Harrasteiden kuppi kunnat.

Mikähän kumma suomalaisia riivaa, kun harrastuksissakin pitää tapella ja puhaa pahaa harrastus kavereista? Useimiten selän takana.
Suomalainen radioamatööri porukka liiton (SRAL) johdolla on asettanut harrastajat eriarvoiseen asemaan ja liiton omiin sääntöihin on kirjattu pykäliä joilla saadaa epäkelpo jäsen massa poistettu valio yksilöiden seasta. Onhan tämä toki vain hieman sivistyneempää kuin marttojen tappelut ja hiuksista repimiset. Kuitenkin sama omituista käytöstä. Suomessa pitäisi kai kaikki yhdistykset jotka on harraste nimikkeellä lopettaa, jos niissä on enennän kuin yksi jäsen. Yksin on paha tapella.
SRAL jäsenäärä on tippunut kuin lehmän häntä useita vuosia. Tähän vaikuttaa liiton keskittyminen ja voimavarojen painottaminen jäsenten eriarvoistamiseen ja erottamiseen. Olisiko ihan pikkasen järkevämpää keskittyä uuden paremman tulevaisuuden ja yhteinäisyyden raentamiseen? Varmaankin, mutta kun litossa ei osata kuin ryystää kahvia ja arvostella jäsenistöä. Tuo postiivinen arvostelu tulee vain liiton omille "paremille" amatööreille. Ei niille jotka tekvät paljon töitä harasteen eteen. Näin ne asiat paranee.
Mikäli koskaan kinnostaa radioamatööri harraste sinua tai ystäviäsi:
- Radioita on mukava harrastaa
- On mukava keskustella muiden kanssa ymäri mailmaa.
- SuomenRadioamatööriLiittoon (SRAL) ei ole pakkoi kuulua
- Kerhoihin ei ole pakko kuulua.
- Likki kaikki edut saat kuulumatta mihinkään.
- Jos sorrut kuulumaan liittoon tai kerhoihin.. Älä koskaan erotu massasta. Ole vain joojoo henkilä. Muuten saat nekatiiviset arvostelut heti.

Tuossa mitä olen nähnyt eri harrastuksia... Voisin suositella vaikka martta harrastusta parempana kuin radioamatööriharrastusta. Martoissa harvemmin julkisesti harrastetaan kunian loukkausta...

2

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitten on näiden sral hallitukset pois potkitut tai muuten vaan ulos lentäneiden keskustelu foorumi ham sauna. Siellä nämä halituksessa olevat ja halituksesta pois potkitut kehuvat toverillisesti toisiaan ja arvostelevat muita. Toveri henkeen kuuluu myös erimieltä olevien pois potkiminen liiton voimalla. Ham sauna on täten liiton kaatopaikka.
      Sral on perseestä. Tällä nimellä voisi perustaa uuden liiton. Vaikka sitten vaalimaan Ham Spirit henkeä jonka SRAL (Suomen radioamatööriliitto) on vuosien mittaan suohon polkenut. Uusien amatöörien kanattaa pysyä kaukana liitosta ja harastaa ihan omaksi iloksi itse tehden. Liiton jäseniltä saa vain negatiivista arvostelua ja kunnian loukkauksia.

• Anonyymi

Onkohan nuo sralin hallituksen kokouksetkin samanlaista kuraa, kuin mitä poispotkitut ja muuten vaan ulosheitetyt jatkaa hallitus kauden jälkeen?
      Ainakin vakavasti ovat korvien välistä sairastuneet ja olisi syytä ohjata pakko hoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jetin syöksy saanut lisää vauhtia

Huh huh - uusimmat uutiset viittaa siihen aika vahvasti, että nyt mennään lujaa kyytiä kohti pohjaa! Mutta eipä sitä koskaan tiedä, jospa sieltä viel
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      2209
    2. Nainen tuutko mun vaimoksi

Ostin jo sormukset ja rakastan sinua ♥️♥️♥️♥️
      Ikävä
      77
      1301
    3. Hyvää iltaa

Onko tullut edistymistä kaivattunsa kanssa? Tämä kysymys erityisesti yhdelle miehelle täällä. :)
      Ikävä
      88
      847
    4. Uusi viihdesarja-tietovisa Hengaillaan sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit?

Ylen uusi Hengaillaan starttasi lauantaina. Jenni Poikelus juonsi ja Riku Rantala tuomaroi. Ohjelma sai murskakritiikkiä somessa. Mitä itse tykkäsit
      Tv-sarjat
      45
      802
    5. Mulla on ikävä sinua

Kun oli edes joku yhteys. Nyt ei ole enää mitään, ja tuskin tulee koskaan olemaan. Katsoin kuvaasi ja tulin niin iloiseksi, mutta samalla haikeaksi.
      Ikävä
      27
      775
    6. Suomi kuihtuu ilman maahanmuuttoa

Aika pahan laittoi Iltalehti persuille :-D https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/87de288c-7c6f-4ed3-b81c-72bea585649a
      Maailman menoa
      366
      711
    7. Ikuisuusaihe yön pimeiden tuntien mausteeksi

Kuka nyt sitten on koijannut, ketä ja miten, se on aina hyvä debatin paikka. Ei ne miehetkään puhtaita pulmusia tuolla saralla ole, siksi kummeksuttaa
      Sinkut
      166
      690
    8. Törmäsin lauseeseen

"Kun ihmiset tietävät tehneensä sinulle väärin, he välttelevät sinua". Taitaa olla totuuden siemen.
      Ikävä
      61
      648
    9. Suomalaisen koulun alamäki alkoi ministeri Vikkusen aikana

konsulentit hyppäsivät pöydällä ja meno jatkui Graham-Laasosen aikana, kun kokoomus halpuutti suomalaista koulutusjärjestelmää parhaansa mukaan. Nyt t
      Perussuomalaiset
      58
      602
    10. Montako askelta olisi pitänyt ottaa

että olisit voinut suudella kaivattuasi? Mulla 2-3.
      Ikävä
      42
      588
    Aihe