Yksin baariin?

Usma

Olen tässä pitkään miettinyt että uskaltaako naisena lähteä baariin aivan yksin? Olen aina ollut jonkinlaisessa seurassa bailaamassa ja huomannut etteivät miehet silloin uskalla tulla juttelemaan. Onnistuisiko miesseuran löytäminen paremmin jos menisin ensi kerralla baariin aivan yksin? Kuulisin mieluusti naisilta kokemuksia tuollaisista illoista jolloin olet ollut yksin baarissa. Etsin siis seuraa "tositarkoituksella".

36

17362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainenn

      ei ehkä kannata mihinkään diskoon mennä.. ite rohkaistuin ja menin tässä just yksin terassille. se ei pitäis olla suuri kynnys aurinkoisena päivänä jolloin moni muukin on siellä yksin esim lukemassa tms. Ei tarvinnu olla yksin ku vartin.. moni saattaa ensin ehkä ajatella että tuo odottaa jotakuta, mutta kyllä siinä sitten näkee että ilmestyykö pöytään joku vai ei. onnea vaan :)

    • j.ö

      Mutta älä missään nimessä jätä lasia hetkeksikään ilman valvontaa! koko ajan saa lukea ja kuulla kuinka tyrmäystippoja laitetaan lasiin!!! Minä ainakin saan seuraa aina niin ystävä kuin yksinkin! Miehet tulee juttelemaan ja rumimpia saa säikytellä pois; sanon vaan etten kuule kun musiikki soi isolla! Ilkeää mutta tepsii!! onnea vaan yritykselle. ja jos tositarkoituksella miestä etsit (tulevaa isä ehdokasta näin kärjistettynä) niin älä missään nimessä baarista hae, ellet halua sen istuvan siellä myös tulevina viikonloppuina. Äläkä hyväksy mieheltä sikailua humalassa, siinä mitataan hänen todellinen luonne. Nim. Mihensä juomispaikasta saanut ja erittäin pettynyt. Eroon ei taida päästä millään.

      • yksi nainen

        Yökerhoissa, diskoissa, live-musiikkipaikoisssa - ja terassillakin on helppo olla yksin. Itse olen jo vuosia käynyt yksin baareissa - toki menisin kaverin/kaverien kanssa mieluummin, mutta kun niitä ei tahdo aina olla (olen muuttanut työn takia melko usein).

        Järki mukana - eli ei mitään humalatiloja, ja taksilla kotiin turvallisesti.

        Suosittelen.


      • yksi nainen
        yksi nainen kirjoitti:

        Yökerhoissa, diskoissa, live-musiikkipaikoisssa - ja terassillakin on helppo olla yksin. Itse olen jo vuosia käynyt yksin baareissa - toki menisin kaverin/kaverien kanssa mieluummin, mutta kun niitä ei tahdo aina olla (olen muuttanut työn takia melko usein).

        Järki mukana - eli ei mitään humalatiloja, ja taksilla kotiin turvallisesti.

        Suosittelen.

        Siis että noissa paikoissa missä tanssitaan on kivaa yksinkin. Aina voi mennä mukaan tanssimaan - naiset tanssii paljon ryhminä eli sinne vaan mukaan! Kaikki on aina minutkin ottaneet ystävällisesti mukaan. Eli on helppo tanssia "yksin".

        Ja toki minä muutaman paukun otan, mutta tarkoitan, että ei mitään lärvit systeemiä ja yksin sekoilua - ja muista tosiaan, että juot vain sellaisesta omasta lasistasi, joka on ollut mukanasi (valvonnassasi) koko ajan.


      • yyyyyy

        Aika rankasti yleistät, ettei baarista kannata etsiä miestä tositarkoituksella, koska se bilettää siellä tulevinakin viikonloppuna... Ihan yhtä hyvin naisiinkin voi soveltaa samaa periaatetta.

        Totuus nyt kumminkin on, että baareissa liikkuu ihan tavallisiakin ihmisiä, jotka eivät välttämättä ole paikalla niinkään juhlinnan ja juomisen vuoksi, vaan vastakkaisen sukupuolen takia.

        Toki jos pokaa sen paikan pahimman juopporentun, niin saa syyttää osaksi ihan itseään...

        Itse lähtisin nyt ensinnäkin siitä, että mies jäävesilasi kädessä on aika varma valinta. :) Itsekin olen usein ihan kuskina ja selvinpäin. Muutenkaan minusta ei alkoholistia saisi tekemälläkään. Enkä varmasti biletä "tulevinakin viikonloppuina", jos kotona on parempaakin tekemistä... ;)


      • on...........
        yyyyyy kirjoitti:

        Aika rankasti yleistät, ettei baarista kannata etsiä miestä tositarkoituksella, koska se bilettää siellä tulevinakin viikonloppuna... Ihan yhtä hyvin naisiinkin voi soveltaa samaa periaatetta.

        Totuus nyt kumminkin on, että baareissa liikkuu ihan tavallisiakin ihmisiä, jotka eivät välttämättä ole paikalla niinkään juhlinnan ja juomisen vuoksi, vaan vastakkaisen sukupuolen takia.

        Toki jos pokaa sen paikan pahimman juopporentun, niin saa syyttää osaksi ihan itseään...

        Itse lähtisin nyt ensinnäkin siitä, että mies jäävesilasi kädessä on aika varma valinta. :) Itsekin olen usein ihan kuskina ja selvinpäin. Muutenkaan minusta ei alkoholistia saisi tekemälläkään. Enkä varmasti biletä "tulevinakin viikonloppuina", jos kotona on parempaakin tekemistä... ;)

        Tapasin nykyisen aviomieheni eräässä Helsingin keskustan ravintolassa, mutta alkoholia meistä ei käytä kumpikaan; eli tavatessammekin olimme vesiselviä:)


    • wildwoman

      No tottahan toki kannattaa lähteä just yksin baariin...silloinhan ei oo ketään kyttäämässä mitä teet ja saat tutustua moniin eri ihmisiin ja pitää niitten kans hauskaa ja et oo kellekkään tilivelvollinen...tsemppiä ja rohkeesti vaan :)ps:mut oo varovainen,mut älä liian

    • katoamistempulla

      Kaveriporukassamme katoamistemppu on muodostunut jo lähinnä säännöksi. Baariin saatetaan lähteä porukassa, mutta baarissa teemme toisillemme katoamistempun.

      Sanattomalla sopimuksella kadonnut saa jäädä kadonneeksi, eikä häntä lähdetä metsästämään baarista. Kyllähän sitä illan mittaan tulee omiinkiin ystäviin uudelleen törmättyä, mutta silloin vaan vaihdetaan pari sanaa ja jatketaan matkaa.

      Olen ollut useasti myös yksin baarissa, ja ne ovat kyllä lähes poikkeuksetta olleet niitä parhaita reissuja. Tsemppiä!

    • kpax

      Mee ihmeessä. Ainakin näin miehen näkökulmasta katsottuna valkkaan tasavahvoista ehdokkaista pokailuyrityksen kohteeksi mielummin yksin tai kaverin kanssa olevan kun isossa porukassa istuvan. Ja itse oon huomannut myös että yksin ollessani naisetkin lähestyy helpommin... liekö sattumaa?

    • Marjukka

      Heips, ehdottomasti kannattaa mennä yksin baariin. Tänä kesänä uskaltauduin noin ensimmäistä kertaa sitäkin tekemään, koska aina ei ole kavereita vapaana lähtemään. Ei tarvi olla kauan ilman juttuseuraa. Varovaisuus tietenkin kannattaa, mutta ei tietty liikaa. Muuten tiedättekö missä päin pääkaupunkiseutua 40-50 vuotiaat viihtyy, siis ravintoloissa, baareissa, vai viihtyneekö missään? Enkä tarkoita humppapaikkoja, niistä en tykkää. Kaikille mukavaa elokuuta, yksin tai yhdessä :)

      • Bilettää niin

        Kyllä baariin voi yksinkin mennä. Minä myös haluaisin tietää missä Hesassa 40-50 vuotiaat bilettää??? Siis ei niitä humppapaikkoja vaan rokkia ja muuta menevää!


      • jazzpaikka

        Storyvillessä. Senpä takia en ole siellä vielä käynytkään.


      • Marjukka
        jazzpaikka kirjoitti:

        Storyvillessä. Senpä takia en ole siellä vielä käynytkään.

        Kävin kerran storyvillessä, ei oikein ollut silloin kivan tuntuinen paikka. Ihmiset oli jotenkin niin... en tiedä. Olisiko muita paikkoja vielä ehdolla? Itse olen kyllä käynyt esim. zetorissa, jossa on aikalailla kaiken ikäsiä, kuten myös hotelli vantaalla. Sitten tietenkin pubit, mutta niihin on tosi vaikea kyllä yksin mennä.


      • Päivi
        Bilettää niin kirjoitti:

        Kyllä baariin voi yksinkin mennä. Minä myös haluaisin tietää missä Hesassa 40-50 vuotiaat bilettää??? Siis ei niitä humppapaikkoja vaan rokkia ja muuta menevää!

        Rafaellon terassi, Michelle, König


    • raaseikko

      ittekin on tullut muutaman kerran yksin käytyä. Kummasti sielä sitten juuttuu ihmisten kanssa jatisemaan.

    • 11223344

      ehkei ehkä kannata mennä liian aikaisin vaan sitten kun on jo porukkaa ja toisaalta ei kannata olla myöskään pilkkuun asti vaan lähtee hyvissä ajoin kotiin (ainakin jos ei ole järkevää keskusteluseuraa)

      • miuku-86

        Onko kokemuksia saiskos on the rocksista juttuseuraa jos lähtee yksin sinne naispuolisena?


    • lähestyä naisia

      jotka ovat liikkeellä suuressa porukassa. Näissä porukoissa suurin osa naisista on todennäköisesti varattuja. Yksin tai yhden kaverin kanssa liikkeellä olevat ovat todennäköisemmin vapaita.

    • Ujomiehenalku89

      Itse harvoin käynyt baareissa. En oikein kehtaa yksin mennä ku kaikki varmaa luulee sit et oon joku luuseri, ku oon jossai nurkassa yksin juomassa olutta tai jotain, eikä kukaan uskalla lähestyä.

      • no joo

        Tässä keskusteltiinkin siitä, mitä tapahtuu kun nainen menee baariin yksin. Naisillehan se ei ole ongelma, sillä miesseuraa löytyy heti. Mies taas joutuu todennäköisemmin viettämään aikaansa omassa seurassaan ja syntyy kuvailemasi tilanne.


      • .

        Mikä helvetin pakko se on siellä nurkassa yksin sitä bisseä imeä ja tuijotella kengänkärkiä hattu kourassa? Jos jotain toimintaa haluat niin se pitää jo ovella tehdä selväksi että naisilla on minuutti aikaa järjestäytyä jonoon valkattavaksi tai jäävät ilman. :D
        Eli itsetuntoa pikkusen prkl...


    • ????

      "Olen tässä pitkään miettinyt että uskaltaako naisena lähteä baariin aivan yksin? Olen aina ollut jonkinlaisessa seurassa bailaamassa ja huomannut etteivät miehet silloin uskalla tulla juttelemaan."

      Eihän miehet tulekaan juttelemaan kun naiset aina liikkuu sellaisissa muutaman kanan parvissa ja kälättävät koko ajan. Ei vois vähempää kiinnostaa mennä sellaisen kanalauman keskelle puhumaan. Lopeta toi lapsellinen ruikuttaminen ja tee itse aloite. Vai oletko sinäkin niitä enemmistöön kuuluvia naisia, jotka pelkäävät miehiä eivätkä uskalla tehdä aloitetta? ;)

    • monesti menny yksin istuskeleen ja katsoon ihmisiä ja tavannu samalla tuttujaki mutta kyllä ne sillon lähestyy paremmin jos yksin olet mitä seurassa (vaikkei sen takia sinne alunperin lähtenykkään, siis seuran saamisen takia). niin paljo jo muutenki liikuskellu itekseni että ei baareihinkaan yksin lähteminen tunnu enää missään vaikka oudoissa paikoissa tuntuuki orvommalta ku ei tunne ja tekis mieli lähteä heti tanssahtaan. olishan se sunki mielestä varmasti "haasteellisempaa" lähteä lähestyyn kaveriporukassa olevaa miestä, eikös?

      toisekseen kuten joku jo ihmetteliki, mikset ite tee aloitetta mikäli seuraa halajat?

      • Joitakin kertoja olen ollut yksin baarissa. Miehet tulevat kyllä helpommin jutteleen :)
        Mutta on sitten niitäkin, jotka taivastelevat & säälittelevät, että miten sä yksin...
        Enkä itse oikein osaa olla kovin rentona baarissa (silloin kun olen yksin) mm. just noiden kommenttien takia on niin orpo olo...


    • violetsound

      Tottakai uskaltaa. :) En tiedä seuranhausta, mutta ainakin sen puolesta voin sanoa, että vaikka pelottaa, kannattaa silti mennä.

      Sitä mukaa, kun aikuistuu, alkaa käydä yksin paikoissa. Muistan kun menin ensimmäistä kertaa yksin leffaan, yksin kahvilaan, yksin ulos syömään, yksin baariin, yksin ulkomaille... Aluksi se tietysti vähän oudoksuttaa, mutta lopulta se ei tunnu enää missään, kun on sitä tarpeeksi tehnyt. :)

    • sonidei

      Itsekkin parikymppisenä naisena käynyt/käyn joskus yksin istumassa pystärissä yksillä tai kaksilla. Mukava seurata menoa ja lukea lehteä/kertailla tulevan tentin matskuja. Joskus sieltä löytyy mielenkiintoista juttuseuraakin :)

    • Ex pimp

      Ei miesten tarvitse tulla sulle juttelemaan. Osaat itsekin sanoa "hei!".

      Olet oikeassa siinä, että kaveriporukassa hengaava nainen vaikuttaa miehen mielestä haluavan pitää tyttöporukalla hauskaa. Koska niin ne aina sanovat, ja aina joku cockblock-ystävä avulias sisar vetää naisen sitten pois.

      Ei sinun pidä kavereitasi jättää pois baarireissulta, vaan ilmaista miehille, että et ole pitämässä tyttöporukalla hauskaa vaan etsimässä miehiä. Miten tämä tapahtuu sitten?

      Helposti: Valitse mies, laita hymy päälle, mene hänen luokseen ja kysy "Kiinnostasko seura?".

    • olusen ystävä

      Mä taas haluisin mennä yksin baariin, vetämään bisseä... jotain läppää voi aina heittää, mutta mikä perkules siinä on, että MIES voi mennä rauhassa yksin oluelle töiden jälkeen, mutta kun nainen tekee saman niin heti on joku haukkana paikalla luullen yksin matkassa olevan naisen olevan hakemassa helppoa seuraa?

    • baaritiski

      olen ollut, tosin pakonsanelemana. muutin näet täysin uuteen kaupunkiin ja kurssikavereiden kanssa ei lastenhoito suunnitelmat käyneet yksiin...eli ihan hyvät fiilikset on.. hieman yksinäistä (hetken ainaki) tosin en kyllä eti sitä oikeeta,enkä yhen yön suhdetta :) tyrkkyjä kyllä löytyy jos jonkin moisia :D.. tosin baaritiskin toisella puolella ollessani duunissa niin kokemuksesta voin sanoo että mitä kännisempi ihminen on niin sitä kauniimmalta toine näyttää :D sai kyllä kuulla vaikka mitä örinää :) piti vaan todea että lähes juippi kotiis nukkuun ja tuu sanoo aamulla samat ns rakkauden tunnustukset :D arvaa tuliko ..

      • hiip piip

        Toivoitko, että olis tullut?


    • Herra Mies

      Osunko oikeaan, jos arvaan, että olet tosiaan miettinyt kauan, ehkä jopa 1800-luvulta lähtien? 1920-luvun naiset olivat monet jo vallan omapäisiä feministejä ja valmiita altistumaan kauden huvitusten vietäviksi omin päin. Miten sinulta jäi huomaamatta 1960-luvun seksuaalinen vapautuminen? Narrasin. Kunnon naisella on tottakai ns. esiliina mukana. Tuon kateellisen bestiksen tehtävänä on estää sinua IKINÄ löytämästä parempaa tai komeampåaa miestä kuin mikä hänellä on., Jos hänellä ei ole miestä, ei saa olla sinullakaan. Mitä nainen edes tekee ulkona, eikö sisällä kotona muka ole pestävää tai kuurattavaa?

    • hiosdhfpg

      Kannattaa mennä yksin jos tositarkoitus seuraa vailla. Tosin tulee siellä vastaan näitä "nainen yksin baaris on yhden illan munaa vailla"- tyyppejäkin vastaan. Onhan se välillä outoa olla yksin siellä, mutta kuitenkin joskus antoisaa. Monia ihania tyyppejä (sekä miehiä että naisia), jotka vielä vuosienkin jälkeen kuuluu kaveripiiriin, olisi jäänyt muuten tapaamatta.

      Avoimin mielin liikkeelle!

      ( ja jos jonku seura ei kiinnosta ni siihe ei tarvi jäähä roikkuu siks koska ei oo muutakaa seuraa)

    • Sinne vaan

      Kyllä mä olen ollut yksin baarissa ja aina on ollut hauskaa. Tosin selvinpäin ei kyllä pystyis menee yksin baariin.

    • jvbdfbvjk

      Minä käyn todella usein baarissa yksinään ja tavannut aivan uskomattoman upeita ihmisiä. Suosittelen :)

    • Vinkkivinkki

      Suosittelen äijien suurtapahtumia, kuten joku Neste Rally. Siellä on stereotyyppisten rasvaisten seksististen äijien lisäksi myös heidän kavereitaan, jotka saattavat olla hiukan fiksumpaa miesainesta. Esim. itseäni ei mikään ralli voisi vähempää kiinnostaa, mutta iltabileet ovat hyvin miesvoittoisia, iloisia ja suomirokkihenkisiä... :) Äijätapahtumissa on kyllä alkoholilla paljon osuutta asiaan, mutta kaipa siellä pari kuskiakin joukossa on. Jos ei muuta niin ainakin huomiota saa yllinkyllin. :)

    • niisku.

      Suosittelen kyllä ehdottomasti yksin baariin menoa. Itsekin olen ollut ja miehet uskaltaa heti paremmin lähestyä. Samoin itse menin tässä tekemään tuttavuutta miehen kanssa, joka oli yksin. Tuskin olisin mennyt juttelemaan jos olisi ollut jätkäporukassa....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe