Mihin katosi lihapiirakka viesti

Anonyymi-ap

Sinkkumiehen ainoa ilo kerran viikossa lihapiirakkaa ketsupilla. Leuhkimmat laittaa siihen kermajuustoakin.

>simiti<

42

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä laitan myös ketsuppia ja kaksi nakkia siihen väliin. Kyllä sitä syö. Savossa päin on parhaat kioskilihikset 😋. Niissä on oikeasti lihaa pelkän taikinan sijaan. On minulla kokemusta vähälihaisistakin lihapiirakoista ja mietin vain että what's the point? niissä.

• Anonyymi

Lihapiirakat nyt vain on hyviä.

>simiti<

• Anonyymi

Nakkeja tai makkaraa väliin ja sinappia ketsuppia ja vaikka raakaa sipulia nams

• Anonyymi

Voi mahdoton nyt menee jo hifistelyksi.

>simiti<

• No ne haluaa viedä sulta senkin lihapiirakalla elostelun ilon. :oD

• Anonyymi

Kuka haluaa? Miksi kuvittelet että kukaan voisi mua määrätä?

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Kuka haluaa? Miksi kuvittelet että kukaan voisi mua määrätä?

>simiti<

No en tiedä? Veikkaisin ehdottomasti lestapersuja. :oD

• Disseisback kirjoitti:

No en tiedä? Veikkaisin ehdottomasti lestapersuja. :oD

Purran Riikka käy leikkaamassa lihiksiin reiän keskelle ja höylää juustohöylällä siivut kermajuustosta.

• scrg kirjoitti:

Purran Riikka käy leikkaamassa lihiksiin reiän keskelle ja höylää juustohöylällä siivut kermajuustosta.

Ja Orpo syö loput kahvin kaa munkkirinkilänä. :oD

• scrg kirjoitti:

Jep. Pitää viedä lihapiirakkakin, kun ei pelkät rahat riitä. Ja kermajuustotkin, kun eihän pienituloiset mitään kermajuustoa tarvitse, annetaan sekin isotuloisten aamiaispöytään löyvän päällysteeksi.

• scrg kirjoitti:

Ja kermajuusto viedään, vaikka olisi Xtra-merkkistä, koska ei Orpo ja Purra erota eri kermajuustomerkkien-ja lajien makua toisistaan.

• Anonyymi

Kovikset tekee Vedyn...Eli lihiksen sisään keitto-tai savukinkkua ja kananmunaa. Mausteeksi vaikka ketsuppia ja sipulia.

• Anonyymi

Mä ostan joskus kaupasta grahamlihiksiä, kun en jaksa itse niitä väsäämään.
      5 kpl. Faijalla on pala lenkkimakkaraa lihiksen välissä, ja toisessa keitettyä kananmunaa murskattuna, kuten Emolla, systerillä ja mullakin. Faija käyttää sinappia ja ketsuppia; "makkaralihiksen" kanssa. Kananmuna lihapiirakkaan laitamme pikkasen otitekoista paksua majoneesia(kuin kostukkeeksi sille munamurskalle) Menee muuten nais- ihmiseltä nälkä 1 munalla ja lihiksellä.

Faija nassuttaa pari lihistä tykötarpeineen, ei sitä kitinää kukaan jaksa, kun iltapala oli olemattoman pieni, hänestä! Mimmille annetaan vispipuuroa lihis iltana.
      Olen mä joskus yrittänyt faijaakin saada syömään ensin yhden lihapiirakan ja sen päälle vispipuuroa vähäsen -> Ei ole kuulemma miesten ruokaa!
      Syö kuitenkin lounaalla; vispipuuroa jälkkärinä! Ittepä kilonsa kantaa, nykyään puuskuttaa kun tekee jotain vähänkin raskaampaa!

Jottei tule väärinkäsityksiä, niitä graham lihiksiä ostan vain kaks kolme kertaa vuodessa. Joten lihikset ei ole suoranaisesti syypäitä kilojen kertymiseen, vaikka eivät ne kyllä autakaan painonhallinnassa.
      rollikka

• Olis kyllä hauskaa joskus kokkailla yhdessä.😄. Noin niin kuin ajatuksena ainakin.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Olis kyllä hauskaa joskus kokkailla yhdessä.😄. Noin niin kuin ajatuksena ainakin.🙂.

Suosittelen kovasti.

• valtakunta kirjoitti:

Suosittelen kovasti.

Niin mikäpä siinä kyllä mä voisin Trollikan kanssa sapuskoja loihtia ja varmasti olis kivaa.🙂. En vaan tiedä onko hän ite ajatuksesta niin innoissaan. Ainakin oon saanut sellaisen käsityksen vähän ettei Trollikkaa juuri kiinnosta meitä miehiä tavata oli kyse sitten minkälaisesta tapaamisesta tahansa.🤔.

• Anonyymi

Minun mielestä lihapiirakat eivät maistu yhtä hyviltä, kuin nuoruudessa.
      Lihapiirakat on aika mauttomia ja suolattomia, vaikka laitat ketsuppia, sinappia, kurkkusalaattia, niin ei vaan maistu, kuten ennen nuoruudessa.

• Anonyymi

Osta Saarioisten graham lihapiirakka (pyöreä ja pieni) siinä on maut kohdillaan, suolakin.
        Atrialta löydät samantapaisen Graham lihiksen mutta neliskulmaisen; maku asia kummasta tykkää enemmän!
        Ne Saarioisten grahamlihapiirakat on tosiaan ihan hyviä, niitä ostan välillä vapaaehtoisesti. :)
        Suosittelen kokeilemaan; ei siinä konkurssiakaan tee!
        trollikka

• Anonyymi

Aikani jaksoin vesikielellä tätä katsoa, mutta pakko kommentoida. Käy nyt hyvä ihminen leipomosta hakemassa oikeita lihapiirakoita. Se on ihan sama mitä oikeiden lihapiirakoiden väliin laittaa, ne maistuu aina ja niitä voi pakastaakin. Halkaiset vain valmiiksi.

• Joku söi sen? 😉
      Joskus 1990-luvulla sain vielä tutusta kotileipomosta hyviä lihiksiä, mutta en enää.
      Lihapasteijoissa on kyllä vielä hyviä, mutta eihän niitä tule syötyä kuin pari-kolme kertaa vuodessa.

• Anonyymi

Etsi toinen leipomo, kyllä niitä saa.

• Ite tehtyä peltilihapiirakkaa! Se on kyllä hyvää.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ite tehtyä peltilihapiirakkaa! Se on kyllä hyvää.🙂.

No se on hyvää! Taisin viimeksi sitä tehdä pakkaseen joskus keväällä ja kaikki on jo syöty 😋 Täytyykin taas joku päivä tehdä 👍

• Xena-183 kirjoitti:

No se on hyvää! Taisin viimeksi sitä tehdä pakkaseen joskus keväällä ja kaikki on jo syöty 😋 Täytyykin taas joku päivä tehdä 👍

Jep. Mä muidtan kun sä teit sitä.😉😄. Olisin kyllä voinut maistaakin.😁.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Jep. Mä muidtan kun sä teit sitä.😉😄. Olisin kyllä voinut maistaakin.😁.

No seuraavalla kertaa kun teen sitä, säästän sinullekin palan 😄
        Nyt kun perunoista alkaa taas saada ihan ok muusia aikaiseksi, pystyn tekemään peltilihapiirakan kuoreksi peruna-voitaikinan 👍

• Xena-183 kirjoitti:

No seuraavalla kertaa kun teen sitä, säästän sinullekin palan 😄
        Nyt kun perunoista alkaa taas saada ihan ok muusia aikaiseksi, pystyn tekemään peltilihapiirakan kuoreksi peruna-voitaikinan 👍

Jee! Lurps!🤤. Kuulostaa hyvältä. Mä muistutan sua vielä tästä.😉😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Jee! Lurps!🤤. Kuulostaa hyvältä. Mä muistutan sua vielä tästä.😉😄.

Juu. Tuon sille lavatanssikeikalle evästä mukaan 😄👍

• Xena-183 kirjoitti:

Juu. Tuon sille lavatanssikeikalle evästä mukaan 😄👍

Hieno juttu.😋. Rupee vaan tuleen syksy kohta että kauaa ei enää pääse ulkolavoille ainakaan mutta onhan sitä talviaikanakin tanssipaikkoja.😉😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ite tehtyä peltilihapiirakkaa! Se on kyllä hyvää.🙂.

Paistoin muuten peltilihapiirakan muunnoksen, (viime viikolla)siis lisäsin siihen rutkasti paistinpannulla kypsytettyä kaalisilppua sipulin ja jauhelihan sekä kypsän riisin lisäksi, kananmunan ett kaikki ainekset pysyy jotenkin kasassa, syötäessä!
        Oli muuten oikeesti maukkaampi mitä alkuperäinen peltilihapiirakka!
        Kokeilkaa vaikka, jos kaalista tykkäätte!

Mimmi pesty ja nukkumassa, mulla oli ilta puuhteita joita ei voinut laiminlyödä.
        Nyt on sekaleipätaikina 4 litran posliiniastiassa kelmutetuna, jääkaapissa nousemassa.
        Kello soimaan aamulla kuudelta, niin ehdin paistaa leivätkin ennen kuin porukka kokoontuu aamiaiselle. Oli ns. leipä näköjään kummasti päässyt vähiin! ??
        Muutaman rivin vielä ehkä luen, ennen kuin menen nukkumaan.
        Hyvää yötä, kaikille palstaa lukeville!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Paistoin muuten peltilihapiirakan muunnoksen, (viime viikolla)siis lisäsin siihen rutkasti paistinpannulla kypsytettyä kaalisilppua sipulin ja jauhelihan sekä kypsän riisin lisäksi, kananmunan ett kaikki ainekset pysyy jotenkin kasassa, syötäessä!
        Oli muuten oikeesti maukkaampi mitä alkuperäinen peltilihapiirakka!
        Kokeilkaa vaikka, jos kaalista tykkäätte!

Mimmi pesty ja nukkumassa, mulla oli ilta puuhteita joita ei voinut laiminlyödä.
        Nyt on sekaleipätaikina 4 litran posliiniastiassa kelmutetuna, jääkaapissa nousemassa.
        Kello soimaan aamulla kuudelta, niin ehdin paistaa leivätkin ennen kuin porukka kokoontuu aamiaiselle. Oli ns. leipä näköjään kummasti päässyt vähiin! ??
        Muutaman rivin vielä ehkä luen, ennen kuin menen nukkumaan.
        Hyvää yötä, kaikille palstaa lukeville!
        trollikka

Hyvää huomenta ja oikein mukavaa päivää.🙂.

Juu on tullu tehtyä joskus myös peltikaalilihapiirakkaa. Ei nyt kyllä vuosikausiin tosin. Se on myös kyllä tosi hyvää ja herkullista.😋.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Se syötiin!

• Anonyymi

Tosi harvoin tulee itte lihiksiä syötyä. Joskus menee ihan vuosissakin aikaa. Edelliskerrastakin on jo kohtuu tovi aikaa. Aika rientää... Mutta sitten kun ostaa, niin mikrossa tai höyrykattilassa lämmitys, ja väliin mitä nyt milloinkin; nakkeja, tai makkaraa siivutetuna, maustekurkkuja tai kurkkusalaattia, ketsuppia, sinappia. Ja joskus jos sattuu olemaan "extraa" kaapissa, niin; majoneesia, freesattua punasipulia tai -kuivasipulihakkelusta. Ja se paistettu kananmunakin hyvä lisuke. Itsetehdyt lihikset ihan parhaita kun täytteen koostumuksen ja määrän voi itse päättää! Mutta niistä aikaa vielä enempi. Aikaa ja vaivaa. Ja aika hötöähän ne on. Epäterveellisiä kaloripommeja. Se rasvankärykin niin mahdoton ettei ainakaan omassa huushollissa viitsi alkaa siihen.

• Anonyymi

Lisäys: ai niin, ja kermajuustosiivuja tottakai myös sinne lihiksen väliin sulamaan! Saa maistuvia.

• Anonyymi

Ei ollu lihapiirakoita, joten pelkästään makkaraa, sipulia, sinappia ja suolakurkkua.

• En muista milloin olen viimeksi syönyt lihapiirakkaa. Olisko ollut joskus 1990-luvulla.

• Anonyymi

Lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikki mausteet, myös valkosipulia saa laittaa. Ai, että tulee niin lapsuus siitä mieleen.

• Anonyymi

Lihapiirakathan on kamalia, munkkitaikinasta tehty ja sisällä riisiä ja kumijauhelihaa.
      Lörtsyä sen olla pitää, kummastakin on wikipediassa artikkeli.

• Lihapiirakkaan pistän punasipulia kurkkusaattia ketsuppia sinaappia ja hampulaismajoneesia ja salaattia jos on ja paprikaa. Ai että on hyvää.

• Anonyymi

Näin on! Kunnon aitoja lihapiirakoita ei ole Tampereella K, eikä S marketeissa.
      Pieniä hillomunkin muotoisia mauttomia piirakoita. Niissä ei ole suolaa, eikä sipulia, puhumattakaan muista mausteista. Kaikenlisäksi ne on laktoosittomia.
      Helsingissä myydään aitoja piirakoita.
      Turussa myytiin Anttilassa, jos oikein muistan Heralan suussasulavia piirakoita.
      Ne oli niin hyviä, että niitä söi vatsan täyteen.
      Nämä S ja K marketin piirakat on tanttasia ja suupalaa pitää pitkään pyörittää suussa, ennen kun niellasee. Puolikas on tarpeeksi. Loput heittää roskiin.
      Kilpailuttakaa lihapiirakat maun/laadulla.
      Noin vuoden välein ostan pikaluuaksi 4kpl. paketin, josta 3 menee roskiin.

• Ja rahakkaat pari nakkiakin.

• Anonyymi

Homoradiosssa (NRJ) pyörii jonkun märehtimön mainos: "mitäs tähän väliin pannaan".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      36
      3795
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      51
      1724
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1379
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1211
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      175
      1096
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1051
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      955
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      41
      846
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      791
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      770
    Aihe