Kaksi Äitiä: Amma&Mataji

SahajaYogi

Äiti Amma vs. Shri Mataji.

Lukaisin eilen iltapuhteina lävitse Swami Amritaswarupanandan Amma-elämänkerran, - myönnän että sain tartuttua kirjaan pitkällisen sisäisen taistelun jälkeen. Sahaja joogina olin oppinut että Äiti Amma on jonkinlainen demoni.

Sitten mietin että hem*tti, luin läpi Adolf Hitlerin ja Stalinin, Adi Da Anandan ja Saddam Husseinin elämänkerrat, ja koin saavani niistä näkemystä, miksi en siis tästäkin?

Varovasti sitten tartuin, ja kuuntelen mitä Äiti Ammachilla on sanottavana puolestaan. ..

Tulee ajatus että minun on pidättäydyttävä väkivaltaisesta reaktiosta; eli päätän että en tuomitse; en ala henkisesti väkivaltaiseksi.

Huomioni kiinnityy Äiti Ammaa vastaan tehtyihin hyökkäyksiin, joita näyttääkin olevan. Mieleen muistuu omat ajat Intiassa, ja kyläläisten reaktiot meitä "valkonaama-amerikaanoja" kohtaan; siinä kivet ja sylki lensi estotta. Ajattelen että hinduissa on tämä väkivaltainen elementti aika pinnassa... ehkä se on se että Intiassa on niin paljon köyhyyttä, ihmiset kokevat että eivät voi vaikuttaa asioihinsa? Se purkautuu sitten katkeruutena...

Menen jonkinlaiseen shokkiin lopulta, ja mietin että erimielisyyksistä huolimatta ei saisi turvautua väkivaltaan. Ihmiset syyttivät Äiti Ammaa hulluksi, yrittivät järjestää hänet vankilaan, tekivät murhayrityksiä, yrittivät mukiloida, häiritä, mustamaalata, syöttivät medialla juttuja...

Mieleeni muistuu mitä Shri Mataji sanoi nuoruusvuosistaan Intiassa: "En nähnyt ainoatakaan oivaltanutta sielua ympäristössäni, ajattelin että olen tullut liian aikaisin maan päälle."

En edes ala epäillä etteikö Äiti Ammalla olisi ollut siddhejä. (=yliluonnollisia kykyjä)

Kun saan kirjan loppuun, suoritan taustatutkimusta internetissä, varsinkin keskittyen Amma-kriittisiin näkemyksiin, ja löydänkin muutaman ex-kannattajan kertomuksen. Mistä he Amma-yhteisöä kritisoivat?

Ensinnä löydän Rahiman tarinan ositteessa: http://www.myownmind.com/rahimastory.cfm

Rahima's Story, (13-Dec-02) It's Too Perfect.

Even though I left M.A. Center almost eight years ago I think about it a lot because for me there was no closure. Friends weren't interested in hearing about it because they never went through anything like it except for the one man I mentioned. He told me that he talked to other people who had Ammachi horror stories. I began searching Ammachi websites; everyone seemed to have wonderful things to say about her. So I began looking under cult information; I searched for hours. Your site was the only one I found that seemed to have reservations about her. But it made me feel validated. I'm writing my story and I will probably finish sooner than I thought.
...
Men and women were not supposed to mix unless there was ashram business to discuss.
There wasn't much friendship between the women either. One resident explained to me "we get our hugs from Ammachi'.
...
Everyone was always sad because they couldn't be with Ammachi. Sometimes the women were a little bit friendly but mostly we discussed ashram work or Ammachi. We all lived together yet we were isolated from each other. Ashram residents weren't very helpful toward one another. We weren't supposed to talk much. We were supposed to silently repeat our mantras while working.
Their motto seems to be "spirituality is big business". The organization is run with the idea of making money and towards this end individuals don't matter. As I look back, the free programs seem to be a way of getting people hooked emotionally so they will buy items from the bookstore, sign up for retreats and make donations. All of which is a prime source of income for Amma."

Tuo muistuttaa - niin kuin paljonkin tässä Äiti Ammassa, omia kokemuksiani sahaja yogassa. Nämä uushindulaiset suuntaukset vaikuttavat olevan ulkoisesti hyvinkin samankaltaisia.

Sarlo reittaa Äiti Amman seuraalilla sanoilla:

"Service, worship, surrender, mantras, devotion, chanting, obedience, celibacy, piety, marriage, Hindu jargon, etc. "Union with the Effulgent Light at 22. Represents Hinduism at the Parliament of World Religions." Addresses disciples as "Children." Big-time. Dispenses hugs to all comers in mega-sessions, highly thought of by many different types, though condescending, traditional, moralistic manner on site gives me pause."

Kriittinen tarina löytyy myös täältä: "Hugging Mother vs Srini Pattathanam", IHN 2004.2 May | International Humanist News http://www.iheu.org/node/1054

Miten pitäisi kutsua näitä eri guruja seuraavia ihmisiä? Amma-joogit, sahaja joogit, Osho-joogit... Hämmästyttävää naissa uushindulaisissa .. uskallanko sanoa, "kulteissa", on että ne itse kieltävät mitä jyrkimmin, että ne olisivat mikään lahko, kultti, tai uskonto edes.

Jos ihmisen/inkarnaation palvominen Jumaluutena ei ole uskonto, niin en käsitä mikä sitten? En oikein käsitä näitä uskovaisten perusteluja. Minulle sahaja yoga oli uskonto; ei mikään "meditaatiotekniikka".

Tuossa löysin huomattavan Amma-kriittisen puheenvuoron; threadin nimeltä Amma Inc. Siinä tätä liikettä kritisoidaan kaupallisuudesta.

"I’ve heard people say that Amma must be a saint because she can sit and hug thousands of people at a time. However, I once had an entertainer tell me that the love and devotion he felt from his audience energized him so much that he could have kept on all night, every night doing what he did – and he didn’t even hug people! As for feeling good in her presence, if faith and devotion can move mountains, then it can certainly make one joyful in someone’s presence if that is what you think will happen. I’m not saying this is the only reason this could happen, but it is something to think about."
- Amma, Inc., Borg108,(4/13/03 6:49 am)
http://p203.ezboard.com/fsrfwalrusfrm33.showMessage?topicID=62.topic

Joo, noin itseasiassa ajattelin; että gurulla ei välttämättä ole omaa voimaa, vaan hän saa energian katsojilta; niin kuin jokainen näyttelijä varmaan on koknut tämän, näyttämän lumon, huomion kohteena olemisen huuman. Gurulle jää vastuu mitä hän tekee tämän huomion, energian ja luottamuksen kanssa.

Näin sahaja joogina tuo halailu arvelluttaa. Mahtaakohan siinä välittyä liian emotionaalisia virtauksia, jotka sitten tekevät oppilaan liian riippuvaiseksi gurustaan? Tuossa yksi Amman oppilas sanoi että Amman ashramissa ihmiset olivat surullisella tuulella, koska olivat erossa Äidistään. Ja että siellä ei vallinnnut ystävyyttä rivijäsenten välillä; no itse olen kokenut tämän saman ilmiön sahaja joogassa.

Erässä maassa yksi sahaja joogini avautui minulle, ja sanoi minkä itse jo tunsin, että enemmän ihmisten välistä rakkauttaa kokee vaikkapa torilla, kaupassa, bussissa, kuin ashramissa. Että monesti kaupassakäynti oli ashramin arjen valopiste, ja asia joka auttoi kestämään joogiveljien ja siskojen hyistä seuraa.

Itse koin sen näin kanssa. Rakkaudesta puhuttiin, sitä toitotettiin, mutta käytännössä sitä ei ollut. En oikein osaa antaa ihmisille mitään neuvoja; sitä kun itse on sitoutunut Shri Matajiin.

Olen ajatellut että ei ainakaan saisi sortua yksipuoliseen näkemykseen. Minusta positivismi on kaikkein vaarallisisnta. Pitäisi olla ennen kaikkea itsekriittinen; kriittinen sen suhteen mitä uskoo, ja tuntee. Sokea usko on jotain mitä en käsitä... ja usein tulee sellainen fiilis että lähtökohtaisesti edellytetään sokeaa uskoa.

47

3707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mn.--l.nhjkb

      vaikka äiti amma olisi demoni. Hänellä on merkityksensä. Ajatellaan että shri mataji olisi demoni. on melkein, kuin sama asia. mutta hänen tarkoituksenaan ei ole olla demoni. eli ei ole väliä vaikka äiti amma olisi demoni sillä hänellä on suuri merkitys. ja ilman häntä ei voisi nähdä kaikkea.

      • SahajaYogi

        >> ilman häntä ei voisi nähdä kaikkea.

        Miten Amma liittyy näkemiseen?


    • Toinen joogi

      No jopas on kova juttu kun kymmenien miljoonien Amman tuntevien joukosta löydät pari negatiivisesti suhtauvaa immeistä. Mistähän negaatiot ovat peräisin .....?

      Kyllä se Amma varmaankin on sitten demoni, oikein kaikkien Demonien Äiti.

      • SahajaYogi

        >> Kyllä se Amma varmaankin on sitten demoni, oikein kaikkien Demonien Äiti.

        En tietääkseni sanonut tuossa sanallakaan mitä itse ajattelen. Sanoin että sahaja yogina olen oppinut että Amma kuuluu näihin guruihin, joita pitää varoa; sahaja yogina. Sitten on se mitä itse ajattelen; joka on neutraali kenttä.

        Tuntuu että ihmisille tulee - tässäkin - yllätyksenä avoin kommunikaatio - kuin jokin tällainen yksittäinen asia tai mielipide.

        En siis väitä että Amma olisi demoni. Ja sitäpaitsi "demoni" on vain sana; mitä se sana tarkoittaa; minulle näiden sanojen kerkitykset on vieläkin hämärän peitossa. Toinhan esim. parissa viime ketjussani täällä esille että olen Lucifer, mutta pettymyksekseni ei taitanut kukaan uskoa.

        >> No jopas on kova juttu kun kymmenien miljoonien Amman tuntevien joukosta löydät pari negatiivisesti suhtauvaa immeistä.

        Sitä ihmettelen muuten itsekin; en ole koskaan keskustelut kenenkään Amman seuraajan kanssa edes netissä.

        Se että löydän kriittisen äänen, johtuu siitä kokemuksesta mitä minulla on lahkoista, eli ns. totuuden ääneen kuulet ex-lahkolaisten suusta. Viralliset torvet toitottavat markkinointipuheita, enkä ole niistä kiinnostunut. Suosittelen sahaja joogaankin tutustumista ensin ex-joogien kertomusten kautta, niin sittenpähän ei ainakaan pety.

        >> Demonien Äiti.

        Shri Mataji ei ole sanonut että Amma olisi pahimmasta päästä, tietääkseni. Oman kokemukseni mukaan demonisoiminen liittyy ns. uskovaisen psyykeen. Oma kehittymätön ego koetaan istuvan jossain norsunluutornissa, ja muut ihmiset ovat kaukana alhaalla, sen nimi oli muistaakseni RWS-syndrooma: asiat nähdään mustavalkoisina, reagoidaan tunteilla.


      • Toinen joogi
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kyllä se Amma varmaankin on sitten demoni, oikein kaikkien Demonien Äiti.

        En tietääkseni sanonut tuossa sanallakaan mitä itse ajattelen. Sanoin että sahaja yogina olen oppinut että Amma kuuluu näihin guruihin, joita pitää varoa; sahaja yogina. Sitten on se mitä itse ajattelen; joka on neutraali kenttä.

        Tuntuu että ihmisille tulee - tässäkin - yllätyksenä avoin kommunikaatio - kuin jokin tällainen yksittäinen asia tai mielipide.

        En siis väitä että Amma olisi demoni. Ja sitäpaitsi "demoni" on vain sana; mitä se sana tarkoittaa; minulle näiden sanojen kerkitykset on vieläkin hämärän peitossa. Toinhan esim. parissa viime ketjussani täällä esille että olen Lucifer, mutta pettymyksekseni ei taitanut kukaan uskoa.

        >> No jopas on kova juttu kun kymmenien miljoonien Amman tuntevien joukosta löydät pari negatiivisesti suhtauvaa immeistä.

        Sitä ihmettelen muuten itsekin; en ole koskaan keskustelut kenenkään Amman seuraajan kanssa edes netissä.

        Se että löydän kriittisen äänen, johtuu siitä kokemuksesta mitä minulla on lahkoista, eli ns. totuuden ääneen kuulet ex-lahkolaisten suusta. Viralliset torvet toitottavat markkinointipuheita, enkä ole niistä kiinnostunut. Suosittelen sahaja joogaankin tutustumista ensin ex-joogien kertomusten kautta, niin sittenpähän ei ainakaan pety.

        >> Demonien Äiti.

        Shri Mataji ei ole sanonut että Amma olisi pahimmasta päästä, tietääkseni. Oman kokemukseni mukaan demonisoiminen liittyy ns. uskovaisen psyykeen. Oma kehittymätön ego koetaan istuvan jossain norsunluutornissa, ja muut ihmiset ovat kaukana alhaalla, sen nimi oli muistaakseni RWS-syndrooma: asiat nähdään mustavalkoisina, reagoidaan tunteilla.

        Oma huomiosi omienkin kesuudessa:

        .... Ja että siellä ei vallinnnut ystävyyttä rivijäsenten välillä; no itse olen kokenut tämän saman ilmiön sahaja joogassa....

        Osoittaa vain sen että Mestari on aina Mestari eikä pidä olettaa että oppilaat olisivat "pyhimyksiä". Tämä pätee kaikissa "seurakunnissa", niin Amman Ashramissa kuin myös sahaja joogan porukassa muista surakunnista puhumattakaan.. Jos joku toisin väittäisi niin en uskoisi.


        Eräs hyvä tapa on ottaa selvää jostain gurusta on kuunnella mitä muut ovat mieltä ja mitä ex-seuraajat ovat mieltä mutta samalla olisi hyvä muistaa että ihmisten omat kokoemukset saattavat värittää asian todellista luonnetta. Väritys saattaa himmentää tai valottaa liikaa kyseistä "ilmiötä".

        Tämän johdosta kaikkein paras ja varmin tapa päästä asiasta selvyyteen on ottamalla itse asiasta myös selvää tapaamalla guru henkilökohtaisesti, mikäli se on mahdollista. Tällöinkään ei pidä välttämättä tehdä heti varmoja johtopäätöksiä vaan pureskella pikku hiljaa....

        Ensi viikollahan henkilökohtainen visiitti on mahdollista ainakin Amman suhteen 18-19.10 Helsingissä


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kyllä se Amma varmaankin on sitten demoni, oikein kaikkien Demonien Äiti.

        En tietääkseni sanonut tuossa sanallakaan mitä itse ajattelen. Sanoin että sahaja yogina olen oppinut että Amma kuuluu näihin guruihin, joita pitää varoa; sahaja yogina. Sitten on se mitä itse ajattelen; joka on neutraali kenttä.

        Tuntuu että ihmisille tulee - tässäkin - yllätyksenä avoin kommunikaatio - kuin jokin tällainen yksittäinen asia tai mielipide.

        En siis väitä että Amma olisi demoni. Ja sitäpaitsi "demoni" on vain sana; mitä se sana tarkoittaa; minulle näiden sanojen kerkitykset on vieläkin hämärän peitossa. Toinhan esim. parissa viime ketjussani täällä esille että olen Lucifer, mutta pettymyksekseni ei taitanut kukaan uskoa.

        >> No jopas on kova juttu kun kymmenien miljoonien Amman tuntevien joukosta löydät pari negatiivisesti suhtauvaa immeistä.

        Sitä ihmettelen muuten itsekin; en ole koskaan keskustelut kenenkään Amman seuraajan kanssa edes netissä.

        Se että löydän kriittisen äänen, johtuu siitä kokemuksesta mitä minulla on lahkoista, eli ns. totuuden ääneen kuulet ex-lahkolaisten suusta. Viralliset torvet toitottavat markkinointipuheita, enkä ole niistä kiinnostunut. Suosittelen sahaja joogaankin tutustumista ensin ex-joogien kertomusten kautta, niin sittenpähän ei ainakaan pety.

        >> Demonien Äiti.

        Shri Mataji ei ole sanonut että Amma olisi pahimmasta päästä, tietääkseni. Oman kokemukseni mukaan demonisoiminen liittyy ns. uskovaisen psyykeen. Oma kehittymätön ego koetaan istuvan jossain norsunluutornissa, ja muut ihmiset ovat kaukana alhaalla, sen nimi oli muistaakseni RWS-syndrooma: asiat nähdään mustavalkoisina, reagoidaan tunteilla.

        Arvoisa Yogi

        Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Eikös Amma ole tämä halinalle vai mikä? Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto. Hedelmistään se puu tunnetaan: Voishan sitä kaikenlaisia pahempiakin kepposia ihmisille keksii... ;-)

        En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi. Olikos Amman isukki vuohipukki ja äiskä shakaali? Tällästä tää just on kun katellaan kaikenmaailman saatana-tulee-kauhu-elokuvia: Todellisuus ja sadut menee sekasin.

        Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons". Sen verran ovat minuakin *häirinneet*, että asiassa ei ole minulla mitään epäilyn sijaa. Kaikki uskonnothan tietää nää riivaaja-henget vaikka k-uskovat niin kovasti ovat niitä koettaneet omia vain omaan kulttiinsa kuuluviksi. Itseäni nää *otukset* eivät kovinkaan häiritse, välillä suorastaan jopa huvittavat ja värittävät muuten niin tylsää arkipäiväistä elämääni. Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja. Minä henkilökohtaisesti pidän akkaa nykyään uskottavampana kuin ukkoa mitä guruiluun tulee. Nimittäin se, että *suuri sielu* inkarnoituu naiseksi on todellakin uusinta uutta tällä planeetalla. Tämä ei ole ollut siksi mahdollista aikaisemmin koska nainen on ollut se *nigger of the world* kuten Lennon asian aivan oikein ilmaisi. Nyt puhaltaakin uudet tuulet ja vaibreissonit! KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa. Itse teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen: Sellaista olentoa jossa ei ole yhtään rakkautta ei siis yksinkertaisesti voi olla olemassa. "Homo homini diablo" "Ihminen on ihmiselle paholainen"

        Se on ihan selvä kun tänne keskuuteemme sitten inkarnoituu *suuria sieluja* niin heti tulee tämä demonisointi sun muu sekoilu kuvaan mukaan. Huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään. No Jesse tuleekin uudestaan pilvessä , mitäköhän sekin nyt mahtaa tarkottaa? Jotain UFOilua vissiin.

        Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)


      • proPAGANda
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi

        Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Eikös Amma ole tämä halinalle vai mikä? Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto. Hedelmistään se puu tunnetaan: Voishan sitä kaikenlaisia pahempiakin kepposia ihmisille keksii... ;-)

        En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi. Olikos Amman isukki vuohipukki ja äiskä shakaali? Tällästä tää just on kun katellaan kaikenmaailman saatana-tulee-kauhu-elokuvia: Todellisuus ja sadut menee sekasin.

        Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons". Sen verran ovat minuakin *häirinneet*, että asiassa ei ole minulla mitään epäilyn sijaa. Kaikki uskonnothan tietää nää riivaaja-henget vaikka k-uskovat niin kovasti ovat niitä koettaneet omia vain omaan kulttiinsa kuuluviksi. Itseäni nää *otukset* eivät kovinkaan häiritse, välillä suorastaan jopa huvittavat ja värittävät muuten niin tylsää arkipäiväistä elämääni. Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja. Minä henkilökohtaisesti pidän akkaa nykyään uskottavampana kuin ukkoa mitä guruiluun tulee. Nimittäin se, että *suuri sielu* inkarnoituu naiseksi on todellakin uusinta uutta tällä planeetalla. Tämä ei ole ollut siksi mahdollista aikaisemmin koska nainen on ollut se *nigger of the world* kuten Lennon asian aivan oikein ilmaisi. Nyt puhaltaakin uudet tuulet ja vaibreissonit! KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa. Itse teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen: Sellaista olentoa jossa ei ole yhtään rakkautta ei siis yksinkertaisesti voi olla olemassa. "Homo homini diablo" "Ihminen on ihmiselle paholainen"

        Se on ihan selvä kun tänne keskuuteemme sitten inkarnoituu *suuria sieluja* niin heti tulee tämä demonisointi sun muu sekoilu kuvaan mukaan. Huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään. No Jesse tuleekin uudestaan pilvessä , mitäköhän sekin nyt mahtaa tarkottaa? Jotain UFOilua vissiin.

        Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)

        http://www.jesus21.com/poppydixon/bush/bush_idiot.html


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi

        Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Eikös Amma ole tämä halinalle vai mikä? Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto. Hedelmistään se puu tunnetaan: Voishan sitä kaikenlaisia pahempiakin kepposia ihmisille keksii... ;-)

        En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi. Olikos Amman isukki vuohipukki ja äiskä shakaali? Tällästä tää just on kun katellaan kaikenmaailman saatana-tulee-kauhu-elokuvia: Todellisuus ja sadut menee sekasin.

        Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons". Sen verran ovat minuakin *häirinneet*, että asiassa ei ole minulla mitään epäilyn sijaa. Kaikki uskonnothan tietää nää riivaaja-henget vaikka k-uskovat niin kovasti ovat niitä koettaneet omia vain omaan kulttiinsa kuuluviksi. Itseäni nää *otukset* eivät kovinkaan häiritse, välillä suorastaan jopa huvittavat ja värittävät muuten niin tylsää arkipäiväistä elämääni. Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja. Minä henkilökohtaisesti pidän akkaa nykyään uskottavampana kuin ukkoa mitä guruiluun tulee. Nimittäin se, että *suuri sielu* inkarnoituu naiseksi on todellakin uusinta uutta tällä planeetalla. Tämä ei ole ollut siksi mahdollista aikaisemmin koska nainen on ollut se *nigger of the world* kuten Lennon asian aivan oikein ilmaisi. Nyt puhaltaakin uudet tuulet ja vaibreissonit! KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa. Itse teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen: Sellaista olentoa jossa ei ole yhtään rakkautta ei siis yksinkertaisesti voi olla olemassa. "Homo homini diablo" "Ihminen on ihmiselle paholainen"

        Se on ihan selvä kun tänne keskuuteemme sitten inkarnoituu *suuria sieluja* niin heti tulee tämä demonisointi sun muu sekoilu kuvaan mukaan. Huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään. No Jesse tuleekin uudestaan pilvessä , mitäköhän sekin nyt mahtaa tarkottaa? Jotain UFOilua vissiin.

        Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)

        >> Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Jokainen nainen on potentiaalisesti shakti; puhdas shakti.
        Sillä perusteella naisia pitäisi kunnioittaa, ja ummistaa silmänsä mahdollisilta "vioilta".

        Amerikkalainen kirjailija William Burruoughs paranoidisissa kertomuksissaan epäili että naiset saattaisivat olla ulkoavaruuden hämähäkkejä, jotka ovat tunkeutuneet ihmisruumiisiin, ja pyrkivät sitä kautta ottamaan planeetan hallintaansa. Siinä on kyllä naisviha huipussaan... tai enpä tiedä, ehkä taiteilija vaan purkaa vainoharhojaan.

        >> Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto.

        Ganda, SINÄ ET TIEDÄ MILLAINEN SUHDE VALLITSEE GURUN JA OPPILAAN VÄLILLÄ! Siinä ei saa todellakaan olla liikaa sympaattista lämpöä, koska Gurun tehtävä on tehdä ihmisestä itsenäinen. Gurun on oltava äiti, joka vieroittaa oppilaan äidin sylistä. Shri Mataji tuli tänne mahamayana, eikä antanut kenellekään persoonallista huomiota. Amma antaa, ja siinä on iso ero.

        Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita) liikaa fyysiselle tasolle; kuten reiki, esim. olen kritisoinut reikiä tästä samasta.

        >> En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi.

        Minä taas uskon että olemme eri kehitysvaiheissa olevia demona, täällä pandemoniumilla. Helpompihan pahuuteen on uskoa kuin hyvyyteen?

        >> Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons".

        Siinä eroamme; sinulle pahuus on jostain ulkoa tuleva tilapäinen huono influence; minulle pahuus on jotain mitä ihminen on itsessään, olemuksellisesti.

        >> Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Se ulkokuori, Ganda.... Älä anna tuttuuden pettää. Ja muistan että on sellainen kuin "viinapiru", ja muistelen myös että suuri osa tapoista ja muista rikoksista tehdään kännipäissään.

        >> Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja.

        En tunnista itsessäni mitään sukupuolidiskriminaatiota suhteessa guruun.

        >> KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        No..niin.

        >> Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa.

        Minä en koskaan kuuntele mitä uskovaiset sanovat; ja yritän antaa sen mennä korvasta sisään, toisesta ulos. Silti et voi kieltää etteikö olisi syvällisempiäkin kristittyjä, kuten John Bunyan, Carl Jung, William Blake, Aapeli Saarisalo, Voitto Viro Toivo Rapeli, Albert Scweitzer. Ehkä jos korva on turtunut melussa, on vaikea kuulla viisauden hentoa ääntä? Tai ehkä viisaus loukkaa ansarikukan lonkeroita? Kuka tietää...

        >> teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen:

        Miten teilaat? Minusta luominen perustuu Jumalan rakkauteen. Väitätkö että kaikki ihmiset ovat rakkautta, rakkautta vaan? Miksi en näe tuota rakkautta?

        >>huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään.

        Voit olla tässä oikeammassa kuin luulet.. :-)

        >> Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Todellakin, Jeesus sai poikkeuksellisen huonoa ihmismateriaalia muovattavaksi; näyttää että pelkkiä pettureita ja uneliaita laiskureita vain. Megagurulla on se ongelma että ongelma tuhatkertaistuu.

        >> Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)

        Tunnistaminen tapahtuu sen kautta että meissä on JO valmiina jotain samankaltaista. Se on siis predestinoitu, karman perusteella.


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        http://www.jesus21.com/poppydixon/bush/bush_idiot.html

        Shri Mataji Nirmala Devi
        Italy, 18th September 2001

        To Honourable George W. Bush
        President of the United States of America
        White House
        Washington DC:

        Dear Mr President,

        I wanted to write to you earlier, but I felt that you were too busy with the crisis in your great country.

        All the while I have been watching you and your activities through television. I had conveyed to you earlier that I had a vision about you - it was that you would be the one chosen to destroy the evil of terrorism all over the world and completely redeem the world from the agony of satanic forces. Now you see, there are many persons talking of compassion and forgiveness - maybe out of fear or blindness. A sinner who asks for forgiveness can be forgiven, but not a devil, at any cost.

        In the Gita there is an answer given by Shri Krishna to Arjuna, his disciple. Arjuna was full of remorse and compassion, he puts down his bow and does not want to fight. He says to Lord Krishna "You have told me about the state where a spiritually equipped person should be a witness - stityapragya".

        Lord Krishna observed "A person in the witness state has no confusion at all and he has a clear mind. He develops the power and the will to destroy evil-doers - dushtakrutham".

        Lord Jesus Christ also hit with the hunter those who were doing business in the Temple of God. Lord Krishna asked Arjuna very emphatically to fight and destroy the evil so that the truth should prevail. This is a great message of Gita resounding all over the world, which has been tortured by the cowardly acts of the evil-doers. Now in this Kali Yuga, you are the one chosen for this act of redemption from evil.

        All the spiritual beings of the past and present bless you with courage and power to destroy the cowards who have perpetrated this most heinous crime. All the Sahaja Yogis all over the world convey to you the sincerest wishes for complete success in your noble and historic mission. May God bless you and the beloved people of America. May Truth succeed under your leadership.

        With all my love and blessings.
        Yours faithfully
        Shri Mataji Nirmala Devi
        Jai Shri Mataji !


      • SahajaYogi
        Toinen joogi kirjoitti:

        Oma huomiosi omienkin kesuudessa:

        .... Ja että siellä ei vallinnnut ystävyyttä rivijäsenten välillä; no itse olen kokenut tämän saman ilmiön sahaja joogassa....

        Osoittaa vain sen että Mestari on aina Mestari eikä pidä olettaa että oppilaat olisivat "pyhimyksiä". Tämä pätee kaikissa "seurakunnissa", niin Amman Ashramissa kuin myös sahaja joogan porukassa muista surakunnista puhumattakaan.. Jos joku toisin väittäisi niin en uskoisi.


        Eräs hyvä tapa on ottaa selvää jostain gurusta on kuunnella mitä muut ovat mieltä ja mitä ex-seuraajat ovat mieltä mutta samalla olisi hyvä muistaa että ihmisten omat kokoemukset saattavat värittää asian todellista luonnetta. Väritys saattaa himmentää tai valottaa liikaa kyseistä "ilmiötä".

        Tämän johdosta kaikkein paras ja varmin tapa päästä asiasta selvyyteen on ottamalla itse asiasta myös selvää tapaamalla guru henkilökohtaisesti, mikäli se on mahdollista. Tällöinkään ei pidä välttämättä tehdä heti varmoja johtopäätöksiä vaan pureskella pikku hiljaa....

        Ensi viikollahan henkilökohtainen visiitti on mahdollista ainakin Amman suhteen 18-19.10 Helsingissä

        >> Ensi viikollahan henkilökohtainen visiitti on mahdollista ainakin Amman suhteen 18-19.10 Helsingissä

        Se juttu siitä vuoresta... jos en mene mene vuoren luo, tulkoon vuori minun luokseni.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Jokainen nainen on potentiaalisesti shakti; puhdas shakti.
        Sillä perusteella naisia pitäisi kunnioittaa, ja ummistaa silmänsä mahdollisilta "vioilta".

        Amerikkalainen kirjailija William Burruoughs paranoidisissa kertomuksissaan epäili että naiset saattaisivat olla ulkoavaruuden hämähäkkejä, jotka ovat tunkeutuneet ihmisruumiisiin, ja pyrkivät sitä kautta ottamaan planeetan hallintaansa. Siinä on kyllä naisviha huipussaan... tai enpä tiedä, ehkä taiteilija vaan purkaa vainoharhojaan.

        >> Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto.

        Ganda, SINÄ ET TIEDÄ MILLAINEN SUHDE VALLITSEE GURUN JA OPPILAAN VÄLILLÄ! Siinä ei saa todellakaan olla liikaa sympaattista lämpöä, koska Gurun tehtävä on tehdä ihmisestä itsenäinen. Gurun on oltava äiti, joka vieroittaa oppilaan äidin sylistä. Shri Mataji tuli tänne mahamayana, eikä antanut kenellekään persoonallista huomiota. Amma antaa, ja siinä on iso ero.

        Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita) liikaa fyysiselle tasolle; kuten reiki, esim. olen kritisoinut reikiä tästä samasta.

        >> En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi.

        Minä taas uskon että olemme eri kehitysvaiheissa olevia demona, täällä pandemoniumilla. Helpompihan pahuuteen on uskoa kuin hyvyyteen?

        >> Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons".

        Siinä eroamme; sinulle pahuus on jostain ulkoa tuleva tilapäinen huono influence; minulle pahuus on jotain mitä ihminen on itsessään, olemuksellisesti.

        >> Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Se ulkokuori, Ganda.... Älä anna tuttuuden pettää. Ja muistan että on sellainen kuin "viinapiru", ja muistelen myös että suuri osa tapoista ja muista rikoksista tehdään kännipäissään.

        >> Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja.

        En tunnista itsessäni mitään sukupuolidiskriminaatiota suhteessa guruun.

        >> KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        No..niin.

        >> Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa.

        Minä en koskaan kuuntele mitä uskovaiset sanovat; ja yritän antaa sen mennä korvasta sisään, toisesta ulos. Silti et voi kieltää etteikö olisi syvällisempiäkin kristittyjä, kuten John Bunyan, Carl Jung, William Blake, Aapeli Saarisalo, Voitto Viro Toivo Rapeli, Albert Scweitzer. Ehkä jos korva on turtunut melussa, on vaikea kuulla viisauden hentoa ääntä? Tai ehkä viisaus loukkaa ansarikukan lonkeroita? Kuka tietää...

        >> teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen:

        Miten teilaat? Minusta luominen perustuu Jumalan rakkauteen. Väitätkö että kaikki ihmiset ovat rakkautta, rakkautta vaan? Miksi en näe tuota rakkautta?

        >>huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään.

        Voit olla tässä oikeammassa kuin luulet.. :-)

        >> Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Todellakin, Jeesus sai poikkeuksellisen huonoa ihmismateriaalia muovattavaksi; näyttää että pelkkiä pettureita ja uneliaita laiskureita vain. Megagurulla on se ongelma että ongelma tuhatkertaistuu.

        >> Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)

        Tunnistaminen tapahtuu sen kautta että meissä on JO valmiina jotain samankaltaista. Se on siis predestinoitu, karman perusteella.

        Arvoisa Yogi

        >>Ganda, SINÄ ET TIEDÄ MILLAINEN SUHDE VALLITSEE GURUN JA OPPILAAN VÄLILLÄ! Siinä ei saa todellakaan olla liikaa sympaattista lämpöä, koska Gurun tehtävä on tehdä ihmisestä itsenäinen. Gurun on oltava äiti, joka vieroittaa oppilaan äidin sylistä. Shri Mataji tuli tänne mahamayana, eikä antanut kenellekään persoonallista huomiota. Amma antaa, ja siinä on iso ero.>Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita) liikaa fyysiselle tasolle; kuten reiki, esim. olen kritisoinut reikiä tästä samasta.>Minä taas uskon että olemme eri kehitysvaiheissa olevia demona, täällä pandemoniumilla. Helpompihan pahuuteen on uskoa kuin hyvyyteen?>Siinä eroamme; sinulle pahuus on jostain ulkoa tuleva tilapäinen huono influence; minulle pahuus on jotain mitä ihminen on itsessään, olemuksellisesti.>>>>>>>>>>>>>Sitten kun olen omaa mieltäni tutkinut, niin minussahan asuu sekä enkeli että paholainen. Nuorempana tämä hiukan hirvitti. Tahdoin olla vain pelkkää valkeutta. Huomasin, että minun oli opittava hallitsemaan *saatanallinen* puoleni, koska totesin, että siitä oli mahdotonta päästä eroon. Lisäksi tulin siihen tulokseen, että *nössönä* ei ole mukava olla ja paholainen minussa antaa kunnolla potkua kaikkeen: Luovuuteen, huumoriin, aistillisuuteen yms. Teininä diggasin heviä koska hevissä on VOIMAA! ja se meininki on ihan paholaisesta. Nykyäänkin kuuntelen edelleen heviä mutta myös mitä tahansa muutakin musiikkia. Tämä tavallaan tarkoittaa sitä, että olen *kesyttänyt* petoni.

        Tunnen itseni tasapainoiseksi ja rauhaa rakastavaksi ihmiseksi. Joku voi saada tästä kirjoituksestani sen kuvan, että olen todella mielisairas. Ymmärrän toki tämänkin kannan. Ei minua mitenkään kiehdo saatananpalvonta, jos sitä joku epäilee. Taidan tosin olla jonkinsortin satanisti, mutta olenhan aiemminkin maininnut, että olen vähän kaikkea ja kun on vähän kaikkea niin mikään puoli ei oikein saa minua kokonaan valtaansa ja voin olla todellinen "Free Spirit". Voin aina tilanteen ja tarpeiden mukaan muuttua miksi haluan, vaikkapa sitten Jumalaksi tai paholaiseksi mutta kokopäivänössöksi en ikinä! Oikeastaan tunnen olevani jossain hyvyyden ja pahuuden tuollapuolen: Lapsetkin leikkii, että ole sä nyt rofe ja mä oon pollari ja sit sä saat olla pollari ja mä oon rofe. >>>>Demonit eivät mielestäni aiheuta ihmiskunnalla juurikaan ylimääräistä rasitusta, kun Jumalakin näyttäisi moisen toiminnan sallivan. Jossain harvinaisessa tapauksessa penteleet voivat kyllä saada haltuunsa luonteenlaadultaankin jo valmiiksi agressiivisen mieleltään sairaan henkilön ja silloin on olemassa ihan todellinen vaarakin. >>>>>>>>>>>>>>>Rakastamisen vaikeudesta. Rakkauttahan on erilaista: On biologista rakkautta, kuten miehen ja naisen välinen, on äidinrakkautta ja miksei yhtälailla isänrakkauttakin, sitten on Platonista rakkautta mikä tarkoittaa pyyteetöntä rakkautta, on myös sairaalloista rakkautta kuten mustasukkaisuus. Uskovaiset puhuvat vielä Jumalan rakkaudesta ja Jumalan rakastamisesta. Niinhän se rakkauden kaksoiskäskyssä kuuluu: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi ja lähimmäistä kuten itseäsi. Niin ja on vielä itserakkaus, joka on mielestäni erittäin vaikea rakkauden laji: Missä kulkee raja egoismin ja terveen itsensä rakastamisen välillä, on aika veteen piirretty viiva. Kaikissa meissä on tietysti kaikkia näitä rakkauden muotoja sekaisin, mikä vielä monimutkaistaa asiaa. Itse olen kyllä joutunut painimaan asian kanssa. Minun on ainakin täytynyt opetella rakastamaan, sisäsyntyistä se ainakaan itselläni ole ollut muuta kuin ehkä ihan pikkaisen. Jostain syystä olen ollut erityisen kiinnostunut kuitenkin juuri rakkaudesta, joskus höpisenkin ihmisille, että maailmassa ei oikeastaan ole muuta oppimisen arvoista kuin rakkaus. No, se nyt vaan on oma "pakkomielteeni";)


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi

        >>Ganda, SINÄ ET TIEDÄ MILLAINEN SUHDE VALLITSEE GURUN JA OPPILAAN VÄLILLÄ! Siinä ei saa todellakaan olla liikaa sympaattista lämpöä, koska Gurun tehtävä on tehdä ihmisestä itsenäinen. Gurun on oltava äiti, joka vieroittaa oppilaan äidin sylistä. Shri Mataji tuli tänne mahamayana, eikä antanut kenellekään persoonallista huomiota. Amma antaa, ja siinä on iso ero.>Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita) liikaa fyysiselle tasolle; kuten reiki, esim. olen kritisoinut reikiä tästä samasta.>Minä taas uskon että olemme eri kehitysvaiheissa olevia demona, täällä pandemoniumilla. Helpompihan pahuuteen on uskoa kuin hyvyyteen?>Siinä eroamme; sinulle pahuus on jostain ulkoa tuleva tilapäinen huono influence; minulle pahuus on jotain mitä ihminen on itsessään, olemuksellisesti.>>>>>>>>>>>>>Sitten kun olen omaa mieltäni tutkinut, niin minussahan asuu sekä enkeli että paholainen. Nuorempana tämä hiukan hirvitti. Tahdoin olla vain pelkkää valkeutta. Huomasin, että minun oli opittava hallitsemaan *saatanallinen* puoleni, koska totesin, että siitä oli mahdotonta päästä eroon. Lisäksi tulin siihen tulokseen, että *nössönä* ei ole mukava olla ja paholainen minussa antaa kunnolla potkua kaikkeen: Luovuuteen, huumoriin, aistillisuuteen yms. Teininä diggasin heviä koska hevissä on VOIMAA! ja se meininki on ihan paholaisesta. Nykyäänkin kuuntelen edelleen heviä mutta myös mitä tahansa muutakin musiikkia. Tämä tavallaan tarkoittaa sitä, että olen *kesyttänyt* petoni.

        Tunnen itseni tasapainoiseksi ja rauhaa rakastavaksi ihmiseksi. Joku voi saada tästä kirjoituksestani sen kuvan, että olen todella mielisairas. Ymmärrän toki tämänkin kannan. Ei minua mitenkään kiehdo saatananpalvonta, jos sitä joku epäilee. Taidan tosin olla jonkinsortin satanisti, mutta olenhan aiemminkin maininnut, että olen vähän kaikkea ja kun on vähän kaikkea niin mikään puoli ei oikein saa minua kokonaan valtaansa ja voin olla todellinen "Free Spirit". Voin aina tilanteen ja tarpeiden mukaan muuttua miksi haluan, vaikkapa sitten Jumalaksi tai paholaiseksi mutta kokopäivänössöksi en ikinä! Oikeastaan tunnen olevani jossain hyvyyden ja pahuuden tuollapuolen: Lapsetkin leikkii, että ole sä nyt rofe ja mä oon pollari ja sit sä saat olla pollari ja mä oon rofe. >>>>Demonit eivät mielestäni aiheuta ihmiskunnalla juurikaan ylimääräistä rasitusta, kun Jumalakin näyttäisi moisen toiminnan sallivan. Jossain harvinaisessa tapauksessa penteleet voivat kyllä saada haltuunsa luonteenlaadultaankin jo valmiiksi agressiivisen mieleltään sairaan henkilön ja silloin on olemassa ihan todellinen vaarakin. >>>>>>>>>>>>>>>Rakastamisen vaikeudesta. Rakkauttahan on erilaista: On biologista rakkautta, kuten miehen ja naisen välinen, on äidinrakkautta ja miksei yhtälailla isänrakkauttakin, sitten on Platonista rakkautta mikä tarkoittaa pyyteetöntä rakkautta, on myös sairaalloista rakkautta kuten mustasukkaisuus. Uskovaiset puhuvat vielä Jumalan rakkaudesta ja Jumalan rakastamisesta. Niinhän se rakkauden kaksoiskäskyssä kuuluu: Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi ja lähimmäistä kuten itseäsi. Niin ja on vielä itserakkaus, joka on mielestäni erittäin vaikea rakkauden laji: Missä kulkee raja egoismin ja terveen itsensä rakastamisen välillä, on aika veteen piirretty viiva. Kaikissa meissä on tietysti kaikkia näitä rakkauden muotoja sekaisin, mikä vielä monimutkaistaa asiaa. Itse olen kyllä joutunut painimaan asian kanssa. Minun on ainakin täytynyt opetella rakastamaan, sisäsyntyistä se ainakaan itselläni ole ollut muuta kuin ehkä ihan pikkaisen. Jostain syystä olen ollut erityisen kiinnostunut kuitenkin juuri rakkaudesta, joskus höpisenkin ihmisille, että maailmassa ei oikeastaan ole muuta oppimisen arvoista kuin rakkaus. No, se nyt vaan on oma "pakkomielteeni";)

        >> Kokeileppa julistaa itsesi täksi pikkunilkki, alikorpraali saatanaksi mikäli haluat ihmisiltä jotain reagointia. Käynnistä keskustelu myös K-usko-palstalla. Elä nössöile millään loserfriendeillä vaan ota hevimpi asenne itse saatanana ;-)

        G. Etkö ole havainnut että teen silloin tällöin täältä syrjähyppyjä? :-) Nytkin profetia- ja ydinvoima-palstoilla! Huh, kun onkin uuvuttavaa... kohdata niitä ei-luusereita.

        >> Itse olen sitä mielipuolta että tällainen terrorismikin saa alkunsa pääasiassa köyhyydestä ja tietämättömyydestä joissakin ihmisyksilöissä, joita muutama sairaalloinen ihminen sitten manipuloi terrorismiin.

        Mulle tuli ajatus tänään, että väkivalta on jotain positiivista. Siis tämä ajatus on Gandhilta; älä pelästy. Ajattelen että jos väkivaltaista rakastaa, siitä syntyy Jumala; ja nyt tarkkana nimen kanssa: Skanda.

        Ehkä siksi veto hengata ydinvoimainsinöörien ja rasistien kanssa?

        >> Varmaan valitsin inkarnoituvani juuri Suomeen koska täällä saa niin paljon kuulla juuri Jeesuksesta.

        Minä taas valitsin Suomen koska täällä voi vapaasti "aukoa päätään", eli puhua ajatuksensa; eikä heti keihästetä, tai passiteta Siperiaan. Luulen tätä aika vahvasti, ....

        >> Itselläni on kokemusta vain budosta jonka voisi kääntää suomeksi "Soturin tie".

        On mullakin ollut zen/karate -kaudet; hengailin nyrkkeilysaleilla ties missä. Karatessa me meditoitiin kyllä, hiljennyttiin ennen harkkoja.

        >> Näen kuitenkin, että suurin osa ihmisistä tekee parhaansa täällä maailmassamme ja jo siitä syystä heitä pitää rakastaa: Voiko sitä muuta ihmiseltä vaatiakkaan kuin parhaansa tekemistä?

        Niin. Vaatii voimia ja rohkeutta että saavuttaa tämän näkökyvyn, ja muistaa pitää siitä kiinni kiivastumisenkin hetkellä. Ehkä Gandhi oli aika oikeilla jäljillä.

        >> Ajat ovat muuttumassa, enkä lähtis ihan vertaamaan Ammaa mihinkään samurai-ideologiaan.

        Luin ammoisina aikoina Krishnamurtia, mutta Mataji tuomitsi Krishnamurtin demoniksi. Tänään katselin Krishnamurtin kirjoja, ja arvostin niitä niiden herättämien muistojen takia. Olin jotain 14-15 kun mulla oli kova hinku saavuttaa valaistuminen; ja aivot melekin muljahti nurin kun yritin ymmärtää Krishnamurtin ei-olevaisen ja olemattomuuden paradokseja. Ajattelin että kun lakkaa haluamasta valaistumista, niin sinä hetkenä saa valaistumisen.


      • taram
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kokeileppa julistaa itsesi täksi pikkunilkki, alikorpraali saatanaksi mikäli haluat ihmisiltä jotain reagointia. Käynnistä keskustelu myös K-usko-palstalla. Elä nössöile millään loserfriendeillä vaan ota hevimpi asenne itse saatanana ;-)

        G. Etkö ole havainnut että teen silloin tällöin täältä syrjähyppyjä? :-) Nytkin profetia- ja ydinvoima-palstoilla! Huh, kun onkin uuvuttavaa... kohdata niitä ei-luusereita.

        >> Itse olen sitä mielipuolta että tällainen terrorismikin saa alkunsa pääasiassa köyhyydestä ja tietämättömyydestä joissakin ihmisyksilöissä, joita muutama sairaalloinen ihminen sitten manipuloi terrorismiin.

        Mulle tuli ajatus tänään, että väkivalta on jotain positiivista. Siis tämä ajatus on Gandhilta; älä pelästy. Ajattelen että jos väkivaltaista rakastaa, siitä syntyy Jumala; ja nyt tarkkana nimen kanssa: Skanda.

        Ehkä siksi veto hengata ydinvoimainsinöörien ja rasistien kanssa?

        >> Varmaan valitsin inkarnoituvani juuri Suomeen koska täällä saa niin paljon kuulla juuri Jeesuksesta.

        Minä taas valitsin Suomen koska täällä voi vapaasti "aukoa päätään", eli puhua ajatuksensa; eikä heti keihästetä, tai passiteta Siperiaan. Luulen tätä aika vahvasti, ....

        >> Itselläni on kokemusta vain budosta jonka voisi kääntää suomeksi "Soturin tie".

        On mullakin ollut zen/karate -kaudet; hengailin nyrkkeilysaleilla ties missä. Karatessa me meditoitiin kyllä, hiljennyttiin ennen harkkoja.

        >> Näen kuitenkin, että suurin osa ihmisistä tekee parhaansa täällä maailmassamme ja jo siitä syystä heitä pitää rakastaa: Voiko sitä muuta ihmiseltä vaatiakkaan kuin parhaansa tekemistä?

        Niin. Vaatii voimia ja rohkeutta että saavuttaa tämän näkökyvyn, ja muistaa pitää siitä kiinni kiivastumisenkin hetkellä. Ehkä Gandhi oli aika oikeilla jäljillä.

        >> Ajat ovat muuttumassa, enkä lähtis ihan vertaamaan Ammaa mihinkään samurai-ideologiaan.

        Luin ammoisina aikoina Krishnamurtia, mutta Mataji tuomitsi Krishnamurtin demoniksi. Tänään katselin Krishnamurtin kirjoja, ja arvostin niitä niiden herättämien muistojen takia. Olin jotain 14-15 kun mulla oli kova hinku saavuttaa valaistuminen; ja aivot melekin muljahti nurin kun yritin ymmärtää Krishnamurtin ei-olevaisen ja olemattomuuden paradokseja. Ajattelin että kun lakkaa haluamasta valaistumista, niin sinä hetkenä saa valaistumisen.

        nämä jutut.
        PYÄÄÄHHÄÄHHH!!
        sniifff...sniiff...


      • kristitty**

        Ei se amma ite demoni oo, mutta demonien käyttämä.
        Ihminen= ei demoni.


      • proPAGANda
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Kokeileppa julistaa itsesi täksi pikkunilkki, alikorpraali saatanaksi mikäli haluat ihmisiltä jotain reagointia. Käynnistä keskustelu myös K-usko-palstalla. Elä nössöile millään loserfriendeillä vaan ota hevimpi asenne itse saatanana ;-)

        G. Etkö ole havainnut että teen silloin tällöin täältä syrjähyppyjä? :-) Nytkin profetia- ja ydinvoima-palstoilla! Huh, kun onkin uuvuttavaa... kohdata niitä ei-luusereita.

        >> Itse olen sitä mielipuolta että tällainen terrorismikin saa alkunsa pääasiassa köyhyydestä ja tietämättömyydestä joissakin ihmisyksilöissä, joita muutama sairaalloinen ihminen sitten manipuloi terrorismiin.

        Mulle tuli ajatus tänään, että väkivalta on jotain positiivista. Siis tämä ajatus on Gandhilta; älä pelästy. Ajattelen että jos väkivaltaista rakastaa, siitä syntyy Jumala; ja nyt tarkkana nimen kanssa: Skanda.

        Ehkä siksi veto hengata ydinvoimainsinöörien ja rasistien kanssa?

        >> Varmaan valitsin inkarnoituvani juuri Suomeen koska täällä saa niin paljon kuulla juuri Jeesuksesta.

        Minä taas valitsin Suomen koska täällä voi vapaasti "aukoa päätään", eli puhua ajatuksensa; eikä heti keihästetä, tai passiteta Siperiaan. Luulen tätä aika vahvasti, ....

        >> Itselläni on kokemusta vain budosta jonka voisi kääntää suomeksi "Soturin tie".

        On mullakin ollut zen/karate -kaudet; hengailin nyrkkeilysaleilla ties missä. Karatessa me meditoitiin kyllä, hiljennyttiin ennen harkkoja.

        >> Näen kuitenkin, että suurin osa ihmisistä tekee parhaansa täällä maailmassamme ja jo siitä syystä heitä pitää rakastaa: Voiko sitä muuta ihmiseltä vaatiakkaan kuin parhaansa tekemistä?

        Niin. Vaatii voimia ja rohkeutta että saavuttaa tämän näkökyvyn, ja muistaa pitää siitä kiinni kiivastumisenkin hetkellä. Ehkä Gandhi oli aika oikeilla jäljillä.

        >> Ajat ovat muuttumassa, enkä lähtis ihan vertaamaan Ammaa mihinkään samurai-ideologiaan.

        Luin ammoisina aikoina Krishnamurtia, mutta Mataji tuomitsi Krishnamurtin demoniksi. Tänään katselin Krishnamurtin kirjoja, ja arvostin niitä niiden herättämien muistojen takia. Olin jotain 14-15 kun mulla oli kova hinku saavuttaa valaistuminen; ja aivot melekin muljahti nurin kun yritin ymmärtää Krishnamurtin ei-olevaisen ja olemattomuuden paradokseja. Ajattelin että kun lakkaa haluamasta valaistumista, niin sinä hetkenä saa valaistumisen.

        Arvoisa Yogi!

        >>G. Etkö ole havainnut että teen silloin tällöin täältä syrjähyppyjä? :-) Nytkin profetia- ja ydinvoima-palstoilla! Huh, kun onkin uuvuttavaa... kohdata niitä ei-luusereita.>Mulle tuli ajatus tänään, että väkivalta on jotain positiivista. Siis tämä ajatus on Gandhilta; älä pelästy. Ajattelen että jos väkivaltaista rakastaa, siitä syntyy Jumala; ja nyt tarkkana nimen kanssa: Skanda.>Minä taas valitsin Suomen koska täällä voi vapaasti "aukoa päätään", eli puhua ajatuksensa; eikä heti keihästetä, tai passiteta Siperiaan. Luulen tätä aika vahvasti,>Niin. Vaatii voimia ja rohkeutta että saavuttaa tämän näkökyvyn, ja muistaa pitää siitä kiinni kiivastumisenkin hetkellä. Ehkä Gandhi oli aika oikeilla jäljillä.>Luin ammoisina aikoina Krishnamurtia, mutta Mataji tuomitsi Krishnamurtin demoniksi. Tänään katselin Krishnamurtin kirjoja, ja arvostin niitä niiden herättämien muistojen takia. Olin jotain 14-15 kun mulla oli kova hinku saavuttaa valaistuminen; ja aivot melekin muljahti nurin kun yritin ymmärtää Krishnamurtin ei-olevaisen ja olemattomuuden paradokseja. Ajattelin että kun lakkaa haluamasta valaistumista, niin sinä
        hetkenä saa valaistumisen.


      • SahajaYogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Arvoisa Yogi!

        >>G. Etkö ole havainnut että teen silloin tällöin täältä syrjähyppyjä? :-) Nytkin profetia- ja ydinvoima-palstoilla! Huh, kun onkin uuvuttavaa... kohdata niitä ei-luusereita.>Mulle tuli ajatus tänään, että väkivalta on jotain positiivista. Siis tämä ajatus on Gandhilta; älä pelästy. Ajattelen että jos väkivaltaista rakastaa, siitä syntyy Jumala; ja nyt tarkkana nimen kanssa: Skanda.>Minä taas valitsin Suomen koska täällä voi vapaasti "aukoa päätään", eli puhua ajatuksensa; eikä heti keihästetä, tai passiteta Siperiaan. Luulen tätä aika vahvasti,>Niin. Vaatii voimia ja rohkeutta että saavuttaa tämän näkökyvyn, ja muistaa pitää siitä kiinni kiivastumisenkin hetkellä. Ehkä Gandhi oli aika oikeilla jäljillä.>Luin ammoisina aikoina Krishnamurtia, mutta Mataji tuomitsi Krishnamurtin demoniksi. Tänään katselin Krishnamurtin kirjoja, ja arvostin niitä niiden herättämien muistojen takia. Olin jotain 14-15 kun mulla oli kova hinku saavuttaa valaistuminen; ja aivot melekin muljahti nurin kun yritin ymmärtää Krishnamurtin ei-olevaisen ja olemattomuuden paradokseja. Ajattelin että kun lakkaa haluamasta valaistumista, niin sinä
        hetkenä saa valaistumisen.

        ..ja silmäilen palstoja. Poski on vielä vähän turtana.. tulin hamamslääkäristä äsken.

        >> olet rohkean omaperäinen ajattelija

        No niin olet sinäkin! Me olemme kansakunnan kermaa.

        >> Kyllä mussakin asustaa pieni ydinfyysikko ja asia kiinnostaa. Sisälläni asuu myös pieni rasistikin.

        Jotenkin tämä on kiehtovaa, tunnistaa pahan pilkahdus sisällään, yin ja yang pisteet aallon harjalla.

        Talitainen lentää sisään... päästin sen ulos. Se sanoi: tsk! tsk!


      • XSJ
        SahajaYogi kirjoitti:

        Shri Mataji Nirmala Devi
        Italy, 18th September 2001

        To Honourable George W. Bush
        President of the United States of America
        White House
        Washington DC:

        Dear Mr President,

        I wanted to write to you earlier, but I felt that you were too busy with the crisis in your great country.

        All the while I have been watching you and your activities through television. I had conveyed to you earlier that I had a vision about you - it was that you would be the one chosen to destroy the evil of terrorism all over the world and completely redeem the world from the agony of satanic forces. Now you see, there are many persons talking of compassion and forgiveness - maybe out of fear or blindness. A sinner who asks for forgiveness can be forgiven, but not a devil, at any cost.

        In the Gita there is an answer given by Shri Krishna to Arjuna, his disciple. Arjuna was full of remorse and compassion, he puts down his bow and does not want to fight. He says to Lord Krishna "You have told me about the state where a spiritually equipped person should be a witness - stityapragya".

        Lord Krishna observed "A person in the witness state has no confusion at all and he has a clear mind. He develops the power and the will to destroy evil-doers - dushtakrutham".

        Lord Jesus Christ also hit with the hunter those who were doing business in the Temple of God. Lord Krishna asked Arjuna very emphatically to fight and destroy the evil so that the truth should prevail. This is a great message of Gita resounding all over the world, which has been tortured by the cowardly acts of the evil-doers. Now in this Kali Yuga, you are the one chosen for this act of redemption from evil.

        All the spiritual beings of the past and present bless you with courage and power to destroy the cowards who have perpetrated this most heinous crime. All the Sahaja Yogis all over the world convey to you the sincerest wishes for complete success in your noble and historic mission. May God bless you and the beloved people of America. May Truth succeed under your leadership.

        With all my love and blessings.
        Yours faithfully
        Shri Mataji Nirmala Devi
        Jai Shri Mataji !

        Sri Mataji ei ole voinut kirjoittaa tuollaista tekstiä. Kukaan vakavasti otettava Guru ei tuollaisia nuoleskeluja kirjoita eikä ylläpidä tietoisesti toisen harhaa. Jo pelkästään tuon lukeminen osoittaa, ettei se ole Sri Matajin sanoja.Hänen sanansa tuntee itsessään.


      • Toinen joogi
        SahajaYogi kirjoitti:

        >> Joo, mustakin välillä tuntuu että kaikki naiset on demoneja (HEH!)

        Jokainen nainen on potentiaalisesti shakti; puhdas shakti.
        Sillä perusteella naisia pitäisi kunnioittaa, ja ummistaa silmänsä mahdollisilta "vioilta".

        Amerikkalainen kirjailija William Burruoughs paranoidisissa kertomuksissaan epäili että naiset saattaisivat olla ulkoavaruuden hämähäkkejä, jotka ovat tunkeutuneet ihmisruumiisiin, ja pyrkivät sitä kautta ottamaan planeetan hallintaansa. Siinä on kyllä naisviha huipussaan... tai enpä tiedä, ehkä taiteilija vaan purkaa vainoharhojaan.

        >> Jos ihmisten haliminenkin on demonista touhua nykyään niin voihan vinetto.

        Ganda, SINÄ ET TIEDÄ MILLAINEN SUHDE VALLITSEE GURUN JA OPPILAAN VÄLILLÄ! Siinä ei saa todellakaan olla liikaa sympaattista lämpöä, koska Gurun tehtävä on tehdä ihmisestä itsenäinen. Gurun on oltava äiti, joka vieroittaa oppilaan äidin sylistä. Shri Mataji tuli tänne mahamayana, eikä antanut kenellekään persoonallista huomiota. Amma antaa, ja siinä on iso ero.

        Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita) liikaa fyysiselle tasolle; kuten reiki, esim. olen kritisoinut reikiä tästä samasta.

        >> En kyllä usko, että demoni voi syntyä ihmiseksi.

        Minä taas uskon että olemme eri kehitysvaiheissa olevia demona, täällä pandemoniumilla. Helpompihan pahuuteen on uskoa kuin hyvyyteen?

        >> Siihen kyllä uskon ihan täysin, että ihminen voi olla "possessed by demons".

        Siinä eroamme; sinulle pahuus on jostain ulkoa tuleva tilapäinen huono influence; minulle pahuus on jotain mitä ihminen on itsessään, olemuksellisesti.

        >> Ei niitä muuten niin kauheesti kannata pelätä: naapurin Erkkikin on kännispäissään paljon vaarallisempi otus!

        Se ulkokuori, Ganda.... Älä anna tuttuuden pettää. Ja muistan että on sellainen kuin "viinapiru", ja muistelen myös että suuri osa tapoista ja muista rikoksista tehdään kännipäissään.

        >> Huvittavaa vielä tässä on juuri tämä seikka, että nimenomaan kaikki naisgurut ovat demoneja.

        En tunnista itsessäni mitään sukupuolidiskriminaatiota suhteessa guruun.

        >> KUn Sun linkkejä klikkailin niin huomasin Shri Matajinkin olevan nainen (WAU!)

        No..niin.

        >> Nää *uskovaiset* on saastuttanut koko planeetan henkisen ilmapiirin näillä antikristuksillaan sun muilla hölinöillään. Nähdään kaikkialla eksytystä sun muuta roskaa.

        Minä en koskaan kuuntele mitä uskovaiset sanovat; ja yritän antaa sen mennä korvasta sisään, toisesta ulos. Silti et voi kieltää etteikö olisi syvällisempiäkin kristittyjä, kuten John Bunyan, Carl Jung, William Blake, Aapeli Saarisalo, Voitto Viro Toivo Rapeli, Albert Scweitzer. Ehkä jos korva on turtunut melussa, on vaikea kuulla viisauden hentoa ääntä? Tai ehkä viisaus loukkaa ansarikukan lonkeroita? Kuka tietää...

        >> teilaan koko saatanan olemassa olon sanomalla, että kaikki olemassaolo perustuu rakkauteen:

        Miten teilaat? Minusta luominen perustuu Jumalan rakkauteen. Väitätkö että kaikki ihmiset ovat rakkautta, rakkautta vaan? Miksi en näe tuota rakkautta?

        >>huvittaa kun ajattelee, että ihan varmasti Jeesustakin pidettäisiin anti-itsenään jos tänne nyt sattus taas ihmiseksi syntymään.

        Voit olla tässä oikeammassa kuin luulet.. :-)

        >> Näistä *opetuslapsista* sitten. Jeesuksella oli 12 kanssa ihan tarpeeksi tekemistä, yksi kavalsi, toinen kielsi, kolmas epäili ja mitä kaikkea ne loputkin 9 häsläs? Ja nykyään kun näillä on *guruilla* on ziljoona *opetuslasta* niin varmaan menee hommat putkeen, JEP!

        Todellakin, Jeesus sai poikkeuksellisen huonoa ihmismateriaalia muovattavaksi; näyttää että pelkkiä pettureita ja uneliaita laiskureita vain. Megagurulla on se ongelma että ongelma tuhatkertaistuu.

        >> Kirjoitit Sahis siitä kuinka Shri Mataji tänne inkarnoituessaan havaitsi tulleensa ehkä 1000 vuotta liian aikaisin.: Naureskelin kun itsestäni on tuntunut ihan samallatavalla. ;-)

        Tunnistaminen tapahtuu sen kautta että meissä on JO valmiina jotain samankaltaista. Se on siis predestinoitu, karman perusteella.

        "Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita)"

        Hassua että SahajaYogi ei näe Ammassa muuta kuin ulkoisen muodon ?


      • sahajajoogi
        Toinen joogi kirjoitti:

        "Guru mahdollistaa suhteen ITSEEN, pelkään että tuo halailu sitoo huomiota(tunteita)"

        Hassua että SahajaYogi ei näe Ammassa muuta kuin ulkoisen muodon ?

        >> Hassua että SahajaYogi ei näe Ammassa muuta kuin ulkoisen muodon ?

        Siis mitä??? Mitä tarkoitat "ulkoisen muodon"?


      • Minä vaan
        XSJ kirjoitti:

        Sri Mataji ei ole voinut kirjoittaa tuollaista tekstiä. Kukaan vakavasti otettava Guru ei tuollaisia nuoleskeluja kirjoita eikä ylläpidä tietoisesti toisen harhaa. Jo pelkästään tuon lukeminen osoittaa, ettei se ole Sri Matajin sanoja.Hänen sanansa tuntee itsessään.

        Miksiköhän virallisilla sahaja jooga sivuilla on sitten linkki tohon kirjeeseen jos Sri Mataji ei ole sitä kirjottanut? Kuka sen sitten on kirjottanut?


      • sahajajoogi
        Minä vaan kirjoitti:

        Miksiköhän virallisilla sahaja jooga sivuilla on sitten linkki tohon kirjeeseen jos Sri Mataji ei ole sitä kirjottanut? Kuka sen sitten on kirjottanut?

        *Istuu kädet harallaan*, *kokeilee josko vaibreissoneita puhaltaa* - Ei, ei tunnu mitään; missä vika??


      • guru-kukko
        XSJ kirjoitti:

        Sri Mataji ei ole voinut kirjoittaa tuollaista tekstiä. Kukaan vakavasti otettava Guru ei tuollaisia nuoleskeluja kirjoita eikä ylläpidä tietoisesti toisen harhaa. Jo pelkästään tuon lukeminen osoittaa, ettei se ole Sri Matajin sanoja.Hänen sanansa tuntee itsessään.

        Me guruthan saamme tehdä ihan mitä meitä huvittaa.

        Muhammeettikin tokas että: "Elkää tehkö niinku mä teen vaan tehkää niinku mä sanon."

        Niih...


      • 108
        sahajajoogi kirjoitti:

        *Istuu kädet harallaan*, *kokeilee josko vaibreissoneita puhaltaa* - Ei, ei tunnu mitään; missä vika??

        George Bushin "valaistunut toiminta" maailmanrauhan puolesta? Haloo.


      • Toinen joogi
        sahajajoogi kirjoitti:

        >> Hassua että SahajaYogi ei näe Ammassa muuta kuin ulkoisen muodon ?

        Siis mitä??? Mitä tarkoitat "ulkoisen muodon"?

        Tarkoitan siis sitä että ihminen joka näkee Ammassa vain sen että hän halailee kiertäen ympäri maailmaa niin oletan hänen ymmärtävän Amman tavalliseksi hyväntekijäksi, joka vain halailee kiertäen ympäri maailmaa.

        Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Itse koen Amman halauksen olevan pikemminkin jonkinlainen ohjelmanumero ja ennen kaikkea se että tietääkseni koskaan aiemmin näinkin korkeaa Mestaria ( minun mielipide) ei ole voinut koskettaa fyysisesti näinkin usea ihminen.

        Mikäli on syvempää ymmärrystä niin ymmärtää että Amman todellinen olemus on aivan jotain muuta kuin vain halaava ihminen, joka sinänsä jo fyysisenä suorituksena on nähdäkseni mahdotonta tavalliselle ihmiselle siinä laajuudessa mitä Amma on "halaillut"


      • sahajajoogi
        Toinen joogi kirjoitti:

        Tarkoitan siis sitä että ihminen joka näkee Ammassa vain sen että hän halailee kiertäen ympäri maailmaa niin oletan hänen ymmärtävän Amman tavalliseksi hyväntekijäksi, joka vain halailee kiertäen ympäri maailmaa.

        Näinhän asia ei kuitenkaan ole. Itse koen Amman halauksen olevan pikemminkin jonkinlainen ohjelmanumero ja ennen kaikkea se että tietääkseni koskaan aiemmin näinkin korkeaa Mestaria ( minun mielipide) ei ole voinut koskettaa fyysisesti näinkin usea ihminen.

        Mikäli on syvempää ymmärrystä niin ymmärtää että Amman todellinen olemus on aivan jotain muuta kuin vain halaava ihminen, joka sinänsä jo fyysisenä suorituksena on nähdäkseni mahdotonta tavalliselle ihmiselle siinä laajuudessa mitä Amma on "halaillut"

        Minusta kyllä tuntuu että rahkeet riittäisi koko ihmiskunnan rakastamiseen, enemmänkin kuin halauksen tasolla. Olen aina ajatellut että sitä on kuin Volga, tai Orinoco.


      • sahajajoogi
        108 kirjoitti:

        George Bushin "valaistunut toiminta" maailmanrauhan puolesta? Haloo.

        Saddamin valaistunut toiminta ihmisoikeukisen ja maailmanrauhan puolesta??


      • Minä vaan
        sahajajoogi kirjoitti:

        *Istuu kädet harallaan*, *kokeilee josko vaibreissoneita puhaltaa* - Ei, ei tunnu mitään; missä vika??

        En ole harjottanut sahaja-joogaa pitkään enkä tunne vaibreissoneita kunnolla. Teettekö te pitemmälle ehtineet joogit siis niin että kokeilette Sri Matajin puheista vaibreissonit ja uskotte vaan ne jutut mitkä tuntuu hyvältä? Voiko Sri Mataji siis sanoa jotain mikä on ihan p*****stä ihan vaan testatakseen ihmisten kykyä erotella sisässään mikä on totta ja mikä ei?


      • sahajajoogi
        Minä vaan kirjoitti:

        En ole harjottanut sahaja-joogaa pitkään enkä tunne vaibreissoneita kunnolla. Teettekö te pitemmälle ehtineet joogit siis niin että kokeilette Sri Matajin puheista vaibreissonit ja uskotte vaan ne jutut mitkä tuntuu hyvältä? Voiko Sri Mataji siis sanoa jotain mikä on ihan p*****stä ihan vaan testatakseen ihmisten kykyä erotella sisässään mikä on totta ja mikä ei?

        >> En ole harjottanut sahaja-joogaa pitkään enkä tunne vaibreissoneita kunnolla.

        Se vähä mitä tunnet, on johdattava sinua.

        >> Teettekö te pitemmälle ehtineet joogit siis niin että kokeilette Sri Matajin puheista vaibreissonit ja uskotte vaan ne jutut mitkä tuntuu hyvältä?

        Oh. Minusta tuntuu että aika moni tekee näin. Lukee kuin Piru Raamattua. Shri Matajin varsinainen sanoma on siinä äänessä itsessään; eli parempi kuin nirsoilla Mahamayan puheitten kanssa, on antautua ottamaan vastaan sanattomalla tasolla Adi Shakti.

        >> Voiko Sri Mataji siis sanoa jotain mikä on ihan p*****stä ihan vaan testatakseen ihmisten kykyä erotella sisässään mikä on totta ja mikä ei?

        Sahaja yogit usein TULKITSEVAT Shri Matajin puheet väärin; joko sovinnaisuuttaan tai kielitaidon puutteesta johtuen. Shri Mataji ei silloin puutu joogien toimiin, vaan antaa heidän tehdä päin mäntyä.

        Tästä esimerkkinä kun jotkut menivät syömään havanna-tuhkaa, Shri Mataji ei puuttunut asiaan.

        Sinänsä, jos osaat englannin kieltä; niin Shri Mataji ei sano mitään väärää tai pahaa. Asiat menee metsään vasta siinä vaiheessa kun lähdetään sensuroimaan ja vääristelemään Shri Matajin sanoja omiin tarkoituksiin sopiviksi.


    • Juntti

      Tein myös saman tempun luettuani tuon elämänkerran. Eli aloin etsiä Internetistä kaikkea mahdollista kritiikkiä.
      Olet listannut juuri samat artikkelit, jotka itsekin löysin ja luin.

      Melkein tuntuu itsestään selvältä, että noin suuresta kannattajamäärästä löytyy henkilöitä, joilla on huonoja kokemuksia.
      Silti ainoastaan yhdessä artikkelissa kritisoitiin itse Ammaa. Tarkoitan siis tuota intialaisen skeptikon kirjoittamaa teosta (jota olen yrittänyt saada käsiini). Muut artikkelit kritisoivat Amman kannattajia ja ympärillä pyörivää liiketoimintaa.
      Amman kannattajien mokista ja herkkäuskoisuudesta tuskin voi syyttä itse Ammaa. En muista, että Amma olisi kieltänyt itsekritiikkiä ja asioiden tutkimista.
      Amman liiketoiminnasta taas voi jo kritisoida itse gurua. Käsittääkseni liiketoiminnasta ei ole löytynyt kuitenkaan koskaan mitään rikollista tai lainvastaista. Ainut kritiikki kohdistuu tavaroiden myymiseen ja erilaisiin retriitteihin. Mutta kuka ihmeessa niitä tavaroita pakottaa ostamaan? Tai kuka niihin retriitteihin pakottaa osallistumaan? Rihkaman ostamisesta ei voi syyttää kuin omaa tyhmyyttään.

      Suomen Amma yhdistys tuskin tekee kovin suurta voittoa järjestämillään tilaisuuksilla. Olen saanut sellaisen käsityksen, että järjestetyt IAM-kurssit (eli Amman kehittämä meditaatiomenetelmä) ovat olleet tappiollisia.

      Olen myös tavannut pintapuolisesti joitakin Amman piirissä enemmän toimineita. Täytyy sanoa, että mukana on hyvin erilaisia ihmisiä. Aika moni tuntuu pitävän Ammaa jonkinlaisena jumalana. En kyllä tiedä, tekeekö se Ammasta jumalaa, että joku pitää häntä jumalana. Samalla tavalla: jos pidän Tarja Halosta huorana, niin se tuskin tekee hänestä huoraa.


      Muuten, miksi sahaja-joogi piireissä Ammaa pidetään demonina?

      • sahajajoogi

        >> Aika moni tuntuu pitävän Ammaa jonkinlaisena jumalana. En kyllä tiedä, tekeekö se Ammasta jumalaa, että joku pitää häntä jumalana.

        Tässä on monta eri tekijää:

        - Amma itse.
        - hänen seuraajansa, joista osa
        a.) pitää hantä Jumalana
        b.) pitää häntä opettajana
        - Jumala itse
        - muut ihmiset jotka joko tietävät Amman järjestöstä, tai eivät tiedä.

        Jos osa Amman seuraajista pitää Ammaa Jumalana, en pitäisi tätä osoituksena siitä että näin on. Enhän sahaja yogassakaan ajatellut asioista sillä perusteella mitä muut ajattelivat, vaan tein johtopäätökset itse.

        >> Muuten, miksi sahaja-joogi piireissä Ammaa pidetään demonina?

        En tiedä yksityiskohdista; enkä ole kysellyt; meillä sahaja yogassa ei ole tapana turhia jaaritella. Luulen että ylipäänsä kaikkia nykyajan guruja pidettiin demoni-inkarnaatioina paitsi Ramana Maharshia ja Shridi Sai Babaa.


      • Juntti
        sahajajoogi kirjoitti:

        >> Aika moni tuntuu pitävän Ammaa jonkinlaisena jumalana. En kyllä tiedä, tekeekö se Ammasta jumalaa, että joku pitää häntä jumalana.

        Tässä on monta eri tekijää:

        - Amma itse.
        - hänen seuraajansa, joista osa
        a.) pitää hantä Jumalana
        b.) pitää häntä opettajana
        - Jumala itse
        - muut ihmiset jotka joko tietävät Amman järjestöstä, tai eivät tiedä.

        Jos osa Amman seuraajista pitää Ammaa Jumalana, en pitäisi tätä osoituksena siitä että näin on. Enhän sahaja yogassakaan ajatellut asioista sillä perusteella mitä muut ajattelivat, vaan tein johtopäätökset itse.

        >> Muuten, miksi sahaja-joogi piireissä Ammaa pidetään demonina?

        En tiedä yksityiskohdista; enkä ole kysellyt; meillä sahaja yogassa ei ole tapana turhia jaaritella. Luulen että ylipäänsä kaikkia nykyajan guruja pidettiin demoni-inkarnaatioina paitsi Ramana Maharshia ja Shridi Sai Babaa.

        Aika jänniä näkemyksiä. Tuskin demoni olisi tehnyt niin paljon hyvää, kuin esimerkiksi Amma on tehnyt. Tosin onhan Sai Babakin tehnyt paljon hyvää - mutta myös paljon pahaa. Mutta Amma ei ainakaan vielä ole tehnyt mitään saibabamaista.


      • sahajajoogi
        Juntti kirjoitti:

        Aika jänniä näkemyksiä. Tuskin demoni olisi tehnyt niin paljon hyvää, kuin esimerkiksi Amma on tehnyt. Tosin onhan Sai Babakin tehnyt paljon hyvää - mutta myös paljon pahaa. Mutta Amma ei ainakaan vielä ole tehnyt mitään saibabamaista.

        ...Sekoita Satya Sai Babaa, Shridi Sai Babaan?

        Meille opetettiin että Shirdi S. oli jumalallinen, ja Satya S. demoni.

        >> Aika jänniä näkemyksiä. Tuskin demoni olisi tehnyt niin paljon hyvää, kuin esimerkiksi Amma on tehnyt.

        Et tunne demoneita. Tunnet vain sen kliseisen kuvan demoneista mikä ihmisillä yleensä on. Mutta lueppa vaikka mitä Dostojevski ajatteli paholaisista!

        >> Mutta Amma ei ainakaan vielä ole tehnyt mitään saibabamaista.

        Viittaat varmastikin Satya sai Babaan, en tunne tätä henkilöä lainkaan.


      • Juntti
        sahajajoogi kirjoitti:

        ...Sekoita Satya Sai Babaa, Shridi Sai Babaan?

        Meille opetettiin että Shirdi S. oli jumalallinen, ja Satya S. demoni.

        >> Aika jänniä näkemyksiä. Tuskin demoni olisi tehnyt niin paljon hyvää, kuin esimerkiksi Amma on tehnyt.

        Et tunne demoneita. Tunnet vain sen kliseisen kuvan demoneista mikä ihmisillä yleensä on. Mutta lueppa vaikka mitä Dostojevski ajatteli paholaisista!

        >> Mutta Amma ei ainakaan vielä ole tehnyt mitään saibabamaista.

        Viittaat varmastikin Satya sai Babaan, en tunne tätä henkilöä lainkaan.

        Tarkoitatko sitä, mitä hän kirjoitti esimerkiksi Karamazovin veljeksissä?
        En näe mitään yhteyttä Amman ja Dostojevskin kuvausten välillä.




        Jep.
        Tässä aika pitkä artikkeli: http://en.wikipedia.org/wiki/Sathya_Sai_Baba

        Sathya Sai Baba on tunnettu ennen kaikkea julkisista ihmeistään. Monesti ne on havaittu pelkiksi silmänkääntötempuiksi. Yleensä Sai Baba kai materialisoi koruja ja pyhää tuhkaa, mutta tekee myös muita ihmetekoja, kuten parantamisia. Hyvin monet entiset seuraajat syyttävät häntä oppilaidensa (myös lasten) seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja aivopesusta. Sai Baba on tunnettu myös tyhjistä lupauksista, oudoista tulkinnoista (väittää olevansa Jeesuksen toinen tuleminen) ja ristiriitaisista lausumistaan.


      • sahajajoogi
        Juntti kirjoitti:

        Tarkoitatko sitä, mitä hän kirjoitti esimerkiksi Karamazovin veljeksissä?
        En näe mitään yhteyttä Amman ja Dostojevskin kuvausten välillä.




        Jep.
        Tässä aika pitkä artikkeli: http://en.wikipedia.org/wiki/Sathya_Sai_Baba

        Sathya Sai Baba on tunnettu ennen kaikkea julkisista ihmeistään. Monesti ne on havaittu pelkiksi silmänkääntötempuiksi. Yleensä Sai Baba kai materialisoi koruja ja pyhää tuhkaa, mutta tekee myös muita ihmetekoja, kuten parantamisia. Hyvin monet entiset seuraajat syyttävät häntä oppilaidensa (myös lasten) seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja aivopesusta. Sai Baba on tunnettu myös tyhjistä lupauksista, oudoista tulkinnoista (väittää olevansa Jeesuksen toinen tuleminen) ja ristiriitaisista lausumistaan.

        >> Sathya Sai Baba on tunnettu ennen kaikkea julkisista ihmeistään. Monesti ne on havaittu pelkiksi silmänkääntötempuiksi. Yleensä Sai Baba kai materialisoi koruja ja pyhää tuhkaa, mutta tekee myös muita ihmetekoja, kuten parantamisia. Hyvin monet entiset seuraajat syyttävät häntä oppilaidensa (myös lasten) seksuaalisesta hyväksikäytöstä ja aivopesusta.

        Hmm... :-( Tyypillinen tusinaguru. Ihmiset tykkää tälläisestä. Heidän gurushoppailuaan seuratessa huomaa että he saavat jostain pedofiili- tai terroristogurusta eniten säväreitä. Jos ihmiset saavat valita, he valitsevat näin, koska he kokevat henkisemmän gurun tylsäksi.

        Luulen että ihmisillä on jonkinlainen vaisto, että vaistoavat kuka guru käyttää oppilaita seksuaalisesti hyväksi, ja hakeutuvat tälläisen gurun darshaniin kuin lämpöhakuiset ohjukset.

        En usko että Amma tekee näitä, mutta monet miesgurut. Adi Da esim. loppuaikoina ei vaikuta muuta tehneen kuin nappailleen huumeita, ja maanneen naisoppilaitaan, ainakin ex-oppilaiden kirjoitusetn mukaan...


      • Yks vaan

        "Ainut kritiikki kohdistuu tavaroiden myymiseen ja erilaisiin retriitteihin."

        No mitenkäs sitä rahhaa muuten kerätään jos hyväntekeväisyyttä harjoitetaan?


    • Zinnia

      Sahaja-joogina olet "oppinut" että Ammaa pitää varoa. Tämä on esimerkki siitä, miten itämaiset uskonlahkot toimivat, tässä tapauksessa esimerkki Amman vastustajista, puhtaasti siksi että aihe on ajankohtainen:

      Sahaja-jooga tietenkin kieltää kaikki muut elävät gurut (ainakin muut Äidit) paitsi oman gurunsa, koska he ovat uhka liikkeen kannattajamäärälle ja menestykselle. Eri asia ovat tietenkin suuret Buddha, Jeesus tai Muhammed. No, totta kai Sahaja jooga kannattaa perinteisiä hengellisiä julkkiksia kunnon Bollywood-tyyliin. Kuolleista guruista ei ole liikkeelle uhkaa, vaan pikeminkin päin vastoin. Heitä korostamalla saadaan vanhojen uskontojen pyhät kirjat, uskomukset ja kannattajat liikkeen taakse ja jopa osaksi liikettä. Ne tuovat sopivan turvallisen, suvaitsevaisen ja kaikille soveltuvuuden vivahteen osaksi liikkeen muuten höyhenen kevyttä filosofiaa. Ja tässä minulla ei ole tarkoitus mitenkään mustamaalata Sahaja joogaa, ainoastaan käytän vapauttani ilmaista mielipiteeni asiasta, jota olen pohtinut yllin kyllin.

      Kristinuskon piiristä saadaan jäsenet helposti keploteltua pois samalla mustamaalusmenetelmällä kuin mitä Ammaa kohtaa harjoitetaan: Paavali leimataan "vaaralliseksi", koska hän on kristinuskon keskeisimpiä opettajia. Mutta mitäpä jos Sri Mataji julistaisi Jeesuksen vaaralliseksi? Säilyisikö liikkeen suosio silloin? Ei tietenkään. Yksikään länsimaissa menestystä tavoitteleva lahko ei voi kyseenalaistaa Jeesusta, koska sillä tavalla se menettäisi täällä uskottavuutensa. Jeesusta kannattaa päin vastoin korostaa ylivoimaisena rakkauden lähettiläänä ja menestys on taattu. Puhdasta liiketoimintaa!!

      Olen itse kokeillut Sahaja-joogaa ja saanut "itseoivalluksen". Jos väittäisin silti olevani sen perusteella "valaistunut", tai "herännyt", menettäisin uskottavuuteni jo omissakin silmissäni. Totesin liikkeen naiiviuden jo alkumetreillä ja siksi lopetin koko touhun. Ensimmäisenä pistivät silmään juuri nämä mustamaalaus-strategiat, helppokäyttöinen valaistumismenetelmä sekä riippuvuussuhde guruun. Meditaatiota voi toki harjoittaa menestyksekkäästi muutenkin, eikä siihen mitään guruja tarvita. (vaikka näin väitetäänkin kaikkialla) Jos joku silti tulee Sahajajoogaa harjoittamalla onnelliseksi tai muuten viihdyttää sillä tavalla itseään, niin se on tietenkin hyvä asia ja arvo sinänsä, mutta kannattaisikohan kuitenkin miettiä, mikä tämän onnen tunteen aiheuttaa oikeasti? Merkitsisikö esimerkiksi liikkeestä luopuminen todella onnen katoamista?

      Sitten vielä Ammasta: Oma kokemus tästä naisesta on jo vuosien takaa. En ole Amma-liikkeessä mukana, vaan suhteeni Amman rajoittuu vuosittaisiin darshaneihin. En todellakaan ole puolueellinen, ja olen löytänyt Amma-liikkeestä samanlaisia lapsuksia kuin Sahajastakin (mm. Jeesuksen ym. korostaminen). Tosin olen itse sitä mieltä että Sahaja on monta astetta epäterveempi. Ammassa on kyllä minunkin mielestäni ongelmallista riippuvuuden aiheutuminen. Ja tämä on fyysis-emotionaalista riippuvuutta. On merkillistä miten viisikymppinen nainen voi saada aikaan tällaisen emootioden tulvan sekä miehissä että naisissa. Puhun omasta kokemuksestani. Aikaisempina vuosina olen lähtenyt darshanista ikävä sydämessäni - ja oppinut myöhemmin, että se on typerää ja turhaa. Ehkä tänään menen taas darshaniin uudella asenteella, koska pidän Ammasta ja viihdyn näissä tilaisuuksissa. Saan sieltä paljon energiaa ja iloa, kunhan varon vajoamista typerään tunteellisuuteen, joka ei todellakaan ole "rakkautta".

      Kysyisin sinulta yhtä juttua: Miksi et itse tule katsomaan Kaapelitehtaalle minkälainen Amma on? Mitä pahaa sinulle tapahtuisi jos tekisit niin? Amma, tai kukaan muukaan guru ei johdata sinua "vaaran teille", jos et itse salli sellaista tapahtua. Voithan todeta kokeiltuasi, että Sri Mataji on oikeassa ja Amma väärässä. Tai ehkä toteatkin, että Amma on ihana, mutta Sri Mataji on pelottava ja ilkeä. Joka tapauksessa valinta on sinun. Saat vapaasti surffailla uskontojen supermarketeissa, ei tarvitse pelätä. Ja jos jotain pahaa tapahtuu tai pimeys ympäröi sinut, on tiettävästi vain yksi pelastava nimi, joka meille on annettu. Ja sen nimenhän sinä tiedätkin jo...

      • sahajajoogi

        >< Saat vapaasti surffailla uskontojen supermarketeissa, ei tarvitse pelätä.

        Aikani ihmisenä on tullut loppuun. Olen ollut täysin väsynyt ihmiskuntaan n. viimeiset pari vuotta. Palaan taivaaseen Mahasamdhissa näinä hetkinä.


      • proPAGANda
        sahajajoogi kirjoitti:

        >< Saat vapaasti surffailla uskontojen supermarketeissa, ei tarvitse pelätä.

        Aikani ihmisenä on tullut loppuun. Olen ollut täysin väsynyt ihmiskuntaan n. viimeiset pari vuotta. Palaan taivaaseen Mahasamdhissa näinä hetkinä.

        Pitäsköhän nyt huolestua?

        Itse olen päätynyt omalla kohdallani, että elän täällä maanpäällä vaan ihan vit*ullakseni niille jotka pilkkaavat ja tuomitsevat minut.

        Tuossa kun eilen olin kaapelitehtaalla ja sitten sieltä poistuessani vastaan tuli tälläsia Ammaa-hihhuleita: Niiden naamoista loisti tyypillinen uskis-idiotismi.

        "Ei ketään kotona."

        Ho, nuoret sielut on pelkkiä *harrastelijoita* mitä henkisyyteen tulee. Q:lle joskus taisin kirjottaa, että olen "sielunikä-rasisti". Olen anatnut itselleni luvan omata mielipiteitä vaikka olisin kuinka suuri *guru*. Itseäni ei todellakaan kiinnosta mikään lälly jeesustelu, varsinkaan tällaisena aikana.

        Kun Jeesus palaa hän nolaa ihmisten *viisaat* ja saattaa heidät häpeämään! NÄIN TULEE KÄYMÄÄN!


      • Jäsen2218

        "Ja jos jotain pahaa tapahtuu tai pimeys ympäröi sinut, on tiettävästi vain yksi pelastava nimi, joka meille on annettu. Ja sen nimenhän sinä tiedätkin jo..."

        Voihan perse, tekstisi vaikutti asialliselta, mutta oliko tämä sittenkin kristillistä piilopropagandaa?


      • sahajajoogi
        proPAGANda kirjoitti:

        Pitäsköhän nyt huolestua?

        Itse olen päätynyt omalla kohdallani, että elän täällä maanpäällä vaan ihan vit*ullakseni niille jotka pilkkaavat ja tuomitsevat minut.

        Tuossa kun eilen olin kaapelitehtaalla ja sitten sieltä poistuessani vastaan tuli tälläsia Ammaa-hihhuleita: Niiden naamoista loisti tyypillinen uskis-idiotismi.

        "Ei ketään kotona."

        Ho, nuoret sielut on pelkkiä *harrastelijoita* mitä henkisyyteen tulee. Q:lle joskus taisin kirjottaa, että olen "sielunikä-rasisti". Olen anatnut itselleni luvan omata mielipiteitä vaikka olisin kuinka suuri *guru*. Itseäni ei todellakaan kiinnosta mikään lälly jeesustelu, varsinkaan tällaisena aikana.

        Kun Jeesus palaa hän nolaa ihmisten *viisaat* ja saattaa heidät häpeämään! NÄIN TULEE KÄYMÄÄN!

        >> Itse olen päätynyt omalla kohdallani, että elän täällä maanpäällä vaan ihan vit*ullakseni niille jotka pilkkaavat ja tuomitsevat minut.

        Ganda, niinhän minäkin elän. Mutta tiedätkö viime yönä olin samadhissa istuin pimeässä olohuoneessa, niin alkoi mennä sellainen sininen ekstaasi läpi joka solun tässä ruumissa, ja NÄIN Jumalattaren säihkyvässä viitassaan; ja Jumalatar sanoi että mun on mahdollisuus ja aika kokea apokalypsi tässä sielussa. En tiedä miten se vaikuttaa fyysiseen olemiseeni täällä pallolla. Ishmael puhui äsken ainakin pois lähtemisestä; pandemiasta selviäminen "jumalaisen vastustuskyvyn" avulla ei ehkä kuulukaan Jumalattaren suunnitelmaan.

        Täytyy katsoa ja ihmetellä.

        >> Tuossa kun eilen olin kaapelitehtaalla ja sitten sieltä poistuessani vastaan tuli tälläsia Ammaa-hihhuleita: Niiden naamoista loisti tyypillinen uskis-idiotismi.

        Ihan oikeasti Ganda, olen saanut tarpeekseni uskiksista. Se on mennyt, mikä mennyt, uskikset on vailla sielua; ihmisyys on heiltä mennyt ohi.

        >> Itseäni ei todellakaan kiinnosta mikään lälly jeesustelu, varsinkaan tällaisena aikana.

        jep. Se viimeöinen kohtaaminen Jumalattaren kanssa oli jotain. Hän työnsi sormensa hiuksiini ja nosti; ja päänahka säkenoi viileää tulta.

        >> Kun Jeesus palaa hän nolaa ihmisten *viisaat* ja saattaa heidät häpeämään! NÄIN TULEE KÄYMÄÄN!

        Ganda, Jeesus kävi sahaja yogassa, toinen tuleminen tapahtui, 2000-2004, mutta Jeesus tympeytyi nähdessään ihmiset, ja painui takaisin taivaaseen, ja sanoi ettei enää tule tähän maailmaan.

        Vitsi on siinä, että ihmiset eivät tule saamaan mitään.


      • sahajajoogi
        Jäsen2218 kirjoitti:

        "Ja jos jotain pahaa tapahtuu tai pimeys ympäröi sinut, on tiettävästi vain yksi pelastava nimi, joka meille on annettu. Ja sen nimenhän sinä tiedätkin jo..."

        Voihan perse, tekstisi vaikutti asialliselta, mutta oliko tämä sittenkin kristillistä piilopropagandaa?

        Zinnia.

        >>> Ja sen nimenhän sinä tiedätkin jo..."


      • kristitty**
        sahajajoogi kirjoitti:

        Zinnia.

        >>> Ja sen nimenhän sinä tiedätkin jo..."

        Minä en ainakaan tiedä mitä Zinnia tarkoittaA? Voitko kertoa meille, jotka eivät vielä tiedä :)


      • sahajajoogi
        kristitty** kirjoitti:

        Minä en ainakaan tiedä mitä Zinnia tarkoittaA? Voitko kertoa meille, jotka eivät vielä tiedä :)

        Kesäpäivien hellettä Jasnaja Poljassa; sinisiä kukkia tyttöjen hiuksissa, se tarkoittaa teetä ja isoja paloja lohkottua sokeria, ja salaperäisiä vyöhykkeitä, joille ei ole menemistä, koska ei ole proopuskaa, ja ulkoavaruuden zombit tekevät siellä kiusaa.

        Sitä se tarkoittaa; kaikkea sellaista mitä ei kristitty mielikuvitus voi aavistaa, sen aavistaa bolshevistinen mielikuvitus, joka on punainen kuin karhuntalja.


      • zinnia
        sahajajoogi kirjoitti:

        Kesäpäivien hellettä Jasnaja Poljassa; sinisiä kukkia tyttöjen hiuksissa, se tarkoittaa teetä ja isoja paloja lohkottua sokeria, ja salaperäisiä vyöhykkeitä, joille ei ole menemistä, koska ei ole proopuskaa, ja ulkoavaruuden zombit tekevät siellä kiusaa.

        Sitä se tarkoittaa; kaikkea sellaista mitä ei kristitty mielikuvitus voi aavistaa, sen aavistaa bolshevistinen mielikuvitus, joka on punainen kuin karhuntalja.

        Kuule ihan tavallinen ihminen olen, iloinen siitä ja onnellinen ihmisyydestäni ja elämästäni. Ajatukset kaukana kristillisestä propagandasta ja punaisesta bolshevismista, jonninjoutavasta monimutkaisesta symbolisesta ajattelusta. Taidampa mennä tästä ensin haukkaamaan palan korvapuustia ja sitten kakalle. Aah.


      • zinnia
        sahajajoogi kirjoitti:

        >> Itse olen päätynyt omalla kohdallani, että elän täällä maanpäällä vaan ihan vit*ullakseni niille jotka pilkkaavat ja tuomitsevat minut.

        Ganda, niinhän minäkin elän. Mutta tiedätkö viime yönä olin samadhissa istuin pimeässä olohuoneessa, niin alkoi mennä sellainen sininen ekstaasi läpi joka solun tässä ruumissa, ja NÄIN Jumalattaren säihkyvässä viitassaan; ja Jumalatar sanoi että mun on mahdollisuus ja aika kokea apokalypsi tässä sielussa. En tiedä miten se vaikuttaa fyysiseen olemiseeni täällä pallolla. Ishmael puhui äsken ainakin pois lähtemisestä; pandemiasta selviäminen "jumalaisen vastustuskyvyn" avulla ei ehkä kuulukaan Jumalattaren suunnitelmaan.

        Täytyy katsoa ja ihmetellä.

        >> Tuossa kun eilen olin kaapelitehtaalla ja sitten sieltä poistuessani vastaan tuli tälläsia Ammaa-hihhuleita: Niiden naamoista loisti tyypillinen uskis-idiotismi.

        Ihan oikeasti Ganda, olen saanut tarpeekseni uskiksista. Se on mennyt, mikä mennyt, uskikset on vailla sielua; ihmisyys on heiltä mennyt ohi.

        >> Itseäni ei todellakaan kiinnosta mikään lälly jeesustelu, varsinkaan tällaisena aikana.

        jep. Se viimeöinen kohtaaminen Jumalattaren kanssa oli jotain. Hän työnsi sormensa hiuksiini ja nosti; ja päänahka säkenoi viileää tulta.

        >> Kun Jeesus palaa hän nolaa ihmisten *viisaat* ja saattaa heidät häpeämään! NÄIN TULEE KÄYMÄÄN!

        Ganda, Jeesus kävi sahaja yogassa, toinen tuleminen tapahtui, 2000-2004, mutta Jeesus tympeytyi nähdessään ihmiset, ja painui takaisin taivaaseen, ja sanoi ettei enää tule tähän maailmaan.

        Vitsi on siinä, että ihmiset eivät tule saamaan mitään.

        Mikä ja kuka on tämä "säihkyvä jumalatar", joka antaa itsetään vihjeitä henkisen tien edistyneille kuljeksijoille samadhissa? Ammakin on saanut näyn jumalattaresta ennen sulautumistaan tähän. Onko uusia "Äitejä" siis odotettavissa lähiaikoina? Onko kyseinen jumalatar Devi, vai voiko hänet ymmärtää myös kirkastuneeksi Neitsyt Mariaksi? Onko hän ihmiskunnan säälivä rakastaja ja puolestapuhuja, vai onko hänen pyrkimyksensä vieraannuttaa sielu ihmiskunnasta ja repäistä se Brahmanin syleilevään valtamereen? Ja kerro lisää samadhista, jos jaksat.


      • Sahaja_Y
        zinnia kirjoitti:

        Mikä ja kuka on tämä "säihkyvä jumalatar", joka antaa itsetään vihjeitä henkisen tien edistyneille kuljeksijoille samadhissa? Ammakin on saanut näyn jumalattaresta ennen sulautumistaan tähän. Onko uusia "Äitejä" siis odotettavissa lähiaikoina? Onko kyseinen jumalatar Devi, vai voiko hänet ymmärtää myös kirkastuneeksi Neitsyt Mariaksi? Onko hän ihmiskunnan säälivä rakastaja ja puolestapuhuja, vai onko hänen pyrkimyksensä vieraannuttaa sielu ihmiskunnasta ja repäistä se Brahmanin syleilevään valtamereen? Ja kerro lisää samadhista, jos jaksat.

        >> Ja kerro lisää samadhista, jos jaksat.

        En. Lopetin avoimen politiikan viime viikolla. Jos joku haluaa tietää, juoskoon perässäni. Ken etsii, löytää.


      • Sahaja_Y
        zinnia kirjoitti:

        Kuule ihan tavallinen ihminen olen, iloinen siitä ja onnellinen ihmisyydestäni ja elämästäni. Ajatukset kaukana kristillisestä propagandasta ja punaisesta bolshevismista, jonninjoutavasta monimutkaisesta symbolisesta ajattelusta. Taidampa mennä tästä ensin haukkaamaan palan korvapuustia ja sitten kakalle. Aah.

        >> Ajatukset kaukana kristillisestä propagandasta ja punaisesta bolshevismista, jonninjoutavasta monimutkaisesta symbolisesta ajattelusta.

        Seilaan tällä hetkellä Äiti Abigailin kanssa maissipelloilla, syön tähkiä; ja aion edetä vielä syvemmälle monimutkaiseen ajatteluun/ vielä hämärämpään symboliikkaan, ilman pelkoa, ja aivan yksin, vaikka muu ihmiskunta jäisi 100 km taakse.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe