Miehelle 60 v. lahja??

Helppivä

Voisitteko auttaa minua vaikeassa asiassa... Nimittäin minun pitäisi keksiä mieheni kanssa mieheni isälle 60 -vuotis lahja. Kyseessä on mies, jolla oikeastaan jo on kaikkea mahdollista. Hän ei käytä koruja, ei erityisemmin urheile tai ei ole mitään erityisiä mielenkiinnon kohteita. Hän on ylemmässä asemassa työpaikalla, joten ei hän ihan köyhä ole. On siis itsellään varaa ostaa arvokkaampia juttuja.

Mutta jotta lahjamme hänelle ei olisi ihan nössö, kaipaisin hieman vinkkejä.

Voisitteko auttaa minua??

50

83434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TJS

      Itselläni oli juuri samanlainen ongelma. Isäni täytti 60v. Hänellä on kaikkea ja hyvässä asemassa olevana miehenä hän ei tarvitse mitään.

      Ongelma ratkesi sillä kun lahjaksi järjestimme yllätysjuhlat sukulaisten ja ystävien kesken. Isäni on elämänsä aikana itse järjestänyt paljon kaikkea mutta koskaan hänelle ei ole järjestetty yllätysjuhlia.Varasimme ihastuttavan ja intiimin tilausravintolan vanhasta navettamijlööstä vain meidän käyttöön. Kokki valmisti meille erittäin herkullisen illallisen jonka jälkeen sitten saunottiin ja istuttiin iltaa. Lahja oli täydellinen mihelle jolla on kaikkea ja joka tykkää herkullisesta ruuasta ja hyvästä seurasta.

      Muutoinkin elämykselliset lahjat ovat mieleenpainuvampia kuin tavarat. Eräälle ystävällemme ostimme kuumailmapallolennon.

    • Rouva Dostojevski

      Tätä olen ehdottanut ennenkin, mutta ehdotan taas kun on mielestäni hyvä idea moneen tilanteeseen. Kootkaa valokuva-albumiin kuvia lahjan saajan elämän varrelta. Lapsuudesta, nuoruudesta, rippikuva, hääkuva, lasten ja sisarusten kuvia jne.

      • S.S.

        ...eivät sovi tälle kyseiselle henkilölle. He eivät osaa arvostaa juurikaan valokuvia, eikä meillä ole edes mahdollisuutta penkoa mitään vanhoja kuvia mieheni isästä. Ja mitä tuohos yllätysjuhla -juttuun tulee, niin mieheni isä kustantaa koko perheelle Tallinnan matkan ja hotelliyöpymisen. Että se niistä juhlista.

        Onko mitään muita ehdotuksia? Mieheni äidin kanssa päädyttiin tänään siihen, että ostetaan lahjakortti jalkahoitoon. Se on hyvä lahja, mutta mielestäni liian tylsä annettavaksi pelkästään sellaisenaan. Kaipaa jonkun lisukkeen, mutta minkä? Jalkojenhoitotuotteita?


      • Rouva Dostojevski
        S.S. kirjoitti:

        ...eivät sovi tälle kyseiselle henkilölle. He eivät osaa arvostaa juurikaan valokuvia, eikä meillä ole edes mahdollisuutta penkoa mitään vanhoja kuvia mieheni isästä. Ja mitä tuohos yllätysjuhla -juttuun tulee, niin mieheni isä kustantaa koko perheelle Tallinnan matkan ja hotelliyöpymisen. Että se niistä juhlista.

        Onko mitään muita ehdotuksia? Mieheni äidin kanssa päädyttiin tänään siihen, että ostetaan lahjakortti jalkahoitoon. Se on hyvä lahja, mutta mielestäni liian tylsä annettavaksi pelkästään sellaisenaan. Kaipaa jonkun lisukkeen, mutta minkä? Jalkojenhoitotuotteita?

        Entä parturin tekemä parranajo, järjestyisiköhän sellainen siellä Tallinnassa?


      • Zembo
        Rouva Dostojevski kirjoitti:

        Entä parturin tekemä parranajo, järjestyisiköhän sellainen siellä Tallinnassa?

        Tallinnassa ja Eestissä ei tehdä partureissa veitsellä parranajoja, koska touhu on lailla kielletty, ilmeisesti Eestin pahan HIV -tilanteen vuoksi.

        Suomen puoleltahan tuota mainiota palvelua onneksi vielä saa. Itse asiassa ko. palvelu on kokemassa uutta tulemista.


      • UllaS

        Hyvä idea!
        Valokuvat ovat säväyttvä lahja kun niissä on tärkeitä ihmisiä ja hetkiä elämän varrelta. Tuosta tuli edelleen mieleen, että parhaista kuvista (esim. perheenjäsenistä) voi koostaa vaikka upean perhepotretin, jonka voi maalauttaa aidoksi tauluksi! Katso esim. http://www.arttailor.com


      • ??
        S.S. kirjoitti:

        ...eivät sovi tälle kyseiselle henkilölle. He eivät osaa arvostaa juurikaan valokuvia, eikä meillä ole edes mahdollisuutta penkoa mitään vanhoja kuvia mieheni isästä. Ja mitä tuohos yllätysjuhla -juttuun tulee, niin mieheni isä kustantaa koko perheelle Tallinnan matkan ja hotelliyöpymisen. Että se niistä juhlista.

        Onko mitään muita ehdotuksia? Mieheni äidin kanssa päädyttiin tänään siihen, että ostetaan lahjakortti jalkahoitoon. Se on hyvä lahja, mutta mielestäni liian tylsä annettavaksi pelkästään sellaisenaan. Kaipaa jonkun lisukkeen, mutta minkä? Jalkojenhoitotuotteita?

        Koko vartalo hoito,elikkä hierontaa ,jalkojen hoito ,kasvojenkin hoito mahdollisesti.


      • reettamaijaleena
        S.S. kirjoitti:

        ...eivät sovi tälle kyseiselle henkilölle. He eivät osaa arvostaa juurikaan valokuvia, eikä meillä ole edes mahdollisuutta penkoa mitään vanhoja kuvia mieheni isästä. Ja mitä tuohos yllätysjuhla -juttuun tulee, niin mieheni isä kustantaa koko perheelle Tallinnan matkan ja hotelliyöpymisen. Että se niistä juhlista.

        Onko mitään muita ehdotuksia? Mieheni äidin kanssa päädyttiin tänään siihen, että ostetaan lahjakortti jalkahoitoon. Se on hyvä lahja, mutta mielestäni liian tylsä annettavaksi pelkästään sellaisenaan. Kaipaa jonkun lisukkeen, mutta minkä? Jalkojenhoitotuotteita?

        www.akusandaalit.fi

        Olen ostanut jo usemman parin lahjaksi ja kaikki ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Kiitoksia
        ja kehuja on tullut viikkojenkin jälkeen. Vaikutus on mahtava, unenlaatu on parantunut,
        aineenvaihdunta lisääntynyt, olo nuorentunut, jne.


    • Rouva Dostojevski

      Jos päivänsankari on tupakkamiehiä, niin voisikos antaa lahjaksi vaikka rasian sikareita?

      Tai löytyisiköhän kirjakaupasta jotakin? Sukulaismies sai syntymäpäivälahjaksi kirjan Suomen Majakat, se oli mieleinen koska aihe sivuaa hänen ammattiaan.

    • meridian

      Mites olisi niinkin yksinkertainen idea kuin solmio? Se voisi olla joku huippuhieno, tai sitten hieman humoristinen.

      Huumorilahja olisi myös kävelykeppi, tai knalli ja sateenvarjo.

    • sjk

      itse jos joudun tilanteeseen etten tiedä mitä antaa, kallistun useimmiten ns. eettisen lahjan puolelle. turha käyttää rahojaan johonkin krääsään jota juhlakalu ei todella tarvitse tai voi ostaa itsekin. nämä lahjat menevät ainakin hyvään tarkoitukseen ja varmasti ilahduttavat, ainakin saajaa ulkomailla! :)
      tarkoitan siis nyt näitä lahjaksi lehmä, parempi lahja, kirkon ulkomaanapu ym.!

    • ideoita
      • Laulun lahjaksi saanut.

        Osoitteesta: www.laululahjaksi.suntuubi.com ,voi tilata haluamansa tyylisen laulun taustoineen, riittää kun kertoo laulun saajasta asioita joita haluaa laulussa mainittavan näin siitä syntyy henkilökohtainen ja ikimuistoinen lahja, suosittelen. Sivustolla on esimerkkejä sanoituksista ja voit kuunnella näytteitä tehdyistä lauluista.


      • Suosittelija

    • em
    • surffarivaan....

      Voisittehan teettääkin hänelle lahjan....

      kysykää täältä...

      esapuronvarsi.jouluserver.com

    • asko456

      voit tilata synttäri sankarille hänen omalla nimellään nimikoidun tuotteen www.fysiostick.fi

      suosittelen !!!

      • toisenlainenlahja

    • Et semmosen

      Hei. Minun miehenikin viettää kohta 60 vuotis päiviään ja aioin ostaa hänelle piikkimaton!!!Taitaa itsekin sellaista haluta? ja se olisi hyvä apu akupunktion saantiin?

      • stiinavikström

        www.akusandaalit.fi


    • Jarlsky

      Löytyykö teiltä esim vanhaa valokuvaa kaverista nuorena, esim JPGnä?- teettäkää 3d kasvokuva kristallin sisällä, osoite kristallimaailma.fi - kaveri voi sitten muistella millainen oli naama nuorena kollina.. :D

    • ope-helsinki

      miten olisi leatherman nimikaiverruksella. siinä on elinikäinen takuu, monikäyttöinen, miehinen

    • ope-helsinki

      Kävin katsomassa lahjaideat otsikon yhteydessä mainitusta liikennemerkistä. Lahjaidea oli minusta niin hyvä että tilasin itse sellaisen ystävälleni. Myös katukilpi kuulosti hyvältä idealta, ehkä ostan sellaisen ystävilleni tuparilahjaksi.
      Käy katsomassa olisiko tämä sinulle sopiva www.lahjaliike.fi

      • Mankind317

    • Taulu on arvolahja

      Teetätä persoonallinen taidetaulu, joka kertoo jotain lahjan saajasta. Etsikää sopiva, mukava kuva syntymäpäiväsankarista esim. muistorikas tilannekuva, josta voi muokata tyylitellyn taulun. Onko hänellä jokin rakas tavallinen vapaa-ajanviettotapa vaikkapa mökkeily tai kalastus, johon liittyy hyviä muistoja? Tai entäpä appiukko lastenlasten kanssa puuhallemassa? Saatte takuulla yksilöllisen lahjan. Tällaisia tauluja toteuttaa www.decomar.fi

    • Vinkkivinkkki

      Kaverit teetti häälahjaksi karikatyyritaulun, se kiinnitti kovin kaikkien huomion ja hääpari tykkäs. Googlettamalla varmaan löytyy tekijöitäkin. "erilainen lahjaidea" tai "karikatyyritaulu" tms.

      • Kuuskymppiselle

      • Anonyymi

    • 60 wee myös

      Miehelle miehen lahja!!

      Itse tilasin ukolle crossipyörälla ajon lahjaksi. Äijät kun on ikuisia mahtailijoita, niin nyt oli tilaisuus kokeilla :)
      Opastus oli asiantuntevaa, ja ukki nautti=) ties vaikka harrastukseen intoutuisi (?!)

    • Pomo56

      Yllättäen yksi parhaista lahjoista, joita itse olen saanut, on Hyvejohtajuus-kirja. On netissäkin luettavissa, mutta itse tykkään enemmän selata ihan oikeana kirjana. http://www.hyvejohtajuuskirja.fi/

      Tämän kirjan määrittämä johtajuus on jokaisen kutsumus, mutta toki tulee erityisen tarpeeseen ylemmässä asemassa olevalle. :-)

    • cumulo2

      Kannattaa selata liikelahjatalojen tarjontaa esim:
      www.tinyurl.com/liikelahjat

    • moromoromoromoror

      jos kalastusta ni virvelisettiä ja miehekäs leatherman lamppu siihen on kyllä hyvä ja myös nuo lahjakortit tai käteinen tai ihan ne yllätys-synttärit tai koko suvun yhteisvoimin auto :)

    • vanhentunutmutta!!

      Humoristininen t-paita vastaava vistaprintistä ja aika moiset alennukset sielläkin välillä mutta xxl kokoon asti löytyy ainakin t-paitoja (itse tilasin lahjaksi)

      =)

    • Anita_44
    • kuvataiteen ystävät

      Esimerkiksi muotokuva olisi hieno ja uniikki, sekä pitkäikäinen lahja 60-vuotiaalle merkkipäivälahjaksi!
      Kati Hannila tekee tilaustöinä muotokuvia lyijykynin edulliseen hintaan asiakkaan toiveiden mukaan.
      Muotokuvan voi lähettää postitse minnepäin tahansa Suomea (etenkin koko A4 on helppo postittaa kirjelähetyksenä) .

      Käy tutustumassa verkkokauppaan ja tiedustele muotokuvia:
      www.arthannila.com
      shop(at)arthannila.com

    • Muisteloita

      Itse tykkäsin tuosta Omakirjasta, jolla räätälöitiin sankarille vuosipäiväksi oma kirja. Toki siihen tuli omia kuvia ja tietojakin, mutta tuolta Omakirjan tietokannasta tuli kuvia ja tietoja eri vuosikymmeniltä. Herätti itsessäkin kivoja fiiliksiä 70-luvun mainokset esim.
      Eli osoitteesta omakirja.fi löytyy lisätietoa

    • GustaviIna

      Kuulostaa hankalalta tapaukselta :D Löytyisikö täältä: www.lahjaehdotus.com jotain apua ideointiin?

    • nuorempi sisarus

      Jokusia aikoja sitten sisarussarjamme vanhin täytti tuon 60 vuotta. Hankimme hänelle kuumailmapallolennon. Tosin en ole kysynyt, miltä maailma näytti taatusti ensikertalaiselle tuolla tavoin ilmailevalle, mutta ideoistahan tässä olikin kyse. Niin että mistä kysyä, nuorisotyyliin kvg!

    • eepikö

      Kuus litraa kalanmaksaöljyä.
      Alentaa kolestrolia.

    • Valdeko
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hmm it appears like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything. Do you have any helpful hints for novice blog writers? I'd really appreciate it.

    • Anonyymi

      Hmm it appears like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything. Do you have any helpful hints for novice blog writers? I'd really appreciate it.
      <a href="https://www.compspice.com/2749-2/">https://www.compspice.com/2749-2/</a>

    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä tänne raahataan 16 vuotta vanhoja juttuja? Johan tuon aloittajan appiukko/isä on jo täyttänyt 60-v päivänsä jälkeen jo 65-, , 70- ja 75 v . Liekö jo haudassa?

      • Anonyymi

        Itse etsin tästä keskustelusta lahjaideaa 70 vuotiaalle


    • Anonyymi

      Hän on ylemmässä asemassa työssä! Eikö hän edes vapaa ajalla ole ihminen ihmisten parissa? Riittää 1 ruusu ja itse tehty kortti.Hänellähän on jo kaikki ja hyvät tulot silloin .Kukaan nurkkiinsa ei halua kräsää vaikka ei olisi ylemmässä asemassa töissä.terv. alemassa asemassa työporukoissa olut nainen ja töstä eläkellä..työllä itseni elätänyt sukun kuluu kyllä ylemissä asemissa työssä olevia kuin vakavarasia muten.Mutta ovat sama asia kuin minä.KOIRAN EI KARVOIHIN KATSOMINEn.Terv.itä Helsinki

    • Anonyymi

      Yhtäkkiä annat hänelle kangaskassit, joissa on hauska teksti.

      Tilasin ne Estistä ja sellaiselta nettisivulta kuten riidestkotid.ee

    • Anonyymi

      https://lemmikkikuvat.com sivustolle suositus! Jos sattuu minkään sortin lemmikkejä löytymään niin tuolta esimerkiksi tyyny, taulu tai viltti lemmikin muotokuvalla tosi hauska lahjaideana!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos tekee talvisin pihalla hommia, tai esimerkiksi harrastaa kelkkailua/moottoripyöräilyä niin tämä on huippu!

      https://ignitejacket.com

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe