Kuinka monta kurssia lukioon

tuleva lukiolainen 06

kannattaa ottaa, 75:n "pakollisien pakollisten" ja "pakollisien syventävien" kurssien lisäksi? Entä kuinka monta yleensä otetaan? Kuinka paljon jaksoja on abivuonna? Onko yht. 100 kurssia paljon vai vähän?

15

5144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sumppi

      Itselläni taitaa juuri ja juuri tulla tuo 75 kurssia täyteen.(ehkä 76 tms.) Mielestäni kursseja kannattaa valita sen mukaan, mitkä kiinnostavat ja mitä tarvitsee. Ei siis sen lukumäärän, sillä nyt ei käytännössä tee mitään. Itselleni on kertynyt kielistä niitä syventäviä, kuten myös psykologiasta, jota ei pakollisena ainakaan vielä ole. 100 kurssiahan on aivan tajuttoman paljon, jaksoja kun on yhteensä 13. (abivuonna siis normaalisti vain 3). Yleiset kurssimäärät ovat mielestäni 80 tienoilla. Enpäs nyt muuta keksi vastattavaa :)

    • Sumppi

      Itselläni taitaa juuri ja juuri tulla tuo 75 kurssia täyteen.(ehkä 76 tms.) Mielestäni kursseja kannattaa valita sen mukaan, mitkä kiinnostavat ja mitä tarvitsee. Ei siis sen lukumäärän, sillä nyt ei käytännössä tee mitään. Itselleni on kertynyt kielistä niitä syventäviä, kuten myös psykologiasta, jota ei pakollisena ainakaan vielä ole. 100 kurssiahan on aivan tajuttoman paljon, jaksoja kun on yhteensä 13. (abivuonna siis normaalisti vain 3). Yleiset kurssimäärät ovat mielestäni 80 tienoilla. Enpäs nyt muuta keksi vastattavaa :)

      • Sumppi

        tietokoneeni vähän takkuaa, tulipahan sitten lähetettyä muistinvirkistykseksi tuo viesti kahteen kertaan ;)


      • .....

        no eiköhän tuo n. 75 riitä aivan hyvin niin jää vähän motivaatioo sit jatko-opiskeluillekin..Mullla tulee varmaankin 77..tietty jos on parikin sellasta reaaliainetta jossa on paljon kursseja (siis p s so) niin sit vaan otat ne etkä mieti mitää määriä..


      • tuleva lukiolainen 06
        ..... kirjoitti:

        no eiköhän tuo n. 75 riitä aivan hyvin niin jää vähän motivaatioo sit jatko-opiskeluillekin..Mullla tulee varmaankin 77..tietty jos on parikin sellasta reaaliainetta jossa on paljon kursseja (siis p s so) niin sit vaan otat ne etkä mieti mitää määriä..

        vaan ihan katselin noita ainelistoja ja laskin, kuinka paljon itseäni kiinnostavia kursseja oli - pakollisten kera niitä tuli 103... Se tekisi 34 kurssia vuoteen... ja jo lukiossa olevalla kaverilla on 38 kurssia tänä vuonna. Toinen kaveri sanoi, että hänellä on "vaan" 35 kurssia tänä vuonna;).
        Mutta kiitoksia molempien vastauksista...


      • Sumppi
        tuleva lukiolainen 06 kirjoitti:

        vaan ihan katselin noita ainelistoja ja laskin, kuinka paljon itseäni kiinnostavia kursseja oli - pakollisten kera niitä tuli 103... Se tekisi 34 kurssia vuoteen... ja jo lukiossa olevalla kaverilla on 38 kurssia tänä vuonna. Toinen kaveri sanoi, että hänellä on "vaan" 35 kurssia tänä vuonna;).
        Mutta kiitoksia molempien vastauksista...

        ota huomioon, että se 35 kurssia menee kyllä kahtena ekana vuonna, mutta jos käyt abivuoden "normaalisti" eli kolme jaksoa, et todellakaan jaksa noin montaa kurssia! Huomaat kyllä sitten. Itselläni on nyt abivuosi menossa ja 4 kurssia tässä ekassa jaksossa. Vissiin 6 kahdessa seuraavassa. Mutta kuten jo sanoin, huomaat kyllä oman motivaatiosi riittävyyden sitten kun tulet lukioon.


      • nelonen
        tuleva lukiolainen 06 kirjoitti:

        vaan ihan katselin noita ainelistoja ja laskin, kuinka paljon itseäni kiinnostavia kursseja oli - pakollisten kera niitä tuli 103... Se tekisi 34 kurssia vuoteen... ja jo lukiossa olevalla kaverilla on 38 kurssia tänä vuonna. Toinen kaveri sanoi, että hänellä on "vaan" 35 kurssia tänä vuonna;).
        Mutta kiitoksia molempien vastauksista...

        Mulle tulee 115 kurssia, oli pakko käydä neljässä vuodessa. Ekana vuonna 36, tokana 34 ( meinasin saada burn outin), kolmantena 29.. Tänä vuonna on noin viisitoista kurssia. Jouduin karsimaan paljon ja rankalla kädellä jos olisin ottanut kaikki mitä suunnittelin niin oilisi tullut 120-130. Että sitä rataa.. Ei oo helppo tie, väsy iskee.


      • ......
        nelonen kirjoitti:

        Mulle tulee 115 kurssia, oli pakko käydä neljässä vuodessa. Ekana vuonna 36, tokana 34 ( meinasin saada burn outin), kolmantena 29.. Tänä vuonna on noin viisitoista kurssia. Jouduin karsimaan paljon ja rankalla kädellä jos olisin ottanut kaikki mitä suunnittelin niin oilisi tullut 120-130. Että sitä rataa.. Ei oo helppo tie, väsy iskee.

        voi vittu tätä elämäätä...


      • nelonen
        ...... kirjoitti:

        voi vittu tätä elämäätä...

        Sanos muuta.


    • Savye

      Tulossa jotain 83-85, ihan sopivalta tuntuu ainakin toistaiseksi. Lisäksi käyn joillain syventävillä pelkkänä kuuntelijaoppilaana mielenkiinnon vuoksi (tiedän, minulla ei ole oikeaa opiskelija-asennetta ;)), ja niistä ei sitten merkintöjä tule, koska en kokeeseen mene.

      Minullekin oli tulossa yli 90 kurssia, koska halusin lukea kaikkea. Mutta sitä mukaa kun eri aineita tuli ekaa kertaa lukiolaisena luettua, sain suunnattua luettavat aineet paremmin sen mukaan, mistä tykkään ja mitä osaan. Lukiossa ja peruskoulussa aineita oikeasti opetetaan aivan eri tavalla, ja ainakin minulla parit inhokit ja suosikit ovat vaihtaneet paikkaa. Varsinkin luonnontieteiden opetus oli positiivinen yllätys (esimerkkinä fysiikka, jossa työnanto alkaakin sanoilla "selvitä" tai "tutki" entisen rautalangasta vääntämisen sijaan), peruskoulussa ne vain pitkästyttivät.

    • -h-

      itelläni on 85 kurssia.. mulle sopiva kurssi määrä. Kaverille tulee jotain 97 ja se on joutunu tekee älyttömästi töitä ja uupumus onki näkyny joissain numeroissa.

      Valitettavasti on niin että jos meinaa kolmessa vuodessa suorittaa niin täytyy valita melkeinpä pitkän matikan ja kielien väliltä..

      Itelläni 85 täyttyy pitkästä matikasta, kemiasta ja biologiasta. Kielille ei hirveästi harmi vain jäänyt aikaa.

      • MISSIXTY7

        öö..kyllä mulla ainakin on pitkä matikka,pitkä ruotsi,enkku,pitkä kemia ja lisäkieli espanja sekä lukenu kaikki bilsan kurssit..eikä edes ole mikään ihan pimee lukujärjestys.(en ole lukutoukka eikä siis pitkät päivät) oon myös ottanu muutaman lisäkurssin sieltä täältä,,tyyliin kotitalous,venäjä,liikka ym.. ja silti tulee noin 80kurssia!! eli enpäs tiiä mistä sä oot saanu noin paljon kursseja jos sulla ei oo ees lisäkieltä ym... :)


    • niin.

      Kaikenlaisia kurssimääriä näkee, mutta tuo 100 alkaa olla jo aika maksimi.

      Muista myös, että monilla menee niin tiukille, että heillä tulee nipin napin tuo 75 kurssia täyteen.

      Jos meinaat, että pärjäät paremmin kirjoituksissa, kun otat enemmän kursseja, olet väärässä. Jos taas ajattelit lukea ihan itseäsi varten ylimääräistä, olet oikeilla jäljillä.

    • Fuckah

      No mainitsemasi 100 kurssia on mielestäni huikea määrä, kun niitä jaksoja on vain 13 ja kursseja 100, niin se on noin 8 kurssia per jakso ja, kun yhden kurssin tuntimäärä on viikossa 5, niin se on joka jaksossa sellainen 40 viikkotuntia eli päivät kaikki 8-16, mutta uskon, että jotkut kurssit menevät itenäisiksi suorituksiksi.

      Minulla on tulee olemaan yhteensä 86 kurssia lukiossa ja se on minusta ihan hyvä määrä. Ensimmäisenä vuonna on minulla oli 32,3 kurssia, toisena vuonna 33,3 kurssia ja viimeisenä abivuonna 20,3 ja harrastaa ehdin hyvin.

    • Pinguuu

      Oon tulevaisuudest

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe