Mikä vitamiini auttaa akneen?

Mikämikä?

No niin. On kokeiltu Apocycliniä, Fucidinia, Skinorenia ja Roaccutania. Finnit häviää jokaisen kuurin ajaksi, mutta heti kuurin jälkeen naama on entistäkin kukkeampi. Ihotautilääkärikin nosti jo kädet pystyyn. Pakottaa niin pirusti nenän ympäriltä, leuasta, otsasta ja suupielista, kun naama on täynnä isoja paksuja finnejä. Jos yksi paranee, tulee kaksi uutta tilalle. Helvetti.

Tämä akne ei ole hygieniasta kiinni, se on tutkittu ja todettu. Kysymys on hormoneista ja ihon ravintotasapainosta. Muistan joskus kuulleeni, että joku tietty vitamiini auttaa akneen. MIKÄ vitamiini se on? Saako ilman reseptiä ja mistä?

Iso kiitos sille, joka tietää tämän vitamiinijutun!

20

19040

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeiltu on

      auttavat ainakin. Saapi apteekeista ilman reseptiä.

      • Kokeiltu on

        Jos iho on pahana, kannattaa kysyä ihan antibioottikuuria. Rauhoittaa akuutin tilanteen. Ja muista terveelliset elämäntavat: kevyt ruokavalio ja liikunta.


      • niiniu

        kuinka monta milligrammaa päivässä sinkkiä tulisi ottaa? multivitassa näkyy olevan 15mg...


      • Anonyymi

        niin mitkä auttavat ainakin??


    • näin olen lukenut

      sinkki, seleeni ja A-vitamiini parantavat ihon uusiutumiskykyä. On kuulemma todettu että akneihoisilla sinkin määrä on jostain syystä pienempi kuin yleensä. Seleeni tukee sinkin vaikutusta ja A-vitamiiniahan on ROASSAKIN. Tai ainakin a-vitamiini johdannaista.

      • vinni

        Päivässä, siitä A-vitaamiinia. Tai vaihtoehtoisesti haet kaikki vitamiinit erikseen apteekista. A, B, C, D, K,- ja hiven,sun muut aineet päälle vielä niin luulis auttavan moneen vaivaan. saa ainakin oikeat määrät kun voi itse annostella. ei mitään monivitamiineja vaan erikseen ja tarpeeksi suuret määrät jo lähtee väsymykset fvinnit ja kaikk muut taurit. ei mitään poppatuotteita joissa vain hikan jotain ja loput kusetusta ja maksavat maltaita..


      • sofii
        vinni kirjoitti:

        Päivässä, siitä A-vitaamiinia. Tai vaihtoehtoisesti haet kaikki vitamiinit erikseen apteekista. A, B, C, D, K,- ja hiven,sun muut aineet päälle vielä niin luulis auttavan moneen vaivaan. saa ainakin oikeat määrät kun voi itse annostella. ei mitään monivitamiineja vaan erikseen ja tarpeeksi suuret määrät jo lähtee väsymykset fvinnit ja kaikk muut taurit. ei mitään poppatuotteita joissa vain hikan jotain ja loput kusetusta ja maksavat maltaita..

        kun syön multivitaa.. voinko sen lisäksi vielä hommata sinkkiä, a-vitamiinia yms. mitä mainitsitte? vai syönkö sitten liikaa vitamiineja? niissähän pitäisi olla koko päivän saantisuositus.. naama kyllä on ja pysyy entisellään. oletteko kokeillut niitä omega 3 yms rasvahappoja? olen kuullut niistä, mutta ovat ihan outoja minulle..


      • CJP
        sofii kirjoitti:

        kun syön multivitaa.. voinko sen lisäksi vielä hommata sinkkiä, a-vitamiinia yms. mitä mainitsitte? vai syönkö sitten liikaa vitamiineja? niissähän pitäisi olla koko päivän saantisuositus.. naama kyllä on ja pysyy entisellään. oletteko kokeillut niitä omega 3 yms rasvahappoja? olen kuullut niistä, mutta ovat ihan outoja minulle..

        ... että monet aknenhoito tabut (roaccutan, tetralysal..) ovat A-vitamiini johdannaisia, joten jos on esim Roaccutan kuuri takana niin A-vitamiini on jo kokeiltu juttu.


      • aaa
        sofii kirjoitti:

        kun syön multivitaa.. voinko sen lisäksi vielä hommata sinkkiä, a-vitamiinia yms. mitä mainitsitte? vai syönkö sitten liikaa vitamiineja? niissähän pitäisi olla koko päivän saantisuositus.. naama kyllä on ja pysyy entisellään. oletteko kokeillut niitä omega 3 yms rasvahappoja? olen kuullut niistä, mutta ovat ihan outoja minulle..

        Niin eli B-vitamiineja kannattaa kokeilla. Mulla ainakin auttaa jonkin verran ihon kuntoon, jos ottaa reilusti B-vitamiinia (1-3 kpl päivässä) tavallisen multivitamiinin lisäksi. Eikä ainakaan tule kalliiksi kokeilla vähän aikaa. Noissa yhdistelmätabuissa on aika vähän B-vitamiinia ja kun kyseessä on vesiliukoinen vitamiini (C ja B ovat näitä) niin saa ottaa ihan reilusti yliannoksenkin ja loput poistuu pissan mukana... A-vitamiinien ja muiden kanssa olkaa varovaisia koska ne varastoituu elimistöön ja yliannostuksesta tulee haittavaikutuksia!


      • minätiedän!
        aaa kirjoitti:

        Niin eli B-vitamiineja kannattaa kokeilla. Mulla ainakin auttaa jonkin verran ihon kuntoon, jos ottaa reilusti B-vitamiinia (1-3 kpl päivässä) tavallisen multivitamiinin lisäksi. Eikä ainakaan tule kalliiksi kokeilla vähän aikaa. Noissa yhdistelmätabuissa on aika vähän B-vitamiinia ja kun kyseessä on vesiliukoinen vitamiini (C ja B ovat näitä) niin saa ottaa ihan reilusti yliannoksenkin ja loput poistuu pissan mukana... A-vitamiinien ja muiden kanssa olkaa varovaisia koska ne varastoituu elimistöön ja yliannostuksesta tulee haittavaikutuksia!

        A-vitamiini voi auttaa akneen, mutta vaikka söisit a-vitamiini tabletteja ihon kunto ei välttämättä kohene, sillä jokin(en tiedä mikä) estää sen kulkeutumista ihoon, joten sitä pitäisi saada suoraan iholle ulkoisesti --> bellavita voiteessa(apteekista) on a-vitamiinia, joka voi tehota paremmin kuin tabletit.


    • Aknekasvo

      Kavin laakarilla taalla Japanissa, jossa ei ole laakitysta akneen. Suomessa olen kayttanyt Tetrasylia ja Skinoren-voidetta. Taalla laakari kehoitti syomaan B1 ja B6 -vimiineja. Hoidoksi nappyloille maarasi iltaisin rikkiliuosta ja aamuisin antibioottia.

    • vitamiiinejä
    • Superfoodman

      Merileväuute ja spiruliina pitävät sisällään paljon vitamiineja ja kivennäisaineita jotka ainakin imeytyvät tehokkaasti ja auttavat aknen hoidossa... Myös A-, B-, C- ja D-vitamiinien pitäisi olla tehokkaita aknea vastaan... Lueskelin täältä jos kiinnostaa: http://www.ihanaterveys.fi/index.php?document=vitamiinit_akne

    • D-vitamiinia auttaa

      Lastenlääkäri: Lasten D-vitamiinin saantisuositusta nostettava
      http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011061613903446_rb.shtml

      Muuttuiko mikään uusien D-vitamiinisuositusten myötä?
      http://www.terveysportti.fi/xmedia/duo/duo99587.pdf



      Tässä L.A:n luotettavuus:

      "The doses of sunshine or oral vitamin D3 used in healthy children should be designed to maintain 25(OH)D levels above 50 ng/mL. As a rule, in the absence of significant sun exposure, we believe that most healthy children need about 1,000 IU of vitamin D3 daily per 11 kg (25 lb) of body weight to obtain levels greater than 50 ng/mL. Some will need more, and others less. In our opinion, children with chronic illnesses such as autism, diabetes, and/or frequent infections should be supplemented with higher doses of sunshine or vitamin D3, doses adequate to maintain their 25(OH)D levels in the mid-normal of the reference range (65 ng/mL) — and should be so supplemented year-round (p. 868)."

      - Cannell JJ, Vieth R, Willett W, Zasloff M, Hathcock JN, White JH, Tanumihardjo SA, Larson-Meyer DE, Bischoff-Ferrari HA, Lamberg-Allardt CJ, Lappe JM, Norman AW, Zittermann A, Whiting SJ, Grant WB, Hollis BW, Giovannucci E. Cod liver oil, vitamin A toxicity, frequent respiratory infections, and the vitamin D deficiency epidemic. Ann Otol Rhinol Laryngol. 2008 Nov;117(11):864–70.


      Ja kyllä on edullista ja postituskulut 3,20.

      http://www.iherb.com/Vitamin-D

    • kalanmaksaöljy
    • paha acne

      Mulla oli tosi paha akne rinta ja selkä aina pahana ja olen miettiny tätä jo pitkään. Kesäisin kun ottaa aurinkoa niin iho paranee,mutta sitten menee taas pirun huonoon kuntoon talveksi ja yhden antibioottikuurinkin vetässy. Eikä Mitään auta aina menee uudelleen huonoon kuntoon.Noh nyt olen tajunut että kyllä se jostain on johduttava,enkä halua syödä mitään lääkkeitä. Näillä minä pääsin eroon acnesta juomalla todella paljon vettä,Syömällä paljon hedelmiä,vihanneksia Esim porkanoita,Apelsiineja,niistä saa C ja A vitamiinia.Liikunta auttaa myös Ja kannattaa päästä eroon Roskaruuasta ja Limppareista.

    • D-vitamin 100µg

      Hyviä rasvoja:

      Kala, pähkinät, siemenet, manteli, avokado, kylmäpuristetut öljyt (hampunsiemen, oliivi, pellavansiemen, camelina, rypsi, kookos). Kylmäpuristuksen ansiosta öljyn rasvahappokoostumus ja vitamiinit säilyvät luonnollisessa muodossaan. Eläinrasvat (luomu parasta). EI MARGARIINIA

      Hyvää rasvaa tulisi saada n. 1 g painokiloa (normaali paino) kohti, jotta välttämättömien rasvahappojen saanti turvattaisiin ja tämä ei mitenkään täyty "kevytmyrkyillä". Tämä rasva on ruoansulatuksen, aivojen, solujen ja aineenvaihdunnan kannalta välttämätöntä. Mm. hormonaalisten viestien toimivuus on kiinni rasvasta. Ylimääräinen ravintona nautittu rasva ei varastoidu elimistöön rasvana, ainoa terveysriski siitä on arakidonihapon nousun takia tuleva tulehdusherkkyys. Sokerina (hiilihydraatti) nautittu ylimäärä muuttuu elimistössä triglyseriksi, joka varastoituu rasvasoluihin ja lisää siten rasvamassaa kehossa. Tämä triglyseri on sitä rumaa rasvaa, joka aiheuttaa monenlaisia terveysongelmia.

      Levite leivän päälle:

      100g voita
      1 dl kylmäpuristettua (luomu) oliiviöljyä tai rypsiöljyä
      0,5-1 dl vettä
      Huoneenlämpöisenä tehosekoittimessa sekoitetaan ainekset keskenään ja eikun nauttimaan. Voi myös käyttää erilaisia yrttejä ja mausteita maustamiseen.


      _________________________________________________________________________________________________________________________________

      Hyviä hiilihydraatteja:

      Kasvikset, hedelmät ja marjat.

      Omatekoiseen mysliin/smoothieeen ravintorikkaita ainesosia:
      Pähkinä- ja mantelijauheet
      Murskatut pähkinät, mantelit ja siemenet
      Marjajauheet ja marjat
      Viherjauheet (ohranoras, vehnänoras, spirulina,Vihreä Helmi C.G.F. klorella )
      Kookosjauho (hiutaleet)
      Leseet

      Optimaalinen rasvan, proteiinin ja hiilihydraattien saanti vuorokaudessa:
      Rasvaa 40-80 grammaa.
      Proteiinia 80-120 grammaa.
      Hiilihydraattia 70-150 grammaa

      Miten verensokerin saa pidettyä tasaisena?
      Aloittamalla ruokailu aina proteiinipitoisella ruoalla saadaan maksaan varastoitunut glykogeeni verenkiertoon glykoosiksi (verensokeriksi). Näin vapautunut varastotila saadaan hiilihydraateista tulevan sokerin varastoksi eikä verensokeri nouse. Vähähiilihydraattisen ruokavalion teho painonhallinnassa perustuu siihen, että se vaikuttaa elimistön insuliinintuotantoon. Insuliini on "lihotushormoni", jota ilman ihminen ei liho. Jos ihmisen elimistö erittää liikaa insuliinia, paino nousee. Kun vähennät ruokavaliossa hiilihydraattien määrää, insuliinin eritys alkaa laskea automaattisesti. Insuliinitason laskiessa elimistö tasapainottuu ja alkaa polttaa rasvoja.


      Ja D-vitamiinia

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/D3.htm

    • finniiiit!

      Jos Roaccutan tai oricyclin 1g ei auta (ja olet miespuoleinen) auttaa vain pidempi roaccutan kuuri...ei muu.
      Jos ei roaccutan tai oricyclin 1g auta (ja olet tyttö) on aika ihme, mutta voi kokeilla yhdistelmäpillereitä (joita ei voi migreeniaurapot eikä tupakoivat käyttää)...mutta jos ehkäsypilleri ei auta, auttaa vaan pidempi roaccutan kuuri...

      • aknekonstit

        Jes. Kyllä se on lääke eikä vitamiini mikä akneen auttaa. Elämä on yleisesti sairaampaa kuitenkin jos ei popsi kalaa eikä d-vitamiinia.


    • TehokaslääkeASD2

      Kokeilkaa akneen myös ACD-2 ja ASD-3 lääkettä, tämä on todella tehokas moniin ulkoisiin ja sisäisiin sairauksiin iho ongelmista jopa syövän hoitoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1047
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      930
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      796
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      710
    Aihe