Sama asia on sanottu kahdella eri tavalla

Anonyymi-ap

Joh.3:5 ja Tit. 3:5 tarkoittavat samaa asiaa,
hieman erilailla ilmaistuna.

Ei ihmisen omat hyvätkään teot ihmistä pelasta.

Tit. 3:5 "pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta, vaan laupeutensa mukaan uudestisyntymisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta."

Peso on vanha sana, joka tarkoittaa KASTETTA, jossa käytetään vettä, vatten, water, hudor

Joh. 3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

********************************************************************************

Raamatun kirjoitustapa on selittää samaa asia eri tavalla ilmaisten.

Asian ymmärtämisen kertoo juuri se, kun osaa ilmaista asian useammalla eri tavalla.

Pelkkä tekninen jakeiden irrottelu asiayhteydestään ja niiden kopiointi
ei vielä kerro mitään itse asian ymmärtämisestä.

"Hauki on kala, hauki on kala... oppia.

10

89

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaksoislauseiden käyttö on yleistä Raamatun teksteissä. Samaa tarkoittavaa asiaa yritetään selittää monella eri tavalla ja samasta kohdasta puhutaan, vaikka sitä ei heti tajua.
      Puhekielisiä ilmaisuja on paljon, eikä silloin lauseet ole täydelisiä. Eikä lauseessa ole edes kaikki lauseenjäseniä.
      Puhekielen sanonnat ja niistä tehdyt muistiinpanot eivät ole täydellisiä opillisesti.

      Asiat pitää ymmärtää, merkitys ja tarkoitus, niiden ymmärtäminen on avain asioiden tuntemukseen.

      Ymmärrätkö myös mitä luet? on hyvä kysymys.

    • Raamattu on täyttä hunajaa... asiat on monesta kulmasta kerrottu ja ne kaikki palaset sopii peliin.
      Monet menee päästään ymmälle esim Paavalin tekstissä joita harva ymmärtää.
      Sanakieli ei avaudu Suomen kieleen täydellisesti , mutta kun asiat aukeaa niin upeaaaaa.
      Mahtava kirja.
      Täytyy taas pyyhkäistä alusta loppuun.

      • Anonyymi

        "MrHyvis", ilmestyi palstalle

        Edes Jeesus ei nimittänyt itseään "Hyvikseksi"

        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Helluntailaisilla on ylpeyden henki.

        He sanovat olevansa täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyissään. Perisynti ei heitä koske ollenkaan.

        Kasteelle mennessään he vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen.

        Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "MrHyvis", ilmestyi palstalle

        Edes Jeesus ei nimittänyt itseään "Hyvikseksi"

        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Helluntailaisilla on ylpeyden henki.

        He sanovat olevansa täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyissään. Perisynti ei heitä koske ollenkaan.

        Kasteelle mennessään he vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen.

        Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan!

        Onko ihmisellä muka joku syntiongelma?

        Kun on vain molottamatta, niin kaikki on muutoin hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "MrHyvis", ilmestyi palstalle

        Edes Jeesus ei nimittänyt itseään "Hyvikseksi"

        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Helluntailaisilla on ylpeyden henki.

        He sanovat olevansa täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyissään. Perisynti ei heitä koske ollenkaan.

        Kasteelle mennessään he vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen.

        Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan!

        Kenellä helluntalaisella on ylpeyden henki ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihmisellä muka joku syntiongelma?

        Kun on vain molottamatta, niin kaikki on muutoin hyvin.

        "Sinä päivänä, jona te siitä syötte, te kuolette"

        Käärme: Jumala valehtelee, ei ole mitään perisyntiä, syökää ihan vapaasti niin tulette yhtä viisaiksi kuin Jumala. Eihän sitä sanaakaan perisynti löydy sieltä Raamatusta.

        "Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä."

        " Miten siis on? Olemmeko me muita parempia? Emme lainkaan. Olen jo esittänyt sen syytöksen, että kaikki, niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin, ovat synnin vallassa.
        Onhan kirjoitettu: -- Ei ole yhtäkään vanhurskasta."

        "Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä ja teidän lapsia tämä tarkoittaa."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "MrHyvis", ilmestyi palstalle

        Edes Jeesus ei nimittänyt itseään "Hyvikseksi"

        "Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä paitsi Jumala yksin."

        Helluntailaisilla on ylpeyden henki.

        He sanovat olevansa täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyissään. Perisynti ei heitä koske ollenkaan.

        Kasteelle mennessään he vertaavat itseään synnittömään Jeesukseen.

        Helluntailaisten kaste ja ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan!

        Tuo hyvis on sos.terv. alan projekti .Siitä nimi.
        Ei kauhean ylpeää vaan ihan arkea sos.puolella.


      • Anonyymi
        MrHyvis kirjoitti:

        Tuo hyvis on sos.terv. alan projekti .Siitä nimi.
        Ei kauhean ylpeää vaan ihan arkea sos.puolella.

        Joskus ajatellut sen olevan niin.


    • Anonyymi

      Ota minua kädestä
      vien sinut valoon
      siellä hymyillään
      on rauha ihmisellä

      Pertin psalmit 9:200

      • Anonyymi

        2. Kor. 11:14

        Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe