Itselläni on jo pitkään ollut käytössä asetukset: "Sammuta näyttö 15 minuutin jälkeen." Järjestelmän valmiustila: "Ei koskaan". Sammuta kiintolevy: "Ei koskaan". Lepotila: Ei käytössä.
Olen joskus jostakin lukenut, että mikron kannalta tämä olisi suositeltava ratkaisu. Mutta onko näin saavutettu säästö "hintansa väärtti"? (http://www.outokummunenergia.fi/asiakaspalvelu/eurolaskuri.html)H
Olisi mielenkiintoista kuulla asiantuntijan mielipide/ohje siitä, mikä hänen mielestään on paras ratkaisu asiassa.
Vaihtoehtoja (Win2000) tässä mielessä on kaiketi neljä: 1) Lepotila, 2) Järjestelmän valmiustila, 3) Sammuta kiintolevy ja 4) Sammuta näyttö.
Samat vaihtoehdot lienevät myös XP:ssä.
Jo pelkästään näytön sammuttamisella pitempien käyttökatkojen ajaksi saavutettaneen rahallista säästöä, mutta mitä tämä vaikuttaa itse näyttöön?
Sama koskee muitakin vaihtoehtoja. Onko olemassa mitään yleispätevää ratkaisumallia?
Vastaus voisi tietenkin olla: Riippuu olosuhteista. Veteen piirretty viiva.
Ehkäpä kuitenkin joku vaivautuisi selvittämään asiaa vähän perusteellisemmin.
Virranhallinta >> Valmiustila ym
Vaari
1
213
Vastaukset
- Mezee
voisin kertoa noin yleisesti. Elikkä kaikki elektroniikkaa sisältävät laitteet, ovat herkkiä lämmönvaihtelulle. Lämmövaihtelu on ainoa asia joka stressaa komponentteja merkittävästi, siis noin fyysisesti. Toisinsanoen mitä pitempään laitteessa on virta päällä yhtäjaksoisesti, sitä paremmin se kestää, sillä se pysyy tasalämpöisenä, lämpötilalla ei sinänsä ole merkitystä. Jatkuva virran sammuttaminen ja päällelaitto rasittaa laitetta huomattavasti, jolloin käyttöikä lyhenee merkittävästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944