Vectra '06, maailman paskin auto?

xxxJPLxxx

Otsikko on ehkä hieman liioiteltu, mutta kerronpa teille oman kokemukseni:

2.2 l automaatti jolla ajettu 700km (viikon vanha) hyytyi lauantai aamuna.

Ko. rakkine oli ollut 1½ h lohkolämppärissä ja ulkona 22 astetta pakkasta kun yritin sitä ensimmäisen kerran käyntiin...virta tuli stereoihin jne. mutta startti ei pyöri. Soitto Opel Assitanceen josta hinausauto paikalle antamaan apuvirtaa, koska vm '06 ei käynnisty jos akun varaus putoaa alle 11.4 voltin !!! Auto käyntiin ja 20 km päähän tankkaamaan...Sama homma, tankkauksen jälkeen paska ei inahdakkaan. Taas soitto Opel Assistanceen (nyt jo hieman vittuuntuneena) josta selviää, että ongelma koskee satoja vm '06 Vectroja joita on hinattu pitkin Suomea korjaamoille, kuten kävi nyt minunkin kohdalla. Ko. tapauksen johdosta kaikki Opelin sijaisautot on otettu käyttöön eikä niitä edes riittänyt kaikille, minäkin sain sijaisautoksi Toyotan (luojan kiitos).

Minä en tekniikasta mitään ymmärrä, mutta eikös jo pelkän radion kuuntelu (jos auto ei ole käynnissä) pudota akun varausta alle 11.4 voltin, saati sitten Suomen pakkaset? Kuinka tälläisia autoja edes pääsee markkinoille?

Onneksi tallista löytyi vm '97 Corsa joka lähti käyntiin kuin palmun alta (vaikka autolla ei oltu ajettu liki kahteen viikkoon eikä siinä edes ole lohkolämppäriä)

56

28466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • otsikkosi

      ollut liioittelua. Kyllä tuollainen vika, sekä 700km:n vankka kokemus autosta riittää tuomioon.
      Ei muuta kun riisikupin ostoon...

    • subbevani

      vaan osta aito japanilainen premium-merkki, siis Subaru. Vm. 2004 Legacyllä takana 36000 km ilman pienintäkään murhetta.

    • Akussa

      ....oli ainakin minulla.
      Tosin autoni on '04 ja teki samaa viime talvena. Kahden Assistance apukäynnistyksen jälkeen menin Opelille ja aikansa tutkittuaan, he eivät löytäneet mitään vikaa. Lopuksi akku vaihdettiin uuteen ja sen jälkeen Veccu on käynnistynyt moitteetta, näistä viime päivien pakkasista huolimatta.

    • Japsiin

      Itellä -97 Carina E 2.0 Automaatti. Ostettaessa mittarissa oli 92000 km. Nyt on 154000 km. Olen vaihtanut kaksi ajovalopolttimoa ja rasvannut takalasin pyyhkijän läpiviennin kun oli kuiva. Jakohihnan vaihdatin liikkeessä ja venttiilinvälykset tarkastin ite, ei tarttenu säätää. Oljyt olen vaihtanu koneeseen ja automaattiin ite ja yhet sytytystulpat. Siinä kaikki. Jarrukengät mennee takaa uusiks keväällä, niissä ei oo paljoa pintaa.

      Toisena autona -85 Daihatsu Charmant 1,6 Automaatti. Nyt mittarissa 385000 km. Olen ajanut sillä ite noin 45000 km. Siitä oon uusinut latausreleen, laturin hiilet ja laakerit, startin solenoidin kontaktipalat, jarrukengät ja pakoputken (ja tuulilasin kun oli kivenhakkaama). Osiin ei oo menny rahaa kun jotain 150 egee kun ei ota tuulilasia laskuihin. Myös kaikki nesteet olen vaihtanut ite ja säätänyt venttilinvälykset. Vanhaksi autoksi melko huoletonta ajoa. Kertaakaan en ole silläkään jäänyt tielle kun on vähän pitänyt huolta siitä.

      • ajomäärään

        Olenkin ajanu sillä noin 55000 kun ostettaessa siinä oli jotain 330000 km.


    • gts turbo

      Tuli eilen pakko käynnistää 04 vectra ilman mitään lämmityksiä -29 pakkasta lähti käyntiin kuin kesällä. 33000km takana ei ongelmia.

    • oppla

      Mielestäni koko auto ei ole paska, jos akku on paska tai akun jännitettä mittaava elektroniikka ei toimi (mitä kyllä epäilen): Seuraavassa lainaus ""Jos sinussa on insinöörin vikaa, niin osta yleismittari. Vuorokauden latauksen jälkeen levänneen akun jännitteen kuuluu olla 12,7 volttia ja latausta kaipaavan akun jännite on 12,2 volttia. Jos mittari näyttää 12 voltin akulle esimerkiksi 9 volttia, on akku viallinen. Jokin kennoista on vaurioitunut. Vaihda akku. Toista lataus ainakin kerran talven aikana.""

      --> Akku on oikeesti tyhjä, jos jännite on 11.4 V! Anna "Opelin" korjaamon mittaa jännite.

      • xxxJPLxxx

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!


      • oppla
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        Olen kuullut tapauksen jossa ajettiin alle 20 km/päivä, auto oli Ford.. Työmatkasi on kyllä mun mielestä aivan riittävän pitkä. (Defalla on tietääkseni myynnissä "lohkosarjaan" ympättynä alykäs laturi, joka pitää akussa virran.)


      • Ouzo
        oppla kirjoitti:

        Olen kuullut tapauksen jossa ajettiin alle 20 km/päivä, auto oli Ford.. Työmatkasi on kyllä mun mielestä aivan riittävän pitkä. (Defalla on tietääkseni myynnissä "lohkosarjaan" ympättynä alykäs laturi, joka pitää akussa virran.)

        Oma työmatkani on 7 kilsaa suuntaansa, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut akun tyhjentymisen kanssa.


      • siinä autossa
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        takuu. Otat toisenmerkkisen sijaisauton ja haet Vectran pois kun lataus taas toimii.
        -On siinä muutakin vikaa, jos istuinlämmittimiä ja takalasinlämmitintä täytyy pitää 45km:n ajan päällä.


      • Sulo
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        Minkä kokoinen akku siinä sun Vectrassa on? Onko 66 ampeerin vai pienempi teholtaan. Itse huomasin, että ohjaustehostin syö virtaa sen verran, että ajovalot vilkkuvat ainakin tyhjäkäynnillä ohjauspyörää veivatessa. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että Opel on laskenut tuon koko sähköjärjestelmänsä pieleen. Taitaa tulla kohta kutsu takuumittauksiin. Tuo myyjän kommentti on hanurista. Kyllä laturin tehtävä on syöttää sen verran virtaa, että sähköntuotto lämmittimet yms. kestää ja pitää akun kunnossa ajossa. 45 km ei ole lyhyt työmatka.


      • on hanurista
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        Kyllä auton laturin pitäisi ladata akku vaikka ajaisi vain 4 km suuntaansa. Minulla ainakin piisasi virta tuollaista työmatkaa ajettaessa.


      • kepu
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        Hopplaa, sano....

        Nyt kun vielä uskaltaisit kertoo kuka toi automyyjä oli, tai jos et uskalla niin sano edes missä opel-liikkeessä on muka töissä.


      • näin.
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Keskusteltuani automyyjän kanssa vika selvisi: On ihan normaalia että auton akku tyhjenee jos sillä ajetaan lyhyttä matkaa istuin- ja takalasinlämmitin päällä, ei se ole auton vika! - Ajan n. 90 km päivässä (työmatkaa yhteen suuntaan 45 km) ja se on sitten liian lyhyt matka Vectran akun lataamiseen...Hyvä että syy selvisi, täytyy varmaan pidentää työmatkaa!

        Tuntuu uskomattomalta millaista skeidaa automyyjät/huollot päästävät suustaan.Itse ajoin ennen Opelilla ja kyllästyin täysin näihin selityksiin.Ymmärtäisin jos Webasto olisi pari tuntia päällä ja sitten ajaisi minuutin niin silloin akku pikkuhiljaa tyhjentyisi.No eipä nuo osanneet aikoinaan selittää miksi auto ei lähtenyt käyntiin kovilla pakkasilla kun oli lohko päällä, ilman lämmitystä lähti kuin palmun alta.Joten käynnistelin ilman lohkolämmitintä ja koska kyseessä oli työsuhdeauto niin so what, kulukoon moottori ja menköön bensaa.Todettakoon kuitenkin että Vectra sinänsä oli ihan jees mutta kynnys ottaa Opel uudestaan on aika korkea.


      • xxxJPLxxx
        Sulo kirjoitti:

        Minkä kokoinen akku siinä sun Vectrassa on? Onko 66 ampeerin vai pienempi teholtaan. Itse huomasin, että ohjaustehostin syö virtaa sen verran, että ajovalot vilkkuvat ainakin tyhjäkäynnillä ohjauspyörää veivatessa. Jotenkin mulla on sellainen tunne, että Opel on laskenut tuon koko sähköjärjestelmänsä pieleen. Taitaa tulla kohta kutsu takuumittauksiin. Tuo myyjän kommentti on hanurista. Kyllä laturin tehtävä on syöttää sen verran virtaa, että sähköntuotto lämmittimet yms. kestää ja pitää akun kunnossa ajossa. 45 km ei ole lyhyt työmatka.

        akku siinä oli ja sen ne vaihtoivat uuteen, sanoivat että siinä se vika "todennäköisesti" on...aika kumma kun auton tietokonesysteemit eivät kerro jos akku ei ota latausta vastaan tai purkaa sitä epänormaalisti, kun kerran vaikeampiakin asioita pystytään selvittämään?


    • tajua.

      Siis vikahan ei ole autossa vaan akussa. Moni muukaan auto ei lähde käyntiin jos voltit putoaa.

      • et tajua

        että muissa uusissa autoissa ei näin tapahdu.


      • xxxJPLxxx

        Jos auto ei käynnisty, vika on autossa (tai tässä tapauksessa Opelin laadunvalvonnassa)


      • Peksi
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Jos auto ei käynnisty, vika on autossa (tai tässä tapauksessa Opelin laadunvalvonnassa)

        Vika on akussa ja akun valmistajan laadunvalvonnasta.

        Ja se, että auto ei starttaa alijännitteisellä akulla, ei ole vika. Opeleissa tietokonejärjestelmä estää starttaamisen alijänniteisellä akulla, jottei kone särkyisi ja ohjelmat sekoaisi.


      • xxxJPLxxx
        Peksi kirjoitti:

        Vika on akussa ja akun valmistajan laadunvalvonnasta.

        Ja se, että auto ei starttaa alijännitteisellä akulla, ei ole vika. Opeleissa tietokonejärjestelmä estää starttaamisen alijänniteisellä akulla, jottei kone särkyisi ja ohjelmat sekoaisi.

        Nykyisissä autoissa kymmenet, jopa sadat komponentit teetetään alihankkijoilla, tuon logiikan mukaan minkäänlainen vika ei johdu autosta vaan alihankkijasta, jos esim. automaattivaihteiston kanssa on ongelmia, niin eikö sekään ole auton vika kun ko. laatikko ostetaan muualta, kuten akkukin?

        Minä taas hankin auton kokonaisuutena, jos se ei toimi, vika on autossa.


      • merkki
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Nykyisissä autoissa kymmenet, jopa sadat komponentit teetetään alihankkijoilla, tuon logiikan mukaan minkäänlainen vika ei johdu autosta vaan alihankkijasta, jos esim. automaattivaihteiston kanssa on ongelmia, niin eikö sekään ole auton vika kun ko. laatikko ostetaan muualta, kuten akkukin?

        Minä taas hankin auton kokonaisuutena, jos se ei toimi, vika on autossa.

        OPEl..Oho Pakkasta Empäs Lähekkää!!!eli ei ooppelia tajutkaa ihmiset jo!!!


      • osku
        et tajua kirjoitti:

        että muissa uusissa autoissa ei näin tapahdu.

        Jaa ettei muissa merkeissä miksiköhän näitä muun
        merkkisiä sitten kuljetettiin pakkaspäivinä
        hinaus autoilla ,uuden karheita autoja
        Itse en kyllä nähnyt ainuttakaan opelia kyydissä.


      • röpö
        merkki kirjoitti:

        OPEl..Oho Pakkasta Empäs Lähekkää!!!eli ei ooppelia tajutkaa ihmiset jo!!!

        Haista haiseva paska Opel on yksi parhaista
        talvi autoista.Oletko itsekkin saanut joskus
        opelilta käynnistys apua romuusi ja olet siksi
        kovin katkera.


      • Opelixman, toistaiseksi :(
        Peksi kirjoitti:

        Vika on akussa ja akun valmistajan laadunvalvonnasta.

        Ja se, että auto ei starttaa alijännitteisellä akulla, ei ole vika. Opeleissa tietokonejärjestelmä estää starttaamisen alijänniteisellä akulla, jottei kone särkyisi ja ohjelmat sekoaisi.

        No kyllähän Opel minun mielestäni on vastuussa olipa kyseessä mikä osa tahansa, niin laatua pitää valvoa. Ei asia voi olla niin että syytetään jokaista osan käsittelijää/valmistajaa/toimittajaa...tai kyllähän voi syyttää, mutta vastuu mielestäni pelkästään Opelin. Opel sitten selvittäköön asiat alihankkijoittensa ym. kanssa eikä asikas tarvitse kärsiä.


      • viaton
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Nykyisissä autoissa kymmenet, jopa sadat komponentit teetetään alihankkijoilla, tuon logiikan mukaan minkäänlainen vika ei johdu autosta vaan alihankkijasta, jos esim. automaattivaihteiston kanssa on ongelmia, niin eikö sekään ole auton vika kun ko. laatikko ostetaan muualta, kuten akkukin?

        Minä taas hankin auton kokonaisuutena, jos se ei toimi, vika on autossa.

        on vika, tai akussa,,


    • xxxJPLxxx

      Tänää sunnuntaina, ulkona -27 astetta, autokatoksessa -22 astetta ja auto lämmityksessä 2h, niin ei puhettakaan että paska olisi inahtanutkaa. Taas soitto Opel Assistanceen ja hinausauto paikalle että päästiin perheen kanssa kauppaan. Autolla ajettu vajaat 2tkm ja kolmas kerta kun se käynnistetään hinausautolla, Paskan huollossa vaan selittelevät että akkuvika, akkuvika...

      • Opel never again

        1 kk vanha Vectra on myös jäänyt 3 kertaa aamulla kuolleena parkkiin ja taksilla töihin. Kertokaapa viisaammat jos on akkuvika niin miksi kun eilen aamulla ei inahtanutkaan ja Opel Assistance ei ehtinyt paikalle, niin illallapa lähti käyntiin tällä kertaa vielä ilman kaapeleita?


      • xxxJPLxxx
        Opel never again kirjoitti:

        1 kk vanha Vectra on myös jäänyt 3 kertaa aamulla kuolleena parkkiin ja taksilla töihin. Kertokaapa viisaammat jos on akkuvika niin miksi kun eilen aamulla ei inahtanutkaan ja Opel Assistance ei ehtinyt paikalle, niin illallapa lähti käyntiin tällä kertaa vielä ilman kaapeleita?

        Eilen minulle ilmoitettiin autoliikkeestä, että Opel on perustanut työryhmän joka tutkii mistä tämä v i k a autossa johtuu (viimeinkin se myönnetään), tosin mitään nopeaa ratkaisua tähän ei luvattu, autoliikkeestä vain toivottiin että kelit lauhtuu ja vika saadaan korjattua ennen ensi talvea!


      • werty
        xxxJPLxxx kirjoitti:

        Eilen minulle ilmoitettiin autoliikkeestä, että Opel on perustanut työryhmän joka tutkii mistä tämä v i k a autossa johtuu (viimeinkin se myönnetään), tosin mitään nopeaa ratkaisua tähän ei luvattu, autoliikkeestä vain toivottiin että kelit lauhtuu ja vika saadaan korjattua ennen ensi talvea!

        Uusille autoille (oli merkki sitten mikä tahansa) niin nämä äkilliset pakkaset aiheuttaa ongelmia, kun lataukset pääsee putoamaan. Autohinuri kertoi, että ennen hän joutui käynnistelemään vanhoja ruppanoita, mutta nyt nämä uudet tuliterät ei lähde käyntiin, jos tulee kovat pakkaset. Kaverini manasi juuri, miten hänen uusi mersunsa oli hyytynyt mukavasti uimahallin parkkikselle. Samoin myös itse kun olin liikenteessä, niin kaikennäköistä biiliä oli tienposkessa. En siis usko, että tämä on pelkästään opelin ongelma, vaan samanlaisia kriisipalavereita on kait muuallakin pidetty. Uskoisin, että toi sun autosi kyllä alkaa taas normaalikeleissä pelittää ihan mukavasti :)


    • sama ominaisuus?

      Jos ei ole niin ei luulisi olevan kovin vaikeaa selvittää syytä vekkulin kohdalla? Jutut alijännitteen aiheuttamista ongelmista ja ohjauspiirin toiminnasta noin on kyllä uskomatonta: Miksi sitten muut automerkit ei kärsi samasta asiasta, sillä varmasti aika monessa autossa akun varaustila laskee pakkasilla, mutta niin vaan auto starttaa... Onko Opel tehnyt taas yhden hyvän ominaisuuden autoonsa ja kansa kärsii?

      • laatumeininki

        Opel on yksi niistä eurooppalaisista automerkeistä, joilla menee nykyään aika huonosti. Ooppelilla vieläpä erityisen huonosti. Kuluja on pitänyt leikata rajusti, jotta firma olisi ylipäänsä pysynyt pystyssä. Viime vuosina Opel on tehnyt suunnitellun ja hallitun laadun alentamisen tuotteissaan. Tämäkään ei ole auttanut kuin väliaikaisesti ja seuraavana on edessä suuret työntekijöiden irtisanomiset.


    • James

      Kyllä näin täytyy olla. Maailman paskin auto - ilman muuta. Asiaa voi pahentaa enää se että kenties naapurit näki että uus hieno kärry ei hievahdakaan. Vaiha autiin tai toiotaan, niisä ei ole vikoja. mulla oli kerran volkkari, ne on kuulemma paskoja

      Kansan syvät ja synkät rivit. Niin.

      • vittu kun vituttaa

        Tojotakin on paska ja foordi ja sitten vielä volvo sekä folkkari.
        Saatana että hommaan kohta vanhan rättärin ja poltan siellä pilveä käteenvedon lomassa.


      • revontulet x 2
        vittu kun vituttaa kirjoitti:

        Tojotakin on paska ja foordi ja sitten vielä volvo sekä folkkari.
        Saatana että hommaan kohta vanhan rättärin ja poltan siellä pilveä käteenvedon lomassa.

        itku loppuu taikka työnnetään jääpuikko hanuriin


      • Näin on GM-kokemukset
        revontulet x 2 kirjoitti:

        itku loppuu taikka työnnetään jääpuikko hanuriin

        Olen syvästi tyytymätön Opelin Vectra vm 2004:n omistaja. Hirveästi vikoja. Kiinalaisia osia valtavasti. Oulussa nykyisin ainoassa merkkikorjaamossa ei osattu korjata varsin yksinkertaista vikaa (ehdottelivat totisesta naamasta 3200 €.n korjausta), toinen merkkiliike lopetti varmaankin varojen puutteessa. Vian korjaukseen riitti 10 sekunnin täsmäkorjaus, kun oivalti vian. Maahantuojalla ei ole enää varaa sähköpostiinkaan vastata. Minulle ei ole vastattu. Olen kaikille rehellisesti kertonut Opelin korjauskulut, ne ovat uskomattoman suuret. Mikäli haluat kokea ennätyksen korjauskuluissa niin osta Opel Vectra. Uusi malli ei voine olla ratkaisevasti parempi kuin entinen (ei ole ainakaan ennen ollut) , nimen muutoksilla hämätään. Korjauskulujen määrässä todella oikeasti masennut. Jatkuvat korjaamolla käynnit käynnit rassaavat työ- ja etenkin vapaa- aikaa ja harrastukset jäävät kulkujen loputtua. Muuten, itse en ainakaan osta ns. entisen (lopettaneen) merkkiliikkeen autoliikkeestä autoa, koska eihän sitä tiedä kauanko liike enää ylipäänsä toimii ja miten takuun laita on (takuu kestää niin kauan kuin peräpuskuri näkyy) . Teeppä GM-tuoteostos niin takuulla kadut.


      • pody
        Näin on GM-kokemukset kirjoitti:

        Olen syvästi tyytymätön Opelin Vectra vm 2004:n omistaja. Hirveästi vikoja. Kiinalaisia osia valtavasti. Oulussa nykyisin ainoassa merkkikorjaamossa ei osattu korjata varsin yksinkertaista vikaa (ehdottelivat totisesta naamasta 3200 €.n korjausta), toinen merkkiliike lopetti varmaankin varojen puutteessa. Vian korjaukseen riitti 10 sekunnin täsmäkorjaus, kun oivalti vian. Maahantuojalla ei ole enää varaa sähköpostiinkaan vastata. Minulle ei ole vastattu. Olen kaikille rehellisesti kertonut Opelin korjauskulut, ne ovat uskomattoman suuret. Mikäli haluat kokea ennätyksen korjauskuluissa niin osta Opel Vectra. Uusi malli ei voine olla ratkaisevasti parempi kuin entinen (ei ole ainakaan ennen ollut) , nimen muutoksilla hämätään. Korjauskulujen määrässä todella oikeasti masennut. Jatkuvat korjaamolla käynnit käynnit rassaavat työ- ja etenkin vapaa- aikaa ja harrastukset jäävät kulkujen loputtua. Muuten, itse en ainakaan osta ns. entisen (lopettaneen) merkkiliikkeen autoliikkeestä autoa, koska eihän sitä tiedä kauanko liike enää ylipäänsä toimii ja miten takuun laita on (takuu kestää niin kauan kuin peräpuskuri näkyy) . Teeppä GM-tuoteostos niin takuulla kadut.

        Tämä ketju näkyi lähteneen liikkeelle pakkas käynnistysongelmista, eikö niin ? Huomioitsin ettei ongelman ratkaisemiseksi ollut kenelläkään tarjota mitään kongreettista. Asiahan on nyt niin, että homma on yksinkertainen ja suht halpa pistää kondikseen.

        käy Halpa Hallista hakemassa Defan lämppärin haaraoitus- sarjan ja kytkee sen pellin alle -
        ohjeet tulee mukana , onnistuu vähän vähemmänkin operoineelta. Sen lisäksi samalla reissulla ostaa
        C-teckin automaatti laturin ja virittää sen akun perään. hintaa operaatiolle tulee 48 € 45 € . omalle työlle ei kannata laskea arvoa. Homma siis kondiksessa alle 100,0 € kustaannuksin .

        tohdin sanoa tämän koska omassa vekussani -03 2.2 DTI on edelleen alkuperäinen akku , eikä
        mitään ongelmia ole koko aikana ollut. Kyseinen konstruktio on ollut autossani käytössä koko sen ajan kun se on minulla ollut ( 4 v). En aikanani sitä laittanut siksi että olisi ollut ongelmia , vaan , ettei niitä koskaan tulisikaan.

        Mitä sitten tulee yleensä tähän akun jännitteen laskemiseen, se on pakkasilla ihan normaalia
        ja joissakin autoissa on rakennettuna järjestelmiä, jotka asitivat liian alas menneen jännitteen tason.
        Sen seurauksena ne estävät käynnistyksen. Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, järjestelmä toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, Kyseessä ei siis ole vika !

        Esim. asunto-autoissa kyseinen järjestelmä on hyvin yleinen, ja on tehty suojaamaan virtalaitteita suurilta jännite vaihteluilta.
        Esim. 90-luvun Mondeoiden 1.8 dieseleissä oli järjesteläm joka seti auton käynnistyksen yli-20 asteen pakkasilla jos ei ensin lämmitetty. Ruiskutuksen ohjaus antoi niin matalan paineen ettei auton ollut mahdollista sillä käynnistyä.

        Millainen asia on VIKA !

        Vika on asia , kun jokin laite toimii koisin kuin se on tarkoitettu toimimaan. otetaan esimerkki:

        Autosta palaa ajovalon polttimo - onko se vika ? Ei ole ! Perustelut :

        Ajovalojen polttimo on laite jolla on käyttöikä. Se on tarkoitettu palamaan tietyn määrän tunteja ja sitten sammumaan ( en ole koskaan kuullut lampusta joka olisi tarkoitettu palamaan ikuisesti). Niimpä kun polttimon tunnit tulevat täyteen, sen sammuminen ei ole vika, sehän toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimimaan ! Vika siitä asiasta tulee siinä vaiheessa jos auton käyttäjä on niin urvelo ettei ymmärrä vaihtaa eheää poltinta särkyneen tilalle - joita niitäkin tuolla
        tien päällä tuntuu yllättävän paljon piisaavan.


      • Suunnittelija.
        pody kirjoitti:

        Tämä ketju näkyi lähteneen liikkeelle pakkas käynnistysongelmista, eikö niin ? Huomioitsin ettei ongelman ratkaisemiseksi ollut kenelläkään tarjota mitään kongreettista. Asiahan on nyt niin, että homma on yksinkertainen ja suht halpa pistää kondikseen.

        käy Halpa Hallista hakemassa Defan lämppärin haaraoitus- sarjan ja kytkee sen pellin alle -
        ohjeet tulee mukana , onnistuu vähän vähemmänkin operoineelta. Sen lisäksi samalla reissulla ostaa
        C-teckin automaatti laturin ja virittää sen akun perään. hintaa operaatiolle tulee 48 € 45 € . omalle työlle ei kannata laskea arvoa. Homma siis kondiksessa alle 100,0 € kustaannuksin .

        tohdin sanoa tämän koska omassa vekussani -03 2.2 DTI on edelleen alkuperäinen akku , eikä
        mitään ongelmia ole koko aikana ollut. Kyseinen konstruktio on ollut autossani käytössä koko sen ajan kun se on minulla ollut ( 4 v). En aikanani sitä laittanut siksi että olisi ollut ongelmia , vaan , ettei niitä koskaan tulisikaan.

        Mitä sitten tulee yleensä tähän akun jännitteen laskemiseen, se on pakkasilla ihan normaalia
        ja joissakin autoissa on rakennettuna järjestelmiä, jotka asitivat liian alas menneen jännitteen tason.
        Sen seurauksena ne estävät käynnistyksen. Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, järjestelmä toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, Kyseessä ei siis ole vika !

        Esim. asunto-autoissa kyseinen järjestelmä on hyvin yleinen, ja on tehty suojaamaan virtalaitteita suurilta jännite vaihteluilta.
        Esim. 90-luvun Mondeoiden 1.8 dieseleissä oli järjesteläm joka seti auton käynnistyksen yli-20 asteen pakkasilla jos ei ensin lämmitetty. Ruiskutuksen ohjaus antoi niin matalan paineen ettei auton ollut mahdollista sillä käynnistyä.

        Millainen asia on VIKA !

        Vika on asia , kun jokin laite toimii koisin kuin se on tarkoitettu toimimaan. otetaan esimerkki:

        Autosta palaa ajovalon polttimo - onko se vika ? Ei ole ! Perustelut :

        Ajovalojen polttimo on laite jolla on käyttöikä. Se on tarkoitettu palamaan tietyn määrän tunteja ja sitten sammumaan ( en ole koskaan kuullut lampusta joka olisi tarkoitettu palamaan ikuisesti). Niimpä kun polttimon tunnit tulevat täyteen, sen sammuminen ei ole vika, sehän toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimimaan ! Vika siitä asiasta tulee siinä vaiheessa jos auton käyttäjä on niin urvelo ettei ymmärrä vaihtaa eheää poltinta särkyneen tilalle - joita niitäkin tuolla
        tien päällä tuntuu yllättävän paljon piisaavan.

        "Mitä sitten tulee yleensä tähän akun jännitteen laskemiseen, se on pakkasilla ihan normaalia
        ja joissakin autoissa on rakennettuna järjestelmiä, jotka asitivat liian alas menneen jännitteen tason.
        Sen seurauksena ne estävät käynnistyksen. Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, järjestelmä toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, Kyseessä ei siis ole vika !"

        Jos auto ei käynnisty, kun sillä yritetään lähteä töihin tai töistä, kaupasta tms. kotiin, niin kyllä silloin on jokin vika autossa. Voi olla jopa suunnitteluvika, kuten tuo sinun esimerkkisi. Laturin pitää olla siten mitoitettu ja kulutuslaitteiden ohjaus siten toteutettu, että AINA moottorin käydessä laturi tuottaa kaiken kulutuslaitteisiin menevän virran ja LISÄKSI lataa akkua. Siten akku on AINA TÄYNNÄ, joten mitään verkkolatureita ei tarvita. Jos näin ei ole, autossa on suunnitteluvika.


      • ellei..
        Suunnittelija. kirjoitti:

        "Mitä sitten tulee yleensä tähän akun jännitteen laskemiseen, se on pakkasilla ihan normaalia
        ja joissakin autoissa on rakennettuna järjestelmiä, jotka asitivat liian alas menneen jännitteen tason.
        Sen seurauksena ne estävät käynnistyksen. Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, järjestelmä toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, Kyseessä ei siis ole vika !"

        Jos auto ei käynnisty, kun sillä yritetään lähteä töihin tai töistä, kaupasta tms. kotiin, niin kyllä silloin on jokin vika autossa. Voi olla jopa suunnitteluvika, kuten tuo sinun esimerkkisi. Laturin pitää olla siten mitoitettu ja kulutuslaitteiden ohjaus siten toteutettu, että AINA moottorin käydessä laturi tuottaa kaiken kulutuslaitteisiin menevän virran ja LISÄKSI lataa akkua. Siten akku on AINA TÄYNNÄ, joten mitään verkkolatureita ei tarvita. Jos näin ei ole, autossa on suunnitteluvika.

        akussa jännite pysy, akku on viallinen ei auto jos käynnistyksenesto ei toimisi ja auto vikaantuisi silloin auto olisi viallinen, piste..


      • pikku tyttö
        Suunnittelija. kirjoitti:

        "Mitä sitten tulee yleensä tähän akun jännitteen laskemiseen, se on pakkasilla ihan normaalia
        ja joissakin autoissa on rakennettuna järjestelmiä, jotka asitivat liian alas menneen jännitteen tason.
        Sen seurauksena ne estävät käynnistyksen. Jos auto ei käynnisty kovalla pakkasella, järjestelmä toimii juuri niin kuin se on tarkoitettukin toimivaksi, Kyseessä ei siis ole vika !"

        Jos auto ei käynnisty, kun sillä yritetään lähteä töihin tai töistä, kaupasta tms. kotiin, niin kyllä silloin on jokin vika autossa. Voi olla jopa suunnitteluvika, kuten tuo sinun esimerkkisi. Laturin pitää olla siten mitoitettu ja kulutuslaitteiden ohjaus siten toteutettu, että AINA moottorin käydessä laturi tuottaa kaiken kulutuslaitteisiin menevän virran ja LISÄKSI lataa akkua. Siten akku on AINA TÄYNNÄ, joten mitään verkkolatureita ei tarvita. Jos näin ei ole, autossa on suunnitteluvika.

        Vinkkejä akun käyttöiän pidentämiseksi:
        1. Vältä turhia latauksia ja purkauksia (lataus-purkaus-syklit kuluttavat akkua)
        2. Vältä akun purkamista tyhjäksi (syvät purkaukset kuluttavat akkua enemmän)

        jos akku rupeaa kuoleentumaan ei se ota enää latausta kunnolla vastaan myöskään siinä ei auta muu kuin vaihtaa uusi akku.. ei se auto jaksa käytnii lähteä oli merkki mikä tahansa jos akussa vikaa on..

        Jep jep.. ja akku ei todellakaan tykkää hyvää jos auton yrittää käynnistää niin ettei ole jännitteitä tarpeaksi.. ja jos vaikka unohdatte valot päälle ja akku tyhjenee sen takia sekä kuoleentuu syyttäkää itseänne :D
        Nii ja uutta akkua ei todellakaa ole pakko hankkia jostain sanonko mitstä veen merkkihuollosta kai nyt jokainen auton akun osaa ite vaihtaa? vai onko porukka jo niin uus avutonta? Ou nou mikä on ees akku? Häh apua?

        Ja kuka käyttää autoa alle 5km työmatkoihin? Kyllä on mualima menny oudoksi.. ja en kyl ihmettele että jos sillä autolla ei enempää aja kuin 5km kerrallaan kovilla pakkasilla että akku itseensä ottaa.. ja se ei todellakaan ole edelleenkään autonmerkistä kiinni nääs.
        Suosittelen muuten käymää käynnistämässä autoa kylmänä puolenen tunnin välein niin että sammuttaa sen heti saman tien ja käynnistää ainakin kolmesti uudelleen.. katotaa kenen akku kestää sitä menoa pitkäänkin XD

        sydän pusu


    • opeli OK

      mulla eka vectran akku kesti yli 10 vuotta. Samoin autolla ajoin yli 300 tkm. Kertaakaan ei ollut mitään vaikeuksia missään. Ainoa vaikeus oli katsastukset: katsastusmies olisi ostanut auton ja oli täys työ puhua sille että miksi en myy....
      Vieläkin on se "paska" liikenteessä. Pitää just lähteä ajamaan se lämpimaksi kun on seissyt 2 viikkoa lentoaseman parkissa ja velipoika tulee yöllä etelästä....
      Meillä molemmilla on muuten mersut "kakkosautoina".

    • jokke86578

      Onko ne pudottanut huollossa sitä akun varaustilan raja arvoa alemmas. Se on nimittäin niin, että kav erilla oli sama vika 2004 mallin Vectrassa ja se ei myöskään suostunut pakkasella käynnistymään ja kun ne pudotti sitä akun varauksen rajaa 8,5volttiin niin jopahan alkoi pelittämään auto. Sano tämä huollossa niille seuraavalla kerralla. Miksi nämä kaikki viat on yhdessä ja samassa merkissä miten ihmeessä ne on onnistuneet siinä? Olis jo aika Opelinkin insinöörien ryhdistäytyä. Itse pidän kyllä Opeli ihan muuten hyvänä autona, mutta jos Toyotaan vertaa niin on se kumma, että on vara tehdä autoja jossa kaikki viat yhdistyvät yhteen samaan merkkiin. Ja kun se sitä huonoa mainetta on tosi vaikea parantaa maailmalla niin siinäpäs vasta työn sarkaa riittää. Itselleen kaivavat tällä menettelyllä kuoppaa. Nyt siinä 2004mallin Vectrassa meni korkea painepumppu ja se maksoi yli 500e. Itse omistaja epäili, että syynä on se, että huoltoväli on liian pitkä ja pumppu kerää likaa ja menee sen takia rikki. Onhan se mahdollista ihan sekin.Tv.Jokke.

      • SL

        ihmettelen että nykyisin tehdään alkaenhintoja ja voittoja just sillä että KAIKKI jätetään pois. Toi lohkolämmitin pitäis olla suomessa uutena myydyllä autolla vakiovaruste, samaten pohjan massaus kun suolaavat niin prkleesti tiestöä ainakin eteläisessä suomessa. Jotkut autot lähtee hyvin pakkasella käytiin kylmänä joo, mut veikkaan ettei moottorinvoitelu ole parhaasta päästä silloin.


      • fi54

        tuo jännite rajan lasku sai myös saab 95 diisselin lähtee pakkasil käyntiin,uutta akkua pistivät takuuseen ja sata varmasti ei päässy tyhjenee(kun olen kaun jo omistanu c-tek laturin)


    • OpEl KuSkI

      Taidan olla perkeleen tyytyväinen että omistan Opel A-vectran. Mitä se on minulla ollut vuoden niin ei ole ollut pahemmin moitteita. Paitsi toki Avaimesta hajosi siru ja ajon esto meni päälle. Autonhan sain viime vuoden joulukuussa ja hyvin auto käynnisty koko talven mitään, enkä edes pahemmin esilämmitä auto ennen ajoa. -30´C pakkasilla vähän koitti vastaan panna mutta kun kaasua polkaisee niin hyvin se Käynnisty. Tänään oli ensimmäinen kerta kun akku on tyhjä ja sekin omaa tyhmyytä kun sisävalo jäi kahdeksi päivää palamaan.

      Muutenkin mitä olen kuulut/lukenut niin enemmän ja enemmän taidan pysyä vanhoissa autoissa. Prkl kaiken maailman elektronikkaa tungettu auto täyteen (tarkoitan kaikkia automerkkejä) ja auta armas jos vika tulee niin ei muuten auta itse korjaamaan lähtee. Juuri sen takia että Nykyajan autot on epäluotettavia niin en tule pitkääään aikaan hankkimaan uutta autoa. Mieluummin korjaan vanhaa ja ajan tyytyväisenä talven kovimmat pakkaset, huvituneena katson kun ihmisillä on kovilla pakkasilla uusissa autoissa jäätynyt polttoaine järjestelmä.

      Oikein ratki riemukkaita tulevan talven pakkasia kaikille! :D

      P.s Anteeksi jos tässä on kirjoitusvirheitä.. :D

      • aivan totta

        Joo kyllä se niin on että elektroniikka ja kunnon talvipakkaset ei sovi yhteen


      • A.Android
        aivan totta kirjoitti:

        Joo kyllä se niin on että elektroniikka ja kunnon talvipakkaset ei sovi yhteen

        Höpö höpö. Tässä Vectran tapauksessa kyse oli ohjelmointivirheestä, heti kun ohjelmaan laitettiin oikea jännitteen aleneman raja-arvo sekä lyhyt viive niin ongelma oli korjattu. Tekevälle joskus sattuu ! Toisaalta kumma että Opel huollossa ei heti havaittu tai tunnustettu näinkin yksinkertaista asiaa.


    • dhxdhxdjngfnxfhd

      kyllä tämä viimeinen postaus on ihan aikuisten oikeasti totta. kirjotusvirheitä saa olla ja ne kuuluu asiaan. mutta ISO EI uusille autoille, pidetään se elektroniikka vaan ihan vaikka hehkulampuissa ja jääkaapeissa :D

    • K. Ulli

      OPeL on aina ihan vitun paska auto ja hirveen näkönen - hyi saatana..

      • vm93 290tkm

        Tuon jännitteen alarajan tiputtaminen voi myös sytyttää auton palamaan.....
        Kun jännite tippuu, pitää virran kasvaa jotta saadaan sama teho.
        Esim hatusta heitetyillä arvoilla: jos kesällä starttaus vie 12.5 voltilla 50A niin 9 voltilla kulkee jo 70A. Pakkasella virran määrä on vielä isompi koska moottori on jäykkä ja startista tarvitaan enemmän tehoja.
        Mikäli piuhoja ja liittimiä ei ole mitoitettu isommille virroille kasvaa tulipalon riski.

        Tähän samaan asiaan saattoi liittyä vanhempien Vectra-C:hen jo vuosia sitten tehdyt takuumuutokset. Starttimoottori meni uusiksi ja samoin johto. En tiedä tuliko samalla jotain ohjelmointia.
        Täällä ei ollut mainintoja onko muillekin tehty vastaavaa? Joku kirjoitti että maahantuoja tutkii asiaa mutta seuraavana talvena kukaan ei ollut kirjoittanut mitään. Olisiko kesän aikana kaikiin tehty tuo sama muutos?

        Pakkasella tulee vastaan fysiikan lait. Jos akku on yön yli -30 asteen pakkasessa, ei se ota virtaa vastaan vaikka olisi millainen laturi. Tällöin ei myöskään auta se vaikka ajaisi 100km työmatkaa. (No useimmissa autoissa akku varmaan hieman lämpenee tuolla matkalla jotta lataus onnistuisi).

        Ei auton laturia mitoiteta siten että kaikki mahdolliset sähkölaitteet on koko ajan päällä. Tulisi valmistajalle liian kalliiksi (tarvitaan myös paksummat/kalliimmat piuhat)
        Tuossa joitain aikoja sitten mittasin Vectra-A:n akkujännitettä (jep jep huono esimerkki).
        Auto sammutettuna ~12.8V (uusi akku)
        tyhjäkäynnillä: ~13.8V
        kaikki laitteet päällä ~12.6V (eli ei ladannu akkua ollenkaan vaan saattoi jopa purkaa)
        Uudemmissa autoissa laturit on jo isoja (esim 160A) mutta vastaavasti on tullut myös lisää sähkölaitteita.


      • TDI-V70
        vm93 290tkm kirjoitti:

        Tuon jännitteen alarajan tiputtaminen voi myös sytyttää auton palamaan.....
        Kun jännite tippuu, pitää virran kasvaa jotta saadaan sama teho.
        Esim hatusta heitetyillä arvoilla: jos kesällä starttaus vie 12.5 voltilla 50A niin 9 voltilla kulkee jo 70A. Pakkasella virran määrä on vielä isompi koska moottori on jäykkä ja startista tarvitaan enemmän tehoja.
        Mikäli piuhoja ja liittimiä ei ole mitoitettu isommille virroille kasvaa tulipalon riski.

        Tähän samaan asiaan saattoi liittyä vanhempien Vectra-C:hen jo vuosia sitten tehdyt takuumuutokset. Starttimoottori meni uusiksi ja samoin johto. En tiedä tuliko samalla jotain ohjelmointia.
        Täällä ei ollut mainintoja onko muillekin tehty vastaavaa? Joku kirjoitti että maahantuoja tutkii asiaa mutta seuraavana talvena kukaan ei ollut kirjoittanut mitään. Olisiko kesän aikana kaikiin tehty tuo sama muutos?

        Pakkasella tulee vastaan fysiikan lait. Jos akku on yön yli -30 asteen pakkasessa, ei se ota virtaa vastaan vaikka olisi millainen laturi. Tällöin ei myöskään auta se vaikka ajaisi 100km työmatkaa. (No useimmissa autoissa akku varmaan hieman lämpenee tuolla matkalla jotta lataus onnistuisi).

        Ei auton laturia mitoiteta siten että kaikki mahdolliset sähkölaitteet on koko ajan päällä. Tulisi valmistajalle liian kalliiksi (tarvitaan myös paksummat/kalliimmat piuhat)
        Tuossa joitain aikoja sitten mittasin Vectra-A:n akkujännitettä (jep jep huono esimerkki).
        Auto sammutettuna ~12.8V (uusi akku)
        tyhjäkäynnillä: ~13.8V
        kaikki laitteet päällä ~12.6V (eli ei ladannu akkua ollenkaan vaan saattoi jopa purkaa)
        Uudemmissa autoissa laturit on jo isoja (esim 160A) mutta vastaavasti on tullut myös lisää sähkölaitteita.

        "Mikäli piuhoja ja liittimiä ei ole mitoitettu isommille virroille kasvaa tulipalon riski." Satua. Kyllä johdot ja liittimet mitoitetaan niin suurille virroille, mitä KAIKISSA käyttötilanteissa voi tulla kysymykseen. Esim. minun autossani starttivirta kytkentähetkellä on 900 A, ens. puristushetkellä 450 A, toisella 350A ja vielä startin tyhjäkäynnillä 200 A.

        "Jos akku on yön yli -30 asteen pakkasessa, ei se ota virtaa vastaan vaikka olisi millainen laturi. Tällöin ei myöskään auta se vaikka ajaisi 100km työmatkaa."
        Satua. Akku ottaa startin jälkeen pakkasessakin noin 10 A - 2 A virtaa, virta pienenee ajan kuluessa, noin 1 min kuluttua enää vain noin 4 A. Jos startissa meni 2 sekuntia 200 A keskimäärin (bensa-auto), siis 0,1 Ah ja latausvirta akkuun on keskimäärin 4 A, riittää 2 minuutin moottorin käyttö palauttamaan akkuun startissa kuluneen varauksen.

        "Ei auton laturia mitoiteta siten että kaikki mahdolliset sähkölaitteet on koko ajan päällä." Satua. Kyllä mitoitetaan. Elektroniikka ohjaa nykyautoissa kulutuksia siten, että akku ei purkaannu ajossa, vaan lataantuu.

        "kaikki laitteet päällä ~12.6V" Tämä on varmaan totta A-Vectrassa, jossa moottorin tyhjäkäynnillä laturin antoteho on riittämätön. Kun siinäkin moottorin kerrosluku nostetaan tavallista ajotilannetta vastaavaksi (yli 1500 rpm), teho riittää ja akun napajännite nousee yli kriittisen 13,8 V:n. Jos ei nouse, on jännitesäädin viallinen, laturin liukurenkaat puhki tai hiilet loppu.


    • jouko8657

      Voe poijjaat ettekö työ tiiä missä vika on? No myöpä kerron. Opelissa se akunvaraustilan raja on laitettu liian ylös ja se ei anna käynnistää jos se tipahtaa määrätyn rajan alle. Pyytäkää kauniisti korjaamolla tipauttamaan se raja 8Volttiin johan käynnistyy. Tämä palsta on hyvä siitä, että kaikki Opelin viat tulee Ilmi täällä ja kaikki Opelit sitten kuntoon sitä myötä. Mutta Opeli on siitä erikoinen auto, että níistä löytyy niin pajon vikoja, ettei edes tällä palstallakaan niitä saa kaikkien tietoon. Minua ihmetyttää miten ihmeessä ne Saksan Insinöörit on saanut yhteen merkkiin laitettua niin paljon vikoja. Opeli on ihan jees kunhan ei olisi noita vikoja päntiönään. Tv.Jouko

    • Vaari pohjoisesta

      Kyllä Opelissa vm.2000 oli ainakin alkuperäinen akku hyvä ja se varautui hyvin, kun mittasin akun jännitteen se oli 12,6 V lepotilassa, kun auto on pysähdyksissä ollut yön yli. Viime syksynä ostin uuden akun, kun talvi oli tulossa. Alkuperäisen akun ikä oli 2 kk vailla 11 vuotta. Vanhaa akkua voi herättää laturilla. Tällä palstalla haukutaan autoa, mutta onko siihen suoritettu asianmukainen huolto ja siinä mitattu akun latausjännite. Onko se automerkin vika jos renkaaissa on vikaa .
      Ei kenenkää ole pakko pitää autoa jos se on huono.

    • Pakku Aska

      Sähkövikakeskuksia Opelit näköjään vieläkin, omakin vanhempi katiska syö akkuja vaikkei sähkösysteemistä ole löytynyt mitään vikaa. Laturi lataa OK eikä virtaa vuoda sammuksissa juuri mitään, mutta silti akut ne vaan pikkuhiljaa hiipuu pois. Mites ne sanonnat menikään, Opeli saa muovinkin ruostumaan, no ilmeisesti Opeli ottaa virratkin akusta vaikka ilman piuhoja.

      • Kicknum

        Opelissa on ja myös muissa Saksalaisissa ajovaloautomatiikka , eli valot syttyy vasta kun auto on käynnissä eikä niin kuin Honda ja Toyota heti kun laittaa virran päälle. Rasittaa polttimoita


    • opelkuskijo30vuotta

      Itsellämme on ollut 2.0T vectra jo muutaman vuoden (2-3) olemme itse ajaneet autolla noin 80 000 kilometriä. kolmas talvi menossa vikoja on ollut erittäin paljon. suurin vika on se että autoon ei ole tarvinnut ethdä yhtään mitään koska on ollut kuin unelma. autossa ei yhtäkään vikaa eikä huolta. Volvo kuskit on melko kalpeina kun selittää että vectra lähti viime viikon 30C^ pakkasissakin käymään. En tiedä mitä tämä kone ero vaikuttaa mutta tätä autoa ja merkkiä en vaihda!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe