Ohjeita nettideittailun aloittaville

Voisin kuvitella, että tätä aihetta on palstalla suhteellisen paljon jo käsitelty, mutta en alkanut kaivella mitään arkistoja.

Kertokaapa mitä vinkkejä ja ajatuksia teillä on nettideittilun aloittamista pohtivalle. 🙄Sekä miesoletetut että naisoletetut saavat vastata kuin myös muunsukupuoliset. 😁

Minulle tulee mieleen heti pari asiaa valokuvasta.

Naisia voisi ohjeistaa, että käytetään itsestämme tuoretta kuvaa; ei 10 vuotta vanhaa eikä vahvasti muokattua kuvaa.

Mieheltä toivoisin, että lataa normaali kuva itsestäsi. Sellainen, missä sinusta näkyy pää ja hartiat. Ei aurinkolaseja. Silmälasit voi toki olla, jos niitä normaalistikin käytät. - Kuva, missä seisot ilman paitaa kylpyhuoneen peilin edessä puhelin peiliä kohti osoittaen ei ole normaali kuva. Samoin kuva, jossa olet puku päällä häissä ja vieressäsi seisova nainen on rajattu puolittain pois ei ole normaali kuva.

Sattuneesta syystä miehen pituus kiinnostaa minua. Painolla ei ole väliä.

Mitä sinä toivoisit, että deittipalstalta parisuhdemielessä etsimäsi ihmisen profiili ainakin kertoo hänestä? Mitä haluaisit ehdottomasti tietää jo ennen kuin lähetät jonkin tykkäyksen saati aloitat viestittelyn?

En siis pyydä listaa kenenkään suosikkiominaisuuksista, vaan ihan yksinkeraisesti; Mitä haluaisit tietää hänestä?

263

3967

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Haluaisin tietää miehestä edes jotain! Juuri tässä selailin minusta tykänneitä miehiä ja varmaan yli puolella ei lue profiilissaan yhtään mitään. Pelkkä ikä, etunimi ja etäisyys kilometreissä suttuisen kuvan kera ei todellakaan herätä mitään mielenkiintoa. Alla muutamia toiveita heteronaisen näkökulmasta.

      -Profiilissa on hyvä kertoa itsestään edes jotain. Harrastuksista, lapsista, lemmikeistä, mielenkiinnon kohteista, ammatillisesta suuntautumisesta, luonteenpiirteistään, arvoistaan..
      - Kuvien pitäisi olla riittävän hyvälaatuisia. Ei pimeitä, ei suttuisia, ei alastonkuvia. Silmät pitää näkyä ja edes hieman hymyä. Fiksu mies tajuaa tarkastaa sen, mitä kuvan taustalla näkyy.. Naiset kiinnittää huomiota sellaisiin, onko tiskipöydällä tiskejä tai näkyykö sohvapöydälle oluttölkkejä
      - Haluaisin myös tietää, mitä mies on etsimässä. Jos mies on esim. etsimässä naista, jonka kanssa voisi hankkia lapsia, niin tällaiset olisi hyvä selvitä heti alussa

      Ymmärrän, että profiilin tekeminen on monelle vaikeaa. Sitä se oli itsellenikin, mutta hieman vaivaa kannattaa nähdä, jos haluaa saada tykkäyksiä.

      • Silmät ja hymy 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Silmät ja hymy 👍

        Niillä on ihan mieletön merkitys! Kovin totinen kuva antaa myös totisen vaikutelman. Pieni hymy riittää, ei tarvitse mitään pellenaurua höröttää.


      • Anonyymi

        Suosittelen nettideittailuun http://www.panemua.net sivustoa. Siellä on rentomeno, pääosin tosin etsitään seksiseuraa mut on muutakin ja seksistä voi tulla hyvä parisuhde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen nettideittailuun http://www.panemua.net sivustoa. Siellä on rentomeno, pääosin tosin etsitään seksiseuraa mut on muutakin ja seksistä voi tulla hyvä parisuhde.

        En tunne sivustoa, mutta mitäpä luulet, että tällainen herkkis nainen, joka etsii pidempiaikaista parisuhdetta, sielujen sinfoniaa ja sydämentykytyksiä saisi tuolta sivustolta? No ehkä niitä sydämentykytyksiä seksin myötä 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne sivustoa, mutta mitäpä luulet, että tällainen herkkis nainen, joka etsii pidempiaikaista parisuhdetta, sielujen sinfoniaa ja sydämentykytyksiä saisi tuolta sivustolta? No ehkä niitä sydämentykytyksiä seksin myötä 😄

        Kyllä seksi voi olla herkkää ja sitä harrastetaan herkissäkin suhteissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä seksi voi olla herkkää ja sitä harrastetaan herkissäkin suhteissa

        Tottakai. Seksi on ihana ja tärkeä osa parisuhdetta, mutta etsin muutakin kuin seksiä. Ei minusta olisi pelkkää seksisuhdetta aloittamaan. Haluan koko miehen, en vain osaa hänestä.


      • Anonyymi

        Luuletko, että klikkaan tuosta? 😄

        Sanoja kiitos, teinit kommunikoi emojeilla.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Silmät ja hymy 👍

        Miksi Mäkysen jutun kommentit ei mee läpi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen nettideittailuun http://www.panemua.net sivustoa. Siellä on rentomeno, pääosin tosin etsitään seksiseuraa mut on muutakin ja seksistä voi tulla hyvä parisuhde.

        Kyllä tuolta löytää myös perinteistä treffiseuraa ja kumppaneita. Toki puolet on seksin perässä ja niistä aika monet naimisissa olevia...kertoo jotain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tuolta löytää myös perinteistä treffiseuraa ja kumppaneita. Toki puolet on seksin perässä ja niistä aika monet naimisissa olevia...kertoo jotain.

        Joo en todella katso naimisissa oleviin tai muutoin varattuihin päinkään 🙄

        Ei nyt kuitenkaan kuulosta oikein oman tyyliseltä sivustolta. Niin mieluisaa kuin seksi onkin niin en etsi suhdetta seksi edellä vaan ihminen edellä.


    • En ole eläessäni varsinaisesti deittaillut ja vielä nettideittaillut, niin vetää hiljaiseksi.
      Ehkä toi nettideittailu on osin senkin takia jäänyt, etten jaksa arpoa mitään muutaman pliisun ja lyhyen esittely kanssa. Haluan sanoja ja paljon niitä, tottakai myös pitää jotain kuvaa saada, mutta ilman niitä paljoja sanoja en jaksa kiinnostua.

      • Riittäisikö vain novelli vai ihan kokoelämäkerta pitää löytyä? 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Riittäisikö vain novelli vai ihan kokoelämäkerta pitää löytyä? 😄

        Sanotaan vaikka että alle tuhannen sivun jäädään vähän kiikunkaakun 😂

        Se on yksi syy, miksi mm. palsta sopii mulle, täällä tulee paljon sanoja ja niiden avulla pääsee jonkin verran toisesta kärryille, niin se on se juttu.


      • randombypasser kirjoitti:

        Sanotaan vaikka että alle tuhannen sivun jäädään vähän kiikunkaakun 😂

        Se on yksi syy, miksi mm. palsta sopii mulle, täällä tulee paljon sanoja ja niiden avulla pääsee jonkin verran toisesta kärryille, niin se on se juttu.

        Juu, täällä pulistessa saattaa joku puolivahingossa tulla kertoneeksi itsestään jopa enemmän kuin mikä olisi soveliasta 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Juu, täällä pulistessa saattaa joku puolivahingossa tulla kertoneeksi itsestään jopa enemmän kuin mikä olisi soveliasta 😄

        Sitäkin sattunee, mutta täällä hölpöttäessä voi huomata, että halutaan jutella myös privana ja sitä kautta pääsee kohtaamaan sen persoonan kunnolla. Ja onhan sitä sattunut, että sen jälkeen jotkut ovat pariutuneet pitkäaikaisesti... 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Sitäkin sattunee, mutta täällä hölpöttäessä voi huomata, että halutaan jutella myös privana ja sitä kautta pääsee kohtaamaan sen persoonan kunnolla. Ja onhan sitä sattunut, että sen jälkeen jotkut ovat pariutuneet pitkäaikaisesti... 😁

        Näin olen kuullut tapahtuneen 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Näin olen kuullut tapahtuneen 🙂

        Luulen kyllä, että ne on vaan palstahuhuja, eihän täällä nyt mitään tuollaista voi tapahtua, muka tavattaisiin irl, pyh 😜


      • randombypasser kirjoitti:

        Luulen kyllä, että ne on vaan palstahuhuja, eihän täällä nyt mitään tuollaista voi tapahtua, muka tavattaisiin irl, pyh 😜

        Eihän toki 🙄
        Silkkaa väärinkäsitystä lie 🤭


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Juu, täällä pulistessa saattaa joku puolivahingossa tulla kertoneeksi itsestään jopa enemmän kuin mikä olisi soveliasta 😄

        no ainakin olet aidon iloinen ihminen joka innostaa olemuksella muitakin helposti lähestyväksi ,


      • Anonyymi kirjoitti:

        no ainakin olet aidon iloinen ihminen joka innostaa olemuksella muitakin helposti lähestyväksi ,

        Olipa kauniisti sanottu, kiitos 🥰

        Sinulla on hieno kyky, että osaat ja haluat ilahduttaa toista ihmistä kivalla palautteella 👍


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Sitäkin sattunee, mutta täällä hölpöttäessä voi huomata, että halutaan jutella myös privana ja sitä kautta pääsee kohtaamaan sen persoonan kunnolla. Ja onhan sitä sattunut, että sen jälkeen jotkut ovat pariutuneet pitkäaikaisesti... 😁

        Olen sen verran peri aten ihminen että en ole deitannnut vielä ja eipä tiedä mitä löytyy ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen sen verran peri aten ihminen että en ole deitannnut vielä ja eipä tiedä mitä löytyy ?

        Ikinä ei tiedä mitä löytyy, kunnes kohtaa, jos tietää sittenkään. Välillä tulee sutta ja sekundaa, toisinaan kultaa, mitä milloinkin. Kaikki jotka olen palstalta kohdannut tähän mennessä, ovat olleet vähintäänkin upeita ihmisiä, mahtavia kohtaamisia.


      • randombypasser kirjoitti:

        Ikinä ei tiedä mitä löytyy, kunnes kohtaa, jos tietää sittenkään. Välillä tulee sutta ja sekundaa, toisinaan kultaa, mitä milloinkin. Kaikki jotka olen palstalta kohdannut tähän mennessä, ovat olleet vähintäänkin upeita ihmisiä, mahtavia kohtaamisia.

        En ole aikoihin netin kautta deittaillut.Joskus vuosia sitten sitäkin enemmän.Useamman naisen tapasin jopa suomi 24.fi chatin kautta.Aluksi se oli lähinnä sellaista yleistä höpinää sekä vitsailua.Myöhemmin aloimme keskustelemaan mitä asioista todellisuudessa olemme mieltä.Jonka jälkeen aika pian sovimmekin tapaamisen.

        Mielestäni nettideitailu vaatii reipasta mieltä,sekä enakkoluulotonta asennetta. Hyvä jos kykenee olemaan omana itsenään tapaamisen aikana.Hieman se toki jännittää,(toisinaan enemmän)tavata uusi ihminen mutta mikäli ei uskallusta ole, on turha edes treffeille lähteä.


      • Hannu-Tre kirjoitti:

        En ole aikoihin netin kautta deittaillut.Joskus vuosia sitten sitäkin enemmän.Useamman naisen tapasin jopa suomi 24.fi chatin kautta.Aluksi se oli lähinnä sellaista yleistä höpinää sekä vitsailua.Myöhemmin aloimme keskustelemaan mitä asioista todellisuudessa olemme mieltä.Jonka jälkeen aika pian sovimmekin tapaamisen.

        Mielestäni nettideitailu vaatii reipasta mieltä,sekä enakkoluulotonta asennetta. Hyvä jos kykenee olemaan omana itsenään tapaamisen aikana.Hieman se toki jännittää,(toisinaan enemmän)tavata uusi ihminen mutta mikäli ei uskallusta ole, on turha edes treffeille lähteä.

        No semmosta se on, vaatii avointa asennetta. Itselle paras lääke koko touhuun on se päätös, etten ikinä mene treffeille, vaan ainoastaan kohtaamaan uuden ihmisen. Ei tule paineita, ei ennakko-odotuksia, ei mitään, saan olla täysin oma itseni ja kohtaaminen onkin helppo, mutkaton.


    • Nettideittailu on tuiki tuntematon alue, joten mieleen tulee lähinnä rehellisyys ja tuoreet tiedot/kuvat. Jopa rekrytoinnissa olen törmännyt siihen, että korkeaa vakanssia hakevat ihmiset ovat laittaneet cv:een 25 vuotta vanhan kuvan.

      Tähän keskusteluun ei siis ole juuri annettavaa, muuta kuin muisto Suosikkiin laitetusta kirjeenvaihtoystäväilmoituksesta, ja kuinka hienoa oli kypsyyden osoituksena kirjoittaa ps:nä, että ripari on käyty! 😄

      • Hauska muisto 😄 Löytyikö sieltä kirjeenvaihtokaveria?

        Jep! Kuva kannattaa varmaan olla melko tuore, koska eiköhän se totuus pian paljastu, jos rippikuvalla lähtee liikenteeseen..

        Rande peräänkuulutti pidempää tuoteselostusta. Ajattelin lähinnä, että mitkä tiedot vähintään olisi hyvä olla heti. Loputhan selviää sitten livekeskustelussa helposti, jos siihen saakka edetään. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hauska muisto 😄 Löytyikö sieltä kirjeenvaihtokaveria?

        Jep! Kuva kannattaa varmaan olla melko tuore, koska eiköhän se totuus pian paljastu, jos rippikuvalla lähtee liikenteeseen..

        Rande peräänkuulutti pidempää tuoteselostusta. Ajattelin lähinnä, että mitkä tiedot vähintään olisi hyvä olla heti. Loputhan selviää sitten livekeskustelussa helposti, jos siihen saakka edetään. 🙂

        Löytyi, tyttö Lievestuoreelta, vaikka ei ollutkaan Liisa. Vuoden päivät siinä kirjoiteltiin, mutta kuivui sitten kokoon kun limudiskot löytyivät ja pääsi ihan livenä ihmettelemään tyttöoletettuja. Mulla on muistikuva, että ekan kerran tanssin tytön kanssa kun biisinä soi tämä:

        https://m.youtube.com/watch?v=9UaJAnnipkY

        Hitaita ei toki silloin vielä tohtinut.

        Tinder-tuoteselostus.. Ehkä Valvira voi ruveta valvomaan, että liha on oikein palvelussa kuvattu 😄


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Löytyi, tyttö Lievestuoreelta, vaikka ei ollutkaan Liisa. Vuoden päivät siinä kirjoiteltiin, mutta kuivui sitten kokoon kun limudiskot löytyivät ja pääsi ihan livenä ihmettelemään tyttöoletettuja. Mulla on muistikuva, että ekan kerran tanssin tytön kanssa kun biisinä soi tämä:

        https://m.youtube.com/watch?v=9UaJAnnipkY

        Hitaita ei toki silloin vielä tohtinut.

        Tinder-tuoteselostus.. Ehkä Valvira voi ruveta valvomaan, että liha on oikein palvelussa kuvattu 😄

        Oikea leima kankussa ja sitä rataa 🤭

        Hyvä biisi👍 Oli selvästi jäänyt mieleesi. 😉 Minulla ei ole muistoja limudiskoista, mutta jostain samoilta ajoilta muistan kyllä Ritzin Locomotion ja Donna Summerin Hot Stuff. Kotona lensi matot nurkkaan, kun peilin edessä tehtiin näyttäviä diskomooveja.😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Oikea leima kankussa ja sitä rataa 🤭

        Hyvä biisi👍 Oli selvästi jäänyt mieleesi. 😉 Minulla ei ole muistoja limudiskoista, mutta jostain samoilta ajoilta muistan kyllä Ritzin Locomotion ja Donna Summerin Hot Stuff. Kotona lensi matot nurkkaan, kun peilin edessä tehtiin näyttäviä diskomooveja.😄

        Vinyylitaiteen kovaa ydintä nuo biisit 🕺🏻💃 Oi niitä aikoja..


    • No mä mielellään haluisin ihan kokovartalokuvan. Lisäksi jotain sellaisia peruskuvia, missä roikkuu vaikka kiipelytelineellä ylösalaisin tai naama mustana vaihtaa renkaita, enkä jotain selkeästi tehtyjä kuvia, mitkä ei kerro luonteesta mitään.

      Profiilitekstissäkin toivoisin ihan ytimekkään kertomuksen millainen nainen siellä on. Ei mikään hymiöketju tai jumalaton sepustus tai "ei ainakaan tätä mulle"-listausta...

      Muissa tapauksissa swaippailin vasuriin...

      Ja sitten itse koitin laittaa valmiiksi sellaiset suodattimet, ettei aplikaatio ehdottanut mistään huisinhitsistä tyyppejä, eikä tiettyjä muita juttuja.

      Ja tärkein mikä nettideittaajan pitäisi ymmärtää.... se ohjelma/aplikaatio ei tee psrisuhdetta, seksisuhdetta tms. Vaan sen avulla voi olla mahdollisuus tutustua ihmisiin, sopia ehkä treffejä, keskustella... ei se ole mikään tarjoilu/kauppapaikka tms. Ja siellä monet on erilaisilla lähtökohdilla liikenteessä. Ei kannata arvottaa itseään matchien perusteella. Jos joku ei tykkää, ei siinä menetä mitään...hän menettää, jos kukaan...

      • Aah.. Ja minä kun luulin, ettei kukaan mies ottaisi puheeksi, että olet kyllä ihan kivan näköinen nainen, mutta ennen kuin mennään kahville, niin kerropa osaatko itse vaihtaa autoosi renkaat tai harrastatko pää alaspäin roikkumista kiipeilytelineillä. 🤭

        Virheellinen luulo ☝️

        Ja kiitos noista muistakin neuvoista 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Aah.. Ja minä kun luulin, ettei kukaan mies ottaisi puheeksi, että olet kyllä ihan kivan näköinen nainen, mutta ennen kuin mennään kahville, niin kerropa osaatko itse vaihtaa autoosi renkaat tai harrastatko pää alaspäin roikkumista kiipeilytelineillä. 🤭

        Virheellinen luulo ☝️

        Ja kiitos noista muistakin neuvoista 👍

        No siinä vois olla sopiva jutustelun aloitus. 😁


    • Anonyymi

      Miehelle: Mies saa vastauksen keskimäärin joka 10 000:een viestiin, ellei ole komea. Pitää siis yrittää kaikkea mikä liikkuu. Mutta oikeasti ainoa tapa voittaa on, ettei ole pelissä mukana. Unohda deittailu ja nauti elämän muista iloista. Jos et usko minua niin katso vaikka tämä https://www.youtube.com/watch?v=MkwRmaJEaVM

      Naiselle: Jokainen nainen saa 100-1000 viestiä päivässä, mihin en osaa samaistua, enkä halua tai jaksa jakaa setämäisiä neuvoja.

      • Oho! Töissä saan toki tuon 100 sähköpostia päivässä, mutta en ihan usko, että kaikille naisille deittipalstoilla noin paljon viestejä tulisi, jos he ei nyt ihan ympäri maailmaa etsi kumppania 🙄

        Hieman negatiivinen kuva sinulla noista miesten saamista vastauksistakin, vaan mikä minä olen niistä tietämään. Pyytämättä ei ainakaan saa mitään ja harvaa on tultu kotoa hakemaan.


      • Anonyymi

        Kiitos. Tuossa videolla, vaikka pitkä olikin, oli kiistatta hyviä pointteja.


    • Anonyymi

      Lukekaa oikeasti ne ihmisten profiilit läpi. Jos nainen sanoo etsivänsä suunnilleen omanikäistä seuraa, niin silloin se EI haaveile isänsä tai isoisänsä ikäisistä.

      Kirjautumaton palstalutka

      • Tuo on varmaan hyvä ohje sitten, kun alkaa itse selailla niitä profiileja 🤔
        Enkä usko, että nuoret miehetkään ilahtuisivat palstakurpan lähentelystä, joten jätämme senkin suosiolla väliin ☝️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on varmaan hyvä ohje sitten, kun alkaa itse selailla niitä profiileja 🤔
        Enkä usko, että nuoret miehetkään ilahtuisivat palstakurpan lähentelystä, joten jätämme senkin suosiolla väliin ☝️

        Kyllä niistä yhteydenotoista (ihan lyhyt ja hyvin tuore testiluonteinen koeajo menossa yhdellä deittisivuilla) on merkittävä osa hyvinkin söpöjä nuoria +-30v poikia, vaikka eivät osu lähellekään omaa ikätoivetta! Hyvinkin asiallisesti aloittavat, mutta lienee puumahuuma enemmänkin ehkä mielessä kuitenkin. 😂 Toinen pääryhmä on eläkeikää lähestyvät (joka ei osu omaan elämäntilanteeseen mitenkään). Muokkasin profiilia niin, että elämäntilanne käy heti selväksi (karkottaa tarkoituksella ison osan, eli väärät) , en tiedä miten on vaikuttanut kun koko deittisivusto on niin ahdistava ja en ole viitsinyt käydä koko sivulla.

        Hyvin harva kirjoittaa paria lausetta yleishömppää enempää ja koko profiiista ei saa juuri mitään kiinni. Ja kuvat ei riitä mielenkiintoon. Itseäni kiinnostaisi luonne, arvot, ja mitä etsii suhteelta ja elämästä. Pituus ei haittaa, mutta sulkee monet muut pois. Itse toivon lukutaitoista ja ajattelukykyistä puolisoa, joten jos pitkä kirjoitus ei kelpaa, ei löydy minunkaan puoleltani ole match. On parempi, että yhteyttä ottaa 1-5 mielenkiintoista kuin 100 täysin väärän tyyppistä. Sitä paitsi sadan seulonta on työlästä!

        Tein joskus nuorena ystävän kanssa profiilit samaan aikaan. Minä pitkän ja suhteellisen pohtivan. Hän lyhyen tekstin ja perään kuulutti lähinnä mukavaa seuraa ja sitä, että pitää seksistä. Osa vastaajista oli samoja (ne pippelin kuvan lähettäjät) ja selkeästi häntä-Heikki-haaremia etsivät. Seksillä, yllättäin 😉, vastauksia tuli enemmän. 😂 Minulle tuli viestejä monelta pitkästi kirjoittavasta mieheltä ja ystävälle 3 lauseen viestejä ehdotuksilla. Voit arvata kumpi löysi suhteen… Siihen aikaan ei treffailtu kuvien kanssa eikä ollut mitään vasen-oikea valintaa eikä tykkäämistä eikä flirttauksia. Siis deittailu oli alussa ihan kirjoittamista.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Kyllä niistä yhteydenotoista (ihan lyhyt ja hyvin tuore testiluonteinen koeajo menossa yhdellä deittisivuilla) on merkittävä osa hyvinkin söpöjä nuoria -30v poikia, vaikka eivät osu lähellekään omaa ikätoivetta! Hyvinkin asiallisesti aloittavat, mutta lienee puumahuuma enemmänkin ehkä mielessä kuitenkin. 😂 Toinen pääryhmä on eläkeikää lähestyvät (joka ei osu omaan elämäntilanteeseen mitenkään). Muokkasin profiilia niin, että elämäntilanne käy heti selväksi (karkottaa tarkoituksella ison osan, eli väärät) , en tiedä miten on vaikuttanut kun koko deittisivusto on niin ahdistava ja en ole viitsinyt käydä koko sivulla.

        Hyvin harva kirjoittaa paria lausetta yleishömppää enempää ja koko profiiista ei saa juuri mitään kiinni. Ja kuvat ei riitä mielenkiintoon. Itseäni kiinnostaisi luonne, arvot, ja mitä etsii suhteelta ja elämästä. Pituus ei haittaa, mutta sulkee monet muut pois. Itse toivon lukutaitoista ja ajattelukykyistä puolisoa, joten jos pitkä kirjoitus ei kelpaa, ei löydy minunkaan puoleltani ole match. On parempi, että yhteyttä ottaa 1-5 mielenkiintoista kuin 100 täysin väärän tyyppistä. Sitä paitsi sadan seulonta on työlästä!

        Tein joskus nuorena ystävän kanssa profiilit samaan aikaan. Minä pitkän ja suhteellisen pohtivan. Hän lyhyen tekstin ja perään kuulutti lähinnä mukavaa seuraa ja sitä, että pitää seksistä. Osa vastaajista oli samoja (ne pippelin kuvan lähettäjät) ja selkeästi häntä-Heikki-haaremia etsivät. Seksillä, yllättäin 😉, vastauksia tuli enemmän. 😂 Minulle tuli viestejä monelta pitkästi kirjoittavasta mieheltä ja ystävälle 3 lauseen viestejä ehdotuksilla. Voit arvata kumpi löysi suhteen… Siihen aikaan ei treffailtu kuvien kanssa eikä ollut mitään vasen-oikea valintaa eikä tykkäämistä eikä flirttauksia. Siis deittailu oli alussa ihan kirjoittamista.

        Mitä sovellusta käytät, jos saa kysyä? Itse olen käyttänyt vain sellaisia, jossa viestin pystyy laittamaan ainoastaan, jos molemmat ovat tykänneet toisistaan niin jo se vähentää yhteydenottoja.

        Kaikki parikymppiset tykkääjät olen itse ruksinut pois koska oletan, et heillä on aivan eri intressit kuin minulla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sovellusta käytät, jos saa kysyä? Itse olen käyttänyt vain sellaisia, jossa viestin pystyy laittamaan ainoastaan, jos molemmat ovat tykänneet toisistaan niin jo se vähentää yhteydenottoja.

        Kaikki parikymppiset tykkääjät olen itse ruksinut pois koska oletan, et heillä on aivan eri intressit kuin minulla.

        En taida julkistaa sovellusta. Itse en ole vielä alkanut tykkäillä ja flirttailla, kunhan katson ensin siedänkö koko touhua vai ei. 😁


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        En taida julkistaa sovellusta. Itse en ole vielä alkanut tykkäillä ja flirttailla, kunhan katson ensin siedänkö koko touhua vai ei. 😁

        Itsellä tuo oli yksi kriteeri sovelluksen valinnassa, ettei viestejä saa vapaasti laitettua. Näin pystyy itse paremmin hallinnoimaan läpi tulevia viestejä. Olin kuullut niin paljon kauhutarinoita siitä, miten paljon naisille tulee kaikenlaisia viestejä. Tosin voihan olla, ettei minulle tulisikaan yhtään 😄

        On se vähän kamalaa touhua, mitä näin parin kuukauden kokemuksella voin sanoa, mutta ihan kivojen miesten kanssa olen toistaiseksi jutellut, käynyt treffeilläkin. Sitä oikeaa ei vielä ole tullut vastaan, mutta en ajatellut ihan vielä luovuttaa 😊


      • Citrinella kirjoitti:

        Kyllä niistä yhteydenotoista (ihan lyhyt ja hyvin tuore testiluonteinen koeajo menossa yhdellä deittisivuilla) on merkittävä osa hyvinkin söpöjä nuoria -30v poikia, vaikka eivät osu lähellekään omaa ikätoivetta! Hyvinkin asiallisesti aloittavat, mutta lienee puumahuuma enemmänkin ehkä mielessä kuitenkin. 😂 Toinen pääryhmä on eläkeikää lähestyvät (joka ei osu omaan elämäntilanteeseen mitenkään). Muokkasin profiilia niin, että elämäntilanne käy heti selväksi (karkottaa tarkoituksella ison osan, eli väärät) , en tiedä miten on vaikuttanut kun koko deittisivusto on niin ahdistava ja en ole viitsinyt käydä koko sivulla.

        Hyvin harva kirjoittaa paria lausetta yleishömppää enempää ja koko profiiista ei saa juuri mitään kiinni. Ja kuvat ei riitä mielenkiintoon. Itseäni kiinnostaisi luonne, arvot, ja mitä etsii suhteelta ja elämästä. Pituus ei haittaa, mutta sulkee monet muut pois. Itse toivon lukutaitoista ja ajattelukykyistä puolisoa, joten jos pitkä kirjoitus ei kelpaa, ei löydy minunkaan puoleltani ole match. On parempi, että yhteyttä ottaa 1-5 mielenkiintoista kuin 100 täysin väärän tyyppistä. Sitä paitsi sadan seulonta on työlästä!

        Tein joskus nuorena ystävän kanssa profiilit samaan aikaan. Minä pitkän ja suhteellisen pohtivan. Hän lyhyen tekstin ja perään kuulutti lähinnä mukavaa seuraa ja sitä, että pitää seksistä. Osa vastaajista oli samoja (ne pippelin kuvan lähettäjät) ja selkeästi häntä-Heikki-haaremia etsivät. Seksillä, yllättäin 😉, vastauksia tuli enemmän. 😂 Minulle tuli viestejä monelta pitkästi kirjoittavasta mieheltä ja ystävälle 3 lauseen viestejä ehdotuksilla. Voit arvata kumpi löysi suhteen… Siihen aikaan ei treffailtu kuvien kanssa eikä ollut mitään vasen-oikea valintaa eikä tykkäämistä eikä flirttauksia. Siis deittailu oli alussa ihan kirjoittamista.

        No, minä löysin parisuhteeni ihan perinteisesti tanssilavoilla... Ei haitannut, vaikka viejällä oli ihan omat askelkuviot, kunhan pysyttiin rytmissä 😀
        Siksi tämä nettideittailun aloittaminen vaatiikin ehkä aikaa ja harjoittelua, että ylittää kynnyksen ja uskaltaa heittäytyä.

        Minullakin on taipumusta pitkiin kirjoitteluihin ja arvostan sitä, että mies osaa kirjoittaa ajatuksistaan, ja mitä oikeakielisemmin sen parempi 👍

        Hauska testi teillä kaverin kanssa 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        No, minä löysin parisuhteeni ihan perinteisesti tanssilavoilla... Ei haitannut, vaikka viejällä oli ihan omat askelkuviot, kunhan pysyttiin rytmissä 😀
        Siksi tämä nettideittailun aloittaminen vaatiikin ehkä aikaa ja harjoittelua, että ylittää kynnyksen ja uskaltaa heittäytyä.

        Minullakin on taipumusta pitkiin kirjoitteluihin ja arvostan sitä, että mies osaa kirjoittaa ajatuksistaan, ja mitä oikeakielisemmin sen parempi 👍

        Hauska testi teillä kaverin kanssa 😉

        No kumpikin haki silloin (~25v sitten oikeasti), mutta tyyli oli vaan eri ja sitten kun toinen päivitteli, että arvaas minkälainen viesti tuli, toinen sanoa että mulle tuli täysin sama… Kun samaa oli käynyt monta kertaa, kävimme läpi kaikki, jotka on molemmilla ja suljimme ne pois suoraan…


    • Anonyymi

      1) Mistä päin on.
      2) Paljonko naitattaa.
      3) Onko kotona kakkoskohtaa hidastavia tekijöitä.
      4) Kuinka vapaa sielu on muuten.
      5) Mitkä muut asiat kiinnostaa kuin kakkoskohta.
      6) Mikä on fyysinen ja psyykkinen kyvykkyys.
      7) Haluaako ns. syventää suhdetta vai riittääkö kahden aikuisen välinen erillissuhde.

      Siinäpä noita muutamia mitä tuli mieleen, ja tuossa järjestyksessä ne jostain syystä tupsahti :)

      -keinovaginamies-

      • Krhmm.. *selvittää kurkkuaan*..

        "Mikä on fyysinen ja psyykkinen kyvykkyys."
        - Cooperin ja Mensan testitulokset varmaankin riittävät ✅️


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Krhmm.. *selvittää kurkkuaan*..

        "Mikä on fyysinen ja psyykkinen kyvykkyys."
        - Cooperin ja Mensan testitulokset varmaankin riittävät ✅️

        Kyllä varmaan joo, kunhan todenperäiset.
        Tai sitten jos saa vihreää valoa ensi keväälle viikon telttavaellusreissulle lapin tuntureille, niin läpäisty.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä varmaan joo, kunhan todenperäiset.
        Tai sitten jos saa vihreää valoa ensi keväälle viikon telttavaellusreissulle lapin tuntureille, niin läpäisty.

        -keinovaginamies-

        Nimim. Otanpa oman soputeltan mukaan.. 👍
        Jos sopu ei anna sijaa, nimittäin 😉


      • Anonyymi

        Onpa kohtia. Meille ei tulisi mätsiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onpa kohtia. Meille ei tulisi mätsiä.

        Jokaiselle jotakin. Hyvä, jos ei synny mitään kissatappeluja. 😉


    • Ehkä naisilta toivoisi vähän konkretiaa teksteihin.

      -Kaikki tuntuu olevan huumorintajuisia joten jos pidät pieru-, Britti- tai standup huumorista niin kirjoita ennemmin se.
      - Mitä omillaan toimeentuleva tarkoittaa käytännössä. Jos on työtön ja saa työttömyyskorvausta niin onko omillaan toimentuleva. Jos omillaan toimeentuleva tarkoittaa palkkatyötä tai yrittäjyyttä niin sen voi sanoa.
      -Suurin osa pitää luonnosta mutta jos kirjoittaa että vaeltaa, marjastaa sekä kalastaa niin osaan ehkä tuon alun itsekkin päätellä.
      - Ehkä lyhyt kuvaus elämäntilanteesta tyyliin "tänään ajoin nurmikon ennenkuin lähdin iltavuoroon hitsaamaan metallinkappaleita yhteen. Saa nähdä onko palatessa jääkaapissa ruokaa kun muualla asuva jälkikasvu käy lainaamassa minun moottoripyörää."

      Kuvalla ei nyt niin suurta väliä sillä kokemuksesta tiedän että teksti edellä mennään. Hyvä tietysti jos kuvassa on jotakin huumoria kuten pidätyskuva tai istumassa ulkovessassa.

      • Kiitos konkreettisista esimerkeistä M184! Tuo kyllä avasi selvästi asiaa 👍

        On varmaan totta, että nettiprofiiliin kirjoittaa helposti ympäripyöreitä latteuksia, joka jättää niin paljon lukijan oman mielikuvituksen varaan, ettei se todellisuudessa kerro siitä profiilin ihmisestä oikeastaan mitään.

        Toinen juttu on tietysti se, jos ihmisessä ei ole mitään omasta mielestään mielenkiintoista, mistä osaisi kertoa. Tai ei löydy asioita, joita oikeasti voisi tuohon avata. Silloin täytyy vain toivoa, että jonkinlainen pieni salaperäisyyskin kiinnostaa 🙂

        Mutta tuo kuvajuttu kyllä selvästi eroaa siitä, millaisen miehet tai naiset haluaisivat sen olevan.. 😄 - Tai siis minä. Ei voi naisiakaan tässä yleistää.

        Minua ei kiinnostaisi lainkaan nähdä kuvissa miehen harrastuksia, omaisuutta eikä perhettä. - Kiitos ei puhettakaan moottoripyörästä. -
        Mieluummin pelkkä rintakuva, siis pää ja hartiat, sekä tavallinen hymy. Niin että kasvot ja erityisesti silmät näkyy. - Toisaalta ymmärrän sen, että mies haluaa nähdä naisen kuvassa huumoria tai edes jotakin, mikä kertoo, ettei se nainen ole aina kuin hiilihangon niellyt, vaan uskaltaa myös nauraa itselleen.


      • Anonyymi

        " lyhyt kuvaus elämäntilanteesta"

        Hyvä keksintö!


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos konkreettisista esimerkeistä M184! Tuo kyllä avasi selvästi asiaa 👍

        On varmaan totta, että nettiprofiiliin kirjoittaa helposti ympäripyöreitä latteuksia, joka jättää niin paljon lukijan oman mielikuvituksen varaan, ettei se todellisuudessa kerro siitä profiilin ihmisestä oikeastaan mitään.

        Toinen juttu on tietysti se, jos ihmisessä ei ole mitään omasta mielestään mielenkiintoista, mistä osaisi kertoa. Tai ei löydy asioita, joita oikeasti voisi tuohon avata. Silloin täytyy vain toivoa, että jonkinlainen pieni salaperäisyyskin kiinnostaa 🙂

        Mutta tuo kuvajuttu kyllä selvästi eroaa siitä, millaisen miehet tai naiset haluaisivat sen olevan.. 😄 - Tai siis minä. Ei voi naisiakaan tässä yleistää.

        Minua ei kiinnostaisi lainkaan nähdä kuvissa miehen harrastuksia, omaisuutta eikä perhettä. - Kiitos ei puhettakaan moottoripyörästä. -
        Mieluummin pelkkä rintakuva, siis pää ja hartiat, sekä tavallinen hymy. Niin että kasvot ja erityisesti silmät näkyy. - Toisaalta ymmärrän sen, että mies haluaa nähdä naisen kuvassa huumoria tai edes jotakin, mikä kertoo, ettei se nainen ole aina kuin hiilihangon niellyt, vaan uskaltaa myös nauraa itselleen.

        "Mieluummin pelkkä rintakuva, siis pää ja hartiat, sekä tavallinen hymy."

        Nimenomaan näin!


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos konkreettisista esimerkeistä M184! Tuo kyllä avasi selvästi asiaa 👍

        On varmaan totta, että nettiprofiiliin kirjoittaa helposti ympäripyöreitä latteuksia, joka jättää niin paljon lukijan oman mielikuvituksen varaan, ettei se todellisuudessa kerro siitä profiilin ihmisestä oikeastaan mitään.

        Toinen juttu on tietysti se, jos ihmisessä ei ole mitään omasta mielestään mielenkiintoista, mistä osaisi kertoa. Tai ei löydy asioita, joita oikeasti voisi tuohon avata. Silloin täytyy vain toivoa, että jonkinlainen pieni salaperäisyyskin kiinnostaa 🙂

        Mutta tuo kuvajuttu kyllä selvästi eroaa siitä, millaisen miehet tai naiset haluaisivat sen olevan.. 😄 - Tai siis minä. Ei voi naisiakaan tässä yleistää.

        Minua ei kiinnostaisi lainkaan nähdä kuvissa miehen harrastuksia, omaisuutta eikä perhettä. - Kiitos ei puhettakaan moottoripyörästä. -
        Mieluummin pelkkä rintakuva, siis pää ja hartiat, sekä tavallinen hymy. Niin että kasvot ja erityisesti silmät näkyy. - Toisaalta ymmärrän sen, että mies haluaa nähdä naisen kuvassa huumoria tai edes jotakin, mikä kertoo, ettei se nainen ole aina kuin hiilihangon niellyt, vaan uskaltaa myös nauraa itselleen.

        Onhan nuo ympäripyöreät kuvaukset ihan toimivia mutta siinä joutuu sitten aloittamaan kysymyksellä joka hahmottaisi esim millaisesta huumorista pitää.
        Jos valmiina on kirjoitettu tyyliin " pidän jenkkikomedioista kuten kaikki rakastavat Raymondia tai Frasier" pystyn menemään jo askeleen pidemmälle ja aloittaa keskustelun esim siitä millainen kuva toiselle jäi Niles Crane:n ensimmäisestä vaimosta Maris:sta jota ei koskaan näytetty.
        Näin on löydetty nopeasti yhteinen tartuntapinta josta aloitetaan.


      • M184 kirjoitti:

        Onhan nuo ympäripyöreät kuvaukset ihan toimivia mutta siinä joutuu sitten aloittamaan kysymyksellä joka hahmottaisi esim millaisesta huumorista pitää.
        Jos valmiina on kirjoitettu tyyliin " pidän jenkkikomedioista kuten kaikki rakastavat Raymondia tai Frasier" pystyn menemään jo askeleen pidemmälle ja aloittaa keskustelun esim siitä millainen kuva toiselle jäi Niles Crane:n ensimmäisestä vaimosta Maris:sta jota ei koskaan näytetty.
        Näin on löydetty nopeasti yhteinen tartuntapinta josta aloitetaan.

        Sounds like a plan 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mieluummin pelkkä rintakuva, siis pää ja hartiat, sekä tavallinen hymy."

        Nimenomaan näin!

        Eikö tehokkaampi olisi hyvä nimimerkki? Naiselle vaikka "Impi" tai "Lempi" ja miehelle "Herra" tai "Kalle kovakanki"


    • Anonyymi

      Paras ohje: älä aloita ollenkaan.

      • Se on aina varteenotettava vaihtoehto.
        Nyt lähinnä pyörittelen asiaa vielä omassa päässäni, että josko tuossa kevään korvalla tai kesällä ...tai kesän jälkeen tai vaikka ensi vuonna 😉


    • Anonyymi

      joulun aterialla kun niin hah alkavat juttelemaan jotain Duke Nukem-poeleistä

      Säilytän kyllä' iitse, hienoszti kirjoitettu joku Post-It juttu jolain siheriltä-

      • Minulla on jääkaapin ovessa Post-It lappu, mihin mieheni on kirjoittanut mun autoni rengaskoon.


    • Anonyymi

      Itse kuulun niihin jotka ovat aina kaikissa valokuvissa totisia vaikka muutoin olen herkästi hymyilevä. En vain osaa kameran edessä hymyillä luonnollisesti.

      • Anonyymi

        Deittisovelluksissa kuva levähtää ensimmäisenä silmien eteen ja hymy voi tehdä sekunnissa positiivisen vaikutuksen. En ruksi miestä sen takia, jollei hän hymyile kuvissa, mutta kyllä se antaa paljon helposti lähestyttävämmän kuvan ihmisestä, jos on pieni hymynkare tai edes silmät hymyilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Deittisovelluksissa kuva levähtää ensimmäisenä silmien eteen ja hymy voi tehdä sekunnissa positiivisen vaikutuksen. En ruksi miestä sen takia, jollei hän hymyile kuvissa, mutta kyllä se antaa paljon helposti lähestyttävämmän kuvan ihmisestä, jos on pieni hymynkare tai edes silmät hymyilee.

        Antaa antaa, tuo on ihan päivänselvää. Kerroin vain minkälainen itse olen. Enkä ole edes etsimässä ketään koska olen parisuhteessa 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antaa antaa, tuo on ihan päivänselvää. Kerroin vain minkälainen itse olen. Enkä ole edes etsimässä ketään koska olen parisuhteessa 🙂

        Jokainen saa tietenkin olla sellainen kuin on 😊 Ei tarvitse väkipakolla yrittää esittää jotain toisenlaista kuin on, mutta deittisovelluksissa naiset saa niin ylettömän paljon tykkäyksiä, että siellä mörökölli-miestenkin kannattaa edes sen verran teeskennellä hymyä, ettei vaikuta täysin tylyltä, niin on suurempi mahdollisuus saada tykkäyksiä toiseenkin suuntaan.


      • Jos sinun olisi tarve saada itsestäsi edustava kuva, niin kannattaa harjoitella hymyä vaikka peilin edessä ja pyytää jonkun hyvän kaverin ottamaan kuvan.
        Poseeraamatta otettu kuva on tietenkin luonnollisempi, mutta uskalla hymyillä 🙂👍


    • En kyllä keksi mitään mitä ei olisi jo mainittu. 🤷🏼‍♂️

      Yks tietysti on aina, että pyri olemaan mahdollisimman aito itsesi. Antamaan realistinen kuvaus itsestäsi.

      Ettei käytä mitään ylisanoja ja kuvauksia itsestään, eikä toisaalta aliarvioikkaan itseään (muut tekee sen kyllä puolestasi).😉

      • Ps. Mua kiinnostaa aina ihmisen harrastukset ja mieltymykset, niillä jo tiiän onko yhtään saman rytmiset elämät.

        Yleensäkin minkä asioiden ympärillä arki pyörii.


      • Rehellinen teksti on varmasti paras lähestymistapa, vaikka veikkaan, että minulla on taipumusta suorastaan inhorealismiin, millä taas lienee han päinvastainen vaikutus kuin mitä toivoisin 😅


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ps. Mua kiinnostaa aina ihmisen harrastukset ja mieltymykset, niillä jo tiiän onko yhtään saman rytmiset elämät.

        Yleensäkin minkä asioiden ympärillä arki pyörii.

        Totta. Harrastukset kertovat paljon ihmisestä, jos niistä pystyy kertomaan jotakin mielenkiintoista. 👍Minä välttäisin varmaankin kaikkea, missä moottoripyörä on mainittu tai kuvassa.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Rehellinen teksti on varmasti paras lähestymistapa, vaikka veikkaan, että minulla on taipumusta suorastaan inhorealismiin, millä taas lienee han päinvastainen vaikutus kuin mitä toivoisin 😅

        Nojoo inhorealismin kanssa saa olla varovainen, jotkut kavahtaa. Mutta toisaalta kumppanin haussa joutaa epäsopivat karsiutumaankin. Kavahdelkoon siis rauhassa. 😜


      • Xena-183 kirjoitti:

        Totta. Harrastukset kertovat paljon ihmisestä, jos niistä pystyy kertomaan jotakin mielenkiintoista. 👍Minä välttäisin varmaankin kaikkea, missä moottoripyörä on mainittu tai kuvassa.

        Heh, minä taas suorastaan innostuisin jos moottoripyörä, ralliauto tms. on kuvassa mukana. Nykyisestäkin innostuin lisää, kuultuani moottoripyöräilystään ja mielenkiinnostaan moottoripyöriin. Mulle se oli ja olisi vaan plussaa, kun itse rakastan vauhtia ja moottoreita persiin alla. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nojoo inhorealismin kanssa saa olla varovainen, jotkut kavahtaa. Mutta toisaalta kumppanin haussa joutaa epäsopivat karsiutumaankin. Kavahdelkoon siis rauhassa. 😜

        Totta. Minulle on ainakin tärkeää, että kumppani ymmärtää kuivaa huumoria ja osaa nauraa myös itselleen 😉


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, minä taas suorastaan innostuisin jos moottoripyörä, ralliauto tms. on kuvassa mukana. Nykyisestäkin innostuin lisää, kuultuani moottoripyöräilystään ja mielenkiinnostaan moottoripyöriin. Mulle se oli ja olisi vaan plussaa, kun itse rakastan vauhtia ja moottoreita persiin alla. 😄

        Muistan kyllä 🙂
        Vieläkö tuota harrastat(te)?
        Turvallisia ajoja kevään tullen!🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Totta. Minulle on ainakin tärkeää, että kumppani ymmärtää kuivaa huumoria ja osaa nauraa myös itselleen 😉

        Se on ihan hyvä taito. Tai ne.. 😄👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Muistan kyllä 🙂
        Vieläkö tuota harrastat(te)?
        Turvallisia ajoja kevään tullen!🤗

        Ei ollenkaan. Rupesin odottamaan esikoista, niin moottoripyöräily jäi. Kumppanikaan ei halunnut mun pyörällä ajella, työmaat niin pitkin Suomea. Ja vapaata vähän kesällä.

        Meni mun isälle se mun moottorioyörä, hän ajaa yhä vaikka on jo 73v. Mutta kun ei ole kömpyrä, vaan vetreä ja itse itsenäisesti kaiken vielä tekevä ja kykenevä, niin sujuu.

        Sieltä sen saa jos tekee mieli hakea ja ajaa. ☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei ollenkaan. Rupesin odottamaan esikoista, niin moottoripyöräily jäi. Kumppanikaan ei halunnut mun pyörällä ajella, työmaat niin pitkin Suomea. Ja vapaata vähän kesällä.

        Meni mun isälle se mun moottorioyörä, hän ajaa yhä vaikka on jo 73v. Mutta kun ei ole kömpyrä, vaan vetreä ja itse itsenäisesti kaiken vielä tekevä ja kykenevä, niin sujuu.

        Sieltä sen saa jos tekee mieli hakea ja ajaa. ☺️

        On kyllä isän kanssa mietitty, jos vaihtaisi katupyörän offroadiin. Kumpaakin kiinnostaisi vähän crossatakin eikä vaan asfalttia kantata. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        On kyllä isän kanssa mietitty, jos vaihtaisi katupyörän offroadiin. Kumpaakin kiinnostaisi vähän crossatakin eikä vaan asfalttia kantata. 😄

        Poika harrastaa moottoripyöriä tyttöystävänsä kanssa. Hän ajeli armeijassakin pitkin metsiä, mutta ei ilmeisesti riittävästi.. Sitten hän kulki myös viime kesän töissä jollakin Ninjalla. Oli kyllä melkoista siedätyshoitoa minulle.., mutta siitäkin selvittiin 🙏


      • Xena-183 kirjoitti:

        Poika harrastaa moottoripyöriä tyttöystävänsä kanssa. Hän ajeli armeijassakin pitkin metsiä, mutta ei ilmeisesti riittävästi.. Sitten hän kulki myös viime kesän töissä jollakin Ninjalla. Oli kyllä melkoista siedätyshoitoa minulle.., mutta siitäkin selvittiin 🙏

        Heh, kuulostaa mahtavalta, jes! 👍

        Minäkin sain exäni innostumaan moottoripyöräilystä. Ei ollut ikinä ajanut edes mopolla, vain polkupyörällä. Hänen vanhemmat piti ukaasin mulle, kun niin vaarallisen lajin pariin houkuttelit. Maksoin hänelle ajokortin ja tunnit, moottoripyöränkin. Jotta päästiin kahdestaa ajelemaan.

        Minä vaan en niin hiljaa malttanut ajaa, niin ohitin välillä ja ajoin kauemmas odottelemaan. Hän oli ja on vieläkin aika arka kuski.

        Ninja mullakin on. Vanha vaan jo.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Heh, kuulostaa mahtavalta, jes! 👍

        Minäkin sain exäni innostumaan moottoripyöräilystä. Ei ollut ikinä ajanut edes mopolla, vain polkupyörällä. Hänen vanhemmat piti ukaasin mulle, kun niin vaarallisen lajin pariin houkuttelit. Maksoin hänelle ajokortin ja tunnit, moottoripyöränkin. Jotta päästiin kahdestaa ajelemaan.

        Minä vaan en niin hiljaa malttanut ajaa, niin ohitin välillä ja ajoin kauemmas odottelemaan. Hän oli ja on vieläkin aika arka kuski.

        Ninja mullakin on. Vanha vaan jo.

        Niin ja tyttäret ei ole ainakaan vielä kiinnostuneet mistään ajoneuvoista, paitsi polkupyöristä. 😜

        Toinen sanoo ettei aja edes ajokorttia, toinen taas aikoo ajaa ja kuskata äitiä sitten kauppaan. 😄👍❤️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin ja tyttäret ei ole ainakaan vielä kiinnostuneet mistään ajoneuvoista, paitsi polkupyöristä. 😜

        Toinen sanoo ettei aja edes ajokorttia, toinen taas aikoo ajaa ja kuskata äitiä sitten kauppaan. 😄👍❤️

        Ei minunkaan tyttäreni, onneksi.. 😅
        Aiemmin hänkin sanoi, ettei koskaan aio hankkia ajokorttia, koska hän haluaa aina asua niin keskustassa, että julkisilla pääsee. Onneksi isänsä sai hänet kuitenkin kannustettua ajamaan kortin ja nyt kun hän on tuolla satojen kilometrien päässä opiskelemassa, niin onhan se ollut kätevää raijata tavaransa aina kesäksi omalla autolla kotiin. Paljon kätevämpää kuin junalla 👍

        Sinullahan on hyvää kaupassakäyntipalvelua tiedossa 🤗


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei minunkaan tyttäreni, onneksi.. 😅
        Aiemmin hänkin sanoi, ettei koskaan aio hankkia ajokorttia, koska hän haluaa aina asua niin keskustassa, että julkisilla pääsee. Onneksi isänsä sai hänet kuitenkin kannustettua ajamaan kortin ja nyt kun hän on tuolla satojen kilometrien päässä opiskelemassa, niin onhan se ollut kätevää raijata tavaransa aina kesäksi omalla autolla kotiin. Paljon kätevämpää kuin junalla 👍

        Sinullahan on hyvää kaupassakäyntipalvelua tiedossa 🤗

        Mun lapset aikoo jäädä kumpikin kotiin asumaan. 😅💤🙄

        Kimppakämppääkin he jo mietti, mutta nuorempi järjestyksen ihminen totesi, ettei kestäisi siskonsa sotkuja ja niitten siivoiluja. Isompi on vähän suurpiirteinen, tavarat saattaa lojua missä nyt milloinkin.. ☺️

        Niin erilaiset luonteet heillä.

        On se ajokortti hyvä olla, helpottaa elämää kun etäisyydet sattuu olemaan pitkiä ja aikataulut haastavia.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Mun lapset aikoo jäädä kumpikin kotiin asumaan. 😅💤🙄

        Kimppakämppääkin he jo mietti, mutta nuorempi järjestyksen ihminen totesi, ettei kestäisi siskonsa sotkuja ja niitten siivoiluja. Isompi on vähän suurpiirteinen, tavarat saattaa lojua missä nyt milloinkin.. ☺️

        Niin erilaiset luonteet heillä.

        On se ajokortti hyvä olla, helpottaa elämää kun etäisyydet sattuu olemaan pitkiä ja aikataulut haastavia.

        Vielä niillä lapsukaisillakin mieli muuttuu, vaikka onhan se kätevää pysytellä äidin jääkaapin lähellä, kun ei tarvitse itse huolehtia edes siitä, onko kaapissa lisää vessapaperia 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Vielä niillä lapsukaisillakin mieli muuttuu, vaikka onhan se kätevää pysytellä äidin jääkaapin lähellä, kun ei tarvitse itse huolehtia edes siitä, onko kaapissa lisää vessapaperia 😄

        Muuttuu varmasti. Mutta kiva, kun koti tuntuu niin hyvälle paikalle, että se tulee noin puheessa esiin. Silloin tiiän, että heillä on hyvä olla, kun ei malta lähteä pois puheissaan. 😄


      • G-LoveR kirjoitti:

        Muuttuu varmasti. Mutta kiva, kun koti tuntuu niin hyvälle paikalle, että se tulee noin puheessa esiin. Silloin tiiän, että heillä on hyvä olla, kun ei malta lähteä pois puheissaan. 😄

        Se tuntuu tosiaan vanhemmista aina hyvältä 🤗


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Mun lapset aikoo jäädä kumpikin kotiin asumaan. 😅💤🙄

        Kimppakämppääkin he jo mietti, mutta nuorempi järjestyksen ihminen totesi, ettei kestäisi siskonsa sotkuja ja niitten siivoiluja. Isompi on vähän suurpiirteinen, tavarat saattaa lojua missä nyt milloinkin.. ☺️

        Niin erilaiset luonteet heillä.

        On se ajokortti hyvä olla, helpottaa elämää kun etäisyydet sattuu olemaan pitkiä ja aikataulut haastavia.

        Ei kortti omistaminen helpota kaikkia. Usein tulevat pyytämään kyytiin jos olen lähdössä ostoksille, en ota kyytiin Alkon asiakkaita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kortti omistaminen helpota kaikkia. Usein tulevat pyytämään kyytiin jos olen lähdössä ostoksille, en ota kyytiin Alkon asiakkaita.

        Jokainen saa toki itse päättää kenelle tarjoaa kyydin 🙂


    • Anonyymi

      Menkää juomaan viinaa baareihin niin näette heti millaiseen naiseen ja mieheen tutustutte. Vain viinaa juomalla mies ja nainen kohtaavat baarissa eikä mitään nettideittailua tarvii harrastaa koska miehet ei naisia netissä saa isketty. Viinan voimalla mies tutustuu naisiin ja siinä heti näkee minkänäköisen kanssa sitä tutustuu.

      T: viinamies

      • Ajattelinkin varmaan mennä nettiin ja iskeä sieltä miehen.. 😂 Ei kai se mikään miesten yksinoikeus ole? Voihan nainenkin olla aloitteellinen, vai kuinka?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ajattelinkin varmaan mennä nettiin ja iskeä sieltä miehen.. 😂 Ei kai se mikään miesten yksinoikeus ole? Voihan nainenkin olla aloitteellinen, vai kuinka?

        Nyt oli kyllä sellainen kommentti palstalla, että pakko peukuttaa 👍
        En täällä kovin monta peukkua ole jakanut.

        Palstalla kun on nykyään enimmäkseen näitä saamattamia tapauksia, niin miehiä kuin naisiakin :)

        En ymmärrä mikä siinä on, että naiset ei kovinkaan usein ymmärrä ottaa aloitetta omiin käsiinsä. Sillä tavalla niitä hyviä miehiä löytää ja saa. Toki pitää tietää mitä haluaa ja osata valita. Yleensä tilaaja saa sitä mitä tilaa. Kannattaa siis olla tilaaja.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt oli kyllä sellainen kommentti palstalla, että pakko peukuttaa 👍
        En täällä kovin monta peukkua ole jakanut.

        Palstalla kun on nykyään enimmäkseen näitä saamattamia tapauksia, niin miehiä kuin naisiakin :)

        En ymmärrä mikä siinä on, että naiset ei kovinkaan usein ymmärrä ottaa aloitetta omiin käsiinsä. Sillä tavalla niitä hyviä miehiä löytää ja saa. Toki pitää tietää mitä haluaa ja osata valita. Yleensä tilaaja saa sitä mitä tilaa. Kannattaa siis olla tilaaja.

        -keinovaginamies-

        Olenkin kategoriaostaja. Siis ammattilainen 😄


    • Anonyymi

      Minä lähden mielummin kuvattoman Naisen kanssa treffeille.Kun ei tiedä millainen helmi voi löytyä.

      • Joskus kun kirjeenvaihtoa harrastin ja mahdollista kumppania hain etanapostilla tutustuen, niin ei aina ollut mitään kuvaa, mutta niin vaan kuvailujen mukaan tunnisteltiin sitten, kun kahvit sovittiin johonkin.


      • Hauska ajatus. 🤗Tuossa tapauksessa minä varmaan haluaisin silti ensin kirjoitella jonkin aikaa ja tutustua sillä tavoin.
        En kuitenkaan haluaisi kuvattomana puhua puhelimessa, koska minulla kuulemma on pienikokoisen naisen ääni.. 🙃


    • Anonyymi

      "Mitä haluaisit tietää hänestä?"

      Vastaukseen vaikuttaa valtavasti haluajan sukupuoli sekä ikävuodet. Täällä saa vastauksia vain vanhuksilta joten vastaukset ovat rankasti biasoituja, epäoleellisia.

      • Biasoitu ei kuulukaan sanavarastooni 😀
        Mutta ymmärsin ehkä pointin, eli eri sukupolvet ovat kiinnostuneita erilaisista asioista. Minä olen X-sukupolvea ja lapseni Z. - Ihan eri maailmankuvat meillä👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Biasoitu ei kuulukaan sanavarastooni 😀
        Mutta ymmärsin ehkä pointin, eli eri sukupolvet ovat kiinnostuneita erilaisista asioista. Minä olen X-sukupolvea ja lapseni Z. - Ihan eri maailmankuvat meillä👍

        Tarkoitin että ihmisillä on erilaisia toiveita parisuhdeseksikumppanin suhteen riippuen siitä mikä em. ihmisen sukupuoli on ja riippuen siitä mikä em. ihmisen ikä (vuosina) on.

        Mummeli toivoo palvelijaa (siivooja, talkkari, yms. kotipalvelu) eikä seksiä. Tyttö toivoo fyysistä turvaa ja taloudellista vakautta sekä seksiä. Mies toivoo kuumaa seksiä ja kuumaa seksiä. Eurythmics jo opetti:

        Makeat unelmat on näistä tehty
        Kuka minä olen kiistämään
        Matkustin ympäri maailman sekä seitsemän meren
        Kaikki etsivät jotain
        Jotkut heistä haluavat käyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat joutua sinun käyttämäksi
        Jotkut heistä haluavat väärinkäyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat olla väärinkäytettyjä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin että ihmisillä on erilaisia toiveita parisuhdeseksikumppanin suhteen riippuen siitä mikä em. ihmisen sukupuoli on ja riippuen siitä mikä em. ihmisen ikä (vuosina) on.

        Mummeli toivoo palvelijaa (siivooja, talkkari, yms. kotipalvelu) eikä seksiä. Tyttö toivoo fyysistä turvaa ja taloudellista vakautta sekä seksiä. Mies toivoo kuumaa seksiä ja kuumaa seksiä. Eurythmics jo opetti:

        Makeat unelmat on näistä tehty
        Kuka minä olen kiistämään
        Matkustin ympäri maailman sekä seitsemän meren
        Kaikki etsivät jotain
        Jotkut heistä haluavat käyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat joutua sinun käyttämäksi
        Jotkut heistä haluavat väärinkäyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat olla väärinkäytettyjä

        Ahaa 🤔

        No. Iästä huolimatta minä haen ehkä enemmän Christina Aguileran kuvausta:
        Hän saa minut nauramaan,
        Hän saa minut itkemään,
        Hän tulee olemaan niin kova, että hän saa Venuksen eloon.
        Hän tekee mitä tahansa, mitä hän haluaa tehdä

        Yhdistettynä Roxetten kutsuvaan:
        Tule mukaan ilomatkalle

        🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin että ihmisillä on erilaisia toiveita parisuhdeseksikumppanin suhteen riippuen siitä mikä em. ihmisen sukupuoli on ja riippuen siitä mikä em. ihmisen ikä (vuosina) on.

        Mummeli toivoo palvelijaa (siivooja, talkkari, yms. kotipalvelu) eikä seksiä. Tyttö toivoo fyysistä turvaa ja taloudellista vakautta sekä seksiä. Mies toivoo kuumaa seksiä ja kuumaa seksiä. Eurythmics jo opetti:

        Makeat unelmat on näistä tehty
        Kuka minä olen kiistämään
        Matkustin ympäri maailman sekä seitsemän meren
        Kaikki etsivät jotain
        Jotkut heistä haluavat käyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat joutua sinun käyttämäksi
        Jotkut heistä haluavat väärinkäyttää sinua
        Jotkut heistä haluavat olla väärinkäytettyjä

        "Mummeli toivoo palvelijaa (siivooja, talkkari, yms. kotipalvelu) eikä seksiä. "

        Aika paksua, tekisi mieli haistatella. Sinulla ei minkäänlaista käsitystä "mummeleista".


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Mummeli toivoo palvelijaa (siivooja, talkkari, yms. kotipalvelu) eikä seksiä. "

        Aika paksua, tekisi mieli haistatella. Sinulla ei minkäänlaista käsitystä "mummeleista".

        Oletan, että tuo kommentoija onkin itse vielä melko nuori.🙂
        Ymmärrystä kanssakirjoittajille 👍🙃


    • Anonyymi

      Kunhan tuon oman sukupuolen edustajat , eli ukkopahat tajuaisivat lopettaa tollon spammaamisen jokaiselle mahdolliselle naisehdokkaalle ja rajoittaisivat ne tutustumisyritykset vain niihin jotka oikeasti kiinnostavat. Numero 1 moka, pahin perusvirhe.

      • Hiukan tuo kuvastaa sitä, ettei tosissaan ole edes luettu naisen profiilitekstiä. Katsottu ehkä vain kuvaa?- Tai mistä se sitten kertookaan. Miehet osaisivat paremmin kommentoida tätä 🤔


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Hiukan tuo kuvastaa sitä, ettei tosissaan ole edes luettu naisen profiilitekstiä. Katsottu ehkä vain kuvaa?- Tai mistä se sitten kertookaan. Miehet osaisivat paremmin kommentoida tätä 🤔

        No siihen ei kauaa mene kun deitin pystyyn laitat ja huomioit miten määrä taatusti pesee laadun...Jo kuvaton ilman tekstejä oleva naisen deitti-ilmoitus kerää kymmeniä spammeja, eli saat olla ihan varma siitä että sinut huomioidaan 😅


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siihen ei kauaa mene kun deitin pystyyn laitat ja huomioit miten määrä taatusti pesee laadun...Jo kuvaton ilman tekstejä oleva naisen deitti-ilmoitus kerää kymmeniä spammeja, eli saat olla ihan varma siitä että sinut huomioidaan 😅

        No se ei kyllä ole millään lailla tavoitetila 🤔


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No se ei kyllä ole millään lailla tavoitetila 🤔

        Kokeile, kerro sitten miten kävi 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile, kerro sitten miten kävi 😎

        Tuota en ole luvannut tehdä 😀
        Enkä lupaa.
        Kuten en kerro sitäkään, teenkö lopulta edes mitään deittiprofiilia. Joskus elämä yllättää positiivisesti, kun sitä vähiten odottaa.

        Mutta eikö vaan ole mukavaa, että ihmiset ovat tulleet tähän ketjuun antamaan vinkkejään. 👍

        Se on hauskaa, kuinka erilaisiin asioihin miehet ja naiset kiinnittävät kumppaniehdokkaissa huomiota tai mitä haluaisivat heistä tietää ennen kuin osoittavat kiinnostusta tai ehdottavat tapaamista. 😄


    • Anonyymi

      Kannattaa unohtaa ennenkuin alkaa!

      • Kiitos kommentista. Haluan kuitenkin käsitellä tätä aihetta rohkeasti ja valmistella mahdollisen tulevan kokeiluni suunnitelmallisesti. 😉


    • Anonyymi

      jhyvä uni sellainenkin joxsz

      jot<in hircviöitä näkee unez<

      • Nyt on valitettavasti hieman heikko yhteys. Palataan vaikka myöhemmin asiaan 👍


    • Anonyymi

      -Koko naisen tuore kuva että näkee pituuden ja painon selkeästi. Ilman meikkejä ja mitään kuvakikkoja.
      -Tekstiä joka on omasta persoonasta lähtöisin. Se että kaikki haluaa kävellä rannalla ei ole persoonallista.
      -Kerro mitä sinä haluat mitä suhde sinulle tarkoittaa.
      -Jos olet kiinnostunut rahasta ilmoita se reilusti niin saat sellaisia kumppaneita joita etsit.
      -Törmäsin tinderissä useisiin en tarvitse ketään eikä aikaa ole mutta silti hakee suhdetta. En saa ymmärrä mitä tällä tarkoitetaan koska seksikumppania ei haettu ja suhde ei voi toimia jos ei tee mitään yhdessä eikä ole aikaa. Jos ei ole aikaa pitää karsia jotain jos haluaa suhteen. Jos ei tarvitse ketään tarkoittaa se että ei edes koko profiilia olisi kannattanut tehdä.
      -Jos sinulle kirjoitetaan jotain vastaa siihen. Tökeröin tapa on olla hiljaa.

      • Kiitos vinkeistä 👍 Eli sinulle ratkaiseva tekijä on naisen ulkonäkö.
        Ehkä tuo "en tarvitse ketään" tarkoittaa sitä, että nainen pärjää omillaankin, mutta olisi silti kiva, jos olisi joku.
        Vaikka ei ole aikaa, niin kyllä sitä varmasti raivaa kalenteriinsa, mikäli kiinnostuu toisesta. - Mutta onhan myös aika jännittävää rohkaistua lähtemään tutustumaan uusiin ihmisiin. Vaikka sitä varten kai siellä ollaan. 🤔
        Harrastuksen voi joskus jättää väliin tai pyytää kokoukseen varajäsenen paikalle. Oma kuvionsa on tietenkin, jos on sellaisia huollettavia lapsia, joita täytyy kuljettaa harrastuksiin. Tai jos lapset ovat vielä pieniä, niin täytyy järjestää heille hoitaja, että pääsee kotoa pois. Mut joo, kyllä pitää löytyä aika tapaamiseen ja jos se onnistuu hyvin, niin eiköhän sieltä kalenteristakin ala löytyä sopivia aukkoja jatkosuunnitelmille. 😉

        Olen samaa mieltä siitä, että kohtelias täytyy olla ja vastata asiallisiin viesteihin. Asiattomuudet tai törkeät kommentit eivät ansaitse minkäänlaista huomiota.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä 👍 Eli sinulle ratkaiseva tekijä on naisen ulkonäkö.
        Ehkä tuo "en tarvitse ketään" tarkoittaa sitä, että nainen pärjää omillaankin, mutta olisi silti kiva, jos olisi joku.
        Vaikka ei ole aikaa, niin kyllä sitä varmasti raivaa kalenteriinsa, mikäli kiinnostuu toisesta. - Mutta onhan myös aika jännittävää rohkaistua lähtemään tutustumaan uusiin ihmisiin. Vaikka sitä varten kai siellä ollaan. 🤔
        Harrastuksen voi joskus jättää väliin tai pyytää kokoukseen varajäsenen paikalle. Oma kuvionsa on tietenkin, jos on sellaisia huollettavia lapsia, joita täytyy kuljettaa harrastuksiin. Tai jos lapset ovat vielä pieniä, niin täytyy järjestää heille hoitaja, että pääsee kotoa pois. Mut joo, kyllä pitää löytyä aika tapaamiseen ja jos se onnistuu hyvin, niin eiköhän sieltä kalenteristakin ala löytyä sopivia aukkoja jatkosuunnitelmille. 😉

        Olen samaa mieltä siitä, että kohtelias täytyy olla ja vastata asiallisiin viesteihin. Asiattomuudet tai törkeät kommentit eivät ansaitse minkäänlaista huomiota.

        Onhan se ulkonäkö aika isossa merkityksessä toki niitä viehättäviä ulkonäköjä on itselle ainakin näköjään monenlaisia joten mistään yhden tyyppisestä vartalosta ja ulkonäöstä ei ole kyse vaan kiinnostavia on monenlaisia ja sen tietää sitten kiinnostaako kun näkee mutta jos heti jo kuvasta näkee että ei kiinnosta yhtään edemmäs ei kannata mennä. Rehellisyys huumorintaju ja avoimuus on myös isossa merkityksessä. Älyllisesti myös pitäisi olla suurin piirtein samalla tasolla eli 120-140 äo:n paikkeilla. Jos toinen on 90 ja toinen 140 se ei voi toimia. Sinänsä koulutuksella ja työllä ei ole rakkaudessa isompaa merkitystä. Sitten pitää löytyä kipinä. Ihmisessä voi olla kaikki periaatteessa oikein mutta jos sitä kipinää ei ole niin silloin ei asiat toimi. Veikkaan että sen kipinän takana on ainakin osittain haju joka lähtee toisesta. Haju jota ei itseasiassa tietoisesti haista mutta sen huomaa ja tuntee ja se vetää puoleensa. Sitten jos molemmilla puolilla on sama kiinnostus ja kipinä se on vuosituhannen tarina. Sitä odotellessa aika epätodennäköiseltä näyttää että osuisi kohdalle. Yleensä jompaa kumpaa ei kiinnosta arvot on erit kipinää ei ole tai sitten kaikki toimisi mutta toinen on varattu. Pahinta vielä kun upeat kiinnostavat naiset jää suhteisiin jossa heitä laiminlyödään ja kohdellaan huonosti ja tietäisin että minä tämän oikealta haisevan naisen kanssa olisin onnellinen ja kohtelisin häntä hyvin mutta ei voi mitään kun hän on naimisissa ja on lapsia jne. Parisuhteen sellaisen oikeasti kestävän ja toimivan löytäminen ei todellakaan ole helppoa. Sen takia erotaan niin usein. Siinä on ehkä ihastuttu ulkonäköön ja erotiikkaan mutta sitä hajua ei ole ollut ja sitten kun arki napsahtaa päälle huomataan ettei sovitakaan yhteen. Lapset on tietysti jo kiireisesti tehty siihen alkuhuumassa jne... Parhaimmilla naisilla on 5-10 eri miehen kanssa tehtyjä lapsia ja täytyy sanoa että parisuhdemarkkinoilla se ei ole meriitti naisen hyväksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se ulkonäkö aika isossa merkityksessä toki niitä viehättäviä ulkonäköjä on itselle ainakin näköjään monenlaisia joten mistään yhden tyyppisestä vartalosta ja ulkonäöstä ei ole kyse vaan kiinnostavia on monenlaisia ja sen tietää sitten kiinnostaako kun näkee mutta jos heti jo kuvasta näkee että ei kiinnosta yhtään edemmäs ei kannata mennä. Rehellisyys huumorintaju ja avoimuus on myös isossa merkityksessä. Älyllisesti myös pitäisi olla suurin piirtein samalla tasolla eli 120-140 äo:n paikkeilla. Jos toinen on 90 ja toinen 140 se ei voi toimia. Sinänsä koulutuksella ja työllä ei ole rakkaudessa isompaa merkitystä. Sitten pitää löytyä kipinä. Ihmisessä voi olla kaikki periaatteessa oikein mutta jos sitä kipinää ei ole niin silloin ei asiat toimi. Veikkaan että sen kipinän takana on ainakin osittain haju joka lähtee toisesta. Haju jota ei itseasiassa tietoisesti haista mutta sen huomaa ja tuntee ja se vetää puoleensa. Sitten jos molemmilla puolilla on sama kiinnostus ja kipinä se on vuosituhannen tarina. Sitä odotellessa aika epätodennäköiseltä näyttää että osuisi kohdalle. Yleensä jompaa kumpaa ei kiinnosta arvot on erit kipinää ei ole tai sitten kaikki toimisi mutta toinen on varattu. Pahinta vielä kun upeat kiinnostavat naiset jää suhteisiin jossa heitä laiminlyödään ja kohdellaan huonosti ja tietäisin että minä tämän oikealta haisevan naisen kanssa olisin onnellinen ja kohtelisin häntä hyvin mutta ei voi mitään kun hän on naimisissa ja on lapsia jne. Parisuhteen sellaisen oikeasti kestävän ja toimivan löytäminen ei todellakaan ole helppoa. Sen takia erotaan niin usein. Siinä on ehkä ihastuttu ulkonäköön ja erotiikkaan mutta sitä hajua ei ole ollut ja sitten kun arki napsahtaa päälle huomataan ettei sovitakaan yhteen. Lapset on tietysti jo kiireisesti tehty siihen alkuhuumassa jne... Parhaimmilla naisilla on 5-10 eri miehen kanssa tehtyjä lapsia ja täytyy sanoa että parisuhdemarkkinoilla se ei ole meriitti naisen hyväksi.

        Tuohon loppuun totean heti, että ei tuo varmasti kovin tavallista ole, että naisella on 5-10 eri miehen kanssa tehtyjä lapsia, mutta ehkä tarkoititkin antaa hieman karrikoidun esimerkin 🙂
        Tuo haju minua kiinnostaa. Olen lukenut, että parinmuodostus tapahtuu helposti ominaistuoksun perusteella (mikä netissä ei toimi), mutta onkohan kyse kuitenkin enemmän näköaistiin pohjautuvasta tunteesta kuin hajuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se ulkonäkö aika isossa merkityksessä toki niitä viehättäviä ulkonäköjä on itselle ainakin näköjään monenlaisia joten mistään yhden tyyppisestä vartalosta ja ulkonäöstä ei ole kyse vaan kiinnostavia on monenlaisia ja sen tietää sitten kiinnostaako kun näkee mutta jos heti jo kuvasta näkee että ei kiinnosta yhtään edemmäs ei kannata mennä. Rehellisyys huumorintaju ja avoimuus on myös isossa merkityksessä. Älyllisesti myös pitäisi olla suurin piirtein samalla tasolla eli 120-140 äo:n paikkeilla. Jos toinen on 90 ja toinen 140 se ei voi toimia. Sinänsä koulutuksella ja työllä ei ole rakkaudessa isompaa merkitystä. Sitten pitää löytyä kipinä. Ihmisessä voi olla kaikki periaatteessa oikein mutta jos sitä kipinää ei ole niin silloin ei asiat toimi. Veikkaan että sen kipinän takana on ainakin osittain haju joka lähtee toisesta. Haju jota ei itseasiassa tietoisesti haista mutta sen huomaa ja tuntee ja se vetää puoleensa. Sitten jos molemmilla puolilla on sama kiinnostus ja kipinä se on vuosituhannen tarina. Sitä odotellessa aika epätodennäköiseltä näyttää että osuisi kohdalle. Yleensä jompaa kumpaa ei kiinnosta arvot on erit kipinää ei ole tai sitten kaikki toimisi mutta toinen on varattu. Pahinta vielä kun upeat kiinnostavat naiset jää suhteisiin jossa heitä laiminlyödään ja kohdellaan huonosti ja tietäisin että minä tämän oikealta haisevan naisen kanssa olisin onnellinen ja kohtelisin häntä hyvin mutta ei voi mitään kun hän on naimisissa ja on lapsia jne. Parisuhteen sellaisen oikeasti kestävän ja toimivan löytäminen ei todellakaan ole helppoa. Sen takia erotaan niin usein. Siinä on ehkä ihastuttu ulkonäköön ja erotiikkaan mutta sitä hajua ei ole ollut ja sitten kun arki napsahtaa päälle huomataan ettei sovitakaan yhteen. Lapset on tietysti jo kiireisesti tehty siihen alkuhuumassa jne... Parhaimmilla naisilla on 5-10 eri miehen kanssa tehtyjä lapsia ja täytyy sanoa että parisuhdemarkkinoilla se ei ole meriitti naisen hyväksi.

        Aika harvalla naisella on 5-10 lasta eri miehen kanssa. Jos joskus onkin, ollaan tyytyväisiä, että on lapsia.


    • Anonyymi

      En ole koskaan tavannut ketään netin kautta enkä aiokaan. Tykkään tutustua ihmisiin livenä.

      • Se on edelleen hyvä ja toimiva tapa 🙂


      • Anonyymi

        Ei asia ole noin mustavalkoinen. Omasta mielestäni ei haittaa, jos mies löytyy netistä, mutta haluaisin kuitenkin tavata livenä mahdollisimman pian. Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei asia ole noin mustavalkoinen. Omasta mielestäni ei haittaa, jos mies löytyy netistä, mutta haluaisin kuitenkin tavata livenä mahdollisimman pian. Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta.

        Niin.. Joku voi olla hieman varauksellisempi nopean tapaamisen suhteen, ainakin ensimmäisillä kerroilla. - Nopealla tapaamisella on se etu, että sittenhän sen tietää, sujuuko keskustelu livenä vai ei.

        Ja netiketti täytyy tietenkin olla hallussa 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei asia ole noin mustavalkoinen. Omasta mielestäni ei haittaa, jos mies löytyy netistä, mutta haluaisin kuitenkin tavata livenä mahdollisimman pian. Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta.

        "Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta."

        Peukku. Jos kirjoitellaan netissä pitkään, on vaarana että ihastuu siihen muodostamaansa mielikuvaan kirjoittajasta. Siksi kannatan myös mahdollisimman pikaista näkemistä livenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta."

        Peukku. Jos kirjoitellaan netissä pitkään, on vaarana että ihastuu siihen muodostamaansa mielikuvaan kirjoittajasta. Siksi kannatan myös mahdollisimman pikaista näkemistä livenä.

        Tuokin pitää paikkansa, kun tarkoitus on kuitenkin deittailla.
        Tällaisella keskustelupalstallakin huomaa
        helposti viehättyvänsä jonkun kanssapalstailijan tavasta lähestyä erilaisia aiheita ja ilmiöitä ja kyvystä luoda mielikuvia ja täällä ei pääasiassa edes tavoitella kenenkään kanssa parisuhdetta.
        Keskustellaan vaan ja pidetään hauskaa.

        Jos pitkään kirjoittelee jonkun kanssa vain kahden kesken, niin siinä tosiaan voi ihastua itse luomaansa mielikuvaan eikä oikeaan ihmiseen. 🤔


      • Itse taas olen tavannut nykyisen kumppanin netin kautta, joka myös pitkäaikaisin kumppani mitä mulla on ikinä ollut. Ja meillä on myös perhe yhdessä tehty.

        Itse koin kivaksi kirjoitella ja soitella hänen kanssaan peräti 6 kuukautta, ennen kuin tavattiin ekan kerran. Joulukuussa 2009 aloitettiin aktiivinen viestintä ja vasta 2010 kesäkuussa tavattiin ekan kerran kasvokkain.

        Tiesin ja tunsin häntä jo hyvin tavatessamme. Mä tykkään tutustua ajatuksiin ihan ekana, sitten jos ne synkkaa, kiinnostaa ehkä nähdäkin.

        Kuka mitenkin. Itse kuitenkin kykenin muodostamaan hyvin realistisen kuvan ihmisestä. Olen kyennyt mielestäni aina, sillä tavatessa en ole juurikaan yllättynyt, vaan mielikuva on ollut kokolailla oikea.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Itse taas olen tavannut nykyisen kumppanin netin kautta, joka myös pitkäaikaisin kumppani mitä mulla on ikinä ollut. Ja meillä on myös perhe yhdessä tehty.

        Itse koin kivaksi kirjoitella ja soitella hänen kanssaan peräti 6 kuukautta, ennen kuin tavattiin ekan kerran. Joulukuussa 2009 aloitettiin aktiivinen viestintä ja vasta 2010 kesäkuussa tavattiin ekan kerran kasvokkain.

        Tiesin ja tunsin häntä jo hyvin tavatessamme. Mä tykkään tutustua ajatuksiin ihan ekana, sitten jos ne synkkaa, kiinnostaa ehkä nähdäkin.

        Kuka mitenkin. Itse kuitenkin kykenin muodostamaan hyvin realistisen kuvan ihmisestä. Olen kyennyt mielestäni aina, sillä tavatessa en ole juurikaan yllättynyt, vaan mielikuva on ollut kokolailla oikea.

        Moni on huolissaan väärään mielikuvaan ihastumisesta. Itse taas en ole, koska ne asiat mitkä ihastumisen ratkaisee ei ole mielikuvia, vaan ihmisen itsensä kertomia asioita ja pidän itseäni aika hyvänä ihmistuntijana.

        Enkä luota sokeasti sanaan, osaan ynnäillä asioita mitä on sanottu ja mitä ei. Muodostaa yhtälöitä puheista. Persoonasta saa helposti ihan oikean kuvan, ihan vain lukemalla.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Itse taas olen tavannut nykyisen kumppanin netin kautta, joka myös pitkäaikaisin kumppani mitä mulla on ikinä ollut. Ja meillä on myös perhe yhdessä tehty.

        Itse koin kivaksi kirjoitella ja soitella hänen kanssaan peräti 6 kuukautta, ennen kuin tavattiin ekan kerran. Joulukuussa 2009 aloitettiin aktiivinen viestintä ja vasta 2010 kesäkuussa tavattiin ekan kerran kasvokkain.

        Tiesin ja tunsin häntä jo hyvin tavatessamme. Mä tykkään tutustua ajatuksiin ihan ekana, sitten jos ne synkkaa, kiinnostaa ehkä nähdäkin.

        Kuka mitenkin. Itse kuitenkin kykenin muodostamaan hyvin realistisen kuvan ihmisestä. Olen kyennyt mielestäni aina, sillä tavatessa en ole juurikaan yllättynyt, vaan mielikuva on ollut kokolailla oikea.

        Ei tosiaan koskaan voi tietää, koska eteen tipahtaa se tähti taivaalta tai oma kultakimpale 🥰 Kenties juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa.. Eli avoimin mielin ja silmin 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ei tosiaan koskaan voi tietää, koska eteen tipahtaa se tähti taivaalta tai oma kultakimpale 🥰 Kenties juuri silloin, kun sitä vähiten odottaa.. Eli avoimin mielin ja silmin 👍

        Nimenomaan noin. Yhtälailla voi erehtyä ja haukata hatullisen 💩 niitten IRL kohtaamiensa kanssa. Ihmiset osaa petkuttaa niin netissä, kun myös IRL, jos petkuttajaan haksahtaa. 👍

        Hyvää yötä. 🤗💤


      • G-LoveR kirjoitti:

        Moni on huolissaan väärään mielikuvaan ihastumisesta. Itse taas en ole, koska ne asiat mitkä ihastumisen ratkaisee ei ole mielikuvia, vaan ihmisen itsensä kertomia asioita ja pidän itseäni aika hyvänä ihmistuntijana.

        Enkä luota sokeasti sanaan, osaan ynnäillä asioita mitä on sanottu ja mitä ei. Muodostaa yhtälöitä puheista. Persoonasta saa helposti ihan oikean kuvan, ihan vain lukemalla.

        Minä olen lähtökohtaisesti aika luottavainen, jopa naiivi IRL ihmisten suhteen ja uskon kaikkien puhuvan totta sekä tarkoittavan hyvää. Mutta huomaan silti yksityiskohdat ja sen, jos kerrottu asia ei sovi kokonaisuuteen.

        En välttämättä anna toisen ymmärtää, jos olen huomannut ristiriidan. Minun luottamukseni voi pettää vain kerran.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nimenomaan noin. Yhtälailla voi erehtyä ja haukata hatullisen 💩 niitten IRL kohtaamiensa kanssa. Ihmiset osaa petkuttaa niin netissä, kun myös IRL, jos petkuttajaan haksahtaa. 👍

        Hyvää yötä. 🤗💤

        Hyvää yötä 😴


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minä olen lähtökohtaisesti aika luottavainen, jopa naiivi IRL ihmisten suhteen ja uskon kaikkien puhuvan totta sekä tarkoittavan hyvää. Mutta huomaan silti yksityiskohdat ja sen, jos kerrottu asia ei sovi kokonaisuuteen.

        En välttämättä anna toisen ymmärtää, jos olen huomannut ristiriidan. Minun luottamukseni voi pettää vain kerran.

        Jeps. Mäkin haluan uskoa ihmisen puhuvan totta, mutta kuten sinäkin huomaan jos kerrottu asia ei sovi kokonaisuuteen. Enkä myöskään siitä mitään huomauta, mutta pidän mielessäni, kun teen arviota ihmisen uskottavuudesta kuitenkin.

        Petkuttaminen ja pettäminen onkin lähtökohta, jota ei pidä hyväksyäkkään. Ihmissuhteet ei niille rakennettuna tule toimimaan eikä kestämään.

        Joskus mietin näitä mielikuva ihastumisia pelkääviä, että tekeekö he sitten itse paljonkin virheitä ihmisten arvioimisessa vai mistä huoli tulee?

        Ovatko itse höpöttelijöitä, joista saa väärän kuvan ja pelkäävät ettei toinen huomaakkaan oikeaa minääni ja ihastuu mielikuvaan minusta?

        Vai luuleeko, että koska itse arvioivat väärin, ei muutkaan osaa arvioida ihmisiä oikein?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jos kirjoitellaan netin kautta pitemmän aikaa, niin pahimmassa tapauksessa koko juttu voi olla vain huijausta."

        Peukku. Jos kirjoitellaan netissä pitkään, on vaarana että ihastuu siihen muodostamaansa mielikuvaan kirjoittajasta. Siksi kannatan myös mahdollisimman pikaista näkemistä livenä.

        Nykyään voi puhua myös videopuheluita, hyödyntäkää niitä. Kameroita ja live yhteyksiä. Jos pelkät sanat on vaikea tulkita todeksi tai epätodeksi. 👍

        Siis jo ennen irl tapaamista.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Jeps. Mäkin haluan uskoa ihmisen puhuvan totta, mutta kuten sinäkin huomaan jos kerrottu asia ei sovi kokonaisuuteen. Enkä myöskään siitä mitään huomauta, mutta pidän mielessäni, kun teen arviota ihmisen uskottavuudesta kuitenkin.

        Petkuttaminen ja pettäminen onkin lähtökohta, jota ei pidä hyväksyäkkään. Ihmissuhteet ei niille rakennettuna tule toimimaan eikä kestämään.

        Joskus mietin näitä mielikuva ihastumisia pelkääviä, että tekeekö he sitten itse paljonkin virheitä ihmisten arvioimisessa vai mistä huoli tulee?

        Ovatko itse höpöttelijöitä, joista saa väärän kuvan ja pelkäävät ettei toinen huomaakkaan oikeaa minääni ja ihastuu mielikuvaan minusta?

        Vai luuleeko, että koska itse arvioivat väärin, ei muutkaan osaa arvioida ihmisiä oikein?

        No, minusta tuntuu, että sinussa on erityisherkän ihmisen piirteitä kuten minussakin ja meille on koko elämämme ajan ollut itsestään selvää, että tuntosarvet ovat koko ajan ylhäällä ja haistamme toisen ihmisen mielialan jo kulmakarvan asennosta.
        Ehkä tähän ominaisuuteemme pohjautuen uskallamme paremmin luottaa toisesta ihmisestä saamaamme mielikuvaan myös netissä.
        Kuten todettu, voihan se mielikuva olla vilpillisesti rakennettu ja IRL siihen pettyy, mutta vain kerran ja suhteellisen nopeasti.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Nykyään voi puhua myös videopuheluita, hyödyntäkää niitä. Kameroita ja live yhteyksiä. Jos pelkät sanat on vaikea tulkita todeksi tai epätodeksi. 👍

        Siis jo ennen irl tapaamista.

        Hyvä huomio, muuten 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        No, minusta tuntuu, että sinussa on erityisherkän ihmisen piirteitä kuten minussakin ja meille on koko elämämme ajan ollut itsestään selvää, että tuntosarvet ovat koko ajan ylhäällä ja haistamme toisen ihmisen mielialan jo kulmakarvan asennosta.
        Ehkä tähän ominaisuuteemme pohjautuen uskallamme paremmin luottaa toisesta ihmisestä saamaamme mielikuvaan myös netissä.
        Kuten todettu, voihan se mielikuva olla vilpillisesti rakennettu ja IRL siihen pettyy, mutta vain kerran ja suhteellisen nopeasti.

        Luulen kanssa, että tuo tuntosarvet ja kaikki aistimet avoinna jatkuvasti oleminen ja eläminen tekee sen, että ihmisiä on tutkaillut ihan lapsuudesta asti. Ja painanut visusti mieleensä ne asiat ja tilanteet, puheet, eleet, mitkä on petkuttamisesta kielineet. Kuten myös ne luotettavuutta viestivätkin seikat.

        Kun se on elämäntapa, tarkkailu ja puntaroiminen, niin se taito hioontuu kyllä. Eri asia, jos olis sellainen ettei kiinnitä mihkään mitään huomiota, menee vaan kun lontoon sumuun ja hoksaa vasta, kun rytisee että olis vissiin pitänyt kulkea vähän ympärilleen katsellen ja seuraillen. 😄

        Toki en minäkään väitä ihmistä läpikotaisin tuntevan lukemalla hänen ajatuksiaan, mutta aivan varmasti pääsen kiinni persoonaan ja siihen onko luottamista. Kaikista pilkahtelee myös epävarmuus tekijöitä, asenteita, pelkoja, ennakkoluuloja, temperamentti, huumorintajun laatu, leikkaamisen hitaus ja nopeus, mieltymykset, olemusta jne. Hirmu paljon ihmistä pystyy tekstin perusteella määrittämään. Jos ihminen on rehellinen ja sekin kuultaa läpi jutuusta.

        Olen nähnyt ihmisistä joista tykkäänkin, milloin jättävät jotain kertomatta tai vähän värittävät. Mutta se on inhimillistä. ☺️


      • G-LoveR kirjoitti:

        Luulen kanssa, että tuo tuntosarvet ja kaikki aistimet avoinna jatkuvasti oleminen ja eläminen tekee sen, että ihmisiä on tutkaillut ihan lapsuudesta asti. Ja painanut visusti mieleensä ne asiat ja tilanteet, puheet, eleet, mitkä on petkuttamisesta kielineet. Kuten myös ne luotettavuutta viestivätkin seikat.

        Kun se on elämäntapa, tarkkailu ja puntaroiminen, niin se taito hioontuu kyllä. Eri asia, jos olis sellainen ettei kiinnitä mihkään mitään huomiota, menee vaan kun lontoon sumuun ja hoksaa vasta, kun rytisee että olis vissiin pitänyt kulkea vähän ympärilleen katsellen ja seuraillen. 😄

        Toki en minäkään väitä ihmistä läpikotaisin tuntevan lukemalla hänen ajatuksiaan, mutta aivan varmasti pääsen kiinni persoonaan ja siihen onko luottamista. Kaikista pilkahtelee myös epävarmuus tekijöitä, asenteita, pelkoja, ennakkoluuloja, temperamentti, huumorintajun laatu, leikkaamisen hitaus ja nopeus, mieltymykset, olemusta jne. Hirmu paljon ihmistä pystyy tekstin perusteella määrittämään. Jos ihminen on rehellinen ja sekin kuultaa läpi jutuusta.

        Olen nähnyt ihmisistä joista tykkäänkin, milloin jättävät jotain kertomatta tai vähän värittävät. Mutta se on inhimillistä. ☺️

        Niinno.. erityisesti keskustelupalstalla kannattaisi kyllä jättää jotakin kertomattakin, vaikka joskus minulle käy vielä vahinko. 🙈 Alkeellinen virhe, missä petraan koko ajan 😄

        IRL en arvosta väärän totuuden puhujia enkä vaihtoehtoisen tapahtumankulun kertojia. Se rasittaa täällä netissä omaa ajatusmaailmaani sen verran, että täällä tulee helposti kerrottua, jos joku osaa suoraan kysyä... Pyrin siis jatkossa olemaan vastaamatta ollenkaan, kun en halua valehdella. 👍
        - Joskus ajattelen toki niinkin, että hittoako tuolla on väliä; antaa mennä vaan 😂

        Paljon joudun siis lukemaan tekstejäni uudelleen ja sensuroimaan ennen Lähetä-napin käyttämistä. 🤭


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niinno.. erityisesti keskustelupalstalla kannattaisi kyllä jättää jotakin kertomattakin, vaikka joskus minulle käy vielä vahinko. 🙈 Alkeellinen virhe, missä petraan koko ajan 😄

        IRL en arvosta väärän totuuden puhujia enkä vaihtoehtoisen tapahtumankulun kertojia. Se rasittaa täällä netissä omaa ajatusmaailmaani sen verran, että täällä tulee helposti kerrottua, jos joku osaa suoraan kysyä... Pyrin siis jatkossa olemaan vastaamatta ollenkaan, kun en halua valehdella. 👍
        - Joskus ajattelen toki niinkin, että hittoako tuolla on väliä; antaa mennä vaan 😂

        Paljon joudun siis lukemaan tekstejäni uudelleen ja sensuroimaan ennen Lähetä-napin käyttämistä. 🤭

        Hehee, no minäkin paljastan liikaakin itsestäni. Siinä määrin, että joku voi käyttää niitä tietoja väärinkin.

        Olen kyllä täällä oppinut vähän muuntamaan totuutta, ihan vaan omaksi turvakseni. Sinnepäin siis.

        Mutta irl en joko kerro, jos en luota tai kerron rehellisesti, jos luotan.

        Se on varmasti hyvä, ettei kerro. Ja minä ainakin ymmärrän sen, jos huomaankin että tuttava täällä sanoo toisin, kun irl että hän sanoo sen oman turvallisuutensa takia. Enkä ala paljastelemaan mitään, muutenkaan tietenkään.

        Mutta ne menee järkisyihin perustuen läpi. 😊👍


    • Anonyymi

      Ei kannata kirjoittaa profiiliin, että on huumorintajuinen ja hauska, vaan kannattaa mieluummin kirjoittaa siihen jotain hauskaa.

      • Eli konkretiaa. Hyvä muistutus 👍


      • Anonyymi

        Niin, helppohan on kirjoittaa esim. "kunnioitan naisia", mutta mistä toinen sitten tietää onko se totta.


      • Anonyymi

        näin on ja mitä vähemmän itsekeskeistä mämättelyä, sen parempi, tosin siltä ei kokonaan voi välttyä...


      • Anonyymi kirjoitti:

        näin on ja mitä vähemmän itsekeskeistä mämättelyä, sen parempi, tosin siltä ei kokonaan voi välttyä...

        Siinäkin on hiuksenhieno ero, mikä on liikaa pöyhistelyä ja mikä vain kerrontaa.
        Vaikeaa 🤔


    • Anonyymi

      Elintavoista haluan tietoa, mitä harrastaa, miten viettää arkea. Mitat on aika tärkeitä koska itse pienikokoisena en halua pitkää enkä kovin paljon ylipainoista. Ihan sama onko kuva, en kiinnitä huomiota ulkonäköön, perustavallisuus ja -siisteys riittää. Haluan nähdä mahdollisimman äkkiä kiinnostavan tyypin jossakin julkisessa paikassa. Siellä näkee ja jutellessa kohta tietää onko jatkoa. Sillä mitä kertoo, on merkitystä, ulkonäkö ei juuri edes jää mieleen.

      • Arki on tärkeää, jos sitä vain osaisi kuvata tiivistetysti. 👍


    • Anonyymi

      Haluaisin tietää, mistä asioista henkilö tykkää ja on kiinnostunut. Ei tietenkään kaikkia mielenkiinnon kohteitaan tarvitse yksityiskohtaisesti luetella, mutta yleisellä tasolla voi mainita vaikkapa pitävänsä urheilusta.
      Hiukan omituisena pitäisin, jos profiilissa kerrottaisiin, että mies etsii lapsilleen äitiä tai vastaavaa. Ei kai sitä voi etukäteen tietää, mitä löytyy ja mihin kohtaaminen johtaa.

      • Ei varmaan tuollaista toivomusta uudesta äidistä lapsilleen kukaan kirjoitakaan enää.
        Kai? 🤔
        Toista se oli ennen vanhaan, kun lehdessä etsittiin elämänkumppania mitä erilaisemmilla lyhenteillä. Yst vast tämän lehden konttoriin jne. - Niitä on hauska lukea 😄👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ei varmaan tuollaista toivomusta uudesta äidistä lapsilleen kukaan kirjoitakaan enää.
        Kai? 🤔
        Toista se oli ennen vanhaan, kun lehdessä etsittiin elämänkumppania mitä erilaisemmilla lyhenteillä. Yst vast tämän lehden konttoriin jne. - Niitä on hauska lukea 😄👍

        Se äiti lapsille oli pelkkä esimerkki. Pointti on, että jos etsii nimenomaan vaikka sellaista naista, joka haluaa lapsia, niin voi mennä ohi joku sellainen nainen, joka olisi hyvinkin sopiva, mutta ei ole varma haluaako lapsia vai ei.
        Itselläni oli aikoinaan sellainen kriteeri, että en halua kaljua miestä. Niin kuitenkin kävi, että lopulta rakastuin kaljuun mieheen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se äiti lapsille oli pelkkä esimerkki. Pointti on, että jos etsii nimenomaan vaikka sellaista naista, joka haluaa lapsia, niin voi mennä ohi joku sellainen nainen, joka olisi hyvinkin sopiva, mutta ei ole varma haluaako lapsia vai ei.
        Itselläni oli aikoinaan sellainen kriteeri, että en halua kaljua miestä. Niin kuitenkin kävi, että lopulta rakastuin kaljuun mieheen.

        No juu, tuo on tuttua, että rakkaus yllättää 🙂

        Ja nuorempana ei tosiaan välttämättä tiedä haluaako lapsia vai ei. Se on kuitenkin iso päätös.
        Tässä iässä kyllä tietää, että enää odotellaan lapsenlapsia, eikä niilläkään ole vielä kiire 😉


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No juu, tuo on tuttua, että rakkaus yllättää 🙂

        Ja nuorempana ei tosiaan välttämättä tiedä haluaako lapsia vai ei. Se on kuitenkin iso päätös.
        Tässä iässä kyllä tietää, että enää odotellaan lapsenlapsia, eikä niilläkään ole vielä kiire 😉

        Oikeastaan sen tietää vasta lapsia saatuaan, haluaako niitä oikeasti vai ei. Sitten on kuitenkin jo myöhäistä päättää, ettei halua.


    • Anonyymi

      Teksti-tv:hen kirjeenvaihtoilmoitus palstalle aikanaan lyhyt punch-line, kun tilaa ei ollut enempää, kun kotiosoite haukkasi valtaosan leipätekstistä ja sieltä tuli vajaa parikymppiselle miehellekin vastauksia aivan kotinurkilta sekä Huittista, Hyvinkäätä ja Järvenpäätä.

      Nuorin oli 14-vuotias ja vanhin 28-vuotias tuli pimpottelemaan ovikelloa. Charmini puri ja kaikkien kanssa oli enemmän tai vähemmän teerenpelejä.

      Vanhat kohtauspaikkalinjathan aivan oma lukunsa, kun linjalle mahtui sen puolisen tusinaa ja siellä oli niitä huohottavia setämiehiä ja puhelinnumeroita jaettiin muiden kuullen, jotenka nopeanäppisenä kerkesin itsekin joskus saaliinjaolle ensimmäisenä.

      Kovaksi onneksi jollakin ei ollutkaan kiekkopuhelin, vaan äitini pääsi kerran vastaamaan eräälle ja kertomaan linjalta soittavalle naiselle, osoitteesta löytyvän vasta 10-vuotiaan pikkupojan.

      No, nuorenahan se vitsa väännettävä ja ääntäkin muutettava. Ensin yritettiin kuulostaa möreämmiltä ja sittemmin setämiehenä nuoremmalta.

      Pelikentät tosin suosiolla jätetään tätä nykyä nuorempien temmellyskentäksi ja keskitytään parisuhteeseen, joka yllättäen löytynyt viihdelinjoilta aikanaan.

      Jos et koita - et voita. Laittakaa vaan verkkoja vesille verkkoon, kannattaa kokea katiskat aamutuimaan, välillä malttaa öisellä talvisella madepilkillä kylmässä ja viimassa tahi kesäisin tuulastamaan. Nuotta- ja dynamiittikalastuskaan eivät pois suljettuja. Pelionnea: gentlemen - start your engines!

      • Jos ei ota riskiä, ei myöskään saavuta mitään.
        Tuolla yritteliäisyydellä olisikin ollut suoranainen ihme, jos ei mieleinen saalis olisi käynyt pyydykseen 😅


    • Useimmat pettyvät nettideittailussa, koska tarjonta on nnin suurta, että oma todennäköisyys tulla valituksi on hyvin pieni.

      • Mutta ei mitään saa, ellei yritä, vai kuinka.
        Lottovoiton saamisen todennäköisyyskin paranee huomattavasti, kun palauttaa lottorivinsä Veikkaukseen ajoissa 🙂


      • Anonyymi

        Tarjonta suurta? Ei ainakaan, jos kriteeritkin suuret. Suurin ongelma ei ole "valituksi" tuleminen, vaan se mikä kelpaa ja käy.


      • Anonyymi

        Eikö sama ongelma ole ihan tavallisessa elämässäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarjonta suurta? Ei ainakaan, jos kriteeritkin suuret. Suurin ongelma ei ole "valituksi" tuleminen, vaan se mikä kelpaa ja käy.

        Tuo on siinä mielessä ongelmallinen asia, että kyse ei aina ole miehen kelpaamattomuudesta tai siitä, että se valitsematta jätetty mies olisi jotenkin huono.

        Naisella voi olla huono itsetunto joko yleisesti tai jonkin tietyn ominaisuutensa suhteen. Kumppaniehdokas saattaa silloin olla vaikka kuinka komea ja ihana ihminen, mutta nainen ei vaan pysty.. - Miehillä voi varmasti olla samoin. Vähän henkimaailman juttuja. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sama ongelma ole ihan tavallisessa elämässäkin.

        Anteeksi, mutta mihin vastasitkaan? 🙂


    • Anonyymi

      Se on ihan sama mitä noihin laittaa. Kutosen sotanorsu muijat ettii kympin miehiä...

      • Melko toivottomalta tuntuu.😂
        Olen kyllä kuullut, että hyviä ihmissuhteita on syntynyt myös nettideittien avulla, joten kyllä siinä jotakin todenperää ja kokeilemisen arvoista luulisi olevan.


      • Anonyymi

        Olet ilkeä, sinua ei huoli kukaan.


    • Anonyymi

      Just joo, nuo aurinkolasikuvat, ei kiitos. Kaikkein luotaan työntäviä todellakin ovat kuvat, joissa selvästi ollaan naisen kanssa, joka leikattu pois mutta pitkäkyntinen käsi on jäänyt vielä olkapäälle. Joillakin miehillä näkyy sormuskin vaikka kertovat olevansa sinkkuja.

      Mikä ihme vetää ottamaan kuvan kylppärissä? Sinne itsekin menin ottamaan kuvia - siis vaatteet päällä - mutta sitten ajattelin että ei helkuta, tämä on typerää. Ehkä se kylppäri on jotenkin neutraali paikka?

      Jos profiili on todella niukka eikä täydenny aikaa myöten, mies on todennäköisesti luvattomilla teillä tai profiili on pelkkä feikki, tehty ehkä kyttäämisen vuoksi.

      Ja sitten viestittelystä. Hämmästyttävän usein kirjoittelu menee siihen pisteeseen, että mies ei kysele mitään, mutta kertoilee kyllä innokkaasti tekemistään ja vastailee ainakin johonkin, mitä olen kysynyt. Jos tulee kaksi viestiä perätysten, jossa mies ei halua tietää mitään minusta, lopetan kirjoittelun - mies ei ole kiinnostunut minusta itsestäni vaan haluaa vain lääkitä yksinäisyyttään. Sitten saattaa tulla viesti, että mihin hävisit, kun ei ole kuulunut mitään. Siinä vaiheessa pyydän anteeksi ja kysäisen, mikä olikaan kysymyksesi, johon en ole vastannut.

      • Hyvä muistutus 👍
        Jos haluat jatkaa keskustelua, osoita kiinnostusta keskustelukumppaniasi kohtaan.

        Toimii muuten myös IRL. Tunnustan aina joskus sortuvani siihen huonoon käytökseen, että kun tapaan yllättäen tuttavan ja on ehkä aikataulu kesken, niin hänen kysyttyään kuulumisiani annan vain lyhyen yhteenvedon ja unohdan täysin kysyä hänen kuulumisensa.. 🙈
        Se on minulta typerää ja huonoa käytöstä, joten yritän kehittyä tuossakin. Aina on varaa parantaa kommunikointiaan 👍🙂


    • Anonyymi

      Jos unet ovat Universxumi, universumi

      • Anteeksi, mutta nyt en ymmärtänyt?


    • Haluan tietää hänen harrastuksestaan jotain, koska kertoo henkilöstä. Haluan myös tietää hänen kielitaidoistaan että voimme kommunikoida kunnolla. Sen lisäksi haluan tietää hänen ikänsä ja pituus, paino ja nähdä ainakin pari kuvaa hänestä, ja tietysti jos hän opiskelee tai mitä hän tekee työkseen tai mitä hän tekee.

      • Ihan hyviä kysymyksiä sinulla.
        Monelle voi olla aika suuri kynnys kertoa ammatistaan tai kaikista muistakaan elämänsä yksityiskohdista heti suoraan deittiprofiilissa. Tuleehan nuo asiat toki esiin sitten, jos keskusteluyhteys avautuu ja alkaa luottaa toiseen. Ja viimeistään sitten livetapaamisessa, kun on varmistunut siitä, että toinen on aito persoona.

        Pituus, paino, kielitaito, ehkä koulutuskin ja jotakin harrastuksistaan sekä rehellinen parisuhdestatus ovat ehkä sellaisia, mitä voisi kertoa avoimesti kaikille sovelluksen käyttäjille. 🙂


      • Anonyymi

        Paino on ihmisen yksityisasia. Jos kysytään, en vastaa, hylkäisin miehen.

        PS. Tämä ei tarkoita, että olisin ylipainonen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paino on ihmisen yksityisasia. Jos kysytään, en vastaa, hylkäisin miehen.

        PS. Tämä ei tarkoita, että olisin ylipainonen.

        Kaikki henkilötiedot ovat yksityisasioita ja onneksi netissä voi itse päättää jokaisen yksityiskohdan, minkä voi/haluaa kertoa itsestään.

        Luulen, että monelle naiselle voi tosiaan olla iso kynnys laittaa painonsa näkyviin tai edes kysyttäessä sitä kertoa, vaikka samaa naista ei haittaa yhtään laittaa kokovartalovalokuvaa profiiliinsa. 🙂

        Ehkä ajatellaan, ettei nainen voi painaa yli 56 kg, oli hän kuinka pitkä tahansa. 🤭
        Tosin tuo taitaa olla vain naisten oma käsitys miesten kyvystä tulkita painokysymyksiä. 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ihan hyviä kysymyksiä sinulla.
        Monelle voi olla aika suuri kynnys kertoa ammatistaan tai kaikista muistakaan elämänsä yksityiskohdista heti suoraan deittiprofiilissa. Tuleehan nuo asiat toki esiin sitten, jos keskusteluyhteys avautuu ja alkaa luottaa toiseen. Ja viimeistään sitten livetapaamisessa, kun on varmistunut siitä, että toinen on aito persoona.

        Pituus, paino, kielitaito, ehkä koulutuskin ja jotakin harrastuksistaan sekä rehellinen parisuhdestatus ovat ehkä sellaisia, mitä voisi kertoa avoimesti kaikille sovelluksen käyttäjille. 🙂

        Se on kyllä totta, eikä tarvi kertoa kaikkea profiilissaan, vaan jotakin itsestään ja mielelläni harrastuksiin viittaavaa ja myös sinun mainitsemasi asiat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paino on ihmisen yksityisasia. Jos kysytään, en vastaa, hylkäisin miehen.

        PS. Tämä ei tarkoita, että olisin ylipainonen.

        Kukin tyylillään, myös pituus voi olla yksityisasia joidenkin mielestä. Jos on mahdollista saada jonkinlainen käsite pituudesta ja painosta kun katsotaan kuvaa, jos on mahdollsita verrata muihin ihmisiin tai asoihin, olisi hyvä vaihtoehto.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Kukin tyylillään, myös pituus voi olla yksityisasia joidenkin mielestä. Jos on mahdollista saada jonkinlainen käsite pituudesta ja painosta kun katsotaan kuvaa, jos on mahdollsita verrata muihin ihmisiin tai asoihin, olisi hyvä vaihtoehto.

        Tuo on hyvä pointti, että kuvassa pääosassa olevaa henkilöä voisi verrata johonkin ja siten saa käsityksen tämän koosta.
        Minä en tosin haluaisi, että deittipalstan kuvassa minua kiinnostava mies on lastensa kanssa tai jonkun naisen kanssa tai vaikka kavereidensa keskellä sillain, että täytyy ihmetellä kuka siinä kuvassa on tämän kyseisen profiilin omistaja. En myöskään itse halua esiintyä kenenkään toisen profiilikuvassa vertailun kohteena.
        Mieluummin kertoisin pituuteni suoraan omassa profiilissa.
        Kuvan voisi ehkä rakentaa niin, että jos siinä on muitakin ihmisiä, kaikki muut olisivat selin kameraan tai aikuisten kasvot olisi blurrattu. Ja ei lapsia. - Siis kuvassa. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tuo on hyvä pointti, että kuvassa pääosassa olevaa henkilöä voisi verrata johonkin ja siten saa käsityksen tämän koosta.
        Minä en tosin haluaisi, että deittipalstan kuvassa minua kiinnostava mies on lastensa kanssa tai jonkun naisen kanssa tai vaikka kavereidensa keskellä sillain, että täytyy ihmetellä kuka siinä kuvassa on tämän kyseisen profiilin omistaja. En myöskään itse halua esiintyä kenenkään toisen profiilikuvassa vertailun kohteena.
        Mieluummin kertoisin pituuteni suoraan omassa profiilissa.
        Kuvan voisi ehkä rakentaa niin, että jos siinä on muitakin ihmisiä, kaikki muut olisivat selin kameraan tai aikuisten kasvot olisi blurrattu. Ja ei lapsia. - Siis kuvassa. 🙂

        Niin, ei ainakaan tarvitse olla muita henkilöitä jokaisesa kuvassa, eikä lapsia muutenkaan, omasta toivomuksesta. Onhan se tietysti helpompi kirjoittaa suoraan.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Niin, ei ainakaan tarvitse olla muita henkilöitä jokaisesa kuvassa, eikä lapsia muutenkaan, omasta toivomuksesta. Onhan se tietysti helpompi kirjoittaa suoraan.

        Jos lapsia on kuvassa, niin varmaan katsoja miettii, että onko lapset sen henkilön omia vai lapsenlapsia vai onko lapset lainattu naapurista vain siksi, että kuvasta tulisi jotenkin herttaisempi vaikutelma.
        Vai tarkoittaako sitä, että lapsiluku on nyt täynnä vai että muutamaa toivottaisiin vielä.

        Liikaa avoimia kysymyksiä, kun kuvan pitäisi päinvastoin kertoa.

        Jätetään siis lapset pois deittipalstan kuvista. 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jos lapsia on kuvassa, niin varmaan katsoja miettii, että onko lapset sen henkilön omia vai lapsenlapsia vai onko lapset lainattu naapurista vain siksi, että kuvasta tulisi jotenkin herttaisempi vaikutelma.
        Vai tarkoittaako sitä, että lapsiluku on nyt täynnä vai että muutamaa toivottaisiin vielä.

        Liikaa avoimia kysymyksiä, kun kuvan pitäisi päinvastoin kertoa.

        Jätetään siis lapset pois deittipalstan kuvista. 👍

        Haha siinä on tosi perää, sama kuva voi antaa erilaisia vaikutelmia, joten jotkut asiat on parempi jättää kuvasta pois toki.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Haha siinä on tosi perää, sama kuva voi antaa erilaisia vaikutelmia, joten jotkut asiat on parempi jättää kuvasta pois toki.

        Olet söpö, tai ainakin profiilikuvasi henkilö on. Ei mulla muuta.


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet söpö, tai ainakin profiilikuvasi henkilö on. Ei mulla muuta.

        Kiitos. :)


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Kiitos. :)

        Ole hyvä :)
        Mitä tarkoittaa SA girl? Ehdit jo päivittää profiilisi, niin oletan sillä olevan merkitystä per heti ;)


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Kiitos. :)

        Oh dear, i'm sorry, didn't notice earlier You're not native finnish.
        Can You please explain to me what You're meaning by the SA girl? It's not familiar term to me, that's the reason why i'm asking. Thank You!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paino on ihmisen yksityisasia. Jos kysytään, en vastaa, hylkäisin miehen.

        PS. Tämä ei tarkoita, että olisin ylipainonen.

        Paljonko sinulla on pääomia pankkikontoilla?


      • randombypasser kirjoitti:

        Oh dear, i'm sorry, didn't notice earlier You're not native finnish.
        Can You please explain to me what You're meaning by the SA girl? It's not familiar term to me, that's the reason why i'm asking. Thank You!

        Hi, it is is an abbreviation for south african. :) I know some basic finnish but with a lot of misspellings and mistakes I suppose. SA on lyhenne/lyhennys sanasta etelä-afrikkalainen. Tiedän suomen kielen alkeet, mutta en sujuvasti.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Hi, it is is an abbreviation for south african. :) I know some basic finnish but with a lot of misspellings and mistakes I suppose. SA on lyhenne/lyhennys sanasta etelä-afrikkalainen. Tiedän suomen kielen alkeet, mutta en sujuvasti.

        All Your previous writings were kinda perfect, i really that You're native Finnish lady. So don't diminish Your skills, You're amazing in that sense. My english... Is something, not fluent, let's say it's ok, i can manage with it 😁

        SA has other big meaning in Finland, that's why i asked, because i was sure You did mean something else. SA is also abb from Suomen Armeija, Finnish Army, so locally the abb SA is slightly questionable 😂

        Do You want to learn finnish? As You have already learned quite a lot, therefore asking...


      • randombypasser kirjoitti:

        All Your previous writings were kinda perfect, i really that You're native Finnish lady. So don't diminish Your skills, You're amazing in that sense. My english... Is something, not fluent, let's say it's ok, i can manage with it 😁

        SA has other big meaning in Finland, that's why i asked, because i was sure You did mean something else. SA is also abb from Suomen Armeija, Finnish Army, so locally the abb SA is slightly questionable 😂

        Do You want to learn finnish? As You have already learned quite a lot, therefore asking...

        Thank you for your politeness and kind words. Imo your English is great!

        Haha I see! So I learned something new. On kiva oppia jotain uutta, minä voin myös muokata profiilini että ei synny väärinymmärryksiä.

        Minä ymmärän aika hyvin, ainakin sen verran, että voin katsoa sarjoja jos haluan ja lukea joitakin viestiketjuja jos ei ole liian vaikeita. Minä tulin Suomeen vaihto-oppilaana, on todella vaikea kieli. Jos aion jäädä tänne opin paljon lisää. Täällä on erilaista, bright summers and dark winters with darkness that wraps around you like a dark tapestry, and the different sky, the starry sky, from long gone burned stars. Valoisat kesät ja pimeät talvet ja kuolleiden tähtien valot.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Thank you for your politeness and kind words. Imo your English is great!

        Haha I see! So I learned something new. On kiva oppia jotain uutta, minä voin myös muokata profiilini että ei synny väärinymmärryksiä.

        Minä ymmärän aika hyvin, ainakin sen verran, että voin katsoa sarjoja jos haluan ja lukea joitakin viestiketjuja jos ei ole liian vaikeita. Minä tulin Suomeen vaihto-oppilaana, on todella vaikea kieli. Jos aion jäädä tänne opin paljon lisää. Täällä on erilaista, bright summers and dark winters with darkness that wraps around you like a dark tapestry, and the different sky, the starry sky, from long gone burned stars. Valoisat kesät ja pimeät talvet ja kuolleiden tähtien valot.

        Please, talk to me like You'd talk to any off Your friends. No politeness and stuff, just plain straight whatever You do think or feel. I'm just average Joe, handle me like that, i can take few punches too, if required 😂

        Your finnish is excellent, fluent if You like, i was pretty amazed when You expressed Your foreignity. Really. I realy thought You're young Finnish lady... Oh well, young lady, not so finnish, and that's not so bad thing at all.

        Anyways i would like to get to know You slightly better, slightly like in real life. Do You mind to have a direct contact, say like via email, even if it is via fake addresses? All is up to You and agreed only by You, Yours truelly etc.

        And Your finnish is surprisingly excellent, still. I love it how You switch to english inbetween when Your finnish skills are not exactly enough, though i suspect they would have been enough... Your description of things around here in english is a hint on that You could have had said that even in finnish too...


      • randombypasser kirjoitti:

        Please, talk to me like You'd talk to any off Your friends. No politeness and stuff, just plain straight whatever You do think or feel. I'm just average Joe, handle me like that, i can take few punches too, if required 😂

        Your finnish is excellent, fluent if You like, i was pretty amazed when You expressed Your foreignity. Really. I realy thought You're young Finnish lady... Oh well, young lady, not so finnish, and that's not so bad thing at all.

        Anyways i would like to get to know You slightly better, slightly like in real life. Do You mind to have a direct contact, say like via email, even if it is via fake addresses? All is up to You and agreed only by You, Yours truelly etc.

        And Your finnish is surprisingly excellent, still. I love it how You switch to english inbetween when Your finnish skills are not exactly enough, though i suspect they would have been enough... Your description of things around here in english is a hint on that You could have had said that even in finnish too...

        Hi moi, thx and I am just an average Jane. Minun täytyy vain sanoa että seurustelen, vaikka tiedän tämän olevan sinkkujen palsta, minä olin kiinnostunut aiheesta sinänsä, että ei tule pettymyksiä. Ehkä sen takia en ole mitä odotat.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Hi moi, thx and I am just an average Jane. Minun täytyy vain sanoa että seurustelen, vaikka tiedän tämän olevan sinkkujen palsta, minä olin kiinnostunut aiheesta sinänsä, että ei tule pettymyksiä. Ehkä sen takia en ole mitä odotat.

        Hi Poppy_Webb!
        Writing here is absolutely allowed to anyone.
        You are very welcome 🙂


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Hi moi, thx and I am just an average Jane. Minun täytyy vain sanoa että seurustelen, vaikka tiedän tämän olevan sinkkujen palsta, minä olin kiinnostunut aiheesta sinänsä, että ei tule pettymyksiä. Ehkä sen takia en ole mitä odotat.

        Well... The place is titled for singles, but that's all. It's just for conversation and some may even be singles, they have a chance to find something interesting from here.

        I'm not looking for a girlfriend, but just trying to get know some new people. That's all. And to think about it, i'm probably way older than You are, which is not an dismiss, but something i couldn't recommend . I'm old, that's it, young ladies should have younger partners, that's all.

        I'm not expecting anything from You, except a new person in my life. And i may wish that You can provide me some teaching in my english, in very casual environments like just chatting about. Nothing more.

        I said You're cute and that You really are, but that doesn't mean i'd be after You. I'm interested about You, sure, but that's all. I don't chase ladies, romantic things do just happen, if they are happen, it's not my business to try to enforce them.

        Thanks for the little afrikaans twist in Your profile, meisie sounds and tastes sweet.

        May i call You Pops? The nickname is just stuck in my head, for whatever reason...


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hi Poppy_Webb!
        Writing here is absolutely allowed to anyone.
        You are very welcome 🙂

        Hi Xena-183, thanks for your reply, I am glad to see you here. :)


      • randombypasser kirjoitti:

        Well... The place is titled for singles, but that's all. It's just for conversation and some may even be singles, they have a chance to find something interesting from here.

        I'm not looking for a girlfriend, but just trying to get know some new people. That's all. And to think about it, i'm probably way older than You are, which is not an dismiss, but something i couldn't recommend . I'm old, that's it, young ladies should have younger partners, that's all.

        I'm not expecting anything from You, except a new person in my life. And i may wish that You can provide me some teaching in my english, in very casual environments like just chatting about. Nothing more.

        I said You're cute and that You really are, but that doesn't mean i'd be after You. I'm interested about You, sure, but that's all. I don't chase ladies, romantic things do just happen, if they are happen, it's not my business to try to enforce them.

        Thanks for the little afrikaans twist in Your profile, meisie sounds and tastes sweet.

        May i call You Pops? The nickname is just stuck in my head, for whatever reason...

        Thanks for the explanation, it make sence. I guess romantic things is a feeling, a state of mind, atmosphere, maybe even a lifestyle.

        Yes, Afrikaans is my native language, it's not widely spoken in Europe, Dutch is the closest lanugage relative to it but the pronunciation is way different, I guess the grammar and spelling is different as well. I think your English is great! On varmasti tullut käyttöön usein. Itse uskallan käyttää suomea käydessäni kaupassa esimerkiksi, on kiva tulla ymmärretyksi jossain määrin. Mtiä sinä harrastat, jos saisin kysyä? Itse pidän kirjoista, kielistä, kulttuurista jaluonnosta esimerkiksi vaikka minulla on muitakin harrastuksia.


      • randombypasser kirjoitti:

        Well... The place is titled for singles, but that's all. It's just for conversation and some may even be singles, they have a chance to find something interesting from here.

        I'm not looking for a girlfriend, but just trying to get know some new people. That's all. And to think about it, i'm probably way older than You are, which is not an dismiss, but something i couldn't recommend . I'm old, that's it, young ladies should have younger partners, that's all.

        I'm not expecting anything from You, except a new person in my life. And i may wish that You can provide me some teaching in my english, in very casual environments like just chatting about. Nothing more.

        I said You're cute and that You really are, but that doesn't mean i'd be after You. I'm interested about You, sure, but that's all. I don't chase ladies, romantic things do just happen, if they are happen, it's not my business to try to enforce them.

        Thanks for the little afrikaans twist in Your profile, meisie sounds and tastes sweet.

        May i call You Pops? The nickname is just stuck in my head, for whatever reason...

        Of course, you can call me Pops if you like: :)


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Of course, you can call me Pops if you like: :)

        Thank You, Pops :)
        I'll get back to You later today on the other message of Yours.


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Thanks for the explanation, it make sence. I guess romantic things is a feeling, a state of mind, atmosphere, maybe even a lifestyle.

        Yes, Afrikaans is my native language, it's not widely spoken in Europe, Dutch is the closest lanugage relative to it but the pronunciation is way different, I guess the grammar and spelling is different as well. I think your English is great! On varmasti tullut käyttöön usein. Itse uskallan käyttää suomea käydessäni kaupassa esimerkiksi, on kiva tulla ymmärretyksi jossain määrin. Mtiä sinä harrastat, jos saisin kysyä? Itse pidän kirjoista, kielistä, kulttuurista jaluonnosta esimerkiksi vaikka minulla on muitakin harrastuksia.

        Hyvää iltaa!

        Olisiko parempi, että kirjoitan mieluiten suomeksi? Ja täsmennän tarvittaessa englanniksi?
        But for now, some kind of mix :)

        Yes, i think too that romantic things are more like feelings and those feelings may evolve between any two people or not, only time will tell. Certainly those two people need to be either available or unhappy in their current partnerships. But let's that there, that's enough.

        Oh, for some reason i thought that English is your native language, but that is a silly thought, i just forgot that we were talking about SA. If i recall right Africaans is based on some old form of Dutch from the old Colonial times.

        In a way it sounds somewhat funny to me but also very familiar since many words are so similar in English or German, which is no wonder as all of them belong to Germanic language family. And that's about as much as i know about Afrikaans :)
        As i'm somewhat interested in history, i've gotten little familiar with Afrikaans history and roots, and more recently Die Antwoord reminded about Afrikaans.

        Ja sitten suomeksi :)
        Kiitos, omasta mielestäni englantini on keskinkertaista. Englantia tarvitsen jonkin verran töissäni ja muutenkin elämässä, esimerkiksi tavatessani ihmisiä, mutta en ole opiskellut sitä kuin koulussa vuosia sitten.

        Sinä kirjoitat suomea todella hyvin, hämmästytät minua, onneksi olkoon! Suomi ei ole kovin helppo kieli oppia, mutta vaikeampiakin maailmasta löytyy. On hyvä, että käytät suomea kaupassa ja muutenkin, harjaannut nopeasti.

        Oikeastaan harrastan eniten lukemista, kirjoja siis, suomeksi ja englanniksi. Fiktiota enimmäkseen, mutta myös tietokirjoja. Pidän myös luonnosta ja liikun luonnossa mielelläni, kesällä kerään metsistä marjoja ja syksyllä sieniä. Seuraan myös uutisia ja tiedettä, lähinnä internetistä. Kielten opiskelu kiinnostaa ja koska pidän historiasta, italian opiskelu kuulostaa kivalta :)
        Ja tietenkin harrastan kahta kissaani :D

        Promised to get back to You yesterday but i missed my own deadline with couple minutes, oops.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Hyvää iltaa!

        Olisiko parempi, että kirjoitan mieluiten suomeksi? Ja täsmennän tarvittaessa englanniksi?
        But for now, some kind of mix :)

        Yes, i think too that romantic things are more like feelings and those feelings may evolve between any two people or not, only time will tell. Certainly those two people need to be either available or unhappy in their current partnerships. But let's that there, that's enough.

        Oh, for some reason i thought that English is your native language, but that is a silly thought, i just forgot that we were talking about SA. If i recall right Africaans is based on some old form of Dutch from the old Colonial times.

        In a way it sounds somewhat funny to me but also very familiar since many words are so similar in English or German, which is no wonder as all of them belong to Germanic language family. And that's about as much as i know about Afrikaans :)
        As i'm somewhat interested in history, i've gotten little familiar with Afrikaans history and roots, and more recently Die Antwoord reminded about Afrikaans.

        Ja sitten suomeksi :)
        Kiitos, omasta mielestäni englantini on keskinkertaista. Englantia tarvitsen jonkin verran töissäni ja muutenkin elämässä, esimerkiksi tavatessani ihmisiä, mutta en ole opiskellut sitä kuin koulussa vuosia sitten.

        Sinä kirjoitat suomea todella hyvin, hämmästytät minua, onneksi olkoon! Suomi ei ole kovin helppo kieli oppia, mutta vaikeampiakin maailmasta löytyy. On hyvä, että käytät suomea kaupassa ja muutenkin, harjaannut nopeasti.

        Oikeastaan harrastan eniten lukemista, kirjoja siis, suomeksi ja englanniksi. Fiktiota enimmäkseen, mutta myös tietokirjoja. Pidän myös luonnosta ja liikun luonnossa mielelläni, kesällä kerään metsistä marjoja ja syksyllä sieniä. Seuraan myös uutisia ja tiedettä, lähinnä internetistä. Kielten opiskelu kiinnostaa ja koska pidän historiasta, italian opiskelu kuulostaa kivalta :)
        Ja tietenkin harrastan kahta kissaani :D

        Promised to get back to You yesterday but i missed my own deadline with couple minutes, oops.

        Lekker slaap, soete drome. Siinä hyvän yön toivotus afrikaansiksi 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lekker slaap, soete drome. Siinä hyvän yön toivotus afrikaansiksi 😊

        Näin sitä ihminen oppii uusia asioita. Piti tarkistaa mitä tarkalleen ottaen on kirjoitettu, tuo jälkimmäinen osa olikin helppo tulkittava.

        Kuin myös, hyvät yöt ja kauniita unia 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin sitä ihminen oppii uusia asioita. Piti tarkistaa mitä tarkalleen ottaen on kirjoitettu, tuo jälkimmäinen osa olikin helppo tulkittava.

        Kuin myös, hyvät yöt ja kauniita unia 😊

        ..and Maybe you will choose another anonymous chit chat chain for your further discussion, please.. 🙉


      • Xena-183 kirjoitti:

        ..and Maybe you will choose another anonymous chit chat chain for your further discussion, please.. 🙉

        My fair lady, of course 😁
        I happened to forget that You will get notifications from our chatting, sorry 😂

        Some more probably will come until we get things arranged with ms. Webb here.


      • randombypasser kirjoitti:

        My fair lady, of course 😁
        I happened to forget that You will get notifications from our chatting, sorry 😂

        Some more probably will come until we get things arranged with ms. Webb here.

        So, be my guests as long as you need.. 😂


      • Xena-183 kirjoitti:

        So, be my guests as long as you need.. 😂

        So we don't need another medium? Thanks, Xena! 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lekker slaap, soete drome. Siinä hyvän yön toivotus afrikaansiksi 😊

        Baie dankie, selfde vir jou ook! :) Kiitos samoin, samoin sinulle myös!


      • Xena-183 kirjoitti:

        ..and Maybe you will choose another anonymous chit chat chain for your further discussion, please.. 🙉

        Minä olen pahoillani siitä, on minun syytä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvää iltaa!

        Olisiko parempi, että kirjoitan mieluiten suomeksi? Ja täsmennän tarvittaessa englanniksi?
        But for now, some kind of mix :)

        Yes, i think too that romantic things are more like feelings and those feelings may evolve between any two people or not, only time will tell. Certainly those two people need to be either available or unhappy in their current partnerships. But let's that there, that's enough.

        Oh, for some reason i thought that English is your native language, but that is a silly thought, i just forgot that we were talking about SA. If i recall right Africaans is based on some old form of Dutch from the old Colonial times.

        In a way it sounds somewhat funny to me but also very familiar since many words are so similar in English or German, which is no wonder as all of them belong to Germanic language family. And that's about as much as i know about Afrikaans :)
        As i'm somewhat interested in history, i've gotten little familiar with Afrikaans history and roots, and more recently Die Antwoord reminded about Afrikaans.

        Ja sitten suomeksi :)
        Kiitos, omasta mielestäni englantini on keskinkertaista. Englantia tarvitsen jonkin verran töissäni ja muutenkin elämässä, esimerkiksi tavatessani ihmisiä, mutta en ole opiskellut sitä kuin koulussa vuosia sitten.

        Sinä kirjoitat suomea todella hyvin, hämmästytät minua, onneksi olkoon! Suomi ei ole kovin helppo kieli oppia, mutta vaikeampiakin maailmasta löytyy. On hyvä, että käytät suomea kaupassa ja muutenkin, harjaannut nopeasti.

        Oikeastaan harrastan eniten lukemista, kirjoja siis, suomeksi ja englanniksi. Fiktiota enimmäkseen, mutta myös tietokirjoja. Pidän myös luonnosta ja liikun luonnossa mielelläni, kesällä kerään metsistä marjoja ja syksyllä sieniä. Seuraan myös uutisia ja tiedettä, lähinnä internetistä. Kielten opiskelu kiinnostaa ja koska pidän historiasta, italian opiskelu kuulostaa kivalta :)
        Ja tietenkin harrastan kahta kissaani :D

        Promised to get back to You yesterday but i missed my own deadline with couple minutes, oops.

        Moi! Olet oikeassa, afrikaans muistuttaa hollantia tosi paljon mutta myös saksaa ja englantia, mutta on ihan eri ääntäminen ja tietääkseni kielioppi on paljon yksinkertaisempi. Sitä puhutaan myös tosi paljon Namibiassa. Näin on, die antwoord tarkoittaa vastaus. Historia on mielenkiintoinen aihe, koska kertoo myös paljon nykyajasta. Kiitos paljon! On vaikeita jutella jostain vaikeammasta, kuten filosofiasta esimerkiksi. Sinullahan on hyvät harrastukset. Luonto antaa rauhaa ja jossain määrin ruokaa kuten marjoja ja sieniä. Italia on kiva kieli, kuulostaa selkeältä ja pirteältä jotenkin. Ihanaa, minäkin pidän eläimistä ja kissat ovat lähellä sydäntäni, ne ovat mukavia. T. Pops


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Minä olen pahoillani siitä, on minun syytä.

        No problem, dear! I only wanted to inform you, here's one big sister watching you.. 😄

        However, you are very welcome to continue chatting with Rande under this topic, too, but I recommend you to send him an email like a friend. He's a good pal of mine. Polite and capable for good discussion almost about anything 👍


      • Xena-183 kirjoitti:

        No problem, dear! I only wanted to inform you, here's one big sister watching you.. 😄

        However, you are very welcome to continue chatting with Rande under this topic, too, but I recommend you to send him an email like a friend. He's a good pal of mine. Polite and capable for good discussion almost about anything 👍

        Thanks, I keep that in mind! :)


      • Poppy_Webb kirjoitti:

        Moi! Olet oikeassa, afrikaans muistuttaa hollantia tosi paljon mutta myös saksaa ja englantia, mutta on ihan eri ääntäminen ja tietääkseni kielioppi on paljon yksinkertaisempi. Sitä puhutaan myös tosi paljon Namibiassa. Näin on, die antwoord tarkoittaa vastaus. Historia on mielenkiintoinen aihe, koska kertoo myös paljon nykyajasta. Kiitos paljon! On vaikeita jutella jostain vaikeammasta, kuten filosofiasta esimerkiksi. Sinullahan on hyvät harrastukset. Luonto antaa rauhaa ja jossain määrin ruokaa kuten marjoja ja sieniä. Italia on kiva kieli, kuulostaa selkeältä ja pirteältä jotenkin. Ihanaa, minäkin pidän eläimistä ja kissat ovat lähellä sydäntäni, ne ovat mukavia. T. Pops

        Hei Pops!

        Ja hyvää eilistä Ystävänpäivää :)

        Ymmärtääkseni afrikaans äännetään enemmän kuin kirjoitetaan, mikä on aika sama kuin suomenkielessä. Kyllä, Namibiassa paljon myös.
        Historia on ihanaa, olen lapsesta asti pitänyt siitä ja pidän edelleen. On mahtavaa päästä käymään jossain historiallisessa kohteessa.
        Varmasti on vaikea vielä keskustella mm. filosofiasta suomeksi, mutta minun mielestäni pärjäät hyvin arkisessa keskustelussa suomeksi.
        Italia, ranska, saksa, espanja, ruotsi ja virokin, kaikki ovat minua houkuttelevia kieliä.
        Eläimet ovat ihania, oikeastaan kaikki eläimet. Käärmeet ja hämähäkit eivät tosin ole suosikkejani, mutta pidän niistäkin, kunhan ne eivät ole liian lähellä :D

        Mitä tekisimme jatkaaksemme keskustelua, jos haluat jatkaa? Jotta emme siis kiusaisi Xenaa enempää, onko sinulla ehdotuksia?


    • Anonyymi

      Juu, mulla oli vuonna 19 profiili. Ja kuvan otin ihan sitä varten. Lippis siinä oli mulla päässä, kun se on aina. mutta en mä mitään aurinko tai silmälaseja siinä pitäny. Ja tuskin ne ois eduks olleet, kun ne oli ns. tiimarin lasit. Sitten mulla oli toisena kuvana sellanen koko kuva. joka oli otettu siis näkötornissa. Tosin sellasessa mikä ei ollut yleisölle avoin ja jouduin kiipeen sinne 60 metriä ulkokautta. mutta en tosiaankaan sitä siinä maininnu. Profiilissa sitten kirjottelin ihan laidasta laitaan. Kun mullahan on kiinnostuksen kohteena noi vanhat tehtaat ym. mutta toisessa ääripäässä käyn jopa taidenäyttelyissä. Sitten niille naisille kelle kirjoittelin, niin kovasti oli positiivisesti yllättyneitä, kun olin lukenu heidän kuvauksensa. Eli ilmeisesti miehet yleensä jättää saman viestin kaikille. Mutta tosiaan, mulle tuli kaikenlaista työkiirettä ja muutenkin oon jo niin vanha ettei tässä mitään lapsia ruveta enää väsään. Niin jätin sen homman. Mutta mielenkinnosta oli ihan kiva juttu. Ja toisaalta tekis mieli tehdä rofiili uudestaan ja viestitellä taas monelle. Mutta oisko se ilkeetä kirjotella ilman tarkotusta, vaikka toisaalta ei kaikki naisetkaan siellä ole millään tarkotuksella?

      • Kaikki ovat kiinnostuneita toistensa harrastuksista, joten tuo: "jouduin kiipeen sinne 60 metriä ulkokautta" olisi kyllä ehdottomasti kannattanut mainita profiilissa. 😂
        Tälläkin palstalla on monta kertaa ainakin väitetty, että "jännämiehet" ovat netissä kovaa valuuttaa ja tuo ainakin vakuuttaisi, jos mikä 👍

        Tuskin on missään kielletty etteikö nettideittipalstalla voisi olla vain siksi, että haluaa kirjoitella erilaisten ihmisten kanssa, vaikka ei varsinaisesti olisi parisuhdetta etsimässä. 🤔 Joten sinne vaan reippaasti, jos siltä tuntuu. 🙂


    • Anonyymi

      Etsin 70+ yksinäistä raitista rehellistä naista. Itse en tupakoi, en juo alkoholia pitoisia huomia enkä kahvia. En ole uskossa eikä politiikka kiinnosta. Liikunta harrastuksena päivittäiset kävelyt, kesällä luonnossa. Kuuntelen musiikkia kevyestä tanssi musiikia ja myös klassillista, mm Antonio Vivaldia erikoisesti nauttien "Vuoden ajat" mutta myös Elvis jne kuten 50-60 luvun kevyet....
      Luottamuksellinen avomielisyys on valttia! Kerro chatti osoite niin tutustukaan sähköpostilla aluksi...

      • Okei.. Tuota.. Nyt tulit ehkä väärälle palstalle? 🤔
        Tämä on vain keskustelupalsta ja kysymys kuului: "Mitä sinä toivoisit, että deittipalstalta parisuhdemielessä etsimäsi ihmisen profiili ainakin kertoo hänestä? "

        Onnea kumppanin etsimiseen sinulle 👍


      • Anonyymi

        2023-02-04 16:49:07, muuten hyvä mutta nyt unohtui oma ikä. Jos 65-72 niin hyvä, jos enemmän niin huono.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Okei.. Tuota.. Nyt tulit ehkä väärälle palstalle? 🤔
        Tämä on vain keskustelupalsta ja kysymys kuului: "Mitä sinä toivoisit, että deittipalstalta parisuhdemielessä etsimäsi ihmisen profiili ainakin kertoo hänestä? "

        Onnea kumppanin etsimiseen sinulle 👍

        Tietääkseni tulin tarjolle ihan eri ihmiselle. Joten onnea vaan itsellesi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2023-02-04 16:49:07, muuten hyvä mutta nyt unohtui oma ikä. Jos 65-72 niin hyvä, jos enemmän niin huono.

        99v miinus tarpeeksi =)


    • Anonyymi

      Jos mies on taitava siirtämään hämähäkkejä, siitä kannattaa aivan ehdottomasti mainita deitti-ilmoituksessa

      • Tämä ⬆️ 😂


    • Anonyymi

      En ole koskaan ollut missään deitti/tinder/tjs, joten en tiedä edes käytäntöä, miten toimitaan. Ihmettelyni on kuitenkin suuri jo fb:n profiileissa, kun miehet ottavat kuviaan sinne, niin on ½-kasvot, tahi otsa, jossa hieman silmiä jne...voi hyvä tavaton, mitä siinä ajatellaan, kun sellaisen kuvan laittaa profiilikuvaksi, mutta tksi sitten naisten kuvat, kasvot koko kroppa muokattu laihemmaksi jne...siis ei mitään lähellekään luonnollista.

      • Facebook ja Instagram ovat vähän toisenlaisia somealustoja kuin deittipalstat. Minä olen ainakin sulkenut Facebook-tilini niin yksityiseksi, että minuun voi ottaa yhteyttä vain kaverin kaverit. Instagramin olen pitänyt avoimena, mutta yhtä poikkeusta lukuun ottamatta en ole vastannut kenellekään sitä kautta yhteyttä ottaneelle ja se yksikin oli puolituttu.
        Minä en siis ainakaan halua, että minuun otetaan edellä mainittujen sovellusten kautta yhteyttä parisuhdemielessä. Postaukseni ovatkin sen vuoksi filtteröimättömiä 😄

        Perinteisiin sähköposteihin olen vastannut, mutta silloin kirjoittajalla on jo jotakin kautta tullut käsitys siitä, kuka minä olen.


    • Anonyymi

      Kyllä ihan "ulkoilma" tuo parhaan tavan sen oikean! Näin netissä voi pyrkiä löytämään seksiseuraa, mutta kyllä sen oikean löytäminen täältä vain lottoa!!! 😅

      • Ulkoilmasta minäkin olen mieheni löytänyt 🙂 Mutta ainahan sitä voisi edes kokeilla jotakin uutta. Ehkä?


    • Anonyymi

      miten voi ollsa nimenäkin jollekin kasvo voitedelle hydroksidi eli vetyoksidi.

    • Anonyymi

      Hankalaahan tuo on.
      Kuvakaan ei kerro mitään, no tietysti jos on pinnallinen eikä muuta etsikään niin sittenhän ei muuta tarvitakaan.

      Ainoa tapa jolla pääsisi edes teorissa hieman perille kumppaniehdokkaan persoonasta, olisi joku tube-videon tapainen jossa kertoo luonnollisesti itsestään. No, siihen nyt ei kukaan lähde.

      Paras tapa onkin tapaaminen naamatusten.
      Mutta koska aikaa ja mielenkiintoa on rajallisesti, niin ketä tapaa ja millä perustein? Siinäpä pohtimista kerrakseen.

      Ajan tuhlauskin harmittaa.
      Eli viestittelet ihastuksesi kans pitkään useita päiviä ja vaihtelette kuvia, mutta sitten kun tapaatte, niin henkilö onkin täysin muuta kuin mihin ihastuit.
      Sellaiseen ei aika eikä mielenkiinto riitä kovin montaa kertaa.

      Sitten tuleekin taas toooodella piiiiiitkä paussi deittihommiin, ja yksin elo on taas suorastaan taivaallista...

      • Kiitos kommentista ja kokemuksesi jakamisesta 👍
        Tuota minäkin vähän pelkään, että mies muodostaa minusta etukäteen ihan eri käsityksen ja tapaaminen olisi sitten hänelle suuri pettymys. Ja tietenkin myös toisinpäin.

        Useimmat ovat varmaan ensitreffeillä tosi varuillaan ja miettivät mikä toisessa on vikana, koska onhan sille oltava syy, miksi toinen on sinkku.

        Harvemmin on kuitenkaan kotoakaan tultu hakemaan (tiedän vain kaksi tapausta), joten ulos pitäisi uskaltautua, jos haluaa seuraa.

        Siksi olisi tietysti kivempaa, että lähtisi ulos valmiiksi sovituille deiteille kuin mennä vain yksin jonnekin istumaan toiveikkaan ja helposti lähestyttävän näköisenä.. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos kommentista ja kokemuksesi jakamisesta 👍
        Tuota minäkin vähän pelkään, että mies muodostaa minusta etukäteen ihan eri käsityksen ja tapaaminen olisi sitten hänelle suuri pettymys. Ja tietenkin myös toisinpäin.

        Useimmat ovat varmaan ensitreffeillä tosi varuillaan ja miettivät mikä toisessa on vikana, koska onhan sille oltava syy, miksi toinen on sinkku.

        Harvemmin on kuitenkaan kotoakaan tultu hakemaan (tiedän vain kaksi tapausta), joten ulos pitäisi uskaltautua, jos haluaa seuraa.

        Siksi olisi tietysti kivempaa, että lähtisi ulos valmiiksi sovituille deiteille kuin mennä vain yksin jonnekin istumaan toiveikkaan ja helposti lähestyttävän näköisenä.. 🙂

        Omia kokemuksia joo, menneeltä ajalta, silloin kun deittailu ylipäätään jaksoi vielä kiinnostaa.
        Tosin ei se nyt täysin poissuljettua ole vieläkään...
        Aina kait se pieni kiehnääminen ja silmäpeli kiinnostaa 😉

        Juurikin näin.
        Hakemalla haetaan niitä vikoja, ja että miksi toinen on sinkku?
        Liikaa mietiskellään ja kuvitellaan olemattomia kuin joku luulotautinen, ja samalla tulee pilanneeksi koko treffit tekemällä kumppaninkin olon kiusalliseksi.
        Tietysti omaan intuitioon ja vaistoihin täytyy luottaa.

        Hän voi kuitenkin olla sinkku samasta syystä kuin sinäkin.
        Tai ei vain ole vielä tavannut sitä oikeaa.
        Huono kokemus edellisestä suhteesta.
        On päättänyt olla sinkku, mutta on jo pidemmän aikaa halunnut kumppania jne jne...

        Yleensäkin syitä sinkkuuteen on niin lukematon määrä, että sitä on ihan turha pohtia, ainakaan ensitreffeillä.
        Sinkkuudesta ja sen syistä voi toiselta kysyä sitten jos homma lähtee muutoin toimimaan, mutta en pitäisi sitä mitenkään tärkeänä, saati ratkaisevana asiana.

        Jos homma jatkuu, niin siinähän ne toisen huonotkin puolet tulee ajan saatossa esille, jotka voi olla jollekin toiselle suuriakin syitä sinkkuuteen, kun taas toiselle ne ovat vain ominaisuuksia.

        En tiedä mistä se johtuu, mutta ehkä vähän liikaakin ladataan kaikenlaisia odotuksia ensitreffeille.
        Vissiin katsottu liikaa kaiken maailman satuhäitä ja maajusseille morsianta sun muuta reality-soopaa, joissa todellisuudessa hyvin moni eroaa kunhan on vain saanut tarpeeksi julkisuutta.

        Treffeille pitäisikin mennä vailla mitään odotuksia, mieluiten jonkin kivan yhteisen harrastuksen parissa, jonka lomassa voi aina välillä pysähtyä juttelemaan toisen kans enemmänkin.
        Ja jos toisen seura ei enää miellytä, niin vaihtaa vain harrastuksen aikataulua, niin ei tarvitse enää nähdä.

        Huonoimmat treffit ovat mielestäni juurikin ne perinteiset pingviinipuku ja ravintola.
        En nyt yleistä, mutta jo pelkkä paskantärkeä vaatetus tuo jo sellaisen turhan virallisen/jäykän ilmapiirin, jota ei mielestäni treffeille kaipaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omia kokemuksia joo, menneeltä ajalta, silloin kun deittailu ylipäätään jaksoi vielä kiinnostaa.
        Tosin ei se nyt täysin poissuljettua ole vieläkään...
        Aina kait se pieni kiehnääminen ja silmäpeli kiinnostaa 😉

        Juurikin näin.
        Hakemalla haetaan niitä vikoja, ja että miksi toinen on sinkku?
        Liikaa mietiskellään ja kuvitellaan olemattomia kuin joku luulotautinen, ja samalla tulee pilanneeksi koko treffit tekemällä kumppaninkin olon kiusalliseksi.
        Tietysti omaan intuitioon ja vaistoihin täytyy luottaa.

        Hän voi kuitenkin olla sinkku samasta syystä kuin sinäkin.
        Tai ei vain ole vielä tavannut sitä oikeaa.
        Huono kokemus edellisestä suhteesta.
        On päättänyt olla sinkku, mutta on jo pidemmän aikaa halunnut kumppania jne jne...

        Yleensäkin syitä sinkkuuteen on niin lukematon määrä, että sitä on ihan turha pohtia, ainakaan ensitreffeillä.
        Sinkkuudesta ja sen syistä voi toiselta kysyä sitten jos homma lähtee muutoin toimimaan, mutta en pitäisi sitä mitenkään tärkeänä, saati ratkaisevana asiana.

        Jos homma jatkuu, niin siinähän ne toisen huonotkin puolet tulee ajan saatossa esille, jotka voi olla jollekin toiselle suuriakin syitä sinkkuuteen, kun taas toiselle ne ovat vain ominaisuuksia.

        En tiedä mistä se johtuu, mutta ehkä vähän liikaakin ladataan kaikenlaisia odotuksia ensitreffeille.
        Vissiin katsottu liikaa kaiken maailman satuhäitä ja maajusseille morsianta sun muuta reality-soopaa, joissa todellisuudessa hyvin moni eroaa kunhan on vain saanut tarpeeksi julkisuutta.

        Treffeille pitäisikin mennä vailla mitään odotuksia, mieluiten jonkin kivan yhteisen harrastuksen parissa, jonka lomassa voi aina välillä pysähtyä juttelemaan toisen kans enemmänkin.
        Ja jos toisen seura ei enää miellytä, niin vaihtaa vain harrastuksen aikataulua, niin ei tarvitse enää nähdä.

        Huonoimmat treffit ovat mielestäni juurikin ne perinteiset pingviinipuku ja ravintola.
        En nyt yleistä, mutta jo pelkkä paskantärkeä vaatetus tuo jo sellaisen turhan virallisen/jäykän ilmapiirin, jota ei mielestäni treffeille kaipaa.

        "..jonkin kivan yhteisen harrastuksen parissa, jonka lomassa voi aina välillä pysähtyä juttelemaan toisen kans enemmänkin." - kuten golf? - Minä olisin kyllä enemmän frisbeegolf -tyyppiä 😄

        Mutta ihan kuten sanoit; avoimin mielin tutustumaan, niin aina on mahdollisuus yllättyä positiivisesti 👍


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        "..jonkin kivan yhteisen harrastuksen parissa, jonka lomassa voi aina välillä pysähtyä juttelemaan toisen kans enemmänkin." - kuten golf? - Minä olisin kyllä enemmän frisbeegolf -tyyppiä 😄

        Mutta ihan kuten sanoit; avoimin mielin tutustumaan, niin aina on mahdollisuus yllättyä positiivisesti 👍

        Joo ei golffia 😱
        Frisbeegolfia voisi kokeillakin, mutta ehkä aluksi lainavälineillä.

        No, nyt mennään talvipyöräilyn eli fatbiken ja hiihdon merkeissä 🙂
        Katsotaan sitten keväällä et mille sitä alkais.
        Ja saattaahan sitä olla kohta kevättä rinnassakin 😄


    • Omaan nuoruuteni ei kuulunu deittailua edes sanana. Yhteisoloon johtavat tapaamiset syntyivät etukäteen sopimatta tapaamispaikoilla, joista silloin yleisin oli tanssipaikka. Koko deittailukulttuuri oli täysin vieras.

      Jotakin samaa kuin deittailussa, oli tanssipaikkakulttuuria edeltäneessä patvaska- eli puhemieskulttuurissa. Se taas oli jo ohi meidän aikanamme, mutta täysissä voimissa vielä meitä vanhemman polven elämässä. 🌹👀

      • Tanssipaikat olisivat oikein hyviä tapaamispaikkoja edelleenkin. 🙂 Harmi vain kun suuri osa niistä on auki vain kesäisin ja loput ovat palaneet..


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tanssipaikat olisivat oikein hyviä tapaamispaikkoja edelleenkin. 🙂 Harmi vain kun suuri osa niistä on auki vain kesäisin ja loput ovat palaneet..

        Tansseja on nykyisin vain 10 % (!) entisestä. Ennen niissä 90 %:ssa kävivät nuoret, nykyisissä enää harvoissa nostalgiasyistä niitä samoja vanhuksoituneita, jotka kävivät tansseissa nuorena 60 vuotta sitten.

        Nykyisin nuorison yleisimmät tapaamispaikat ovat opiskelu- ja työpaikat. Nuoret eivät löydä deittaamalla juuri mitään. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Tansseja on nykyisin vain 10 % (!) entisestä. Ennen niissä 90 %:ssa kävivät nuoret, nykyisissä enää harvoissa nostalgiasyistä niitä samoja vanhuksoituneita, jotka kävivät tansseissa nuorena 60 vuotta sitten.

        Nykyisin nuorison yleisimmät tapaamispaikat ovat opiskelu- ja työpaikat. Nuoret eivät löydä deittaamalla juuri mitään. 🌹👀

        Näin olen ymmärtänyt. Poikani löysi pari vuotta sitten tyttöystävänsä työpaikalta, missä olivat siis osa-aikaisesti opiskelujensa ohella. - Tyttäreni ei ole toistaiseksi esitellyt ketään poikaa äidilleen. Toisaalta olen siihen tyytyväinen, koska hän on minusta satojen kilometrien päässä opiskelemassa - Tulkoon tänne lähemmäksi miestä hakemaan sitten kun valmistuu. 🙂


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tanssipaikat olisivat oikein hyviä tapaamispaikkoja edelleenkin. 🙂 Harmi vain kun suuri osa niistä on auki vain kesäisin ja loput ovat palaneet..

        Tosi mies tanssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi mies tanssi.

        ...ei tanssi....


      • Anonyymi kirjoitti:

        ...ei tanssi....

        Voi kuule.. siinähän sitä vasta tosimies pääseekin naista lähelle, kun taivuttaa hänet taitavasti tangoon tai vaikka poskivalssiin 😄

        Sitäpaitsi, tanssikursseilla on tosi usein pulaa miehistä. Useimmiten siellä on vain pariskuntia.. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Näin olen ymmärtänyt. Poikani löysi pari vuotta sitten tyttöystävänsä työpaikalta, missä olivat siis osa-aikaisesti opiskelujensa ohella. - Tyttäreni ei ole toistaiseksi esitellyt ketään poikaa äidilleen. Toisaalta olen siihen tyytyväinen, koska hän on minusta satojen kilometrien päässä opiskelemassa - Tulkoon tänne lähemmäksi miestä hakemaan sitten kun valmistuu. 🙂

        Poikani löysi tyttönsä ravintolassa, heidän tyttärensä opiskelupaikalla, ja pojanpoikani tyttönsä jossakin. Ei ole sattunut kertomaan, eikä minunkaan asiani ole pumpata tietoa.

        Omani löysin seurakunnan opintopiiristä, mutta sinne minua ei vähääkään johdattanut tytön etsintä, vaan uskonnollinen intressi. Pidin hyvin epätodennäköisenä - tai paremmin ei tullu edes mieleen - että voisin sieltä löytää mitään, saati sitten maailman kaiken ihanemman, herttaisemman ja suloisemman siskon. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        Poikani löysi tyttönsä ravintolassa, heidän tyttärensä opiskelupaikalla, ja pojanpoikani tyttönsä jossakin. Ei ole sattunut kertomaan, eikä minunkaan asiani ole pumpata tietoa.

        Omani löysin seurakunnan opintopiiristä, mutta sinne minua ei vähääkään johdattanut tytön etsintä, vaan uskonnollinen intressi. Pidin hyvin epätodennäköisenä - tai paremmin ei tullu edes mieleen - että voisin sieltä löytää mitään, saati sitten maailman kaiken ihanemman, herttaisemman ja suloisemman siskon. 🌹👀

        Voi kuinka ihana tarina teillä 🤗
        Kaikkea hyvää teidän liittonne jatkossakin ❤️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Voi kuule.. siinähän sitä vasta tosimies pääseekin naista lähelle, kun taivuttaa hänet taitavasti tangoon tai vaikka poskivalssiin 😄

        Sitäpaitsi, tanssikursseilla on tosi usein pulaa miehistä. Useimmiten siellä on vain pariskuntia.. 😉

        En koskaan ole tanssinut, en ole osannut enkä halunnut osatakaan, vaikka ankaran sosiaalisen paineen alaisena yritin jopa Ookke Lumkvistin tanssikurssia. Siihen aikaan kursseilla oli muutes iso poikien enemmistö.

        Lumkvisti kehottikin poikia 'sparraamaan' poikien kanssa, mutta eihän siitä mitään tullu, ku poikia ajatuski kamaloitti, eikä liian vähia tytsyjä taas uskaltanu ees hakee. Kaiken tärkeempi tulos oli, että Lumkvisti sai todella isot rahat. (R.I.P.)

        Muutama tyttö sanoi, että hehän pakottavat minut opettelemaan. Aikaansa haaskattuaan haukkuivat minut puuksi ja pökkelöksi. Arvio lienee ollut oikea, vaikka imaisutapa oli kamaleellinen.

        Mutta kuinka ollakaan, ei oma prinsessani ollut myöskään koskaan tanssinut. Olemme korvanneet sen sitä ihanoitteellisemmalla herttailulla. 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        En koskaan ole tanssinut, en ole osannut enkä halunnut osatakaan, vaikka ankaran sosiaalisen paineen alaisena yritin jopa Ookke Lumkvistin tanssikurssia. Siihen aikaan kursseilla oli muutes iso poikien enemmistö.

        Lumkvisti kehottikin poikia 'sparraamaan' poikien kanssa, mutta eihän siitä mitään tullu, ku poikia ajatuski kamaloitti, eikä liian vähia tytsyjä taas uskaltanu ees hakee. Kaiken tärkeempi tulos oli, että Lumkvisti sai todella isot rahat. (R.I.P.)

        Muutama tyttö sanoi, että hehän pakottavat minut opettelemaan. Aikaansa haaskattuaan haukkuivat minut puuksi ja pökkelöksi. Arvio lienee ollut oikea, vaikka imaisutapa oli kamaleellinen.

        Mutta kuinka ollakaan, ei oma prinsessani ollut myöskään koskaan tanssinut. Olemme korvanneet sen sitä ihanoitteellisemmalla herttailulla. 🌹👀

        Kyllä, yhteisen rytmin löytämiseen on tosiaan monenlaisia kivoja tapoja 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kyllä, yhteisen rytmin löytämiseen on tosiaan monenlaisia kivoja tapoja 🙂

        En ole koskaan joutunut havaitsemaan, että olisit vajain tiedoin luonut kuvan toisesta eli korvannut tiedon aukot arvauksin, puhumattakaan siitä, että olisit tehnyt ilkeileviä arvauksia.

        Kuitenkin melkein kaikki nettiläiset käyttävät pahantahtoisia arvauksiaan jopa argumentteina. Ennen nettiä tapaa nimitettiin vain juoruilemiseksi, mutta se sopii hyvin yhteen salaliittoteorioiden muodostamisen kanssa.

        Toinen tärkeä asia on, että sinulla on sydän kultaa.

        Sydämellisiä terveisiä sinulle sekä Nuppuselta että minulta! 🌹👀


      • Kynis kirjoitti:

        En ole koskaan joutunut havaitsemaan, että olisit vajain tiedoin luonut kuvan toisesta eli korvannut tiedon aukot arvauksin, puhumattakaan siitä, että olisit tehnyt ilkeileviä arvauksia.

        Kuitenkin melkein kaikki nettiläiset käyttävät pahantahtoisia arvauksiaan jopa argumentteina. Ennen nettiä tapaa nimitettiin vain juoruilemiseksi, mutta se sopii hyvin yhteen salaliittoteorioiden muodostamisen kanssa.

        Toinen tärkeä asia on, että sinulla on sydän kultaa.

        Sydämellisiä terveisiä sinulle sekä Nuppuselta että minulta! 🌹👀

        Kiitos Kynis!
        Minä aivan liikutun 🥲
        Iloisia terveisiä myös Nuppuselle ja rakkauden täyteistä kevättä teille kummallekin ❣️


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kiitos Kynis!
        Minä aivan liikutun 🥲
        Iloisia terveisiä myös Nuppuselle ja rakkauden täyteistä kevättä teille kummallekin ❣️

        Kiitos terkuista. On ilo tavata netissä myös henkilö, jonka maailma on kunnossa. 🌹👀


    • Anonyymi

      No joo, jos kuvan laittaa niin ehdottomasti mahdollisimman tuore ja tosiaan ei ainakaan mitään aurinkolaseja tai muitakaan "naaman peittäjiä".
      Vaikka mun mielestä kuvattomia profiileja ei pitäisi kenenkään dissata, ainakaan niin ehdottomasti, kuin mitä nyt useat tekee. Just näitä, jotka ovat heti ilmoituksen ensimmäisessä lauseessaan sanomassa, että "kuvattomat älkää sitten vahingossakaan vaivautuko laittamaan minkäänmoista yhteydenottoa tms viestiä, koska en tule missään nimessä vastaamaan teille vaan mitä todennäköisemmin tulen blokkaamaan teidät".. tms. Se antaa ihmisestä ylimielisen ja todella pinnallisen kuvan ilmoituksen lukijalle, vaikka tietysti nyt toisen ulkonäköönkin kiinnittää tutustumisvaiheessa huomiota.
      Jokainen ansaitsee reilun mahdollisuuden ja itse ainakin olen joskus yllättynyt positiivisesti, kun olen tutustunut johonkin kuvattomaan profiilihenkilöön. Ja muutenkin, ehkä sitä keskittyy paremmin sitten itse ihmiseen, kun se toisen naama ei pyöri siinä nenän edessä jatkuvaan.
      Ja ihan rehellinen kuvaus itsestään mielestäni on se paras, millä minulta saa pointsit kotiin.
      Eli jos on lihava, niin sanoo olevansa lihava, eikä "vähän pyöreä" tms. Eli pituus ja paino on ihan hyvä laittaa rehellisesti profiiliin. Ei muakaan paino haittaa, pituus nyt kiinnostaa jonkun verran. Lähinnä sillä, kun itse olen liki 190cm pituinen mies, niin en nyt välttämättä välitä ihan sellaisista 150cm mittaisista "pikkupimuista". Vaikkakin, jos nainen on muuten mukava ja miellyttävä ja kemiat natsaa, niin siinä vaiheessa mulle on ihan sama, onko hän 150cm vai 190cm pitkä...
      Tietty nämä rehelliset perusjutut on kovinta valuuttaa.. Kuvaus luonteesta, käykö töissä vai ei, harrastukset ym. Mahdollisimman realistinen ja aito kuvaus itsestään on se paras asia, millä ainakin minun kiinnostus herää.
      Mitä odottaa/toivoo parisuhteelta, onko lapsia vai ei/haluaako niitä vai ei jne.
      Tietty jos haluaa romantisoida itseään vaikka jollain tällaisella kuvauksella kuten: "Tykkään ratsastaa valkoisella yksisarvisella Pegasoksella pitkin Kiinanmuuria ilta-auringossa rakkaani kanssa" tms, niin miksei jotain sellaistakin voi profiiliinsa laittaa, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, niin sinänsä sellaiset jutut on ihan turhia deittiprofiilissa.

      • Rehellisyys ja realismi 👍
        Taidatkin olla poikkeus pitkissä miehissä. 🤔
        Omassa tuttavapiirissäni pitkät miehet nimenomaan toivovat naisten keskipituutta lyhyempää kumppania. - Ehkä silloin on jokin alitajuinen tarve tasoittaa geeneillä jälkikasvu lähelle keskimittaa tai jotain. 🙂

        Tuo romantisoitu kuvaus yksisarvisella ratsastamisesta on hauska, mutta jokainen lukija muodostaa siitä toki oman mielikuvansa 🤭


    • Anonyymi

      Ja mielellään se oikea pituutesi.Ei ole kivaa kun tavatessa se 180cm mies,on muuttunut 170cm mieheksi.

      • Rehellisyys tässäkin 👍


      • Anonyymi

        Eli pituudella onkin väliä, vaikka naiset muuta väittää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli pituudella onkin väliä, vaikka naiset muuta väittää?

        Joskus on, aina ei. - Tällaiselle 183 senttiselle naiselle sillä kyllä olisi merkitystä 😉


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Joskus on, aina ei. - Tällaiselle 183 senttiselle naiselle sillä kyllä olisi merkitystä 😉

        Mutta jos on iso auto, eikös se ole vähän niin kuin "jatke" joka kompensoi sitä pituutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos on iso auto, eikös se ole vähän niin kuin "jatke" joka kompensoi sitä pituutta?

        En osaa sanoa muiden kuin omasta puolestani. Totean tähän vain, että mahdollisessa parisuhteessa aion kyllä viettää aikaani paljon muuallakin kuin autossa, vaikka se merkittävä osaa arkea onkin.


    • Anonyymi

      Kuka haluaa lähteä treffeille kun naiset on treffeillä kuin gestapon kuulustelijoita ja tuntuu kuin vetäisi kivirekeä perässään kun naiset on täysin passiivisia ja kuvittelevat että vain miehen pitäisi tehdä vaikutus toiseen osapuoleen.

      • Siinäpä kysymys. Niin.., kuka? 🙂


    • Oon joskus nuita tintereitä sun muita koettanut, harvoin sain matseja ja ei siitä keskustelusta oikein tullut mitään ku juttua piti lypsää toiselta.
      Olen lopettanut roikkumisen nuissa paikoissa ja hyväksynyt taas sinkku elämän jatkuvuuden, 5 vuotta tuli jo täyteen tammikuussa yksin oloa.
      Naiset melko usein jättää tekstit pois profiileista ja ne typerät muka hauskat tarra korvat ja nenät mitä puhelin on lisännyt kuviin niin ei ei ja vielä kerran ei. 😅
      Miesten puolesta hankala vastata, ite oon yrittänyt aina kirjoittaa itsestäni jotain esittelyä, mutta eipä sekään hirveemmin asioita edistänyt joten enpä tiedä tuosta tehosta..
      Toiset osaa paremmin toimia tuolla virtuaali maailmassa, ite oon parhaimmillani livenä.

      • Moni sanoo juuri tuota, että on parhaimmillaan livenä ja niin pitää ollakin. 👍

        Silloin kun juttu ei oikein luista, niin täytyy siirtyä eteenpäin. Mitä sitä suotta itseään kiusaamaan 🙂


    • Anonyymi

      kannattaa keskittyä kehumaan vain itseään

      • Niin että keskittyy vain omaan suoritukseen ja katsoo mihin se riittää ✅️


    • Anonyymi

      Yli 20 vuotta sinkkuna! 🍾🎉
      Ei voisi vähempää Tinderit kinkerit ja muut panokuvastot kiinnostaa.
      Miehentyökin jo tehty, eli lapsi. Ja vielä ihan nuhteeton Suomalainen valkoinen heteromies joka tienaa leipänsä omalla työllään.

      Joten kyllähän tässä joutaa jo kuolla pois.

      • Onnea sitten vaan valitsemallesi reitille 👍🚗🌅


    • Anonyymi

      Olisi kiva, että mies tulisi tapaamaan, hillitsisi itsensä, yrittäisi oikeasti olla avoin ja päästä luomistaan mielikuvista naisten suhteen edes vähän eroon sekä puhua näistä henkilökohtaisista tavoitteistaan, jotta deittikumppanikin voisi häntä tukea. Ymmärrän, että uskonsa alkaa jossain vaiheessa menettää, mutta jos kuitenkin yrittäs nähdä jokaiseen deittikumppanin - sellaisena kuin tämä on - omana sulle uutena yksilönä, joka tapaa sinut ensi kertaa ja mahdollisesti säikähtää sun juttuja niin paljon että se silta tulee poltettua heti kättelyssä, vaikka se olisi voinut olla jotain hienoa, jos edes olisit katkeruudeltasi edes antanut mahdollisuuden.

      • Etenkin keski-ikäisenä deittailijana vähän kaikilla alkaa jo olla takanaan elettyä elämää ja painolastiakin. Se pitäisi tosiaan pitää mielessä, että uusi ihminen on ainutlaatuinen mahdollisuus. Hän ei koskaan tule korvaamaan ketään toista, eikä hän myöskään kanna vastuuta jonkin toisen ihmisen käyttäytymisestä.


    • Anonyymi

      Kasvokuva on KASVOKUVA

      • Anonyymi

        Juu ja saattaa valehdella enemmän kuin tuhat sanaa...


    • Anonyymi
      • Sormet ristiin 🙏


    • Anonyymi

      Nettideittailu on aika turhaa. Naiset ei koskaan ota yhteyttä ja vastaa missään.

      • Tässä ketjussa on ehkä pienellä huumorin varjolla yritetty valottaa sitä, millaisista nettideittiprofiileista miehet ja naiset keskimäärin pitävät.

        Ja keskustelun avaukseen kannattaa ainakin panostaa vähän enemmän kuin Moi mitä sulle. Vaikkapa jokin tarkentava kysymys, joka osoittaa, että olet oikeasti lukenut myös naisen kirjoittaman profiilitekstin, etkä katsonut pelkkää kuvaa. Siitä naiset pitävät 😉 Ihmiset ylipäätään, luulisin.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Tässä ketjussa on ehkä pienellä huumorin varjolla yritetty valottaa sitä, millaisista nettideittiprofiileista miehet ja naiset keskimäärin pitävät.

        Ja keskustelun avaukseen kannattaa ainakin panostaa vähän enemmän kuin Moi mitä sulle. Vaikkapa jokin tarkentava kysymys, joka osoittaa, että olet oikeasti lukenut myös naisen kirjoittaman profiilitekstin, etkä katsonut pelkkää kuvaa. Siitä naiset pitävät 😉 Ihmiset ylipäätään, luulisin.

        Odotamme mielenkiinnolla, mahtaako näin pitkällä ohjeletkalla sinulle deittikaveri löytyä. Teitenkin toivon että löytyy. Annatko tässä ohjeita itsellesi vai jonkun toisen puolestako olet kysellyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Odotamme mielenkiinnolla, mahtaako näin pitkällä ohjeletkalla sinulle deittikaveri löytyä. Teitenkin toivon että löytyy. Annatko tässä ohjeita itsellesi vai jonkun toisen puolestako olet kysellyt.

        Kyllä tämä on ihan yhteisen hauskuuden nimissä tehty aloitus. 😁
        Jos joku löytää tästä kelpoja vinkkejä itselleen, niin hyvä niin. 👍
        Minä en ole luvannut raportoida, kun avaan itselleni deittiprofiilin, jos edes avaan 😉


    • Anonyymi

      Kannattaako aloittaa vaikka rukoilulla. Muuten meni mönkään
      kun sanoin:
      https://www.raamattuavautuu.fi/
      - Rukoilin parampaa Maailmaa
      Nyt avaudun minä.

      Rukoilin vaimolle uutta turkkia ja parempaa maailmaa
      ja Turkki siirtyi viisi metriä - maanjäristys .
      Todella tuli uusi Turk(ki) ja parempi maailma. Sai tuokin reseptilääki euOrangi jotain muuta ajateltavaa

      Toivoin myös apua ummetukseeni
      lentääköhän akkani kohta seinälle

      (niin Jumalalla on lukihäiriö)
      Lisään edelliseeni

      Käteni pisti kaiken mistiin.

      • Anonyymi

        Kyllä yläkerran herra huolen pitää susta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä yläkerran herra huolen pitää susta

        Jeesus syntyy lapsena uudestaa....
        Kurja keino eksyttää lapsia uskomaan ja valehtelemaan....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus syntyy lapsena uudestaa....
        Kurja keino eksyttää lapsia uskomaan ja valehtelemaan....
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Joulupukki#Suomi
        "Euroopassa Martti Luther halusi korvata mielestään liian paavillistuneen Nikolauksen juhlan ja alkoi opettaa vuonna 1535, että Jeesus-lapsi tuo lahjoja jouluaattona[4] ja kehitti Christkind-juhlan (saks. Kristus-lapsi), jossa lahjat toi Jeesus-lapsi eikä Nikolaus. Sana Christkind muuttui Yhdysvalloissa vuosien saatossa muotoon Kriss Kringle, jota ironisesti pidetään nykyään siellä joulupukin toisena nimenä. Joulupukin ja Kristuksen hahmot ovat siten sekoittuneet toisiinsa.[3]"

        Uskonto pitääkin kertoa lapsille enemmän raamatun historian muodossa. Että näin on uskottu ja jotkut uskovat vielä tänä päivänä, esim. minä. Kukaan ei tiedä mikä ihan varmasti on oikein. Te voitte katsoa aikanaan, kumpi tie teidän mielestänne on oikein. Ei kannata arvostella muita, tehdä vaan mielipide oman päänsä mukaan. Näin minä olen lapsille opettanut. Silloin ei tule traumoja asiasta eikä junttimaista turhan päiväistä juupas-eipäs-väittelyä. Ovat nyt ussantunneilla, eivätkä tee asiasta mitään numeroa. Rippikoulu tulee aikanaan jos tulee.


    Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5148
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3367
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1502
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1333
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1026
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      938
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe