulaa; koska Putin myy kohtuu hintaan kaasua turkkilaisille! Miksiköhän, mieti sitä!
        trollikka


    • Anonyymi

      Miksi suomi suojelisi tappajia????

      • Anonyymi

        Oikeusvaltiossa niistä tappamisista pitää olla todisteet. Ei riitä, että joku vaan kutsuu tappajaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeusvaltiossa niistä tappamisista pitää olla todisteet. Ei riitä, että joku vaan kutsuu tappajaksi.

        Halosen enkeli Gabriel syytteessä kuten aiemminkin.Suomessa eisaada aikaiseksi lasta eikä paskaa puhumattakaan tuomiosta murhaajille.


    • Ei olla Natossa vielä pitkään aikaan. Aina tulee uusia mutkia matkaan.

      • Kertoo aika huonoa siitä miten Natossa hommat sujuu, kun samaan aikaan hehkutellaan miten avoimet ovet on senkus vaan sisään marssii.


    • Anonyymi

      Sellainen maa, millainen on sen johtajakin. Itse olen ollut turistina Turkissa, en enää Erdoganin aikana. Häikäilemätön omaan napaan tuijottaja saa itseni voimaan pahoin. Turkkilaisuus on paljon sitä, valheita ja turistien huijaamista. Erdogan ruokkii tätä vielä lisää, tätä on mustavalkoinen ajattelu. Putin ja Erdogan kuin kaksi marjaa.

    • Anonyymi

      Kuka muka uskoo ettei Turkin kantaa päätä Biden joka kiristää Turkkia hävittäjäkaupoilla.

      Luovutuskysymykset on pelkkä tekosyy. Turkki tekee kuten USA sanoo.

      Suomesta uusi Ukraina on jenkeillä tähtäimessä.

      • Anonyymi

        Biden:llä on dementia, jos ei käsitä mitä turkkilaiset tekee hävittäjillä. Kyllä siinä on Syyrian kurdit sekä kreikkalaiset vaarassa tulla pommitetuiksi. Ja jos tilanne pahasti eskaloituu, ehkä silloin amerikkalaiset joutuvat vielä taistelemaan itse myymiään koneita vastaan. =(

        Joten minusta Biden:llä ei ole mitään syytä taipua Erdoganin vaatimuksiin, eteenkin kun tilanne kaikkiaan on räjähdys herkkä.

        Pikemminkin voisi alkaa ajatella miten Turkki potkitaan ulos Natosta; sehän on Valkovenäjän kanssa Putinin talutusnuorassa, eivät kyseiset kansat ole vapaita päättämään; kenen puolesta taistelevat jos täysimääräinen sota syttyy!
        Näin minä ainakin nykyään asian olen ymmärtänyt!
        trollikka


    • Anonyymi

      Miksei suomen hallitus sano suoraan että turkin presidentti on itse terroristi

      • Anonyymi

        Parempi sanoa vasta täysjäsenyyden jälkeen. Nyt pitää nöyristellä.


      • Anonyymi

        Diplomaattisista syistä; käytöksemme on korrektia!
        Se mitä me ajatellaan kyseisestä henkilöstä omassa mielessämme onkin jo aivan toinen asia, meillä on valinnanvapaus ajatella kuten haluamme Turkin presidentistäkin.
        Olen kanssasi täysin samaa mieltä, mutt en kehottaisi kuitenkaan virallisia edustajiamme sitä hänelle henkilökohtaisesti kertomaan... Sitä on diplomatia, tässäkin asiassa!
        trollikka

        Nyt menen hakemaan Mimmin hoidosta, ja me suunnataan kaupan kautta kotiin!
        sama


    • Anonyymi

      Jos ei edes jäseneksi ottaminen ja "avoimet ovet" suju kuten lupaillaan niin EI IKINÄ suju puolustaminenkaan. Riitaisa kerho jossa jokainen ajaa pelkkää omaa etua.

      • Anonyymi

        Niin saa nähdä jos joskus viides artikkeli toteutuu ja jos meno on sama että yks on vastaan ja muut puolustuksen kannalla, niin sopii miettiä mikä liittouman todellinen tarkoitus on.


    • Anonyymi

      Ihmisillä on kauhea hätä. Hitaasti hyvä tulee ja ennen suurempaa loikkaa on hyvä vähän hidastaakin

    • No tuntuuhan toi Unkarin ja Turkin kikkailu ihan koomiselle.

      Mä luulen, että jossain kabineteissa Naton porukoissa mietitään jo peliliikkeitä ja asianajaja-armeija miettii, miten Turkin ja Unkarin venkoilu asiassa saadaan lopetettua... siitä vaan ei haluta nyt uutisia, siksi on hiljaista...

      Sitä vaan mietin, että jakautuukohan koko maailma tässä ennenpitkään vähän kahtia... niihin maihin missä on noita yksinvaltiaita perseilemässä ja sitten länsimielisiin, millä on jonkinlainen demokratiaan perustuva kansanvalta? 🤔

      • Anonyymi

        Minä menen ja näytän p*rsettä niille. Sillä se hoituu!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä menen ja näytän p*rsettä niille. Sillä se hoituu!

        No ne tuntuu vetävän porot nokkaan vähemmästäkin. Aika pienimunaisia äkäsiä ukkoja tuntuvat olevan....niinkuin yleensäkin noi yksinvaltiaat.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ne tuntuu vetävän porot nokkaan vähemmästäkin. Aika pienimunaisia äkäsiä ukkoja tuntuvat olevan....niinkuin yleensäkin noi yksinvaltiaat.

        Juu he ovat liian kaukana meistä kaikilla tavoin.


      • Anonyymi

        Olisi parempi kun ei tarvitsisi olla tekemisissä kenenkään kanssa. Suomalaiset pärjäävät ihan itse.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ne tuntuu vetävän porot nokkaan vähemmästäkin. Aika pienimunaisia äkäsiä ukkoja tuntuvat olevan....niinkuin yleensäkin noi yksinvaltiaat.

        Mä en luota turkkiin en unkariinkaan, jos ollaan Natossa turkki ja unkari Venäjän ystävämaina kertovat taatusti Suomen puolustusasiat Venäjälle. Mitä ajattelet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en luota turkkiin en unkariinkaan, jos ollaan Natossa turkki ja unkari Venäjän ystävämaina kertovat taatusti Suomen puolustusasiat Venäjälle. Mitä ajattelet?

        Enpä usko, että nykyään mitään dramaattisia salaisuuksia kellään maalla on omissa puolustusvoimissaan. Kaluston ja kyvyn tietää aika moni maa...

        Mutta sitä mieltä olen, että moni Natomaa olisi valmis potkimaan Turkin ja Unkarin Natosta pois ja ottamaan Suomen ja Ruotsin ennemmin, kun se nostaisi kokonaiskykyä Natossa. Turkilla on ehkä jotain kalustoa tms. mutta ei ehkä samaa osaamista ja organisointikykyä ja muuta mitä Ruotsills ja Suomella.... onhan tuo jo nähty miten korruptio on esimerkiksi syönyt Venäjältä sotilaalliset kyvyt. Senhän pitäisi marssia Ukrainan yli, mutta räpistelyä tuo on enempi muistuttanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisi parempi kun ei tarvitsisi olla tekemisissä kenenkään kanssa. Suomalaiset pärjäävät ihan itse.

        No Natoon kannattaa mennä.

        Kyllä Suomi tarvitsee muitakin apuja.... tarvitsi toisessa maailmansodassakin ja parempi kun nyt ei jouduttaisi lähtemään kenenkään tyhjäpäisen diktaattorin kelkkaan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enpä usko, että nykyään mitään dramaattisia salaisuuksia kellään maalla on omissa puolustusvoimissaan. Kaluston ja kyvyn tietää aika moni maa...

        Mutta sitä mieltä olen, että moni Natomaa olisi valmis potkimaan Turkin ja Unkarin Natosta pois ja ottamaan Suomen ja Ruotsin ennemmin, kun se nostaisi kokonaiskykyä Natossa. Turkilla on ehkä jotain kalustoa tms. mutta ei ehkä samaa osaamista ja organisointikykyä ja muuta mitä Ruotsills ja Suomella.... onhan tuo jo nähty miten korruptio on esimerkiksi syönyt Venäjältä sotilaalliset kyvyt. Senhän pitäisi marssia Ukrainan yli, mutta räpistelyä tuo on enempi muistuttanut.

        Sitten ne kaksi maata pitää potkaista pois. Ovat vain kaikille haittana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten ne kaksi maata pitää potkaista pois. Ovat vain kaikille haittana.

        No itse luulen, että jossain mietitään, että miten se onnistuisi. 🤔
        Eihän liittyminen ja siihen muiden jäsenmaiden kilpaa huudattaminen omilla ehdoilla ole ollut Naton tarkoitusperä aluinpitäenkään, mutta tätä ei ole huomioitu aikoinaan. Mutta ei ne siellä Natossa ihan mitä huvittaa saa tehdä... ne on jo sopineet sääntönsä...ja muutoksiin tarvitaan varmasti kaikkirn maiden lupa....🤔

        Mutta eiköhän sieltä joku niksi löydy, kun tarpeeksi kireälle homma menee....


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No itse luulen, että jossain mietitään, että miten se onnistuisi. 🤔
        Eihän liittyminen ja siihen muiden jäsenmaiden kilpaa huudattaminen omilla ehdoilla ole ollut Naton tarkoitusperä aluinpitäenkään, mutta tätä ei ole huomioitu aikoinaan. Mutta ei ne siellä Natossa ihan mitä huvittaa saa tehdä... ne on jo sopineet sääntönsä...ja muutoksiin tarvitaan varmasti kaikkirn maiden lupa....🤔

        Mutta eiköhän sieltä joku niksi löydy, kun tarpeeksi kireälle homma menee....

        USA lla on aina jotain takataskussa. Kyllä…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en luota turkkiin en unkariinkaan, jos ollaan Natossa turkki ja unkari Venäjän ystävämaina kertovat taatusti Suomen puolustusasiat Venäjälle. Mitä ajattelet?

        Hah! Sillä erolla että Venäjällä on tälläkin hetkellä parempi tieto suomen sotilaallisesta tilanteesta ja kyvystä puolustautua kuin turkilla ja unkarilla yhteensä.
        Näin ulkona sinäkin näytät olevan suurvaltapolitiikasta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enpä usko, että nykyään mitään dramaattisia salaisuuksia kellään maalla on omissa puolustusvoimissaan. Kaluston ja kyvyn tietää aika moni maa...

        Mutta sitä mieltä olen, että moni Natomaa olisi valmis potkimaan Turkin ja Unkarin Natosta pois ja ottamaan Suomen ja Ruotsin ennemmin, kun se nostaisi kokonaiskykyä Natossa. Turkilla on ehkä jotain kalustoa tms. mutta ei ehkä samaa osaamista ja organisointikykyä ja muuta mitä Ruotsills ja Suomella.... onhan tuo jo nähty miten korruptio on esimerkiksi syönyt Venäjältä sotilaalliset kyvyt. Senhän pitäisi marssia Ukrainan yli, mutta räpistelyä tuo on enempi muistuttanut.

        Eräiilä oli kiire romuttaa NL taustaiset tankit suomessa vaikka käyttökelpoisia edelleenkin.Joku tienasi isot rahat voitelemalla avainhenkilöt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        USA lla on aina jotain takataskussa. Kyllä…

        No .inusta se jo hyväksyi jonkun hävittäjähomman Turkille, mutta ei taida nyt riittää niille pässinpäille...

        Mutta jotenkin hiljainfn Usa on päättäväinen... jos ne mesoaa, silloin ei joku onnistu, joten mä uskon, että siellä valmistellaan jotain kyllä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eräiilä oli kiire romuttaa NL taustaiset tankit suomessa vaikka käyttökelpoisia edelleenkin.Joku tienasi isot rahat voitelemalla avainhenkilöt.

        No mä näin intissä niitä livenä... joutikin romu-ukoille. Moottoreistakin kuului sellainen pauke, että mietittiin milloin tulee joku mäntä ulos ja mistä.

        Sama juttu sopi kaikkiin venäläisvalmisteisiin militarivehkeisiin. Epäluotettavia ja väkisin tehtyjä romuja... ehkä joku Kalasnikov-rynkky on ok.. muilla rytkyillä ei tee yhtään mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Sillä erolla että Venäjällä on tälläkin hetkellä parempi tieto suomen sotilaallisesta tilanteesta ja kyvystä puolustautua kuin turkilla ja unkarilla yhteensä.
        Näin ulkona sinäkin näytät olevan suurvaltapolitiikasta.

        Mäkin olen sitä mieltä... ei Unkarilla ja Turkilla ole mitään intressejä tiedustella Suomen puolustusvalmiuksia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Sillä erolla että Venäjällä on tälläkin hetkellä parempi tieto suomen sotilaallisesta tilanteesta ja kyvystä puolustautua kuin turkilla ja unkarilla yhteensä.
        Näin ulkona sinäkin näytät olevan suurvaltapolitiikasta.

        Etpä tiedä kaikkea.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mäkin olen sitä mieltä... ei Unkarilla ja Turkilla ole mitään intressejä tiedustella Suomen puolustusvalmiuksia...

        Sama porukka samassa Natossa. Luuletteko ettei venäjä hyödyntäisi ystävämaansa Turkin apua jatkotiedoissa!? Totta kai hyödyntää. Suomen tiedot tulevat avoimena kaikille NATO maille, ja Venäjä jos mikä pelaa Turkin ja Unkariin kanssa aina samaan pussiin. Se, joka ei sitä tajua tulevaisuudessa, on tyhmä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Sillä erolla että Venäjällä on tälläkin hetkellä parempi tieto suomen sotilaallisesta tilanteesta ja kyvystä puolustautua kuin turkilla ja unkarilla yhteensä.
        Näin ulkona sinäkin näytät olevan suurvaltapolitiikasta.

        Säikähdit. Reaktiosi osoitti sen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mäkin olen sitä mieltä... ei Unkarilla ja Turkilla ole mitään intressejä tiedustella Suomen puolustusvalmiuksia...

        Ei heidän Natossa tarvitse tiedustella; heillä on tiedot. NATO jakaa maiden kesken tietonsa. Se on ns. yhteisturvaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei heidän Natossa tarvitse tiedustella; heillä on tiedot. NATO jakaa maiden kesken tietonsa. Se on ns. yhteisturvaa.

        Eli Natoon kuuluvien maiden kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! Sillä erolla että Venäjällä on tälläkin hetkellä parempi tieto suomen sotilaallisesta tilanteesta ja kyvystä puolustautua kuin turkilla ja unkarilla yhteensä.
        Näin ulkona sinäkin näytät olevan suurvaltapolitiikasta.

        Vähänpä sä mitään Erdoganin ja Putinin väleistä tiedät. Hattu silmillä, nostas niin näet sieltä alta paremmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei heidän Natossa tarvitse tiedustella; heillä on tiedot. NATO jakaa maiden kesken tietonsa. Se on ns. yhteisturvaa.

        Nykyään sinäkin voi tarkastella mitä mikäkin maa on hommannut kalustoa. Satelliiteilla ja muilla vehkeillä pystytään aika tarkasti tietämään mitä kenelläkin on.

        Lisäksi jokainen maa liki poikkeuksetta kertoo avoimestikin hankintansa...

        Valtiosalaisuudet korkeintaan liittyy strategiaan ja niitä ei Natossakaan muilta kysellä. On vaan yhdessä sovittuja juttuja, kuten kuuluisa artikla 5.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nykyään sinäkin voi tarkastella mitä mikäkin maa on hommannut kalustoa. Satelliiteilla ja muilla vehkeillä pystytään aika tarkasti tietämään mitä kenelläkin on.

        Lisäksi jokainen maa liki poikkeuksetta kertoo avoimestikin hankintansa...

        Valtiosalaisuudet korkeintaan liittyy strategiaan ja niitä ei Natossakaan muilta kysellä. On vaan yhdessä sovittuja juttuja, kuten kuuluisa artikla 5.

        Perehtykääs nyt oikeasti hieman siihen NATOON ennen kuin kirjoittelette näitä juttujanne. Esim. eri asteisiin kokouksiin ja niiden sisältöihin.

        Hirveä, miten porukka elää täällä lapsenuskossa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perehtykääs nyt oikeasti hieman siihen NATOON ennen kuin kirjoittelette näitä juttujanne. Esim. eri asteisiin kokouksiin ja niiden sisältöihin.

        Hirveä, miten porukka elää täällä lapsenuskossa!

        Ihan turha kommentti vailla mitään...

        Mutta niin tyypillistä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ihan turha kommentti vailla mitään...

        Mutta niin tyypillistä...

        Ei ole turha kun näkee ettei teillä NATOn jäsenten toiminnasta ole mitään tietoa. Olette kerran kuulleet uutisista sanan ”artikla viisi”. Siinä kaikki.

        Eli uudelleen. Perehtymään käytäntöihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole turha kun näkee ettei teillä NATOn jäsenten toiminnasta ole mitään tietoa. Olette kerran kuulleet uutisista sanan ”artikla viisi”. Siinä kaikki.

        Eli uudelleen. Perehtymään käytäntöihin.

        Ja sinä olet lukenut sanatarkkaan kaikki ja voit kääntää kaiken mitä mediassa puhutaan juuri toisinpäin?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ja sinä olet lukenut sanatarkkaan kaikki ja voit kääntää kaiken mitä mediassa puhutaan juuri toisinpäin?

        Mikä estää sua perehtymästä mutun sijaan NATO faktaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sua perehtymästä mutun sijaan NATO faktaan?

        Ei niitä kiinnosta tieto…


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää sua perehtymästä mutun sijaan NATO faktaan?

        Mikä estää sinua sanomasta mikä sitä mutua nyt tässä on? 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mikä estää sinua sanomasta mikä sitä mutua nyt tässä on? 😁

        Kaikki tuo tietämätön hölinäsi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tuo tietämätön hölinäsi.

        Juu. Ja sinultahan on tullut viisautta kehiin. 🤣🤣🤣

        Kyllä teidän jorinat on jo kuultu, eikä kiinnosta, kun niissä ei ole mitään faktaa... pelkkääfoliohattu päässä puskista huutelua ja jotain historiasta keksittyä mutuilua...

        Että unohda jo... seposta jossain muualla jollekin kiihkoilijalle kilpaa...😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Juu. Ja sinultahan on tullut viisautta kehiin. 🤣🤣🤣

        Kyllä teidän jorinat on jo kuultu, eikä kiinnosta, kun niissä ei ole mitään faktaa... pelkkääfoliohattu päässä puskista huutelua ja jotain historiasta keksittyä mutuilua...

        Että unohda jo... seposta jossain muualla jollekin kiihkoilijalle kilpaa...😊

        Olet menossa Natoon etkä tiedä siitä mitään onnea ja tervemenoa!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Juu. Ja sinultahan on tullut viisautta kehiin. 🤣🤣🤣

        Kyllä teidän jorinat on jo kuultu, eikä kiinnosta, kun niissä ei ole mitään faktaa... pelkkääfoliohattu päässä puskista huutelua ja jotain historiasta keksittyä mutuilua...

        Että unohda jo... seposta jossain muualla jollekin kiihkoilijalle kilpaa...😊

        Sä olet siis sitä mieltä, että Suomen sotilaallisten puolustustietojen jako on samalla tasolla myös sitten kun olemme Natossa? Niinkö? Pheh..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet siis sitä mieltä, että Suomen sotilaallisten puolustustietojen jako on samalla tasolla myös sitten kun olemme Natossa? Niinkö? Pheh..

        Luuletkos sinä, että Naton porukka ei jo tietäisi mitä täältä löytyy? Phehhehheh...

        Täällä on värjäilty Natoväreihin kalustoakin jo vuosia, sekä kehitetty järjestään Natosopivaksi koko puolustuslaitos. .pehehee vaan juntti!

        Viime keväänä vaan loppui se viimeinenkin kumartelu ryssille.... se siitä...ja pjehhehheh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet menossa Natoon etkä tiedä siitä mitään onnea ja tervemenoa!

        No tässä sitä mennään... eikä meinata... vilkutan sulle sinne Venäjälle tai missähän muussa jumalsn selän takana asutkaan. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Luuletkos sinä, että Naton porukka ei jo tietäisi mitä täältä löytyy? Phehhehheh...

        Täällä on värjäilty Natoväreihin kalustoakin jo vuosia, sekä kehitetty järjestään Natosopivaksi koko puolustuslaitos. .pehehee vaan juntti!

        Viime keväänä vaan loppui se viimeinenkin kumartelu ryssille.... se siitä...ja pjehhehheh.

        🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️


    • Anonyymi

      Asia on hyvin yksinkertainen. Terroristit Turkkiin ja nimi nato papereihin. Päästään roskasakista ja puolustusliittoon. Erikoista, jos muutaman rikollisen takia saamme ilman liittoumaa venäjän sotilaalliset vihat niskoillemme.

      • Anonyymi

        Jessus, sä olet yksinkertainen! Ei ihan riitä Erdoganin mielipide jonkun kurdin terrorismisuudesta! Kattos kun kyseinen "maanisä" on luvannut tuhota joka ainoan kurdin!
        Kurdit muuten on vähemmistö kansanosaa ja eräänlaisesta pakosta suurin osa asuu nykyään Syyriassa tai Irakissa. Kurdit muuten oli niitä jotka auttoivat amerikkalaisia sissi sodassa islamistiterroristeja vastaan.
        Turkki on islamistinen valtio, joten ajattelehan mikä mahtaisi olla syy; miksi kurdit ovat Turkin presidentin tähtäimessä ja kauppatavarana!
        Suomen kaltainen oikeusvaltio; Ei voi sortua noin läpinäkyvään syytösten hyväksyntään!
        Ja kreikkalaisten turvallisuus olisi myös vaarassa, kyllä vanhat kaunat elää etelänmaissa, ihan yhtähyvin kuin muuallakin ja turkkilaisilla on vielä muistissa toisen maailmansodan jälkeiset tapahtumat!
        1929 solmittu rauha kreikkalaisten kanssa, hiertää yhä maiden välisissä suhteissa.
        Uudenaikaiset pommikoneet, olisivat oiva kiristyskeino taas kreikkalaisia vastaan ja sodalla uhkaaminen. Ei tuollaiselle diktaattorille pidä antaa edes pikkusormeaan; silloin se vie koko käden!

        "Turkissa esim. inflaatio huitelee lähellä 100% vuodessa. Vaalit ovat sielläkin tulossa. Paljon parempia ehdotuksia islamilaisen maan demokratiasta ei toistaiseksi maailmassa ole nähty."
        -

        -Eikä tulla näkemään, jos demokraatit antavat asioiden olla kuten ne nyt ovat!
        Siksi Turkin presidentin vaatimuksiin ei pidä suostua, jos ne ovat tuon kaltaista öykäröintiä!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jessus, sä olet yksinkertainen! Ei ihan riitä Erdoganin mielipide jonkun kurdin terrorismisuudesta! Kattos kun kyseinen "maanisä" on luvannut tuhota joka ainoan kurdin!
        Kurdit muuten on vähemmistö kansanosaa ja eräänlaisesta pakosta suurin osa asuu nykyään Syyriassa tai Irakissa. Kurdit muuten oli niitä jotka auttoivat amerikkalaisia sissi sodassa islamistiterroristeja vastaan.
        Turkki on islamistinen valtio, joten ajattelehan mikä mahtaisi olla syy; miksi kurdit ovat Turkin presidentin tähtäimessä ja kauppatavarana!
        Suomen kaltainen oikeusvaltio; Ei voi sortua noin läpinäkyvään syytösten hyväksyntään!
        Ja kreikkalaisten turvallisuus olisi myös vaarassa, kyllä vanhat kaunat elää etelänmaissa, ihan yhtähyvin kuin muuallakin ja turkkilaisilla on vielä muistissa toisen maailmansodan jälkeiset tapahtumat!
        1929 solmittu rauha kreikkalaisten kanssa, hiertää yhä maiden välisissä suhteissa.
        Uudenaikaiset pommikoneet, olisivat oiva kiristyskeino taas kreikkalaisia vastaan ja sodalla uhkaaminen. Ei tuollaiselle diktaattorille pidä antaa edes pikkusormeaan; silloin se vie koko käden!

        "Turkissa esim. inflaatio huitelee lähellä 100% vuodessa. Vaalit ovat sielläkin tulossa. Paljon parempia ehdotuksia islamilaisen maan demokratiasta ei toistaiseksi maailmassa ole nähty."
        -

        -Eikä tulla näkemään, jos demokraatit antavat asioiden olla kuten ne nyt ovat!
        Siksi Turkin presidentin vaatimuksiin ei pidä suostua, jos ne ovat tuon kaltaista öykäröintiä!
        trollikka

        Jokatapauksessa turkilla (tai turkin kautta?) on ote suomen palleista, joten väliäkö sillä mitä tuo terrorismista sanoo/valehtelee, koska sillä tuo nyt kiristää.


    • Anonyymi

      Ei Putin päästa Suomea natoon.

    • Turkkilaisten näkökulmasta maailmassa on varmasti lukuisia tärkeämpiä asioita kuin Venäjä tai sen etu saati sitten joidenkin pohjoiseurooppalaisten Nato-jäsenyys. Suomessa asia voi olla top-3 poliittisia asioita, Turkissa hyvin kaukana siitä, mutta kuitenkin jonkinlainen juttu jolla basaarissa voi kauppaa käydä.

      Turkissa esim. inflaatio huitelee lähellä 100% vuodessa. Vaalit ovat sielläkin tulossa. Paljon parempia ehdotuksia islamilaisen maan demokratiasta ei toistaiseksi maailmassa ole nähty.

    • Anonyymi

      Rehellinen ja oikeudentuntoinen suomi käveli maailman vanhimpaan ansaan uskomalla muiden lupauksiin. Heh, vielä valtiotasolla, ulkopolitiikassa. Pokerivaltiot kyykyttää tällaista maata miten pitkään tahtoo.

    • Anonyymi

      Suomi ja Ruotsi pääsevät Natoon myöhemmin tai vieläkin myöhemmin. Molemmat Turkki ja Unkari vetkuttelevat ratifiointia omista sisäpoliittisista syistä, (yksin) vallanhimosta, rahan takia, kiristyksen ja kaiken muun millä voisivat hyötyä tilanteesta, ottaa siitä kaiken irti.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Suomi on turvassa niin kauan kuin eivät jenkit pääse tänne hääräämään, siinä mielessä erdogan toimii Suomen parhaaksi vaikka onhan ne nyt tekemässä vastaavaa kahdenvälistä yhteityösopimusta kuin ukrainan kanssa tekivät ja joka johti nopeasti sotaan.

      Ukrainassahan on alettu pikkuhiljaa ymmärtämään mihin Zelenskyin ja Bidenin salasopimukset pikkuhiljaa on johtaneet, liittoneuvoston perustuslaki- ja valtionrakennuskomitean jäsen Olga Kovitidi on vastikään lausunut "Lisäämällä sotilaallista apua Ukrainalle Yhdysvaltain johtama Nato tuhoaa tarkoituksella Ukrainan valtion ja kansan", vähänkään asioista ymmärtävät tietävät että tuo on totta.

      Kerronpa tähän sellaisenkin tiedon maailman lehdistöstä että Zelenskyi on aikeissa erottaa ukrainan asevoimien ylipäällikön Valeri Zaluzhnyn liiallisen kansansuosion vuoksi, tunkiolle ei sovi kahta kukkoa.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        Suomi on turvassa, ellei Venäjä hyökkää. Nato on turvana, jos Venäjä hyökkää.

        Nato ei tuhoa Ukrainaa vaan Venäjä tuhoaa Ukrainan, tämä on totuus.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Kerros nyt Harmis, aivan rehellisesti: Kuka on tämä; liittoneuvoston perustuslaki- ja valtionrakennuskomitean jäsen Olga Kovitidi. Siis syntyjään ja äidinkieleltään?
      Mä vähän kaivelin jo tuota tietoa.... että silleen!
      trollikka

      • Anonyymi

        Sä et tietenkään vastaa, niin mä voin kertoa ett OLGA on syntyjäänkin venäläinen, tosin ollut Ukrainassakin politikko... joka tällä hetkellä on poispotkittu virastaan. En nyt ihan pelkkiin juoruihin ala kirjoitustani perustamaan, joten eiköhän tämä riitä antamaan asianmukaisen käsityksen; kuka puhuu ja millä kielellä, kenen eduksi!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä et tietenkään vastaa, niin mä voin kertoa ett OLGA on syntyjäänkin venäläinen, tosin ollut Ukrainassakin politikko... joka tällä hetkellä on poispotkittu virastaan. En nyt ihan pelkkiin juoruihin ala kirjoitustani perustamaan, joten eiköhän tämä riitä antamaan asianmukaisen käsityksen; kuka puhuu ja millä kielellä, kenen eduksi!
        trollikka

        Sinustako on sitten demokratian mukaista että ihminen erotetaan virastaan pelkän syntyperän perusteella? Tottakai ukrainan natsit laittaa virkakoneistonkin mieleisekseen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinustako on sitten demokratian mukaista että ihminen erotetaan virastaan pelkän syntyperän perusteella? Tottakai ukrainan natsit laittaa virkakoneistonkin mieleisekseen.

        -harmiseikirj-

        Eikö se lähinnä ole maanpetturuutta; jos syntyjään venäläinen politiikko puhuu; poliittisesti ns. Putinin puheita; "Lisäämällä sotilaallista apua Ukrainalle Yhdysvaltain johtama Nato tuhoaa tarkoituksella Ukrainan valtion ja kansan" ja istuisi Ukrainan hallituksen virassa?

        Eukko on kuitenkin hengissä ja ilmeisesti hyvässä kunnossa, vaikkakin kotiarestissa.
        Putinin hallinnon alla hän varmaan olisi hypännyt jo ikkunasta ulos ja kuollut vammoihinsa, niinhän noilla poliitikoilla ja ylimmillä upseristason sotilailla on tapana tehdä Venäjällä.
        Kai sinäkin olet kuullut noita ilkeämielisiä juoruja, noista "itsemurhista" ?

        Otetaan kuule asiat asioina; ollaan erimieltä asioista, mutt ei meidän kannata alkaa vääntämään kättä; päivän selvistä asioista. Minäkin osaan lukea ja tehdä joitain johtopäätöksiä!
        Olkoonkin ne sinusta vääriä, mutt mullakin on oikeus... vaikka sitten erehtyä!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se lähinnä ole maanpetturuutta; jos syntyjään venäläinen politiikko puhuu; poliittisesti ns. Putinin puheita; "Lisäämällä sotilaallista apua Ukrainalle Yhdysvaltain johtama Nato tuhoaa tarkoituksella Ukrainan valtion ja kansan" ja istuisi Ukrainan hallituksen virassa?

        Eukko on kuitenkin hengissä ja ilmeisesti hyvässä kunnossa, vaikkakin kotiarestissa.
        Putinin hallinnon alla hän varmaan olisi hypännyt jo ikkunasta ulos ja kuollut vammoihinsa, niinhän noilla poliitikoilla ja ylimmillä upseristason sotilailla on tapana tehdä Venäjällä.
        Kai sinäkin olet kuullut noita ilkeämielisiä juoruja, noista "itsemurhista" ?

        Otetaan kuule asiat asioina; ollaan erimieltä asioista, mutt ei meidän kannata alkaa vääntämään kättä; päivän selvistä asioista. Minäkin osaan lukea ja tehdä joitain johtopäätöksiä!
        Olkoonkin ne sinusta vääriä, mutt mullakin on oikeus... vaikka sitten erehtyä!
        trollikka

        Sinun vertaus siis tarkoittaa että tuon naisen pitäisi kannattaa kiovan natsihallintoa siitä huolimatta että se listii maansa venäläisväestöä ja ajaa sitä koko ajan ahtaammalle? Sinä siis olisit aikoinaan Saksankin natsihallintoa kannattanut ja kaikki juutalaiset jotka ovat olleet sitä vastaan että heitä kuljetetaan keskitysleireille on ollut maanpettureita?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun vertaus siis tarkoittaa että tuon naisen pitäisi kannattaa kiovan natsihallintoa siitä huolimatta että se listii maansa venäläisväestöä ja ajaa sitä koko ajan ahtaammalle? Sinä siis olisit aikoinaan Saksankin natsihallintoa kannattanut ja kaikki juutalaiset jotka ovat olleet sitä vastaan että heitä kuljetetaan keskitysleireille on ollut maanpettureita?

        -harmiseikirj-

        Jaaha, ett ryhdyit sitten syyllistämään mua natsimieliseksi; koska olen erimieltä kanssasi!
        Sotatilassa ja puolustuskannalla olevan maan hallintoviranomaisen; Ei pitäisi puhua (Putinin suulla) Ei siitä voi kuin saada potkut kyseisestä virasta ja joutua kotiarestiin Ukrainassa.

        Venäjälllä vastaavanlaisesta rikkeestä; ihminen olisi hypännyt ikkunasta pihalle, tehdessään itsemurhan. Olet varmaan sinäkin kuullut näistä itsemurhista?
        Mä tässä olen odotellut koska puolustusministeri Sergei Shoigun, tekee itsemurhan, koska ei näytä Putin oikein tyytyväiseltä hänen seurassaan.... ainakaan noissa uutisfilmien pätkissä joita täälläkin on heidän välisistä kokouksistaan näytetty.

        Ei ketään pitäisi kielikysymysten takia sortaa, se nyt on päivänselvä asia, eikä kieliriitojen pitäisi johtaa maan jakautumiseen kahtia. Kyllä niiden tyytymättömien silloin ois kannattanut yksinkertaisesti muuttaa maasta pois. Myydä tai vuokrata sellainen
        omaisuus mitä ei voi mukaansa ottaa, homma onnistuisi ainakin demokraattisissa maissa.

        Typerää on hallituksenjäsenen alkaa puhumaan (Putin suulla) Ukrainassa, kuvitellen ettei asialla olisi mitään seurauksia! Olisi ensin eronnut vastalauseena kyseisestä hallituksesta ja vasta sen jälkeen esittänyt syyt eroonsa. Oppositiossa ollessaan, on jokseenkin tavallista esittää eriäviä mielipiteitään. Harvemmin hallituksessa mukana oleva, sanoo suorinsanoin käsityksiään samasta hallituksta; eikä ainakaan pääministeristä!

        Annika Saarikko valtionvarainministerinä on taatusti montakin kertaa ollut erimieltä Sanna Marinin kanssa, mutt kuitenkin pitänyt suurimmat vastalauseet sisällään ja tehnyt kuten koko hallitus on yhdessä päättänyt. Mikä tosiasiassa koituu keskustapuolueen tappioksi seuraavissa vaaleissa.
        Mä puolestani olisin jättänyt hänen sijassaan hallituspaikkani ja kaatanut vaikka koko hallituksen. Suomalaiset siinä vaan olisivat voittaneet; monta monituista miljardia.

        Sananvapaudesta sen verran ett täällä mekin pohditaan kaikenlaista; nyt rauhanajan Suomessa. Mutt annas olla, jos Suomi olisi sotatilassa; SuPo olisi aikoja sitten rajoittanut sananvapauttamme ja kumpikin istuttaisiin vähintäänkin kuulusteluissa, sanomisistamme... olettaisin, ett otteet sananvapaudestakin silloin olisi toisenlaiset!
        trollikka

        Nakkistroganoff on jo valmis, vielä pitäisi tehdä perunamuusi ja keittää kesäkeittoa,
        10 litran kattilallinen, vaihtoehdoksi! Uunipannaria jälkiruokana, taikina on jo turpoamassa ja pian uunissakin kypsymässä. Raparperiomena hilloketta pannarille.


    • Anonyymi

      No onhan tuo ollut vähän huono alku, kertoo jotain siitä erilaisesta arvopohjasta mitä Suomella, Ruotsilla ja Turkilla on. Valtioiden väliset liitot voidaan verrata avioliittoon, kai tulisi olla ne samat tavoitteet ja arvopohjat, muuten voi tulla ongelmia myös kyllä-sanan jälkeen.

      Se että joku pitää jotain henkilöä rikollisena ei estä sitä, että joku pitää samaan aikaan sankarina.

      Turkin sisäisen valtapolitiikan sisältöön en ota kantaa, en tiedä tarpeeksi sen maan sisäisistä asioista. Kyllähän moni maa katsoo ihmistä rikolliseksi jos olisi esimerkiksi ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa jotain pommiattentaattia? Moni maa voi samalla katsoa sen kuuluvan ryhmän toimintavaltuuksiin, ajetaan omia etuja laittomilla vaikutteilla.

      Ovatko nuo henkilöt siis tehneet jotain väärää, vai ovatko vain mielipiteittensä vuoksi pakosalla?

      AV

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe